справа №619/4907/19
провадження №1-кп/619/500/19
УХВАЛА
ІМЕНЕМУКРАЇНИ
23 грудня 2019 року м. Дергачі
Дергачівський районний суд Харківської області у складі:
головуючого судді: ОСОБА_1 ,
за участю секретаря судових засідань ОСОБА_2 ,
прокурора ОСОБА_3 ,
захисника ОСОБА_4 ,
підозрюваного ОСОБА_5 ,
розглянувши у відкритому підготовчому судовому засіданні в приміщенні Дергачівського районного суду Харківської області клопотання прокурора відділу 04/4 прокуратури Харківської області ОСОБА_6 про звільнення від кримінальної відповідальності по кримінальному провадженню внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №22019220000000187 від 06.12.2019 відносно:
ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, уродженця смт. Коротич Харківського району Харківської області, перебуває у цивільному шлюбі, освіта вища, приватний підприємець, раніше не судимого, має на утриманні малолітню доньку, ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , проживаючого за адресою: АДРЕСА_2 ,
у вчинені злочину,передбаченого ч.2 ст.258-5 КК України, суд,-
ВСТАНОВИВ:
Так, у березні - квітні 2014 року у м. Луганську створено стійке ієрархічне об`єднання невизначеної кількості осіб (більше трьох) - терористичну організацію, так звану «Луганську народну Республіку», учасники якої на території України займаються вчиненням терористичних актів, залякуванням населення, вбивством громадян, захопленням адміністративних будівель органів державної влади і місцевого самоврядування та інших тяжких і особливо тяжких злочинів, що призводить до дестабілізації суспільно-політичної ситуації у державі.
У зв`язку із розвитком вищевказаних подій, 07.04.2014 за поданням керівника Антитерористичного центру при Службі безпеки України, погодженим із Головою Служби безпеки України, на території Донецької і Луганської областей, розпочато проведення антитерористичної операції.
Постановою Верховної Ради України «Про визнання окремих районів, міст, селищ і сіл Донецької та Луганської областей тимчасово окупованими територіями» №254-VIII від 17.03.2015 визнано тимчасово окупованими територіями окремі райони, міста, селища і села Донецької та Луганської областей, в яких відповідно До Закону України «Про особливий порядок місцевого самоврядування в окремих, районах Донецької та Луганської областей» запроваджено особливий порядок місцевого самоврядування, до моменту виведення усіх незаконних збройних формувань, російських окупаційних військ, їх військової техніки, а також бойовиків та найманців з території України та відновлення повного контролю України за державним кордоном України.
13.04.2014 через посилення сепаратистських виступів та захоплення державних установ на сході України, виконуючий обов`язки Президента України Указом від 14.04.2014 №405/2014 затвердив рішення Ради національної безпеки і оборони України «Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України» та Україною розпочато на території Донецької та Луганської областей широкомасштабну антитерористичну операцію із залученням ЗС України та інших військових формувань. Основною метою діяльності вказаної терористичної організації є насильницька зміна та повалення конституційного ладу, захоплення державної влади в Україні, а також зміна меж території і державного кордону України шляхом створення незаконного державного утворення «ЛНР». Вказана терористична організація є стійкою, має чітку ієрархію та структуру, яка складається з політичного та силового блоків, а також розподіл функцій між її учасниками на яких покладені відповідні обов`язки згідно з планом спільних злочинних дій. На керівників блоків покладається керівництво, організація дій та контроль за діяльністю підлеглих їм співучасників злочину за допомогою керівників груп, що були у вказаних блоках.
При цьому, на керівників та учасників силового блоку покладається забезпечення стійкості терористичної організації шляхом вчинення збройного опору, незаконної протидії та перешкоджання виконанню службових обов`язків співробітниками правоохоронних органів і військовослужбовцями Збройних Сил України. У свою чергу, представники політичного блоку організовують збір та отримання матеріальної і фінансової допомоги від інших учасників терористичної організації та осіб, лояльно налаштованих до їхньої діяльності, чим також забезпечують існування вказаної терористичної організації. «ЛНР» має стабільний склад лідерів вказаної терористичної організації, які підтримують між собою тісні стосунки, централізоване підпорядкування учасників політичного та силового блоку лідерам організації, а також план злочинної діяльності та чіткий розподіл функцій учасників щодо його досягнення.
Так, на учасників політичного блоку, відповідно до плану спільних злочинних дій, покладаються наступні обов`язки: створення так званих органів державної влади «ЛНР» та організація їх діяльності; видача нормативно-правових актів від імені нелегітимних органів державної влади «ЛНР»; проведення агітаційної роботи серед населення щодо діяльності терористичної організації «ЛНР» з метою схиляння їх до участі у вказаній терористичній організації та отримання підтримки власної діяльності серед мешканців східних регіонів України; організація збору, отримання матеріальної і фінансової допомоги від інших учасників терористичної організації та осіб, лояльно налаштованих до їх діяльності, а також її розподілу; налагодження взаємодії з незаконним державним утворенням «Донецька народна республіка» та її лідерами з метою координації дій, спрямованих на повалення конституційного ладу та захоплення державної влади в Україні, а також дій, направлених на зміну меж території та державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України; налагодження взаємодії з прихильниками злочинної діяльності, що перебувають за кордоном з метою координації дій, отримання матеріальної і гуманітарної допомоги та озброєння, а також залучення іноземних громадян для протидії правоохоронним органам України та Збройним Силам України; налагодження взаємодії з місцевими та закордонними засобами масової інформації з метою їх використання для агітацій, висвітлення діяльності «ЛНР», дискредитації діяльності органів державної влади України та осіб, задіяних у ході проведення антитерористичної операції та формування думки серед населення про законність власних дій, а також вчинення за їх допомогою закликів до повалення конституційного ладу і захоплення державної влади в Україні та дій, направлених на зміну меж території та державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України, надання матеріальної та організаційної допомоги учасникам бойового блоку «ЛНР» для забезпечення їх протиправної діяльності; забезпечення учасників «ЛНР» транспортом, символікою та агітаційними матеріалами.
На учасників силового блоку, відповідно до плану спільних злочинних дій, покладаються наступні обов`язки: організація та ведення збройного опору, незаконної протидії та перешкоджання виконанню службових обов`язків співробітниками правоохоронних органів України і військовослужбовцями Збройних Сил України, задіяними у проведенні антитерористичної операції та операції об`єднаних сил; з метою опору представникам державної влади та унеможливлення припинення злочинної діяльності правоохоронними органами та Збройними Силами України, організація у групи осіб, які є прихильниками злочинної діяльності учасників «ЛHP», озброєння зазначених осіб та керівництво їхніми діями; створення не передбачених законом збройних формувань та участь у їх діяльності; вербування нових учасників до складу силового блоку «ЛHP» та керівництво їхніми діями; захоплення населених пунктів, будівель, військових частин та інших об`єктів на території Луганської області; скоєння терористичних актів та диверсій на території України; захоплення зброї чи заволодіння у інший спосіб боєприпасами, вибуховими речовинами, військовою технікою, транспортними засобами, а також будівництво укріплень з метою протидії діяльності осіб, задіяних у ході проведення антитерористичної операції та забезпечення власної злочинної діяльності; викрадення осіб з метою отримання матеріальної вигоди та залякування мешканців, які підтримують діючу владу в Україні; силова підтримка учасників політичного блоку при проведенні незаконного референдуму на території Луганської області про визнання суверенітету незаконного державного утворення ЛНР, а також укріплення та охорона зайнятих ними будівель та споруд; організація поставок зброї, боєприпасів, вибухових речовин, військової техніки та їх розподіл серед учасників терористичної організації. Крім того встановлено, що у період з квітня 2014 року з метою виконання завдань терористичної організації «ЛНР» до її складу почали залучатися як громадяни України, так і громадяни Російської Федерації.
Під час досудового розслідування встановлено, що у невстановлений в ході досудового слідства час у громадянина України ОСОБА_8 , який є фізичною особою підприємцем та зареєстрований 20.11.2014 в відділі державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, громадських формувань та засобів масової інформації департаменту реєстраційної палати міністерства юстиції Луганської народної республіки, виник намір спрямований на незаконне постачання товарно-матеріальних цінностей (будівельних матеріалів) та їх подальшу реалізацію на території «ЛНР» в магазині будівельних матеріалів «Регион Инструмент» (м. Луганськ). Достовірно усвідомлюючи, що в результаті зазначеної підприємницької діяльності на території «Луганської народної республіки», він буде сплачувати податки і збори до незаконних бюджетів, тобто вчиняються дії з метою фінансового забезпечення терористичної організації «ЛНР», а саме незаконних органів силового блоку (т.зв. «збройні сили ЛНР», «народна міліція «ЛНР»).
З метою, реалізації вищевказаного злочинного наміру, ОСОБА_8 будучи обізнаним про торгову діяльність в сфері будівельних матеріалів на території України підприємством ТОВ «Хермес Тулс» (м. Харків, код ЄДРПОУ 39014838), наприкінці грудня 2014 року - початку січня 2015 року, перебуваючи в м. Дергачі Харківської області, запропонував ОСОБА_5 , одному із засновників та керівників ТОВ «Хермес Тулс», здійснювати постачання будівельних матеріалів до «ЛНР», з метою їх подальшої реалізації в магазині будівельних матеріалів «Регион Инструмент» (м. Луганськ) ФПЛ ОСОБА_8 та ФПЛ ОСОБА_9 . На зазначену пропозицію ОСОБА_8 . ОСОБА_5 погодився. Згідно вищевказаної домовленості, ОСОБА_5 , усвідомлюючи, що в результаті постачання товарно-матеріальних цінностей (будівельних матеріалів) та їх подальшої реалізації на території «ЛНР» в магазині будівельних матеріалів «Регион Инструмент» (м. Луганськ), сплачуються податки і збори до незаконних бюджетів, тобто вчиняються дії з метою фінансового забезпечення терористичної організації «ЛНР», а саме незаконних органів силового блоку (т.зв. «збройні сили ЛНР», «народна міліція «ЛНР»), повинен був організувати придбання та поставку вищевказаних будівельних матеріалів до м. Новоросійська, РФ.
Так, ОСОБА_10 , виконуючи розроблену ОСОБА_8 схему та домовленість з останнім про постачання будівельних матеріалів до м. Луганська, використовуючи ТОВ «Хермес Тулс», як один з засновників та керівників вказаного підприємства, в період починаючи з кінця січня 2015 року до початку 2019 року здійснив організацію постачання будівельних матеріалів до м. Новоросійськ (РФ), з метою їх подальшого переправлення до м. Луганська. При цьому, ОСОБА_11 використовуючи власні зв`язки, не повідомляючи іншим особам про власні злочинні дії, здійснив замовлення будівельних матеріалів у «GORCCI INTERNATIONAL LIMITED» (КНР) до порту Новоросійськ (РФ) на адресу ООО «Ново Тех» (ИНН 3123376489, КПП 312301001, м. Бєлгород, РФ). В подальшому зазначені будівельні матеріали поставлялися в магазини будівельних матеріалів «Регион Инструмент» (м. Луганськ) де реалізовувались ФЛП ОСОБА_12 . В результаті зазначеної підприємницької діяльності щомісячно сплачувались податки і збори до незаконних бюджетів, тобто вчинялись дії з метою фінансового забезпечення терористичної організації «ЛНР», а саме незаконних органів силового блоку (т.зв. «збройні сили ЛНР», «народна міліція «ЛНР»).
В підготовчому судовому засіданні прокурор просив задовольнити клопотання про звільнення ОСОБА_5 від кримінальної відповідальності у зв`язку з тим, що він добровільно повідомив органи державної влади про вчинене ним кримінальне правопорушення та в ході досудового розслідування в діях останнього не встановлено складу іншого злочину.
Підозрюваний ОСОБА_5 та його захисник підтримали клопотання прокурора та просили звільнити його від кримінальної відповідальності на підставі ч.2ст.111 КК України, провадження у справі закрити на підставі п.1 ч.2ст.284 КПК України.
ОСОБА_5 суду пояснив, що провину свою визнає, дійсно добровільно повідомив органи державної влади про вчинене ним кримінальне правопорушення, надав добровільну згоду на закриття провадження у справі, всі обставини викладені в клопотанні відповідають дійсності, будь-якого тиску на нього з боку правоохоронних органів України не вчинялось.
Суд, вислухавши думку учасників процесу, дослідивши надані прокурором матеріали, встановив наступне.
Згідно з ч.1ст.286 КПК Українизвільнення від кримінальної відповідальності за вчинення кримінального правопорушення здійснюється судом.
Відповідно до ч.2ст.286 КПК Українивстановивши на стадії досудового розслідування підстави для звільнення від кримінальної відповідальності та отримавши згоду підозрюваного на таке звільнення, прокурор складає клопотання про звільнення від кримінальної відповідальності та без проведення досудового розслідування у повному обсязі надсилає його до суду.
Відповідно до ч.1ст.285 КПК Україниособа звільняється від кримінальної відповідальності у випадках, передбачених законом України про кримінальну відповідальність.
Згідно ст.314КПК України у підготовчому судовому засіданні суд має право прийняти рішення про закриття провадження у випадку встановлення підстав передбачених п.4-8 ч.1 або ч.2ст.284КПК України.
Так, у відповідності п.1 ч.2ст.284 КПК України кримінальне провадження закривається судом у зв`язку зі звільненням особи від кримінальної відповідальності.
У відповідності ч.3 ст.288КПК України суд своєю ухвалою закриває кримінальне провадження та звільняє підозрюваного, обвинуваченого від кримінальної відповідальності у випадку встановлення підстав, передбачених законом України про кримінальну відповідальність.
Згідно ч.2 ст.111КК України громадянин України звільняється від кримінальної відповідальності, якщо він на виконання злочинного завдання іноземної держави, іноземної організації або їх представників ніяких дій не вчинив і добровільно заявив органам державної влади про свій зв`язок з ними та про отримане завдання.
Винуватість ОСОБА_5 повністю підтверджується матеріалами кримінального провадження у їх сукупності, в тому числі: заявою ОСОБА_5 про вчинене ним кримінальне правопорушення, №Г-578 від 07.08.2019; поясненням ОСОБА_5 від 08.08.2019; протоколом допиту підозрюваного ОСОБА_5 від 09.12.2019; протоколом допиту свідка ОСОБА_13 , в якому останній надає свідчення щодо вищевказаної злочинної діяльності ОСОБА_5 , як одного з керівників ТОВ «Хермес Тулс»; протоколом обшуку за місцем розташування ТОВ «Хермес Тулс» (м. Харків, проспект Московський, б. 48Б), згідно якого під час зазначеного обшуку виявлено та вилучено комп`ютерну техніку та документи, які свідчать про причетність керівника ТОВ «Хермес Тулс» до організації поставок будівельних матеріалів до магазинів «Регіон-Інструмент» (м. Луганськ); протоколами оглядів мобільних телефонів ОСОБА_5 , згідно яких останній причетний до організації поставок будівельних матеріалів до магазинів «Регіон- Інструмент» (м. Луганськ); протоколом допиту свідка ОСОБА_14 , згідно якого останнім отримані відомості про організацію ОСОБА_5 поставок будівельних матеріалів до магазинів «Регіон- Інструмент» (м. Луганськ), та добровільно надав флеш-носій з матеріалами, що підтверджують його свідчення; протоколами НСРД, які підтверджують причетність ОСОБА_5 до організації поставок будівельних матеріалів до магазинів «Регіон-Інструмент» (м. Луганськ), повідомленням про підозру ОСОБА_5 від 09.12.2019 у вчиненні ним кримінального правопорушення - злочину, передбаченого ч. 2 ст. 258-5 КК України.
Як вбачається з досліджених в судовому засіданні матеріалів, ОСОБА_5 є громадянином України, до кримінальної відповідальності не притягувався, вчинив злочин вперше, про зміст клопотання повідомлений, підтримав його, не заперечував щодо можливості його звільнення від кримінальної відповідальності, розуміє наслідки закриття відносно нього кримінального провадження, про що повідомив суду безпосередньо в судовому засіданні у присутності захисника.
Так, ОСОБА_5 самостійно звернувся до Управління СБ України в Харківській області з письмовою заявою про вчинення ним дій, з корисливих мотивів, спрямованих на фінансове (матеріальне) забезпечення терористичної організації т.зв. «ЛНР», шляхом сплати податків і зборів, в результаті здійснення підприємницької діяльності на території м. Луганська, тобто до повідомлення про підозру у вчиненні кримінального правопорушення - злочину, передбаченого ч.2 ст.258-5 КК України.
Враховуючи те, що на виконання злочинного завдання іноземної держави, іноземної організації або їх представників підозрюваний ОСОБА_5 ніяких дій не вчинив і добровільно заявив органам державної влади про зв`язок з ними та про отримане завдання, суд вважає, що клопотання прокурора підлягає задоволенню, оскільки відповідно до ч.2ст.111 КК України ОСОБА_5 може бути звільнений від кримінальної відповідальності, через те, що він із власної волі, добровільно до притягнення його до кримінальної відповідальності повідомив органам державної влади про відповідну незаконну діяльність та не вчинив інших дій, за які, передбачена кримінальна відповідальність, тобто не вчинив інших злочинів.
Долю речових доказів суд вирішує відповідно дост.100 КПК України.
Керуючись ст.ст.284,286,288,314 КПК України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання прокурора відділу 04/4 прокуратури Харківської області ОСОБА_6 у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань №22019220000000187 від 06.12.2019 про звільнення від кримінальної відповідальності ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 - задовольнити.
Звільнити від кримінальної відповідальності ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.258-5 КК України, на підставі ч.2 ст.111 КК України.
Закрити кримінальне провадження стосовно ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , на підставі п.1 ч.2 ст. 284 КПК України.
Речовий доказ мобільний телефон «iPhone X», imei: НОМЕР_1 з сім-картою мобільного оператору зв?язку «Vodafon», на якій містить частина номеру ICCID: НОМЕР_2 вважати повернути власнику.
Ухвала може бути оскаржена до Харківського апеляційного суду через Дергачівській районний суд Харківської області протягом семи днів з дня її оголошення.
Суддя ОСОБА_1
Суд | Дергачівський районний суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 23.12.2019 |
Оприлюднено | 17.02.2023 |
Номер документу | 86597779 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Злочини проти громадської безпеки Фінансування тероризму |
Кримінальне
Дергачівський районний суд Харківської області
Калиновська Л. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні