КОПІЯ
УКРАЇНА
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД
Справа № 676/2491/18
Провадження № 22-ц/4820/1949/19
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 грудня 2019 року м. Хмельницький
Хмельницький апеляційний суд у складі
колегії суддів судової палати з розгляду цивільних справ:
П`єнти І.В. (суддя-доповідач), Корніюк А.П., Талалай О.І.
секретар судового засідання Гриньова А.М.
за участю: представників учасників справи ОСОБА_1 та ОСОБА_2
розглянув у відкритому судовому засіданні цивільну справу № 676/2491/18 за апеляційною скаргою ОСОБА_3 на рішення Кам`янець-Подільського міськрайонного суду Хмельницької області від 28 серпня 2019 року (суддя Вдовичинський А.В.) у цивільній справі за позовом ОСОБА_3 до Служби автомобільних доріг у Хмельницькій області, Хмельницької обласної державної адміністрації, Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області про визнання незаконним та скасування розпорядження Хмельницької обласної державної адміністрації, скасування державної реєстрації речового права та скасування запису про право постійного користування земельною ділянкою.
Заслухавши доповідача, пояснення представників учасників справи, дослідивши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи, суд
в с т а н о в и в:
У квітні 2018 року ОСОБА_3 звернулась до Служби автомобільних доріг у Хмельницькій області, Хмельницької обласної державної адміністрації, ГУ Держгеокадастру у Хмельницькій області про визнання незаконним та скасування розпорядження Хмельницької обласної державної адміністрації, скасування державної реєстрації права користування та скасування запису в Поземельній книзі щодо права постійного користування земельною ділянкою.
В обґрунтування позову позивач зазначала, що 26.01.2010 вона на підставі договору купівлі-продажу набула у приватну власність комплекс будівель автозаправної станції загальною площею 225,80 кв.м., що знаходиться по АДРЕСА_1). Даний комплекс розташований на земельній ділянці площею 0,20 га, кадастровий номер 6822487400:06:003:0009.
Зазначала, що вказана вище земельна ділянка на момент відчуження нерухомого майна перебувала у користуванні попереднього власника комплексу ОСОБА_4 , згідно з договором оренди земельної ділянки від 11.01.2001.
ОСОБА_3 вказувала, що з моменту набуття права власності на комплекс будівель автозаправної станції до неї перейшло право користування земельною ділянкою площею 0,20 га, кадастровий номер 6822487400:06:003:0009, а розпорядженням Хмельницької обласної державної адміністрації від 04.09.2014 № 342/2014-р їй надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду за рахунок земель державної власності (землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення) орієнтовною площею 0,20 га, що знаходиться за межами населених пунктів на території Слобідо-Кульчієвецької сільської ради Кам`янець-Подільського району Хмельницької області, для обслуговування автозаправної станції.
Під час розробки проекту землеустрою їй стало відомо, що земельна ділянка під комплексом будівель автозаправної станції, передана в постійне користування Службі автомобільних доріг у Хмельницькій області, а відповідне право щодо земельної ділянки площею 10,2072 га з кадастровим номером 6822487400:01:003:0823 23.09.2014 зареєстроване реєстраційною службою Кам`янець-Подільського міськрайонного управління юстиції Хмельницької області, номер запису про інше право 7159427.
Згодом позивачу стало відомо про те, що право постійного користування на земельну ділянку площею 0,2072 га у Служби автомобільних доріг у Хмельницькій області виникло на підставі розпорядження Хмельницької обласної державної адміністрації від 24.06.2014 № 243/2014-р. Даним розпорядженням спірну земельну ділянку передано у постійне користування. Водночас, земельна ділянка площею 10,2072 га з кадастровим номером 6822487400:01:003:0823 в 2013 році зареєстрована Відділом Держземагентства у Кам`янець-Подільському районі у Державному земельному кадастрі, про що того ж дня державним кадастровим реєстратором ОСОБА_5 відкрито Поземельну книгу та сформовано відповідний Витяг НВ-6800862332013.
Позивач зазначає, що наявність реєстрації вказаної вище земельної ділянки у Державному земельному кадастрі та Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно порушує її права щодо вільного володіння та користування земельною ділянкою площею 0,20 га, а тому просить суд винести рішення яким: визнати незаконним та скасувати розпорядження Хмельницької обласної державної адміністрації від 24.06.2014 № 243/2014-р Про передачу в постійне користування земельних ділянок Службі автомобільних доріг у Хмельницькій області в частині надання Службі автомобільних доріг у Хмельницькій області в постійне користування земельної ділянки площею 10,2072 га, кадастровий номер 487400:01:003:0823 на території Слобідо-Кульчієвецької сільської ради Кам`янець-Подільського району Хмельницької області; скасувати державну реєстрацію права постійного користування Служби автомобільних доріг у Хмельницькій області на земельну ділянку площею 10,2072 га, кадастровий номер 487400:01:003:0823 на території Слобідо-Кульчієвецької сільської ради Кам`янець-Подільського району Хмельницької області; скасувати запис в Поземельній книзі щодо права постійного користування Службі автомобільних доріг у Хмельницькій області на земельну ділянку площею 10,2072 га, кадастровий номер 6822487400:01:003:0823 на території Слобідо-Кульчієвецької сільської ради Кам`янець-Подільського району Хмельницької області, стягнути з відповідачів судові витрати.
Рішенням Кам`янець-Подільського міськрайонного суду Хмельницької області від 28 серпня 2019 року в задоволенні позову відмовлено. Стягнуто з ОСОБА_3 на користь Служби автомобільних доріг у Хмельницькій області 6000 грн. витрат на правову допомогу.
Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції, ОСОБА_3 подала апеляційну скаргу, в якій просить рішення суду скасувати та ухвалити нове судове рішення про задоволення позовних вимог. Апелянт не погоджується з висновком суду про те, що відсутність державного акта на право постійного користування земельною ділянкою та реєстрація права постійного користування на спірну земельну ділянку не заперечують того, що вона також перебувала в постійному користуванні служби автомобільних доріг, оскільки в матеріалах справи відсутні докази видачі Хмельницькому обласному управлінню по будівництву, ремонту і експлуатації автомобільних доріг та його правонаступникам державного акта на право постійного користування спірною земельною ділянкою відповідно до вимог чинного на той час земельного законодавства. Разом з тим, матеріалами справи встановлено, що на час укладення договору оренди земельної ділянки у січні 2001 року спірна земельна ділянка відносилась до земель запасу Слобідо-Кульчієвецької сільської ради. Також апелянт не погоджується з висновком суду щодо невірно обраного позивачем способу захисту порушеного права, з огляду на те, що позивач не зобов`язана звертатись до Хмельницької ОДА з клопотанням про укладення нового договору оренди, адже існує чинний договір оренди, та ОСОБА_3 з моменту набуття права власності на комплекс будівель автозаправної станції перейшло право користування земельною ділянкою площею 0,20 га, кадастровий номер 6822487400:06:003:0009 згідно з договором оренди земельної ділянки від 11.01.2001, укладеного на строк 25 років між ОСОБА_4 та Слобідсько-Кульчієвецькою сільською радою. Крім того, вважає, що судом безпідставно стягнуто з позивача на користь Служби автомобільних доріг Хмельницької області витрати та правничу допомогу, оскільки відповідачем не надано суду детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, що є підставою для відмови у відшкодуванні таких витрат.
ГУ Держгеокадастру у Хмельницькій області подало відзив на апеляційну скаргу, в якому просить апеляційну скаргу ОСОБА_3 залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін, оскільки судове рішення є обґрунтоване, законне та прийняте з дотриманням норм матеріального та процесуального права.
Служба автомобільних доріг у Хмельницькій області також подала відзив на апеляційну скаргу, в якому просить відмовити в задоволенні апеляційної скарги ОСОБА_3 , оскільки апеляційна скарга не містить аргументів на спростування висновків суду першої інстанції.
В судовому засіданні представник позивача ОСОБА_3 ОСОБА_1 підтримав апеляційну скаргу.
Представник відповідача Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області Коруняк Л.В. в судовому засіданні просила апеляційну скаргу залишити без задоволення.
Інші учасники справи в судове засідання не з`явились, про день, місце і час слухання справи повідомлені належним чином.
Колегія суддів вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з таких підстав.
Відповідно до ч. 1 ст. 375 ЦПК України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Суд першої інстанції правильно встановив та виходив з того, що згідно з договором оренди земельної ділянки від 11.01.2011, укладеного між Слобідсько-Кульчієвецькою сільською радою та ОСОБА_4 , остання прийняла у довгострокове платне користування на підставі рішення 15-ї сесії Сл.Кульчієвецької сільської ради від 20.02.2001 за № 3 строком на 25 років земельну ділянку, що розташована на території АДРЕСА_1 , загальною площею 0,20 га, яка виділялась із земель несільськогосподарського призначення у володіння і користування для виробничого призначення (під розміщення та обслуговування АЗС) (а.с. 23-25 т. 1). Вказаний договір був зареєстрований в Книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі по Слобідо-Кульчієвецькій сільській раді Кам`янець-Подільського району 11.01.2002 за № 2ф (а.с.50-51 т.1, а.с.240 т.1, а.с. 35-36 т. 2).
При цьому, проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду ОСОБА_4 відсутній в місцевому фонду документації із землеустрою міськрайонного управління в Кам`янець-Подільському районі та м. Кам`янець-Подільський Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області (а.с. 49 т. 1).
Відповідно до листа Головного управління Держгеокадастру в Хмельницькій області від 20.09.2018, земельній ділянці, яка була передана в оренду ОСОБА_4 , на підставі рішення 15-ї сесії Сл.Кульчієвецької сільської ради від 20.02.2001 № 3 для виробничого призначення (під розміщення та обслуговування АЗС) було визначено та присвоєно кадастровий номер 6822487400:06:003:0009 у 2009 році без виготовлення документації із землеустрою та без внесення до чергових кадастрових карт. Відомості про земельну ділянку із кадастровим номером 6822487400:06:003:0009 до Державного земельного кадастру в автоматизованому порядку не перенесено (а.с. 243-244 т. 1).
На підставі договору купівлі-продажу від 26.01.2010, укладеного між ОСОБА_4 та ОСОБА_3 , посвідченого приватним нотаріусом Ткачук А.О., позивач набула у власність комплекс будівель автозаправної станції, загальною площею 225,80 кв.м., що знаходиться по АДРЕСА_1. Даний комплекс розташований на земельній ділянці площею 0,20 га, кадастровий номер 6822487400:06:003:0009 (а.с.9-10 т.1).
Матеріалами справи встановлено також, що ОСОБА_4 придбала приміщення автозаправочної станції загальною площею 35,5 кв.м в с. Слобідка-Кульчиєвецька 21.10.1999 в ПСП Комунар згідно договору купівлі-продажу, посвідченого державним нотаріусом Першої Кам`янець-Подільської державної нотаріальної контори. 22.02.1997 між Слобідсько-Кульчієвецькою сільською радою Кам`янець-Подільського району та радгоспом Комунар було укладено договір на право тимчасового користування землею (в т.ч. на умовах оренди) для влаштування комерційного майданчика та автозаправочної станції з метою обслуговуваня населення строком на 25 років. 02.12.1996 Хмельницьким облавтодором було надано ордер (дозвіл) № 36 на виконання робіт по влаштуванню автозаправочної станції радгоспу Комунар та технічні умови (а.с. 95-105 т. 3).
Разом з тим, з матеріалів справи вбачається, що 19.03.1964 Шляхово-експлуатаційній дільниці № 657 Міністерства автомобільних та шосейних шляхів УРСР по Кам`янець-Подільському району Хмельницької області було видано державний акт на право користування земельною ділянкою 31,13 га, до якої відносились землі і с/г артілі с. Слобідка Кульчієвецька (а.с 176-185 т. 3).
Крім того, відповідно до рішення № 53 виконкому Кам`янець-Подільської районної ради від 22.02.1972 затверджено матеріали впорядкування шляхової мережі по району і залишили в користуванні в т.ч. ШЕД 657 шляхи республіканського значення Кам`янець-Подільський-Борщів, Війтівці-Стара Ушиця та шляхи обласного значення Кам`янець-Подільський-Кудринці, Кам`янець-Подільський-Ярмолинці (а.с. 84-89 т. 1).
Відповідно до постанови КМУ № 420 від 28.02.2000 Про структуру управління дорожнім комплексом , підтримано пропозицію Міністерства транспорту України щодо створення в АР Крим, областях і м. Севастополі на базі обласних управлінь по будівництву, ремонту і експлуатації автомобільних доріг, що будуються в АР Крим та областях, Севастопольського управління автомобільних доріг, які ліквідуються, з підпорядкуванням їх Українській державній корпорації по будівництву, ремонту та утриманню автомобільних доріг, покладенням на них функцій замовника з усього комплексу дорожніх робіт у регіонах та передачею на їх баланс мережі автомобільних доріг загального користування (а.с. 164 т. 3)
Згідно з наказом Міністерства транспорту України № 121 від 28.03.2000 Про структуру управління дорожнім комплексом України , вирішено створити в Автономній республіці Крим, областях і місті Севастополі адміністрації автомобільних доріг з підпорядкуванням їх Українській державній корпорації по будівництву, ремонту та утриманню автомобільних доріг, передачею на їх баланс мережі автомобільних доріг загального користування і покладення на них функцій по утриманню та розвитку; реорганізувати обласні управління по будівництву, ремонту і експлуатації автомобільних доріг і управління магістральних доріг шляхом перетворення їх відособлених підрозділів у самостійні державні підприємства (а.с. 165-168 т. 3).
Відповідно до п. 4 наказу Української державної корпорації по будівництву, ремонту та утриманню автомобільних доріг № 69 від 18.05.2000 Про структурні та кадрові зміни в дорожньому господарстві Хмельницької області , зобов`язано Хмельницьке обласне управління по будівництву, ремонту і експлуатації автомобільних доріг передати з балансу, а новоствореній Адміністрації автомобільних доріг у Хмельницькій області прийняти на баланс і експлуатаційне утримання автомобільні дороги протяжністю 7094,2 км (в т.ч. державного значення - 424,6 км, місцевого значення - 6669,6 км), разом зі спорудами на них (а.с. 169 т. 3).
Згідно з наказом Державної служби автомобільних доріг України № 113 від 15.03.2002 Про зміни в організаційній структурі Державної служби автомобільних доріг України , перейменовано Адміністрації автомобільних доріг в АР Крим, областях та м. Севастополі у Служби автомобільних доріг в АР Крим, областях і м. Севастополі. Служби автомобільних доріг в АР Крим, областях і м. Севастополі є правонаступниками відповідних Адміністрацій автомобільних доріг в АР Крим, областях та м. Севастополі (а.с. 175 т. 3).
Відповідно до Положення про Службу автомобільних доріг у Хмельницькій області, Служба автомобільних доріг у Хмельницькій області є правонаступником Державної служби автомобільних доріг України (а.с 93 т. 1).
Розпорядженням Кам`янець-Подільської районної державної адміністрації від 08.11.2012 № 1137/2012-р Про надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право користування на земельну ділянку надано дозвіл Службі автомобільних доріг у Хмельницькій області на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право користування земельними ділянками в смугах відведення автомобільних доріг державного значення Н-03 Житомир-Чернівці орієнтовною площею 142,54 га, Р-2 Татарів-Косів-Коломия-Борщів - Кам`янець-Подільський орієнтовною площею 560,63 га та місцевого значення Т-23-17 Кам`янець-Подільський - Стара Ушиця, що розташовані на території Кам`янець-Подільського району за межами населених пунктів, з метою оформлення в установленому законом порядку прав користування на земельні ділянки (а.с. 83 т. 1).
На підставі зазначеного розпорядження за зверненням Служби автомобільних доріг у Хмельницькій області була виготовлена в 2012 ПП Поділляземінвест технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі(на місцевості) для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства (Слобідсько-Кульчієвецька сільська рада, Кам`янець-Подільський район, Хмельницька область) (а.с. 74 -118 т. 1).
Зазначена земельна ділянка була зареєстрована 20.12.2013 в Державному земельному кадастрі відділом Держземагентства у Кам`янець-Подільському районі (а.с. 68 т. 1).
На підставі розпорядження Хмельницької державної обласної адміністрації від 24.06.2014 № 243/2014-р Про передачу в постійне користування земельних ділянок Службі автомобільних доріг у Хмельницькій області Службі автомобільних доріг у Хмельницькій області передано в постійне користування земельні ділянки в тому числі, земельну ділянку з кадастровим номером 6822487400:01:003:0823, площею 10,2072 га, у смузі відведення автодороги державного значення Т-23-17 Кам`янець-Подільський-Стара Ушиця (а.с. 121 т. 1).
Право постійного користування Служби автомобільних доріг у Хмельницькій області на земельну ділянку з кадастровим номером 6822487400:01:003:0823, площею 10,2072 га було зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 23.09.2014 Реєстраційною службою Кам`янець-Подільського міськрайонного управління юстиції Хмельницької області, що підтверджується копією Інформаційної довідки від 10.02.2018 (а.с. 130 т. 1) та інформацією з Державного земельного кадастру(а.с. 131 т. 1).
Розпорядження Хмельницької обласної адміністрації № 342/2014-р від 04.09.2014 Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_3 позивачу було надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду за рахунок земель державної власності (землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення) орієнтовною площею 0,20 га, що знаходиться за межами населених пунктів на території Слобідська-Кульчієвецької сільської ради Кам`янець-Подільського району Хмельницької області, для обслуговування автозаправної станції (а.с. 31 т. 1).
Технічна документація (проект землеустрою) щодо відведення земельної ділянки у користування на умовах оренди, яка виготовлялась на замовлення ОСОБА_3 ТОВ Кайлас в 2015 році не затверджена у встановленому законодавством порядку (а.с. 26-45 т. 1).
Згідно з висновком земельно-технічної експертизи від 18.02.2019 № 5340/5341/18-26 по наданим на дослідження координатам поворотних точок меж земельних ділянок, земельна ділянка площею 10,2072 га з кадастровим номером 6822487400:01:003:0823, що передана в постійне користування Службі автомобільних доріг у Хмельницькій області накладається на земельну ділянку площею 0,20 га з кадастровим номером 6822487400:06:003:0009, що розташована по АДРЕСА_1 та перебуває у користуванні ОСОБА_3 згідно з договором оренди земельної ділянки від 11.01.2001, посвідченого приватним нотаріусом Кам`янець-Подільського районного нотаріального округу Ткачук. Площа накладення земельної ділянки площею 10,2072 га з кадастровим номером 6822487400:01:003:0823, що передана в постійне користування Службі автомобільних доріг у Хмельницькій області та земельної площею 0,20 га з кадастровим номером 6822487400:06:003:0009, що розташована по АДРЕСА_1 , яка перебуває у користуванні ОСОБА_3 згідно договору оренди земельної від 11.01.2001, посвідченого приватним нотаріусом Кам`янець-Подільського районного нотаріального округу Ткачук, становить 0,20 га (а.с. 4-10 т. 3).
Відповідно до ч. 2 ст. 19 ЗК України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно зі статтею 19 ЗК України, землі України за основним призначенням поділяються на відповідні категорії, у тому числі землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення.
Статтею 20 ЗК України передбачено, що віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень. Зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення. Зміна цільового призначення земельних ділянок державної або комунальної власності провадиться Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та передачу цих ділянок у власність або надання у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.
До земель транспорту належать землі, надані підприємствам, установам та організаціям залізничного, автомобільного транспорту і дорожнього господарства, морського, річкового, авіаційного, трубопровідного транспорту та міського електротранспорту для виконання покладених на них завдань щодо експлуатації, ремонту і розвитку об`єктів транспорту. Землі транспорту можуть перебувати у державній, комунальній та приватній власності (ст. 67 ЗК України).
Відповідно до ч. 2 ст. 71 ЗК України, до земель дорожнього господарства належать землі під проїзною частиною, узбіччям, земляним полотном, декоративним озелененням, резервами, кюветами, мостами, тунелями, транспортними розв`язками, водопропускними спорудами, підпірними стінками і розташованими в межах смуг відведення іншими дорожніми спорудами та обладнанням, а також землі, що знаходяться за межами смуг відведення, якщо на них розміщені споруди, що забезпечують функціонування автомобільних доріг, а саме: а) паралельні об`їзні дороги, поромні переправи, снігозахисні споруди і насадження, протилавинні та протисельові споруди, вловлюючі з`їзди; б) майданчики для стоянки транспорту і відпочинку, підприємства та об`єкти служби дорожнього сервісу; в) будинки (в тому числі жилі) та споруди дорожньої служби з виробничими базами; г) захисні насадження.
Згідно з ч.ч. 1, 5 ст. 116 ЗК України, громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону. Земельні ділянки, які перебувають у власності чи користуванні громадян або юридичних осіб, передаються у власність чи користування за рішенням органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування лише після припинення права власності чи користування ними в порядку, визначеному законом.
Частинами 1-2 ст. 120 ЗК України визначено, що у разі набуття права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, що перебувають у власності, користуванні іншої особи, припиняється право власності, право користування земельною ділянкою, на якій розташовані ці об`єкти. Якщо жилий будинок, будівля або споруда розміщені на земельній ділянці, що перебуває у користуванні, то в разі набуття права власності на ці об`єкти до набувача переходить право користування земельною ділянкою, на якій вони розміщені, на тих самих умовах і в тому ж обсязі, що були у попереднього землекористувача.
За положеннями ч. 1 ст. 155 ЗК України, у разі видання органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування акта, яким порушуються права особи щодо володіння, користування чи розпорядження належною їй земельною ділянкою, такий акт визнається недійсним.
З огляду на викладене вище, суд першої інстанції, оцінивши докази по справі в їх сукупності, правильно виходив з того, що в процесі реорганізації шляхом перетворень від структурного підрозділу Шляхово-експлуатаційної дільниці № 657 Міністерства автомобільних та шосейних шляхів УРСР, згодом Хмельницького обласного управління по будівництву, ремонту і експлуатації автомобільних доріг Облавтодор до Адміністрації автомобільних доріг в Хмельницькій області, в подальшому і до Служби автомобільних доріг перейшли усі майнові права попередника, в тому числі і право постійного користування спірною земельною ділянкою. При цьому, рішення повноважного органу щодо припинення права постійного користування цією земельною ділянкою чи її вилучення не приймалось. А тому, дійшов правильного висновку про правомірну передачу Службі автомобільних доріг у Хмельницькій області в постійне користування земельної ділянки, площею 10,2072 га, яка розташована у смузі відведення автодороги державного значення Т-23-17 Кам`янець-Подільський-Стара Ушиця, для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства відповідно до розпорядження Хмельницької державної обласної адміністрації від 24.06.2014 № 243/2014-р Про передачу в постійне користування земельних ділянок Службі автомобільних доріг у Хмельницькій області та відсутність у зв`язку з цим підстав для визнання такого розпорядження незаконним. В зв`язку з чим і відсутні підстави для задоволення похідних позовних вимог щодо скасування реєстрації речового права та запису про нього.
Не заслуговують на увагу посилання в апеляційній скарзі на відсутність у Служби автомобільних доріг у Хмельницькій області права постійного користування спірною земельною ділянкою до видачі розпорядження Хмельницької обласної державної адміністрації від 24.06.2014 № 243/2014-р Про передачу в постійне користування земельних ділянок Службі автомобільних доріг у Хмельницькій області у зв`язку з відсутністю правовстановлюючого документа, оскільки спростовуються наявними у матеріалах справи та дослідженими судом доказами.
Інші доводи апеляційної скарги також не містять посилання на докази, які б спростовували висновки суду і впливали на їх законність, а зводяться до переоцінки доказів і незгоди заявника з висновками суду щодо їх оцінки стосовно встановлення обставин справи, містять посилання на факти, що були предметом дослідження й оцінки судом.
Рішення суду ґрунтується на повно і всебічно досліджених обставинах справи та ухвалено з додержанням норм матеріального і процесуального права, а тому підстав для його скасування в межах доводів апеляційної скарги не вбачається.
Керуючись ст.ст. 367, 374, 375, 382, 384 ЦПК України, суд
п о с т а н о в и в:
Апеляційну скаргу ОСОБА_3 залишити без задоволення.
Рішення Кам`янець-Подільського міськрайонного суду Хмельницької області від 28 серпня 2019 року залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дня її прийняття, проте може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне судове рішення складено 18 грудня 2019 року.
Суддя-доповідач /підпис/ І.В. П`єнта
Судді: /підпис/ А.П. Корніюк
/підпис/ О.І. Талалай
Згідно з оригіналом: суддя апеляційного суду І.В. П`єнта
Суд | Хмельницький апеляційний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.12.2019 |
Оприлюднено | 20.12.2019 |
Номер документу | 86461667 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Хмельницький апеляційний суд
П'єнта І. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні