ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
12 грудня 2019 року м. Дніпросправа № 340/1051/19 Третій апеляційний адміністративний суд
у складі колегії суддів: головуючого - судді Божко Л.А. (доповідач),
суддів: Дурасової Ю.В., Лукманової О.М.,
за участю секретаря судового засідання Новошицької О.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніпро апеляційну скаргу виконавчого комітету Олександрійської міської ради Кіровоградської області на рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 03.07.2019 р. (суддя Кармазина Т.М.) по справі за позовом Релігійної громади (парафії) Української Православної Церкви Київського Патріархату (Христа Спасителя ) м. Олександрії до виконавчого комітету Олександрійської міської ради Кіровоградської області про визнання протиправним та скасування рішення
в с т а н о в и В:
24.04.2019 р. Релігійна громада (парафія) Української Православної Церкви Київського Патріархату (Христа Спасителя) м. Олександрії звернулася до Кіровоградського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом, що в подальшому уточнювали, до виконавчого комітету Олександрійської міської ради Кіровоградської області про визнання протиправним та скасування рішення, де посилаючись на те, що протягом тривалого часу, починаючи з 2017 р. Православна Церква зверталася до відповідача з клопотанням щодо відведення земельної ділянки під будівництво храму в м. Олександрія, але відповідач надає відмову, обгрунтовуючи тим, що містобудівна документація в даний час перебуває у стані коригування. 11.12.2018 р. позивач звернувся до Управління житлово - комунального господарства, архітектури та містобудування Олександрійської міської ради з клопотанням про включення до проекту генерального плану м. Олександрії земельні ділянки для будівництва та розміщення культових споруд, а саме, Православного Храму площею 0.4 га, але погоджувальною комісією щодо розгляду пропозицій громадськості до містобудівної документації, створеної рішенням виконавчого комітету Олександрійської міської ради № 77 від 07.02.2019 р. клопотання позивача не задоволено. Оскільки вважають, що погоджувальна комісія сформована з порушенням норм чинного законодавства, так як до її складу не ввійшли представники громадськості, які були б обрані під час громадських слухань, та які Олександрійською міською радою не проводилися. Тому просять суд визнати протиправним та скасувати рішення виконавчого комітету Олександрійської міської ради Кіровоградської області №77 від 07.02.2019 р. Про створення погоджувальної комісії щодо розгляду пропозицій громадськості до містобудівної документації .
Рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду від 03.07.2019 р. позовна заява задоволена.
Рішення суду обгрунтовано тим, що відповідач, приймаючи спірне рішення, порушив процедуру створення даної комісії, не дотримав пропорційність її складу та виду учасників комісії, передбачені абз.2 ч.7 ст. 21 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності .
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції відповідач подав апеляційну скаргу, де просили скасувати рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 03.07.2019 р., прийняти нову постанову про відмову в задоволенні позовних вимог.
Апеляційна скарга обгрунтована тим, що спірне рішення не порушує прав чи інтересів позивача та не забезпечує поновлення порушеного права, так як остаточне рішення приймає замовник містобудівної документації, незалежно від рішення Комісії.
Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку про залишення без задоволення апеляційної скарги в зв`язку з наступним.
З матеріалів справи вбачається, що 11.12.2018 р. позивач звернувся до управління житлово - комунального господарства, архітектури та містобудування Олександрійської міського ради з клопотанням про включення до проекту генерального плану м. Олександрія земельних ділянок для будівництва та розміщення культових споруд, а саме Православного Храму.
Також встановлено, що погоджувальною комісією щодо розгляду пропозицій громадськості до містобудівної документації, створеної відповідно до оскаржуваного рішення виконавчого комітету Олександрійської міської ради Кіровоградської області №77 від 07.02.2019 Про створення погоджувальної комісії щодо розгляду пропозицій громадськості до містобудівної документації розглянуте клопотання позивача та залишене без задоволення.
Статтею 21 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності передбачено, що 1. Громадському обговоренню підлягають розроблені в установленому порядку проекти містобудівної документації на місцевому рівні.
2. Затвердження на місцевому рівні містобудівної документації, зазначеної у частині першій цієї статті, без проведення громадського обговорення проектів такої документації забороняється.
3. Замовники містобудівної документації зобов`язані забезпечити:
1) оприлюднення прийнятих рішень щодо розроблення містобудівної документації на місцевому рівні з прогнозованими правовими, економічними наслідками та наслідками для довкілля, у тому числі для здоров`я населення;
2) оприлюднення проектів містобудівної документації на місцевому рівні, пояснювальної записки, розділу "Охорона навколишнього природного середовища" або звіту про стратегічну екологічну оцінку на своїх офіційних веб-сайтах, а також вільний доступ до такої інформації громадськості;
3) реєстрацію, розгляд та врахування пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні;
4) проведення громадських слухань щодо проектів містобудівної документації на місцевому рівні;
5) узгодження спірних питань між громадськістю і замовниками містобудівної документації на місцевому рівні через погоджувальну комісію;
6) оприлюднення результатів розгляду пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні.
4. Оприлюднення прийнятих рішень щодо розроблення містобудівної документації на місцевому рівні, проектів містобудівної документації на місцевому рівні є підставою для подання пропозицій громадськості замовнику містобудівної документації.
5. Пропозиції громадськості подаються у строк, визначений для проведення процедури громадського обговорення, який не може становити менш як 30 днів з дня оприлюднення проекту містобудівної документації на місцевому рівні.
Пропозиції, подані після встановленого строку, не розглядаються.
6. Громадські слухання щодо проектів містобудівної документації на місцевому рівні проводяться у строк, визначений для проведення процедури громадського обговорення, але не раніше 10 днів з дня оприлюднення проекту містобудівної документації на місцевому рівні.
7. Для розгляду спірних питань, що виникають у процесі громадського обговорення, може утворюватися погоджувальна комісія.
До складу погоджувальної комісії входять:
1) посадові особи замовника містобудівної документації;
2) представники органу земельних ресурсів, природоохоронного і санітарно-епідеміологічного органу, органу містобудування та архітектури, охорони культурної спадщини та інших органів;
3) представники професійних об`єднань та спілок, архітектори, науковці;
4) уповноважені представники громадськості, які обираються під час громадських слухань. Кількість представників громадськості має становити не менш як 50 відсотків і не більш як 70 відсотків загальної чисельності комісії.
Головою погоджувальної комісії є посадова особа замовника містобудівної документації.
Погоджувальна комісія протягом двох тижнів після її утворення розглядає спірні питання, зафіксовані у протоколі громадських слухань, та ухвалює рішення про врахування або мотивоване відхилення таких пропозицій (зауважень).
Засідання погоджувальної комісії є правомочним, якщо у ньому взяли участь не менш як дві третини її членів (з них не менше половини - представники громадськості).
Рішення погоджувальної комісії оформлюється протоколом.
У разі неможливості врегулювати спірні питання між сторонами погоджувальною комісією остаточне рішення приймає замовник містобудівної документації. Урегульовані погоджувальною комісією спірні питання між сторонами або прийняті замовником містобудівної документації рішення є підставою для внесення змін до проекту відповідної документації.
8. Оприлюднення результатів розгляду пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні здійснюється у двотижневий строк з дня їх прийняття шляхом опублікування в засобах масової інформації, що поширюються на відповідній території, а також розміщення таких рішень на офіційних веб-сайтах замовників містобудівної документації.
Особи, які оприлюднюють проекти містобудівної документації на місцевому рівні, є відповідальними за їх автентичність.
9. Фінансування заходів щодо врахування громадських інтересів здійснюється за рахунок замовників містобудівної документації.
10. Порядок проведення громадських слухань проектів містобудівної документації на місцевому рівні визначає Кабінет Міністрів України .
Відповідно Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.05.2011 №555, який визначає механізм проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні: генеральних планів населених пунктів, планів зонування та детальних планів територій, пропозиції (зауваження) можуть подаватися в письмовій та/або усній формі під час громадських слухань із внесенням їх до протоколу громадських слухань.
Згідно п.11 даного Порядку пропозиції громадськості реєструються та розглядаються замовником містобудівної документації у місячний строк з дня їх надходження. За результатами розгляду пропозицій заявнику надається відповідь про їх врахування або обґрунтована відмова. У разі наявності пропозицій громадськості, рішення про врахування яких розробник і замовник не можуть прийняти самостійно або мають місце спірні питання, особи, які забезпечують роботу з розгляду пропозицій громадськості, повідомляють про це відповідному органу місцевого самоврядування для прийняття останнім рішення щодо утворення погоджувальної комісії.
Відповідно до п.п.12-13 Порядку №555 погоджувальна комісія утворюється за рішенням замовника містобудівної документації у тижневий строк після закінчення строку подання пропозицій громадськості. Склад комісії встановлює замовник містобудівної документації у кількості не менш як 25 та не більш як 55 осіб. Головою комісії є посадова особа замовника містобудівної документації.
До складу комісії входять: посадові особи замовника містобудівної документації; представники органу у сфері земельних ресурсів, природоохоронного і санітарно-епідеміологічного органу, органу містобудування та архітектури, охорони культурної спадщини та інших органів державної влади; представники професійних об`єднань та спілок, архітектори і науковці; уповноважені представники громадськості, які обираються під час громадських слухань.
Кількість представників громадськості повинна становити не менш як 50 і не більш як 70 відсотків загальної чисельності членів комісії.
Таким чином встановлено, що на час виникнення спірних правовідносин до складу погоджувальної комісії, яка створюється для розгляду спірних питань, що виникають у процесі громадського обговорення, мають входити уповноважені представники громадськості, які обираються саме під час громадських слухань. Кількість представників громадськості має становити не менш як 50 відсотків і не більш як 70 відсотків загальної чисельності комісії.
З матеріалів справи вбачається, що погоджувальна комісія щодо розгляду пропозицій громадськості до містобудівної документації, яка створена оскаржуваним рішенням, складається з 25 осіб, де 11 членів даної комісії є представниками громадськості, що становить 44 відсотки загальної чисельності комісії.
Крім того, суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції, що матеріали справи не містять докази, саме, проведення відповідачем громадських слухань до створення оскаржуваним рішенням виконавчого комітету Олександрійської міської ради Кіровоградської області №77 від 07.02.2019 погоджувальної комісії щодо розгляду пропозицій громадськості до містобудівної документації на яких, зокрема і було б обрано членів погоджувальної комісії у відповідності до Закону №3038-VI та Порядку №555 та доказів наявності у складі погоджувальної комісії не менш як 50 відсотків від загальної чисельності комісії, саме, представників громадськості, в зв`язку з чим встановлено, що виконавчий комітет Олександрійської міської ради Кіровоградської області, приймаючи оскаржуване рішення №77 від 07 лютого 2019 року Про створення погоджувальної комісії щодо розгляду пропозицій громадськості до містобудівної документації , порушив процедуру створення даної комісії, та не дотримав пропорційність її складу і виду учасників комісії, передбачені чинним законодавством.
Також суд апеляційної інстанції зазначає, оскільки погоджувальна комісія створена з порушенням чинного законодавства, розгляд пропозицій позивача даною комісією є порушенням прав позивача.
Приймаючи до уваги вищевикладене, суд апеляційної інстанції вважає за необхідне апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду - залишити без змін.
Керуючись ст. ст. 315,316,321,322 КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу виконавчого комітету Олександрійської міської ради Кіровоградської області - залишити без задоволення.
Рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 03.07.2019 р. - залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з моменту її проголошення, та може бути оскаржена в касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня проголошення.
Головуючий - суддя Л.А. Божко
суддя Ю. В. Дурасова
суддя О.М. Лукманова
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.12.2019 |
Оприлюднено | 19.12.2019 |
Номер документу | 86424389 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Божко Л.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні