Ухвала
від 17.12.2019 по справі 120/4179/19-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про відкриття провадження у адміністративній справі

м. Вінниця

18 грудня 2019 р.Справа № 120/4179/19-а

Суддя Вінницького окружного адміністративного суду Дмитришена Руслана Миколаївна, розглянувши матеріали:

за позовом: ОСОБА_1 (РНОКПП - НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 )

до: Вінницької міської ради (код ЄДРПОУ - 25512617, вул. Соборна, буд. 59, м. Вінниця, 21050); Департаменту земельних ресурсів Вінницької міської ради (код ЄДРПОУ - 41029843, вул. Пушкіна, буд. 38, м. Вінниця, 21050)

про: визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького окружного адміністративного суду надійшли матеріали позовної заяви ОСОБА_1 (РНОКПП - НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) до Вінницької міської ради (код ЄДРПОУ - 25512617, вул. Соборна, буд. 59, м. Вінниця, 21050); Департаменту земельних ресурсів Вінницької міської ради (код ЄДРПОУ - 41029843, вул. Пушкіна, буд. 38, м. Вінниця, 21050) про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії.

Обґрунтовуючи заявлені позовні вимоги позивач посилається на те, що 24.03.2015 він звернувся із заявою №П-01-20465 щодо внесення до списку бажаючих на отримання вільної земельної ділянки для будівництва та обслуговування. 13.04.2015 Департаментом архітектури, містобудування та кадастру Вінницької міської ради надано відповідь, в якій повідомлено про те, що заяву позивача внесено в списки бажаючих отримати земельну ділянку для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд та зареєстровано в списку "Військовослужбовці" за №5-798 від 09.04.2015.

28.05.2015 Вінницькою міською радою прийнято рішення "Про затвердження "Положення про розподіл земельних ділянок між учасниками бойових дій, які брали безпосередню участь в антитерористичній операції, та членам сім`ї загиблого учасника антитерористичної операції, для передачі земельних ділянок безоплатно у власність, складу та порядку роботи комісії", відповідно до якого Департаменту архітектури, містобудування та кадастру міської ради доручено створити, за поданням Комісії, єдиний реєстр учасників антитерористичної операції для передачі земельних ділянок безоплатно у власність для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд. Відповідно до п. 2.3. Положення про розподіл земельних ділянок між учасниками бойових дій, які брали безпосередню участь в антитерористичній операції, та членам сім`ї загиблого учасника антитерористичної операції, для передачі земельних ділянок безоплатно у власність, затвердженого рішення виконкому міської ради від 28.05.2015 № 1155, для внесення до єдиного реєстру учасників АТО, Департамент архітектури, містобудування та кадастру надає Комісії списки бажаючих учасників АТО на отримання земельних ділянок, підтверджені відповідними заявами та документами прикладеними до заяв.

В єдиний реєстр вносяться учасники АТО, зареєстровані у м. Вінниця. При цьому, дата реєстрації місця проживання учасника АТО у м. Вінниця повинна передувати даті його направлення/перебування для участі в АТО (п. 2.4 Положення від 28.05.2015 № 1155).

Втім, у 2017 році позивач випадково дізнався, що він відсутній у черзі на отримання безоплатно земельної ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку. Тому звернувся до Департаменту архітектури та містобудування Вінницької міської ради з цим питанням, на що отримав відповідь про те, що рішенням Вінницької міської ради №430 від 30.09.2016 ведення списків бажаючих на отримання вільних земельних ділянок під забудову (в т.ч. пільгові категорії населення та учасники АТО) та прийняття участі у роботі комісії по розподілу земельних ділянок передано Департаменту земельних ресурсів Вінницької міської ради. Отримавши дану відповідь, позивач звернувся до Департаменту земельних ресурсів з проханням пояснити ситуацію та вирішити дане питання. При спілкуванні з представниками Департаменту земельних ресурсів позивачу пояснили, що була здійснена помилка та його випадково не включили до черги. У зв`язку з чим, позивач повторно звернувся до міського голови для врегулювання даного питання та виправлення помилки, однак, станом на сьогоднішній день відповіді не отримав.

Оскільки місцем реєстрації позивача було м. Вінниця, вул. Чехова, 14, в/ч, позивач вважає протиправною бездіяльність відповідачів щодо не включення його до державного реєстру учасників АТО по місту Вінниця, а тому він звернувся до суду з даною позовною заявою.

Відповідно до статті 168 Кодексу адміністративного судочинства України, позов пред`являється шляхом подання позовної заяви в суд першої інстанції.

Ознайомившись з позовною заявою та доданими до неї матеріалами вважаю, що вона підлягає розгляду за правилами адміністративного судочинства, підсудна Вінницькому окружному адміністративному суду, відповідає вимогам, передбаченим статтею 160, 161 КАС України, що є підставою для відкриття провадження у справі.

Частиною першою статті 12 КАС України визначено, що адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного).

Згідно приписів статті 12 та глави 10 КАС України, спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справ.

Відтак, відповідно до приписів статей 12, 257, 262 КАС України та враховуючи характер спірних правовідносин, предмет доказування та склад учасників, а також інші обставини, які мають значення для вирішення даної справи, прихожу до висновку про розгляд адміністративної справи в порядку спрощеного позовного провадження з викликом сторін.

Одночасно із позовною заявою позивачем подано клопотання про витребування доказів, а саме належним чином завірених копій документів, на підставі яких позивача не включено до єдиного реєстру учасників АТО по місту Вінниця та документів, що були прийняті з даного питання.

Вирішуючи питання про витребування доказів, суд виходить з наступного.

Одним із принципів адміністративного судочинства є офіційне з`ясування всіх обставин у справі. Цей принцип визначає особливості адміністративного судочинства і полягає у більш активній ролі суду: саме на суд покладено обов`язок вживати передбачені законом заходи, необхідні для всебічного з`ясування обставин у справі. Отже, адміністративний суд має повністю встановити обставини справи, щоб на засадах верховенства права ухвалити законне та обґрунтоване рішення.

Принцип офіційності реалізований, зокрема, у ч. 4 ст. 11 КАС України, згідно з якою суд вживає визначені законом заходи, необхідні для з`ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.

Відповідно до ч. 1 ст. 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

В силу вимог ч. 3 ст. 77 КАС України докази суду надають учасники справи. Суд може пропонувати сторонам надати докази та збирати докази з власної ініціативи, крім випадків, визначених цим Кодексом.

Учасник справи, у разі неможливості самостійно надати докази, вправі подати клопотання про витребування доказів судом. Таке клопотання повинно бути подане в строк, зазначений в ч. 2 та 3 ст. 79 цього Кодексу (ч. 1 ст. 80 КАС України), тобто разом із поданням позовної заяви (ч. 2 ст. 79 КАС України).

Про витребування доказів за власною ініціативою суд постановляє ухвалу (ч. 3 ст. 80 КАС України).

Враховуючи вищенаведені положення, а також беручи до уваги ті обставини, які зможуть підтвердити витребувані докази, суд, з метою належного з`ясування обставин справи, вважає за необхідне витребувати у відповідачів належним чином засвідчені копії документів, на підставі яких позивача не включено до єдиного реєстру учасників АТО по місту Вінниця та документи, що були прийняті з даного питання.

Керуючись статтями 171, 248, 256 КАС України, -

УХВАЛИВ:

1. Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 (РНОКПП - НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) до Вінницької міської ради (код ЄДРПОУ - 25512617, вул. Соборна, буд. 59, м. Вінниця, 21050); Департаменту земельних ресурсів Вінницької міської ради (код ЄДРПОУ - 41029843, вул. Пушкіна, буд. 38, м. Вінниця, 21050) про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії.

2. Розгляд справи здійснюватиметься суддею Дмитришеною Русланою Миколаївною одноособово за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін.

3. Призначити перше судове засідання на 16 січня 2019 р. о 13:00 год. в залі судового засідання № 7 Вінницького окружного адміністративного суду, що знаходиться за адресою: м. Вінниця, вул. Брацлавська, 14.

4. Витребувати та зобов`язати відповідачів протягом 15 - днів з моменту отримання даної ухвали надати до суду належним чином завірені копії документів, на підставі яких позивача не включено до єдиного реєстру учасників АТО по місту Вінниця та документи, що були прийняті з даного питання.

5. Роз`яснити відповідачам, що вони мають право подати відзиви на позовну заяву у порядку передбаченому ст. 162 КАС України у 15 - денний термін з дня отримання ухвали про відкриття провадження, з поясненнями по суті заявлених вимог та доданням підтверджуючих документів у тому числі документів, що підтверджують надіслання копій відзивів та доданих до них документів позивачу, а також, у разі надходження відповіді на відзив, подати свої заперечення на дану відповідь у 5 - денний термін з дня отримання відповіді на відзив.

6. Роз`яснити відповідачам, що відповідно до статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача.

7. Повідомити позивача, що він має право подати відповідь на відзив у 5 - денний термін з дня отримання копії відзиву та доданих до нього документів.

8. Встановити позивачу та відповідачам 10 - денний строк з дня вручення даної ухвали для подання до суду заяви із запереченнями проти розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження.

9. Копію даної ухвали та пам`ятку про процесуальні права та обов`язки сторін надіслати особам, що беруть участь у справі.

10. Копію позовної заяви з додатками направити відповідачу.

11. Учасники справи можуть отримати інформацію по даній справі на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі інтернет за посиланням: "http://court.gov.ua/fair/".

Ухвала суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 256 КАС України.

Відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 294 КАС України ухвала про відкриття провадження у справі може бути оскаржена в апеляційному порядку окремо від рішення суду, лише у випадку її постановлення з порушення правил підсудності.

Суддя Дмитришена Руслана Миколаївна

Дата ухвалення рішення17.12.2019
Оприлюднено14.09.2022
Номер документу86455873
СудочинствоАдміністративне
Суть: визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —120/4179/19-а

Рішення від 02.03.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

Ухвала від 17.12.2019

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні