Справа № 420/4585/19
УХВАЛА
17 грудня 2019 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі :
головуючої судді Потоцької Н.В.
за участю секретаря Захарчука О.В.
сторін:
представника позивача Панчука Д.В.
представника відповідачів Майбороди Д.О.
представника третьої особи Задоя Г.Ф.
представника третьої особи не з`явився
представника третьої особи не з`явився
розглянувши у порядку загального позовного провадження (у судовому засіданні по суті) клопотання представника третьої особи про зупинення провадження по справі №420/4585/19,
ВСТАНОВИВ:
В провадженні Одеського окружного адміністративного суду знаходиться справа за позовом Головного управління ДСНС України в Одеській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Керуюча компанія «Добробут-сервіс» , треті особи: Фонд комунального майна Южненської міської ради, Співвласники багатоквартирного будинку м. Южне, проспект Григорівського десанту, б. 21 в особі уповноваженої особи Столярчука З.В., Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Десанту 23" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).
17.12.2019 року через канцелярію до суду за вхід. №48097/19 від представника Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Десанту 23" надійшла заява разом з витягом з ЄДРПОУ, в якій представник просить замінити третю особу - Співвласники багатоквартирного будинку м. Южне, проспект Григорівського десанту, б. 23 в особі уповноваженої особи Задоя Г.Ф. на Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Десанту 23", також просить зупинити провадження по справі для ознайомлення з матеріалами по справі та висловлення своєї правової позиції.
В судовому засіданні від 17.12.2019 року задоволено заяву представника Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Десанту 23" в частині заміни неналежної третьої особи (Співвласників багатоквартирного будинку м. Южне, проспект Григорівського десанту, б. 23 в особі уповноваженої особи Задоя Г.Ф.) на її правонаступника в особі ОСББ Десанту 23 .
Разом з тим, у судовому засіданні 17.12.2019 року, судом поставлено на обговорення клопотання представника третьої особи про зупинення провадження по справі з метою забезпечення права учасників справи на ознайомлення із матеріалами справи та висловлення своєї правової позиції.
Представники позивача та відповідача щодо задоволення клопотання та зупинення провадження по справі не заперечували.
Розглянувши питання про зупинення провадження, суд виходить з наступного.
Відповідно до статті 17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» , суди застосовують при розгляді справ Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод та практику Європейського суду з прав людини як джерело права.
Так, згідно з пунктом 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, ратифікованої Законом України від 17.07.1997, кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов`язків цивільного характеру або встановить обґрунтованість будь-якого висунутого проти нього кримінального обвинувачення.
Обов`язок швидкого здійснення правосуддя покладається, в першу чергу, на відповідні державні судові органи. Розумність тривалості судового провадження оцінюється в залежності від обставин справи та з огляду на складність справи, поведінки сторін, предмету спору.
Приписами ч. 4 ст. 9 КАСУ визначено, що суд вживає визначені законом заходи, необхідні для з`ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.
Зупинення провадження в адміністративній справі - це тимчасове припинення вчинення у справі будь-яких процесуальних дій у зв`язку з обставинами, що перешкоджають розглядові справи, до моменту, коли ці обставини перестануть існувати або будуть вчинені необхідні дії.
З урахуванням того, що судом замінено третю особу на Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Десанту 23", суд вважає за необхідне зупинити провадження по справі з метою дотримання процесуальних прав осіб, що приймають участь у справі, а також надання сторонам можливості бути обізнаними, з доказами, які наявні у матеріалах справи та висловлення своєї правової позиції.
Право на змагальні провадження повинно надаватись у задовільних умовах: сторона у справі повинна мати можливість ознайомитись із доказами у суді, і коментувати їх існування, зміст та достовірність у належній формі у встановлений час (« Krim Бш та інші проти Чеської республіки» , § 42; «Іммебль Груп Коссер проти Франції» , § 26), за необхідності, отримати відкладення справи («Івон проти Франції» , § 39).
Довіра сторін суду заснована на знанні того, що у них була можливість висловити погляди щодо кожного документа у справі (у тому числі документи, що суд отримав за своїм клопотанням: («К. С. проти Фінляндії» , § 22, «Нідерьост-Хубер проти Швейцарії» , §29; «Пеллеґріні проти Італії» , § 45).
Принцип «рівності сторін» є складовою більш широкого розуміння поняття справедливого судового розгляду. Умова «рівності сторін» у розумінні «справедливого балансу» між сторонами фактично застосовується як у цивільних, так і у кримінальних провадженнях («Фелдбрюгге проти Нідерландів» , § 44).
Зміст забезпечення «справедливого балансу» між сторонами: рівність сторін передбачає, що кожній стороні має бути надана можливість представляти справу і докази, в умовах, що не є суттєво гіршими за умови опонента: («Домбо Бегеер Б.В. проти Нідерландів» , § 33).
Кожна сторона повинна мати розумну можливість представляти свою сторону в умовах, які не ставлять її в суттєво менш сприятливе становище в порівнянні з опонентом («Кресс проти Франції» , «Ф.С.Б. проти Італії» , «Т. проти Італії» та «Кайя проти Австрії» ).
Принцип змагальності процесу означає, що кожній стороні повинна бути надана можливість ознайомитися з усіма доказами та зауваженнями, наданими іншою стороною, і відповісти на них. (Рішення у справі « Ruiz-Mateos проти Іспанії» , п. 63).
З огляду на необхідність дотримання судом вказаних процесуальних гарантій, з метою забезпечення принципу рівності сторін по справі та забезпечення справедливого балансу, суд приходить до висновку про необхідність зупинення провадження по справі.
Статтею 236 КАС України визначено, що суд зупиняє провадження у справі в разі:
смерті або оголошення в установленому законом порядку померлою фізичної особи, ліквідації суб`єкта владних повноважень, іншого органу, а також злиття, приєднання, поділу, перетворення юридичної особи, які були стороною у справі, якщо спірні правовідносини допускають правонаступництво, - до встановлення правонаступника.
Положення цієї норми передбачає обов`язок суду зупинити провадження по справі у разі перетворення юридичної особи, яка була стороною у справі - до встановлення правонаступника.
Разом з тим, стаття 44 КАС України передбачає, що учасники справи мають право:
ознайомлюватися з матеріалами справи, робити з них витяги, копії, одержувати копії
судових рішень; подавати докази та користуватися іншими визначеними законом процесуальними правами.
27.11.2019 року було закрито підготовче судове засідання та строк розгляду справи по суті закінчується 27.12.2019 року.
Станом на 17.12.2019 року залишається 10-денний строк для розгляду справи по суті.
На думку суду, необхідність забезпечення права заміненої третьої особи на ознайомлення з матеріалами справи та висловлення своєї правової позиції становить об`єктивну неможливість розгляду справи в обмежені КАС України строки.
Аналогія закону - це засіб заповнення прогалин у законодавстві, який полягає в застосуванні до нього іншої норми закону, яка регламентує подібні відносини.
На другій стадії процесу правозастосування - при виборі та аналізі норми права, яка має бути застосована до конкретного випадку, іноді виявляється відсутність такої норми. Тобто, виникає ситуація, в якій конкретне рішення спірного питання повністю або в якійсь частині законом не передбачено - є прогалина в законодавстві.
Способи ж подолання прогалин - це ті правові інструменти, які дозволяють в процесі правозастосування миттєво вирішити казус, що перебуває у сфері правового регулювання, якщо нормами права його безпосередньо не передбачено. Правозастосувач - долає прогалину. Тому суду надається право вирішувати такого роду справи за допомогою аналогії закону.
Вказане знайшло своє відображення у ч.6 ст. 7 КАС України, яка визначає, що у разі відсутності закону, що регулює відповідні правовідносини, суд застосовує закон, що регулює подібні правовідносини (аналогія закону), а за відсутності такого закону суд виходить із конституційних принципів і загальних засад права (аналогія права). Аналогія закону та аналогія права не застосовується для визначення підстав, меж повноважень та способу дій органів державної влади та місцевого самоврядування.
Отже, застосовуючи аналогію закону, суд вважає за необхідне зупинити провадження по справі до 21.01.2020 року на підставі ч.1 ст. 236 КАС України з метою дотримання конвенційних принципів щодо забезпечення справедливого балансу і рівності сторін.
Керуючись ст.ст. 2, 6-9, 236, 256, 295, 297 КАС України, суд
УХВАЛИВ:
Клопотання представника третьої особи від 17.12.2019 р. про зупинення провадження по справі - задовольнити.
Зупинити провадження по справі за позовом Головного управління ДСНС України в Одеській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Керуюча компанія «Добробут-сервіс» , треті особи: Фонд комунального майна Южненської міської ради, Співвласники багатоквартирного будинку м. Южне, проспект Григорівського десанту, б. 21 в особі уповноваженої особи Столярчука З.В., Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Десанту 23" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) до 21.01.2020 року .
Призначити наступне судове засідання по справі, яке відбудеться за адресою суду: м. Одеса, Фонтанська дорога, 14 в залі судового засідання № 25 на 21.01.2020 року о 14 год. 30 хв.
Ухвала набирає законної сили відповідно до вимог ст. 256 КАС України та може бути оскаржена у порядку та строки визначені статтею 295, 297 КАС України.
Пунктом 15.5 розділу VII «Перехідні положення» КАС України від 03 жовтня 2017 року визначено, що до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи зберігаються порядок подачі апеляційних скарг та направлення їх до суду апеляційної інстанції, встановлені Кодексом адміністративного судочинства України від 06 липня 2005 року.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.
Головуючий суддя Потоцька Н.В.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.12.2019 |
Оприлюднено | 21.12.2019 |
Номер документу | 86456965 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Потоцька Н. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні