Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Харків
10 грудня 2019 р. № 520/9689/19
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Мельникова Р.В.,
за участю секретаря судового засідання - Дирявої К.І.,
представника позивача - Нагорного Є.Ф.,
представника відповідачів - Павленка О.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "СХІДОПТТОРГ" до Головного управління ДФС у Харківській області, Державної фіскальної служби України про скасування рішень та зобов`язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И В :
Товариство з обмеженою відповідальністю "СХІДОПТОРГ" звернулося до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом, в якому з урахуванням уточнень просить суд:
- скасувати рішення Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 25.07.2019 № 1235404/32132831, від 25.07.2019 № 1235411/32132831, якими відмовлено у реєстрації податкових накладних №100601 від 10.06.2019 на суму 45650,00 грн (в т.ч. ПДВ 7608,33) та №100602 від 10.06.2019 на суму 42600,00 (в т.ч. ПДВ 7100,00), складених на користь ТОВ «ЕНЕРГОБУД-ГРУПП» (код ЄДРПОУ 38955540) та поданих на реєстрацію ТОВ "СХІДОПТОРГ" в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №100601 від 10.06.2019 на суму 45650,00 грн. (в т.ч. ПДВ 7608,33) та №100602 від 10.06.2019 на суму 42600,00 (в т.ч. ПДВ 7100,00), складених та поданих на реєстрацію ТОВ "СХІДОПТОРГ", датою їх фактичного подання на реєстрацію.
В обґрунтування позову зазначено, що позивач не відповідає жодному з Критеріїв ризиковості платника податків та контролюючим органом не було надано належної мотивації підстав та причин віднесення позивача до ризикових платників податків відповідно до пп.1.6 п.1 листа Державної фіскальної служби України №959/99-99-07-18 від 21.03.2018 р. Спірними у даній справі рішеннями комісії було відмовлено у реєстрації податкових накладних. На думку позивача, вказані рішення є незаконними та такими, що порушують його права, оскільки позивачем було надано усі документи з приводу господарських операцій, що стали підставами для складення та реєстрації податкових накладних. Позивачем вказано, що реєстрацію поданих позивачем податкових накладних було зупинено через те, що вони відповідають вимогам п.п. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку, що з огляду на не проведення належної процедури реєстрації таких критеріїв свідчить про зупинення реєстрації податкових накладних з підстав, які не передбачені законодавством. В той же час, у спірних рішеннях вказано на ненадання позивачем документів необхідних для прийняття рішення про реєстрацію, зокрема, розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків, що суперечить дійсним обставинам справи, оскільки податкові накладні було направлено на реєстрацію у зв`язку зі здійснення господарської операції, що було зафіксовано суб`єктами господарювання у первинних документах, та всі необхідні документи для реєстрації було надано податковому органу разом з поясненнями. Зазначені обставини зумовили звернення позивача до суду з даним позовом.
Ухвалою суду від 07.10.2019 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі за вищевказаним позовом.
Представником відповідача Головного управління ДФС у Харківській області через канцелярію суду подано відзив на позов, в якому останній проти заявленого позову заперечував та зазначив, що позивачем у даній справі оскаржуються рішення комісії Головного управління ДФС у Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийняті стосовно поданих для реєстрації податкових накладних, проте останні було прийнято за результатами оцінки наданих позивачем доказів. При цьому, як вказано представником відповідача, прийняттю зазначених рішень передувало зупинення реєстрації податкових накладних, проте позивачем не було наданих усіх необхідних документів, а саме документів складського обліку, витрат на його зберігання, навантаження, розвантаження чи витрат на складські приміщення, де могли зберігатися ТМЦ, документів, що підтверджують якість та відповідність (що передбачено договором), розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків. Відтак, представником відповідача вказано, що з наданих документів не можливо підтвердити придбання товарно-матеріальних цінностей, що є підставою для відмови у розблокуванні податкової накладної. Вказані обставини свідчать про необґрунтованість та недоведеність позовних вимог, а отже, останні задоволенню не підлягають.
Представник позивача у судове засідання прибув, позовні вимоги підтримав та просив суд задовольнити позов.
Представник відповідачів в судове засідання прибув, проти заявленого позову заперечував, посилаюсь на доводи, викладені у письмовому відзиві на позов.
Суд, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, встановив наступне.
З матеріалів справи вбачається, що Товариство з обмеженою відповідальністю "СХІДОПТОРГ", код ЄДРПОУ - 32132831, є суб`єктом господарювання, який зареєстрований у відповідності до норм діючого законодавств.
Профільними видами діяльності підприємства позивача є: діяльність посередників у торгівлі деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічними виробами (код КВЕД 46.13); діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту (код КВЕД 46.19); надання інших допоміжних комерційних послуг, н. в. і. у. (код КВЕД 82.99); оптова торгівля залізними виробами, водопровідним і опалювальним устаткованням і приладдям до нього (код КВЕД 46.74); неспеціалізована оптова торгівля (код КВЕД 46.90); роздрібна торгівля залізними виробами, будівельними матеріалами та санітарно-технічними виробами в спеціалізованих магазинах (код КВЕД 47.52).
Під час судового розгляду справи судом встановлено, що у червні та липні 2019 року позивачем за фактом оплати вартості товару в рамках господарських взаємовідносин із ТОВ ЕНЕРГОБУД-ГРУПП (код ЄДРПОУ - 38955540) за договором на поставку електричного обладнання №0527-01-Ен від 27.05.2019 року було направлено до реєстрації податкові накладні від 10.06.2019 року №100601 та від 10.06.2019 року №100602.
Відповідно до отриманих квитанцій №9139994239 від 27.06.2019 року та №914019377 від 27.06.2019 року, відповідно до яких реєстрацію податкових накладних зупинено, у зв`язку з тим, що податкові накладні/розрахунки коригування відповідають пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податків.
Під час судового розгляду справи зі змісту наданих представником позивача у позові пояснень судом встановлено, що після отримання квитанцій про зупинення реєстрації податкових накладних позивачем було надано до податкового органу відповідні пояснення та документи на підтвердження реальності здійснених господарських операцій. Зазначені обставини представником відповідачів під час розгляду справи не заперечувались та доказів на їх спростування до суду не надано.
Проте, за результатами розгляду поданих документів підприємством позивача отримано від податкового органу рішення комісії про відмову в реєстрації податкових накладних, а саме:
- рішення Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 25.07.2019 № 1235404/32132831, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №100601 від 10.06.2019 на суму 45650,00 грн (в т.ч. ПДВ 7608,33), складеної на користь ТОВ «ЕНЕРГОБУД-ГРУПП» (код ЄДРПОУ 38955540);
- рішення Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 25.07.2019 № 1235411/32132831, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №100602 від 10.06.2019 на суму 42600,00 (в т.ч. ПДВ 7100,00), складеної на користь ТОВ «ЕНЕРГОБУД-ГРУПП» (код ЄДРПОУ 38955540).
Позивач, не погодившись із зазначеними рішеннями податкового органу, звернувся до суду з даним позовом задля захисту своїх порушених прав.
При цьому, суд зазначає, що при зверненні до суду позивачем було також заявлено позовні вимоги про визнання протиправним та скасування рішення комісії Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, оформлене протоколом від 14.06.2019 року в частині внесення Товариства з обмеженою відповідальністю "СХІДОПТОРГ" (код ЄДРПОУ 32132831) до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості та зобов`язання Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю "СХІДОПТОРГ" (код ЄДРПОУ 32132831) з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості.
Однак, як зазначено представником позивача у поданій до суду заяві про уточнення позовних вимог, з відомостей електронного кабінету позивачу стало відомо про його виключення з переліку платників податків, які мають ознаки ризиковості, що також підтверджено наданою до суду представником відповідачів копією витягу з протоколу від 12.07.2019 року №210 засідання комісії Головного управління ДФС у Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації" на виконання вимог постанови КМУ від 21 лютого 2018 року № 117 та на виконання наказу ГУ ДФС у Харківській області від 14 березня 2018 № 1770 "Про затвердження складу Комісії" зі змінами та доповненнями, відповідно до якого позивача виключено переліку платників податків в режимі "Журнал ризикових платників податків" розділу "Робота Комісії регіонального рівня" підсистеми "Аналітична система" ІТС "Податковий блок" як платника з ознаками ризиковості.
Надаючи оцінку заявленим позовним вимогам та запереченням проти них, суд зазначає наступне.
Суд зазначає, що відповідно до п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з приписами п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
При цьому, відповідно до пункту 74.2 статті 74 Податкового кодексу України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Пунктом 74.3 статті 74 Податкового кодексу України передбачено, що зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.
Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" № 1246 від 29.12.2010 (далі Порядок № 1246), податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно пункту 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема, щодо наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.
Відповідно до пункту 13 Порядку № 1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Водночас, пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, в редакції чинній станом на час виникнення спірних правовідносин, передбачено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
На виконання вказаної норми постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №117), який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до п. 3 Порядку №117 податкові накладні / розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику), що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак:
1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування;
2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих на реєстрацію у місяці, іншому ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений в них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;
3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D > 0,05, Р
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.12.2019 |
Оприлюднено | 23.12.2019 |
Номер документу | 86496233 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Мельников Р.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні