Рішення
від 20.12.2019 по справі 320/5754/18
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 грудня 2019 року № 320/5754/18

Київський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Лиска І.Г., розглянувши в місті Києві у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Шевченківської сільської ради Київської області про зобов`язання вчинити певні дії ,-

в с т а н о в и в :

До Київського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 з позовом, в якому просить:

- зобов`язати Шевченківську сільську раду Київської області надати ОСОБА_1 викопіровку місця розташування земельної частки (паю) відповідно до формування території сільської ради для одержання сертифікату на земельну частку (пай) за рахунок земель резерву Шевченківської сільської ради Васильківського району Київської області.

На обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що його права як члена господарства КСГП ім.. Шевченка були порушені при розпаюванні земель. Зазначає, що відповідач не визнає права позивача на земельну частку (пай) незважаючи на рішення яке не скасоване, не вказує на те яким чином виділена для паювання земля розподілена. У зв`язку з чим, він звернувся до суду про зобов`язання відповідача надати викопіровку місця розташування земельної частки (паю) відповідно до формування території сільської ради для одержання сертифікату на земельну частку (пай) за рахунок земель резерву Шевченківської сільської ради Васильківського району Київської області.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 26.11.2018 відкрито провадження за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання. Також відповідачу було запропоновано протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі подати до суду відзив на позовну заяву та/або клопотання про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін.

Відповідач не скористався правом подати письмовий відзив на позовну заяву.

Розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Рішенням Шевченківської сільської ради від 26.01.2001 №2 затверджено списки членів та пенсіонерів КСГП ім.. Шевченка для надання земельних часток (паїв) згідно з додатку. Виділено для паювання 69,4 га ріллі з земель резервного фонду. Просили Васильківську держадміністрацію видати сертифікати на право на земельну частку (пай) членам та пенсіонерам бувшого КСГП ім. Шевченка, згідно списків, що додавались до даного рішення. Позивач зазначений в додатковому списку до вказаного рішення.

Позивач 18.12.2017 звернувся до відповідача з заявою в якій просив, прийняти рішення про виділення йому земельної частки (пай) в межах населеного пункту с. Шевченка та прилеглих до сільської ради населених пунктів.

Листом від 17.01.2018 №9 відповідач повідомив позивача, що в межах населених пунктів сіл Шевченківської сільської ради земель відповідного призначення немає.

Позивач 26.01.2018 звернувся до Васильківської районної державної адміністрації з заявою в якій просив, прийняти рішення про виділення йому земельної частки (пай) в межах населеного пункту с. Шевченка та прилеглих до сільської ради населених пунктів або резерву районної державної адміністрації.

Листом від 16.03.2018 №М-150/0-0.24-153/137-18 позивачу рекомендовано звернутися до судового органу з позовом про визнання права власності на земельну частку (пай).

У зв`язку з чим позивач звернувся з даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку обставинам, що склалися, суд зазначає наступне.

Відповідно до ст. 8 Конституції України в Україні визнається і діє принцип верховенства права.

Частиною 2 ст. 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно із п. б ч. 1 ст. 12 ЗК України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу.

Відповідно до ч. 1 ст. 116 ЗК України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Згідно ч. 6 ст. 118 ЗК України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства).

Судом встановлено що позивач звернувся до Васильківської районної державної адміністрації з заявою в якій просив, прийняти рішення про виділення йому земельної частки (пай) в межах населеного пункту с. Шевченка та прилеглих до сільської ради населених пунктів або резерву районної державної адміністрації.

Проте, листом від 16.03.2018 №М-150/0-0.24-153/137-18 Васильківська районна державна адміністрація, позивачу рекомендовано звернутися до судового органу з позовом про визнання права власності на земельну частку (пай).

Суд зазначає, що для одержання сертифікату на земельну частку (пай) за рахунок земель резерву Шевченківської сільської ради необхідно мати викопіровку місця розташування земельної частки (паю).

Проте, судом встановлено, що позивач не має вказаної викопіровки місця розташування земельної частки (паю).

Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та, зокрема, рішення у справі Серявін та інші проти України від 10.02.2010, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).

Враховуючи викладене, виходячи з меж заявлених позовних вимог, доказів, наявних у матеріалах справи, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню.

Розподіл судових витрат здійснюється відповідно до ст.139 КАС України.

Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

в и р і ш и в:

Адміністративний позов задовольнити.

Зобов`язати Шевченківську сільську раду Київської області надати ОСОБА_1 викопіровку місця розташування земельної частки (паю) відповідно до формування території сільської ради для одержання сертифікату на земельну частку (пай) за рахунок земель резерву Шевченківської сільської ради Васильківського району Київської області.

Стягнути з Шевченківської сільської ради Київської області (код ЄДРПОУ 04359459) за рахунок бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) понесені судові витрати у вигляді судового збору в розмірі 704 (сімсот чотири) грн. 80 коп.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.

Суддя Лиска І.Г.

Дата ухвалення рішення20.12.2019
Оприлюднено22.12.2019
Номер документу86494747
СудочинствоАдміністративне
Сутьзобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —320/5754/18

Рішення від 20.12.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

Ухвала від 26.11.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

Ухвала від 02.11.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

Ухвала від 24.07.2018

Адміністративне

Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області

Юрлагіна Т. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні