Справа № 420/4561/19
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 грудня 2019 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Танцюри К.О.,
за участю секретаря Орленко А.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м.Одесі справу за адміністративним позовом Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Вермонт-Лекс» , треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , Товариство з обмеженою відповідальністю «Експрес-Мед» , про визнання об`єкта самочинним будівництвом, зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
Крижанівська сільська рада Лиманського району Одеської області звернулась до Одеського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до ТОВ «Вермонт-Лекс» про визнання об`єкта розташового за адресою: Одеська область, Лиманський район, сщ. Ліски, вул.Южна 118, на земельній ділянці з кадастровим номером 5122783200:01:002:0438, будівництво якого здійснюється ТОВ «Вермонт-Лекс» , самочинним будівництвом, зобов`язання ТОВ «Вермонт-Лекс» привести об`єкт розташований за адресою: Одеська область, Лиманський район, сщ. Ліски, вул. Южна,118 на земельній ділянці з кадастровим номером5122783200:01:002:0438 у відповідність до вимог чинного законодавства.
Ухвалою суду від 08.08.2019р. відкрито провадження по справі, розгляд справи вирішено проводити за правилами загального позовного провадження.
Ухвалою суду від 18.09.2019р., яка занесена до протоколу судового засідання, залучено до участі у справі третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 .
Ухвалою суду від 07.10.2019р., яка занесена до протоколу судового засідання, залучено до участі у справі третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на сторонівідповідача ОСОБА_5 .
Ухвалою суду від 07.10.2019р. продовжено строк підготовчого провадження по справі.
Ухвалою суду від 21.10.2019р., яка занесена до протоколу судового засідання, залучено до участі у справі третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача ОСОБА_6 .
Ухвалою суду від 06.11.2019р., яка занесена до протоколу судового засідання, залучено до участі у справі третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 та Товариство з обмеженою відповідальністю «Експрес-Мед» .
В обґрунтування позовних вимог представник позивача зазначив, що на території сщ. Ліски Крижанівської сільської ради, за адресою: вул. Южна,118 у сщ. Ліски Лиманського району Одеської області, Товариством з обмеженою відповідальністю Вермонт-Лекс здійснюється будівництво об`єкту загальною площею близько 2588,20 м2. Крижанівською сільською радою Лиманського району Одеської області отримано численні звернення депутатів, мешканців та власників земельних ділянок Крижанівської громади щодо проведення перевірки будівництва об`єктів нерухомого майна на земельних ділянках за адресою: вул АДРЕСА_1 ,118 у сщ. Ліски, Лиманського р-ну Одеської області. Позивач зазначив, що у ході вивчення містобудівної ситуації встановлено, що земельна ділянка за адресою: АДРЕСА_2 сщ. АДРЕСА_2 , АДРЕСА_1 , 118, за кадастровим номером 5122783200:01:002:0438 відповідно до відомостей з публічної кадастрової карти України та інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, знаходиться у приватній власності ТОВ Вермонт-Лекс , має загальну площю - 0,1056 га з цільовим призначенням: для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка). Відповідно до діючої містобудівної документації, а саме Генерального плану сщ. Ліски Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області, поєднаного з детальним планом території сщ. Ліски, затвердженого рішенням Крижанівської сільської ради від 27.06.2017р. № 469-VII, земельна ділянка знаходиться в межах 56-1 кварталу з запланованим будівництвом двоповерхового індивідуального житлового будинку. Відповідно до відомостей з містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкту будівництва №К-66 від 20.11.2017р., які затвердженні відділом містобудування та архітектури Лиманської районної державної адміністрації Одеської області гранично допустима висотність будинків, будівель та споруд які плануються на земельній ділянці повинна складати - 10.0м, максимально допустимий відсоток забудови - 55%, максимально допустима щільність населення -31.37 чел./га. Відповідно до матеріалів які наявні у Крижанівської сільської ради, заявлена забудовником загальна площа будівель та споруд складає - 872.0 кв.м., а поверховість - 2 пов., однак вивчивши наявні у загальному доступі документи дозвільного характеру щодо проведення будівельних робіт, зовнішнім обстеженням, на основі фотофіксації будівлі і аерофотозйомці земельної ділянці, було встановлено відхилення забудовником від вимог містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки №118 по вул. АДРЕСА_1 в сщ. Ліски Лиманського району Одеської області в частині гранично допустимої висотності (фактична висота складає більш 15м) та максимально допустимого відсота забудови (фактична площа забудови 825 кв.м., що складає - 82,85%). Крім того зафіксовано відхилення від норм поверховості будівлі, а саме замість двох поверхів фактично збудовано чотири, що також тягне за собою підвищення загальної площі будівлі та як наслідок грубого порушення містобудівного законодавства та вимог містобудівної документації на місцевому рівні та керуючись інформацією яка розміщена на території об`єкта будівництва щодо будівництва та продажу нежитлових приміщень та апартаментів, що також підтверджено у телефонному режимі представником ТОВ Вермонт-Лекс , вбачається порушення земельного законодавства в частині використання земель не за цільовим призначенням, що також є порушенням вимог містобудування. Разом з тим, відповідач вказав, що у даному випадку забудовником отримано документ, який надає право на будівництво об`єкту загальною площею 872,0кв.м., натомість фактично здійснює будівництво будівлі площею 2588,20кв.м. У зв`язку з викладеним та посилаючись на те, що будівництво зазначеного багатоквартирного будинку здійснюється за відсутності документу, який надає право здійснювати будівництво об`єкту площею 2588,20 м2, відсутності документу про внесення змін до повідомлення про початок виконання будівельних робіт №ОД061173612673, а також проведення будівельних робіт здійснюється на земельній ділянці, яка не відведена для цієї мети (за цільовим призначенням), оскільки відповідно до чинної містобудівної документації та відомостей з ДЗК, зазначена земельна ділянка відведена для будівництва і обслуговування житлового будинку і господарських споруд (присадибна ділянка), в даному випадку, на думку позивача, є підстави вважати цей об`єкт самочинним будівництвом. Крім того, позивач вказав, що на думку Крижанівської сільської ради, наявні ознаки умисного надання забудовником (замовником будівництва) сільській раді недостовірної інформації з метою ухилення від обов`язку сплатити пайову участь у створенні і розвитку інфраструктури населеного пункту до місцевого бюджету в повному обсязі, а також надання недостовірних відомостей щодо техніко-економічних показників, класу наслідків (відповідальності) під час отримання документів дозвільного характеру щодо початку будівельних робіт.
07.10.2019р. до суду від третьої особи ОСОБА_10 надійшли пояснення у яких третя особа зазначивши, що 22 листопада 2018 року нею було укладено з ТОВ Вермонт-Лекс договір купівлі-продажу майнових прав, предметом якого були майнові права на квартиру АДРЕСА_3 та на те, що ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності, просила суд залишити позовні вимоги Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області без задоволення.
31.10.2019р. до суду від третьої особи ОСОБА_4 надійшли пояснення по справі згідно яких, 22 листопада 2018 року ним було укладено з ТОВ Вермонт-Лекс договори купівлі-продажу майнових прав, предметом яких були майнові права на квартиру АДРЕСА_4 , загальною площею АДРЕСА_5 , та квартиру АДРЕСА_6 , АДРЕСА_2 . ОСОБА_4 вважає позов Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області безпідставним, посилаючись на те, що до матеріалів адміністративного позову не надано жодного доказу підтвердження звернення до позивача депутатів, мешканців та власників землі, нерухомого майна по вул. АДРЕСА_1 118 в сщ. Ліски, позивач зі скаргою до сільської ради не звертався, посилаючись на наявні у загальному доступі документи дозвільного характеру щодо проведення будівельних робіт, позивач не вказує, які саме документи свідчать про порушення, на які він посилається у позові, та вказані документи не містять інформацію щодо предмета доказування, а посилання позивача на зовнішнє обстеження на основі фотофіксації будівлі і аерофотозйомки земельної ділянці носять абсолютно неконкретний характер, не містять чіткої інформації про спірний об`єкт, не містять данні про період їх проведення, не містять данні осіб та їх повноваження на проведення даного виду обстеження, не надано належно завірених копій вказаних документів, а посилання на телефонну розмову з представником ТОВ Вермонт- Лекс та сайт з продажу нерухомого майна, також є, на думку ОСОБА_4 , абсолютно неконкретними даними, які не свідчать та не можуть свідчити про предмет доказування.
19.11.2019р. до суду від третьої особи ОСОБА_9 надійшли пояснення по справі згідно яких, йому на праві спільної часткової власності належить Ѕ частина нежитлового приміщення, загальною площею 229,5 кв.м, за адресою: АДРЕСА_2 , приміщення 2н та, на його думку, перепланування та перебудова спірного об`єкту є недопустимою, оскільки це приведе до порушення цілісності об`єкту та до порушення права власності третьої особи, яке гарантоване Конституцією України. ОСОБА_9 зазначав, що вважає, що правовстановлюючі документи ТОВ Вермонт-Лекс на земельну ділянку також не можуть бути доказом самовільного будівництва, а фотографії будівництва житлового будинку, фотографії з сайту ТОВ Вермонт- Лекс , телефонні розмови, - жодним чином не підтверджують та не спростовують самовільності будівництва житлового будинку Одеська область, Комінтернівський (Лиманський) район, с-ще Ліски, вул. Южна, 118, оскільки вони не стосуються предмету доказування.
19.11.2019р. до суду від ТОВ Експрес-Мед надійшли пояснення на позовну заяву, у яких представник третьої особи зазначав, що будівництво спірного будинку уже завершено, будинок за адресою: АДРЕСА_2 сщ. АДРЕСА_2 , вул АДРЕСА_1 , 118, здано в експлуатацію, та передано у власність та користування придбані ним нежитлові приміщення, які експлуатуються відповідно до їх призначення. Представник третьої особи зазначав, що в обґрунтування своїх вимог Крижанівська сільська рада Лиманського району Одеської області посилається на неодноразові звернення на їх адресу щодо незаконності будівництва спірного будинку ТОВ Вермонт-Лекс , при цьому жодного звернення не надає, а фотофіксація недобудованого будинку без зазначення місця розташування вказаного будинку та дати проведення вказаної фіксації та телефонні розмови з представником ТОВ Вермонт-Лекс , на його думку, не мають до даного предмету спору відношення.
Представник відповідача заперечувала проти задоволення позовних вимог Крижанівської сільської ради, зазначивши, що з викопіювання з містобудівної документації, витягу з державного земельного кадастру про земельну ділянку, відомостей про право власності, кадастрового плану земельної ділянки вбачається наявність у відповідача права приватної власності на вказану земельну ділянку, її розташування, надання кадастрового номеру, правомірність проведення підприємством будівельних робіт. Представник відповідача зазначала, що фотофрагменти недобудови без зазначення адреси, дати фотографування, без зазначення даних особи яка проводила фотофіксацію, без підписів та інших необхідних реквізитів, якими повинні супроводжуватися збір та подання доказів не надають можливість ідентифікувати надані матеріали з предметом спірних правовідносин. При цьому, представник відповідача зазначала, що, на її думку, не може бути прийнято до уваги данні про листування позивача з третіми особами, у тому числі Департаментом ДАБІ в Одеській області та відповідачем, які не є допустимими та достовірними доказами здійснення ТОВ Вермонт-Лекс будь-якого самочинного будівництва та порушення прав будь-яких осіб
Треті особи ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 та ТОВ «Експрес-Мед» повідомлялись про день та час слухання справи, однак у судове засідання їх представники не з`явились.
Заслухвши пояснення представників позивача, відповідача та третіх осіб і дослідивши письмові докази по справі, судом встановлено наступне.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 04 листопада 1950 року кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, установленим законом.
Частиною 1 ст.41 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17.02.20111р. №3038-VI визначено, що державний архітектурно-будівельний контроль - це сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт. Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Згідно з ч.1 ст.38 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» у разі виявлення факту самочинного будівництва об`єкта, перебудова якого з метою усунення істотного відхилення від проекту або усунення порушень законних прав та інтересів інших осіб, істотного порушення будівельних норм є неможливою, посадова особа органу державного архітектурно-будівельного контролю видає особі, яка здійснила (здійснює) таке будівництво, припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил з визначенням строку для добровільного виконання припису. У разі якщо особа в установлений строк добровільно не виконала вимоги, встановлені у приписі, орган державного архітектурно-будівельного контролю подає позов до суду про знесення самочинно збудованого об`єкта та компенсацію витрат, пов`язаних з таким знесенням.
Разом з тим, згідно з п.п.1 п.б ч.1 ст.31 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997р. N 280/97-ВР до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать: делеговані повноваження щодо надання (отримання, реєстрація) документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, здійснення державного архітектурно-будівельного контролю та прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів у випадках та відповідно до вимог, встановлених Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності".
Як вбачається з витягу Державного земельного каждастру про земельну ділянку , сформованого 17.07.2019р. (а.с.30-31 т.1), земельна ділянка за адресою: АДРЕСА_2 , АДРЕСА_7 Южна 118, за кадастровим номером - 5122783200:01:002:0438, знаходиться на праві власності у ТОВ Вермонт-Лекс , має загальну площу - 0,1056 га з цільовим призначенням: для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).
Під час з`ясування офіційних обставин справи судом встановлено, що житловий будинок збудований за адресою Одеська область, АДРЕСА_7 район, АДРЕСА_7 , вул. Южна 118, (замовник ТОВ Вермонт-Лекс ) на земельній ділянці за кадастровим номером - 5122783200:01:002:0438, зданий в експлуатацію.
Положеннями ст. 31 Закону україни Про місцеве самоврядування в Україні передбачено, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать, зокрема, здійснення в установленому порядку державного контролю за дотриманням законодавства, затвердженої містобудівної документації при плануванні та забудові відповідних територій; зупинення у випадках, передбачених законом, будівництва, яке проводиться з порушенням містобудівної документації і проектів окремих об`єктів, а також може заподіяти шкоди навколишньому природному середовищу.
Згідно із п.22 Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 р. № 461 у разі виявлення відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю наведених у зареєстрованій декларації недостовірних даних (встановлення факту, що на дату реєстрації декларації інформація, яка зазначалася в ній, не відповідала дійсності, та/або виявлення розбіжностей між даними, зазначеними у декларації), які є підставою вважати об`єкт самочинним будівництвом, зокрема, якщо він збудований або будується на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи, чи без затвердженого в установленому порядку проекту або будівельного паспорта, а також у разі скасування містобудівних умов та обмежень, реєстрація такої декларації підлягає скасуванню органом державного архітектурно-будівельного контролю.
Статтею 376 Цивільного кодексу України визначено, що житловий будинок, будівля, споруда, інше нерухоме майно вважаються самочинним будівництвом, якщо вони збудовані або будуються на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи чи належно затвердженого проекту, або з істотними порушеннями будівельних норм і правил.
ч.1 ст.41 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" визначено, державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється на об`єктах будівництва у порядку проведення планових та позапланових перевірок за територіальним принципом.Плановою перевіркою вважається перевірка, що передбачена планом роботи органу державного архітектурно-будівельного контролю, який затверджується керівником такого органу.Позаплановою перевіркою вважається перевірка, що не передбачена планом роботи органу державного архітектурно-будівельного контролю.Підставами для проведення позапланової перевірки є, зокрема, виявлення факту самочинного будівництва об`єкта та звернення фізичних чи юридичних осіб про порушення суб`єктом містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності.
Як зазначив представник позивача під час з`ясування офіційних обставин справи, службовцями виконавчого органу Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області на виконання вимог ст. 1 Закону України Про звернення громадян та керуючись ст. 31 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , проведено камеральні та натурні обстеження спірної земельної ділянки з метою встановлення відповідності дій забудовника та власників земельних ділянок містобудівному законодавству.
При цьому, жодних доказів звернення до Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області та проведення камеральних та натурних обстежень спірної земельної ділянки, за результатами якої складені відповідні акти за підписами перевіряючих, до суду надано не було.
Разом з тим, з наданих до суду фотографій взагалі не можливо встановити дату та місце їх виготовлення.
Водночас, звернення Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області до Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області з листами №02-13/995 від 21.06.2019р. (а.с.13-15 т.1) №02-13/1081 від 02.07.2019р. (а.с.20-21 т.1) з проханням проведення перевірки будівництва об`єкта нерухомого майна за адресою Одеська АДРЕСА_8 , АДРЕСА_7 , Крижанівська АДРЕСА_7 вул. Южна 118, не є підставою для віднесення вказанного об`єкта нерухомого майна до самочинного будівництва.
Щодо посилання представника позивача на наявні у загальному доступі документи дозвільного характеру щодо проведення будівельних робіт, зовнішні обстеженням, на основі фотофіксації будівлі і аерофотозйомці земельної ділянці, суд зазначає, що вказані позивачем обставини, не можуть бути взяті судом до уваги, оскільки ґрунтуються на припущеннях та не встановлені позивачем у порядку визначеному Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності" шляхом проведення планових чи позапланових перевірок за територіальним принципом та складення за їх результатами відповідних актів, приписів.
Враховуючи вищевикладене та не доведення наявності підстав вважати спірний об`єкт самочинним будівництвом, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області є необґрунтованими та задоволенню не підлягають.
Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У зв`язку з викладеним, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області грунтуються на припущеннях та задоволенню не підлягають.
Керуючись ст.ст. 241-246, 250, 255, 295,382 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області - відмовити.
Рішення набирає законної сили згідно ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст.ст. 293, 295 та п. 15-5 розділу VII Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст рішення складено 16.12.2019р.
Суддя К.О. Танцюра
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.12.2019 |
Оприлюднено | 22.12.2019 |
Номер документу | 86495469 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Танцюра К.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні