Рішення
від 25.11.2019 по справі 280/5161/19
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

25 листопада 2019 року о/об 17 год. 10 хв.Справа № 280/5161/19 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Новіковій Д.А., розглянувши у місті Запоріжжі у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Ексім-Трейдінг (69095, м.Запоріжжя, вул.Героїв Сталінграду, буд.10, кв.106; код ЄДРПОУ 37255588)

до Державної податкової служби України (04053, м.Київ, Львівська площа, буд.8; код ЄДРПОУ 43005393), Головного управління ДПС у Запорізькій області (69107, м.Запоріжжя, пр.Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ 43143945)

про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю Ексім-Трейдінг (надалі - позивач, ТОВ Ексім-Трейдінг ) звернулося до суду з адміністративним позовом до Держаної податкової служби України (надалі - відповідач-1, ДПС України), Головного управління ДПС у Запорізькій області (надалі - відповідач-2, ГУ ДПС у Запорізькій області), в якому позивач просить суд: 1) визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Запорізь кій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації - від 10.09.2019 за №1274569/37255588 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових наклад них податкової накладної від 28.05.2019 за №84, складеної Товариством з обмеженою відповідальністю «Ексім-Трейдінг» на адресу покупця (отримувача) товарів/послуг - Приватного акціонерного товариства «Рубіжанський картонно-тарний комбінат» ; від 11.09.2019 за №1278278/37255588 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної від 28.05.2019 за №86, складеної Товариством з обмеженою відповідальністю «Ексім-Трейдінг» на адресу покупця (отримувача) товарів/послуг - Публічного акціонерного товариства «Мотор Січ» ; від 12.09.2019 за №1279743/37255588 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної від 11.06.2019 за №92, складеної Товариством з обмеженою відповідальністю «Ексім-Трейдінг» на адресу покупця (отримувача) товарів/послуг - Публічного акціонерного товариства «Мотор Січ» ; від 12.09.2019 за №1279741/37255588 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної від 24.06.2019 за №98, складеної Товариством з обмеженою відповідальністю «Ексім-Трейдінг» на адресу покупця (отримувача) товарів/послуг - Публічного акціонерного товариства «Мотор Січ» ; від 24.09.2019 за №1289045/37255588 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових наклад них податкової накладної від 16.07.2019 за №103, складеної Товариством з обмеженою відповідальністю «Ексім-Трейдінг» на адресу покупця (отримувача) товарів/послуг - Приватного акціонернего товариства «Рубіжанський картонно-тарний комбінат» ; 2) зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні, складені Товариством з обмеженою відповідальністю «Ексім-Трейдінг» - від 28.05.2019 за №84 на адресу покупця (отримувача) товарів/послуг - Приватного акціонерного товариства «Рубіжанський картонно-тарний комбінат» ; від 28.05.2019 за №86 на адресу покупця (отримувача) товарів/послуг - Публічного акціонерного товариства «Мотор Січ» ; від 11.06.2019 за №92 на адресу покупця (отримувача) товарів/послуг - Публічного акціонерного товариства «Мотор Січ» ; від 24.06.2019 за №98 на адресу покупця (отримувача) товарів/послуг - Публічного акціонерного товариства «Мотор Січ» ; від 16.07.2019 за №103 на адресу покупця (отримувача) товарів/послуг - Приватного акціонерного товариства «Рубіжанський картонно-тарний комбінат» ; 3) визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, про внесення Товариства з обмежено відповідальністю «Ексім-Трейдінг» до переліку ризикових суб`єктів господарювання, викладене у Протоколі засідання комісії №84 від 06.05.2019; 4) зобов`язати Головне управління ДПС у Запорізькій області прийняти рішення про виключення Товариства з обмеженою відповідальністю «Ексім-Трейдінг» з переліку ризикових суб`єктів господарювання.

У позові (а.с.6-12) та заяві про зміну предмета позову (а.с.70-74) зазначено, що ТОВ Ексім-Трейдінг складені та подані на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні: №84 від 28.05.2019; №86 від 28.05.2019; №92 від 11.06.2019; №98 від 24.06.2019; №103 від 16.07.2019. Відповідно до Квитанцій реєстрація зазначених податкових накладних зупинена, оскільки податкові накладні відповідають вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних. Позивачем було направлено до контролюючого органу пояснення та копії документів необхідних для прийняття рішення про реєстрацію даних податкових накладних. На думку позивача було надано вичерпний перелік документів, що вимагаються від платника податку, щодо реєстрації податкових накладних, реєстрація яких зупинена. Проте, Комісією ГУ ДПС у Запорізькій області прийняті Рішення про реєстрацію або відмову а реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних: від 10.09.2019 за №1274569/37255588; від 11.09.2019 за №1278278/37255588; від 12.09.2019 за №1279743/37255588; від 12.09.2019 за №1279741/37255588; від 24.09.2019 за №1289045/37255588. На думку позивача, оскаржувані Рішення є такими, що прийняті без фактичного врахування наданих письмових пояснень та без аналізу документів, що підтверджували розмір податкового зобов`язання, відображеного у податкових накладних, а відтак, є незаконними і підлягають скасуванню. Крім того, згідно з інформацією, яка є доступною в Електронному кабінеті платника податків до ТОВ Ексім-Трейдінг з 06.05.2019 по теперішній час контролюючим органом було застосовану ознаку ризикованості, передбачену пп.1.6. п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . На запит позивача ГУ ДФС у Запорізькій області своїм листом від 25.07.2019 за №43429/10/08-01-07-03-17 повідомило його про те, що у зв`язку з отриманою від Олександрівського управління ГУ ДФС у Запорізькій області податковою інформацією про відсутність походження спеціалізованого товару (респіраторів У-2-К, спецодягу, тощо) ТОВ Ексім-Трейдінг включено до реєстру ризикових платників за критерієм наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операції платником відповідно до Протоколу №84 від 06.05.2019 Комісії ГУ ДФС у Запорізькій області. Також позивачем від ГУ ДПС у Запорізькій області було отримано відповідь від 11.10.2019 за №7379/10/08-01-06-03-17 на його звернення від 19.09.2019, у якій також було підтверджено, що ТОВ Ексім-Трейдінг включено до реєстру ризикових платників податків на підставі рішення, викладеного у Протоколі №84 від 06.05.2019 засідання комісії ГУ ДФС у Запорізькій області, яке до цього часу є чинним. На думку позивача, під жоден з критеріїв ризиковості платника податку позивач не підпадає, тому вважає його включення до вказаного переліку безпідставним.

Позивач підтримав позовні вимоги.

Представником відповідачів-1,2 подано до суду відзив на адміністративний позов, в якому зазначено, що реєстрацію податкових накладних: №84 від 28.05.2019; №86 від 28.05.2019; №92 від 11.06.2019; №98 від 24.06.2019; №103 від 16.07.2019 зупинено відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, у зв`язку з відповідністю ПН/РК вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. У Квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначені відомості, відповідно до яких платник може впевнитись яким саме критеріям ризиковості він відповідає та які стали підставами для зупинення реєстрації податкової накладної. Так у розділі Результат обробки , зокрема, вказано: Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку. Позивач скористався своїм правом та надав на розгляд Комісії Повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних реєстрацію яких зупинено. За висновками Комісії прийнятті Рішення: від 10.09.2019 за №1274569/37255588 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових наклад них податкової накладної від 28.05.2019 за №84; від 11.09.2019 за №1278278/37255588 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної від 28.05.2019 за №86; від 12.09.2019 за №1279743/37255588 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної від 11.06.2019 за №92; від 12.09.2019 за №1279741/37255588 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної від 24.06.2019 за №98; від 24.09.2019 за №1289045/37255588 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових наклад них податкової накладної від 16.07.2019 за №103. Комісія ГУ ДПС у Запорізькій області приймала Рішення про відмову у реєстрації податкових накладних тільки на підставі тих документів, які надавались на розгляд Комісії. Представник відповідачів-1,2 зазначає, що контролюючий орган має беззаперечне право за результатами інформаційно-аналітичного опрацювання даних (автоматичного моніторингу) про ланцюги постачання та придбання товарів з Єдиного реєстру податкових накладних, дані про які до реєстру надають самі платники ПДВ, визначати наявність ознак ризиковості операцій та ризиковості платників та відповідно обробляти, систематизувати, узагальнювати зібрану аналітичну інформацію шляхом створення відповідних переліків, баз даних, які використовувати для здійснення превентивних заходів спрямованих на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту. Саме таким і є ведення контролюючим органом бази даних - переліку ризикових платників та прийняття протокольних рішень про внесення до неї певних платників податків. Представник відповідачів-1,2 вважає, що рішення Комісії ГУ ДПС у Запорізькій області про відмову у реєстрації податкових накладних №84 від 28.05.2019, №86 від 28.05.2019, №92 від 11.06.2019, №98 від 24.06.2019, №103 від 16.07.2019 та Рішення Комісії ГУ ДФС у Запорізькій області про внесення ТОВ Ексім-Трейдінг до переліку ризикових суб`єктів господарювання, викладене в протоколі №84 від 06.05.2019, такими, що не можуть бути скасовані та були прийняті виключно в межах діючого законодавства, а тому є правомірними.

Представник відповідачів-1,2 проти позову заперечував.

Ухвалою судді від 28.10.2019 відкрито провадження у справі та призначено судове засідання на 25.11.2019 за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.

Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з`ясував наступне.

До позивача на його запит надійшла відповідь ГУ ДФС у Запорізькій області від 25.07.2019 за №43429/10/08-01-07-03-17, в якій зазначено: … ТОВ Ексім-Трейдінг (код з ЄДРПОУ 37255588) 02.01.2019 згідно Протоколу Комісії ГУ ДФС у Запорізькій області №1 віднесено до переліку ризикових платників податків за критерієм: дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації, та 01.04.2019 за Протоколом №62 виключено переліку ризикових суб`єктів господарювання у зв`язку з тим, що перестав відповідати даному критерію. У зв`язку з отриманою від Олександрівського управління ГУ ДФС у Запорізькій області податковою інформацією про відсутність походження реалізованого товару (распіраторів У-2-К, спецодягу, тощо) ТОВ Ексім-Трейдінг (код з ЄДРПОУ 37255588) включено до реєстру ризикових платників за критерієм наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником відповідно до Протоколу №84 від 06.05.2019 року. … (а.с.69).

Відповідач-2 не ставить під сумнів існування рішення комісії Головного управління ДФС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, про внесення Товариства з обмежено відповідальністю «Ексім-Трейдінг» до переліку ризикових суб`єктів господарювання, викладене у Протоколі засідання комісії №84 від 06.05.2019.

Звідси, суд вважає за можливе вирішити спір по суті у цій частині.

В абз.1 п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України зазначено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до п.1 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації , затвердженого 21.02.2018 постановою Кабінету Міністрів України №117 (надалі - Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації ), цей Порядок визначає організаційні та процедурні засади діяльності комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - комісії контролюючих органів), а також права та обов`язки її членів. (…).

Згідно з п.2 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (головних управлінь ДФС в областях, м.Києві та Офісу великих платників податків ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).

Як зазначено у п.3 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації , Комісія контролюючого органу діє в межах повноважень, визначених у Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до п.10 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затвердженого 21.02.2018 постановою Кабінету Міністрів України №117 (надалі - Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ), критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади. Мінфін у дводенний строк погоджує або надсилає ДФС на доопрацювання визначені у цьому пункті критерії та перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Про визначені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, ДФС інформує Комітет Верховної Ради України з питань податкової та митної політики. ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

Згідно з п.8 Порядку взаємодії Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, структурних підрозділів ДФС та головних управлінь ДФС в областях, м.Києві та Офісу великих платників податків ДФС , затвердженого 03.08.2018 Наказом Державної фіскальної служби України №523 (надалі - Порядок взаємодії Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, структурних підрозділів ДФС та головних управлінь ДФС в областях, м.Києві та Офісу великих платників податків ДФС ), до протоколу засідання комісій регіонального рівня обов`язково додаються: перелік платників податків, щодо яких виявлено ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 Критеріїв; матеріали, на підставі яких платників податків внесено до переліку ризикових платників податків; інша інформація, що розглядається комісіями регіонального рівня.

Однак, представником відповідачів-1,2 не надано до суду документів, які обов`язково додаються до протоколу засідання комісій регіонального рівня (у тому числі інформацію про яку згадується у відповідь ГУ ДФС у Запорізькій області від 25.07.2019 за №43429/10/08-01-07-03-17), як того вимагає п.8 Порядку взаємодії Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, структурних підрозділів ДФС та головних управлінь ДФС в областях, м.Києві та Офісу великих платників податків ДФС .

Як зазначено у п.9 Порядку взаємодії Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, структурних підрозділів ДФС та головних управлінь ДФС в областях, м.Києві та Офісу великих платників податків ДФС , інформація щодо внесення/виключення платників податку до (з) переліку ризикових платників податків згідно з пунктом 1.6 Критеріїв вноситься секретарями комісій регіонального рівня до АІС "Податковий блок". (…).

Відповідно до п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. За операціями з виконання підрядних будівельних робіт суб`єкти підприємницької діяльності можуть застосовувати касовий метод податкового обліку відповідно до підпункту 14.1.266 пункту 14.1 статті 14 цього Кодексу.

Згідно з абз.1-2 п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Як зазначено у п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

У Листі Державної фіскальної служби України №4065/99-99-07-05-04-18 від 05.11.2018 Критерії ризиковості платника податку , зокрема, зазначено: 1.Платник податків відповідає критеріям ризиковості, якщо: … 1.6. комісії головних управлінь ДФС в областях, м.Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме: платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях і тимчасово окупованій території, в розумінні Закону України "Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України"; платник податку зареєстрований платником ПДВ менше трьох місяців; платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Державної казначейської служби України (крім бюджетних установ); платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років; платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України; платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс); наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником. Головні управління ДФС в областях, м. Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1 - 1.6 цих Критеріїв. Відповідність платника податку Критеріям ризиковості платників податку може бути встановлено у разі виконання хоча б одного з критеріїв, визначених у пунктах 1.1 - 1.5 цих Критеріїв. Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення. … .

Також, у Листі Державної фіскальної служби України №1962/99-99-29-01-01 від 07.08.2019 Критерії ризиковості платника податку , зокрема, зазначено: 1.Платник податків відповідає критеріям ризиковості, якщо: … 1.6. комісії головних управлінь ДФС в областях, м.Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме: керівник платника податку та/або головний бухгалтер, та/або особа, що має право підпису, згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, зареєстровані (перереєстровані) за адресою, що знаходиться на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях і тимчасово окупованій території, в розумінні Закону України Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України ; платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Державної казначейської служби України (крім бюджетних установ); платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років; платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України; платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс); в органах ДФС наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі поточної діяльності при реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданій на реєстрацію податковій накладній/розрахунку коригування. Головні управління ДФС в областях, м. Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1 - 1.6 цих Критеріїв. Відповідність платника податку Критеріям ризиковості платників податку може бути встановлено у разі виконання хоча б одного з критеріїв, визначених у пунктах 1.1 - 1.5 цих Критеріїв. Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення. … .

Відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань місцезнаходженням ТОВ Ексім-Трейдінг є: 69095, м.Запоріжжя, вул.Героїв Сталінграду, буд.10, кв.106 (а.с.16-18).

Також, у вказаному Витязі міститься інформація про дату реєстрації Ексім-Трейдінг - 17.08.2010.

Представником відповідачів-1,2 не надано до суду доказів наявності інформації, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій ТОВ Ексім-Трейдінг .

Таким чином, належної мотивації підстав та причин віднесення ТОВ Ексім-Трейдінг до ризикових платників податків відповідно до пп.1.6 п.1 Листа Державної фіскальної служби України №4065/99-99-07-05-04-18 від 05.11.2018 протокольне рішення ГУ ДФС у Запорізькій області від 06.05.2019 за №84 - не містить.

Крім того, на думку суду, ГУ ДФС у Запорізькій області прийнято оскаржуване протокольне рішення з недотриманням п.9 ч.2 ст.2 КАС України - без урахування права особи на участь у процесі прийняття рішення. Протилежного відповідачем не доведено.

У п.6 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації зазначено, що до складу комісій регіонального рівня включаються посадові особи головних управлінь ДФС в областях, м.Києві та Офісу великих платників податків ДФС. До складу комісії центрального рівня включаються посадові особи ДФС.

Згідно з п.7 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації комісія контролюючого органу складається з голови, заступника голови, секретаря та не менше ніж семи членів.

Відповідно до п.17 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (…) засідання комісії контролюючого органу є правоможним за умови присутності на ньому не менше двох третин її затвердженого персонального складу. (…) Рішення комісії контролюючого органу приймається шляхом відкритого голосування. Рішення комісії контролюючого органу приймається більшістю голосів присутніх на засіданні членів такої комісії. У разі рівної кількості голосів голос головуючого є вирішальним. Під час засідання секретарем комісії контролюючого органу ведеться протокол, в якому фіксуються прийняті рішення та надані доручення. Протокол підписується головою комісії контролюючого органу (у разі його відсутності - заступником), заступником голови комісії, секретарем комісії та членами комісії, які брали участь у засіданні. (…).

Як зазначено у п.22 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації розгляд питання на засіданні комісії контролюючого органу включає такі етапи: доповідь секретаря комісії; доповідь члена комісії, співдоповідь (у разі потреби); внесення пропозицій членами комісії, їх обговорення; оголошення головою комісії рішення про припинення обговорення питання; голосування; оголошення головою комісії результатів голосування; оформлення протоколу, який підписується учасниками засідання.

Згідно з п.23 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації протокол засідання комісії контролюючого органу повинен містити перелік осіб, присутніх на засіданні, порядок денний засідання, питання, що розглядалися на засіданні, перелік осіб, які виступали під час засідання, результати голосування, прийняті такою комісією рішення.

Представником відповідачів-1,2 не доведено дотримання наведених норм Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації при прийнятті рішення Комісією Головного управління ДФС у Запорізькій області викладеного у Протоколі №84 від 06.05.2019 про визначення ТОВ Ексім-Трейдінг таким, що відповідає пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку .

Звідси, суд вважає, що оскаржуване протокольне рішення №84 від 06.05.2019 в частині внесення ТОВ Ексім-Трейдінг до бази ризикових платників, що відповідають критеріям ризиковості, прийнято ГУ ДФС у Запорізькій області з порушенням порядку встановленого нормами права.

Також, не містять належної мотивації підстав та причин віднесення ТОВ Ексім-Трейдінг до ризикових платників податків відповідно до пп.1.6 п.1 Листа Державної фіскальної служби України №4065/99-99-07-05-04-18 від 05.11.2018/пп.1.6 п.1 Листа Державної фіскальної служби України №1962/99-99-29-01-01 від 07.08.2019 й Рішення ГУ ДПС у Запорізькій області про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних: від 10.09.2019 за №1274569/37255588; від 11.09.2019 за №1278278/37255588; від 12.09.2019 за №1279743/37255588; від 12.09.2019 за №1279741/37255588; від 24.09.2019 за №1289045/37255588.

У п.18-п.21 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних передбачено: 18. Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. 19. Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м.Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС). 20. Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. 21. Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства .

Відповідно до п.21 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).

Відповідачем-2 не надано до суду доказів додержання вимог п.21 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації , результатів проведених звірок/перевірок інформаційних джерел та наданих позивачем документів.

У п.17 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації , зокрема, зазначено: … Під час засідання секретарем комісії контролюючого органу ведеться протокол, в якому фіксуються прийняті рішення та надані доручення. Протокол підписується головою комісії контролюючого органу (у разі його відсутності - заступником), заступником голови комісії, секретарем комісії та членами комісії, які брали участь у засіданні. Забезпечення обліку матеріалів роботи комісії контролюючого органу покладається на секретаря такої комісії. … .

Відповідачем-1,2 не надано до суду копії протоколів засідання Комісії під час прийняття Рішень про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних: від 10.09.2019 за №1274569/37255588; від 11.09.2019 за №1278278/37255588; від 12.09.2019 за №1279743/37255588; від 12.09.2019 за №1279741/37255588; від 24.09.2019 за №1289045/37255588, матеріалів роботи комісії, тощо.

Відтак, відповідачем-1,2 документально не доведено додержання процедури розгляду матеріалів.

Відповідно до п.19 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних , затвердженого 29.12.2010 постановою Кабінету Міністрів України №1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України №341 від 26.04.2017) (надалі - Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних ), податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Згідно з п.20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

В обґрунтування позовних вимог позивачем надано до суду копії: Договорів; податкових накладних; платіжних доручень; видаткових накладних; товарно-транспортної накладної; інших документів.

У Рішенні про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 10.09.2019 за №1274569/37255588 підставою відмови у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначено: Прийнято рішення про: відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підстави: Ненадання платником податку копій документів: … Первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити); … Додаткова інформація: Відсутні складські документи (інвентаризаційні описи), документи щодо транспортування; … (а.с.23).

У Рішенні про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 11.09.2019 за №1278278/37255588 підставою відмови у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначено: Прийнято рішення про: відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підстави: Ненадання платником податку копій документів: … Первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити); … Додаткова інформація: Ненадання платником податку копій документів щодо транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи); … (а.с.38).

У Рішеннях про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних: від 12.09.2019 за №1279743/37255588; від 12.09.2019 за №1279741/37255588, підставою відмови у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДФС у Запорізькій області зазначено: Прийнято рішення про: відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Підстави: Ненадання платником податку копій документів: … Первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити); … Розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; … Додаткова інформація: Відсутні первинні документи щодо постачання/придбання товарів, зберігання і транспортування, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури, акти приймання передавання товарів; … (а.с.52, 57).

У Рішенні про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 24.09.2019 за №1289045/37255588 підставою відмови у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначено: Прийнято рішення про: відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підстави: Ненадання платником податку копій документів: … Первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити); … Розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; … Додаткова інформація: Відсутні первинні документи щодо зберігання і транспортування, складські документи (інвентаризаційні описи), розрахункові документи (придбання); … (а.с.62).

Позивачем були надіслані до контролюючого органу пояснення та копії документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.

Відповідачі-1,2 не висловили жодних зауважень щодо поданих позивачем до контролюючого органу документів та способу їх направлення.

У чому саме полягає: … ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. … , як то зазначено у Квитанціях про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідач-1,2 документально суду не довів.

Звідси, пропозиції відповідачів-1,2 надати позивачу пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , як то зазначено у Квитанції на думку суду є необґрунтованими.

Судом з`ясовано, що вказані пояснення надаються платником податків у довільній формі.

Суд вважає, що контролюючий орган не може вимагати від позивача того, що не регламентовано нормою права.

Що саме повинен був зазначити у поясненнях позивач, хід викладення інформації - відповідачі-1,2 суду не довели.

Як свідчать матеріали справи, позивачем надано письмові пояснення, додані документи, на підтвердження інформації, зазначеної у податкових накладних, до яких застосована процедура зупинення реєстрації згідно з п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України.

Отже, позиція відповідачів-1,2 щодо ненадання позивачем письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, до якої застосована процедура зупинення реєстрації згідно з п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України - є необґрунтованою.

Позивачем, на думку суду, надані документи та пояснення, достатні для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних складених ТОВ Ексім-Трейдінг .

Як з`ясовано судом, оскаржуване протокольне рішення №84 від 06.05.2019 прийняте комісією ГУ ДФС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.

Оскільки комісія ГУ ДФС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, функціонує у складі ГУ ДФС у Запорізькій області, розглядатись, відповідно, має рішення цього суб`єкта владних повноважень.

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби" від 19.06.2019 за №537 реорганізовано деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної податкової служби.

З огляду на приписи розпорядження Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 за №682-р Питання Державної податкової служби суд вважає, що позивачем обґрунтовано подано позов до Головного управління ДПС у Запорізькій області та Державної податкової служби України.

У рішенні Запорізького окружного адміністративного суду від 11.10.2019 у справі №280/4103/19 зазначено: … Суд зауважує на тому, що відповідне протокольне рішення та податкова інформація, на підставі якої воно прийняте відсутні у матеріалах справи, позивачем не ставиться позовної вимоги про скасування такого рішення, а відтак у зазначеній частині позовних вимог суд вважає за необхідне відмовити. … .

По даній адміністративній справі №280/5161/19 позивач ставить питання про визнання протиправним та скасування протокольного рішення №84 від 06.05.2019. Тобто, підстави в адміністративних справі №280/5161/19 та №280/4103/19 є різними. Звідси, суд вважає за необхідне розглянути адміністративну справу №280/5161/19 по суті позовних вимог і спору.

Прийняття контролюючим органом рішень відноситься до його дискреційних повноважень.

Звідси, суд не може зобов`язати контролюючий орган прийняти конкретне рішення.

Враховуючи матеріали справи, викладене у рішенні Запорізького окружного адміністративного суду від 11.10.2019 у справі №280/4103/19 і наведені норми права, з метою захисту прав та інтересів позивача, суд вважає за можливе визнати протиправним та скасувати протокольне рішення №84 від 06.05.2019 (існування якого не заперечується відповідачем-2) та зобов`язати ГУ ДПС у Запорізькій області виключити з бази ризикових платників ТОВ Ексім-Трейдінг в АІС "Податковий блок".

З урахуванням приписів ч.2 ст.2 КАС України суд оцінивши докази, які є у справі, в їх сукупності приходить до висновку, що Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних: від 10.09.2019 за №1274569/37255588; від 11.09.2019 за №1278278/37255588; від 12.09.2019 за №1279743/37255588; від 12.09.2019 за №1279741/37255588; від 24.09.2019 за №1289045/37255588 прийняті комісією ГУ ДПС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації не обґрунтовано, без урахування всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, не розсудливо, а отже є неправомірними і підлягають скасуванню.

Завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень (ч.1 ст.2 КАС України).

Водночас, з метою поновлення порушених прав та інтересів позивача Державна податкова служба України повинна бути зобов`язана зареєструвати податкові накладні ТОВ Ексім-Трейдінг , які є предметом спору, в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх надходження до контролюючого органу.

У ст.19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості (ч.1 ст.9 КАС України).

Відповідно до ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З огляду на викладене вище, позовні вимоги ТОВ Ексім-Трейдінг є частково обґрунтованими і підлягають частковому задоволенню. Доводи позивача та відповідачів-1,2 частково не приймаються судом до уваги виходячи з вище зазначеного.

Суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі (ч.1 ст.143 КАС України).

Судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи (ч.1 ст.132 КАС України).

Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

У позові заявлено про стягнення судових витрат.

В обґрунтування понесених витрат на правничу допомогу представником позивача до суду подано: Договір б/н від 01.07.2019 про надання правничої допомоги; Акт передачі-приймання наданих послуг за Договором про надання правничої допомоги б/н від 01.07.2019; Рахунок-фактуру №16/10 від 16.10.2019 на суму 18000 грн. 00 коп.; Платіжне доручення №334 від 17.10.2019 на суму 18000 грн. 00 коп.

Згідно з Актом передачі-приймання наданих послуг за Договором про надання правничої допомоги б/н від 01.07.2019 та Рахунком-фактурою №16/10 від 16.10.2019 сума 18000 грн. 00 коп. складається з: поточні консультації (за період з 01.07. по 16.10.19) 1 шт. - 6000 грн. 00 коп.; підготовка адміністративних скарг до ДПС України 9 шт. - 4500 грн. 00 коп.; підготовка проектів договорів 3 шт. - 3000 грн. 00 коп.; підготовка листів, запитів 10 шт. - 2000 грн. 00 коп.; підготовка позовної заяви 1 шт. - 2500 грн. 00 коп.

Судом прийнято до уваги, що така категорія адміністративних справ є пошириною, а, отже, не потребує витрат значних зусиль при здійсненні професійної правничої допомоги.

Суд вважає, що дії представника позивача стосовно поточних консультацій, підготовки адміністративних скарг до ДПС України, підготовки проектів договорів, підготовки листів і запитів не відносяться до професійної правничої допомоги адвоката у суді.

Звідси, на думку суду, з урахуванням вимог ч.5 ст.134 КАС України, витрати на професійну правничу допомогу мають бути відшкодовані позивачу за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів-1,2 у рівних частинах лише у сумі 2500 грн. 00 коп. - за підготовку позовної заяви.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.9, 77, 132, 134, 139, 143, 243-246 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати Рішення комісії Головного управління ДПС у Запорізькій області (69107, м.Запоріжжя, проспект Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ 43143945), яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації - від 10.09.2019 за №1274569/37255588 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної від 28.05.2019 за №84, складеної Товариством з обмеженою відповідальністю «Ексім-Трейдінг» (69095, м.Запоріжжя, вул.Героїв Сталінграду, буд.10, кв.106; код ЄДРПОУ 37255588) на адресу покупця (отримувача) товарів/послуг - Приватного акціонерного товариства «Рубіжанський картонно-тарний комбінат» .

Визнати протиправним та скасувати Рішення комісії Головного управління ДПС у Запорізькій області (69107, м.Запоріжжя, проспект Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ 43143945), яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації - від 11.09.2019 за №1278278/37255588 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної від 28.05.2019 за №86, складеної Товариством з обмеженою відповідальністю «Ексім-Трейдінг» (69095, м.Запоріжжя, вул.Героїв Сталінграду, буд.10, кв.106; код ЄДРПОУ 37255588) на адресу покупця (отримувача) товарів/послуг - Публічного акціонерного товариства «Мотор Січ» .

Визнати протиправним та скасувати Рішення комісії Головного управління ДПС у Запорізькій області (69107, м.Запоріжжя, проспект Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ 43143945), яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації - від 12.09.2019 за №1279743/37255588 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної від 11.06.2019 за №92, складеної Товариством з обмеженою відповідальністю «Ексім-Трейдінг» (69095, м.Запоріжжя, вул.Героїв Сталінграду, буд.10, кв.106; код ЄДРПОУ 37255588) на адресу покупця (отримувача) товарів/послуг - Публічного акціонерного товариства «Мотор Січ» .

Визнати протиправним та скасувати Рішення комісії Головного управління ДПС у Запорізькій області (69107, м.Запоріжжя, проспект Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ 43143945), яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації - від 12.09.2019 за №1279741/37255588 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної від 24.06.2019 за №98, складеної Товариством з обмеженою відповідальністю «Ексім-Трейдінг» (69095, м.Запоріжжя, вул.Героїв Сталінграду, буд.10, кв.106; код ЄДРПОУ 37255588) на адресу покупця (отримувача) товарів/послуг - Публічного акціонерного товариства «Мотор Січ» .

Визнати протиправним та скасувати Рішення комісії Головного управління ДПС у Запорізькій області (69107, м.Запоріжжя, проспект Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ 43143945), яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації - від 24.09.2019 за №1289045/37255588 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових наклад них податкової накладної від 16.07.2019 за №103, складеної Товариством з обмеженою відповідальністю «Ексім-Трейдінг» (69095, м.Запоріжжя, вул.Героїв Сталінграду, буд.10, кв.106; код ЄДРПОУ 37255588) на адресу покупця (отримувача) товарів/послуг - Приватного акціонернего товариства «Рубіжанський картонно-тарний комбінат» .

Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м.Київ, Львівська площа, буд.8; код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «Ексім-Трейдінг» (69095, м.Запоріжжя, вул.Героїв Сталінграду, буд.10, кв.106; код ЄДРПОУ 37255588) від 28.05.2019 за №84 на адресу покупця (отримувача) товарів/послуг - Приватного акціонерного товариства «Рубіжанський картонно-тарний комбінат» .

Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м.Київ, Львівська площа, буд.8; код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «Ексім-Трейдінг» (69095, м.Запоріжжя, вул.Героїв Сталінграду, буд.10, кв.106; код ЄДРПОУ 37255588) від 28.05.2019 за №86 на адресу покупця (отримувача) товарів/послуг - Публічного акціонерного товариства «Мотор Січ» .

Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м.Київ, Львівська площа, буд.8; код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «Ексім-Трейдінг» (69095, м.Запоріжжя, вул.Героїв Сталінграду, буд.10, кв.106; код ЄДРПОУ 37255588) від 11.06.2019 за №92 на адресу покупця (отримувача) товарів/послуг - Публічного акціонерного товариства «Мотор Січ» .

Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м.Київ, Львівська площа, буд.8; код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «Ексім-Трейдінг» (69095, м.Запоріжжя, вул.Героїв Сталінграду, буд.10, кв.106; код ЄДРПОУ 37255588) від 24.06.2019 за №98 на адресу покупця (отримувача) товарів/послуг - Публічного акціонерного товариства «Мотор Січ» .

Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м.Київ, Львівська площа, буд.8; код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «Ексім-Трейдінг» (69095, м.Запоріжжя, вул.Героїв Сталінграду, буд.10, кв.106; код ЄДРПОУ 37255588) від 16.07.2019 за №103 на адресу покупця (отримувача) товарів/послуг - Приватного акціонерного товариства «Рубіжанський картонно-тарний комбінат» .

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, Запорізька область, м.Запоріжжя, проспект Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ 39396146), яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, про внесення Товариства з обмежено відповідальністю «Ексім-Трейдінг» (69095, м.Запоріжжя, вул.Героїв Сталінграду, буд.10, кв.106; код ЄДРПОУ 37255588) до переліку ризикових суб`єктів господарювання, викладене у Протоколі засідання комісії №84 від 06.05.2019.

Зобов`язати Головне управління ДПС у Запорізькій області (69107, м.Запоріжжя, проспект Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ 43143945) виключити з бази ризикових платників ТОВ Ексім-Трейдінг (69095, м.Запоріжжя, вул.Героїв Сталінграду, буд.10, кв.106; код ЄДРПОУ 37255588) в АІС "Податковий блок".

В іншій частині позовних вимог - відмовити.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Ексім-Трейдінг» (69095, м.Запоріжжя, вул.Героїв Сталінграду, буд.10, кв.106; код ЄДРПОУ 37255588) з бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (04053, м.Київ, Львівська площа, буд.8; код ЄДРПОУ 43005393) судові витрати із судового збору в сумі 4802 грн. 50 коп.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Ексім-Трейдінг» (69095, м.Запоріжжя, вул.Героїв Сталінграду, буд.10, кв.106; код ЄДРПОУ 37255588) з бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Запорізькій області (69107, м.Запоріжжя, пр.Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ 43143945) судові витрати із судового збору в сумі 6723 грн. 50 коп.

Задовольнити частково заяву позивача про стягнення за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів-1,2 судових витрат на професійну правничу допомогу.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Ексім-Трейдінг» (69095, м.Запоріжжя, вул.Героїв Сталінграду, буд.10, кв.106; код ЄДРПОУ 37255588) з бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (04053, м.Київ, Львівська площа, буд.8; код ЄДРПОУ 43005393) судові витрати на професійну правничу допомогу в сумі 1250 грн. 00 коп.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Ексім-Трейдінг» (69095, м.Запоріжжя, вул.Героїв Сталінграду, буд.10, кв.106; код ЄДРПОУ 37255588) з бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Запорізькій області (69107, м.Запоріжжя, проспект Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ 43143945) судові витрати на професійну правничу допомогу в сумі 1250 грн. 00 коп.

В іншій частині заяви позивача про стягнення витрат на професійну правничу допомогу - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарга може бути подана до Третього апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд.

Повний текст судового рішення складено 25.11.2019.

Суддя О.О. Прасов

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.11.2019
Оприлюднено23.12.2019
Номер документу86494452
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/5161/19

Ухвала від 29.12.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 12.11.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Постанова від 23.09.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Постанова від 23.09.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 17.08.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 17.08.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 22.06.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 04.06.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Постанова від 05.06.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Ухвала від 02.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні