Рішення
від 23.12.2019 по справі 400/2755/19
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 грудня 2019 р. № 400/2755/19 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Птичкіної В.В., розглянувши в порядку письмового провадження справу

за позовом:Товариства з обмеженою відповідальністю "УРБАН КОНСТРАКТ", провулок Стапельний, 4/1, м. Миколаїв,54039 до відповідача:Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Миколаївській області, вул. Космонавтів, 61, м. Миколаїв, 54056 треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача:Департамент Житлово-комунального господарства Миколаївської міської ради, вул. Ад. Макарова, 7, м. Миколаїв, 54030 Товариство з обмеженою відповідальністю " Будівельно-Виробнича Компанія "ПИК-СТРОЙ", провулок Обсерваторний, 2/6, м. Одеса, Одеська область, 65014 про:скасування наказу Про проведення позапланової перевірки від 27.08.2019 № 87/П,

Товариство з обмеженою відповідальністю УРБАН КОНСТРАКТ (надалі - Товариство або позивач) звернулося до суду з адміністративним позовом, що містив вимоги:

скасувати наказ Управління Державної архітектуро-будівельної інспекції у Миколаївській області (надалі - Управління або відповідач) від 27.08.2018 № 87/П Про проведення позапланової перевірки .

В якості третіх осіб на стороні позивача, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, Товариство вказало Департамент житлово-комунального господарства Миколаївської міської ради (надалі - Департамент або третя особа 1) та Товариство з обмеженою відповідальністю Будівельно-Виробнича Компанія ПИК-СТРОЙ (надалі - Компанія або третя особа 2).

В обґрунтування позовних вимог Товариство вказало, що у відповідача не було фактичних та правових підстав для проведення перевірки.

Ухвалою від 05.09.2019 (арк. спр. 71-73) суд відмовив Товариству у задоволенні заяви про забезпечення позову шляхом заборони Управлінню проводити позапланову перевірку об`єкта будівництва Реконструкція площі Соборної в Центральному районі м. Миколаєва за адресою: вул. Адміральська, площа Соборна, м. Миколаїв, Миколаївська область (надалі - Об`єкт будівництва).

Ухвалою від 09.09.2019 суд відкрив провадження у справі, призначив судове засідання на 10.10.2019 та встановив відповідачу строк (15 днів з моменту отримання копії ухвали про відкриття провадження у справі) для подання:

відзиву на позовну заяву за кожним з доводів позовної заяви та доказів на його підтвердження, з доказами направлення відзиву позивачу;

належним чином засвідчених копій всіх документів, що стали підставою для видання оскаржуваного наказу;

інформації щодо того, чи було проведено перевірку згідно з направленням від 28.08.2019 № 298.

Ухвалу про відкриття провадження у справі Управління отримало 13.09.2019 (арк. спр. 80).

У встановлений судом строк відповідач вимоги, що були викладені в ухвалі про відкриття провадження у справі, не виконав. Відзив на адміністративний позов та документи надійшли до суду 17.10.2019 (арк. спр. 105).

Відповідно до частини восьмої статті 79 Кодексу адміністративного судочинства України, докази, не подані у встановлений законом або судом строк, до розгляду судом не приймаються, крім випадку, якщо особа, що їх подає, обґрунтувала неможливість їх подання у вказаний строк з причин, що не залежали від неї.

Частиною шостою статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Правом подати письмові пояснення щодо предмета спору треті особи не скористались.

В судове засідання представники сторін та третіх осіб не прибули. Представник позивача подав клопотання про розгляд справи за його відсутністю.

Відповідно до частини дев`ятої статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглянув справу у письмовому провадженні.

Дослідивши письмові докази, суд

В С Т А Н О В И В:

З 05.08.2019 по 16.08.2019 посадові особи Управління, на підставі наказу від 26.07.2019 № 77/П, провели позапланову перевірку дотримання суб`єктами містобудування - Департаментом (замовник), Компанією (підрядник), Товариством (генеральний проектувальник) вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил на Об`єкті будівництва, результати якої оформили Актом від 16.08.2019 № 265, складеним за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності (надалі - Акт, арк. спр. 51-68).

Актом було встановлено, що проектна документація розроблена Товариством з порушенням вимог будівельного законодавства.

16.08.2019 до Управління надійшло звернення (без номера та дати, надалі - Звернення, арк. спр. 17) за підписом голови Громадської організації Національні Дружини Миколаїв Глущенка О.В. такого змісту:

У зв`язку з занепокоєнням станом будівельних робіт, які виконуються на Соборній площі та рядом неоднозначних будівельних рішень, зокрема з комунікаціями, просимо вас провести перевірку на даному об`єкті. Зокрема перевірку відповідності будівельних робіт, додержання державних будівельних норм Соборної площі міста Миколаїв, в частині додержання проектних рішень, виконавчої документації, а також в частині прийняття заходів з моменту знайдення археологічної знахідки.

Даний об`єкт має стати візитівкою міста, а не черговою будівельною корупційною дірою з недолугим дизайном та якістю робіт .

27.08.2019 заступник начальника Управління - начальник відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування, з посиланням на статтю 41 Закону України від 17.02.2011 № 3038-VI Про регулювання містобудівної діяльності (надалі - Закон № 3038), статтю 7 Закону України від 05.04.2007 № 877-V Про основи державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності (надалі - Закон № 877), пункт 7 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 № 553 (надалі - Порядок), Звернення, видала наказ № 87/П Про проведення позапланової перевірки (надалі - Наказ, арк. спр. 16).

Згідно з Наказом, предметом перевірки на Об`єкті будівництва мало бути дотримання Департаментом, Компанією і Товариством вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання будівельних робіт.

28.08.2019, на виконання Наказу, посадовим особам Управління було видано Направлення для проведення планового (позапланового) заходу № 298 зі строком дії з 29.08.2019 по 11.09.2019 (арк. спр. 14-15).

На думку позивача, при виданні Наказу відповідач порушив частину першу статті 6 Закону № 877, відповідно до якої повторне проведення позапланових заходів державного нагляду (контролю) за тим самим фактом (фактами), що був (були) підставою для проведеного позапланового заходу державного нагляду (контролю), забороняється. Звернення, що стало підставою для видання Наказу, як зазначило у Товариство у позові, не відповідає вимогам Національного стандарту України (ДСТУ 4162-2003) Державна уніфікована система документації. Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлювання документів , тому не підлягало розгляду відповідачем. У тексті Звернення відсутня інформація про те, який суб`єкт містобудування допустив порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, та в чому це порушення полягає. Також позивач зазначив, що, в порушення пункту 12 Порядку, відповідач не розмістив 29.08.2019 на своєму офіційному веб-сайті інформацію про проведення позапланової перевірки.

10.10.2019 позивач подав копію акта від 11.09.2019 № 298, складеного за результатами проведеної на підставі Наказу перевірки (надалі - акт від 11.09.2019, арк. спр. 94-103).

При прийнятті рішення суд виходив з такого.

Завданням адміністративного судочинства, згідно з частиною першою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Як вказано у першому реченні частини другої статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Згідно з частиною другою статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені їх права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом, зокрема, визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень.

Наказ, вимогу про скасування якого заявило Товариство, у розумінні пункту 19 частини першої статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України, є індивідуальним актом - актом управління (рішенням) суб`єкта владних повноважень, виданим (прийнятим) на виконання владних управлінських функцій або в порядку надання адміністративних послуг, який стосується прав або інтересів визначеної в акті особи або осіб, та дія якого вичерпується його виконанням або має визначений строк.

Як вказано у першому реченні частини другої статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Єдина вимога, зазначена в адміністративному позову, - скасування Наказу.

Вимоги про скасування акта індивідуальної дії можуть стосуватись виключно діючих актів, оскільки задоволення відповідного позову має наслідком позбавлення такого акта юридичної сили (здатності до застосування). Акт індивідуальної дії, який вичерпав свою дію, є юридичним фактом, що відбувся в минулому та призвів до виникнення певних правових наслідків.

На день розгляду справи відповідач перевірку провів, підтвердженням чого є акт від 11.09.2019.

Таким чином, Наказ є реалізованим та таким, що вичерпав свою дію.

З урахуванням цього, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення адміністративного позову.

Вимогу про визнання Наказу протиправним Товариство не заявило.

Другим реченням частини другої статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Отже, вихід за межі позовних вимог є правом, а не обов`язком суду.

В даному випадку, на думку суду, відсутня необхідність виходу за межі позовних вимог. Доводи щодо невідповідності Наказу нормам Закону № 877 та Порядку як аргументи щодо незаконності проведеної перевірки Товариство має можливість заявити у випадку оскарження результатів проведеної Управлінням перевірки.

Судові витрати покладаються на позивача.

Керуючись статтями 2, 9, 19, 77, 205, 241-243, 246, 250, 255, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Відмовити в задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "УРБАН КОНСТРАКТ" (провулок Стапельний, 4/1, м. Миколаїв, 54039, ідентифікаційний код 41470050) до Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Миколаївській області (вул. Космонавтів, 61, м. Миколаїв, 54056, ідентифікаційний код не відомий) .

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду першої інстанції подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду , або справу було розглянуто в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається учасниками справи відповідно до статті 297 Кодексу адміністративного судочинства України з урахуванням пункту 15.5 Розділу VII Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя В.В. Птичкіна

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.12.2019
Оприлюднено26.12.2019
Номер документу86545926
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —400/2755/19

Ухвала від 17.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 13.07.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Рішення від 23.12.2019

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Птичкіна В.В.

Ухвала від 09.09.2019

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Птичкіна В.В.

Ухвала від 05.09.2019

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Птичкіна В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні