РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 564/1900/19
24 грудня 2019 року
м.Костопіль
Костопільський районний суд Рівненської області у складі:
головуючий суддя Левчук В.В.
секретар судового засідання Зберун К.Ф.
за участю:
позивача - не з`явився
представника позивача - не з`явився
представника відповідача Гутянської сільської ради - не з`явився
представника відповідача Костопільської районної державної адміністрації - не з`явився
представника відповідача Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області - не з`явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Костопільського районного суду Рівненської області в порядку спрощеного позовного провадження цивільну справу №564/1900/19 за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Гутянської сільської ради (с.Гута Костопільського району Рівненської області, вул.Центральна 3), Костопільської районної державної адміністрації (м.Костопіль Рівненської області, вул.Незалежності 7), Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області (м.Рівне, вул.С.Петлюри 37) про визнання незаконними дій Костопільської РДА по наданню дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою та рішення Гутянської сільської ради про відмову у наданні дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернулась до Костопільського районним судом Рівненської області з позовом до Гутянської сільської ради, Костопільської районної державної адміністрації, Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області про визнання незаконними дій Костопільської РДА по наданню дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою та рішення Гутянської сільської ради про відмову у наданні дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивач, у порядку спадкування за заповітом після померлої ОСОБА_2 отримала у спадщину право на земельну частку (пай) у землі, яка перебуває в колективній власності КСП Гутянське у розмірі 4,8 умовних кадастрових гектари без визначення цієї частки в натурі, на що нотаріусом видано позивачу свідоцтво про право на спадщину за заповітом. У подальшому розпорядженням Костопільської районної державної адміністрації позивачу надано дозвіл на виготовлення документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі лише на 2,5439 га. Вказує, що згідно технічної документації по виготовленню проекту землеустрою організації території земельних масивів у процесі розпаювання земель КСП Гутянське було визначено масиви у яких знаходяться земельні ділянки спадкодавця ОСОБА_2 - масиви 25 та 31. У масиві 25 площа земельної ділянки ОСОБА_2 становила 3,37 га. Вказує, що при виконанні землевпорядною організацією замовлення позивача щодо виготовлення технічної документації із землеустрою на вказану земельну ділянку виявилось, що вільною залишилась одна земельна ділянка площею лише 1,5039 га замість передбаченої 3,37 га, а на всі інші земельні ділянки виготовлено документи про право власності. У зв`язку з цим позивач звернулась до Гутянської сільської ради із заявою про збільшення земельних ділянок до передбаченого розпаюванням розміру, проте рішенням сільської ради останній було відмовлено у за відсутністю підстав для допаювання та у зв`язку з тим, що позивач вже виготовила технічну документацію із землеустрою на земельну ділянку (пай) розміром 2,5439 га. Вважає дії Костопільської районної державної адміністрації та Гутянської сільської ради незаконними і такими, що порушують права позивача. Просить, з урахуванням уточнення позовних вимог, визнати незаконними дії Костопільської районної державної адміністрації по наданню дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) при виділенні земельних ділянок в натурі власнику земельної частки (паю) ОСОБА_1 у меншому розмірі, ніж визначеному при паюванні земель КСП Гутянське та рішення Гутянської сільської ради Костопільського району Рівненської області №261 від 03.07.2019 про відмову у наданні дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою по відведенню в натурі земельних ділянок ОСОБА_1 , як власнику земельної частки (паю) КСП Гутянське у розмірі, що визначений сертифікатом на право на земельну частку (пай) та свідоцтвом про право на спадщину за заповітом, тобто на 2,3 умовних кадастрових гектари, при умові уже виготовленої технічної документації із землеустрою на земельні ділянки розміром 2,5439 га. Також просить зобов`язати Гутянську сільську раду Костопільського району Рівненської області виділити ОСОБА_1 земельну ділянку в натурі, як власнику земельної частки (паю) КСП Гутянське в розмірі 2,2561 умовних кадастрових гектари, при умові вже виготовленої технічної документації із землеустрою на земельні ділянки розміром 2,5439 га із земель запасу Гутянської сільської ради та надати дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою по відведенню земельної частки (паю) в натурі в розмірі 2,2561 умовних кадастрових гектари.
Відповідачем, Костопільською районною державною адміністрацією Рівненської області подано відзив на позов, у якому відповідач проти позову заперечив та вказав, що дійсно розпорядженням голови Костопільської районної державної адміністрації від 19.01.2017 року №9 надано дозвіл ОСОБА_1 на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) загальною площею 2,5439 га, з яких рілля - 1,5039 га, сіножаті - 1,0400 га для ведення особистого селянського господарства із земель колишнього КСП Гутянське за рахунок земель сільськогосподарського призначення за межами населених пунктів на території Гутянської сільської ради, як спадкоємиці громадянки ОСОБА_2 , яке видано у спосіб та у порядку, який був передбачений діючим на той момент законодавством. З 01.01.2019 року, відповідно до діючого законодавства, лише відповідні органи місцевого самоврядування вирішують питання щодо виділення земельних ділянок (паїв) в натурі (на місцевості), а тому коли у червні 2019 року позивач звернулась до Костопільської районної державної адміністрації із заявою про надання дозволу про виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки площею 2,3 га в натурі (на місцевості), то їй було рекомендовано звернутись за вирішенням вказаного питання до Гутянської сільської ради. Просить у задоволенні позову відмовити.
Відповідач, Головне управління Держгеокадастру у Рівненській області, подав відзив на позов у якому вказує, що зі змісту позовних вимог не вбачає у який спосіб Головне управління порушило права позивача і який спосіб останнє може їх відновити, оскільки має право розпоряджатися землями сільськогосподарського призначення державної власності, а земельні ділянки розформованих КСП є власністю відповідних територіальних громад і вирішення питання щодо виділення земельних часток (паїв) належить до компетенції відповідної місцевої ради, у даному випадку Гутянської сільської ради, яка має невиділених земель сільськогосподарського призначення у розмірі 99,3 га, які перебувають у землях запасу. Просить у задоволенні позову відмовити.
В судовому засіданні представник позивача заявлені позовні вимоги підтримав у повному обсязі з підстав, викладених у позовній заяві, просив позов задоволити.
Представник відповідача, Гутянської сільської ради, в судовому засіданні проти позову заперечив, та пояснив, що підстав для допаювання земель немає.
Представник відповідача, Костопільської районної державної адміністрації Рівненської області, в судовому засіданні проти позову заперечив з підстав, які викладені у відзиві на позов, просив у задоволенні позову відмовити.
Відповідач, Головне управління Держгеокадастру у Рівненській області, не забезпечило явку повноважного представника в судове засідання, прочини неявки представника не повідомило, про дату і час судового засідання повідомлявся вчасно та належним чином.
Суд, заслухавши пояснення учасників справи, повно, всебічно та об`єктивно дослідивши наявні у матеріалах справи докази, встановив наступне.
27.12.1996 року Колективному сільськогосподарському підприємству Гутянське видано Державний акт на право колективної власності на землю серії РВ00041 на земельну ділянку для ведення товарного сільськогосподарського виробництва площею 1773,7 га.
20.10.1997 року Костопільською районною державною адміністрацією видано ОСОБА_2 Сертифікат на земельну частку (пай) серії РВ №0178876 як члену колективного сільськогосподарського підприємства Гутянське про те, що їй належить право на земельну частку (пай) у землі, яка перебуває у колективній власності КСП Гутянське розміром 4,8 в умовних кадастрових гектарах без визначення меж цієї частки в натурі (на місцевості). Вартість земельної частки (паю) становить 13737 грн.
06.09.2002 року ОСОБА_2 звернулась до Костопільської районної державної адміністрації із заявою про виділення в натурі (на місцевості) належної їй земельної частки (паю) згідно сертифіката серії РВ №0178876, у якій вказала бажане розташування земельної ділянки: ріллі в масиві № 25 , пасовища в масиві №31, після чого Гутянською сільською радою Костопільського району Рівненської області надано ОСОБА_2 дозвіл на складання технічної документації на виділення земельної частки (паю) КСП Гутянське в масивах №25 та 31.
13.12.2016 року приватним нотаріусом Костопільського районного нотаріального округу Гладишем О.А. видано ОСОБА_1 свідоцтво про право на спадщину за заповітом після померлої ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_2 . Відповідно до свідоцтва, спадщина, на яку видано свідоцтво, складається з права на земельну частку (пай) у землі, яка перебуває в колективній власності КСП Гутянське с.Гута Костопільського району Рівненської області, розміром 4,8 умовних кадастрових гектари без визначення меж цієї частки в натурі, вартість якого 112687,28 грн. Свідоцтво зареєстроване у Спадковому реєстрі за №59969052, що підтверджується Витягом про реєстрацію в Спадковому реєстрі №46143296 від 13.12.2019.
Розпорядженням голови Костопільської районної державної адміністрації від 19.01.2017 року №9 надано дозвіл ОСОБА_1 на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) загальною площею 2,5439 га, з них: рілля - 1,5039 га, сіножаті - 1,0400 га для ведення особистого селянського господарства із земель колишнього колективного сільськогосподарського підприємства Гутянське за рахунок земель сільськогосподарського призначення за межами населених пунктів на території Гутянської сільської ради Костопільського району Рівненської області, як спадкоємиці громадянки ОСОБА_2 та рекомендувати замовити виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) в суб`єкта господарювання, що є виконавцем робіт із землеустрою, згідно із законом.
У подальшому Приватним підприємством Костопільземпроект було виготовлено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) громадянці ОСОБА_1 для ведення особистого селянського господарства (код цільового призначення згідно КВЦПЗ-01.03) за межами населених пунктів на території Гутянської сільської ради Костопільського району Рівненської області. вказана технічна документація позивачем не підписана та ніким не затверджена.
07.04.2019 ОСОБА_1 звернулась до Приватного підприємства Костопільземпроект із заявлю у якій просила надати інформацію про те чому різниця між розміром земельної ділянки, яку остання отримала у спадок і земельної ділянки, яку їй пропонують надати у власність складає 2,3 га. Просила надати підтверджуючі документи про зменшення розміру земельної ділянки за рахунок підвищення якості земель та копії первинних технічних документів на підставі яких підприємством складено план меж земельної ділянки лише на площу 1,5039 га, яка передається останній у власність.
26.07.2017 року Приватне підприємство Костопільземпроект листом №733 повідомило ОСОБА_1 про те, що провівши тахеометричну зйомку масиву 25 (рілля) та зіставивши документи на інші земельні ділянки, було виявлено, що в даному масиві залишилась вільною лише одна земельна ділянка площею 1,5039 га, що підтверджується схемою масив у№25.
12.09.2017 року Головне управління Держгеокадастру у Рівненській області листом №6743/0/6-17 повідомило ОСОБА_1 про те, що для вирішення питання отримання земельної ділянки у повному розмірі земельної частки (паю) останній необхідно звернутись із клопотанням до відповідного органу виконавчої влади або місцевого самоврядування про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
12.06.2019 року ОСОБА_1 звернулась із заявою до Костопільської районної державної адміністрації у якій просила надати дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою по виділенню в натурі земельної частки (паю) у розмірі 2,3 умовних кадастрових гектари при умові вже виготовленої технічної документації із землеустрою на земельну ділянку площею 2,5439 га. Вказала, що технічна документація на земельну ділянку площею 2,5439 га не затверджена і право власності на неї не зареєстроване.
13.06.2019 року ОСОБА_1 також звернулась із заявою до Гутянської сільської ради, у якій просила надати дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою по виділенню в натурі земельної частки (паю) у розмірі 2,3 умовних кадастрових гектари при умові вже виготовленої технічної документації із землеустрою на земельну ділянку площею 2,5439 га. Вказала, що технічна документація на земельну ділянку площею 2,5439 га не затверджена і право власності на неї не зареєстроване.
24.06.2019 року Костопільська районна державна адміністрація листом №2071/01-31/19 повідомила ОСОБА_1 про те, що Законом України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вирішення питання колективної власності на землю, удосконалення правил землекористування у масивах земель сільськогосподарського призначення, запобігання рейдерству та стимулювання зрошення в Україні внесено зміни до Закону України Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв) відповідно до якого з 01.01.2019 року розгляд заяв власників земельних часток (паїв) щодо виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок належить сільських, селищних міських рад та рекомендовано звернутись для вирішення питання щодо надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою до сільської ради.
Рішенням Гутянської сільської ради від 03.07.2019 року №261 вирішено, у зв`язку з відсутністю законних підстав по допаюванню земель що перебували у колективній власності КСП Гутянське (реструктуризоване СВК Гутянське ), що ліквідоване як юридична особа, та у зв`язку з тим, що заявниця виготовила технічну документацію із землеустрою на земельні ділянки (пай) розміром 2,5439 га, в тому числі 1,5039 га - рілля та 1,0400 га - сіножаті, мотивовано відмовити громадянці ОСОБА_1 у наданні дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою по виділенню в натурі земельної частки (паю) у розмірі 2,3 умовних кадастрових гектари.
Із листа Гутянської сільської ради Костопільського району Рівненської області від 06.11.2019 року № 898/02-26 вбачається, що на підвідомчій території в межах населеного пункту с.Гута є вільні землі, що не надані у власність, користування, оренду та перебувають у землях запасу, зокрема землі сільськогосподарського призначення 99,3 га (37,3 га - рілля та 62,1 га - сіножаті). Вказані землі на сьогодні використовуються громадою села як пасовища для випасання великої рогатої худоби. Інформація про кількість земель запасу за межами населеного пункту села Гута, що перебувають в адміністративних межах Гутянської сільської ради відсутня, оскільки з 2016 року державна статистична звітність з кількісного обліку земель не ведеться.
Надаючи правову кваліфікацію спірним правовідносинам суд враховую наступне.
Відповідно до абзацу 4 пункту 1 Указу Президента України Про порядок паювання земель, переданих у колективну власність сільськогосподарським підприємствам і організаціям , паювання земель передбачає визначення розміру земельної частки (паю) у колективній власності на землю кожного члена колективного сільськогосподарського підприємства, сільськогосподарського кооперативу, сільськогосподарського акціонерного товариства без виділення земельних ділянок в натурі (на місцевості).
Пунктом 2 Указу передбачено, що Право на земельну частку (пай) мають члени колективного сільськогосподарського підприємства, сільськогосподарського кооперативу, сільськогосподарського акціонерного товариства, в тому числі пенсіонери, які раніше працювали в ньому і залишаються членами зазначеного підприємства, кооперативу, товариства, відповідно до списку, що додається до державного акта на право колективної власності на землю. При паюванні вартість і розміри в умовних кадастрових гектарах земельних часток (паїв) всіх членів підприємства, кооперативу, товариства є рівними.
Відповідно до ст.3 Закону України Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв) в редакції, чинність на момент виникнення спірних правовідносин, підставами для виділення земельних ділянок у натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв) є рішення відповідної сільської, селищної, міської ради чи районної державної адміністрації. Особи, власники сертифікатів на право на земельну частку (пай), які виявили бажання одержати належну їм земельну частку (пай) в натурі (на місцевості), подають до відповідної сільської, селищної, міської ради чи районної державної адміністрації заяву про виділення їм земельної частки (паю) в натурі (на місцевості).
Відтак, позивач, як особа, яка успадкувала право на земельну частку (пай) після померлої ОСОБА_2 звернулась у визначений законом спосіб до Костопільської районної державної адміністрації із заявою про виділення в натурі (на місцевості) належної їй земельної частки (паю) у розмірі згідно отриманого свідоцтва про право на спадщину за заповітом.
Відповідно до ст.5 Закону України Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв) в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, сільські, селищні, міські ради та районні державні адміністрації в межах їх повноважень щодо виділення земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості), зокрема, розглядають заяви власників земельних часток (паїв) щодо виділення їм в натурі (на місцевості) земельних ділянок і видачі документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку; уточняють місце розташування, межі і площі сільськогосподарських угідь, які підлягають розподілу між власниками земельних часток (паїв); розглядають та погоджують проекти землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв);
Відповідач, Костопільська районна державна адміністрація, діючи в межах чинного на момент виникнення спірних правовідносин законодавства, надав дозвіл ОСОБА_1 на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) загальною площею 2,5439 га, з них: рілля - 1,5039 га, сіножаті - 1,0400 га для ведення особистого селянського господарства із земель колишнього колективного сільськогосподарського підприємства Гутянське за рахунок земель сільськогосподарського призначення за межами населених пунктів на території Гутянської сільської ради Костопільського району Рівненської області, як спадкоємиці громадянки ОСОБА_2 та рекомендував замовити виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) в суб`єкта господарювання, що є виконавцем робіт із землеустрою, згідно із законом.
Також суд звертає увагу, що у процесі розпаювання земель колективного сільськогосподарського підприємства Гутянське фірмою Рівне-Експерт-Земля виготовлено проект організації території земельних масивів, зокрема у процесі розпаювання земель КСП Гутянське , відповідно до якого земельні ділянки спадкодавця ОСОБА_2 розташовані саме у масиві №25 та 31.
При цьому, дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) загальною площею 2,5439 га надавався виходячи із тої площі вільних земельних ділянок, які лишились вільним на території земельних часток (паїв), а саме у масивах №25 та 31 після виділення земельних ділянок в натурі (на місцевості) іншим власниками земельних часток (паїв).
Відтак, Костопільська районна державна адміністрація, надаючи дозвіл ОСОБА_1 на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) діяла у спосіб, що був передбачений законодавством, чинним на момент виникнення спірних правовідносин.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позовна вимога про визнання незаконними дії Костопільської районної державної адміністрації по наданню дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) при виділенні земельних ділянок в натурі власнику земельної частки (паю) ОСОБА_1 у меншому розмірі, ніж визначеному при паюванні земель КСП Гутянське до задоволення не підлягає.
Крім того, враховуючи, що виділення власникам в натурі земельних часток (паїв) КСП Гутянське відбувалось на підставі проекта організації території земельних масивів у процесі розпаювання земель КСП Гутянське , яким визначено два масиви - №25 та 31, у яких знаходяться земельні ділянки спадкодавця ОСОБА_2 і виділення в натурі таких земельних часток (паїв) для спадкоємця ОСОБА_1 відбувалось виходячи із площі вільних (не виділених в натурі у власність) земельних ділянок, то Гутянська сільська рада не мала змоги надати дозвіл на виготовлення проекту землеустрою для ОСОБА_1 на більшу площу.
Враховуючи викладене, позовна вимога про визнання незаконним рішення Гутянської сільської ради Костопільського району Рівненської області №261 від 03.07.2019 про відмову у наданні дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою по відведенню в натурі земельних ділянок ОСОБА_1 , як власнику земельної частки (паю) КСП Гутянське у розмірі, що визначений сертифікатом на право на земельну частку (пай) та свідоцтвом про право на спадщину за заповітом, тобто на 2,3 умовних кадастрових гектари, при умові уже виготовленої технічної документації із землеустрою на земельні ділянки розміром 2,5439 га до задоволення не підлягає.
Крім того, суд звертає увагу, що згідно ст.25 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.
Згідно п.34 ч.1 ст.26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються, зокрема, такі питання: вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що вказані повноваження, у даному випадку Гутянської сільської ради, є дискреційними і Гутянська сільська рада може прийняти рішення або щодо надання відповідного дозволу, або про відмову його надати.
Відтак, позовна вимога щодо зобов`язання Гутянської сільської ради виділити ОСОБА_1 земельну ділянку в натурі, як власнику земельної частки (паю) КСП Гутянське в розмірі 2,2561 умовних кадастрових гектари, при умові вже виготовленої технічної документації із землеустрою на земельні ділянки розміром 2,5439 га із земель запасу Гутянської сільської ради та надати дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою по відведенню земельної частки (паю) в натурі в розмірі 2,2561 умовних кадастрових гектари є не вірно обраним способом захисту прав позивача, а тому така позовна вимога до задоволення не підлягає.
Разом з тим, суд звертає увагу, що право позивача на виділення в натурі земельної частки (паю) у розмірі, що передбачений свідоцтвом про право на спадщину за заповітом, а саме у розмірі 4,8 умовних кадастрових гектари порушене.
Крім того, з відзива Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області та листа Гутянської сільської ради Костопільського району Рівненської області від 06.11.2019 року № 898/02-26 вбачається, що на підвідомчій сільській раді території в межах населеного пункту с.Гута є вільні землі, що не надані у власність, користування, оренду та перебувають у землях запасу, зокрема землі сільськогосподарського призначення у розмірі 99,3 га (37,3 га - рілля та 62,1 га - сіножаті).
Також, з 01.01.2019 року набули чинності зміни, внесені Законом України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вирішення питання колективної власності на землю, удосконалення правил землекористування у масивах земель сільськогосподарського призначення, запобігання рейдерству та стимулювання зрошення в Україні від 10.07.2018 №2498-VІІІ до Закону України Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв) , відповідно до якого з 01.01.2019 року розгляд заяв власників земельних часток (паїв) щодо виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок належить сільських, селищних міських рад.
Відповідно до ст.5 Цивільного процесуального кодексу України, здійснюючи правосуддя, суд захищає права, свободи та інтереси фізичних осіб, права та інтереси юридичних осіб, державні та суспільні інтереси у спосіб, визначений законом або договором. У випадку, якщо закон або договір не визначають ефективного способу захисту порушеного, невизнаного або оспореного права, свободи чи інтересу особи, яка звернулася до суду, суд відповідно до викладеної в позові вимоги такої особи може визначити у своєму рішенні такий спосіб захисту, який не суперечить закону.
Враховуючи, що право позивача на виділення в натурі (на місцевості) земельної частки (паю) у розмірі, що був вказаний у сертифікаті на право на земельну частку (пай) та у свідоцтві про право на спадщину за заповітом порушено та враховуючи, що відповідно до 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , ст.3, 5 Закону України Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв) вирішення питань щодо землеустрою віднесено до компетенції, у даному випадку, Гутянської сільської ради та з урахуванням наявних на підвідомчій території ради в межах населеного пункту с.Гута вільних земель, що не надані у власність, користування, оренду та перебувають у землях запасу, зокрема земель сільськогосподарського призначення площею 99,3 га, з яких 37,3 га - рілля та 62,1 га - сіножаті, суд дійшов висновку, про можливість задоволення позову частково шляхом зобов`язання Гутянської сільської ради Костопільського району Рівненської області розглянути питання щодо встановлення меж земельної ділянки ОСОБА_1 в натурі (на місцевості) площею згідно виданого позивачу 13.12.2016 року приватним нотаріусом Костопільського районного нотаріального округу Гладишем О.А. свідоцтва про право на спадщину за заповітом.
Враховуючи викладене, позов ОСОБА_1 підлягає до задоволення частково.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.223, 247, 280, 263-265, 268, 354 ЦПК України, суд -
ВИРІШИВ:
Позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Гутянської сільської ради (с.Гута Костопільського району Рівненської області, вул.Центральна 3), Костопільської районної державної адміністрації (м.Костопіль Рівненської області, вул.Незалежності 7), Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області (м.Рівне, вул.С.Петлюри 37) про визнання незаконними дій Костопільської РДА по наданню дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою та рішення Гутянської сільської ради про відмову у наданні дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою - задоволити частково.
Зобов`язати Гутянську сільську раду Костопільського району Рівненської області розглянути питання щодо встановлення меж земельної ділянки ОСОБА_1 в натурі (на місцевості) площею згідно виданого 13.12.2016 року приватним нотаріусом Костопільського районного нотаріального округу Гладишем О.А. свідоцтва про право на спадщину за заповітом на земельну частку (пай).
В задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Рівненського апеляційного суду через Костопільський районний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом 30 /тридцяти/ днів з дня його проголошення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Дата складення повного судового рішення - 24.12.2019.
СуддяВ. В. Левчук
Суд | Костопільський районний суд Рівненської області |
Дата ухвалення рішення | 24.12.2019 |
Оприлюднено | 27.12.2019 |
Номер документу | 86627064 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Костопільський районний суд Рівненської області
Левчук В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні