Постанова
від 18.12.2019 по справі 160/5853/19
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

18 грудня 2019 року м. Дніпросправа № 160/5853/19 Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Кругового О.О. (доповідач),

суддів: Прокопчук Т.С., Шлай А.В.,

за участю секретаря судового засідання Іотової А.О.,

за участю:

представника позивача: Григоренко В.О.,

представника відповідача: Лича С.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Дніпро в режимі відеоконференції з Окружним адміністративним судом м. Києва апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю САНІЕЛЬ

на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 30 липня 2019 року, (суддя суду першої інстанції Ільков В.В.), прийняте у відкритому судовому засіданні в м. Дніпро, повне судове рішення складено 05.08.2019 року, в адміністративній справі №160/5853/19 за позовом товариства з обмеженою відповідальністю САНІЕЛЬ до Київської міської митниці ДФС про визнання протиправними та скасування рішень, карток відмови, -

в с т а н о в и в :

24 червня 2019 року товариство з обмеженою відповідальністю САНІЕЛЬ звернулось до суду з адміністративним позовом, в якому просило:

- визнати протиправним та скасувати рішення Київської митниці ДФС про коригування митної вартості товарів:

- №UA100110/2019/000056/2 від 27.03.2019 року та картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів №UA100110/2019/00504 від 27.03.2019 року;

- №UA100110/2019/000075/2 від 28.05.2019 року та картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів №UA100110/2019/00702 від 28.05.2019 року;

- №UA100110/2019/000055/2 від 27.03.2019 року та картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів №UA100110/2019/00503 від 27.03.2019 року;

- №UA100110/2019/000077/2 від 29.05.2019 року та картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів №UA100110/2019/00707 від 29.05.2019 року.

Адміністративний позов обґрунтовано тим, що відповідно до умов зовнішньоекономічних контрактів, укладених між позивачем та Компаніями (продавцями товарів), товариством було придбано відповідний товар. Для декларування цього товару позивачем було подано до митного органу митні декларації, в яких заявлено до митного оформлення товар за ціною контракту. На думку позивача, на підтвердження заявленої ціни товарів до декларацій були надані всі необхідні документи, які підтверджують заявлену ціну товару відповідно до умов контракту. Позивач вказує, що оскаржувані рішення не містять обґрунтовання неможливості застосування основного методу визначення митної вартості та не обґрунтовано застосування резервного методу. Також, ТОВ САНІЕЛЬ зазначає, що ціна товару чітко визначена контрактом з продавцем і у відповідача не було ніяких підстав ставити її під сумнів, відмовляти в прийнятті митної декларації, та визначати митну вартість за резервним методом. Всі необхідні документи, в тому числі щодо транспортування товару, для підтвердження митної вартості були надані під час митного оформлення товару, однак безпідставно не враховані відповідачем. З огляду на викладене позивач вважає, що прийняті контролюючим органом рішення про коригування митної вартості товарів, а саме №UA100110/2019/000056/2 від 27.03.2019 року, №UA100110/2019/000075/2 від 28.05.2019 року, №UA100110/2019/000055/2 від 27.03.2019 року, №UA100110/2019/000077/2 від 29.05.2019 року та картки відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів №UA100110/2019/00504 від 27.03.2019 року; №UA100110/2019/00702 від 28.05.2019 року; №UA100110/2019/00503 від 27.03.2019 року; №UA100110/2019/00707 від 29.05.2019 року є безпідставним та таким, що підлягають скасуванню.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 30 липня 2019 року в задоволенні адміністративного позову ТОВ САНІЕЛЬ відмовлено.

Не погодившись з рішенням суду, позивач звернувся з апеляційною скаргою, в якій посилаючись на порушення судом вимог норм матеріального та процесуального права просить оскаржуване рішення суду скасувати та прийняти нову постанову про задоволення адміністративного позову.

Апеляційна скарга обґрунтована тим, що судом першої інстанції безпідставно не було враховано під час розгляду справи те, що згідно умов поставки всі витрати на транспортування несе продавець товару, внаслідок чого суд необґрунтовано погодився з доводами відповідача щодо не включення позивачем до складу митної вартості товару всіх її складових, зокрема витрат на транспортування товарів до місця призначення. Позивач наголошує, що на підтвердження складових митної вартості товару та правомірності її визначення за ціною контракту ним до митного органу було надано пакет документів, які у повній мірі підтверджує вартість товару, тому у митного органу були відсутні обґрунтовані сумніви у правильності визначення вартості товару та відповідно підстави для витребування додаткових документів та винесення картки відмови.

Від відповідача на адресу суду надійшов відзив на апеляційну скаргу, в якому останній зазначає, що позивачем до митного оформлення були надані електронні МД разом із документами, які мали в собі суперечливості щодо складових митної вартості товару. Зокрема згідно п. 2.1 контракту від 28.02.2019 року та інвойсів від 07.03.2019 року поставка товару здійснювалась на умовах CFR-KYIV (Інкотермс 2010). Відповідно до офіційних правил тлумачення торговельних термінів Міжнародної палати (ІНКОТЕРМС) умови поставки CFR застосовуються лише при перевезенні товарів морським або внутрішнім водним транспортом. За результатами аналізу даних декларантом при митному оформленні документів встановлено, що вони не містять всіх відомостей щодо складових митної вартості товару, а саме: відповідно до п. 1 поданого до митного оформлення контракту від 28.02.2019 року у вартість товару включені витрати на маркування, пакування, доставку та інші витрати до кордону України, але разом з тим, у поданих до митного оформлення інвойсах та інших документах такі числові складові не зазначені, а отже неможливим є виділення числових складових самого товару. Наданий декларантом висновок експерта підтверджує саме ринкову ціну товару, а не митну, тому вказаний висновок не може бути врахований відповідачем при митному оформленні товару. В митній декларації країни відправлення від 08.05.2019 року №19343100ЕХ112971 не вказано номер комерційного інвойсу, відповідно до якого здійснюється зовнішньоекономічна операція з оцінюваних товарів. В умовах поставки (графа 20) не вказано конкретної географічної назви місця доставки (спливає на складові митної вартості товару). Заповнення графи 20 декларації країни відправлення може містити можливі ознаки підробки (розмір, нахил, жирність шрифту, яким заповнені всі інші графи відрізняються від гр. 20. На підставі вказаного митний орган дійшов висновку, що подані до митного оформлення документи містять розбіжності щодо складових митної вартості товару, які декларантом не усунуто під час проведення консультацій. Відтак, на думку митного органу рішення коригування митної вартості товарів та картки відмов у митному оформленні є правомірними та такими, що не підлягають скасуванню в судовому порядку.

Дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції при прийнятті оскаржуваного судового рішення норм матеріального та процесуального права, суд вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено та матеріалами справи підтверджено, що 28 лютого 2019 року між Позивачем (далі - Покупець) та іноземною компанією ISIK CAMASIRLARI TEKSTIL INSAAT GIDA TARIM. VE HAY. SAN.VE TIC. LTD. STI. (далі - Продавець) укладено зовнішньоекономічний Контракт №TUR/SAN/02-UA19.

Умовами контракту передбачено:

- п.1. - продавець продає, а Покупець купує трикотажні вироби та інші текстильні товари (далі Товар) в такій кількості, по такій ціні та на таких умовах, що є зазначеними у виставлених Продавцем інвойсах. У ціну товару включені витрати на маркування, пакування, страхування, навантаження та інші витрати;

- п.2.1. - поставка Товару буде здійснюватися на умовах CIF, CFR (Одеса, Чорноморськ, Київ), FOB (порт відвантаження) для морських перевезень чи СРТ (Одеса, Чорноморськ, Київ) для перевезень іншими видами транспорту або змішаних перевезень (Інкотермс 2010);

- п.2.2. - поставка Товару здійснюється до 31 грудня 2019 року;

- п.2.3. - у випадку, коли Товар отримано пошкодженим або має місце недопоставка продукції, Покупець повинен письмово повідомити про це Продавця протягом двадцяти (20) днів від дати поставки. У іншому разі Продавець не несе відповідальності перед Покупцем за втрату, зазначену Покупцем внаслідок цього;

- п.3.1. - усі платежі по цьому Контракту здійснюються в доларах США. Загальна сума контракту становить 350 000,00 доларів США;

- п.3.2. - оплата Товару здійснюється шляхом здійснення платежів протягом 180 календарних днів, починаючи з дати митного оформлення поставленої партії Товару, відповідно до виставлених Продавцем інвойсами;

- п.4.1. - право власності на Товар переходить до Покупця після митного оформлення вантажу. У разі відмови Покупця від вантажу з об`єктивних причин, Продавець має право переадресувати вантаж, згідно даного ним розпорядження;

- п.4.2 - поставка Товару супроводжується наступним набором документів, які надає Продавець: інвойс, пакувальні листи, транспортна накладна (коносамент);

- п.9.1. - сторони керуються правилами Інкотермс 2010 року;

- п.9.2. - строк дії контракту до 31 грудня 2019 року, у випадку якщо до цього часу взаємовідносини між сторонами не будуть повністю врегульовані, то контракт діє до усунення взаємних боргів.

Також, 28 лютого 2019 року між Позивачем (далі - Покупець) та іноземною компанією EZGI CAMASIRLARI VE TEKSTIL INSAAT SAN.VE TIC. LTD. STI. (далі -Продавець) було укладено зовнішньоекономічний Контракт №TUR/SAN/03-UA19, умовами якого передбачено:

- п.1.- продавець продає, а Покупець купує трикотажні вироби та інші текстильні товари (далі Товар) в такій кількості, по такій ціні та на таких умовах, що є зазначеними у виставлених Продавцем інвойсах. У ціну товару включені витрати на маркування, пакування, страхування, навантаження та інші витрати до кордону України;

- п.2.1.- поставка Товару буде здійснюватися на умовах CFR (Київ) для морських перевезень чи для перевезень іншими видами транспорту або змішаних перевезень (Інкотермс 2010);

- п.2.2. - поставка Товару здійснюється до 31 грудня 2019 року;

- п.2.3. - у випадку, коли Товар отримано пошкодженим або має місце недопоставка продукції, Покупець повинен письмово повідомити про це Продавця протягом двадцяти (20) днів від дати поставки. У іншому разі Продавець не несе відповідальності перед Покупцем за втрату, зазначену Покупцем внаслідок цього;

- п.3.1. - усі платежі по цьому Контракту здійснюються в доларах США. Загальна сума контракту становить 500 000,00 доларів США. Контракт набуває сили з моменту підписання;

- п.3.2. - оплата Товару здійснюється шляхом здійснення платежів протягом 180 календарних днів, починаючи з дати митного оформлення поставленої партії Товару, відповідно до виставлених Продавцем інвойсами;

- п.4.1. - право власності на Товар переходить до Покупця після митного оформлення вантажу. У разі відмови Покупця від вантажу з об`єктивних причин, Продавець має право переадресувати вантаж, згідно даного ним розпорядження;

- п.4.2 - поставка Товару супроводжується наступним набором документів, які надає Продавець: інвойс, пакувальні листи, транспортна накладна (коносамент);

- п.9.1. - сторони керуються правилами Інкотермс 2010 року;

- п.9.2. - строк дії контракту до 31 грудня 2019 року, у випадку якщо до цього часу взаємовідносини між сторонами не будуть повністю врегульовані, то контракт діє до усунення взаємних боргів.

20.03.2019 року позивачем до митного оформлення було подано електронну митну декларацію №UА100110/2019/168301 на товари: одяг трикотажний, з 100% бавовни, в асортименті різних розмірів та кольорів: майки чоловічі - 103140 шт.; майки жіночі -960 шт.; футболки для хлопців - 1200 шт.; футболки чоловічі - 25200 шт. Загальна кількість - 130500 шт., загальна ціна товару склала - 44380,80 доларів США, тобто 0,6550 доларів США за одиницю товару, та білизна нижня, трикотажна, для жінок, з 100% бавовни: труси в асортименті різних розмірів та кольорів - 3780 штуки. Ціна товару склала - 1285,20 доларів США (вартість за одиницю - 0,6200 доларів США - вартість за одиницю товару). Загальна ціна товару склала - 45666,00 доларів США.

За митною декларацією спрацювали критерії АСАУР (автоматизована система аналізу та управління ризиками) за кодами:

- 105-2: контроль правильності визначення митної вартості товарів;

- 106-2: витребування документів, які підтверджують митну вартість товарів;

- за кодами 105-2, 106-2, вказаний коментар;

- по наступних товарах можливе заниження митної вартості товару: (1,2).

На підтвердження митної вартості товару позивачем були надані такі документи:

- пакувальний лист № 006532 від 07.03.2019 року;

- рахунок-фактура (інвойс) № 006532 від 07.03.2019 року;

- автотранспортну накладну № 0805 від 08.03.2019 року;

- декларацію про проходження товару № С0819242 від 08.03.2019 року;

- книжку МДП № РХ.82182619 від 06.03.2019 року;

- акт про проведення огляду (перегляду товарів), транспортних засобів, ручної поклажі та багажу № UA408020/2019/003775 від 16.03.2019 року;

- зовнішньоекономічний договір № TUR/SAN/03-UA19 від 28.02.2019 року;

- договір про надання послуг митного брокера № 26/11-18 від 26.11.2018 року;

- акт фізичного огляду № 1 від 20.03.2019 року;

- довіреність від ТОВ «Кондуит» від 19.10.2018 року;

- заява на фізичний огляд № 482 від 19.03.2019 року;

- акт про невідповідність товарів відомостям, зазначених в документах, необхідних для здійснення їх митного контролю від 20.03.2019 року;

- митна декларація № 19341300ЕХ155786 від 08.03.2019 року;

- митна декларація № UA100110/2019/168301 від 20.03.2019 року.

Також товариством був наданий Висновок експерта від 25.03.2019 року №20-49/03-2019 ТОВ «Одеський аукціонний центр» .

Відповідачем на виконання вимог МК України було здійснено перевірку правильності визначення митної вартості товару відповідно до Митного кодексу України.

Так, під час здійснення контролю митної вартості за митною декларацією від 20.03.2019 року №UA100110/2019/168301 відповідачем було встановлено, що документи, подані для визначення митної вартості товару відповідно до статті 53 МКУ, а саме містять розбіжності та не містять всіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари.

Відповідач під час здійснення перевірки встановив, що згідно з п. 2.1 контракту №TUR/SAN/03-UA19 від 28.02.2019 та інвойсу №006532 від 07.03.2019 року поставка задекларованого товару здійснюється на умовах CFR- Kyiv (Інкотермс 2010).

За результатом аналізу наданих декларантом при митному оформленні митної декларації документів, відповідачем було встановлено, що вони не містять всіх відомостей щодо складових митної вартості, а саме: відповідно до п.1 поданого до митного оформлення контракту від 28.02.2019 року №TUR/SAN/03-UA19 у вартість товару включені витрати на маркування, пакування, доставку та інші витрати до кордону України, але разом з тим у поданому до митного оформлення інвойсі від 07.03.2019 №006532 та інших документах такі числові складові не зазначено, а отже неможливо виділити числові складові вартості самого товару.

Також, відповідач зазначив, що наданий товариством висновок експерта від 25.03.2019 року №20-49/03-2019 ТОВ «Одеський аукціонний центр» , митним органом був прийнятий до уваги, проте цей висновок не підтверджує заявлену митну вартість товару, оскільки визначає саме ринкову а не митну вартість товару.

Керуючись положеннями частинами 2 та 3 статті 53 та частини 5 статті 54 МК України, митним органом, шляхом надіслання електронного повідомлення, декларанту запропоновано протягом 10 календарних днів надати (за наявності) такі додаткові документи:

- рахунки про сплату комісійних, посередницьких послуг, пов`язаних із виконанням умов договору (угоди, контракту);

- виписку з бухгалтерської документації;

- ліцензійний чи авторський договір покупця, що стосується оцінюваних товарів та є умовою продажу цих товарів; каталоги, специфікації, прейскуранти виробника товарів;

- висновки про якісні та вартісні характеристики товарів, підготовлені спеціалізованими експертними організаціями, та/або інформація біржових організацій про вартість товару або сировини;

- за бажанням декларанта інші наявні додаткові документи для підтвердження митної вартості товарів.

Товариством не було надано всіх запитуваних контролюючим органом додаткових документів, про що зазначено в електронному повідомлені, наданому до митного оформлення від 27.03.2019 року, що підтверджується листом від 27.03.2019 №27/03-1.

Контролюючий орган дійшов висновку про те, що подані додаткові документи для підтвердження митної вартості оцінюваного товару органом доходів і зборів прийнято до уваги, але не можуть бути визначальними.

За результатом проведеної митної оцінки митним органом прийнято рішення про коригування митної вартості товарів № UA100110/2019/000055/2, згідно з яким митним органом відкоригована задекларована митна вартість товару із застосуванням методу: резервного методу, що ґрунтується на раніше визнаній (визначеній) органом доходів та зборів митній вартості товару, враховуючи країну виробництва та експорту, опис товару та призначення, характер угоди та вагові характеристики за МД від 21.10.2018 року №UA500110/2018/10743, від 19.10.2018 року №UA500120/2018/8875, від 24.12.2018 року №UA205020/2018/23452, від 16.03.2019 року №UA100030/2019/399889, від 22.11.2018 року №UA205020/2018/20491, а також митницею була прийнята картка відмови в митному оформленні від 27.03.2019 року №UA100110/2019/00503.

Враховуючи вищевикладене, та те, що декларантом не надано у повному обсязі додаткові документи, які підтверджують відомості про заявлену митну вартість товарів, митний орган прийняв оскаржуване рішення про коригування митної вартості товарів від 27.03.2019 року № UА100000/2019/300055/2 за резервним методом.

Після здійснення коригування митної вартості, товари були випущені у вільний обіг шляхом надання гарантій відповідно до пункту 7 статті 55 Митного кодексу України від 13.03.2012 року № 4495-VІ (далі - Кодекс) за митною декларацією від 27.03.2019 року №UА100110/2019/168849.

21.03.2019 року до митного оформлення позивачем було подано електронну митну декларацію № UА100110/2019/168392 на товари: Одяг жіночий, трикотажний, з 100% бавовни: нічна сорочка в асортименті різних розмірів та кольорів - 8349 шт., за ціною 4374,42 доларів США, тобто 1,0280 доларів США - ціна за одиницю товару. Торговельні марки - ОNDER, POLAT. Комбінація спідня жіноча трикотажна, з 100% бавовни в асортименті різних розмірів та кольорів - 13140 шт. Торговельна марка - POLAT. Ціна товару - 3823,74 доларів США (0,5553 доларів США - ціна за одиницю товару) та білизна нижня, трикотажна, для чоловіків, з 100% бавовни: труси-шорти чоловічі в асортименті різних розмірів та кольорів - 4500 штук. Ціна товару - 1224,00 доларів США (0,4500 - ціна за одиницю товару). Одяг трикотажний, 65% бавовни та 35% поліестер: піжама чоловіча в асортименті різних розмірів та кольорів - 1500 штук. Ціна товару - 1773,00 доларів США (3,3540 - за одиницю товару). Країна виробництва - Туреччина. Виробник - ISIK CAMASIRLARI TEKSTIL INSAAT GIDA TFRIM VE HAY.SAN.VE TIC. LTD.STL. Отримувач товару - ТОВ "САНІЕЛЬ" (код ЄДРПОУ 0041736078).

За митною декларацією спрацювали критерії АСАУР (автоматизована система аналізу та управління ризиками) за кодами:

105-2: контроль правильності визначення митної вартості товарів;

106-2: витребування документів, які підтверджують митну вартість товарів;

За кодами 105-2, 106-2, вказаний коментар;

По наступних товарах можливе заниження митної вартості товару: (2,3,4,5).

На підтвердження митної вартості товару позивачем були надані такі документи:

- пакувальний лист № ISK2019000000079 від 07.03.2019 року;

- рахунок-фактура (інвойс) № ISK2019000000079 від 07.03.2019 року;

- автотранспортну накладну № 0804 від 08.03.2019 року;

- сертифікат про проходження товару форми А № С0571287 від 08.03.2019 року;

- Книжка МДП № РХ.82182619 від 06.03.2019 року;

- акт про проведення огляду (перегляду товарів), транспортних засобів, ручної поклажі та багажу № UA408020/2019/003775 від 16.03.2019 року;

- рахунок-фактура про надання транспортно-експедиційних послуг від виконавця договору (контракту) про транспортно-експедиційні послуги № 221 від 12.03.2019 року;

- документ, що підтверджує вартість перевезення товару № 12/03 від 12.03.2019 року;

- зовнішньоекономічний договір № TUR/SAN/02-UA19 від 28.02.2019 року;

- договір про надання послуг митного брокера № 26/11-18 від 26.11.2018 року;

- договір (контракт) про перевезення № 01 від 07.03.2019 року;

- акт фізичного огляду № 2 від 20.03.2019 року;

- довіреність від ТОВ «Кондуит» від 19.10.2018 року;

- заява на фізичний огляд № 482 від 19.03.2019 року;

- акт про невідповідність товарів відомостям, зазначених в документах, необхідних для здійснення їх митного контролю від 20.03.2019 року;

- митна декларація № 19341300ЕХ155242 від 08.03.2019 року;

- митна декларація № UA100110/2019/168302 від 20.03.2019 року.

Також, товариством був поданий висновок ТОВ "Одеський аукціонний центр" від 25.03.2019 № 20-50/03-2019.

Під час здійснення контролю митної вартості товару за митною декларацією від 21.03.2019 року № UА100110/2019/168392 відповідачем було встановлено, що документи, подані для визначення митної вартості товару відповідно до статті 53 МКУ, містять розбіжності та не містять всіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари.

Під час здійснення перевірки, відповідач встановив, що згідно з п. 2.1 контракту №TUR/SAN/02-UA19 від 28.02.2019 року поставка товару здійснюється на умовах FОВ (Інкотермс 2010), згідно інвойсу № ISK2019000000079 від 07.03.2019 року поставка задекларованого товару здійснюється на умовах СFR-KYIV, проте відповідно до Офіційних правил тлумачення торговельних термінів Міжнародної торгової палати (ІНКОТЕРМС) умови поставки FОВ та СFR застосовуються лише при перевезенні товарів морським або внутрішнім водним транспортом.

Також, відповідачем встановлено, що задекларовані у митній декларації №UA100110/2019/168392 від 21.03.2019 товари переміщуються автомобільним транспортом.

За результатом аналізу наданих декларантом при митному оформленні митної декларації документів, відповідачем встановлено що останні не містять всіх відомостей щодо складових митної вартості, а саме: відповідно до п.1 поданого до митного оформлення контракту від 28.02.2019 року №ТUR/SAN/02-UA19 у вартість товару включені витрати на маркування, пакування, страхування, навантаження та інші витрати. Разом з тим, у поданому до митного оформлення інвойсі від 07.03.2019 року №ISK 2019000000079 такі числові складові не зазначено, а отже неможливо виділити числові складові вартості самого товару.

Контролюючим органом, керуючись положеннями частинами 2 та 3 статті 53 та частини 5 статті 54 МКУ, шляхом надіслання електронного повідомлення, декларанту запропоновано протягом 10 календарних днів надати (за наявності) такі додаткові документи:

- рахунки про сплату комісійних, посередницьких послуг, пов`язаних із виконанням умов договору (угоди, контракту); виписку з бухгалтерської документації;

- ліцензійний чи авторський договір покупця, що стосується оцінюваних товарів та є умовою продажу цих товарів: каталоги, специфікації, прейскуранти виробника товарів;

- висновки про якісні та вартісні характеристики товарів, підготовлені спеціалізованими експертними організаціями, та/або інформація біржових організацій про вартість товару або сировини;

- за бажанням декларанта інші наявні додаткові документи для підтвердження митної вартості товарів.

Товариством не було надано всіх запитуваних контролюючим органом додаткових документів, про що зазначено в електронному повідомлені, наданому до митного оформлення від 27.03.2019 року, що підтверджується листом від 26.03.2019 №26/03 та від 27.03.2019 року № 27/03.

На підставі вищезазначеного, контролюючий орган дійшов висновку про те, що подані додаткові документи для підтвердження митної вартості оцінюваного товару органом доходів і зборів прийнято до уваги, але не можуть бути визначальними, оскільки товариством так і не було надано до митного органу:

- виписку з бухгалтерської документації;

- ліцензійний чи авторський договір покупця, що стосується оцінюваних товарів та є умовою продажу цих товарів;

- каталоги, специфікації, прейскуранти, прайс-листи, виробника товарів;

- інших документів за бажанням декларанта.

Висновок ТОВ "Одеський аукціонний центр" від 25.03.2019 року № 20-50/03-2019 щодо визначення ринкової вартості вантажу у доларах США, був прийнятий до уваги митним органом, проте, як зазначив відповідач останній не є належним доказом для підтвердження заявленої митної вартості товару позивачем.

Контролюючий орган під час вивчення цього висновку, встановив, що експертом визначалась саме ринкова вартість товару, а не митна вартість відповідно до Митного кодексу України, а посилання здійснено лише на сайти мережі Alibaba.com та serbestbolge.com. При цьому експерт зазнає, що інформація, зазначена у висновку вважається достовірною, але не проводилась спеціальна перевірка її достовірності, тобто, експертом не було врахована кон`юнктура ринку та біржові котирування вартості сировини.

Відповідач дійшов висновку, що декларантом не надано додаткових документів в повному обсязі на підтвердження митної вартості товару, а подані додаткові документи для підтвердження митної вартості оцінюваного товару органом доходів і зборів прийнято до уваги, але не можуть бути визначальними.

За результатом проведеної митної оцінки митним органом прийнято рішення про коригування митної вартості від 27.03.2019 року №UА100110/000056/2 та картка відмови в митному оформленні від 27.03.2019 року №UА100110/2019/00504.

Згідно прийнятого рішення про коригування митної вартості від 27.03.2019 року №UА100110/000056/2 визначена митна вартість товару ґрунтується на митній вартості товару, подібного за якісними характеристиками, митне оформлення якого уже здійснене за МД від 14.03.2019 року № UA 805180/2019/008637, МД від 16.03.2019 року №UA100030/2019/399889.

Митний орган прийняв рішення про коригування митної вартості товарів від 27.03.2019 року № UА100110/2019/000056/2 за резервним методом.

Після здійснення коригування митної вартості, товари були випущені у вільний обіг шляхом надання гарантій відповідно до пункту 7 статті 55 Митного кодексу України від 13.03.2012 року № 4495-VI (далі - Кодекс) за митною декларацією від 27.03.2019 №UA100110/2019/168392.

28.05.2019 до митного оформлення було подано електронну митну декларацію №UA100110/2019/173782 на товари: - одяг трикотажний, з 100% бавовни, в асортименті різних розмірів та кольорів: майки чоловічі - 3990 шт.;, майки жіночі - 11720 шт.; майки для хлопців - 2520 шт.; майки для дівчат - 3780 штук. Загальна кількість - 22010 штук. Ціна товару - 11 746,09 доларів США, тобто 0,6840 доларів США за одиницю товару, та білизна нижня, трикотажна, для жінок, з 100% бавовни: труси - 720 шт., труси для дівчат з 95% бавовни та 5% еластан - 960 шт., загальна кількість - 1680 штук. Ціна товару - 403,92 доларів США, тобто 0,3082 доларів США за одиницю товару. Одяг трикотажний, 95% бавовни та 5% еластан: топи жіночі в асортименті різних розмірів та кольорів - 1950 штук. Ціна товару - 312,00 доларів США, тобто 6,1100 доларів США за одиницю товару. Білизна нижня, трикотажна, для чоловіків: труси-шорти для хлопців з 95% бавовни та 5% еластан - 600 штук. Ціна товару - 140,40 доларів США, тобто 0,2999 доларів США за одиницю товару. Комбінація спідня жіноча(панталони), трикотажна, з 100% бавовни в асортименті різних розмірів та кольорів - 10800 штук. Ціна товару - 2851,20 доларів США , тобто за одинцю товару - 0,4889 доларів США. Країна виробництва - Туреччина. Торгівельні марки - CEYLANOGLU та POLAT. Виробник - ISIK CAMAS D4LARI TEKSTIL INS A AT GIDA TARPM VE HAY.SAN. VE TIC. LTD.STI. Отримувач товару - ТОВ "САНІЕЛЬ" (код ЄДРПОУ 0041736078).

За митною декларацією спрацювати критерії АСАУР (автоматизована система аналізу та управління ризиками) за кодами:

105-2: контроль правильності визначення митної вартості товарів;

106-2: витребування документів, які підтверджують митну вартість товарів;

За кодами 105-2, 106-2, вказаний коментар;

По наступних товарах можливе заниження митної вартості товару: (1,2,3,4,5).

На підтвердження митної вартості товару позивачем були надані такі документи:

- пакувальний лист № ISK2019000000149 від 07.05.2019 року;

- рахунок-фактура (інвойс) № ISK2019000000149 від 07.05.2019 року;

- коносамент № AD1901103022-01 від 10.05.2019 року;

- автотранспортну накладну № 0330/1 від 23.05.2019 року;

- навантажувальний документ № 1331 від 14.05.2019 року;

- сертифікат про проходження товару форми А № С0854614 від 08.05.2019 року;

- доповнення до зовнішньоекономічного договору № 1 від 11.03.2019 року;

- доповнення до зовнішньоекономічного контракту № 2 від 24.04.2019 року;

- зовнішньоекономічний договір № TUR/SAN/02-UA19 від 28.02.2019 року;

- договір про надання послуг митного брокера № 26/11-18 від 26.11.2018 року;

- акті фізичного огляду № 1 від 27.05.2019 року;

- довіреність від ТОВ «Кондуит» від 13.05.2019 року;

- заява на фізичний огляд № 885 від 24.05.2019 року;

- акт про невідповідність товарів відомостям, зазначених в документах, необхідних для здійснення їх митного контролю від 27.05.2019 року;

- митна декларація № 19343100ЕХ112971 від 08.05.2019 року;

- митна декларація № UA100110/2019/173782 від 28.05.2019 року.

Під час здійснення контролю митної вартості за митною декларацією від 28.05.2019 року № UA100110/2019/173782, контролюючим органом було встановлено, що документи, подані для визначення митної вартості товару відповідно до статті 53 МК України, містять розбіжності та не містять всіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари.

Пункт 1 контракту від 28.02.2019 № TUR/SAN/02-UA19 від 28.02.2019 року передбачає включення до ціни товару витрати на маркування, пакування, страхування, навантаження та інші витрати, але таки складові митної вартості не вказані в жодному комерційному документі до цієї поставки.

Підпункт 2.1 додаткової угоди від 24.04.2019 № 2 до контракту від 28.02.2019 №TUR/SAN/02-UA19 від 28.02.2019 року не вказано конкретного документу, в якому будуть передбачені умови поставки оцінюваних товарів (Інкотермс 2010) за кожну конкретну партію товару.

У митній декларації країни відправлення від 08.05.2019 року №19343100ЕХ112971 не було вказано номер комерційного інвойсу, відповідно до якого здійснюється зовнішньоекономічна операція з оцінюваних товарів (№ISК2019000000149 від 07.05.2019 року).

В умовах поставки (графа 20) не вказано конкретної географічної назви місця доставки, що впливає на складові митної вартості.

Заповнення графи 20 митної декларації відправлення від 08.05.2019 року №19343100ЕХ112971 може містити можливі ознаки підробки (розмір, нахил, жирність шрифту відрізняються від шрифту, яким заповнені всі інші графи митної декларації).

Враховуючи вищевикладене, згідно положень частинами 2 та 3 статті 53 та частини 5 статті 54 МКУ, шляхом надіслання електронного повідомлення, декларанту було запропоновано протягом 10 календарних днів надати (за наявності) такі додаткові документи:

- рахунки про сплату комісійних, посередницьких послуг, пов`язаних із виконанням умов договору (угоди, контракту);

- виписку з бухгалтерської документації;

- ліцензійний чи авторський договір покупця, що стосується оцінюваних товарів та є умовою продажу цих товарів;

- каталоги, специфікації, прейскуранти, прайс-листи, виробника товарів;

- висновки про якісні та вартісні характеристики товарів, підготовлені спеціалізованими експертними організаціями, та/або інформація біржових організацій про вартість товару або сировини.

Митним органом з декларантом було проведено Консультації, а також повідомлено, що товариство може за власним бажанням надати додаткові документи відповідно до частини 6 статті 53 Кодексу.

Декларантом не надано всіх запитуваних додаткових документів, що підтверджується електронним повідомленням наданого до митного оформлення від 28.05.2019 № 28/05

Контролюючий орган дійшов висновку про те, що подані додаткові документи для підтвердження митної вартості оцінюваного товару органом доходів і зборів прийнято до уваги, але не можуть бути визначальними.

За результатом проведеної митної оцінки митним органом прийнято рішення про коригування митної вартості від 28.05.2019 №UA100110/000075/2 та картка відмови в митному оформленні від 28.05.2019 №UA100110/2019/00702.

Рішення про коригування митної вартості від 28.05.2019 №UA100110/000075/2 прийнято за резервним методом, передбаченого положеннями статті 64 Кодексу.

Після здійснення коригування митної вартості, товари були випущені у вільний обіг шляхом надання гарантій відповідно до пункту 7 статті 55 Митного кодексу України від 13.03.2012 року № 4495-VI (далі - Кодекс) за митною декларацією від 28.05.2019 №UA100110/2019/173922.

28.05.2019 до митного оформлення було подано електронну митну декларацію № UA100110/2019/173918 на товари: - одяг трикотажний, з 100% бавовни, в асортименті різних розмірів та кольорів: майки чоловічі - 68040 шт.; майки жіночі - 13560 шт.; майки для хлопців - 11520 шт.; майки для дівчат - 2880 шт.; футболки чоловічі - 34920 шт.; футболки для хлопців - 7800 штук. Загальна кількість - 138720 штук. Ціна товару - 58788,00 доларів США, тобто 0,6400 доларів США за одиницю товару. Білизна нижня, трикотажна, для чоловіків, з 100% бавовни: труси-шорти чоловічі в асортименті різних розмірів та кольорів - 49620 штук. Ціна товару - 21 832,80 доларів США, тобто 0,5800 доларів США за одиницю товару.

За митною декларацією спрацювали критерії АСАУР (автоматизована система аналізу та управління ризиками) за кодами:

105-2: контроль правильності визначення митної вартості товарів;

106-2: витребування документів, які підтверджують митну вартість товарів;

За кодами 105-2, 106-2, вказаний коментар;

По наступних товарах можливе заниження митної вартості товару: (1,2).

На підтвердження митної вартості товару позивачем були надані такі документи:

- пакувальний лист № 006533 від 07.05.2019 року;

- рахунок-фактура (інвойс) № 006533 від 07.05.2019 року;

- кносамент № AD1901103022 від 10.05.2019 року;

- автотранспортну накладну № 0330 від 23.05.2019 року;

- навантажувальний документ № 1331 від 14.05.2019 року;

- декларація про проходження товару № С0466919 від 08.05.2019 року;

- доповнення до зовнішньоекономічного договору № 1 від 11.03.2019 року;

- доповнення до зовнішньоекономічного контракту № 2 від 24.04.2019 року;

- зовнішньоекономічний договір № TUR/SAN/03-UA19 від 28.02.2019 року;

- договір про надання послуг митного брокера № 26/11-18 від 26.11.2018 року;

- довіреність від ТОВ «Кондуит» від 13.05.2019 року;

- заява на фізичний огляд № 885 від 24.05.2019 року;

- митна декларація № 19343100ЕХ113419 від 08.05.2019 року;

- митна декларація № UA100110/2019/173918 від 28.05.2019 року.

Під час здійснення контролю митної вартості за митною декларацією від 28.05.2019 №UA100110/2019/173918 встановлено, що документи, подані для визначення митної вартості товару відповідно до статті 53 МКУ, містять розбіжності та не містять всіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари.

Пунктом 1 контракту від 28.02.2019 року № TUR/SAN/03-UA19 передбачає включення до ціни товару витрати на маркування, пакування, страхування, навантаження та інші витрати, але такі складові митної вартості не вказані в жодному комерційному документі до цієї поставки.

У митній декларації країни відправлення від 08.05.2019 року №19343100ЕХ113419 не було вказано номер комерційного інвойсу, відповідно до якого здійснюється зовнішньоекономічна операція з оцінюваних товарів (№19343100ЕХ113419 від 08.05.2019 року).

Також, в умовах поставки (графа 20) не вказано конкретної географічної назви місця доставки, що впливає на складові митної вартості.

Враховуючи наведене, згідно положень частини 2 та 3 статті 53 та частини 5 статті 54 МКУ, шляхом надіслання електронного повідомлення, декларанту запропоновано протягом 10 календарних днів надати (за наявності) такі додаткові документи:

- рахунки про сплату комісійних, посередницьких послуг, пов`язаних із виконанням умов договору (угоди, контракту);

- виписку з бухгалтерської документації;

- ліцензійний чи авторський договір покупця, що стосується оцінюваних товарів та є умовою продажу цих товарів;

- каталоги, специфікації, прейскуранти, прайс-листи, виробника товарів;

- висновки про якісні та вартісні характеристики товарів, підготовлені спеціалізованими експертними організаціями, та/або інформація біржових організацій про вартість товару або сировини;

- за бажанням декларанта інші наявні додаткові документи для підтвердження митної вартості товарів.

Згідно матеріалів справи, митницею з декларантом було проведено Консультація, а також повідомлено, що товариство може за власним бажанням надати додаткові документи відповідно до частини 6 статті 53 Кодексу.

Однак, декларантом не надано всіх запитуваних додаткових документів, що підтверджується, електронним повідомленням від 29.05.2019 року № 29/05

.Контролюючий орган дійшов висновку про те, що подані додаткові документи для підтвердження митної вартості оцінюваного товару органом доходів і зборів прийнято до уваги, але не можуть бути визначальними.

За результатом проведеної митної оцінки митним органом прийнято рішення про коригування митної вартості від 29.05.2019 року №UA100110/000077/2 та картка відмови в митному оформленні від 29.05.2019 року №UA100110/2019/00707.

Відповідно до рішення про коригування митної вартості від 29.05.2019 року №UA100110/000077/2 визначена митна вартість товару ґрунтується на митній вартості товару, подібного за якісними характеристиками, митне оформлення якого вже здійснене за МД від 22.05.2019 року №UA125110/2019/409445, від 13.05.2019 року №UA125250/2019/805320.

Отже, митний орган прийняв рішення про коригування митної вартості товарів від 29.03.2019 №UА100000/2019/300077/2 за резервним методом передбаченим положенням статті 64 Кодексу.

Після здійснення коригування митної вартості, товари були випущені у вільний обіг шляхом надання гарантій відповідно до пункту 7 статті 55 Митного кодексу України від 13.03.2012 року № 4495-VІ (далі - Кодекс) за митною декларацією від 29.05.2019 року №UА100110/2019/174053.

Не погодившись із прийнятими контролюючим органом рішеннями про коригування митної вартості товарів, а саме №UA100110/2019/000056/2 від 27.03.2019 року, №UA100110/2019/000075/2 від 28.05.2019 року, №UA100110/2019/000055/2 від 27.03.2019 року, №UA100110/2019/000077/2 від 29.05.2019 року та картками відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів №UA100110/2019/00504 від 27.03.2019 року; №UA100110/2019/00702 від 28.05.2019 року; №UA100110/2019/00503 від 27.03.2019 року; №UA100110/2019/00707 від 29.05.2019 року, позивач звернувся до суду із цим позовом.

Вирішуючи спір між сторонами та відмовляючи у задоволенні позовних вимог суд першої інстанції виходив з того, що декларантом не було надано до митного оформлення документів, що в повній мірі підтверджують складові митної вартості товарів, відтак митним органом було правомірно прийнято рішення про коригування митної вартості товарів та сформовано картки відмови.

Суд апеляційної інстанції погоджується з такими висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.

Відповідно до ст. 49 Митного кодексу України митною вартістю товарів, які переміщуються через митний кордон України, є вартість товарів, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари.

Згідно ч. 1 ст. 52 Митного кодексу України заявлення митної вартості товарів здійснюється декларантом або уповноваженою ним особою під час декларування товарів у порядку, встановленому розділом VІІІ цього Кодексу та цією главою.

За приписами ч. 2 ст. 52 Митного кодексу України декларант або уповноважена ним особа, які заявляють митну вартість товару, зобов`язані: заявляти митну вартість, визначену ними самостійно, у тому числі за результатами консультацій з митним органом; подавати митному органу достовірні відомості про визначення митної вартості, які повинні базуватися на об`єктивних, документально підтверджених даних, що піддаються обчисленню.

Як встановлено ч. 1 ст. 53 Митного кодексу України, у випадках, передбачених цим Кодексом, одночасно з митною декларацією декларант подає митному органу документи, що підтверджують заявлену митну вартість товарів і обраний метод її визначення.

Відповідно до ч. 2 ст. 53 Митного кодексу України, документами, які підтверджують митну вартість товарів, є: 1) декларація митної вартості, що подається у випадках, визначених у частинах п`ятій і шостій статті 52 цього Кодексу, та документи, що підтверджують числові значення складових митної вартості, на підставі яких проводився розрахунок митної вартості; 2) зовнішньоекономічний договір (контракт) або документ, який його замінює, та додатки до нього у разі їх наявності; 3) рахунок-фактура (інвойс) або рахунок-проформа (якщо товар не є об`єктом купівлі-продажу); 4) якщо рахунок сплачено, - банківські платіжні документи, що стосуються оцінюваного товару; 5) за наявності - інші платіжні та/або бухгалтерські документи, що підтверджують вартість товару та містять реквізити, необхідні для ідентифікації ввезеного товару; 6) транспортні (перевізні) документи, якщо за умовами поставки витрати на транспортування не включені у вартість товару, а також документи, що містять відомості про вартість перевезення оцінюваних товарів; 7) копія імпортної ліцензії, якщо імпорт товару підлягає ліцензуванню; 8) якщо здійснювалося страхування, - страхові документи, а також документи, що містять відомості про вартість страхування.

Як передбачено ч. 3 ст. 53 Митного кодексу України, у разі якщо документи, зазначені у частині другій цієї статті, містять розбіжності, наявні ознаки підробки або не містять всіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари, декларант або уповноважена ним особа на письмову вимогу митного органу зобов`язані протягом 10 календарних днів надати (за наявності) такі додаткові документи: 1) договір (угоду, контракт) із третіми особами, пов`язаний з договором (угодою, контрактом) про поставку товарів, митна вартість яких визначається; 2) рахунки про здійснення платежів третім особам на користь продавця, якщо такі платежі здійснюються за умовами, визначеними договором (угодою, контрактом); 3) рахунки про сплату комісійних, посередницьких послуг, пов`язаних із виконанням умов договору (угоди, контракту); 4) виписку з бухгалтерської документації; 5) ліцензійний чи авторський договір покупця, що стосується оцінюваних товарів та є умовою продажу оцінюваних товарів; 6) каталоги, специфікації, прейскуранти (прайс-листи) виробника товару; 7) копію митної декларації країни відправлення; 8) висновки про якісні та вартісні характеристики товарів, підготовлені спеціалізованими експертними організаціями, та/або інформація біржових організацій про вартість товару або сировини.

У разі якщо митний орган має обґрунтовані підстави вважати, що існуючий взаємозв`язок між продавцем і покупцем вплинув на заявлену декларантом митну вартість, декларант або уповноважена ним особа на письмову вимогу митного органу, крім документів, зазначених у частинах другій та третій цієї статті, подає (за наявності) такі документи: 1) виписку з бухгалтерських та банківських документів покупця, що стосуються відчуження оцінюваних товарів, ідентичних та/або подібних (аналогічних) товарів на території України; 2) довідкову інформацію щодо вартості у країні-експортері товарів, що є ідентичними та/або подібними (аналогічними) оцінюваним товарам; 3) розрахунок ціни (калькуляцію) (ч. 4 ст. 53 Митного кодексу).

Відповідно до ст. 53 Митного кодексу України забороняється вимагати від декларанта або уповноваженої ним особи будь-які інші документи, відмінні від тих, що зазначені в цій статті.

Як встановлено ч. 1 ст. 54 Митного кодексу України, контроль правильності визначення митної вартості товарів здійснюється митним органом під час проведення митного контролю і митного оформлення шляхом перевірки числового значення заявленої митної вартості.

Відповідно до ч.ч. 2, 3 ст. 54 Митного кодексу України, контроль правильності визначення митної вартості товарів за основним методом - за ціною договору (контракту) щодо товарів, які ввозяться на митну територію України відповідно до митного режиму імпорту (вартість операції), здійснюється митним органом шляхом перевірки розрахунку, здійсненого декларантом, за відсутності застережень щодо застосування цього методу, визначених у частині першій статті 58 цього Кодексу. За результатами здійснення контролю правильності визначення митної вартості товарів митний орган визнає заявлену декларантом або уповноваженою ним особою митну вартість чи приймає письмове рішення про її коригування відповідно до положень статті 55 цього Кодексу.

Згідно ч. 6 ст. 54 Митного кодексу України митний орган може відмовити у митному оформленні товарів за заявленою декларантом або уповноваженою ним особою митною вартістю виключно за наявності обґрунтованих підстав вважати, що заявлено неповні та/або недостовірні відомості про митну вартість товарів, у тому числі невірно визначено митну вартість товарів, у разі: невірно проведеного декларантом або уповноваженою ним особою розрахунку митної вартості; неподання декларантом або уповноваженою ним особою документів згідно з переліком та відповідно до умов, зазначених у частинах другій - четвертій статті 53 цього Кодексу, або відсутності у цих документах всіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари; невідповідності обраного декларантом або уповноваженою ним особою методу визначення митної вартості товару умовам, наведеним у главі 9 цього Кодексу; надходження до митного органу документально підтвердженої офіційної інформації митних органів інших країн щодо недостовірності заявленої митної вартості.

Відповідно до ч. 1 ст. 55 Митного кодексу України рішення про коригування заявленої митної вартості товарів, які ввозяться на митну територію України з поміщенням у митний режим імпорту, приймається митним органом у письмовій формі під час здійснення контролю правильності визначення митної вартості цих товарів як до, так і після їх випуску, якщо митним органом у випадках, передбачених частиною шостою статті 54 цього Кодексу, виявлено, що заявлено неповні та/або недостовірні відомості про митну вартість товарів, у тому числі невірно визначено митну вартість товарів.

Прийняте митним органом письмове рішення про коригування заявленої митної вартості товарів має містити: 1) обґрунтування причин, через які заявлену декларантом митну вартість не може бути визнано; 2) наявну в митного органу інформацію (у тому числі щодо числових значень складових митної вартості, митної вартості ідентичних або подібних (аналогічних) товарів, інших умов, що могли вплинути на ціну товарів), яка призвела до виникнення сумнівів у правильності визначення митної вартості та до прийняття рішення про коригування митної вартості, заявленої декларантом; 3) вичерпний перелік вимог щодо надання додаткових документів, передбачених частиною третьою статті 53 цього Кодексу, за умови надання яких митна вартість може бути визнана митним органом; 4) обґрунтування числового значення митної вартості товарів, скоригованої митним органом, та фактів, які вплинули на таке коригування; 5) інформацію про: а) право декларанта або уповноваженої ним особи на випуск у вільний обіг товарів, що декларуються: у разі згоди декларанта або уповноваженої ним особи з рішенням митного органу про коригування митної вартості товарів - за умови сплати митних платежів згідно з митною вартістю, визначеною митним органом; у разі незгоди декларанта або уповноваженої ним особи з рішенням митного органу про коригування заявленої митної вартості товарів - за умови сплати митних платежів згідно із заявленою митною вартістю товарів та надання гарантій відповідно до розділу Х цього Кодексу в розмірі, визначеному митним органом відповідно до частини сьомої цієї статті; б) право декларанта або уповноваженої ним особи оскаржити рішення про коригування заявленої митної вартості у митному органі вищого рівня відповідно до глави 4 цього Кодексу або до суду.

Відповідно до ст. 57 Митного кодексу України, визначення митної вартості товарів, які ввозяться в Україну відповідно до митного режиму імпорту, здійснюється за такими методами: 1) основний - за ціною договору (контракту) щодо товарів, які імпортуються (вартість операції); 2) другорядні: а) за ціною договору щодо ідентичних товарів; б) за ціною договору щодо подібних (аналогічних) товарів; в) на основі віднімання вартості; г) на основі додавання вартості (обчислена вартість); ґ) резервний.

Основним методом визначення митної вартості товарів, які ввозяться на митну територію України відповідно до митного режиму імпорту, є перший метод - за ціною договору (вартість операції).

Кожний наступний метод застосовується лише у разі, якщо митна вартість товарів не може бути визначена шляхом застосування попереднього методу відповідно до норм цього Кодексу.

Застосуванню другорядних методів передує процедура консультацій між митним органом та декларантом з метою визначення основи вартості згідно з положеннями статей 59 і 60 цього Кодексу. Під час таких консультацій митний орган та декларант можуть здійснити обмін наявною у кожного з них інформацією за умови додержання вимог щодо її конфіденційності.

У разі неможливості визначення митної вартості товарів, згідно з положеннями статей 59 і 60 цього Кодексу за основу для її визначення може братися або ціна, за якою ідентичні або подібні (аналогічні) товари були продані в Україні не пов`язаному із продавцем покупцю відповідно до статті 62 цього Кодексу, або вартість товарів, обчислена відповідно до статті 63 цього Кодексу.

При цьому кожний наступний метод застосовується, якщо митна вартість товарів не може бути визначена шляхом застосування попереднього методу.

Методи на основі віднімання та додавання вартості (обчислена вартість) можуть застосовуватися у будь-якій послідовності на прохання декларанта або уповноваженої ним особи.

У разі, якщо неможливо застосувати жоден із зазначених методів, митна вартість визначається за резервним методом відповідно до вимог, встановлених статтею 64 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 2 ст. 58 Митного кодексу України, основний метод визначення митної вартості не застосовується, якщо використані декларантом відомості не підтверджені документально або відсутня хоча б одна із складових митної вартості, яка є обов`язковою при її обчисленні.

Аналіз наведених норм дає підстави вважати, що митні органи мають право здійснювати контроль правильності обчислення декларантом митної вартості, але ці повноваження здійснюються у спосіб, визначений законом, зокрема, витребовування додаткових документів на підтвердження задекларованої митної вартості може мати місце тільки у випадку наявності обґрунтованих сумнівів у достовірності поданих декларантом відомостей.

Такі сумніви можуть бути зумовлені неповнотою поданих документів для підтвердження заявленої митної вартості товарів, невідповідністю характеристик товарів, зазначених у поданих документах, митному огляду цих товарів, порівнянням рівня заявленої митної вартості товарів з рівнем митної вартості ідентичних або подібних товарів, митне оформлення яких вже здійснено, і таке інше.

Наявність у митного органу обґрунтованого сумніву у правильності визначення митної вартості є обов`язковою, оскільки з цією обставиною закон пов`язує можливість витребування додаткових документів у декларанта та надає митниці право вчиняти наступні дії, спрямовані на визначення дійсної митної вартості товарів.

Разом з тим, витребувати необхідно ті документи, які дають можливість пересвідчитись у правильності чи помилковості задекларованої митної вартості, а не всі, які передбачені статтею 53 Митного кодексу України. Ненадання повного переліку витребуваних документів може бути підставою для визначення митної вартості не за першим методом лише тоді, коли подані документи є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності не спростовують сумнів у достовірності наданої інформації.

Вказана правова позиція викладена і в постановах Верховного Суду від 26.06.2018 року (справа № 814/1996/15), від 19.06.2018 року (справа № 826/6346/16), що враховується судом апеляційної інстанції у відповідності до приписів ч. 5 ст. 242 КАС України.

Встановлені обставини справи свідчать, що оскаржуване рішення про коригування митної вартості товарів №UA 100110/2019/000055/2 від 27.03.2019 року та картку відмови в прийнятті митної декларації №UA 100110/2019/00503 від 27.03.2019 року було прийнято з підстав того, що документи, подані до митного оформлення для умов визначення митної вартості товару відповідно до статті 53 МКУ містять розбіжності та не мітстять всіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товару, чи відомостей щодо ціни, що була фактична сплачена або підлягає сплаті за ці товари.

Відповідачем зазначено, що відповідно до п. 2.1 контракту №TUR/SAN/03-UA19 від 28.02.2019 та інвойсу №006532 від 07.03.2019 року поставка задекларованого товару здійснюється на умовах CFR- Kyiv (Інкотермс 2010).

Відповідно до Офіційних правил тлумачення торговельних термінів Міжнародної торгової палати (ІНКОТЕРМС) умови поставки CFR застосовуються лише при перевезенні товарів морським або внутрішнім водним транспортом.

Проте, згідно наданих до митного оформлення документів задекларовані у митній декларації №UA100110/2019/168301 від 12.03.2019 року товари переміщувалися автомобільним транспортом.

Також, відповідно до п.1 поданого до митного оформлення контракту від 28.02.2019 року №TUR/SAN/03-UA19 у вартість товару включені витрати на маркування, пакування, доставку та інші витрати до кордону України, але у поданому до митного оформлення інвойсі від 07.03.2019 року №006532 та інших документах такі числові складові взагалі не зазначені, у зв`язку із чим, неможливо виділити числові складові вартості самого товару.

На думку митного органу, з чим погодився суд першої інстанції, подані документи містять відповідні розбіжності відповідно до обраного методу визначення митної вартості.

Встановлені обставини справи свідчать, що 20.03.2019 року позивачем до митного оформлення було подано електронну митну декларацію №UА100110/2019/168301 на товари: - одяг трикотажний, з 100% бавовни, в асортименті різних розмірів та кольорів: майки чоловічі - 103140 шт.; майки жіночі - 960 шт.; футболки для хлопців - 1200 шт.; футболки чоловічі - 25200 штук. Загальна кількість - 130500 штук. Загальна ціна товару склала - 44380,80 доларів США, тобто 0,6550 доларів США вартість за одиницю товару, а також білизна нижня, трикотажна, для жінок, з 100% бавовни: труси в асортименті різних розмірів та кольорів - 3780 штук. Ціна товару склала - 1285,20 доларів США, тобто 0,6200 доларів США вартість за одиницю товару.

На підтвердження митної вартості товару позивачем були надані такі документи:

- пакувальний лист № 006532 від 07.03.2019 року;

- рахунок-фактура (інвойс) № 006532 від 07.03.2019 року;

- автотранспортну накладну № 0805 від 08.03.2019 року;

- декларацію про проходження товару № С0819242 від 08.03.2019 року;

- книжку МДП № РХ.82182619 від 06.03.2019 року;

- акт про проведення огляду (перегляду товарів), транспортних засобів, ручної поклажі та багажу № UA408020/2019/003775 від 16.03.2019 року;

- зовнішньоекономічний договір № TUR/SAN/03-UA19 від 28.02.2019 року;

- договір про надання послуг митного брокера № 26/11-18 від 26.11.2018 року;

- акт фізичного огляду № 1 від 20.03.2019 року;

- довіреність від ТОВ «Кондуит» від 19.10.2018 року;

- заява на фізичний огляд № 482 від 19.03.2019 року;

- акт про невідповідність товарів відомостям, зазначених в документах, необхідних для здійснення їх митного контролю від 20.03.2019 року;

- митна декларація № 19341300ЕХ155786 від 08.03.2019 року;

- митна декларація № UA100110/2019/168301 від 20.03.2019 року.

Згідно поданих позивачем документів загальна ціна товару, що був поданий для декларування, становила 45 666.00 Дол. США

Також, декларантом на вимогу митного органу була надана митна декларація карїни відправлення №19341300ЕХ15578 від 08.03.2019 року, відповідно до якої загальна вартість товару в іноземній валюті становить 45 666.00 Дол. США, також, подана декларація містить посилання на інвойс згідно якого товар було відправлено, а також кількість товару.

Також, 21.03.2019 року до митного оформлення позивачем було подано електронну митну декларацію № UА100110/2019/168392 на товари: Одяг жіночий, трикотажний, з 100% бавовни: нічна сорочка в асортименті різних розмірів та кольорів - 8349 шт., за ціною 4374,42 доларів США, тобто 1,0280 доларів США - ціна за одиницю товару. Торговельні марки - ОNDER, POLAT. Комбінація спідня жіноча трикотажна, з 100% бавовни в асортименті різних розмірів та кольорів - 13140 шт. Торговельна марка - POLAT. Ціна товару - 3823,74 доларів США (0,5553 доларів США - ціна за одиницю товару) та білизна нижня, трикотажна, для чоловіків, з 100% бавовни: труси-шорти чоловічі в асортименті різних розмірів та кольорів - 4500 штук. Ціна товару - 1224,00 доларів США (0,4500 - ціна за одиницю товару). Одяг трикотажний, 65% бавовни та 35% поліестер: піжама чоловіча в асортименті різних розмірів та кольорів - 1500 штук. Ціна товару - 1773,00 доларів США (3,3540 - за одиницю товару). Країна виробництва - Туреччина. Виробник - ISIK CAMASIRLARI TEKSTIL INSAAT GIDA TFRIM VE HAY.SAN.VE TIC. LTD.STL. Отримувач товару - ТОВ "САНІЕЛЬ" (код ЄДРПОУ 0041736078).

На підтвердження митної вартості товару позивачем були надані такі документи:

- пакувальний лист № ISK2019000000079 від 07.03.2019 року;

- рахунок-фактура (інвойс) № ISK2019000000079 від 07.03.2019 року;

- автотранспортну накладну № 0804 від 08.03.2019 року;

- сертифікат про проходження товару форми А № С0571287 від 08.03.2019 року;

- Книжка МДП № РХ.82182619 від 06.03.2019 року;

- акт про проведення огляду (перегляду товарів), транспортних засобів, ручної поклажі та багажу № UA408020/2019/003775 від 16.03.2019 року;

- рахунок-фактура про надання транспортно-експедиційних послуг від виконавця договору (контракту) про транспортно-експедиційні послуги № 221 від 12.03.2019 року;

- документ, що підтверджує вартість перевезення товару № 12/03 від 12.03.2019 року;

- зовнішньоекономічний договір № TUR/SAN/02-UA19 від 28.02.2019 року;

- договір про надання послуг митного брокера № 26/11-18 від 26.11.2018 року;

- договір (контракт) про перевезення № 01 від 07.03.2019 року;

- акт фізичного огляду № 2 від 20.03.2019 року;

- довіреність від ТОВ «Кондуит» від 19.10.2018 року;

- заява на фізичний огляд № 482 від 19.03.2019 року;

- акт про невідповідність товарів відомостям, зазначених в документах, необхідних для здійснення їх митного контролю від 20.03.2019 року;

- митна декларація № 19341300ЕХ155242 від 08.03.2019 року;

- митна декларація № UA100110/2019/168302 від 20.03.2019 року.

Також, товариством був поданий висновок ТОВ "Одеський аукціонний центр" від 25.03.2019 № 20-50/03-2019.

Згідно поданих позивачем документів загальна ціна товару, що був поданий для декларування, становила 15 837.16 Дол. США, що відповідає ціні товару вказаній в п. 3 зовнішньоекономічного контракту та інвойсі.

28.05.2019 року 28.05.2019 до митного оформлення було подано електронну митну декларацію №UA100110/2019/173782 на товари: - одяг трикотажний, з 100% бавовни, в асортименті різних розмірів та кольорів: майки чоловічі - 3990 шт.;, майки жіночі - 11720 шт.; майки для хлопців - 2520 шт.; майки для дівчат - 3780 штук. Загальна кількість - 22010 штук. Ціна товару - 11 746,09 доларів США, тобто 0,6840 доларів США за одиницю товару, та білизна нижня, трикотажна, для жінок, з 100% бавовни: труси - 720 шт., труси для дівчат з 95% бавовни та 5% еластан - 960 шт., загальна кількість - 1680 штук. Ціна товару - 403,92 доларів США, тобто 0,3082 доларів США за одиницю товару. Одяг трикотажний, 95% бавовни та 5% еластан: топи жіночі в асортименті різних розмірів та кольорів - 1950 штук. Ціна товару - 312,00 доларів США, тобто 6,1100 доларів США за одиницю товару. Білизна нижня, трикотажна, для чоловіків: труси-шорти для хлопців з 95% бавовни та 5% еластан - 600 штук. Ціна товару - 140,40 доларів США, тобто 0,2999 доларів США за одиницю товару. Комбінація спідня жіноча(панталони), трикотажна, з 100% бавовни в асортименті різних розмірів та кольорів - 10800 штук. Ціна товару - 2851,20 доларів США , тобто за одинцю товару - 0,4889 доларів США. Країна виробництва - Туреччина. Торгівельні марки - CEYLANOGLU та POLAT. Виробник - ISIK CAMAS D4LARI TEKSTIL INS A AT GIDA TARPM VE HAY.SAN. VE TIC. LTD.STI. Отримувач товару - ТОВ "САНІЕЛЬ" (код ЄДРПОУ 0041736078).

На підтвердження митної вартості товару позивачем були надані такі документи:

- пакувальний лист № ISK2019000000149 від 07.05.2019 року;

- рахунок-фактура (інвойс) № ISK2019000000149 від 07.05.2019 року;

- коносамент № AD1901103022-01 від 10.05.2019 року;

- автотранспортну накладну № 0330/1 від 23.05.2019 року;

- навантажувальний документ № 1331 від 14.05.2019 року;

- сертифікат про проходження товару форми А № С0854614 від 08.05.2019 року;

- доповнення до зовнішньоекономічного договору № 1 від 11.03.2019 року;

- доповнення до зовнішньоекономічного контракту № 2 від 24.04.2019 року;

- зовнішньоекономічний договір № TUR/SAN/02-UA19 від 28.02.2019 року;

- договір про надання послуг митного брокера № 26/11-18 від 26.11.2018 року;

- акті фізичного огляду № 1 від 27.05.2019 року;

- довіреність від ТОВ «Кондуит» від 13.05.2019 року;

- заява на фізичний огляд № 885 від 24.05.2019 року;

- акт про невідповідність товарів відомостям, зазначених в документах, необхідних для здійснення їх митного контролю від 27.05.2019 року;

- митна декларація № 19343100ЕХ112971 від 08.05.2019 року;

- митна декларація № UA100110/2019/173782 від 28.05.2019 року.

Згідно поданих позивачем документів загальна ціна товару, що був поданий для декларування, становила 15 453.61 дол. США

Крім того, на вимогу митного органу була подана митна декларація країни відправлення №193100ЕХ1122971 від 08.05.2019, згідно якої загальна вартість товару в іноземній валюті у розмірі 15 453.61дол. США.

28.05.2019 до митного оформлення було подано електронну митну декларацію № UA100110/2019/173918 на товари: - одяг трикотажний, з 100% бавовни, в асортименті різних розмірів та кольорів: майки чоловічі - 68040 шт.; майки жіночі - 13560 шт.; майки для хлопців - 11520 шт.; майки для дівчат - 2880 шт.; футболки чоловічі - 34920 шт.; футболки для хлопців - 7800 штук. Загальна кількість - 138720 штук. Ціна товару - 58788,00 доларів США, тобто 0,6400 доларів США за одиницю товару. Білизна нижня, трикотажна, для чоловіків, з 100% бавовни: труси-шорти чоловічі в асортименті різних розмірів та кольорів - 49620 штук. Ціна товару - 21 832,80 доларів США, тобто 0,5800 доларів США за одиницю товару.

На підтвердження митної вартості товару позивачем були надані такі документи:

- пакувальний лист № 006533 від 07.05.2019 року;

- рахунок-фактура (інвойс) № 006533 від 07.05.2019 року;

- кносамент № AD1901103022 від 10.05.2019 року;

- автотранспортну накладну № 0330 від 23.05.2019 року;

- навантажувальний документ № 1331 від 14.05.2019 року;

- декларація про проходження товару № С0466919 від 08.05.2019 року;

- доповнення до зовнішньоекономічного договору № 1 від 11.03.2019 року;

- доповнення до зовнішньоекономічного контракту № 2 від 24.04.2019 року;

- зовнішньоекономічний договір № TUR/SAN/03-UA19 від 28.02.2019 року;

- договір про надання послуг митного брокера № 26/11-18 від 26.11.2018 року;

- довіреність від ТОВ «Кондуит» від 13.05.2019 року;

- заява на фізичний огляд № 885 від 24.05.2019 року;

- митна декларація № 19343100ЕХ113419 від 08.05.2019 року;

- митна декларація № UA100110/2019/173918 від 28.05.2019 року.

Під час здійснення контролю митної вартості за митною декларацією від 28.05.2019 №UA100110/2019/173918 встановлено, що документи, подані для визначення митної вартості товару відповідно до статті 53 МКУ, містять розбіжності та не містять всіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари.

Пунктом 1 контракту від 28.02.2019 року № TUR/SAN/03-UA19 передбачає включення до ціни товару витрати на маркування, пакування, страхування, навантаження та інші витрати, але такі складові митної вартості не вказані в жодному комерційному документі до цієї поставки.

У митній декларації країни відправлення від 08.05.2019 року №19343100ЕХ113419 не було вказано номер комерційного інвойсу, відповідно до якого здійснюється зовнішньоекономічна операція з оцінюваних товарів (№19343100ЕХ113419 від 08.05.2019 року).

Згідно поданих позивачем документів загальна ціна товару, що був поданий для декларування, становила 80620.80 дол. США.

Проаналізувавши подані декларантом до митного оформлення документи про підтвердження митної вартості товару, митний орган дійшов висновку, що подані документи містять розбіжності з огляду не те, що 1) умови поставки товару, передбачені зовнішньоекономічними контрактами передбачають перевезення товару морським або внутрішнім водним транспортом, однак фактично поставка товару здійснювалась автомобільним транспотом; 2) п. 1 контрактів визначено, що до ціни товару включаються витрати щодо маркування, пакування, страхування, навантаження та інші витрати, але такі складові митної вартості товару не вказані в жодному комерційному документі до спірних поставок товару; 3) в митній декларації країни відправлення №28.02.2019 року не вказано конкретної географічної назви місця доставки товару, що впливає на складові мит ної вартості.

Суд апеляційної інстанції зазначає, що згідно п. 2.1 контракту №TUR/SAN/02-UA19 від 28.02.2019 року, поставка товару здійснюється на умовах FOB (порт відправлення) для морських перевезень і іншими видами транспорту або змішаних перевезень (Інкотермс 2010).

В п. 2.1 зовнішньоекономічного контракту №TUR/SAN/03-UA19 зазначено, що поставка товару здійснюється СFR (Київ) для морських перевезень чи для перевезень іншими видами транспорту або змішаних перевезень (Інкотермс 2010).

CFR (Інкотермс 2010) - термін "вартість і фрахт" означає, що продавець виконав постачання, коли товар перейшов через поручні судна в порту відвантаження. За умовами терміна CFR на продавця покладається обов`язок по митному очищенню товару для експорту. Даний термін може застосовуватися тільки під час перевезення товару морським або внутрішнім водним транспортом..

Отже, відповідано до умов CFR (Інкотермс 2010) транспортування товару має бути здіснене саме морським транспортом або внутрішнім водним транспортом, та передбачає, що саме продаець організовує перевезення вантажу до порту призначення та несе обов`язок по його оплаті.

У відповідності до умов поставки FOB (Інкотермс 2010) означає, що продавець виконав постачання, коли товар перейшов через поручні судна в названому порту відвантаження. Це означає, що з цього моменту усі витрати і ризики чи втрати ушкодження товару повинен нести покупець. За умовами терміна FOB на продавця покладається обов`язок з митного очищення товару для експорту. Цей термін може застосовуватися тільки під час перевезення товару морським чи внутрішнім водним транспортом .

Між тим, у даному випадку, транспортування товару здійснювалось автомобільним транспортом до м. Києва, що не відповідає умовам поставки визначеним CFR та FOB (Інкотермс 2010).

Позивач зазначає, що ним до суду було надано документи, що підтверджують факт поставки товарів за рахунок продаця, а саме:

- Лист компанії EZGI CAMASIRLARI VE TEKSTIL INSAAT SAN.VE TIC.LTD.STI №12 від 07.03.2019 року про транспортні витрати (у якому зазначено, що транспортні витрати по доставці товару компанія бере на себе).

- Міжнародну товарно-транспортну накладну (CMR) №0805 від 08.03.2019 року (код документу 0730 у графі 44 ЕМД),

- Книжку МДП - CARNET TIR №РХ82182619 (код документу 0952 у графі 44 ЕМД).

Додатково позивач зазначає, що згідно змісту гр. 20 Декларації митної вартості до митної декларації № UA100110/2019/168301 від 20.03.2019 року витрати на транспортування до місця доставки дорівнюють 0.00 грн.. Відсутність даних у графі 20 декларації додатково свідчать про те, що відповідні витрати були враховані постачальником саме в ціні товару.

Між тим, суд апеляційної інстанції зазначає, що міжнародна товарно-транспортна накладна (CMR) №0805 від 08.03.2019 року (код документу 0730 у графі 44 ЕМД) так само як і Книжка МДП - CARNET TIR №РХ82182619 (код документу 0952 у графі 44 ЕМД), які були подані позивачем до митного оформлення підтверджують лише факт транспортування товару автомобільним транспортом до місця призначення на території України, що не ставиться митним органом під сумнів, та разом з тим, не свідчить про те, що транспортні витрати поніс саме продавець товару.

Крім того, вказані документи не містять в собі жодних складових митної вартості товару щодо його транспортування у їх числовому значенні, не вказують на умови транспортування, які впливають на митну вартість товару.

В свою чергу, як видно з відомостей гр. 44 МД, скріншотів у вигляді зображення змісту екрану з переліком документів, поданих до митного оформлення декларантом, а також змісту карток відмови у митному оформленні товару, позивачем до митного органу для умов підтвердження митної вартості товару не подавалось листа компанії EZGI CAMASIRLARI VE TEKSTIL INSAAT SAN.VE TIC.LTD.STI №12 від 07.03.2019 року про транспортні витрати (у якому зазначено, що транспортні витрати по доставці товару компанія бере на себе), відтак вказаний лист не оцінювався посадовими особами митного органу для умов підтвердження складових митної вартості товарів, відтак не може бути врахований вказаний документ і під час розгляду даної справи судом.

Судом апеляційної інстанції також встановлено, що в матеріалах справи міститься довідка від 12.03.2019 року про вартість суми витрат при транспортуванні товару автомобільним транспортом з м. Стамбул до м. Київ. Однак, згідно інформації гр. 44 МД, скріншотів у вигляді зображення змісту екрану з переліком документів, поданих до митногшо оформлення декларантом, а також змісту карток відмови у митному оформленні товару такої довідки декларантом до митного органу також не було подано не під час митного оформлення, ні в період проведення консультацій, ні після випуску товару в вільний обіг в порядку ч. 7 ст. 55 МК України.

Висновок експерта від 25.03.2019 року №20-49/03-2019 ТОВ Одеський аукціонний центр митним органом правомірно не було прийнято в якості підстави для підтвердження заявленої митної вартості товару, оскільки експертом визначалась саме ринкова ціна товару, а не митна вартість відповідно до Митного кодексу України. При цьому, рівень ринкової вартості визначався на умовах поставки CFR м. Київ, який застосовується для морського та внутрішнього водного транспорту. Посилання здійснено лише на два сайти мережі інтеренет serbestbolge.com та Alibaba.com, при цьому більшість вартісних значень у висновку зазначені на умовах поставки FOB.

Суд апеляційної інстанції погоджується з доводами позивача з приводу того, що оскільки зовнішньоекономічними контрактами було визначено, що у ціну товару включені витрати на маркування, пакування, страхування, навантаження та інші витрати, вказані витрати були виставлені продавцем у рахунках та інших комерційних документах у складі вартості товарів та обгрунтовано не були окремо продубльованими.

Між тим, суд зазначає, що з огляду на ненадання декларантом документів про підтвердження складових транспортних витрат, у митного органу дійсно існували сумніви у правильності визначенні декларантом митної вартості товару, що було достатньою підставою для витребування додаткових документів.

На підставі положень ст. 53, 54 МК України декларанту було запропоновано подати до митного органу додаткові документи, а саме: виписку з бухгалтерської документації; ліцензійний чи авторський договір покупця, що стосується оцінюваних товарів та є умовою їх продажу; каталоги, специфікації, прейскуранти виробника товарів; висновки про якісні та кількісні характеристики товарів, підготовлені спеціалізованими екпертиними організаціями, та/або інформація біржових організацій про вартість товару або сировини, інші наявні у декларанта документи.

Декларантом за наслідками проведених консультацій невідповідностей у поданих документах щодо складових митної вартості товару усунуто не було, у зв`язку з чим, відповідачем було обгрунтовано прийнято рішення про коригування митної вартості товару.

З урахуванням вищевикладеного, суд апеляційної інстанції погоджується з висновками суду першої інстанції про правомірність та обгрунтованість дій митного органу при прийнятті рішення про коригування митної вартості товару, що свідчить про відсутність підстав для задоволення позовних вимог ТОВ САНІЕЛЬ .

Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду, тому підстави для зміни або скасування рішення суду першої інстанції, в межах доводів апеляційної скарги, відсутні.

Керуючись ст. 243, ст. 308, ст. 310, ст. 315, ст. 316, ст. 321, ст. 325 КАС України, суд,-

п о с т а н о в и в :

Апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю САНІЕЛЬ - залишити без задоволення.

Рішення Дніпропетроського окружного адміністративного суду від 30 липня 2019 року в адміністративній справі №160/5853/19 - залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів.

Постанова в повному обсязі складена 18.12.2019 року.

Головуючий - суддя О.О. Круговий

суддя Т.С. Прокопчук

суддя А.В. Шлай

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.12.2019
Оприлюднено20.12.2019
Номер документу86424717
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/5853/19

Ухвала від 18.05.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Ухвала від 22.04.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Рішення від 04.03.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Сидоренко Дмитро Володимирович

Ухвала від 04.03.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Сидоренко Дмитро Володимирович

Ухвала від 20.01.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Сидоренко Дмитро Володимирович

Постанова від 18.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 17.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 06.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 30.01.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Постанова від 18.12.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні