ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
17 грудня 2019 року № 826/19616/16
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Пащенка К.С., за участю секретаря судового засідання Легейди Я.А., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом
Товариства з обмеженою відповідальністю "Проект буд-бізнес" доДержавної податкової інспекції у Святошинському районі Головного управління ДФС у м. Києві про представники сторін:визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0030701201 від 08.11.2016 позивача - не прибув; відповідача - Кунда А.О.
ВСТАНОВИВ:
Товариством з обмеженою відповідальністю "Проект буд-бізнес" (далі - позивач або ТОВ "Проект буд-бізнес") подано на розгляд Окружному адміністративному суду міста Києва позов до Державної податкової інспекції у Святошинському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві (надалі - відповідач або ДПІ у Святошинському р-ні ДФС у м. Києві), у якому позивач просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Святошинському районі Головного управління ДФС у м. Києві від 08.11.2016 № 0030701201, про застосування штрафу у розмірі 15 915,78 грн. за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних.
Мотивуючи позовні вимоги позивач зазначає про протиправність прийнятого контролюючим органом податкового повідомлення-рішення та вважає, що у контролюючого органу були відсутні правові підстави для застосування штрафу відповідно до ст. 120 1 Податкового кодексу України у межах спірних правовідносин.
У запереченнях на позовну заяву відповідач зазначає, що в ході проведеної камеральної перевірки встановлено порушення позивачем вимоги п. 120 1 .1 ст. 120 1 Податкового кодексу України про що складено відповідний акт та винесено оскаржуване повідомлення-рішення. ДПІ у Святошинському р-ні ДФС у м. Києві вважає, що за результатами проведеної камеральної перевірки контролюючий орган мав всі підстави для застосування до позивача штрафних санкцій.
Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 25.01.2017 (суддя Федорчук А.Б.) відкрито провадження у адміністративній справі № 826/19616/16 та призначено справу до розгляду у судовому засіданні на 07.03.2017.
07.03.2017 судове засідання не здійснювалося, розгляд справи відкладено на 30.05.2017.
У судовому засіданні 30.05.2017 суд ухвалив розглядати справу в порядку письмового провадження на підставі ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного кодексу України (далі - КАС України).
Відповідно до розпорядження щодо призначення повторного автоматизованого розподілу справ від 10.10.2017 № 5127 справу передано на розгляд судді Пащенку К.С.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 27.10.2017 (суддя Пащенко К.С.) судом прийнято справу до свого провадження та призначено справу до судового розгляду у судове засідання на 12.12.2017.
У судовому засіданні 12.12.2017 судом ухвалено перейти до стадії письмового провадження на підставі ч. 4 ст. 122 КАС України.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 23.03.2018 (суддя Пащенко К.С.), у зв`язку з необхідністю дослідження нових доказів, справу призначено до судового розгляду у судове засідання на 24.04.2018.
В судовому засіданні 24.04.2018 представник відповідача заперечив проти позову, представник позивача в судове засідання не прибув, хоча про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.
Окрім того, представник відповідача звернувся до суду з клопотанням про розгляд справи в порядку письмового провадження.
Зважаючи на викладене, адміністративна справа, відповідно до ч. 3 ст. 194 КАС України, розглядається у порядку письмового провадження.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.
У жовтні 2016 року ДПІ у Святошинському р-ні ДФС у м. Києві на підставі п.п. 201.4 п. 20.1 ст. 20 п.п.75.1.1 п. 75.1 ст. 75 п.86.7 ст. 86 ст. 120 1 Податкового кодексу України, у порядку ст. 76 глави 8 розділу ІІ Податкового кодексу України було проведено камеральну перевірку граничних термінів реєстрації позивачем податкових накладних, що підлягають наданню покупцям платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригувань до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - ЄРПН), встановлених ст. 201 Податкового кодексу України.
За результатами перевірки складено акт від 27.10.2016 № 1319/26-57-12-01-18, яким встановлено порушення ТОВ Проект буд-бізнес" вимоги п. 120 1 .1 ст. 120 1 Податкового кодексу України, а саме порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригувань до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, а також винесено податкове повідомлення-рішення від 08.11.2016 № 0030701201 про застосування штрафної санкції за затримку реєстрації податкових накладних №№ 19-62 (від 08.08.2016) та №№ 66-95 (від 15.08.2016) від 15 і менше календарних днів на суму ПДВ 159 136,88 грн., у розмірі 10%, а саме 15 915,78 грн.
Не погоджуючись із винесеним податковим повідомленням-рішенням, вважаючи його необґрунтованим, позивач звернувся з даним позовом до суду.
Досліджуючи надані сторонами докази, аналізуючи наведені міркування та заперечення, оцінюючи їх в сукупності, суд бере до уваги таке.
Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України, який, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Податковий кодекс України (далі - ПК України, в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.
Відповідно до п.п. 14.1.60 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України Єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Згідно із п. 201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з абзацами 1, 8-11 п.п. 201.10 п. 201 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно п. 201.1 ст. 201 та/або п. 192.1 ст. 192 цього Кодексу, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних має бути здійснена протягом 15 календарних днів, наступних за датою виникнення податкових зобов`язань, відображених у відповідних податкових накладних та/або розрахунках коригування. У разі порушення цього терміну застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї (далі - податкова накладна та/або розрахунок коригування), до Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Реєстр), звіряння даних, що містяться у виданих платникам податку на додану вартість - отримувачам (покупцям) товарів (послуг) податковій накладній та/або розрахунку коригування, з відомостями, які містяться у Реєстрі визначає Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. № 1246 (далі - Порядок).
Пунктом 2 Порядку визначено, що внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування, до Реєстру (далі - реєстрація) здійснюється шляхом подання протягом операційного дня зазначених документів в електронній формі ДФС з використанням електронного цифрового підпису та внесення відповідних відомостей до Реєстру. Операційний день триває з 0 до 23-ї години.
Після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі до ДФС здійснюється їх розшифрування, перевіряється електронний цифровий підпис, визначається відповідність електронного документа формату (стандарту), затвердженому в установленому порядку, та у разі відсутності причин для відмови проводиться їх реєстрація (п. 7 Порядку).
Причиною відмови у прийнятті податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації є: 1) наявність помилок під час заповнення податкової накладної; 2) відсутність в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; 3) факт реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; 4) порушення вимог щодо наявності суми податку, обчисленої відповідно до пункту 200 1 .1.3 ст. 200 1 ПК України (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 01.07.2015); 5) порушення вимог, установлених п. 201.1 ст. 201 та/або п. 192.1 ст. 192 ПК України.
Квитанція, на яку накладається електронний цифровий підпис ДФС, підлягає шифруванню та надсилається протягом операційного дня платникові податку засобами телекомунікаційного зв`язку. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС (п. 9 Порядку).
Отже, законодавством чітко визначено порядок оформлення, подачі, прийняття та реєстрації податкових накладних. При цьому, ведення Єдиного реєстру податкових накладних здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, а саме ДФС України, на яку покладено обов`язок прийняття, реєстрації та обробки податкових накладних, поданих в електронному вигляді платником податків. Підставою для відмови у прийнятті податкових накладних в електронному вигляді може бути лише порушення їх формування у відповідності до податкового законодавства України.
Як свідчать матеріали справи та встановлено в судом, позивачем 23.08.2016 та 30.08.2016 було відправлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні:
- № 19 від 08.08.2016 на суму 200 147,20 грн., сума податку - 33 357,87 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 23.08.2016 о 22:25:38 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.73 т. 1).
- № 20 від 08.08.2016 на суму 168 639,73 грн., сума податку - 28 106,62 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 23.08.2016 о 22:25:39 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.77 т. 1).
- № 21 від 08.08.2016 на суму 105 744,32 грн., сума податку - 17 624,05 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 23.08.2016 о 22:22:40 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.81 т. 1).
- № 22 від 08.08.2016 на суму 4 358,40 грн., сума податку - 726,40 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 23.08.2016 о 22:42:21 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.61 т. 1).
- № 23 від 08.08.2016 на суму 5 510,40 грн., сума податку - 918,40 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 23.08.2016 о 22:25:25 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.65 т. 1).
- № 24 від 08.08.2016 на суму 9 158,40 грн., сума податку - 1 526,40 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 23.08.2016 о 22:22:23 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.69 т. 1).
- № 26 від 08.08.2016 на суму 5 104,08 грн., сума податку - 850,68 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 23.08.2016 о 22:22:41 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.85 т. 1).
- № 27 від 08.08.2016 на суму 2 722,18 грн., сума податку - 453,70 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 23.08.2016 о 22:25:37 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.89 т. 1).
- № 28 від 08.08.2016 на суму 1 361,09 грн., сума податку - 226,85 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 23.08.2016 о 22:22:42 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.93 т. 1).
- № 29 від 08.08.2016 на суму 26 525,53 грн., сума податку - 4 420,92 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 23.08.2016 о 22:25:41 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.97 т. 1).
- № 30 від 08.08.2016 на суму 24 098,32 грн., сума податку - 4 016,39 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 23.08.2016 о 22:22:43 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.101 т. 1).
- № 31 від 08.08.2016 на суму 22 349,84 грн., сума податку - 3 724,97 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 23.08.2016 о 22:22:42 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.105 т. 1).
- № 32 від 08.08.2016 на суму 14 014,31 грн., сума податку - 2 335,72 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 23.08.2016 о 22:22:44 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.109 т. 1).
- № 33 від 08.08.2016 на суму 600,48 грн., сума податку - 100,08 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 23.08.2016 о 22:22:43 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.113 т. 1).
- № 34 від 08.08.2016 на суму 2 101,68 грн., сума податку - 350,28 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 23.08.2016 о 22:25:44 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.117 т. 1).
- № 35 від 08.08.2016 на суму 600,48 грн., сума податку - 100,08 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 23.08.2016 о 22:22:43 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.118 т. 1).
- № 36 від 08.08.2016 на суму 347,04 грн., сума податку - 57,84 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 23.08.2016 о 22:45:34 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.125 т. 1).
- № 37 від 08.08.2016 на суму 4 983,84 грн., сума податку - 830,64 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 23.08.2016 о 22:25:44 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.129 т. 1).
- № 38 від 08.08.2016 на суму 320,26 грн., сума податку - 53,38 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 23.08.2016 о 22:45:21 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.133 т. 1).
- № 39 від 08.08.2016 на суму 1 120,90 грн., сума податку - 186,82 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 23.08.2016 о 22:45:22 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.137 т. 1).
- № 40 від 08.08.2016 на суму 320,26 грн., сума податку - 53,38 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 23.08.2016 о 22:42:24 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.21 т. 1).
- № 41 від 08.08.2016 на суму 2 764,80 грн., сума податку - 460,80 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 23.08.2016 о 22:45:23 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.25 т. 1).
- № 42 від 08.08.2016 на суму 160,13 грн., сума податку - 26,69 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 23.08.2016 о 22:45:24 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.29 т. 1).
- № 43 від 08.08.2016 на суму 560,45 грн., сума податку - 93,41 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 23.08.2016 о 22:45:23 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.33 т. 1).
- № 44 від 08.08.2016 на суму 160,13 грн., сума податку - 26,69 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 23.08.2016 о 22:45:17 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.37 т. 1).
- № 45 від 08.08.2016 на суму 1 382,40 грн., сума податку - 230,40 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 23.08.2016 о 22:45:24 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.41 т. 1).
- № 46 від 08.08.2016 на суму 3 657,00 грн., сума податку - 609,50 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 23.08.2016 о 22:45:26 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.45 т. 1).
- № 47 від 08.08.2016 на суму 9 712,54 грн., сума податку - 1 618,76 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 23.08.2016 о 22:45:27 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.49 т. 1).
- № 48 від 08.08.2016 на суму 4 497,61 грн., сума податку - 749,60 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 23.08.2016 о 22:42:22 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.53 т. 1).
- № 49 від 08.08.2016 на суму 1 137,36 грн., сума податку - 189,56 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 23.08.2016 о 22:42:29 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.193 т. 1).
- № 50 від 08.08.2016 на суму 1 798,49 грн., сума податку - 299,75 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 23.08.2016 о 22:45:28 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.189 т. 1).
- № 51 від 08.08.2016 на суму 5 229,00 грн., сума податку - 871,50 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 23.08.2016 о 22:42:21 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.185 т. 1).
- № 52 від 08.08.2016 на суму 2 509,92 грн., сума податку - 418,32 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 23.08.2016 о 22:42:31 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.181 т. 1).
- № 53 від 08.08.2016 на суму 299,28 грн., сума податку - 49,88 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 23.08.2016 о 22:45:31 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.177 т. 1).
- № 54 від 08.08.2016 на суму 839,28 грн., сума податку - 139,88 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 23.08.2016 о 22:45:31 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.173 т. 1).
- № 55 від 08.08.2016 на суму 2 599,56 грн., сума податку - 433,26 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 23.08.2016 о 22:42:23 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.169 т. 1).
- № 57 від 08.08.2016 на суму 119,71 грн., сума податку - 19,95 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 23.08.2016 о 22:45:33 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.165 т. 1).
- № 58 від 08.08.2016 на суму 2 692,80 грн., сума податку - 448,80 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 23.08.2016 о 22:34:29 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.161 т. 1).
- № 59 від 08.08.2016 на суму 27 973,44 грн., сума податку - 4 662,24 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 23.08.2016 о 22:45:34 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.157 т. 1).
- № 60 від 08.08.2016 на суму 14 834,28 грн., сума податку - 2 472,38 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 23.08.2016 о 22:45:35 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.57 т. 1).
- № 61 від 08.08.2016 на суму 7 692,07 грн., сума податку - 1 282,01 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 23.08.2016 о 22:45:34 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.153 т. 1).
- № 62 від 08.08.2016 на суму 181 832,72 грн., сума податку - 30 305,46 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 23.08.2016 о 22:46:27 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.149 т. 1).
- № 66 від 15.08.2016 на суму 2 901,60 грн., сума податку - 483,60 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 30.08.2016 о 22:37:29 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.217 т. 1).
- № 67 від 15.08.2016 на суму 1 123,20 грн., сума податку - 187,20 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 30.08.2016 о 22:37:27 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.213 т. 1).
- № 68 від 15.08.2016 на суму 2 193,37 грн., сума податку - 365,56 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 30.08.2016 о 22:34:30 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.221 т. 1).
- № 69 від 15.08.2016 на суму 1 509,36 грн., сума податку - 251,56 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 30.08.2016 о 22:55:02 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.225 т. 1).
- № 70 від 15.08.2016 на суму 643,50 грн., сума податку - 107,25 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 30.08.2016 о 22:37:28 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.229 т. 1).
- № 71 від 15.08.2016 на суму 2 195,10 грн., сума податку - 365,85 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 30.08.2016 о 22:37:25 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.233 т. 1).
- № 72 від 15.08.2016 на суму 6 597,98 грн., сума податку - 1 099,66 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 30.08.2016 о 22:37:18 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.238 т. 1).
- № 73 від 15.08.2016 на суму 25 195,50 грн., сума податку - 4 199,25 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 30.08.2016 о 22:37:22 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.242 т. 1).
- № 74 від 15.08.2016 на суму 5 510,40 грн., сума податку - 918,40 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 30.08.2016 о 22:34:26 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.246 т. 1).
- № 75 від 15.08.2016 на суму 9 158,40 грн., сума податку - 1 526,40 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 30.08.2016 о 22:37:22 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.250 т. 1).
- № 76 від 15.08.2016 на суму 2 937,60 грн., сума податку - 489,60 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 30.08.2016 о 22:34:22 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.254 т. 1).
- № 77 від 15.08.2016 на суму 2 692,80 грн., сума податку - 448,80 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 30.08.2016 о 22:37:18 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.258 т. 1).
- № 78 від 15.08.2016 на суму 347,04 грн., сума податку - 57,84 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 30.08.2016 о 22:25:43 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.262 т. 1).
- № 79 від 15.08.2016 на суму 827,28 грн., сума податку - 137,88 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 30.08.2016 о 22:34:25 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.266 т. 1).
- № 80 від 15.08.2016 на суму 2 702,16 грн., сума податку - 450,36 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 30.08.2016 о 22:34:13 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.274 т. 1).
- № 81 від 15.08.2016 на суму 1 441,15 грн., сума податку - 240,19 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 30.08.2016 о 22:37:18 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.270 т. 1).
- № 82 від 15.08.2016 на суму 441,22 грн., сума податку - 73,54 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 30.08.2016 о 22:37:18 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.302 т. 1).
- № 83 від 15.08.2016 на суму 220,61 грн., сума податку - 36,77 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 30.08.2016 о 22:34:21 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.278 т. 1).
- № 84 від 15.08.2016 на суму 720,58 грн., сума податку - 120,10 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 30.08.2016 о 22:37:18 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.17 т. 1).
- № 85 від 15.08.2016 на суму 4 358,40 грн., сума податку - 726,40 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 30.08.2016 о 22:37:29 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.282 т. 1).
- № 86 від 15.08.2016 на суму 3 327,07 грн., сума податку - 554,51 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 30.08.2016 о 22:34:29 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.286 т. 1).
- № 87 від 15.08.2016 на суму 1 798,49 грн., сума податку - 299,75 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 30.08.2016 о 22:34:09 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.290 т. 1).
- № 88 від 15.08.2016 на суму 839,28 грн., сума податку - 139,88 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 30.08.2016 о 22:37:21 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.298 т. 1).
- № 89 від 15.08.2016 на суму 762,31 грн., сума податку - 127,05 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 30.08.2016 о 22:34:22 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.294 т. 1).
- № 90 від 15.08.2016 на суму 358,56 грн., сума податку - 59,76 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 30.08.2016 о 22:37:18 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.141 т. 1).
- № 91 від 15.08.2016 на суму 179,28 грн., сума податку - 29,88 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 30.08.2016 о 22:37:18 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.145 т. 1).
- № 92 від 15.08.2016 на суму 1 123,20 грн., сума податку - 187,20 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 30.08.2016 о 22:34:29 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.209 т. 1).
- № 93 від 15.08.2016 на суму 209,16 грн., сума податку - 34,86 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 30.08.2016 о 22:34:26 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.205 т. 1).
- № 94 від 15.08.2016 на суму 29,88 грн., сума податку - 4,98 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 30.08.2016 о 22:55:03 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.201 т. 1).
- № 95 від 15.08.2016 на суму 14,94 грн., сума податку - 2,49 грн. Підтвердженням про отримання даних податкових накладних у поштову скриньку ДФС 30.08.2016 о 22:55:09 є повідомлення про отримання звітності з програмного забезпечення (а.с.197 т. 1).
Отже, вказані податкові накладні позивачем були надіслані 23.08.2016 та 30.08.2016 на реєстрацію в ЄРПН протягом операційного дня.
Проте, до кінця операційного дня 23.08.2016 та 30.08.2016 позивачу не було надіслано квитанції про прийняття або неприйняття вказаних податкових накладних. Зазначені квитанції було надіслано лише 25.08.2016 - про прийняття податкових накладних від 08.08.2016 та 31.08.2016 - про прийняття податкових накладних від 15.08.2016.
Відповідно до абз.10 п. 201.10 ст.201 ПК України якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що у зв`язку з неотриманням позивачем 23.08.2016 та 30.08.2016 протягом операційного дня квитанцій про прийняття або неприйняття податкових накладних від 08.08.2016 та 15.08.2016, останні на підставі абз. 10 п. 201.10 ст.201 ПК України вважаються своєчасно зареєстрованими, а тому відсутні підстави для застосування штрафних санкцій у розмірі 15 915,78 грн. згідно з податковим повідомленням-рішенням від 08.11.2016 № 0030701201.
Аналогічна правова позиція викладена в постанові Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду від 23.01.2018 № 806/832/17.
Водночас позивачем не надано доказів надіслання в ЄРПН протягом операційного дня 23.08.2016 податкових накладних від 08.08.2016 № 25 на суму ПДВ - 489,60 грн. та № 56 на суму ПДВ - 209,20 грн. (загалом - 698,80 грн.).
Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Статтею 90 КАС України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
Надаючи оцінку кожному окремому специфічному доводу всіх учасників справи, що мають значення для правильного вирішення адміністративної справи, суд застосовує позицію ЄСПЛ (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у касаційному провадженні), сформовану в пункті 58 рішення у справі "Серявін та інші проти України" (№ 4909/04): згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" (Ruiz Torija v. Spain) № 303-A, пункт 29).
Наведена позиція ЄСПЛ також застосовується у практиці Верховним Судом, що, як приклад, відображено у постанові від 28 серпня 2018 року (справа № 802/2236/17-а).
Всупереч наведеним вимогам відповідач, як суб`єкт владних повноважень, не надав суду жодних беззаперечних доказів в обґрунтування обставин правомірності винесення ним оскаржуваного повідомлення-рішення.
Отже, враховуючи встановлені обставини, суд дійшов висновку, що податкове повідомлення-рішення від 08.11.2016 № 0030701201 частково є протиправним та підлягає частковому скасуванню, а саме підлягає скасуванню у сумі 15 845,90 грн.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Позивачем за подання позовної заяви сплачено судовий збір у розмірі 1387,00 грн.
Таким чином, судові витрати щодо сплати судового збору підлягають присудженню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242-246, 250, 255 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Проект буд-бізнес" - задовольнити частково.
2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Святошинському районі Головного управління ДФС у м. Києві від 08.11.2016 № 0030701201, в частині застосування штрафних санкцій за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних на суму 15 845,90 грн.
3. У іншій частині позову відмовити.
4. Стягнути з Державної податкової інспекції у Святошинському районі ГУ ДФС у м. Києві (ідентифікаційний код - 39513550, адреса: 03115, м. Київ, вул. Верховинна, буд. 9) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Проект буд-бізнес" (ідентифікаційний код - 32670420, адреса: 03062, м. Київ, вул. Чистяківська, буд. 2, оф. 514) понесені ТОВ "Проект буд-бізнес" витрати по сплаті судового збору в розмірі 1 372,07 грн. (одна тисяча триста сімдесят дві гривні 07 копійок).
Рішення, відповідно до ст. 255 КАС України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано, а у разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо у судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного ухвали.
Відповідно до пп. 15.5 п. 1 Розділу VII Перехідні положення КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через Окружний адміністративний суд міста Києва.
Суддя К.С. Пащенко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 17.12.2019 |
Оприлюднено | 21.12.2019 |
Номер документу | 86457866 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Єгорова Наталія Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Єгорова Наталія Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Єгорова Наталія Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Єгорова Наталія Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Єгорова Наталія Миколаївна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Пащенко К.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні