Ухвала
від 18.12.2019 по справі 916/2227/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


УХВАЛА

"18" грудня 2019 р.Справа № 916/2227/18

Господарський суд Одеської області у складі судді Гута С.Ф.

при секретарі судового засідання Борисовій Н.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні розглянувши заяву Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «ФОНТАН-39» про встановлення способу виконання рішення суду за вх.ГСОО№2-5481/19 від 08.11.2019 року,

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Південна телекомунікаційна компанія»

до відповідача Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «ФОНТАН-39»

про зобов`язання видати технічні умови, про зобов`язання погодити проектну документацію з доступу, про зобов`язання укласти договір з доступу до об`єкту інфраструктури, про зобов`язання відшкодувати майнову шкоду, -

за участю представників:

від позивача: - не з`явився;

від відповідача (заявника): - Скорохватова Н.Є., ордер № 544154, дата видачі : 18.11.19;

В С Т А Н О В И В:

Господарським судом Одеської області у складі судді Гута С.Ф. розглядається справа за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Південна телекомунікаційна компанія» до відповідача Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «ФОНТАН-39» про зобов`язання видати технічні умови, про зобов`язання погодити проектну документацію з доступу, про зобов`язання укласти договір з доступу до об`єкту інфраструктури, про зобов`язання відшкодувати майнову шкоду.

Рішенням господарського суду Одеської області від 13.12.2018р. у задоволені позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю «Південна телекомунікаційна компанія» до відповідача Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «ФОНТАН-39» про зобов`язання видати технічні умови, про зобов`язання погодити проектну документацію з доступу, про зобов`язання укласти договір з доступу до об`єкту інфраструктури, про зобов`язання відшкодувати майнову шкоду було відмовлено.

Постановою Південно-Західного апеляційного господарського суду від 15.03.2019р. апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Південна телекомунікаційна компанія" на рішення Господарського суду Одеської області від 13.12.2018р. у справі № 916/2227/18 було задоволено, а рішення Господарського суду Одеської області від 13.12.2018р. у справі № 916/2227/18 було скасовано частково.

01.04.2019р. на виконання постанови Південно-західного апеляційного господарського суду від 15.03.2019р. було видано відповідні накази.

08.11.2019р. до господарського суду Одеської області від Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «ФОНТАН-39» надійшла заява за вх.ГСОО№2-5481/19 про встановлення способу виконання наказу, виданого на виконання постанови Південно-західного апеляційного господарського суду від 15.03.2019р. у справі №916/2227/18 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Південна телекомунікаційна компанія» до відповідача Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «ФОНТАН-39» про зобов`язання видати технічні умови, про зобов`язання погодити проектну документацію з доступу, про зобов`язання укласти договір з доступу до об`єкту інфраструктури, про зобов`язання відшкодувати майнову шкоду, та надати відповідні роз`яснення.

Ухвалою господарського суду Одеської області від 13.11.2019 року судом було призначено заяву до розгляду в судовому засіданні з викликом сторін на 18.11.2019 року.

14.11.2019 року до Господарського суду надійшов запит Південно-Західного Апеляційного Господарського суду про необхідність надсилання справи №916/2227/18 до суду апеляційної інстанції у зв`язку із надходженням заяви Товариства з обмеженою відповідальністю «Південна телекомунікаційна компанія» м. Одеса про роз`яснення постанови суду від 15.03.2019 р.

Ухвалою господарського суду Одеської області від 15.11.2019р. провадження у справі № 916/2227/18 було зупинено до розгляду Південно-Західним Апеляційним Господарським судом заяви Товариства з обмеженою відповідальністю «Південна телекомунікаційна компанія» м. Одеса про роз`яснення постанови суду від 15.03.2019 р.

Ухвалою Південно-Західного апецяційного господарського суду від 19.11.2019р. було відмовлено Товариству з обмеженою відповідальністю «Південна телекомунікаційна компанія» у задоволені заяви про роз`яснення постанови.

09.12.2019 року до господарського суду Одеської області надійшли матеріали справи №916/2227/18.

Ухвалою господарського суду Одеської області від 17.12.2019 року провадження у справі № 916/2227/18 було поновлено та призначено до розгляду у судовому засіданні на 18.12.2019 року о 10:20 год.

Дослідивши у відкритому судовому засіданні матеріали справи №916/2227/18 та заяви, суд встановив:

В обґрунтування поданої заяви заявник зазначає, що Постановою Південно-Західного апеляційного господарського суду від 15.03.2019 року був частково задоволений позов ТОВ Південні телекомунікаційна компанія , зобов`язано видати технічні умови доступу та стягнуто з ОСББ Фонтан - 39 судові витрати у сумі 17 405 грн. На виконання рішення Південно-західного апеляційного господарського суду від 15.03.2019 року було видано відповідний наказ. Як зазначає заявник, 22 липня 2019 року до ОСББ Фонтан-39 поштовим відправленням надійшла Постанова державного виконавця першого Приморського відділу Державної виконавчої служби м. Одеси ГТУЮ в Одеській області від

12.07.2019 року про відкриття виконавчого провадження ВП №59538654 щодо зобов`язання видати технічні умови . Як зазначає заявник, 29.07.2019 року ОСББ Фонтан-39 звернувся до Першого Приморського відділу Державної виконавчої служби м. Одеси ГТУЮ в Одеській області з заявою, якою повідомлено про намір добровільного виконання рішення. Зі змісту рішення вбачається, що суд зобов`язав «Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Фонтан-39» м. Одеса видати Товариству з обмеженою відповідальністю «Південна телекомунікаційна компанія» м. Одеса технічні умови до об`єкту доступу згідно із встановленим законодавством порядком» . Відповідно до положень Закону України «Про доступ до об`єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж» видача технічних умов з доступу - комплекс робіт з підготовки та видачі власником інфраструктури об`єкта доступу вихідних даних для розроблення замовником проектної документації щодо доступу для користування елементами інфраструктури відповідного об`єкта доступу. Відповідно до ч. 1 ст. 12 Закону технічні умови з доступу розробляються та видаються власником інфраструктури відповідного об`єкта доступу замовнику в порядку, па умовах та у строк, що визначені правилами надання доступу до інфраструктури відповідного об`єкта доступу. У зв`язку із тим, що рішенням суду передбачено лише видача технічних умов, є незрозумілим, хто має розробити такі умови, оскільки судом не приймалось рішення про зобов`язання боржника розробити ці технічні умови.

З врахуванням вищенаведених обставин, відповідач був змушений звернутись до Господарського суду Одеської області із даною заявою щодо встановлення способу виконання рішення господарського суду Одеської області у справі №916/2227/18.

Розглянувши матеріали справи, проаналізувавши норми чинного законодавства, суд дійшов висновку, що заява не підлягає задоволенню з наступних підстав:

Статтею124 Конституції України встановлено, що судові рішення є обов`язковими до виконання на всій території України.

Статтею1 Закону України „Про виконавче провадження» встановлено, що виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

Відповідно ст.3 до Закону України „Про виконавче провадження» , підлягають примусовому виконанню рішення на підставі таких виконавчих документів: виконавчих листів та наказів, що видаються судами у передбачених законом випадках на підставі судових рішень, рішень третейського суду, рішень міжнародного комерційного арбітражу, рішень іноземних судів та на інших підставах, визначених законом або міжнародним договором України; судові накази; ухвал, постанов судів у цивільних, господарських, адміністративних справах, справах про адміністративні правопорушення, кримінальних провадженнях у випадках, передбачених законом; виконавчих написів нотаріусів; посвідчень комісій по трудових спорах, що видаються на підставі відповідних рішень таких комісій; постанов державних виконавців про стягнення виконавчого збору, постанов державних виконавців чи приватних виконавців про стягнення витрат виконавчого провадження, про накладення штрафу, постанов приватних виконавців про стягнення основної винагороди; постанов органів (посадових осіб), уповноважених розглядати справи про адміністративні правопорушення у випадках, передбачених законом; рішень інших державних органів та рішень Національного банку України, які законом визнані виконавчими документами; 8) рішень Європейського суду з прав людини з урахуванням особливостей, передбачених Законом України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини", а також рішень інших міжнародних юрисдикційних органів у випадках, передбачених міжнародним договором України; рішень (постанов) суб`єктів державного фінансового моніторингу (їх уповноважених посадових осіб), якщо їх виконання за законом покладено на органи та осіб, які здійснюють примусове виконання рішень.

У відповідності до ч.1 ст.5 до Закону України „Про виконавче провадження» , примусове виконання рішень покладається на органи державної виконавчої служби (державних виконавців) та у передбачених цим Законом випадках на приватних виконавців, правовий статус та організація діяльності яких встановлюються Законом України "Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів".

У ч. 3 ст.18 Закону України "Про виконавче провадження" встановлено, що Виконавець під час здійснення виконавчого провадження має право: 1) проводити перевірку виконання боржниками рішень, що підлягають виконанню відповідно до цього Закону; 2) проводити перевірку виконання юридичними особами незалежно від форми власності, фізичними особами, фізичними особами - підприємцями рішень стосовно працюючих у них боржників; 3) з метою захисту інтересів стягувача одержувати безоплатно від державних органів, підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності, посадових осіб, сторін та інших учасників виконавчого провадження необхідні для проведення виконавчих дій пояснення, довідки та іншу інформацію, в тому числі конфіденційну ; 4) за наявності вмотивованого рішення суду про примусове проникнення до житла чи іншого володіння фізичної особи безперешкодно входити на земельні ділянки, до житлових та інших приміщень боржника - фізичної особи, особи, в якої перебуває майно боржника чи майно та кошти, належні боржникові від інших осіб, проводити в них огляд, у разі потреби примусово відкривати їх в установленому порядку із залученням працівників поліції, опечатувати такі приміщення, арештовувати, опечатувати та вилучати належне боржникові майно, яке там перебуває та на яке згідно із законом можливо звернути стягнення. Примусове проникнення на земельні ділянки, до житлових та інших приміщень у зв`язку з примусовим виконанням рішення суду про виселення боржника та вселення стягувача і рішення про усунення перешкод у користуванні приміщенням (житлом) здійснюється виключно на підставі такого рішення суду; 5) безперешкодно входити на земельні ділянки, до приміщень, сховищ, іншого володіння боржника - юридичної особи, проводити їх огляд, примусово відкривати та опечатувати їх; 6) накладати арешт на майно боржника , опечатувати, вилучати, передавати таке майно на зберігання та реалізовувати його в установленому законодавством порядку; 7) накладати арешт на кошти та інші цінності боржника , зокрема на кошти, які перебувають у касах, на рахунках у банках, інших фінансових установах та органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів (крім коштів на рахунках платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, коштів на рахунках із спеціальним режимом використання, спеціальних та інших рахунках, звернення стягнення на які заборонено законом), на рахунки в цінних паперах, а також опечатувати каси, приміщення і місця зберігання грошей; 8) здійснювати реєстрацію обтяжень майна в процесі та у зв`язку з виконавчим провадженням; 9) використовувати за згодою власника приміщення для тимчасового зберігання вилученого майна, а також транспортні засоби стягувача або боржника за їхньою згодою для перевезення майна; 10) звертатися до суду або органу, який видав виконавчий документ, із заявою (поданням) про роз`яснення рішення у випадках, передбачених цим Законом, до суду, який видав виконавчий документ, - із заявою (поданням) про встановлення чи зміну порядку і способу виконання рішення, про відстрочку чи розстрочку виконання рішення; 11) приймати рішення про відстрочку та розстрочку виконання рішення (крім судових рішень), за наявності письмової заяви стягувача; 12) звертатися до суду з поданням про розшук дитини, про постановлення вмотивованого рішення про примусове проникнення до житла чи іншого володіння боржника - фізичної або іншої особи, в якої перебуває дитина, стосовно якої складено виконавчий документ про її відібрання; 13) звертатися до суду з поданням про примусове проникнення до житла чи іншого володіння боржника - фізичної або іншої особи, в якої перебуває майно боржника чи майно та кошти, що належать боржникові від інших осіб; 14) викликати фізичних осіб, посадових осіб з приводу виконавчих документів, що перебувають у виконавчому провадженні. У разі якщо боржник без поважних причин не з`явився за викликом виконавця, виконавець має право звернутися до суду щодо застосування до нього приводу; 15) залучати в установленому порядку понятих, працівників поліції, інших осіб, а також експертів, спеціалістів, а для проведення оцінки майна - суб`єктів оціночної діяльності - суб`єктів господарювання; 16) накладати стягнення у вигляді штрафу на фізичних, юридичних та посадових осіб у випадках, передбачених законом; 17) застосовувати під час примусового виконання рішень фото- і кінозйомку, відеозапис; 18) вимагати від матеріально відповідальних і посадових осіб боржників - юридичних осіб або боржників - фізичних осіб надання пояснень за фактами невиконання рішень або законних вимог виконавця чи іншого порушення вимог законодавства про виконавче провадження; 19) у разі ухилення боржника від виконання зобов`язань, покладених на нього рішенням, звертатися до суду, за встановленням тимчасового обмеження у праві виїзду боржника - фізичної особи за межі України до виконання зобов`язань за рішенням або погашення заборгованості за рішеннями про стягнення періодичних платежів; 20) залучати в разі потреби до проведення чи організації виконавчих дій суб`єктів господарювання, у тому числі на платній основі, за рахунок авансового внеску стягувача; 21) отримувати від банківських та інших фінансових установ інформацію про наявність рахунків та/або стан рахунків боржника , рух коштів та операції за рахунками боржника, а також інформацію про договори боржника про зберігання цінностей або надання боржнику в майновий найм (оренду) індивідуального банківського сейфа, що охороняється банком; 22) здійснювати інші повноваження, передбачені цим Законом.

Згідно ст. 31 Закону України про виконавче провадження, у разі якщо викладена у виконавчому документі резолютивна частина рішення є незрозумілою, виконавець або сторони виконавчого провадження мають право звернутися до суду, який видав виконавчий документ, із заявою про роз`яснення відповідного рішення. У разі якщо зміст виконавчого документа незрозумілий, виконавець або сторони виконавчого провадження мають право звернутися до органу (посадової особи), який видав виконавчий документ, із заявою про роз`яснення його змісту.

Згідно з положеннями ст.129 Конституції України обов`язковість рішення суду визначено однією із основних засад судочинства.

Відповідно до ст. 129-1 Конституції України суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.

Конституційний Суд України у своєму рішенні №18-рп/2012 від 13.12.2012р. вказав, що виконання судового рішення є невід`ємною складовою права кожного на судовий захист і охоплює, зокрема, визначений у законі комплекс дій, спрямованих на захист і поновлення порушених прав, свобод, законних інтересів фізичних та юридичних осіб, суспільства, держави.

Розглядаючи справу №5-рп/2013, Конституційний Суд України у своєму рішенні від 26.06.2013р. зазначив, що право на судовий захист є конституційною гарантією прав і свобод людини і громадянина, а обов`язкове виконання судових рішень - складовою права на справедливий судовий захист.

Невиконання судового рішення загрожує сутності права на справедливий розгляд судом (п.3 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України від 25.04.2012р. № 11-рп/2012).

З наведених приписів Конституції України та рішень Конституційного Суду України вбачається декларування законодавцем безумовного права кожного, на чию користь ухвалено судове рішення, на його виконання.

У ч.ч.2,4 ст.13 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" встановлено, що судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Обов`язковість урахування (преюдиційність) судових рішень для інших судів визначається законом. Невиконання судових рішень має наслідком юридичну відповідальність, установлену законом.

Згідно ст. 86 Господарського процесуального кодексу України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Враховуючи вищезазначені обставини, господарський суд приходить до висновку про відмову у задоволенні заяви Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «ФОНТАН-39» про встановлення способу виконання рішення суду, становлення способу виконання наказу, виданого на виконання Постанови Південно-Західного апеляційного господарського суду від 15.03.2019 року у справі №916/2227/18 за позовом ТОВ Південні телекомунікаційна компанія , до ОСББ Фонтан - 39 та надати відповідні роз`яснення, за вх.ГСОО№2-5481/19 від 08.11.2019 року.

Суд наголошує на тому, що, заявник невірно обрав спосіб захисту, це обумовлено тим, що ст. 331 ГПК України не передбачає роз`яснення наказу виданого Господарським судом України, що не позбавляє заявника звернутися до суду про роз`яснення рішення згідно ст.. 245 ГПК України.

Керуючись ст. 234 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

У задоволенні заяви Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «ФОНТАН-39» про встановлення способу виконання рішення суду за вх.ГСОО№2-5481/19 від 08.11.2019 року - відмовити.

Ухвала набрала чинності 18.12.19р. та оскарженню не підлягає.

Повний текст ухвали складено та підписано 23.12.2019р.

Суддя С.Ф. Гут

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення18.12.2019
Оприлюднено24.12.2019
Номер документу86530054
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —916/2227/18

Ухвала від 14.09.2020

Господарське

Господарський суд Одеської області

Гут С.Ф.

Ухвала від 08.09.2020

Господарське

Господарський суд Одеської області

Гут С.Ф.

Ухвала від 19.08.2020

Господарське

Господарський суд Одеської області

Лічман Л.В.

Ухвала від 20.02.2020

Господарське

Господарський суд Одеської області

Гут С.Ф.

Ухвала від 17.02.2020

Господарське

Господарський суд Одеської області

Гут С.Ф.

Ухвала від 03.02.2020

Господарське

Господарський суд Одеської області

Гут С.Ф.

Ухвала від 29.01.2020

Господарське

Господарський суд Одеської області

Гут С.Ф.

Ухвала від 18.12.2019

Господарське

Господарський суд Одеської області

Гут С.Ф.

Ухвала від 17.12.2019

Господарське

Господарський суд Одеської області

Гут С.Ф.

Ухвала від 19.11.2019

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Лавриненко Л.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні