Рішення
від 11.12.2019 по справі 520/975/19
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

11 грудня 2019 р. № 520/975/19

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді - Кухар М.Д.

при секретарі судового засідання - Єрьомкіній К.І.,

за участі:

представника позивача - Петренко С.В.,

представника відповідача - Білоконь С.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Енергоінвестпроект" (вул. Шевченка, буд. 146, офіс 39,м. Харків,61013, код ЄДРПОУ34633789) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків,61057, код ЄДРПОУ43143704) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "Енергоінвестпроект", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Харківській області, в якому просить суд:

- визнати протиправним та повністю скасувати податкове повідомлення-рішення Головного Управління Державної фіскальної служби у Харківській області від 18.01.2019 року № 00000291402 за формою Р , яким для ТОВ Енергоінвестпроект було збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), код платежу 14060100, на загальну суму 29476,25 грн., у тому числі: за основним платежем - 23581,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) - 5895,25 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідачем винесено протиправні повідомлення-рішення, чим порушено права позивача.

Відповідач надав до суду відзив, в якому проти задоволення позову заперечував, посилаючись на правомірність винесеного рішення.

Розглянувши матеріали справи, вивчивши доводи позову та відзиву проти нього, дослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, суд встановив наступні обставини.

04 липня 2018 року ГОВ Енергоінвестпроект поштовим зв`язком отримало від ГУ ДФС у Харківській області наступні податкові повідомлення-рішення:

- № 00002301402 від 03.07.2018 року за формою Р . яким для ТОВ Енергоінвестпроект було збільшено суму грошового зобов`язання з податку на прибуток приватних підприємств, код платежу 11021000. на загальну суму 1 174018.75 грн.. у тому числі: за основним платежем - 939 215.00 грн.. за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) - 234 803.75 і рн.:

- № 00002321402 від 03.07.2018 року за формою Р . яким для ГОВ Енергоінвестпроект було збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), код платежу 14060100, на загальну суму 1 738 521.25 грн.. у тому числі: за основним платежем - 1 390 817.00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) - 347 704,25 грн.

Зазначені податкові повідомлення-рішення були складені на підставі висновків Акту № 2268 2040-14-02-08/34633789 від 05.06.2018 року Про результати документальної планової виїзної перевірки TOB ЕНЕРГОІНВЕСТПРОЕКТ (податковий номер 34633789) з питань контролю за дотриманням вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2015 по 31.03.2018 .

Згідно з висновками Акту перевірки встановлено порушення ТОВ Енергоінвестлроект :

- порушено п.п. 134.1.1 и. 134.1 ст. 134 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 2755-VI (із змінами та доповненнями), що призвело до заниження податку на прибуток на загальну суму 939 215 гри., у тому числі за 111 кв. 2017року у сумі 803 664 гри., за 2017 рік в сумі 67 408 грн.. за 1 кв. 2018року в сумі 68 143 грн.

- порушено п. 198.1, п. 198.3 ст. 198. п. 200.1 ст. 200 Податкового кодексу України, в результаті чого неправомірно занижено податок на додану вартість (з урахуванням п. 102.1 ст. 102 Податкового кодексу України) на загальну суму 1 395 484 грн.. у тому числі: у травні 2015 року на суму 4 667грн., у червні 2015 року на суму 4 667грн., у липні 2015 року на суму 4 667грн.. у серпні 2015 року на суму 2 882грн., у вересні 2015 року на суму 4 667грн., у грудні 2015 року на суму 4 667грн., у січні 2016 року на суму 64 667грн., у вересні 2017 року на суму 1 294 398грн.. у жовтні 2017 року на суму 10 202 грн.

Листом від 16.07.2018 року вих. № 176 ТОВ Енергоінвестпроект подало до Державної фіскальної служби України скаргу на податкові повідомлення-рішення ТУ ДФС у Харківській області від 03.07.2018 року №№ 00002301402, 00002321402.

Листом від 31.08.2018 року вих. № 28328/6/99-99-11-01-01-25 ДФС повідомило рішення про результати розгляду скарги, яким скасувала податкові повідомлення-рішення ТУ ДФС у Харківській області від 03.07.2018 №00002301402. №00002321402 в частині збільшення грошових зобов`язань з податку на прибуток та ПДВ по взаємовідносинах з ТОВ НВО ПРОМТЕХЕНЕРГО , в частині збільшення грошових зобов`язань з податку на прибуток по взаємовідносинах з ТОВ НАУКОВО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР ЕНЕРГОТЕХ1НВЕСТ і у відповідній частині штрафні санкції, а в іншій частині зазначені податкові повідомлення-рішення залишає без змін.

18.09.2018 року ТОВ Енергоінвестпроект поштовим зв`язком одержало податкові повідомлення-рішення ТУ ДФС у Харківській області:

- № 00003631402 від 14.09.2018 року за формою Р . яким для ТОВ Енергоінвестпроект було збільшено суму грошового зобов`язання з податку на прибуток приватних підприємств, код платежу 11021000. на загальну суму 1 036 956.25 грн., у тому числі: за основним платежем - 829 565,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) - 207 391.25 грн.:

- № 00003641402 від 14.09.2018 року за формою Р , яким для ТОВ Енергоінвестпроект було збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), код платежу 14060100, на загальну суму І 663 521.25 грн., у тому числі: за основним платежем - 1 330 817.00 грн.. за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) - 332 704.25 грн.

Зазначені податкові повідомлення-рішення були оскаржені в судовому порядку до Харківського окружного адміністративного суду в межах провадження по справі № 520/9085/18.

Рішенням Харківського окружного адміністративного суду позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Енергоінвестпроект" до Головного управління Державної фіскальної служби України у Харківській області про скасування податкових повідомлень-рішень - задоволено. Визнано протиправним та скасовано податкові повідомлення - рішення Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області від 14.09.2018 № 00003631402, від 14.09.2018 №00003641402.

21 січня 2019 року ТОВ Енергоінвестпроект поштовим зв`язком одержало податкове повідомлення-рішення ТУ ДФС у Харківській області № 00000291402 від 18.01.2019 року за формою Р , яким для ТОВ Енергоінвестпроект було збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послу г), код платежу 14060100. на загальну суму 29 476.25 грн., у тому числі: за основним платежем - 23 581.00 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) - 5895.25 грн.

У Розрахунку до податкового повідомлення-рішення ГУ ДФС у Харківській області від 18.01.2019 року № 00000291402 було вказано, що воно є додатковим і прийняте за результатами документальної планової перевірки по ТОВ Енергоінвестпроект (код за ЄДРПО 34633789) акт перевірки 05.06.2018 року №2268/20-40-14-02-08/34633789 за наслідками опрацювання рішення ДФС України від 31.08.2018 № 28328/6/99-99-11-01-01-25 у зв`язку з арифметичною помилкою по взаємовідносинах ТОВ НТЦ ЕНЕРГОТЕХІНВЕСТ підлягають збільшенню грошові зобов`язання з податку на додану вартість додатково до податкового повідомлення-рішення від 14.09.2018 №00003641402.

Як вбачається з матеріалів справи ТОВ Енергоінвестпроект (надалі - ПНТ) у перевіряємий період здійснювало господарську діяльність з постачання електричної енергії за нерегульованим тарифом у відповідності до Умов та Правил здійснення підприємницької діяльності з постачання електричної енергії за нерегульованим тарифом, затверджених постановою НКРЕ від 12.08.1996 №> 36 (далі - Ліцензійні умови ПНТ).

Пунктом 2.4. Ліцензійних умов ПНТ було передбачено, що Ліцензіат повинен закуповувати електроенергію в оптового постачальника електричної енергії відповідно до умов його діяльності. Ліцензіат укладає договір купівлі-продажу електричної енергії з оптовим постачальником електричної енергії.

Оптовим постачальником електричної енергії є Державне підприємство Енергоринок .

Відповідно до ст. 15 Закону України Про електроенергетику купівля всієї електричної енергії, виробленої на електростанціях, потужність чи обсяг відпуску яких більші за граничні показники, а також на електростанціях, які виробляють електричну енергію з використанням альтернативних джерел енергії (крім доменного та коксівного газів, а з використанням і ідроенсргії - вироблену лише малими гідроелектростанціями), незалежно від величини встановленої потужності чи обсягів відпуску електричної енергії (крім електричної енергії, виробленої на теплоелектроцентралях, які входять до складу енергопостачальників. для споживання на території здійснення ліцензованої діяльності), та весь її оптовий продаж здійснюється на оптовому ринку електричної енергії України. Функціонування інших оптових ринків електричної енергії в Україні забороняється.

Оптовий ринок електричної енергії України створюється на підставі договору.

Сторонами договору є суб`єкти господарської діяльності, пов`язаної з:

диспетчерським (оперативно-технологічним) управлінням об`єднаною енергетичною системою України;

виробництвом електричної енергії на електростанціях;

передачею електричної енергії магістральними та міждержавними електричними мережами;

постачанням електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами;

оптовим постачанням електричної енергії.

У договорі визначаються мета та умови діяльності, права, обов`язки та відповідальність сторін. Цей договір погоджується з центральними органами виконавчої влади, що здійснюють управління в електроенергетиці. Національною комісією регулювання електроенергетики України. Антимонопольним комітетом України.

15 листопада 1996 року Національна комісія регулювання електроенергетики України погодила Договір між Членами Оптового ринку електричної енергії України (далі - ДЧОРЕ).

Таким чином ТОВ Енергоінвестпроект є стороною договору (ДЧОРЕ). на підставі якого створений Оптовий ринок електричної енергії України, і повинне дотримуватися його умов.

Додатком до ДЧОРЕ є Правила Оптового ринку електричної енергії, погоджені постановою НКРЕ від 09.08.2012 року № 1028. (далі Правила ОРЕ).

Пунктом 8.17.2 Правил ОРЕ встановлено, що для кожного розрахункового періоду добового графіка Розпорядник системи розрахунків повинен здійснити розрахунок оптової ринкової ціни.

Пунктом 1.1.2. Правил ОРЕ встановлено, то розрахунковий період - період, тривалістю 60 хвилин, який починається в момент початку першої години добового графіка кожної доби і закінчується в момент початку наступної години, не включаючи її.

Таким чином, на оптовому ринку електричної енергії України ціна на електроенергію для кожної години доби різна. У нічні години доби електроенергія на оптовому ринку електроенергії найдешевша, а в ранкові і вечірні - найдорожча.

Пунктом 3.7.1 Ліцензійних умов ПНТ передбачено, що система формування тарифу, який застосовується ліцензіатом при розрахунках із споживачами, мас бути визначений в договорі на постачання електричної енергії.

Одним з основних чинників, які впливають на тариф електроенергії, який ТОВ Енергоінвестпроект може запропонувати своїм споживачам є погодинна оптова ринкова ціна електроенергії, яку ТОВ Енергоінвестпроект сплатить ДП Енергоринок за погодинним графіком споживання електроенергії таким споживачем.

Тобто погодинний режим споживання електроенергії споживача безпосередньо впливає на погодинну оптову ринкову ціну електроенергії, яку для ТОВ Енергоінвестпроект розраховує ДГІ Енергоринок .

Окрім оптового ринку електричної енергії України існуєроздрібний ринок електричної енергії України.

На відміну від оптового ринку електроенергії на роздрібному ринку електроенергії споживачі не сплачують за електроенергію погодинно.

На роздрібному ринку електроенергії ТОВ Енергоінвестпроект конкурує з Обленерго і має запропонувати споживачам ціну електроенергії, яка буде нижчою за ціну (тариф) Обленерго.

У перевіряємий період тарифи Обленерго розраховувалися на підставі постанов НКРЕ від 13.06.1996 року № 15/1. від 22.01.2001 року № 47. від 06.05.1998 року № 564. від 13.04.2017 року №512.

Відповідно до вказаних вище постанов НКРЕ для Обленерго ціна (тариф) за електроенергію розраховується щомісячно і складається із середньої закупівельної ціни електричної енергії на оптовому ринку електроенергії України та/або в інших виробників електричної енергії з урахуванням технологічних витрат електричної енергії в місцевих (локальних) електричних мережах, тарифу на розподіл електричної енергії на відповідному класі напруги ліцензіата. що здійснює господарську діяльність з постачання електричної енергії на закріпленій території, на закріпленій території ліцензованої діяльності якого знаходиться споживач, та складової, яка забезпечує покриття витрат з постачання електричної енергії.

Тобто, чинне законодавство встановлює для Обленерго такий механізм формування ціни (тарифу) на електроенергію, який гарантує беззбиткову рентабельну діяльність з постачання електроенергії.

Для постачальників електроенергії за нерегульованим тарифом, до яких належить ТОВ Енергоінвестпроект чинне законодавство не передбачає жодних механізмів розрахунку ціни (тарифу) на електроенергію, які б забезпечували рентабельну діяльність з постачання електричної енергії.

Ціна (тариф) ТОВ Енергоінвестпроект на електроенергію складається із середньої закупівельної ціни електричної енергії на Оптовому ринку електроенергії України; тарифу на розподіл електричної енергії на відповідному класі напруги ліцензіата. шо здійснює господарську діяльність з постачання електричної енергії на закріпленій території, на закріпленій території ліцензованої діяльності якого знаходиться споживач; інформаційних послуг. При цьому більшу частину в ціні ТОВ Енергоінвестпроект на електроенергію складає середня закупівельна ціна електричної енергії на ОРЕ.

Закупівельна ціна електричної енергії на ОРЕ для ТОВ Енергоінвестпроект залежить від погодинних графіків споживання електроенергії споживачами.

Тому на стадії розроблення комерційної пропозиції споживачу і пропозиції такому споживачу укласти договір про купівлю-продаж електричної енергії ГОВ Енергоінвестпроект необхідно отримати та проаналізувати значний обсяг інформації щодо погодинних обсягів споживання електроенергії таким споживачем як за попередні, так і за поточні періоди. Необхідно визначити сталість режимів споживання електроенергії конкретним споживачем, наявність або відсутність сезонних коливань у режимах споживання електроенергії та можливість прогнозування майбутніх обсягів погодинного споживання електроенергії.

У зв`язку з відсутністю фахівців потрібної кваліфікації, які володіють знаннями і навичками щодо аналізу погодинних обсягів споживання, погодинних оптових цін на електроенергію та складення дозвільних документів споживачів для переходу на постачання від постачальників електричної енергії за нерегульованим тарифом, для досягнення показників рентабельної діяльності з постачання електричної енергії у ТОВ Енергоінвестпроект виникла необхідність в укладенні з ТОВ Науково-технічний центр Енерготехінвест договору про надання послуг № 01/12-15 від 10 грудня 2015 року.

Відповідно до відомостей, розміщених у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, за ТОВ Науково-технічний центр Енерготехінвест (код ЄДРПОУ 2974417976) вказано основний вид згідно КВЕД - 35.14 торгівля електроенергією.

ТОВ Науково-технічний центр Енерготехінвест 08.10.2004 року одержало в НКРЕ ліцензію серії АЕ № 288004 на право провадження підприємницької діяльності з постачання електричної енергії за нерегульованим тарифом строком дії до 15.10.2019 року.

На момент надання послуг за договором № 01/02-15 про надання послуг від 10.12.2015 року ТОВ Науково-технічний центр Енерготехінвест вже близько одинадцяти років здійснювало ліцензований вид діяльності з постачання електричної енергії за нерегульованим тарифом.

Тобто основна спеціалізація ТОВ Науково-технічний центр Енерготехінвест дозволяє йому надавати консультаційні послуги з питань економічних показників здійснення діяльності по постачанню електричної енергії у Запорізькій області.

За фактом надання послуг був складений Акт прийому-передачі наданих послуг від 28.01.2016 року за договором № 01/02-15 про надання послуг від 10 грудня 2015 року.

Зазначений документ повністю відповідає вимогам ч. 2 ст. 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні , оскільки мас наступні обов`язкові реквізити:

- назву документа:

- дату складення:

- назви підприємств, від імені яких він складений;

- зміст та обсяг господарської операції з постачання послуг;

- посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції;

- особисті підписи осіб.

Зокрема, змістом господарської операції в Акті прийому-передачі наданих послуг від 28.01.2016 року за договором № 01/02-15 про надання послуг від 10 грудня 2015 року, визначено консультаційні послуги з питань економічних показників здійснення діяльності по постачанню електричної енергії за нерегульованим тарифом на території Запорізької області.

Обсягом господарської операції в Акті прийому-передачі наданих послуг від 28.01.2016 року за договором № 01/02-15 про надання послуг від 10 грудня 2015 року вказано, що надані послуги містять інформацію про:

- промислові підприємства Запорізької області, які можуть бути потенційними споживачами електроенергії Замовника:

- підприємства-конкуренти Замовника, які здійснюють діяльність по постачанню електричної енергії у Запорізькій області:

- параметри, що формують ціну на електроенергію у Запорізькій області у 2015 році:

- аналіз графіків споживання електроенергії окремими промисловими підприємствами, потенційними споживачами електроенергії Замовника за декілька місяців 2015 року:

- економічні розрахунки тарифу Замовника на електроенергію для потенційних споживачів електроенергії Замовника порівняно з роздрібним тарифом ВАТ Запоріжжяобленерго за декілька місяців 2015 року;

- пропозиції по укладанню Замовником договорів про купівлю-продаж електроенергії з підприємствами Запорізької області;

- дані про обсяги та режими споживання електроенергії підприємствами Запорізької області.

До Акту прийому-передачі наданих послуг від 28.01.2016 року за договором № 01/02-15 про надання послуг від 10 грудня 2015 року Виконавець додав Звіт від 28 січня 2016 року Экономические показатели осуществления деятельности по поставке электрической энергии по нерегулируемому тарифу на территории Запорожской области , в якому було здійснено аналіз погодинних графіків споживання електроенергії конкретних промислових споживачів Запорізької області, приведені приведенні розрахунки рентабельності постачання електричної енергії за нерегульованим тарифом та дані рекомендації щодо конкретних споживачів, з якими Виконавець рекомендує провести переговори щодо укладення договору про купівлю-продаж електричної енергії.

Загальна вартість наданих за договором про надання послуг № 01/12-15 від 10 грудня 2015 року згідно Акту прийому-передачі наданих послуг від 28.01.2016 року склала 360 000.00 грн.. в т.ч. ПДВ 20% - 60 000.00 грн.

Станом на сьогоднішній день оплата за Договором проведена частково у розмірі 220000.00 грн.:

- 24.01.2016 року на суму 60000.00 грн.;

- 11.05.2016 року на суму 129000,00 гри.;

- 12.05.2016 року на суму 40000.00 грн.

Заборгованість по оплаті за Договором складає 131000.00 грн.

За фактом надання послуг була складена податкова накладна № 2 від 28.01.2016 року на суму ПДВ - 60 000,00 грн. Зазначена податкова накладна була складена вчасно та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до підпункту а пункту 198.1 ст. 198 Податкового кодексу України право на податковий кредит виникає при здійсненні операцій по придбанню або виготовленню товарів та послуг.

Пунктом 198.2 ст. 198 Податкового кодексу України встановлено, що датою виникнення права платника податку на віднесення суми податку до податковою кредиту вважається дата тієї події, яка відбулася раніше: дата списання грошових коштів з банківського рахунку платника податку в рахунок оплати товарі в послуг, або дата отримання платником податку товапів/послут.

Згідно з п. 198.3 ст. 198 Податкового кодексу України податковий кредит звітного періоду визначається із договірної (контрактної) вартості послуг. Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі послуги почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового період), а також від того, чи здійснював платник податків оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Згідно п. 201.4 Податкового кодексу України податкова накладна складається у момент виникнення податкових зобов`язань продавця у двох примірниках, оригінал надаються покупцю, копія залишається у продавця робіт (послуг). Згідно вимог п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/гіослуг платник податку-продавець товарів послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/ послуг, є для покупцятаких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку що відносяться до податкового кредиту.

Вищезазначена податкова накладна були отримана ТОВ Енергоінвестпроект від ТОВ Науково-технічний центр Енергогехінвест вчасно, відповідно до вимог чинного законодавства зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних, включені до реєстру отриманих та виданих податкових накладних і відповідають даним податкової декларації з ПДВ за січень 2016 року. За змістом наведених правових норм витрати для цілей визначення об`єкта оподаткування податком на додану вартість мають бути фактично здійснені і підтверджені належним чином складеними первинними документами, що відображають реальність господарської операції, яка є підставою для формування податкового обліку платника.

Оскільки умовами договору про надання послуг № 01/12-15 від 10.12.2015 року передбачене разове надання послуги, то одиницею виміру даної господарської операції є разова консультаційна послуга, оформлена актом прийому-передачі наданих послуг та Звітом, що повністю відповідає умовам договору. ТОВ Енергоінвестпроект вважає неправомірним застосування для визначення одиниці виміру господарської операції за договором про надання послуг № 01/12-15 від 10.12.2015 року такої категорії як людино-години , оскільки ГУ ДФС у Харківській області не наводить жодного нормативного обґрунтування необхідності застосування таких одиниць виміру.

Інформація, отримана від ТОВ Науково-технічний центр Енергогехінвест консультаційних послуг ТОВ Енергоінвестпроект за договором про падання послуг № 01/12-15 від 10.12.2015 року була використана ТОВ Енергоінвестпроект у господарській діяльності для проведення переговорів із промисловими підприємствами Запорізької області - потенційними споживачами електроенергії нашого Товариства.

Зокрема, на адресу вказаних у Звіті за договором про надання послуг № 01/12-15 від 10 грудня 2015 року Экономические показатели осуществления деятельности по поставке электрической энергии по нерегулируемому тарифу на территории Запорожской области підприємств-споживачів з боку ТОВ Енергоінвестпроект були надіслані комерційні пропозиції. З частиною із вказаних споживачів ТОВ Енергоінвестпроект і надалі перебуває у триваючих переговорах щодо укладення договору про купівлю-продаж електроенергії.

В результаті отриманих від ТОВ Науково-технічний центр Енерготехінвест консультаційних послуг ТОВ Енергоінвестпроект уклало наступні договори про купівлю- продаж електроенергії із споживачами Запорізької області:

- договір про купівлю-продаж електричної енергії № 69-ЕЕ-17 від 14.06.2017 року з І ПІ Діміорс ;

- договір про купівлю-продаж електричної енергії № 73-ЕЕ-18 від 14.03.2018 року з ТОВ Біол .

TOB Енергоінвестпроект заперечує проти твердження ГУ ДФС у Харківській області щодо того, то дані споживання електроенергії за 2015 рік. які взяті за базис розрахунку найкращої комерційної пропозиції від ТОВ Енергоінвестпроект для ПП Діміорс га ТОВ Біол не можуть бути актуальними у червні 2017 та березні 2018 року, оскільки за цей час могли суттєво змінитися кон`юнктура ринку торгівлі електроенергії по нерегульованому тарифу тощо.

Предмет договору №0П12-15 про надання послуг від 10.12.2015 року не встановлював для ТОВ НТЦ Енерготехінвест обов`язку забезпечити укладення ТОВ Енергоінвестпроект договорів про купівлю-продаж електроенергії із споживачами Запорізької області.

Пункт 1.2. зазначеного Договору встановлював для ТОВ НТЦ Енерготехінвест лише обов`язок надати пропозиції по укладанню Замовником договорів про купівлю-продаж електроенергії з підприємствами Запорізької області.

У Звіті за договором про надання послуг № 01/12-15 від 10 грудня 2015 року Экономические показатели осуществления деятельности по поставке электрической энергии по нерегулируемому тариф) на территории Запорожской области міститься перелік споживачів електроенергії на території Запорізької області, з якими, на думку Виконавця (ТОВ НТЦ Енерготехінвест ) економічно доцільно розпочати переговори щодо укладення договорів про купівлю-продаж електроенергії. При цьому у Звіті не вказано, що зазначені споживачі готові до таких переговорів і мають бажання змінювати постачальника електроенергії, оскільки це не охоплювалося предметом договору - ТОВ НТЦ Енерготехінвест не виконувало перед ТОВ Енергоінвестпроект функції комерційного агента (посередника).

Таким чином ТОВ Енергоінвестпроект самостійно ініціювало процедуру переговорів із споживачами, під час якої спочатку, як правило, тривалий час доводило споживачам доцільність зміни постачальника електроенергії взагалі, а потім переходило до безпосереднього узгодження умов договору про купівлю-продаж електроенергії, в тому числі і цінової пропозиції. Під час фінальної стадії укладення договору, використовувалися як поточні дані про обсяги споживання електроенергії, які надавали самі споживачі, так і історичні розрахунки, надані ТОВ НТЦ Енерготехінвест . внаслідок порівняння яких робилися висновки щодо сталих тенденцій у режимах споживання електроенергії конкретним споживачем та прогнози у режимах споживання на майбутнє.

З урахуванням вищевикладеного, враховуючи, що спірне повідомлення-рішення є додатком до податкового повідомлення-рішення від 14.09.2018 №00003641402, яке скасовано рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 28.01.2019 року у справі №520/9085/18, яке набрало законної сили, суд дійшов висновку про протиправність податкового повідомлення-рішеннявід 18.01.2019 року № 00000291402 за формою Р , яким для ТОВ Енергоінвестпроект було збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), код платежу 14060100, на загальну суму 29476,25 грн., у тому числі: за основним платежем - 23581,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) - 5895,25 грн., а відтак позовні вимоги підлягають задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись ст. 19 Конституції України, ст.ст. 6-9, 139, 242- 246, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Енергоінвестпроект" до Головного управління ДПС у Харківській області про скасування податкового повідомлення-рішення - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного Управління Державної фіскальної служби у Харківській області від 18.01.2019 року № 00000291402 за формою Р , яким для ТОВ Енергоінвестпроект було збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), код платежу 14060100, на загальну суму 29476,25 грн., у тому числі: за основним платежем - 23581,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) - 5895,25 грн.

Стягнути з Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків,61057, код ЄДРПОУ: 43143704) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Енергоінвестпроект" (вул. Шевченка, буд. 146, офіс 39,м. Харків,61013, код ЄДРПОУ: 34633789) за рахунок бюджетних асигнувань суму сплаченого судового збору в загальному розмірі 1921 грн. (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна гривня).

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Скарга може бути подана у порядку ч.1 ст.297 КАС України безпосередньо до Другого апеляційного адміністративного суду або у порядку п.15.5 Розділу VII КАС України до Другого апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд.

Повний текст рішення виготовлено 20.12.2019 року.

Суддя Кухар М.Д.

Дата ухвалення рішення11.12.2019
Оприлюднено23.12.2019
Номер документу86496278
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення

Судовий реєстр по справі —520/975/19

Ухвала від 08.08.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 17.07.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 11.05.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 13.03.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 27.02.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Постанова від 18.01.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Постанова від 18.01.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 13.12.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 17.08.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 17.08.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні