ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 грудня 2019 року справа №200/11671/19-а
приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15
Перший апеляційний адміністративний суд у складі суддів: Арабей Т.Г., Геращенка І.В., Міронової Г.М., розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу ОСОБА_1 на ухвалу Донецького окружного адміністративного суду від 04 жовтня 2019 року про відмову у відкритті провадження у справі № 200/11674/19-а (головуючий суддя І інстанції - Голошивець І.О.), складену в повному обсязі 04 жовтня 2019 року в м. Слов`янськ Донецької області за позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України міста Горлівка Донецької області про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В :
30 вересня 2019 року, ОСОБА_1 звернулась до суду з адміністративним позовом до Управління Пенсійного фонду України міста Горлівка Донецької області про:
- визнання дій відповідача щодо припинення виплати пенсії з 01 травня 2014 року незаконними;
- зобов`язання управління поновити виплату позивачу пенсії з 01 травня 2014 року з виплатою недоотриманих з 01 травня 2014 року сум (а.с. 4-5).
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 04 жовтня 2019 року відмовлено у відкритті провадження у справі на підставі положень ст. 170 Кодексу адміністративного судочинства України (а.с. 1-2).
Не погодившись із вищевказаною ухвалою, позивач подала апеляційну скаргу, в якій просила суд скасувати ухвалу суду першої інстанції, а справу направити для продовження розгляду до суду першої інстанції. В обґрунтуванні апеляційної скарги, зазначила, що суд першої інстанції дійшов помилкового висновку щодо обставин по справі, оскільки з позовними вимогами до Управління Пенсійного фонду України міста Горлівка Донецької області вона ще не зверталась, а відповідачем по справі №200/6369/19-а було Бахмутсько-Лиманське об`єднане управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (а.с. 10).
Сторони в судове засідання не з`явились, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином.
Відповідно до ч. 1 ст. 308 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги.
Суд апеляційної інстанції, заслухав доповідь судді-доповідача, перевірив матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, перевірив юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідив правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає за необхідне вимоги, викладені в апеляційній скарзі задовольнити, ухвалу суду першої інстанції - скасувати, з наступних підстав.
Як встановлено судом першої інстанції, позивач 30 вересня 2019 року звернулась до суду з адміністративним позовом до Управління Пенсійного фонду України міста Горлівка Донецької області про визнання дій незаконними та зобов`язання вчинити певні дії (а.с. 4-5).
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 04 жовтня 2019 року відмовлено у відкритті провадження у справі на підставі положень ст. 170 Кодексу адміністративного судочинства України (а.с. 1-2).
При прийнятті вищевказаної ухвали, яка є спірною в рамках даної справи, суд першої інстанції виходив з того, що існує спір фактично між тими самими сторонами, про той самий предмет і з тих самих підстав і є таке рішення, що набрало законної сили, посилаючись на справу №200/6369/19-а за позовом ОСОБА_1 до Бахмутсько-Лиманського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії.
Суд апеляційної інстанції не погоджується з висновком суду першої інстанції, з наступних підстав.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Згідно ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотримання принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Виходячи з аналізу спірної ухвали суду першої інстанції, суд апеляційної інстанції вважає помилковим висновок суду першої інстанції щодо необхідності відмови у відкриті провадження у справі при зверненні позивача до Управління Пенсійного фонду України міста Горлівка Донецької області, з огляду на наступне.
За приписами ст. 6 Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого зокрема людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського Суду з прав людини. Звернення до адміністративного суду для захисту прав і свобод людини і громадянина безпосередньо на підставі Конституції України гарантується. Забороняється відмова в розгляді та вирішенні адміністративної справи з мотивів неповноти, неясності, суперечливості чи відсутності законодавства, яке регулює спірні відносини.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 170 Кодексу адміністративного судочинства України суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі, якщо у спорі між тими самими сторонами, про той самий предмет і з тих самих підстав є такі, що набрали законної сили, рішення або постанова суду, ухвала про закриття провадження в адміністративній справі.
Вищевказана норма права є імперативною, для її законного використання повинен бути предмет та сторони позову однакові та наявне рішення, що набрало законної сили. Справа №200/6369/19-а (на яка посилається суд першої інстанції, як на аналогічну) була розглянута за позовом ОСОБА_1 до Бахмутсько-Лиманського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії.
Рішенням Донецького окружного адміністративного суд від 21 червня 2019 року відмовлено у задоволені позовних вимог у справі № 200/6369/19-а у зв`язку з тим, що позивач не знаходиться на обліку в Бахмутсько-Лиманському об`єднаному управлінні Пенсійного фонду України Донецької області, а перебуває на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України міста Горлівка Донецької області.
Відтак, з огляду на предмет позову (справа № 200/11671/19-а) та відповідача по справі - Управління Пенсійного фонду України міста Горлівка Донецької області, суд апеляційної інстанції зазначає, що суд першої інстанції помилково прийняв рішення про відмову у відкритті провадження у справі, оскільки вимоги позивача до Управління Пенсійного фонду України міста Горлівка не були розглянуті судом, рішення за ними не приймалось.
Згідно з ст. 320 Кодексу адміністративного судочинства України підставами для скасування ухвали суду, яка перешкоджає подальшому провадженню у справі, і направлення справи для продовження розгляду до суду першої інстанції є:
1) неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи;
2) недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими;
3) невідповідність висновків суду обставинам справи;
4) неправильне застосування норм матеріального права чи порушення норм процесуального права, які призвели до неправильного вирішення питання.
Враховуючи вищевикладене суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що суд першої інстанції, відмовляючи у відкритті провадження у справі діяв поза рамками діючого законодавства, прийшов помилкового висновку щодо однаковості двох справ, а, відтак, ухвала суду першої інстанції є такою, що підлягає скасуванню та направленню до суду першої інстанції для продовження розгляду з огляду на положення ст. 320 Кодексу адміністративного судочинства України.
Керуючись ст. ст. 320, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу ОСОБА_1 на ухвалу Донецького окружного адміністративного суду від 04 жовтня 2019 року у справі № 200/11674/19-а - задовольнити.
Ухвалу Донецького окружного адміністративного суду від 04 жовтня 2019 року у справі № 200/11674/19-а - скасувати, а справу направити до Донецького окружного адміністративного суду для продовження розгляду.
Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена у касаційному порядку, встановленому ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України, протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне судове рішення складено 23 грудня 2019 року.
Судді Т.Г.Арабей
І.В. Геращенко
Г.М. Міронова
Суд | Перший апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.12.2019 |
Оприлюднено | 24.12.2019 |
Номер документу | 86547125 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Арабей Тетяна Георгіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні