ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 листопада 2019 року Справа № 160/8402/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого суддіСерьогіної О.В. за участі секретаря судового засіданняПостоловської А.О. за участі: представника позивача представника відповідача представника третьої особи Фролова П.І. Єрмолаєва Д.С. Лисенка П.П. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом Департамента гуманітарної політики Дніпровської міської ради до Східного офісу Держаудитслужби, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Приватне підприємство "ЮПІТЕР БУД ПЛЮС" про визнання протиправним та скасування висновку, -
ВСТАНОВИВ:
30.08.2019 р. Департамент гуманітарної політики Дніпровської міської ради звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до Східного офісу Держаудитслужби, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Приватне підприємство "ЮПІТЕР БУД ПЛЮС", в якому просить:
- визнати протиправним висновок Східного офісу Держаудитслужби від 16 серпня 2019р. про результати моніторингу закупівлі департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради щодо закупівлі: Поточний ремонт споруд та благоустрій території Комунального позашкільного закладу освіти Міська флотилія юних моряків і річковиків Дніпровської міської ради, за адресою: 49000, Україна, Дніпропетровська область, м. Дніпро, вул. Набережна Перемоги, 5, ДК: 021:2015: 45000000-7-будівельні роботи та поточний ремонт, ID: UА-2019-05-16-002268-а;
- скасувати висновок Східного офісу Держаудитслужби від 16 серпня 2019р. про результати моніторингу закупівлі департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради щодо закупівлі: Поточний ремонт споруд та благоустрій території Комунального позашкільного закладу освіти Міська флотилія юних моряків і річковиків Дніпровської міської ради, за адресою: 49000, Україна, Дніпропетровська область, м. Дніпро, вул. Набережна Перемоги, 5, ДК: 021:2015: 45000000-7 - будівельні роботи та поточний ремонт, ID: UА -2019-05-16-002268-а.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що вимога відповідача щодо надання аналогічного договору обумовлена потребою закупівлі якісного товару/послуги/роботи та свідчить про наявність в учасника досвіду виконання аналогічних робіт чи послуг, тож у відповідності до вищезазначених вимог учасник ПП "ЮПІТЕР БУД ПЛЮС" надав копію алогічного договору за №03пд/18 від 05.04.2018р. на суму 804242,28 грн. який повністю відповідає вимогам, які зазначив замовник. Крім того, замовник не вимагає надання інформації, що міститься у викритих джерелах. Наданий аналогічний договір оприлюднений позивачем на порталі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2018-03-14-000369-b і знаходиться у вільному доступі для перегляду та його аналізу. Позивач зазначає, що аналогічний договір укладено із замовником, тому усі додатки до аналогічного договору містяться у володінні замовника, так як договір та його додатки складено у двох примірниках, які мають однакову юридичну силу. Тендерна пропозиція учасника ПП "ЮПІТЕР БУД ПЛЮС" відповідає кваліфікаційним критеріям та вимогам, встановленим в тендерній юкументації. Подана Приватним підприємством "ЮПІТЕР БУД ПЛЮС" належним чином завірена копія договору №03пд/18 від 05.04.2018р. відповідає вимогам ДСТУ 4163-2003. Учасником ПП Юпітер Буд Плюс на вимогу замовника щодо підтвердження повноважень з підпису договору за результатами закупівлі подано копію паспорту, а саме: копії сторінок 1-5 та 12-13 (сторінки з місцем проживання). Сторінку шість не надано, бо така сторінка паспорту гр. ОСОБА_1 не містить інформації, бо сторінка щість може відображати інформацію якщо сторінка п`ять містить фото. На сторінці п`ять вклеюється фото у випадку досягнення громадянином певного віку (45 років).
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 06.09.2019р. відкрито провадження у адміністративній справі та призначено її розгляд в судовому засіданні за правилами загального позовного провадження. Підготовче засідання призначено на 30.09.2019р.
Представником відповідача надано письмовий відзив на адміністративний позов, в обґрунтування якого зазначено, що підставою для проведення моніторингу закупівель стала інформація отримана від громадського об`єднання про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 9 Закону України Про публічні закупівлі . За результатами проведеного моніторингу встановлено наступне. Відповідно до пункту 5 Розділу III тендерної документації позивач встановив вимогу до учасників торгів щодо надання ними довідки на фірмовому бланку (у разі наявності такого бланку) за підписом уповноваженої особи учасника, що містить інформацію про наявність в учасника досвіду виконання аналогічних договорів та зазначив, наступне: Примітка: під анологічним договором розуміється повнісю виконаний (завершений) договір, укладений не раніше 2015р. Аналогічний договір має бути наданий від підприємства, установи, організації, щодо яких надавалась інформація у довідці про досвід виконання аналогічних договорів. Разом із аналогічним договором на підтвердження його виконання учасники зобов`язані надати акти про виконані роботи. В тому числі, надаються додаткові угоди до аналогічного договору, що засвідчують зміну зміну істотних умов договору . Проте, всупереч даної вимоги учасник надав копію договору, яка завірена тільки з боку учасника, що не є підтвердженням того, що аналогічний договір наданий від підприємства, установи, організації, щодо яких надавалась інформація у довідці. Згідно з пунктом 11.1 до Договору від 05 квітня 2018р. №03пд/18 додаються додатки, які є його невід`ємною частиною: графік виконання робіт Додаток 1, дефектний акт, договірна ціна, пояснювальна записка, локальний кошторис на будівельні роботи, відомість ресурсів до заданого кошторисного розрахунку вартості об`єкта будівництва, розрахунок загальновиробничих витрат. Під час моніторингу встановлено, що позивачем надано у складі тендерної пропозиції аналогічний договір від 05 квітня 2018р. №03пд/18 без додатків. Отже, аналогічний договір наданий не у повному обсязі. Тобто досвід виконання аналогічного договору із переможцем торгів ПП ЮПІТЕР БУД ПЛЮС не підтверджено, що суперечить пункту 5 Розділу III Інструкція з підготовки тендерної пропозиції .Також посилання позивача, що замовник не вимагає надання інформації, що міститься в відкритих джерелах, оскільки наданий аналогічний договір оприлюднений департаментом гуманітарної політики Дніпровської міської ради на порталі https://prozorro.gov.ua/ за посиланням https:// prozorro.gov.ua/tendег/UА-2018-03-14-000369-b в повному вигляді з усіма додатками є недоречним, так як відповідно до п.2 ч.2 ст.22 Закону №922 замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність вимогам статті 17 у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. А здійснювати пошук зазначеного договору в системі ргоzогго не входить в обов`язки Східного офісу Держаудитслужби. Щодо тверджень позивача, що відсутність копії шостої сторінки паспорту не містить жодної інформації і жодним чином не впливає на підтвердження повноважень уповноваженої особи, відповідач зазначив наступне. Відповідно до пунктом 4 Розділу VI Результати торгів та укладання договору про закупівлю тендерної документації учасник для підтвердження повноважень щодо підпису договору за результатами процедури закупівлі у складі пропозиції має надати інформаційну довідку, складену в довільній формі, про уповноважену особу учасника на підписання договору за результатами процедури закупівлі. До вищезазначеної довідки необхідно надати: копію паспорту (сторінка 1 - 6 та місце проживання), у випадку якщо такий паспорт оформлено у вигляді книжки; або двосторонню копію паспорта громадянина України у випадку, якщо такий паспорт оформлено у формі картки, що містить безконтактний електронний носій, та Витяг з Єдиного державного демографічного реєстру щодо реєстрації місця проживання; або копію іншого документа, який посвідчує особу, передбаченого чинним законодавством України, особи, що буде підписувати договір. Моніторингом встановлено, що ПП "ЮПІТЕР БУД ПЛЮС" надано у складі тендерної пропозиції копію сторінок 1-5 та 12-13 (сторінки з пропискою) паспорта уповноваженої особи ОСОБА_2 , за винятком 6-ї сторінки, що суперечить пункту 4 Розділу VI Результати торгів та укладання договору про закупівлю тендерної документації. Отже, позивачем не спростований факт не надання вказаної вище копії учасником закупівлі та порушення пункту 4 Розділу VI тендерної документації вимоги та перелік документів до тендерної документації були самостійно визначеними позивачем). З урахуванням викладеного відповідач вважає, що при проведенні моніторингу закупівлі відповідач діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, а тому заявлені позовні вимоги з боку позивача є необгрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.
Також, від третьої особи - Приватного підприємства "ЮПІТЕР БУД ПЛЮС" надійшли пояснення на позовну заяву, в яких третя особа зазначила, що нею було виконано зазначені вимоги тендерної документації. Крім того, звертає увагу суду на те, що чинне законодавство не дає визначення поняття аналогічний договір (лист Мінекономрозвитку України № 3302-05/13201-07 від 22 квітня 2015 року) і відповідно не можна стверджувати яким має бути аналогічний договір у даному випадку та які має містити додатки. Тендерна документація ставить вимогу про надання документів на підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів - такі документи (акти виконаних робіт і довідки) були надані. Надання/ненадання тих документів що зазначені у оскаржуваному висновку (графік виконання робіт, дефектний акт, договірна ціна, пояснювальна записка, локальний кошторис на будівельні роботи, відомість ресурсів до заданого кошторисного розрахунку вартості об`єкта будівництва, розрахунок загальновиробничих витрат) ніяк не відноситься саме до підтвердження факту виконання робіт та не змінює умов основного договору. Наголошує, що підтвердженням виконання договору є акти виконаних робіт, довідки про вартість виконаних робіт за травень, червень, липень 2018р. які свідчать про повне виконання зобов`язань за договором №03пд/18 від 05 квітня 2018р. та були надані до тендерної пропозиції. Третя особа вважає помилковою позицію викладену у оскаржуваному висновку в частині того, що нібито всупереч пункту 5 Розділу III Інструкція з підготовки тендерної пропозиції учасник надав копію договору, яка завірена тільки з боку учасника, що не є підтвердженням того, що аналогічний договір наданий від підприємства, установи, організації, щодо яких надавалась інформація у довідці .
Зазначені та інші положення тендерної документації не містять вимоги про те, що подані документи мають бути засвідчені іншою стороною аналогічного договору або будь-якою іншою особою. Щодо надання копії шостої сторінки паспорту Смотрицької І.В. - директора Приватного підприємства "ЮПІТЕР БУД ПЛЮС", третя особа зазначає, що директором ПП "ЮПІТЕР БУД ПЛЮС" є ОСОБА_1 , а не ОСОБА_2 (як зазначено у висновку), відповідно перевіряючий орган у висновку не вірно встановив особу керівника ПП "ЮПІТЕР БУД ПЛЮС" і у цій частині доводи оскаржуванго висновку не можуть вважатися обргунтованими. Відповідно до п.6 Положення про Паспорт громадянина України (Затверджено постановою ВР України від 26 червня 1992 року N 2503-ХІІ), третя, четверта, п`ята і шоста сторінки призначені для фотокарток, додатково вклеюваних до паспорта, а сьома, восьма і дев`ята - для особливих відміток. До паспортної книжечки при досягненні громадянином 25- і 45-річного віку вклеюються нові фотокартки, що відповідають його вікові (п.8 Положення). Разом з тим, ОСОБА_1 27.08.1979 року станом на день подання тендерної пропозиції не досягла 45-річного віку (виповнилось тільки 39 повних років) і відповідно шоста сторінка паспорту не містила жодних відомостей. Надання або ж ненадання такої шостої сторінки паспорту ОСОБА_1 не мало та не могло мати жодних значущих наслідків для розгляду тендерної пропозиції та прийняття по ній рішення. Просив суд задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.
У підготовчому засіданні, відкритому 30.09.2019р., була оголошена перерва на 21.10.2019р. Підготовче провадження ухвалою суду від 21.10.2019р. закрито та призначено розгляд справи по суті на 11.11.2019р. У справі була оголошена перерва на 18.11.2019р.
У судове засідання з`явився представник позивача, представник відповідача та представник третьої особи.
Представник позивача у судовому засіданні позов підтримав та просив задовольнити його з підстав, викладених у позовній заяві. Представник відповідача просив суд відмовити в задоволенні позову, з підстав викладених у відзиві на позов. Представник третьої особи просив суд позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.
Заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши матеріали всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив такі обставини справи.
Судом встановлено, що 16.05.2019р. департаментом гуманітарної політики Дніпровської міської ради була оголошена закупівля, а саме, відкриті торги щодо закупівлі Поточний ремонт споруд та благоустрій території Комунального позашкільного закладу освіти Міська флотилія юних моряків і річковиків Дніпровської міської ради, за адресою: 49000, Україна, Дніпропетровська область, м. Дніпро, вул. Набережна Перемоги, 5, ДК: 021:2015: 45000000-7 - Будівельні роботи та поточний ремонт, ID: UА-2019-05-16-002268-а.
Дана закупівля у відповідності із вимогами Закону України Про публічні закупівлі розміщена в електронному вигляді на офіційній веб-сторінці системи prozorro - https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-05-16-002268-а.
Участь в закупівлі приймали два учасники:
1) Приватне підприємство ЮПІТЕР БУД ПЛЮС (код ЄДРПОУ 38976863) - 218023,29 грн.;
2)ТОВ СТРОЙБУД 2015 (ЄДРПОУ 39734265) - 219979,29 грн.
Тендерна пропозиція Приватного підприємства ЮПІТЕР БУД ПЛЮС визначена переможцем, про що 05 червня 2019р. оприлюднене повідомлення про намір укласти договір.
Відповідно до ст. 5 Закону України Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні від 26 січня 1993р. №2939 (далі - Закон №2939) Східний офіс Держаудитслужби здійснює контроль за дотриманням законодавства у сфері закупівель шляхом проведення моніторингу закупівлі у порядку, установленому Законом України Про публічні закупівлі від 25.12.2015р. № 922-VІІІ (далі - Закон № 922). Такий порядок здійснення моніторингу публічних закупівель регламентовано положеннями ст. 7 1Закону №922.
Підстави для проведення моніторингу публічних закупівель передбачені в ч.2 ст. 7 1 Закону №922:
1) дані автоматичних індикаторів ризиків;
2) інформація, отримана від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель;
3) повідомлення в засобах масової інформації, що містять відомості про наявність ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель;
4) виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель;
5) інформація, отримана від громадських об`єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 9 цього Закону .
За наявності однієї або декількох підстав, які визначено ч.2 ст. 7 1Закону №922, керівник органу державного фінансового контролю або його заступник приймає рішення про початок моніторингу закупівлі та відповідно до ч.3 зазначеної статті Закону №922 таке рішення оприлюднюється протягом двох робочих днів з дня його прийняття в електронній системі закупівель органом державного фінансового контролю із зазначенням унікального номера оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєного електронною системою закупівель, та дати його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікального номера повідомлення про намір укласти договір та дати його прилюднення на веб-порталі Уповноваженого органу, а також опису підстав для здійснення моніторингу закупівлі.
Згідно п.2 ч.1 ст.7 1 Закону №922 моніторинг закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладання договору про закупівлю та його виконання.
Відповідно до ч. 5 ст. 7 1 Закону №922 протягом строку проведення моніторингу закупівлі орган державного фінансового контролю має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі, повинен надати відповідні пояснення через електронну систему закупівель. Замовник у межах строку здійснення моніторингу закупівлі має право з власної ініціативи надавати пояснення щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі.
31 липня 2019р. в.о. начальника Східного офісу Держаудитслужби Довгим В. видано наказ №147 Про початок здійснення моніторингу закупівель , згідно з переліком, серед яких також була включена закупівля позивача, унікальний номер якої UА-2019-05-16-002268-а. Підставою для проведення моніторингу закупівлі є інформація, отримана від громадського об`єднання, про наявність ознак порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Ймовірні порушення - невідповідність тендерної пропозиції переможця умовам тендерної документації.
16 серпня 2019р. в.о. начальника Східного офісу Держаудитслужби Довгим В. затверджено висновок №314 про результати моніторингу закупівлі.
1.Моніторингом встановлено, що Приватним підприємством "ЮПІТЕР БУД ПЛЮС" надано у складі тендерної пропозиції аналогічний договір від 05.04.2018р. №03пд/18 без додатків. Також, моніторингом встановлено, що Приватним підприємством "ЮПІТЕР БУД ПЛЮС" надано у складі тендерної пропозиції копію сторінок 1-5 та 12-13 (сторінки з пропискою) паспорта уповноваженої особи ОСОБА_2 , за винятком шостої сторінки, що суперечить п.4 Розділу VI Результати торгів та укладання договору про закупівлю тендерної документації. Однак, на порушення п.4 ч.1 ст.30 Закону №922 замовник не відхилив тендерну пропозицію Приватного підприємства "ЮПІТЕР БУД ПЛЮС" як таку, що не відповідає умовам тендерної документації, та уклав з ним договір №32ПТР/19 від 18.06.2019р.
2. Висновок про наявність або відсутність законодавства. За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції Приватного підприємства "ЮПІТЕР БУД ПЛЮС" встановлено порушення вимог п. 4 ч.1 ст.30 Закону №922. За результатами аналізу питання дотримання замовниками законодавства у сфері публічних закупівель щодо обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення - порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
3. Зобов`язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: з огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись ст. 2 та 5 Закону України №2939, Східний офіс Держаудитслужби зобов`язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень та відповідно до Закону України №922 протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Отже, спір між сторонами виник з підстав правомірності та обґрунтованості висновку, складеного за результатами проведеного моніторингу.
Згідно з частинами 6, 7 статті 7-1 Закону №922 за результатами моніторингу закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає та підписує висновок про результати моніторингу закупівлі, що затверджується керівником органу державного фінансового контролю або його заступником. Такий висновок підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня його складання.
У висновку обов`язково зазначаються:
1) найменування замовника, щодо якого здійснювався моніторинг закупівлі, його ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України, місцезнаходження;
2) найменування предмета закупівлі та його очікувана вартість;
3) унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу;
4) опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого за результатами моніторингу закупівлі;
5) зобов`язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
У висновку може зазначатися додаткова інформація, визначена органом державного фінансового контролю необхідною для більш детального опису результатів моніторингу закупівлі.
Якщо за результатами моніторингу закупівлі не виявлено порушень законодавства у сфері публічних закупівель, у висновку зазначається інформація про відсутність порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Як вбачається із матеріалів справи, позивачем 16.05.2019р. затверджена тендерна документація Поточний ремонт споруд та благоустрій території Комунального позашкільного закладу освіти Міська флотилія юних моряків і річковиків Дніпровської міської ради ДК: 021:2015: 45000000-7-Будівельні роботи та поточний ремонт .
Відповідно до пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації позивач встановив вимогу до учасників торгів щодо надання ними довідки на фірмовому бланку (у разі наявності такого бланку) за підписом уповноваженої особи учасника, що містить інформацію про наявність в учасника досвіду виконання аналогічних договорів. Примітка: під аналогічним договором розуміється повністю виконаний (завершений) договір, укладений не раніше 2015р. Аналогічний договір - договір, який повністю відповідає наступним вимогам:
-укладений між сторонами, предметом закупівлі якого є будь-які роботи з будівництва, реконструкції або капітального ремонту;
- сторонами визначена ціна договору;
- сторонами встановлений строк дії договору.
На підтвердження виконання аналогічного договору надається не менше однієї копії, завіреної належним чином, із зазначенням виразу згідно з оригіналом повністю виконаного аналогічного договору на суму не менше 30% від очікуваної вартості закупівлі.
Аналогічний договір має бути наданий від підприємства, установи, організації, щодо яких надавалась інформація у довідці про досвід виконання аналогічних договорів. Разом із аналогічним договором на підтвердження його виконання учасники зобов`язані надати акти про виконані роботи. В тому числі, надаються додаткові угоди до аналогічного договору, що засвідчують зміну істотних умов договору .
Проте, всупереч даної вимоги учасник надав копію договору, яка завірена тільки з боку учасника, що не є підтвердженням того, що аналогічний договір наданий від підприємства, установи, організації, щодо яких надавалась інформація у довідці.
Згідно з пунктом 11.1 до Договору від 05.04.2018 р. №03пд/18 додаються додатки, які є його невід`ємною частиною: графік виконання робіт Додаток 1, дефектний акт, договірна ціна, пояснювальна записка, локальний кошторис на будівельні роботи, відомість ресурсів до заданого кошторисного розрахунку вартості об`єкта будівництва, розрахунок загальновиробничих витрат.
Під час моніторингу встановлено, що ПП "ЮПІТЕР БУД ПЛЮС" надано у складі тендерної пропозиції аналогічний договір від 05.04.2018 р. №03пд/18 без додатків, отже, суд приходить до висновку, що аналогічний договір наданий не у повному обсязі.
Таким чином, ПП "ЮПІТЕР БУД ПЛЮС" не було виконано зазначені вимоги тендерної документації.
Також суд погоджується із доводами відповідача про те, що посилання позивача, що замовник не вимагає надання інформації, що міститься в відкритих джерелах (оскільки наданий аналогічний договір оприлюднений департаментом гуманітарної політики Дніпровської міської ради на порталі https://prozorro.gov.ua/ за посиланням https:// prozorro.gov.ua/tendег/UА-2018-03-14-000369-b в повному вигляді з усіма додатками) є недоречними, так як відповідно до п.2 ч.2 ст. 22 Закону №922 замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність вимогам статті 17 у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. А здійснювати пошук зазначеного договору в системі prozorro не входить в обов`язків Східного офісу Держаудитслужби.
Щодо тверджень позивача, що відсутність копії шостої сторінки паспорту не містить жодної інформації і жодним чином не впливає на підтвердження повноважень уповноваженої особи, суд зазначає наступне.
Відповідно до пункту 4 Розділу VI Результати торгів та укладання договору про закупівлю тендерної документації учасник для підтвердження повноважень щодо підпису договору за результатами процедури закупівлі у складі пропозиції має надати наступні документи: Інформаційну довідку, складену в довільній формі, про уповноважену особу учасника на підписання договору за результатами процедури закупівлі. До вищезазначеної довідки необхідно надати: копію паспорту (сторінка 1 - 6 та місце проживання), у випадку якщо такий паспорт оформлено у вигляді книжки; або двосторонню копію паспорта громадянина України у випадку, якщо такий паспорт оформлено у формі картки, що містить безконтактний електронний носій, та Витяг з Єдиного державного демографічного реєстру щодо реєстрації місця проживання; або копію іншого документа, який посвідчує особу, передбаченого чинним законодавством України, особи, що буде підписувати договір.
Моніторингом встановлено, що ПП "ЮПІТЕР БУД ПЛЮС" надано у складі тендерної пропозиції копію сторінок 1-5 та 12-13 (сторінки з пропискою) паспорта уповноваженої особи, за винятком шостої сторінки, що суперечить пункту 4 Розділу VI Результати торгів та укладання договору про закупівлю тендерної документації.
Отже, позивачем не спростований факт не надання вищевказаної копії учасником закупівлі та порушення пункту 4 Розділу VI тендерної документації, оскільки вимоги та перелік документів до тендерної документації були самостійно визначеними позивачем.
Також, суд звертає увагу на те, що відповідно до розділу І Порядку заповнення форми висновку про результати моніторингу закупівлі, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України 23.04.2018р. №86 визначено, цей Порядок, визначає порядок заповнення форми висновку про результати моніторингу закупівлі. Висновок складається у формі електронного документа та заповнюється відповідно до встановленої форми висновку про результати моніторингу закупівлі, затвердженої наказом Державної аудиторської служби України від 23.04.2018р. №86 в електронній системі закупівель. Розділами II та III Порядку заповнення форми висновку визначено порядок заповнення вступної та констатуючої частини форми висновку. Зокрема, у п.2 Розділу II констатуючої частини висновку робиться висновок про наявність чи відсутність порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель за кожним із питань, що аналізувалися. У разі виявлення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель пункт 3 має містити посилання на структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акта, на підставі якої орган державного фінансового контролю зобов`язує замовника усунути у встановленому законодавством порядку такі порушення, а також зобов`язання щодо їх усунення.
Дослідивши вказаний висновок судом встановлено, що Східний офіс Держаудитслужби зобов`язав позивача здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень та відповідно до Закону України Про публічні закупівлі протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Згідно цих положень висновку контролюючого органу, можна дійти до висновку про те, що він не містить конкретних заходів до виконання, тобто є неконкретизованим, окрім того, в цій частині висновку не встановлено спосіб його виконання.
Східний офіс Держаудитслужби у відносинах здійснення державного фінансового контролю, є суб`єктом владних повноважень.
Отже, з урахуванням вищевказаного зобов`язавши позивача здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень та відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі" протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень, відповідач не вказав, які саме дії повинен здійснити позивач для усунення виявлених порушень.
Обґрунтованість, в силу статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, є однією з обов`язкових ознак рішення (дії, бездіяльності) суб`єкта владних повноважень, що підлягає встановленню адміністративним судом.
З аналізу наведених положень законодавства слідує, що вимога контролюючого органу про усунення виявлених порушень законодавства повинна бути здійснена у письмовій формі, сформована внаслідок реалізації контролюючим органом своєї компетенції (завдань і функцій відповідно до законодавства), містити чіткі, конкретні і зрозумілі, приписи на адресу підконтрольного суб`єкту (об`єкту контролю, його посадових осіб), які є обов`язковими до виконання останнім.
Зобов`язання позивача самостійно визначити, які саме заходи слід вжити для усунення виявлених порушень, в свою чергу, може призвести до нового можливого порушення позивачем чинного законодавства.
Отже, з урахуванням вищевикладеного, суд дійшов висновку про те, що оскаржуваний висновок від 16.08.2019р. №314 в частині зобов`язання Департамента гуманітарної політики Дніпровської міської ради здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень та відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі" протягом 5 робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень, підлягає визнанню протиправним та скасуванню.
Відповідно до ст. 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Частина 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України визначає, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача.
В той же час, і ч. 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України покладено обов`язок на позивача довести ті обставини, на яких ґрунтуються його вимоги та заперечення.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат відповідно до ч. 3 ст. 139 КАС України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.
Таким чином, судові витрати, підлягають розподілу між сторонами пропорційно до розміру задоволених позивних вимог.
Відповідно до приписів статті 139 КАС України, суд вважає за необхідне стягнути на користь позивача документально підтверджені судові витрати по сплаті судового збору в розмірі 1921,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Оцінуючи усі докази, які були досліджені судом у їх сукупності, а також обставини, встановлені у ході судового розгляду справи, суд дійшов висновку про часткове задоволення позовних вимог позивача.
Керуючись ст.ст. 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати висновок Східного офісу Держаудитслужби від 16 серпня 2019 року про результати моніторингу закупівлі департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради щодо закупівлі: Поточний ремонт споруд та благоустрій території Комунального позашкільного закладу освіти Міська флотилія юних моряків і річковиків Дніпровської міської ради, за адресою: 49000, Україна, Дніпропетровська область, м. Дніпро, вул. Набережна Перемоги, 5, ДК:021:2015:45000000-7- Будівельні роботи та поточний ремонт, ID:UА-2019-05-16-002268-а в частині зобов`язання Департамента гуманітарної політики Дніпровської міської ради здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень та відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі" протягом 5 робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівль інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленних порушень.
В задоволенні решти вимог відмовити.
Стягнути з Східного офісу Держаудитслужби (49038, Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. Боброва, 30, код ЄДРПОУ 38976863) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Департамента гуманітарної політики Дніпровської міської ради (49000, Дніпропетровська обл., м. Дніпро, пр. Дмитра Яворницького, 75, код ЄДРПОУ 40506248) судовий збір в сумі 1921,00грн.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст рішення суду складений 23 листопада 2019 року.
Суддя О.В. Серьогіна
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.11.2019 |
Оприлюднено | 22.12.2019 |
Номер документу | 86493380 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Серьогіна Олена Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Серьогіна Олена Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Серьогіна Олена Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Серьогіна Олена Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Серьогіна Олена Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні