Ухвала
від 23.12.2019 по справі 0940/2463/18
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про залишення апеляційної скарги без руху

23 грудня 2019 рокуЛьвів№ 857/13552/19

Суддя Восьмого апеляційного адміністративного суду Судова-Хомюк Н. М., перевіривши апеляційну скаргу Головного управління ДФС в Івано-Франківській області на рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 06 березня 2019 року у справі № 0940/2463/18 за адміністративним позовом Богородчанського районного споживчого товариства до Головного управління ДФС в Івано-Франківській області про визнання бездіяльності протиправною,

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 06 березня 2019 року задоволено частково адміністративний позов Богородчанського районного споживчого товариства до Головного управління ДФС в Івано-Франківській області про визнання бездіяльності протиправною.

Із матеріалів справи слідує, що оскаржене судове рішення проголошено 06.03.2019, повне судове рішення складено 11.03.2019.

Не погодившись із прийнятим рішенням, Головне управління ДФС в Івано-Франківській області 05.04.2019 подало апеляційну скаргу .

Ухвалою судді Восьмого апеляційного адміністративного суду від 07 травня 2019 року апеляційну скаргу залишено без руху у зв`язку з невідповідністю апеляційної скарги вимогам статті 296 Кодексу адміністративного судочинства України, а саме: не додано документа про сплату судового збору та надано десятиденний строк з дня вручення копії цієї ухвали для усунення виявлених недоліків.

Ухвалою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 19.06.2019 у задоволенні клопотання Головного управління ДФС в Івано-Франківській області про продовження строку на усунення недоліків апеляційної скарги відмовлено. Апеляційну скаргу Головного управління ДФС в Івано-Франківській області на рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 06.03.2019 року у справі № 0940/2463/18 повернуто скаржнику.

Копію ухвали Восьмого апеляційного адміністративного суду від 19.06.2019 Головним управлінням ДФС в Івано-Франківській області отримано 27.06.2019, що підтверджується рекомедованим повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с. 114).

06.12.2019 року Головним управлінням ДФС в Івано-Франківській області повторно подано апеляційну скаргу на рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 06.03.2019 року у справі № 0940/2463/18.

Відповідно до вимог частини 1 статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. .

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Відповідно до вимог частини 2 статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України учасник справи, якому повне рішення або ухвала суду не були вручені у день його (її) проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Відповідно до частини 3 статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.

Апеляційну скаргу подано 05 грудня 2019 року, тобто з пропуском строку на апеляційне оскарження.

Згідно з частиною третьою статті 298 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга залишається без руху у випадку, якщо вона подана після закінчення строків, установлених статтею 295 цього Кодексу, і особа, яка її подала, не порушує питання про поновлення цього строку, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані неповажними. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду апеляційної інстанції з заявою про поновлення строку або вказати інші підстави для поновлення строку.

Особою, яка подала апеляційну скаргу, заявлено клопотання про поновлення строку апеляційного оскарження, яке обґрунтоване тим, що ДФС та його територіальні органи є установами, що фінансуються з Державного бюджету України, кошторис яких складається один раз на рік, де повинні бути передбачені усі необхідні видатки органу. Проте ситуація з обмеженим фінансуванням судового збору унеможливила реалізацію права на апеляційне оскарження.

Вважає, що апеляційний перегляд судового рішення у справі №0940/2463/18 забезпечить реалізацію принципу верховенства права, оскільки правильне застосування норм матеріального та процесуального права сприятиме встановленню об`єктивної істини, що у свою чергу спричинить як і безперебійність надходжень у Державний бюджет України так і дотримання основоположних засад адміністративного судочинства.

Проте, суд апеляційної інстанції звертає увагу апелянта на те, що поважними причинами визнаються лише такі обставини, які є об`єктивно непереборними, не залежать від волевиявлення особи, що звертається до суду, та пов`язані з дійсно істотними перешкодами чи труднощами для своєчасного вчинення процесуальних дій та підтверджені належними доказами.

Згідно з ч.2 ст. 44 КАС України учасники справи зобов`язані добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами і неухильно виконувати процесуальні обов`язки.

Обґрунтовуючи висновки про обов`язок сторони належним чином використовувати процесуальні права, в рішенні від 07.07.1989р. у справі Юніон Аліментаріа Сандерс С.А. проти Іспанії Європейський суд з прав людини зазначив, що заявник зобов`язаний демонструвати готовність брати участь на всіх етапах розгляду, що стосуються безпосередньо його, утримуватися від використання прийомів, пов`язаних зі зволіканням у розгляді справи, а також максимально використовувати всі засоби внутрішнього законодавства для прискорення процедури слухання.

Отже, лише наявність об`єктивних перешкод для своєчасної реалізації прав щодо оскарження судового рішення в апеляційному порядку у строк, встановлений процесуальним законом, може бути підставою для висновку про пропуск строку апеляційного оскарження з поважних причин.

Оскільки зазначені підстави в клопотанні про поновлення строку не свідчать про поважність причин пропуску строку апеляційного оскарження, вважаю, що апеляційну скаргу слід залишити без руху, надавши термін для усунення недоліку.

Вказаний недолік апеляційної скарги повинен бути усунутий шляхом надіслання на адресу Восьмого апеляційного адміністративного суду вмотивованої заяви про поновлення строку апеляційного оскарження із наведенням поважних підстав його пропуску.

При цьому, особі, яка подає апеляційну скаргу, слід роз`яснити, що відповідно до пункту 4 частини першої статті 299 Кодексу адміністративного судочинства України в разі, якщо заяву про поновлення строку на апеляційне оскарження не буде подано в зазначений строк, або наведені нею підстави для поновлення строку на апеляційне оскарження будуть визнані неповажними, суд апеляційної інстанції відмовляє у відкритті апеляційного провадження.

Керуючись статтями 295, 298, 299 Кодексу адміністративного судочинства України,

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДФС в Івано-Франківській області на рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 06 березня 2019 року у справі № 0940/2463/18 за адміністративним позовом Богородчанського районного споживчого товариства до Головного управління ДФС в Івано-Франківській області про визнання бездіяльності протиправною - залишити без руху.

Встановити Головному управлінню ДФС в Івано-Франківській області десятиденний строк з дня вручення копії цієї ухвали для усунення недоліку апеляційної скарги.

Ухвала набирає законної сили з моменту підписання та оскарженню не підлягає.

СуддяН. М. Судова-Хомюк

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.12.2019
Оприлюднено26.12.2019
Номер документу86551312
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0940/2463/18

Ухвала від 17.01.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Ухвала від 23.12.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Ухвала від 19.06.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Глушко Ігор Володимирович

Ухвала від 07.05.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Глушко Ігор Володимирович

Ухвала від 14.03.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Григорук О.Б.

Рішення від 06.03.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Григорук О.Б.

Рішення від 06.03.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Григорук О.Б.

Ухвала від 13.02.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Григорук О.Б.

Ухвала від 31.12.2018

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Григорук О.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні