ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 грудня 2019 року м. ПолтаваСправа № 440/4131/19
Полтавський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Ясиновського І.Г., розглянув за правилами спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні справу за позовом ОСОБА_1 до Ліквідаційної комісії Управління МВС України в Полтавській області, Ліквідаційної комісії Кременчуцького міського відділу УМВС України в Полтавській області, третя особа, що не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні відповідача - Головне управління державної казначейської служби України в Полтавській області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії.
В С Т А Н О В И В:
29.10.2019 ОСОБА_1 (надалі також - ОСОБА_1 , позивач) звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовом до Ліквідаційної комісії Управління МВС України в Полтавській області (надалі також - відповідач-1), Ліквідаційної комісії Кременчуцького міського відділу УМВС України в Полтавській області (надалі також - відповідач-2), третя особа, що не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні відповідача - Головне управління державної казначейської служби України в Полтавській області (надалі також - третя особа), у якому просив:
- визнати протиправною бездіяльність Ліквідаційної комісії Управління МВС України в Полтавській області та Ліквідаційної комісії Кременчуцького міського відділу УМВС України в Полтавській області, що виразилась у фактичному недопущенні ОСОБА_1 до роботи на посаді дільничного інспектора міліції сектора дільничних інспекторів міліції Кременчуцького міського відділу УМВС України в Полтавській області;
- зобов`язати Ліквідаційну комісію Управління МВС України в Полтавській області та Ліквідаційну комісію Кременчуцького міського відділу УМВС України в Полтавській області допустити ОСОБА_1 до роботи на посаді дільничного інспектора міліції сектора дільничних інспекторів міліції Кременчуцького міського відділу УМВС України в Полтавській області;
- зобов`язати Ліквідаційну комісію Управління МВС України в Полтавській області нарахувати та виплатити ОСОБА_1 грошове забезпечення, починаючи з 30 листопада 2018 року та по дату ухвалення рішення судом, виходячи з розміру середньої заробітної плати по Полтавській області;
- визнати протиправною бездіяльність Ліквідаційної комісії Управління МВС України в Полтавській області щодо присвоєння ОСОБА_1 чергового спеціального звання на один ступінь вище - "капітан міліції" на підставі п. 35 "Положення про проходження служби рядовим і начальницьким складом органів внутрішніх справ", затвердженого постановою Кабінету Міністрів Української РСР №114 від 29.07.1991;
- зобов`язати Ліквідаційну комісію Управління МВС України в Полтавській області видати наказ про присвоєння ОСОБА_1 чергового спеціального звання на один ступінь вище - "капітан міліції" на підставі п. 35 "Положення про проходження служби рядовим і начальницьким складом органів внутрішніх справ", затвердженого постановою Кабінету Міністрів Української РСР №114 від 29.07.1991;
- визнати протиправною бездіяльність Ліквідаційної комісії Управління МВС України в Полтавській області, що виразилось у неподанні до органів соціального населення переліку осіб, які мають право на отримання грошової допомоги;
- зобов`язати Ліквідаційну комісію Управління МВС України в Полтавській області виплатити ОСОБА_1 щорічну разову грошову допомогу до 5 травня, як учаснику бойових дій у розмірі 1295 грн.
В обґрунтування позову позивачем зазначено, що рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 28.11.2018 № 1640/3198/18 позивача поновлено на посаді дільничного інспектора міліції сектору дільничних інспекторів міліції Кременчуцького міського відділу УМВС України в Полтавській області з 25.07.2018. Водночас відповідачем-2 протягом тривалого часу ігнорувалися звернення позивача стосовно допуску ОСОБА_1 до роботи. Крім того, позивач зазначає, що неодноразово звертався до відповідача-2 із рапортом про допуск до виконання службових обов`язків. Указано, що 30.09.2019 позивач отримав листа з відповіддю УМВС України в Полтавській області в якому зазначено, що на даний час підстав для перегляду рішення щодо допуску позивача до виконання службових обов`язків немає. Так, за твердженням позивача, своєю бездіяльністю відповідач порушує право позивача на працю, закріплене статтею 43 Конституції України. Крім того, позивач вважає, що має право на присвоєння йому звання "капітан міліції" та виплати разової грошової допомоги, як учаснику бойових дій.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 04.11.2019 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі №440/4131/19; розгляд справи призначено за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи (у письмовому провадженні).
09.12.2019 до суду Ліквідаційною комісією Кременчуцького міського відділу УМВС України в Полтавській області надано відзив на позов в якому зазначено, що починаючи з 07.11.2015 Кременчуцький міський відділ УМВС України в Полтавській області перебував у стані припинення і не здійснював будь-якої діяльності крім ліквідаційної процедури. Таким чином, за твердженням відповідача, вказане унеможливлювало допущення позивача до роботи на посаді дільничного інспектора міліції СДІМ Кременчуцького міського відділу УМВС України в Полтавській області, на якій позивач був поновлений наказом УМВС від 30.11.2018 № 708 о/с на виконання рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 28.11.2018 у справі № 1640/3198/18. Крім того, відповідач-2 звертає увагу суду на те, що 20.11.2019 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб та громадських формувань внесено запис № 15851110018004697 про припинення юридичної особи Кременчуцького міського відділу УМВС України в Полтавській області. У зв`язку з зазначеним наказом УМВС України в Полтавській області від 20.11.2019 № 715 о/с ОСОБА_1 звільнено за п.1 ст. 40 КЗпП України /а.с. 67-70/.
19.12.2019 до суду позивачем надано відповідь на відзив в якій вказано щодо безпідставності доводів відповідача-1 стосовно втрати чинності постановою Кабінету Міністрів України від 07.11.2007 № 1294 та наказу МВС України від 31.12.2007 № 499, оскільки зазначені нормативно-правові акти не врегульовували порядок визначення грошового забезпечення особі, яка поновлена на роботі, але не працювала з незалежних від неї причин, у зв`язку з чим позивач вважає необґрунтованими посилання відповідача на вказані нормативно-правові акти. Крім того, позивач вказує, що не заслуговують на увагу твердження відповідача-1 про те, що після поновлення на посаді дільничного інспектора наказом від 30.11.2018 № 708 о/с позивач не проходив службу.
Відповідно до пункту 10 частини першої статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.
Дослідивши докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд встановив наступні обставини.
З матеріалів справи вбачається, що рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 28.11.2018 у справі № 1640/3198/18 /дата набрання законної сили - 26.03.2019/ адміністративний позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Ліквідаційної комісії Управління Міністерства внутрішніх справ України в Полтавській області (вул. Пушкіна, 83, м. Полтава, 36014, код ЄДРПОУ 08592276), Кременчуцького міського відділу Управління Міністерства внутрішніх справ України в Полтавській області (вул. 29 Вересня, 6, м. Кременчук, Полтавська область, код ЄДРПОУ 08674809), Головного управління Національної поліції в Полтавській області (вул. Пушкіна, 83, м. Полтава, 36000, код ЄДРПОУ 40108630), третя особа: Головне управління Державної казначейської служби України у Полтавській області (вул. Шевченка, 1, м. Полтава, 36011, код ЄДРПОУ 37959255) про визнання протиправним та скасування наказу, поновлення на роботі та стягнення коштів за час вимушеного прогулу задоволено частково: визнано протиправним та скасовано наказ Управління Міністерства внутрішніх справ України в Полтавській області від 23.07.2018 №704 о/с в частині звільнення ОСОБА_1 (М-196410), дільничного інспектора міліції сектору дільничних інспекторів міліції Кременчуцького міського відділу Управління Міністерства внутрішніх справ України в Полтавській області за п. 1 ст. 40 Кодексу законів про працю України (у зв`язку зі змінами в організації виробництва і праці, в тому числі ліквідації, скорочення чисельності або штату працівників) з 24.07.2018; поновлено ОСОБА_1 на посаді дільничного інспектора міліції сектору дільничних інспекторів міліції Кременчуцького міського відділу Управління Міністерства внутрішніх справ України в Полтавській області з 25.07.2018; стягнено з Кременчуцького міського відділу Управління Міністерства внутрішніх справ України в Полтавській області (вул. 29 Вересня, 6, м. Кременчук, Полтавська область, код ЄДРПОУ 08674809) на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) грошове забезпечення за час вимушеного прогулу з 25.07.2018 по 28.11.2018 з відповідним відрахуванням обов`язкових платежів до бюджету та спеціальних фондів, виходячи із суми у розмірі 8676 (вісім тисяч шістсот сімдесят шість) грн 00 коп; у задоволенні іншої частини позовних вимог відмовлено /а.с. 20-24/.
Наказом МВС України в Полтавській області від 30.11.2018 № 708 о/с відповідно до рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 28.11.2018 у справі №1640/3198/18 поновлено ОСОБА_1 на посаді дільничного інспектора міліції сектору дільничних інспекторів міліції Кременчуцького міського відділу УМВС України в Полтавській області, з 25.07.2018, з виплатою середнього грошового забезпечення за час вимушеного прогулу з розрахунку за один місяць /а.с. 25/.
28.12.2018 позивач звернувся до голови Ліквідаційної комісії Кременчуцького міського відділу УМВС України в Полтавській області із рапортом в якому просив у зв`язку з виконанням наказу Управлінням МВС України в Полтавській області № 708 о/с від 30.11.2018 надати письмову інформацію, наступного змісту: адреса розташування Кременчуцького міського відділу УМВС України в Полтавській області, хто є прямим та безпосереднім начальником вказаного підрозділу, де знаходиться робоче місце для виконання службових обов`язків, коли буде закріплено за позивачем табельну вогнепальну зброю, коли саме приступити до виконання обов`язків /а.с. 28/.
12.04.2019 позивач повторно звернувся до начальника Кременчуцького міського відділу УМВС України в Полтавській області із рапортом в якому викладено вище зазначені питання /а.с. 31/.
17.04.2019 позивач звернувся до начальника УМВС України в Полтавській області із рапортом в якому просив присвоїти позивачу чергове спеціальне звання капітан міліції /а.с. 34/.
Також 17.04.2019 ОСОБА_1 звернувся з рапортом на ім`я начальника УМВС України в Полтавській області в якому просив згідно з Законом України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" додати ім`я позивача до списку учасників бойових дій для отримання щорічної разової грошової допомоги до 5 травня /а.с. 38/.
Листом Управління МВС України в Полтавській області від 25.04.2019 № Д-222/115/12/01/03-2019 повідомлено позивача про розгляд рапорту та зазначено, що постановою Кабінету Міністрів України від 16.09.2015 № 730 прийнято рішення про ліквідацію Кременчуцького міського відділу УМВС України в Полтавській області як юридичної особи. Наказом МВС України від 06.11.2015 № 1388 визнано такими, що втратили чинність штати усіх органів, підрозділів, закладів установ та підприємств МВС України. Указано, що з 07.11.2015 у штатному розкладі Кременчуцького міського відділу УМВС України в Полтавській області відсутні будь-які посади, у тому числі посада начальника вказаного органу. Зазначено, що з 06.11.2015 Кременчуцький міський відділ УМВС України в Полтавській області перебуває у стані припинення, триває процедура ліквідації юридичної особи, в результаті чого районний відділ не здійснює жодної діяльності, окрім пов`язаної з ліквідацією, та не виконує функцій з якими була пов`язана посада, на якій позивача поновлено судом. Вказане унеможливлює виконання позивачем будь-яких службових обов`язків та надання позивачу для цього робочого місця. При цьому на сьогоднішній день втратили чинність Закон України "Про міліцію" та деякі інші нормативно-правові акти, зокрема постанова Кабінету Міністрів України від 07.11.2007 № 1294 та наказ МВС України від 31.12.2007 № 499, яким було визначено структуру та умови грошового забезпечення осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ. Отже, на даний час відсутні правові підстави для закріплення за позивачем табельної вогнепальної зброї, нарахування та виплати грошового забезпечення /а.с. 32/.
Листом від 30.04.2019 № Д-238/115/12/01/12-2019 Ліквідаційної комісії УМВС України в Полтавській області повідомлено позивача щодо розгляду його звернення щодо виплати щорічної разової грошової допомоги до 5 травня. У листі зазначено, що наказом МВС України від 06.11.2015 № 1388 визнано такими, що втратили чинність штати усіх органів, підрозділів, закладів, установ та підприємств МВС України. Фактично правового інституту проходження публічної служби в міліції на даний час не існує. Відповідно до цього списки осіб на отримання разової щорічної грошової допомоги до 5 травня Ліквідаційною комісією Кременчуцького міського відділу УМВС України в Полтавській області не подаються /а.с. 40/.
Листом УМВС України в Полтавській області від 02.05.2019 № Д-243/115/12/01/03-2019 повідомлено позивача, що на даний час фактично правового інституту проходження публічної служби в міліції не існує. Крім того, вказано про відсутність можливості присвоєння позивачу спеціального звання на підставі норм Положення про проходження служби рядовим і начальницьким складом органів внутрішніх справ, затверджене постановою Кабінету Міністрів Української РСР від 29.07.1991 № 114 /а.с. 35/.
04.06.2019 позивачем подано голові Ліквідаційної комісії Кременчуцького міського відділу УМВС України в Полтавській області рапорт в якому позивач просив повторно розглянути його рапорт від 12.04.2019 та допустити до безпосереднього виконання посадових обов`язків; внести позивача до списку учасників бойових дій, щодо виплати позивачу разової грошової допомоги до 5 травня та здійснити виплату допомоги; присвоїти позивачу спеціальне звання "капітан міліції", внести відповідний наказ та надіслати позивачу копію вказаного наказу; надати довідку про періоди проходження позивачем служби в органах внутрішніх справ; надати довідку про розмір грошового забезпечення за період з 25.07.2018 по теперішній час /а.с. 42/.
04.07.2019 позивачем подано голові Ліквідаційної комісії Кременчуцького міського відділу УМВС України в Полтавській області повторно рапорт із вище зазначеними питаннями /а.с. 43/.
Листом УМВС України в Полтавській області від 15.07.2019 № Д-383/115/12/02/03-2019 повідомлено позивача про розгляд повторного рапорту позивача від 04.07.2019 та зазначено, що вичерпну відповідь на рапорт була надіслана на адресу позивача за вих. № Д-316/115/12/05-2019 /а.с. 44/.
Листом УМВС України в Полтавській області від 16.09.2019 № 1563/115/04/12/09-2019 повідомлено позивача, що ліквідаційною комісією УМВС України в Полтавській області вже розглядалися питання щодо допуску позивача до виконання службових обов`язків, виплати разової грошової допомоги до 5 травня та присвоєння спеціального звання "капітан міліції", про що позивачу було надано вичерпні відповіді. На даний час підстави для перегляду прийнятих рішень відсутні. Одночасно надано довідку про періоди проходження позивачем служби в ОВС та повідомлено про неможливість надати довідку про розмір грошового забезпечення за період з 25.07.2018. Крім того, зазначено, що на даний час втратили чинність постанова Кабінету Міністрів України від 07.11.2007 № 1294 "Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб" та наказ МВС України від 31.12.2007 № 499 "Про впорядкування структури та умов грошового забезпечення осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ", а тому правові підстави для нарахування та виплати грошового забезпечення відсутні /а.с. 46/.
Позивач не погоджуючись із бездіяльністю відповідачів, яка полягає у неналежному виконання рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 28.11.2018 у справі № 1640/3198/18, звернувся до суду із цим позовом.
Надаючи оцінку вимогам позивача, суд дійшов наступних висновків.
За правилами статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Кожна особа, яка звернулася за судовим захистом, розпоряджається своїми вимогами на свій розсуд, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Отже, вирішуючи спір, суд повинен пересвідчитись, серед іншого, про наявність права на позов у матеріальному розумінні, а також встановити, чи є відповідне право або інтерес порушеним (встановити факт порушення). З цією метою суд повинен з`ясувати характер спірних правовідносин сторін (предмет та підставу позову), характер порушеного права позивача та можливість його захисту в обраний ним спосіб.
Як вище зазначено, рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 28.11.2018 у справі № 1640/3198/18 /дата набрання законної сили - 26.03.2019/ адміністративний позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Ліквідаційної комісії Управління Міністерства внутрішніх справ України в Полтавській області (вул. Пушкіна, 83, м. Полтава, 36014, код ЄДРПОУ 08592276), Кременчуцького міського відділу Управління Міністерства внутрішніх справ України в Полтавській області (вул. 29 Вересня, 6, м. Кременчук, Полтавська область, код ЄДРПОУ 08674809), Головного управління Національної поліції в Полтавській області (вул. Пушкіна, 83, м. Полтава, 36000, код ЄДРПОУ 40108630), третя особа: Головне управління Державної казначейської служби України у Полтавській області (вул. Шевченка, 1, м. Полтава, 36011, код ЄДРПОУ 37959255) про визнання протиправним та скасування наказу, поновлення на роботі та стягнення коштів за час вимушеного прогулу задоволено частково: визнано протиправним та скасовано наказ Управління Міністерства внутрішніх справ України в Полтавській області від 23.07.2018 №704 о/с в частині звільнення ОСОБА_1 (М-196410), дільничного інспектора міліції сектору дільничних інспекторів міліції Кременчуцького міського відділу Управління Міністерства внутрішніх справ України в Полтавській області за п. 1 ст. 40 Кодексу законів про працю України (у зв`язку зі змінами в організації виробництва і праці, в тому числі ліквідації, скорочення чисельності або штату працівників) з 24.07.2018; поновлено ОСОБА_1 на посаді дільничного інспектора міліції сектору дільничних інспекторів міліції Кременчуцького міського відділу Управління Міністерства внутрішніх справ України в Полтавській області з 25.07.2018; стягнено з Кременчуцького міського відділу Управління Міністерства внутрішніх справ України в Полтавській області (вул. 29 Вересня, 6, м. Кременчук, Полтавська область, код ЄДРПОУ 08674809) на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) грошове забезпечення за час вимушеного прогулу з 25.07.2018 по 28.11.2018 з відповідним відрахуванням обов`язкових платежів до бюджету та спеціальних фондів, виходячи із суми у розмірі 8 676 (вісім тисяч шістсот сімдесят шість) грн 00 коп; у задоволенні іншої частини позовних вимог відмовлено /а.с. 20-24/.
Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначає, про порушення відповідачами права ОСОБА_1 на працю гарантованого статтею 43 Конституції України, оскільки відповідачами допущено бездіяльність щодо виконання рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 28.11.2018 у справі № 1640/3198/18.
Тобто, спірні правовідносини між сторонами стосовно поновлення ОСОБА_1 на посаді дільничного інспектора міліції сектору дільничних інспекторів міліції Кременчуцького міського відділу Управління Міністерства внутрішніх справ України в Полтавській області з 25.07.2018 та стягнення з Кременчуцького міського відділу Управління Міністерства внутрішніх справ України в Полтавській області на користь ОСОБА_1 грошового забезпечення за час вимушеного прогулу з 25.07.2018 по 28.11.2018 вже вирішено судом та рішення суду перебуває на стадії виконання.
Так, згідно з частиною 2 статті 14 КАС України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.
Отже, набрання постановою суду законної сили породжує наступні правові наслідки, а саме: вирішується спір між сторонами, постанова суду стає загальнообов`язковою, є незмінною та остаточною та може бути виконана примусово.
Таким чином, виконання судових рішень у справах є складовою права на справедливий суд та однією з процесуальних гарантій доступу до суду, що передбачено статтею 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року.
Зокрема, у справі "Горнсбі проти Греції" від 19.03.1997 Європейський суд вказав, що для цілей статті 6 Конвенції виконання рішення, ухваленого будь-яким судом, має розцінюватися як складова частина "судового розгляду". Право на судовий захист було б ілюзорним, якби національна правова система Високої Договірної Сторони дозволяла, щоб остаточне, обов`язкове для виконання судове рішення залишалося невиконаним на шкоду будь-якій зі сторін. Ефективний доступ до суду включає право на виконання судового рішення без невиправданих затримок.
Однак, у разі невиконання рішення суду в добровільному порядку існує механізм примусового виконання рішення.
Закон України "Про виконавче провадження" від 02.06.2016 № 1404-VIII визначає умови і порядок виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), що відповідно до закону підлягають примусовому виконанню у разі невиконання їх у добровільному порядку.
Відповідно до статті 1 Закону України "Про виконавче провадження" виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.
Крім того, відповідно до статті 383 Кодексу адміністративного судочинства України визначаються спеціальні способи судового контролю за виконанням судових рішень в адміністративних справах, зокрема, особа-позивач, на користь якої ухвалено рішення суду, має право подати до суду першої інстанції заяву про визнання протиправними рішень, дій чи бездіяльності, вчинених суб`єктом владних повноважень - відповідачем на виконання такого рішення суду, або порушення прав позивача, підтверджених таким рішенням суду.
Отже, процесуальним законом встановлено порядок виконання судових рішень в адміністративних справах та визначено певну послідовність дій, які необхідно вчинити для того, щоб зобов`язати відповідача належним чином виконати рішення суду.
Тобто, якщо позивач вважає протиправною бездіяльність відповідачів, що полягає у неналежному виконанні рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 28.11.2018 у справі № 1640/3198/18 або порушення його прав, свобод чи інтересів, то він повинен був звернутись до суду в порядку статті 383 Кодексу адміністративного судочинства України із заявою про визнання протиправними рішень, дій чи бездіяльності відповідачів, що було б належним способом захисту порушених прав.
Таким чином, з огляду на те, що позовні вимоги ОСОБА_1 щодо визнання протиправною бездіяльності Ліквідаційної комісії Управління МВС України в Полтавській області та Ліквідаційної комісії Кременчуцького міського відділу УМВС України в Полтавській області, що виразилась у фактичному недопущенні ОСОБА_1 до роботи на посаді дільничного інспектора міліції сектора дільничних інспекторів міліції Кременчуцького міського відділу УМВС України в Полтавській області; зобов`язання Ліквідаційну комісію Управління МВС України в Полтавській області та Ліквідаційну комісію Кременчуцького міського відділу УМВС України в Полтавській області допустити ОСОБА_1 до роботи на посаді дільничного інспектора міліції сектора дільничних інспекторів міліції Кременчуцького міського відділу УМВС України в Полтавській області та зобов`язання Ліквідаційну комісію Управління МВС України в Полтавській області нарахувати та виплатити ОСОБА_1 грошове забезпечення, починаючи з 30 листопада 2018 року та по дату ухвалення рішення судом, виходячи з розміру середньої заробітної плати по Полтавській області стосуються питання належного виконання рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 28.11.2018 у справі № 1640/3198/18, то обраний позивачем спосіб захисту не усуває юридичний конфлікт та не відповідає об`єкту порушеного права, тому в такий спосіб неможливо захистити чи відновити право у разі визнання його судом порушеним, при розгляді позовної вимоги позивача щодо виконання окремого судового рішення у іншій справі, а тому зазначені позовні вимоги задоволенню не підлягають.
Розглянувши вимоги ОСОБА_1 щодо визнання протиправною бездіяльності Ліквідаційної комісії Управління МВС України в Полтавській області щодо присвоєння ОСОБА_1 чергового спеціального звання на один ступінь вище - "капітан міліції" на підставі п. 35 "Положення про проходження служби рядовим і начальницьким складом органів внутрішніх справ", затвердженого постановою Кабінету Міністрів Української РСР №114 від 29.07.1991 та зобов`язання Ліквідаційну комісію Управління МВС України в Полтавській області видати наказ про присвоєння ОСОБА_1 чергового спеціального звання на один ступінь вище - "капітан міліції" на підставі п. 35 "Положення про проходження служби рядовим і начальницьким складом органів внутрішніх справ", затвердженого постановою Кабінету Міністрів Української РСР №114 від 29.07.1991, суд зазначає наступне.
Порядок проходження служби особами рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, їх права і обов`язки, визначено Положенням про проходження служби рядовим і начальницьким складом органів внутрішніх справ, затвердженим постановою Кабінету Міністрів УРСР від 29.07.1991 № 114.
Пунктом 2 вказаного Положення передбачено, що особам, які перебувають на службі в органах внутрішніх справ, присвоюються такі спеціальні звання:
- Рядовий склад: рядовий міліції; рядовий внутрішньої служби;
- Молодший начальницький склад: молодший сержант міліції, молодший сержант внутрішньої служби, сержант міліції, сержант внутрішньої служби, старший сержант міліції старший сержант внутрішньої служби, старшина міліції, старшина внутрішньої служби, прапорщик внутрішньої служби, старший прапорщик внутрішньої служби;
- Середній начальницький склад: молодший лейтенант міліції, молодший лейтенант внутрішньої служби, лейтенант міліції, лейтенант внутрішньої служби, старший лейтенант міліції, старший лейтенант внутрішньої служби, капітан міліції, капітан внутрішньої служби
- Старший начальницький склад: майор міліції, майор внутрішньої служби, підполковник міліції, підполковник внутрішньої служби, полковник міліції, полковник внутрішньої служби;
- Вищий начальницький склад: генерал-майор міліції, генерал-майор внутрішньої служби, генерал-лейтенант міліції, генерал-лейтенант внутрішньої служби, генерал-полковник внутрішньої служби.
Згідно з частиною першою статтею 18 Закону України "Про міліцію" від 20.12.1990 № 565-XII /дата втрати чинності - 07.11.2015/ порядок та умови проходження служби в міліції регламентуються Положенням про проходження служби особовим складом органів внутрішніх справ, затверджуваним Кабінетом Міністрів України.
Так Положення про проходження служби рядовим і начальницьким складом органів внутрішніх справ прийнято на виконання вимог статті 18 Закону України "Про міліцію".
Водночас з 07.11.2015 Закон України "Про міліцію" втратив чинність, з огляду на, що Положення про проходження служби особовим складом органів внутрішніх справ не може бути застосовано до позивача.
Надаючи оцінку вимогам щодо визнання протиправною бездіяльності Ліквідаційної комісії Управління МВС України в Полтавській області, що виразилось у неподанні до органів соціального населення переліку осіб, які мають право на отримання грошової допомоги та зобов`язання Ліквідаційну комісію Управління МВС України в Полтавській області виплатити ОСОБА_1 щорічну разову грошову допомогу до 5 травня, як учаснику бойових дій у розмірі 1295 грн, суд зазначає наступне.
Правовий статус ветеранів війни, забезпечує створення належних умов для їх життєзабезпечення, сприяє формуванню в суспільстві шанобливого ставлення до них визначено Законом України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" від 22.10.1993 № 3551-XII /надалі - Закон № 3551-XII/.
Положеннями частини п`ятої статті 12 Закону № 3551-XII визначено, що щорічно до 5 травня учасникам бойових дій виплачується разова грошова допомога у розмірі, який визначається Кабінетом Міністрів України в межах бюджетних призначень, встановлених законом про Державний бюджет України.
Відповідно до частини першої статті 17-1 Закону № 3551-XII щорічну виплату разової грошової допомоги до 5 травня в розмірах, передбачених статтями 12 - 16 цього Закону, здійснюють центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, через відділення зв`язку або через установи банків (шляхом перерахування на особовий рахунок отримувача) пенсіонерам - за місцем отримання пенсії, а особам, які не є пенсіонерами, - за місцем їх проживання чи одержання грошового утримання.
Військовослужбовцям, поліцейським, особам начальницького та рядового складу органів внутрішніх справ України, особам начальницького і рядового складу Державної кримінально-виконавчої служби України, які проходять службу (крім пенсіонерів), виплата разової грошової допомоги здійснюється шляхом перерахування коштів органами праці та соціального захисту населення на спеціальні рахунки військових частин, установ і організацій за місцем їх служби (частина друга статті 17-1 Закон № 3551-XII).
Питання виплати у 2019 році разової грошової допомоги, передбаченої Законами України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" і "Про жертви нацистських переслідувань" врегульовано постановою Кабінету Міністрів України від 20 березня 2019 р. № 237.
Відповідно до пункту 1 вказаної Постанови у 2019 році виплату до 5 травня разової грошової допомоги, передбаченої Законами України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" і "Про жертви нацистських переслідувань" (далі - грошова допомога), здійснює Міністерство соціальної політики шляхом перерахування коштів на зазначені цілі структурним підрозділам з питань соціального захисту населення обласних, Київської міської державних адміністрацій (далі - регіональні органи соціального захисту населення), які розподіляють їх між структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві державних адміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад (далі - районні органи соціального захисту населення).
Районні органи соціального захисту населення перераховують кошти через відділення зв`язку або установи банків на особові рахунки громадян за місцем отримання пенсії (особам, які не є пенсіонерами, - за місцем їх проживання чи одержання грошового утримання) у таких розмірах:
особам з інвалідністю внаслідок війни та колишнім малолітнім (яким на момент ув`язнення не виповнилося 14 років) в`язням концентраційних таборів, гетто та інших місць примусового тримання, визнаним особами з інвалідністю внаслідок загального захворювання, трудового каліцтва та з інших причин:
I групи - 3850 гривень;
II групи - 3400 гривень;
III групи - 2950 гривень;
учасникам бойових дій, постраждалим учасникам Революції Гідності та колишнім неповнолітнім (яким на момент ув`язнення не виповнилося 18 років) в`язням концентраційних таборів, гетто, інших місць примусового тримання, а також дітям, які народилися у зазначених місцях примусового тримання їх батьків, - 1295 гривень;
особам, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, - 3850 гривень;
членам сімей загиблих і дружинам (чоловікам) померлих осіб з інвалідністю внаслідок війни, дружинам (чоловікам) померлих учасників бойових дій, учасників війни та жертв нацистських переслідувань, визнаних за життя особами з інвалідністю внаслідок загального захворювання, трудового каліцтва та з інших причин, які не одружилися вдруге, - 840 гривень;
учасникам війни та колишнім в`язням концентраційних таборів, гетто, інших місць примусового тримання, особам, які були насильно вивезені на примусові роботи, дітям партизанів, підпільників, інших учасників боротьби з націонал-соціалістським режимом у тилу ворога - 530 гривень.
Пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України від 20 березня 2019 р. № 237 визначено: забезпечити подання до 25 березня 2019 р. районним органам соціального захисту населення переліків осіб, які мають право на отримання грошової допомоги:
Міністерством оборони, Міністерством внутрішніх справ, Національною гвардією, Національною поліцією, Державною фіскальною службою, Державною службою з надзвичайних ситуацій, Службою безпеки, Службою зовнішньої розвідки, Міністерством юстиції, Управлінням державної охорони, Адміністрацією Державної прикордонної служби, Адміністрацією Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації, Державною спеціальною службою транспорту, Генеральною прокуратурою України, іншими утвореними відповідно до законів України військовими формуваннями, підприємствами, установами, організаціями - щодо осіб, які не перебувають на обліку в органах Пенсійного фонду України; Пенсійним фондом України - щодо осіб, які перебувають на обліку в його органах.
Суд зазначає, що з матеріалів справи вбачається, що позивач відповідно до посвідчення серія НОМЕР_2 є ветераном війни - учасник бойових дій /а.с. 4/.
Відповідно до наказу МВС України в Полтавській області від 30.11.2018 № 708 о/с відповідно до рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 28.11.2018 у справі №1640/3198/18 поновлено ОСОБА_1 на посаді дільничного інспектора міліції сектору дільничних інспекторів міліції Кременчуцького міського відділу УМВС України в Полтавській області, з 25.07.2018, з виплатою середнього грошового забезпечення за час вимушеного прогулу з розрахунку за один місяць /а.с. 25/.
Згідно з наказом МВС України в Полтавській області від 20.11.2019 № 715 о/с ОСОБА_2 .Я. дільничного інспектора міліції сектору дільничних інспекторів міліції Кременчуцького міського відділу УМВС України в Полтавській області звільнено за пунктом 1 ст. 40 КЗпП України (у зв`язку зі змінами в організації виробництва і праці, в тому числі ліквідації, скорочення чисельності або штату працівників) з 20.11.2019.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що станом на дату формування переліків осіб, які мають право на отримання грошової допомоги, позивач вважається таким, що перебував на службі в органах внутрішніх справ та мав право на щорічну виплату разової грошової допомоги до 5 травня відповідно до Закону № 3551-XII. В той же час, відповідачем-1 не надано суду доказів на підтвердження вчинення активних дій необхідних для формування відповідного переліку із зазначенням в ньому позивача та відповідно подання такого переліку компетентним органам з метою організації виплати позивачу до 5 травня разової грошової допомоги.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку про наявність підстав для визнання протиправною бездіяльності Ліквідаційної комісії Управління МВС України в Полтавській області, що полягає у неподанні відомостей в порядку визначеному постановою Кабінету Міністрів України від 20 березня 2019 р. № 237 "Деякі питання виплати у 2019 році разової грошової допомоги, передбаченої Законами України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" і "Про жертви нацистських переслідувань" до органів соціального захисту населення стосовно наявності у ОСОБА_1 права на отримання грошової допомоги, передбаченої Законом України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" від 22.10.1993 № 3551-XII.
Разом з тим, суд зазначає, що відповідно до вище вказаної постанови на Міністерство внутрішніх справ покладено обов`язок щодо подання до 25 березня 2019 р. районним органам соціального захисту населення переліків осіб, які мають право на отримання грошової допомоги.
Згідно з пунктом 4 постанови Кабінету Міністрів України від 20 березня 2019 р. № 237 Міністерству фінансів і Державній казначейській службі забезпечити до 5 квітня 2019 р. перерахування коштів Міністерству соціальної політики для їх спрямування регіональним органам соціального захисту населення з метою виплати грошової допомоги.
Таким чином, виплата зазначеної допомоги здійснюється органами соціального захисту населення.
Враховуючи викладене, відсутні підстави для задоволення позовних вимог в частині зобов`язання Ліквідаційну комісію Управління МВС України в Полтавській області виплатити ОСОБА_1 щорічну разову грошову допомогу до 5 травня, як учаснику бойових дій у розмірі 1295 грн.
З урахуванням викладеного, позовні вимоги ОСОБА_1 підлягають частковому задоволенню.
Позивач звільнений від сплати судового збору на підставі пункту 13 частини першої статті 5 Закону України "Про судовий збір" від 08.07.2011 № 3674-VI, тому відсутні підстави для розподілу судових витрат.
Керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
В И Р І Ш И В:
Позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_3 ) до Ліквідаційної комісії Управління МВС України в Полтавській області (вул. Пушкіна, 83, м. Полтава, 36000, код ЄДРПОУ 08592276), Ліквідаційної комісії Кременчуцького міського відділу УМВС України в Полтавській області (вул. 29 Вересня, 6, м. Кременчук, Полтавська область, 39600, код ЄДРПОУ 08674809), третя особа, що не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - Головне управління державної казначейської служби України в Полтавській області (вул. Шевченка, 1, м. Полтава, 36000, код ЄДРПОУ 37959255) про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити частково.
Визнати протиправною бездіяльність Ліквідаційної комісії Управління МВС України в Полтавській області, що полягає у неподанні відомостей в порядку визначеному постановою Кабінету Міністрів України від 20 березня 2019 р. № 237 "Деякі питання виплати у 2019 році разової грошової допомоги, передбаченої Законами України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" і "Про жертви нацистських переслідувань"" до органів соціального захисту населення стосовно наявності у ОСОБА_1 права на отримання грошової допомоги, передбаченої Законом України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" від 22.10.1993 № 3551-XII.
У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовити.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених пунктом 15.5 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України в редакції від 03.10.2017.
Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя І.Г.Ясиновський
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.12.2019 |
Оприлюднено | 24.12.2019 |
Номер документу | 86546066 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
І.Г. Ясиновський
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні