Рішення
від 13.12.2019 по справі 640/16696/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

13 грудня 2019 року № 640/16696/19

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Каракашьяна С.К., при секретарі судового засідання Мині І.І., за участі представників сторін: від позивача - Загородня Д.М., від відповідача - Шевчук О.П., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу:

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю Концерн Європа доГоловного управління Держгеокадастру у м. Києві провизнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Товариство з обмеженою відповідальністю Концерн Європа (далі-позивач/ ТОВ Концерн Європа ) звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Головного управління Держгеокадастру у м. Києві (далі-відповідач/ ГУ Держгеокадастру у м. Києві), в якому просить суд:

- визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у місті Києві (код ЄДРПОУ 39802366) щодо не застосування локального коефіцієнту, що земельна ділянка не забезпечена централізованим водопостачанням, у витязі, сформованому 04.03.2019, із технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки площею 28377 кв.м., яка розташована за адресою: м. Київ, Голосіївський район, перетин Столичного шосе та просп. Академіка Заболотного, кадастровий номер 8000000000:90:124:0004;

- визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у місті Києві (код ЄДРПОУ 39802366) щодо не застосування локального коефіцієнту, що земельна ділянка не забезпечена централізованим водопостачанням, у витязі, сформованому 04.03.2019, із технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки площею 11813 кв.м., яка розташована за адресою: м. Київ, Голосіївський район, перетин Столичного шосе та просп. Академіка Заболотного, кадастровий номер 8000000000:90:124:0005;

- визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у місті Києві (код ЄДРПОУ 39802366) щодо не застосування локального коефіцієнту, що земельна ділянка не забезпечена централізованим водопостачанням, у витязі, сформованому 04.03.2019, із технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки площею 1719 кв.м., яка розташована за адресою: м. Київ, Голосіївський район, перетин Столичного шосе та просп. Академіка Заболотного, кадастровий номер 8000000000:90:124:0006;

- зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у місті Києві (код ЄДРПОУ 39802366) видати ТОВ Концерн Європа (код ЄДРПОУ 20046820) новий витяг із

технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки площею 28377 кв.м., яка розташована за адресою: м. Київ, Голосіївський район, перетин Столичного шосе та просп. Академіка Заболотного, кадастровий номер 8000000000:90:124:0004, у якому застосовано локальний коефіцієнт, що земельна ділянка не забезпечена централізованим водопостачанням;

- зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у місті Києві (код ЄДРПОУ 39802366) видати ТОВ Концерн Європа (код ЄДРПОУ 20046820) новий витяг із технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки площею 11813 кв.м., яка розташована за адресою: м. Київ, Голосіївський район, перетин Столичного шосе та просп. Академіка Заболотного, кадастровий номер 8000000000:90:124:0005, у якому застосовано локальний коефіцієнт, що земельна ділянка не забезпечена централізованим водопостачанням;

- зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у місті Києві (код ЄДРПОУ 39802366) видати ТОВ Концерн Європа (код ЄДРПОУ 20046820) новий витяг із технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки площею 1719 кв.м., яка розташована за адресою: м. Київ, Голосіївський район, перетин Столичного шосе та просп. Академіка Заболотного, кадастровий номер 8000000000:90:124:0006, у якому застосовано локальний коефіцієнт, що земельна ділянка не забезпечена централізованим водопостачанням.

Позивач мотивує свої вимоги тим, що відповідачем протиправно при наданні позивачу витягів про нормативно грошову оцінку земельної ділянки із застосуванням сукупного локального коефіцієнту Км3 величиною 1,05 , не було враховано при його визначенні такого локального коефіцієнту на місцезнаходження земельної ділянки, як не забезпечення земельних ділянок централізованим водопостачанням, що встановлено у Додатку 3 Рішення КМР від 10.03.2016 №217/217.

Відповідач проти позовних вимог заперечував з підстав правомірності дій.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва

ВСТАНОВИВ:

На підставі п.8 рішення Київської міської ради від 29.06.2000 №204/925 в редакції п.1 рішення Київської міської ради від 10.07.2003 №664/824 Київською міською радою із ТОВ Концерн Європа (позивачем) 12.07.2004 було укладено договір оренди земельної ділянки, що посвідчений приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Щербаковим В.З. (реєстровий номер 694) та зареєстрований ГУ земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) від 26.07.2004 за №79-6-00222.

За вказаним договором Київською міською радою передано в оренду позивачу земельну ділянку площею 4,1909 га для будівництва, експлуатації та обслуговування комплексу об`єктів по наданню послуг населенню за кадастровим номером 8000000000:90:124:0001 з місцем розташування: перетин Столичного шосе та просп. Академіка Заболотного в Голосіївському районі м. Києва на двадцять п`ять років.

22 жовтня 2018 року Державним кадастровим реєстратором Головного управління Держгеокадастру у м. Києві, згідно Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 № 1051, було внесено відомості (здійснено реєстрацію) до Державного земельного кадастру про земельні ділянки з кадастровими номерами 8000000000:90:124:0004 (площа 2,8377 га), 8000000000:90:124:0005 (площа 1,1813 га), 8000000000:90:124:0006 (площа 0,1719 га), утворені в результаті поділу земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:90:124:0001 без зміни її цільового призначення.

04 березня 2019 року ТОВ Концерн Європа отримало витяги із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок з кадастровими номерами: 8000000000:90:124:0004; 8000000000:90:124:0005; 8000000000:90:124:0006, що знаходяться за адресою: м. Київ, Голосіївський район, перетин Столичного шосе та просп. Академіка Заболотного, у яких відсутній локальний коефіцієнт, що враховує інженерно-інфраструктурний фактор, а саме, що земельна ділянка не забезпечена централізованим водопостачанням.

Вважаючи такі дії відповідача щодо неврахування локального коефіцієнту на місцезнаходження земельної ділянки, як не забезпечення земельних ділянок централізованим водопостачанням протиправними, а свої права та охоронювані законом інтереси порушеними, позивач звернувся з даним позовом до суду.

Досліджуючи надані сторонами докази, аналізуючи наведені міркування та заперечення, оцінюючи їх в сукупності, суд бере до уваги наступне.

В силу вимог частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно пункту 2 Положення про Головне управління Держгеокадастру у м. Києві, затвердженого наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 17.11.2016 № 308 Головне управління у своїй діяльності керується, зокрема, Конституцією та законами України, актами Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства аграрної політики та продовольства України.

Порядок формування витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, визначений Земельним кодексом України, Законом України Про оцінку земель , Методикою нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.1995 № 213 та Порядком нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженим наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 № 489 (зареєстрований у Мінюсті 19.12.2016 за № 1647/29777).

Згідно пункту 3 розділу І та пункту 2 розділу II зазначеного вище Порядку інформаційною базою для нормативної грошової оцінки земель населених пунктів є затверджені генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій і детальні плани територій, відомості Державного земельного кадастру, дані інвентаризації земель та державної статистичної звітності (зазначене дублюється Методикою нормативної грошової оцінки населених пунктів, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.1995 № 213).

В основі нормативної грошової оцінки земель населених пунктів лежить капіталізація рентного доходу, що отримується залежно від місця розташування населеного пункту в загальнодержавній, регіональній і місцевій системах виробництва та розселення, облаштування його території та якості земель з урахуванням природно- кліматичних та інженерно-геологічних умов, архітектурно-ландшафтної та історико- культурної цінності, екологічного стану, функціонального використання земель.

Пунктами 6,10 розділу II Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 № 489 визначено, що коефіцієнт, який характеризує місце розташування земельної ділянки (Км), обумовлюється трьома групами рентоутворювальних факторів регіонального, зонального та локального характеру і обчислюється за формулою:

Км=Км1хКм2хКм3, де

Км1- регіональний коефіцієнт, який характеризує залежність рентного доходу від місцеположення населеного пункту у загальнодержавній, регіональній і місцевій системах виробництва і розселення;

Км2- зональний коефіцієнт, який характеризує містобудівну цінність території в межах населеного пункту (економіко-планувальної зони);

Км3- локальний коефіцієнт, який враховує місце розташування земельної ділянки в межах економіко-планувальної зони.

Вихідними даними для обчислення коефіцієнта Км є затверджені матеріали Генеральної схеми планування території України, схем планування території Автономної Республіки Крим та областей, генеральні плани населених пунктів у частині, яка характеризує існуючий стан населеного пункту.

Значення коефіцієнтів установлюються за результатами пофакторних оцінок кожної групи з урахуванням питомої ваги рентоутворювальних факторів у формуванні загального рентного доходу в межах населеного пункту та його економіко-планувальних зон.

Вартість одного квадратного метра земельної ділянки певного функціонального використання (Цн) визначається з урахуванням територіально-планувальних, інженерно- геологічних, історико-культурних, природно-ландшафтних, санітарно-гігієнічних та інженерно-інфраструктурних особливостей місця її розташування в межах економіко- планувальної зони за формулою: Цн = Цнз х Кф х КмЗ

Значення коефіцієнта КмЗ визначається щодо кожного населеного пункту, виходячи з його особливостей. Значення локального коефіцієнта для окремої земельної ділянки можливо встановлювати на основі визначення частки площі, яку займає цей фактор на земельній ділянці. Встановлення частки площі здійснюється переважно шляхом використання ГІС-технологій та електронних цифрових карт масштабу не менше ніж 1:10000 - для міст з чисельністю населення понад 100 тис. осіб, та 1:5000 - для інших населених пунктів.

Для обчислення КмЗ враховуються локальні фактори, наведені в додатку 7, при цьому добуток пофакторних оцінок не має бути нижче 0,50 і вище 1,50.

Статями 15, 18, 20 та 23 Закону України Про оцінку земель встановлено, що підставою для проведення нормативної грошової оцінки земельних ділянок є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.

За результатами проведення нормативної грошової оцінки земель складається технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів, яка затверджується відповідною міською радою.

Нормативна грошова оцінка у м. Києві проведена, а Технічна документація з нормативної грошової оцінки земель міста Києва затверджена рішенням Київської міської ради від 03.07.2014 № 23/23 Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Києва (із змінами від 10.03.2016 №217/217).

Тобто, схеми впливу локальних факторів, що характеризують місце розташування земельних ділянок міста Києва (в тому числі і щодо земельної ділянки Позивача) були розроблені ПАТ Київпроект та є складовою частиною Технічної документації з проведення нормативної грошової оцінки земель міста Києва, яка була затверджена рішенням Київської міської ради.

Проте, серед впливу локальних факторів, що характеризують місце розташування земельних ділянок Позивача з кадастровими номерами 8000000000:90:124:0004, 8000000000:90:124:0005, 8000000000:90:124:0006, які затверджені рішенням Київської міської ради від 03.07.2014 № 23/23 Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Києва відсутній такий локальний коефіцієнт як: не забезпечена централізованим водопостачанням , що не заперечується і самим Позивачем.

У зв`язку з тим, що серед впливу локальних факторів, що характеризують місце розташування земельних ділянок Позивача, які затверджені рішенням Київської міської ради Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Києва відсутній такий локальний коефіцієнт як: не забезпечена централізованим водопостачанням , його подальше застосування як локального коефіцієнту, можливо лише за умови внесення змін до Технічної документації з нормативної грошової оцінки м. Києва з умовою її затвердження Київською міською радою.

Крім цього, у відповідності до пункту 6 Порядок вирішення спірних питань при застосуванні локальних коефіцієнтів до грошової оцінки земельних ділянок в місті Києві пояснювальної записки (Том І) Складання схем впливу локальних факторів, що характеризують місце розташування земельних ділянок міста Києва Технічної документації з проведення нормативної грошової оцінки земель міста Києва, власник (користувач) земельної ділянки, не згодний з визначеною в установленому порядку грошовою оцінкою (переліком локальних коефіцієнтів), звертається з листом до розробника Схеми впливу локальних факторів... - інституту Київгенплан для їх уточнення.

Позитивний висновок інституту Київгенплан є підставою для коригування переліку локальних коефіцієнтів до грошової оцінки земельної ділянки, що розглядається.

Отже, для застосування додаткового локального коефіцієнта, що характеризує місце розташування земельної ділянки Позивача необхідно надати позитивний висновок інституту Київгенплан та рішення Київської міської ради про внесення змін до Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Києва.

Таким чином, у відповідності до пунктів 6, 10 розділу II Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.1 1.2016 № 489 та рішення Київської міської ради від 03.07.2014 № 23/23 Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Києва (із змінами від 10.03.2016 № 217/217) до земельних ділянок з кадастровими номерами 8000000000:90:124:0004, 8000000000:90:124:0005, 8000000000:90:124:0006 застосовуються наступні локальні коефіцієнти, які характеризують місце розташування земельної ділянки (Км3) як:

1. не забезпечена централізованим теплопостачанням із коефіцієнтом -0.9;

2. у зоні регулювання забудови - 1.07;

3. у зоні магістралей підвищеного містоформувального значення - 1.05;

4. у зоні пішохідної доступності до національних природних, регіональних ландшафтних, зоологічних та дендрологічних парків, парків - пам`яток садово-паркового мистецтва, ботанічних садів, заказників, заповідних урочищ, біосферних та природних заповідників, пам`яток природи, курортів, парків, лісопарків, лісів, зелених зон, пляжів -1.04.

З урахуванням вказаного, добуток пофакторних оцінок Км3 у оскаржуваних витягах із технічної документації про нормативну грошову оцінку від 04.03.2019 № 2709/86-19, № 2710/86-19 та № 2711/86-19 земельних ділянок з кадастровими номерами 8000000000:90:124:0004, 8000000000:90:124:0005, 8000000000:90:124:0006 становить: 0.9 х 1.07 х 1.05 х 1.04 = 1.05 та за своїми значеннями повністю відповідає пункту 11 розділу II Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 № 489 та додатку № 7 до нього, а також додатку № 3 до рішення Київської міської ради від 03.07.2014 року № 23/23 ) Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Києва (із змінами і доповненнями, внесеними рішенням Київської міської ради від 10.03.2016 № 217/217), що повністю виключає порушення чинного законодавства України у зазначеній сфері Головним управлінням Держгеокадастру у м. Києві.

Таким чином, підставою для застосування додаткового локального коефіцієнта, що характеризує місце розташування земельних ділянок Позивача є позитивний висновок інституту Київгенплан та рішення Київської міської ради про внесення змін до Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Києва.

Також, суд погоджується з відповідачем, що лист дочірнього підприємства Інститут генерального плану міста Києва від 19.08.2015 № 131 також не є підставою для застосування до земельних ділянок Позивача з кадастровими номерами 8000000000:90:124:0004, 8000000000:90:124:0005, 8000000000:90:124:0006 додаткового локального коефіцієнта, що характеризує місце розташування не забезпечена централізованим водопостачанням , оскільки видані на зовсім інші земельні ділянки з кадастровими номерами 8000000000:09:120:001 та 8000000000:09:120:002.

При цьому, земельна ділянка 8000000000:09:120:001 у розумінні статей 79, 79-1 Земельного кодексу України припинила своє існування як об`єкт цивільних прав 22.10.2018, у зв`язку з чим і всі правовідносини щодо неї припинилися.

Натомість в матеріалах справи відсутній позитивний висновок інституту Київгенплан із додатковими локальними коефіцієнтами та рішення Київської міської ради про внесення змін до Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Києва щодо земельних ділянок з кадастровими номерами 8000000000:90:124:0004, 8000000000:90:124:0005, 8000000000:90:124:0006.

Таким чином, суд вбачає відсутність підстав для застосування додаткового локального коефіцієнта місця знаходження земельних ділянок ТОВ Концерн Європа , відтак, дії Головного управління Держгеокадастру у м. Києві щодо не застосування додаткового локального коефіцієнта земельна ділянка не забезпечена централізованим водопостачанням при формуванні витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок від 04.03.2019 № 2709/86-19, № 2710/86-19 та М 711/86-19 є правомірними.

Відповідно до пунктів 1, 3 частини другої статті 129 Конституції України та частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочиснтваУкраїни кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, Окружний адміністративний суд міста Києва, з урахуванням вимог встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, виходячи з системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, вважає, що адміністративний позов не підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 2, 3, 6-11, 73-77, 79, 90, 139, 241 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

В И Р І Ш И В:

В задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Концерн Європа" відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України. Рішення суду може бути оскаржено за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295 - 297 КАС України.

Повний текст рішення складено 18.12.2019.

Суддя С.К. Каракашьян

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення13.12.2019
Оприлюднено20.12.2019
Номер документу86418334
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/16696/19

Постанова від 19.10.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Рибачук А.І.

Ухвала від 18.10.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Рибачук А.І.

Ухвала від 16.12.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Рибачук А.І.

Ухвала від 29.11.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желєзний І.В.

Ухвала від 25.05.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желєзний І.В.

Ухвала від 27.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желєзний І.В.

Постанова від 05.03.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Беспалов Олександр Олександрович

Постанова від 05.03.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Беспалов Олександр Олександрович

Ухвала від 22.01.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Беспалов Олександр Олександрович

Ухвала від 22.01.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Беспалов Олександр Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні