Рішення
від 02.03.2020 по справі 120/4179/19-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

03 березня 2020 р. Справа № 120/4179/19-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді:Дмитришеної Р.М.,

за участю:

секретаря судового засідання: Воронюк В.В.

представника позивача: Парпальос В.В.

представника відповідачів: Сторчак Т.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом: ОСОБА_1 (РНОКПП - НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 )

до: Виконавчого комітету Вінницької міської ради (код ЄДРПОУ - 25512617, вул. Соборна, буд. 59, м. Вінниця, 21050); Департаменту земельних ресурсів Вінницької міської ради (код ЄДРПОУ - 41029843, вул. Пушкіна, буд. 38, м. Вінниця, 21050)

про: визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького окружного адміністративного суду надійшли матеріали позовної заяви ОСОБА_1 (РНОКПП - НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) до Вінницької міської ради (код ЄДРПОУ - 25512617, вул. Соборна, буд. 59, м. Вінниця, 21050); Департаменту земельних ресурсів Вінницької міської ради (код ЄДРПОУ - 41029843, вул. Пушкіна, буд. 38, м. Вінниця, 21050) про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії.

Обґрунтовуючи заявлені позовні вимоги позивач посилається на те, що 24.03.2015 він звернувся із заявою №П-01-20465 щодо внесення до списку бажаючих на отримання вільної земельної ділянки для будівництва та обслуговування. 13.04.2015 Департаментом архітектури, містобудування та кадастру Вінницької міської ради надано відповідь, в якій повідомлено про те, що заяву позивача внесено в списки бажаючих отримати земельну ділянку для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд та зареєстровано в списку "Військовослужбовці" за №5-798 від 09.04.2015.

28.05.2015 Вінницькою міською радою прийнято рішення "Про затвердження "Положення про розподіл земельних ділянок між учасниками бойових дій, які брали безпосередню участь в антитерористичній операції, та членам сім`ї загиблого учасника антитерористичної операції, для передачі земельних ділянок безоплатно у власність, складу та порядку роботи комісії", відповідно до якого Департаменту архітектури, містобудування та кадастру міської ради доручено створити, за поданням Комісії, єдиний реєстр учасників антитерористичної операції для передачі земельних ділянок безоплатно у власність для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд. Відповідно до п. 2.3. Положення про розподіл земельних ділянок між учасниками бойових дій, які брали безпосередню участь в антитерористичній операції, та членам сім`ї загиблого учасника антитерористичної операції, для передачі земельних ділянок безоплатно у власність, затвердженого рішення виконкому міської ради від 28.05.2015 № 1155, для внесення до єдиного реєстру учасників АТО, Департамент архітектури, містобудування та кадастру надає Комісії списки бажаючих учасників АТО на отримання земельних ділянок, підтверджені відповідними заявами та документами прикладеними до заяв.

В єдиний реєстр вносяться учасники АТО, зареєстровані у м. Вінниця. При цьому, дата реєстрації місця проживання учасника АТО у м. Вінниця повинна передувати даті його направлення/перебування для участі в АТО (п. 2.4 Положення від 28.05.2015 № 1155).

Втім, у 2017 році позивач випадково дізнався, що він відсутній у черзі на отримання безоплатно земельної ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку. Тому звернувся до Департаменту архітектури та містобудування Вінницької міської ради з даним питанням, на що отримав відповідь про те, що рішенням Вінницької міської ради №430 від 30.09.2016 ведення списків бажаючих на отримання вільних земельних ділянок під забудову (в т.ч. пільгові категорії населення та учасники АТО) та прийняття участі у роботі комісії по розподілу земельних ділянок передано Департаменту земельних ресурсів Вінницької міської ради. Отримавши дану відповідь, позивач звернувся до Департаменту земельних ресурсів з проханням пояснити ситуацію та вирішити дане питання. При спілкуванні з представниками Департаменту земельних ресурсів позивачу пояснили, що була здійснена помилка та його випадково не включили до черги. У зв`язку з чим, позивач повторно звернувся до міського голови для врегулювання даного питання та виправлення помилки. Однак, належної відповіді не отримав.

Оскільки місцем реєстрації позивача було АДРЕСА_2 , в/ч, позивач вважає протиправною бездіяльність відповідачів щодо не включення його до державного реєстру учасників АТО по місту Вінниця, а тому він звернувся до суду з даною позовною заявою.

Ухвалою суду від 18.12.2019 відкрито провадження у даній справі та вирішено розгляд справи здійснювати в порядку спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін, відповідно до положень ст. 262 КАС України. Даною ухвалою також надано відповідачу строк на подання відзиву на позовну заяву.

На виконання вимог ухвали суду від 18.12.2019 та відповідно до положень ст. 162 КАС України, стороною відповідача подано до суду відзив щодо заявлених позовних вимог, з якого слідує, що відповідач заперечує щодо задоволення адміністративного позову з огляду на наступне.

Рішенням виконкому від 28.05.2015 №1155 затверджено Положення про розподіл земельних ділянок між учасниками бойових дій, які брали безпосередньо участь в антитерористичний операції, та членам сім`ї загиблого учасника антитерористичної операції, для передачі земельних ділянок безоплатно у власність. Це Положення визначає процедуру розподілу земельних ділянок між учасниками антитерористичної операції, які отримали статус учасника бойових дій та членам сім`ї загиблого учасника АТО, з обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд.

В п. 2.4 рішення виконкому №1155 від 28.05.2015 (зі змінами) про затвердження "Положення про розподіл земельних ділянок між учасниками бойових дій, які брали безпосередню участь в антитерористичній операції, та членам сім`ї загиблого учасника антитерористичної операції, для передачі земельних ділянок безоплатно у власність", склад та порядку роботи комісії в єдиний реєстр вносяться учасники АТО, зареєстровані у м. Вінниця. Дата реєстрації місця проживання учасника АТО у м. Вінниця повинна передувати даті його направлення/перебування для участі в АТО.

Враховуючи довідку про безпосередню участь особи в антитерористичній операції від 22.01.2015 ОСОБА_1 було направлено у зону антитерористичної операції 27.05.2014. Однак, документів від ОСОБА_1 , які підтверджують реєстрацію місця проживання у м. Вінниця на момент відрядження у зону АТО не було додано до заяви №П-01-20465 від 24.03.2015. Відповідно спеціаліст не зобов`язаний з`ясовувати дані обставини, а здійснює реєстрацію на підставі поданого пакету документів.

24.06.2015 за №П-01-57033 ОСОБА_1 подав заяву щодо внесення змін у особову облікову картку від 24.03.2015 за №П-01-20465 в частині зміни адреси з АДРЕСА_3 на АДРЕСА_4 та надано копію паспорту громадянина України (стр. 1, 2, 3 та 12, 13), де зазначено місце реєстрації проживання за адресою: АДРЕСА_4 від 19.06.2015.

Відповідно до п. 2.4 рішення виконавчого комітету від 28.05.2015 №1155 зі змінами, будь-які зміни в єдиному реєстрі допускаються лише за поданням Комісії, відповідно до її протоколу, затвердженого рішенням виконавчого комітету.

В Протоколі №4 робочої наради Комісії по розподілу земельних ділянок між учасниками бойових дій, які брали безпосередню участь в антитерористичній операції, та членами сім`ї загиблого учасника антитерористичної операції, для передачі земельних ділянок безоплатно у власність (надалі - Комісія), затвердженого рішенням виконавчого комітету №187 від 28.01.2016 року створено окремий реєстр членів територіальної громади Вінницької області за виключенням м. Вінниці.

На підставі звернення від 28.03.2017 №П-01-26580 ОСОБА_1 питання щодо внесення змін в реєстр учасників бойових дій АТО(ООС) було включено в порядок денний засідання Комісії від 09.06.2017 та 26.03.2019. Під час даних засідань було прийнято рішення розгляду ряду питань, в тому числі питання ОСОБА_1 перенести на наступне засідання, про що складено відповідний протокол який затверджений рішенням виконавчого комітету міської ради №1475 від 15.06.2017 та №851 від 28.03.2019.

Враховуючи вищевикладене, відповідач вказує, що дане питання про внесення змін до єдиного реєстру учасників бойових дій, включене в порядок денний на розгляд чергового засідання Комісії по розподілу земельних ділянок між учасниками бойових дій, які брали безпосередню участь в антитерористичній операції, та членам сім`ї загиблого учасника антитерористичної операції, для передачі земельних ділянок безоплатно у власність.

15.01.2020 на адресу суду від позивача надійшла відповідь на відзив, в якій останній виклав свої пояснення щодо наведених у відзиві заперечень та мотиви їх відхилення, які полягають у наступному.

Відповідно до "Положення про розподіл земельних ділянок між учасниками бойових дій, які брали безпосередню участь в антитерористичній операції, та членам сім`ї загиблого учасника антитерористичної операції, для передачі земельних ділянок безоплатно у власність", позивача не було включено до реєстру. Втім, на момент подання позивачем заяви ще не було прийняте рішення "Про затвердження "Положення про розподіл земельних ділянок між учасниками бойових дій, які брали безпосередню участь в антитерористичній операції, та членам сім`ї загиблого учасника антитерористичної операції, для передачі земельних ділянок безоплатно у власність".

Крім того, відповідачем визнається той факт що позивач подавав заяву про зміну адреси і ще раз приносив копію та оригінал свого паспорта, тому, твердження про відсутність даного паспорта є необґрунтованим та неправдивим.

В єдиний реєстр вносяться учасники АТО, зареєстровані у м. Вінниця. Дата реєстрації місця проживання учасника АТО у м. Вінниця повинна передувати даті його направлення/перебування для участі в АТО (п. 2.4 Положення про розподіл земельних ділянок між учасниками бойових дій, які брали безпосередню участь в антитерористичній операції, та членам сім`ї загиблого учасника антитерористичної операції, для передачі земельних ділянок безоплатно у власність, затвердженого рішення виконкому міської ради від 28.05.2015 №1155).

Відповідно до довідки №350/119/1/46/ПС від 22.01.2015 перший раз позивач перебував у зоні АТО 27.05.2014. Згідно із записів у паспорті, станом на 27.05.2014 місце реєстрації позивача було АДРЕСА_2 , відповідно до Положення про розподіл земельних ділянок між учасниками бойових дій, які брали безпосередню участь в антитерористичній операції, та членам сім`ї загиблого учасника антитерористичної операції, для передачі земельних ділянок безоплатно у власність, затвердженого рішенням виконкому міської ради від 28.05.2015 р. № 1155 позивача були зобов`язані включити до черги, так як обґрунтованих підстав цього не робити у відповідача не було.

Ухвалою суду від 16.01.2020, проголошеною без виходу до нарадчої кімнати, замінено відповідача - Вінницьку міську раду на Виконавчий комітет Вінницької міської ради.

22.01.2020 на адресу суду від представника Виконавчого комітету Вінницької міської ради надійшов відзив на позовну заяву, в якому вказано, позивачем на момент подачі заяви не подано копію паспорта з попереднім місцем реєстрації, а особа, яка приймала документи не зобов`язана перевіряти наявність попередніх прописок позивача. Крім того, заявою від 24.06.2015 позивач просив змінити адресу у попередній заяві у зв`язку із зміною місця проживання з АДРЕСА_3 на АДРЕСА_4 , при цьому не згадуючи про місце реєстрації за адресою: АДРЕСА_2 .

Відповідач просить суд відмовити в задоволенні позову, з мотивів, які є аналогічними зазначеним у відзиві Вінницької міської ради.

28.01.2020 на адресу суду від позивача надійшла відповідь на відзив, в якій останній виклав мотиви щодо наведених у відзиві заперечень та мотиви їх відхилення.

26.02.2020 на адресу суду відповідачем подано додаткові пояснення та докази.

03.03.2020 на адресу суду надійшли додаткові пояснення від позивача, стосовно поданих доказів та пояснень відповідача.

В судовому засіданні представник позивача підтримала поданий адміністративний позов та просила його задовольнити.

Представник відповідачів в ході засідання заперечувала щодо позовних вимог та просила відмовити у їх задоволенні.

Дослідивши подані сторонами документи, з`ясувавши фактичні обставини справи, суд встановив наступне.

Відповідно до довідки про безпосередню участь особи в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення і захисті незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України за №350/119/1/46/ПС від 22.01.2015 старший лейтенант ОСОБА_1 в період 27.05.2014, з 16.08.2014 по 17.08.2014, з 21.08.2014 по 26.08.2014, з 29.08.2014 по 31.08.2014, з 03.09.2014 по 04.09.2014 безпосередньо брав участь в антитерористичній операції на території Донецької та Луганської областей.

24.03.2015 позивач звернувся із заявою №П-01-20465 щодо внесення його до списку бажаючих на отримання вільної земельної ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку. До заяви додано: довідку про склад сім`ї, довідку про наявність пільг, копію паспорта громадянина України, копія довідки про присвоєння ідентифікаційного коду.

Листом за №П-01-20465/5-05-8 від 10.04.2015 Департамент архітектури, містобудування та кадастру повідомлено позивача про те, що його заяву внесено в списки бажаючих отримати земельну ділянку для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд та зареєстровано в списку "Військовослужбовців" за №5 - 798 від 09.04.2015.

14.02.2017 позивач повторно звернувся до Департаменту архітектури, містобудування та кадастру із заявою, в якій просив відновити його права, а саме поновити номер в єдиному реєстрі, відповідно до дати реєстрації поданої заяви про включення до списку бажаючих на отримання земельної ділянки в місті Вінниця та застосувати заходи дисциплінарного характеру до осіб, протиправні дії яких спричинили порушення його прав. До заяви додав копію листа-повідомлення від 10.04.2015, копію паспорта на 3 арк., копію довідки №350/119/46/ПС від 22.01.2015.

Департамент земельних ресурсів ВМР листом за №П-01-14336/01-37 від 16.03.2017 та Департамент архітектури та містобудування ВМР листом за №П-05-14349/5-05-8 від 16.03.2017 повідомили позивача про те, що згідно із поданою заявою від 24.03.2015 та документами, зокрема відомостями щодо реєстрації місця проживання (з 15.08.2014 зазначено АДРЕСА_3 ) щодо внесення до списку бажаючих на отримання земельної ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, ОСОБА_1 зареєстровано в Книзі №5 "Військовослужбовці" з приміткою учасник АТО за порядковим номер 798 від 09.04.2015.

Окремо зазначено, що відповідно до п. 2.4 рішення виконавчого комітету Вінницької міської ради від 28.05.2015 за №1155, в єдиний реєстр вносяться учасники АТО, зареєстровані у м. Вінниця. Дата реєстрації місця проживання учасника АТО у м. Вінниця повинна передувати даті його направлення/перебування для участі в АТО.

28.05.2015 рішенням Виконавчого комітету Вінницької міської ради №1155 "Про затвердження "Положення про розподіл земельних ділянок між учасниками бойових дій, які брали безпосередню участь в антитерористичній операції, та членам сім`ї загиблого учасника антитерористичної операції, для передачі земельних ділянок безоплатно у власність" (далі - Положення), складу та порядку роботи комісії. Положенням передбачено, що для внесення до єдиного реєстру учасників АТО, Департамент архітектури, містобудування та кадастру надає Комісії списки бажаючих учасників АТО на отримання земельних ділянок, підтверджені відповідними заявами та документами прикладеними до заяв. Відповідно до п. 2.4 Положення, в єдиний реєстр вносяться учасники АТО зареєстровані у м. Вінниця. Дата реєстрації місця проживання учасника АТО у м. Вінниця повинна передувати даті його направлення/перебування для участі в АТО.

24.06.2015 позивач звернувся до Вінницької міської ради із заявою за №П-01-57033, в якій просив внести зміни у подану заяву від 24.03.2015 та змінити адресу з АДРЕСА_3 на АДРЕСА_4 , у зв`язку із зміною місця проживання.

Листом від 24.07.2015 за №П-01-57033/5-05-8 повідомлено позивача про те, що інформацію щодо зміни адреси враховано.

28.01.2016 рішенням Виконавчого комітету Вінницької міської ради №187 "Про затвердження протоколу від 20.01.2016 робочої Комісії по розподілу земельних ділянок між учасниками бойових дій, які брали безпосередню участь в антитерористичній операції, та членами сім`ї загиблого учасника антитерористичної операції, для передачі земельних ділянок безоплатно у власність" та створено окремі реєстри учасників АТО, та членів сімей загиблого учасника АТО, із числа громадян Вінницької області за виключенням громадян, які зареєстровані у м. Вінниці.

Рішенням Виконавчого комітету Вінницької міської ради №851 від 28.03.2019 "Про затвердження Протоколу №9 від 26.03.2019 засідання Комісії по розподілу земельних ділянок між учасниками бойових дій, які брали безпосередньо участь в антитерористичній операції, та членам сім`ї загиблого учасника антитерористочної операції, для передачі земельних ділянок безоплатно у власність та звернення до ГУ Держгеокдастру" затверджено протокол згідно з додатком. На порядку денному, під №4 було питання про перенесення учасників бойових дій АТО (ООС) з реєстру учасників АТО (ООС) Вінницької області до реєстру учасників АТО (ООС) м. Вінниця в зв`язку зі зміною і встановлення меж м. Вінниця (колишня територія с. Бохоники та с. Агрономічне). Втім, було вирішено за пропозицією членів комісії повернутись до розгляду даного питання на наступному засіданні комісії, після надання повної інформації щодо змін місця реєстрації до моменту подання заяв на отримання земельних ділянок.

Визначаючись щодо спірних правовідносин, суд керується наступним.

Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Стаття 13 Конституції України встановлює, що земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об`єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.

Відповідно до ст. 14 Конституції України, земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави.

Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Згідно з положеннями ч. 3 ст. 116 Земельного кодексу України, безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться, зокрема, у разі одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом.

Відповідно до ст. 118 ЗК України громадянин, зацікавлений у приватизації земельної ділянки, яка перебуває у його користуванні, подає заяву до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим.

Рішення органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо приватизації земельних ділянок приймається у місячний строк на підставі технічних матеріалів та документів, що підтверджують розмір земельної ділянки.

Підпункт 34 ч. 1 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21.05.1997 №280/97-ВР визначає виключну компетенцію, зокрема, міських рад у вирішенні відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Статтею 71 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено, що територіальні громади, органи та посадові особи місцевого самоврядування самостійно реалізують надані їм повноваження.

Статтею 25 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" встановлено, що міські ради правомочні розглядати та вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законам до їх відання.

Частиною 1 статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено, що рада в межах повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

У силу вимог п. 14 ч. 1 ст. 12 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" від 22.10.1993 №3551-XII (далі Закон №3551-XII), учасникам бойових дій надається пільга щодо першочергового відведення земельних ділянок для індивідуального житлового будівництва, садівництва і городництва.

На виконання зазначеної норми, з метою упорядкування забезпечення учасників бойових дій, які брали безпосередню участь в антитерористичної операції, земельними ділянками для передачі їх у місті Вінниця безоплатно у власність для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд, Виконавчий комітет Вінницької міської ради рішенням №1155 від 28.05.2015 затверджено "Положення про розподіл земельних ділянок між учасниками бойових дій, які брали безпосередню участь в антитерористичній операції, та членам сім`ї загиблого учасника антитерористичної операції, для передачі земельних ділянок безоплатно у власність" (далі - Положення №1155).

Рішенням також доручено Департаменту архітектури, містобудування та кадастру створити, за поданням Комісії, створити, єдиний реєстр учасників антитерористичної операції для передачі земельних ділянок безоплатно у власність для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд.

Положенням №1155 про розподіл земельних ділянок між учасниками бойових дій, які брали безпосередню участь в антитерористичній операції, та членам сім`ї загиблого учасника антитерористичної операції, для передачі земельних ділянок безоплатно у власність вказано, що для внесення до єдиного реєстру учасників АТО, департамент архітектури, містобудування та кадастру надає Комісії списки бажаючих учасників АТО на отримання земельних ділянок, підтверджені відповідними заявами та документами прикладеними до заяв. Члени загиблого учасника АТО, разом із заявою, складеною в довільній формі, надають Посвідчення члена сім`ї загиблого учасника АТО, а також пред`являють особистий паспорт (копію паспорта) та довідку про присвоєння ідентифікаційного номера. Представники сімей, члени сім`ї загиблого учасника АТО, додатково надають копії документів, що підтверджують факт наявності сімейних (родинних) відносин.

Пунктом 2.4. Положення №1155 передбачено, що в єдиний реєстр вносяться учасники АТО, зареєстровані у м. Вінниця. Дата реєстрації місця проживання учасника АТО у м. Вінниця повинна передувати даті його направлення/перебування для участі в АТО. Будь-які зміни в єдиному реєстрі допускаються лише за поданням Комісії, відповідно до її протоколу, затвердженого рішенням виконавчого комітету.

Відповідно до п. 2.5. Положення №1155 номери учасників АТО в єдиному реєстрі визначаються в порядку черговості, відповідно до дати реєстрації поданої заяви про включення до списку бажаючих на отримання земельної ділянки.

Відповідно до матеріалів справи, позивач є особою, яка брала безпосередню участь особи в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення і захисті незалежності, суверенітету та територіальної цілісності, що підтверджується довідкою про безпосередню участь особи в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення і захисті незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України за №350/119/1/46/ПС від 22.01.2015 старший лейтенант ОСОБА_1 в період 27.05.2014, з 16.08.2014 по 17.08.2014, з 21.08.2014 по 26.08.2014, з 29.08.2014 по 31.08.2014, з 03.09.2014 по 04.09.2014 безпосередньо брав участь в антитерористичній операції на території Донецької та Луганської областей. Крім того, позивач є учасником бойових дій, що доводиться посвідченням серії НОМЕР_2 , виданого 03.05.2015.

24.03.2015 позивач звернувся із заявою №П-01-20465 щодо внесення його до списку бажаючих на отримання вільної земельної ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку. Відповідачем зазначено, що заяву позивача внесено в списки бажаючих отримати земельну ділянку для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд та зареєстровано у книзі №5 "Військовослужбовці" з приміткою учасник АТО за порядковим номер 798 від 09.04.2015.

В подальшому, з додаткових пояснень відповідача судом встановлено, що до заяви 24.03.2015 позивачем не додано копію паспорта із зазначенням місця реєстрації. Тому, позивача не повідомлено про перенесення його в реєстр по Вінницькій області. Разом з тим, громадянин, який обліковується у списках бажаючих не може обліковуватись одночасно у двох реєстрах.

Суд відхиляє вказані пояснення, з огляду на те, що відповідачем не надано такого рішення, а включення позивача до списку бажаючих отримати земельну ділянку по Вінницькій області, відбулось без відповідної заяви позивача.

Стосовно позиції відповідача, що документів, які підтверджують реєстрацію місця проживання у м. Вінниця на момент відрядження у зону АТО не було додано до заяви, суд зазначає те, що позивачем додавались копії паспорта до заяви від 14.02.2017, з яких вбачається, що станом на дату реєстрації місця проживання учасника АТО у м. Вінниця, яке передувало даті його направлення/перебування для участі в АТО - вул. Чехова, буд. 14, в/ч та знявся з обліку 17.06.2014.

Крім того, Положенням №1155 про розподіл земельних ділянок між учасниками бойових дій, які брали безпосередню участь в антитерористичній операції, та членам сім`ї загиблого учасника антитерористичної операції, для передачі земельних ділянок безоплатно у власність затверджене рішенням Виконавчого комітету Вінницької міської ради від 28.05.2015 № 1155, тобто до подання позивачем заяви у 2015 році.

Окрім цього, суд зазначає, що з 15.08.2014 позивач зареєстрований за адресою: АДРЕСА_3 , у зв`язку з чим, як стверджує відповідач, позивача включено в реєстр по Вінницькій області.

Дані твердження не заслуговують на увагу, з огляду на те, що Постановою ВРУ від 13.05.2015 №401-VIII "Про зміну і вставновлення меж міста Вінниця і Вінницького району Вінницької області" змінено межі міста Вінниця і Вінницького району Вінницької області, збільшивши територію міста на 4448,97 гектара земель, у тому числі за рахунок 158,20 гектара земель, що знаходяться у віданні Агрономічної сільської ради, 425,03 гектара земель - Бохоницької сільської ради, 947,35 гектара земель - Вінницько-Хутірської сільської ради, 495,19 гектара земель - Луко-Мелешківської сільської ради, 332,35 гектара земель - Стадницької сільської ради, 1134,39 гектара земель - Стрижавської селищної ради, 956,46 гектара земель - Якушинецької сільської ради Вінницького району, та затвердити територію міста Вінниця загальною площею 11316,97 гектара, територію Вінницького району загальною площею 91035,54 гектара.

Крім того, суд погоджується з позицією позивача, що дата його реєстрації місця проживання у м. Вінниця передувала даті його направлення/перебування для участі в АТО, що підтверджується відміткою у паспорті ОСОБА_1 , а саме з 11.12.2007 по 17.06.2014 зареєстрований по АДРЕСА_2 .

Відтак, на момент звернення позивача із заявою, останнім було подано всі належні документи для внесення його до списку бажаючих на отримання земельної ділянки по м. Вінниця.

З огляду на викладене, та враховуючи, що на момент розгляду спору, відповідачами не доведено про належний розгляд заяви позивача та про вчинення дій задля включення його до єдиного реєстру учасників АТО по місту Вінниці як особи, яка бажає отримати земельну ділянку відповідно до Положення №1155, суд приходить до висновку про протиправну бездіяльність Виконавчого комітету Вінницької міської ради та Департаменту земельних ресурсів Вінницької міської ради.

Європейський суд з прав людини неодноразово у своїх рішеннях, аналізуючи національні системи правового захисту на предмет дотримання права на ефективність внутрішніх механізмів в аспекті забезпечення гарантій, визначених ст.13 Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод, вказував, що для того, щоб бути ефективним, засіб захисту має бути незалежним від будь-якої вжитої на розсуд державних органів дії, бути безпосередньо доступним для тих, кого він стосується (п. 59 рішення від 06 вересня 2005 року у справі «Гурепка проти України» (Gurepka v. Ukraine), заява №61406/00); спроможним запобігти виникненню або продовженню стверджуваному порушенню чи надати належне відшкодування за будь-яке порушення, яке вже мало місце (п. 158 рішення від 26 жовтня 2000 року у справі «Кудла проти Польщі» (Kudla v. Poland), заява №30210/96) (п. 29 рішення від 16 серпня 2013 року у справі «Гарнага проти України» (Garnaga v. Ukraine), заява №20390/07).

Відповідно до п. 10 ч. 2 ст. 245 КАС України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.

При обранні способу відновлення порушеного права позивача суд виходить з принципу верховенства права щодо гарантування цього права ст.1 Протоколу № 1 до Європейської Конвенції з прав людини, як складової частини змісту і спрямованості діяльності держави, та виходячи з принципу ефективності такого захисту, що обумовлює безпосереднє поновлення судовим рішенням прав особи, що звернулась за судовим захистом без необхідності додаткових її звернень та виконання будь-яких інших умов для цього.

Таким чином, суд може зобов`язати відповідача-суб`єкта владних повноважень прийняти рішення, яким зобов`язати вчинити на користь позивача певні дії, якщо для їх вчинення виконані всі умови, визначені законом.

Відтак, з метою належного способу судового захисту слід зобов`язати Виконавчий комітет Вінницької міської ради та Департамент земельних ресурсів Вінницької міської ради вчинити дії щодо включення (реєстрації) ОСОБА_1 до єдиного реєстру учасників АТО по місту Вінниці в порядку визначеному Положенням про розподіл земельних ділянок між учасниками бойових дій, які брали безпосередню участь в антитерористичній операції, для передачі земельних ділянок безоплатно у власність, затвердженого рішенням виконкому міської ради від 28.05.2015 за №1155 з порядковим номером у реєстрі, визначених згідно з датою подання заяви від 24.03.2015.

Частиною першою статті 2 КАС України визначено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності свого рішення та докази, надані позивачем, суд доходить висновку, що встановлені у справі обставини повністю підтверджують позицію позивача, покладену в основу позовних вимог, а відтак, адміністративний позов належить задовольнити повністю.

Відповідно до положень КАС України, враховуючи, що позивач звільнений від сплати судового збору, судові витрати не підлягають відшкодуванню на користь заявника.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву ОСОБА_1 - задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Виконавчого комітету Вінницької міської ради та Департаменту земельних ресурсів Вінницької міської ради щодо не включення ОСОБА_1 до єдиного реєстру учасників АТО по місту Вінниці в порядку, визначеному Положенням про розподіл земельних ділянок між учасниками бойових дій, які брали безпосередню участь в антитерористичній операції, для передачі земельних ділянок безоплатно у власність, затвердженого рішенням виконкому міської ради від 28.05.2015 за №1155 з порядковим номером у реєстрі, визначених згідно з датою подання заяви від 24.03.2015.

Зобов`язатиВиконавчий комітет Вінницької міської ради та Департамент земельних ресурсів Вінницької міської ради вчинити дії щодо включення (реєстрації) ОСОБА_1 до єдиного реєстру учасників АТО по місту Вінниці в порядку визначеному Положенням про розподіл земельних ділянок між учасниками бойових дій, які брали безпосередню участь в антитерористичній операції, для передачі земельних ділянок безоплатно у власність, затвердженого рішенням виконкому міської ради від 28.05.2015 за №1155 з порядковим номером у реєстрі, визначених згідно з датою подання заяви від 24.03.2015.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Реквізити: ОСОБА_1 (РНОКПП - НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ); Виконавчий комітет Вінницької міської ради (код ЄДРПОУ - 03084813, вул. Соборна, буд. 59, м. Вінниця, 21050); Департамент земельних ресурсів Вінницької міської ради (код ЄДРПОУ - 41029843, вул. Пушкіна, буд. 38, м. Вінниця, 21050)

Повний текст рішення складено: 11.03.20.

Суддя Дмитришена Руслана Миколаївна

Дата ухвалення рішення02.03.2020
Оприлюднено13.09.2022
Номер документу88139112
СудочинствоАдміністративне
Суть: визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —120/4179/19-а

Рішення від 02.03.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

Ухвала від 17.12.2019

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні