Ухвала
від 26.12.2019 по справі 18/173
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

33013, м. Рівне, вул. Набережна, 26А


УХВАЛА

"26" грудня 2019 р. м. Рівне Справа № 18/173

Господарський суд Рівненської області у складі: суддя Романюк Р.В.,

за участю секретаря судового засідання Стафійчук К.В.,

розглянувши заяву Головного управління Пенсійного фонду України в Рівненській області про заміну сторони її правонаступником у справі

за позовом Управління Пенсійного Фонду України в Рівненському районі Рівненської області

до Акціонерного товариства закритого типу "Спецбуд"

про стягнення в сумі 14 561 грн. 14 коп.

За участю представників сторін:

від позивача: представник не з`явився;

від відповідача: представник не з`явився;

від заявника: представник не з`явився.

ВСТАНОВИВ:

Постановою Господарського суду Рівненської області від 26.07.2006 р. (суддя Гудак А.В.) у справі № 18/173 позов Управління Пенсійного Фонду України в Рівненському районі Рівненської області задоволено, стягнуто з відповідача - Акціонерного товариства закритого типу "Спецбуд" на користь Управління Пенсійного фонду України в Рівненському районі заборгованість по внесках на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування за квітень 2006 року в сумі 14561 грн. 14 коп. та стягнуто з відповідача - Акціонерного товариства закритого типу "Спецбуд" в доход Державного бюджету України судовий збір в розмірі 145 грн. 61 коп.

08.08.2006 року та 29.09.2006 року господарським судом на виконання постанови суду від 26.07.2006 року у справі № 18/173 видано виконавчі листи.

Справа розглядалась відповідно до Кодексу адміністративного судочинства України.

19.12.2019 року на адресу господарського суду від Головного управління Пенсійного фонду України в Рівненській області надійшла заява про заміну сторони її правонаступником, відповідно до якої останнє просить суд замінити сторону виконавчого провадження стягувача - Рівненське об`єднане управління Пенсійного фонду України Рівненської області (код ЄДРПОУ 40373305), у виконавчому листі по справі № 18/173 виданого Господарським судом Рівненської області 29.09.2006 року, на його правонаступника - Головне управління Пенсійного фонду України в Рівненській області (33028, м. Рівне, вул. Короленка, 7, код ЄДРПОУ 21084076).

В обґрунтування поданої заяви, Головне управління Пенсійного фонду України в Рівненській області посилається на те, що відповідно Постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 року № 1055 "Деякі питання функціонування територіальних органів Пенсійного фонду України" 01.04.2016 року припинено діяльність управління Пенсійного фонду України в Рівненському районі шляхом злиття та утворення Рівненського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Рівненської області (код ЄДРПОУ 40373305), яке визначено правонаступником всіх прав та обов`язків припиненого управління Пенсійного фонду України в Рівненському районі. Постановою Кабінету Міністрів України від 22.08.2018 № 628 "Деякі питання функціонування органів Пенсійного фонду України" проведено реорганізацію Рівненського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Рівненської області шляхом приєднання до Головного управління Пенсійного фонду України в Рівненській області, яке є правонаступником всіх прав та обов`язків.

Ухвалою Господарського суду Рівненської області від 20.12.2019 року прийнято справу № 18/173 до провадження та призначено розгляд заяви Головного управління Пенсійного фонду України в Рівненській області про заміну сторони її правонаступником на "26" грудня 2019 р.

Представники позивача, відповідача та заявника в судове засідання 26.12.2019 року не з`явилися.

Разом з тим, одночасно в заяві Головного управління Пенсійного фонду України в Рівненській області про заміну сторони її правонаступником міститься клопотання, відповідно до якого заявник просить розглянути заяву за відсутності представника управління.

Крім того, 26.12.2019 року до суду від Рівненського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Рівненській області надійшло клопотання, відповідно до якого останнє просить суд розглядати справу № 18/173 без участі представника Рівненського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Рівненській області.

За приписами ч. 2 ст. 379 КАС України, неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

За таких обставин, враховуючи що неявка представників позивача, відповідача та заявника не перешкоджає всебічному, повному та об`єктивному розгляду заяви, суд дійшов висновку розглянути заяву про заміну сторони її правонаступником за відсутності представників Головного управління Пенсійного фонду України в Рівненській області, Управління Пенсійного Фонду України в Рівненському районі Рівненської області та Акціонерного товариства закритого типу "Спецбуд".

Cуд зазначає, що статтею 44 КАС України визначено права та обов`язки учасників справи, зокрема учасники справи зобов`язані: виявляти повагу до суду та до інших учасників судового процесу; сприяти своєчасному, всебічному, повному та об`єктивному встановленню всіх обставин справи; з`являтися в судове засідання за викликом суду, якщо їх явка визнана судом обов`язковою; подавати наявні у них докази в порядку та строки, встановлені законом або судом, не приховувати докази; надавати суду повні і достовірні пояснення з питань, які ставляться судом, а також учасниками справи в судовому засіданні; виконувати процесуальні дії у встановлені законом або судом строки; виконувати інші процесуальні обов`язки, визначені законом або судом.

Частиною 2 статті 2 Закону України "Про доступ до судових рішень" визначено, що усі судові рішення є відкритими та підлягають оприлюдненню в електронній формі не пізніше наступного дня після їх виготовлення і підписання.

Згідно з ч. ч. 1, 2 ст. 3 Закону України "Про доступ до судових рішень" для доступу до судових рішень судів загальної юрисдикції Державна судова адміністрація України забезпечує ведення Єдиного державного реєстру судових рішень. Єдиний державний реєстр судових рішень (далі - Реєстр) - автоматизована система збирання, зберігання, захисту, обліку, пошуку та надання електронних копій судових рішень.

Судові рішення, внесені до Реєстру, є відкритими для безоплатного цілодобового доступу на офіційному веб-порталі судової влади України (ч. 1 ст. 4 Закону України "Про доступ до судових рішень").

З огляду на вказане учасники справи не були позбавлені права та можливості ознайомитись з ухвалою у Єдиному державному реєстрі судових рішень (www.reyestr.court.gov.ua).

Пунктом 4 статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) передбачено, що у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

У зв`язку з не прибуттям представників сторін у засідання суду, судове засідання здійснювалося без застосування звукозаписувального технічного засобу.

Розглянувши заяву Головного управління Пенсійного фонду України в Рівненській області про заміну сторони її правонаступником, суд встановив наступне.

Відповідно до п. п. 10 п. 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України в редакції, що набрала законної сили 15 грудня 2017 року, справи у судах першої та апеляційної інстанцій, провадження у яких відкрито до набрання чинності цією редакцією Кодексу, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Заяви і скарги, подані до набрання чинності цією редакцією Кодексу, провадження за якими не відкрито на момент набрання ним чинності, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу. Такі заяви чи скарги не можуть бути залишені без руху, повернуті або передані за підсудністю, щодо них не може бути прийнято рішення про відмову у прийнятті чи відмову у відкритті провадження за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу, якщо вони подані з додержанням відповідних вимог процесуального закону, які діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу (п. п. 12 п. 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України).

Обов`язок здійснення судового контролю за виконанням судових рішень в адміністративних справах покладено на суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі (ст. 382 КАС України).

Виходячи з наведеного, а також враховуючи те, що справа № 18/173 розглянута Господарським судом Рівненської області в порядку Кодексу адміністративного судочинства України, заява Головного управління Пенсійного фонду України в Рівненській області про заміну сторони іі правонаступником у справі № 18/173 підлягає розгляду цим же судом в такому ж порядку.

Згідно положень ст. 379 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Ухвалу суду за результатами вирішення питання про заміну сторони виконавчого провадження може бути оскаржено в порядку, встановленому цим Кодексом.

Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Відповідно до п. 1 постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 року № 1055 "Деякі питання функціонування територіальних органів Пенсійного фонду України" реорганізовано деякі територіальні органи Пенсійного фонду України шляхом злиття окремих органів Пенсійного фонду України за переліком згідно з додатком 1, зокрема, реорганізовано шляхом злиття управління Пенсійного фонду України в м. Рівне та управління Пенсійного фонду України в Рівненському районі до Рівненського об`єднаного управління Пенсійного фонду України.

Відповідно до п. 1 постанови Кабінету Міністрів України від 22.08.2018 року № 628 "Деякі питання функціонування органів Пенсійного фонду України" реорганізовано деякі територіальні органи Пенсійного фонду України шляхом приєднання до окремих органів Пенсійного фонду України за переліком згідно з додатком, зокрема Рівненське об`єднане управління Пенсійного фонду України реорганізовано шляхом приєднання до Головного управління Пенсійного фонду України в Рівненській області.

Згідно із ч. 1 ст. 10 ЗУ "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою.

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань Управління Пенсійного фонду України в Рівненському районі припинено 01.04.2016 року.

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань станом на 24.07.2019 року Головне управління Пенсійного фонду України в Рівненській області є правонаступником Рівненського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Рівненської області.

Частиною 1 статті 104 Цивільного кодексу України встановлено, що юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.

Згідно з ч. 5 ст. 104 Цивільного кодексу України, юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

Відповідно до ч. 1 та ч. 2 ст. 379 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником. Суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

За змістом статті 129-1 Конституції України та ст.. 14 КАС України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.

За приписами статті 1 Закону України "Про виконавче провадження" виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

Відповідно до ч. ч. 1, 2, 5 ст. 15 Закону України "Про виконавче провадження" сторонами виконавчого провадження є стягувач і боржник. Стягувачем є фізична або юридична особа чи держава, на користь чи в інтересах яких видано виконавчий документ. Боржником є визначена виконавчим документом фізична або юридична особа, держава, на яких покладається обов`язок щодо виконання рішення. У разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив. У разі якщо сторона виконавчого провадження змінила найменування (для юридичної особи) або прізвище, ім`я чи по батькові (для фізичної особи), виконавець, за наявності підтверджуючих документів, змінює своєю постановою назву сторони виконавчого провадження.

Під правонаступництвом у виконавчому провадженні необхідно розуміти заміну однієї зі сторін (стягувача або боржника) з переходом прав та обов`язків від право попередника до іншої особи (правонаступника), що раніше не брали участі у виконавчому провадженні. Правонаступництво можливе на всіх стадіях виконавчого провадження з моменту відкриття виконавчого провадження до його закінчення.

З наведеного вбачається, що замінити сторону у виконавчому провадженні можливо лише у разі вибуття стягувача з одночасною заміною вибувшої сторони на її правонаступника.

У рішенні Європейського суду з прав людини "Матківська проти України" від 12 березня 2009 року (заява N 38683/04) зазначено про те, що судовий розгляд і виконавче провадження - це перша та друга стадії загального провадження, які стосуються тривалості провадження; виконання рішення є другим етапом судового провадження, а також що реалізоване право знаходить свою ефективну реалізацію саме у момент виконання.

Отже, заміна сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, (процесуальне правонаступництво) можливе на будь-якій стадії адміністративного процесу, як на стадії розгляду справи так і на стадії виконання судового рішення, яке набрало законної, зокрема, і до видання виконавчого листа, і відбувається виключно за відповідним рішенням суду, а не державного виконавця (що стосується заміни сторони виконавчого провадження), незалежно від того виданий судом виконавчий лист на момент звернення із заявою про правонаступництво та чи пред`явлений він (виконавчий лист) до примусового виконання.

З огляду на зазначене, суд дійшов висновку, що стягувач по справі підлягає заміні на його правонаступника - Головне управління Пенсійного фонду України в Рівненській області.

Керуючись ст.ст. 241, 243, 248, 379, 382 Кодексу адміністративного судочинства України, ст. 15 Закону України "Про виконавче провадження", суд -

УХВАЛИВ:

1. Заяву Головного управління Пенсійного фонду України в Рівненській області про заміну сторони її правонаступником задовольнити.

2. Замінити сторону її правонаступником у виконавчому провадженні з виконання виконавчого листа Господарського суду Рівненської області № 18/173 від 29.09.2006 року, а саме: стягувача - Рівненське об`єднане управління Пенсійного фонду України Рівненської області (код ЄДРПОУ 40373305) на його правонаступника - Головне управління Пенсійного фонду України в Рівненській області (33028, м. Рівне, вул. Короленка, 7, код ЄДРПОУ 21084076).

Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом. Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями).

Ухвалу суду за результатами вирішення питання про заміну сторони виконавчого провадження може бути оскаржено в порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України.

Повний текст ухвали суду складено та підписано "27" грудня 2019 року.

Веб-адреса сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет, за якою учасники справи можуть отримати інформацію по справі, що розглядається: http://rv.arbitr.gov.ua.

Суддя Романюк Р.В.

СудГосподарський суд Рівненської області
Дата ухвалення рішення26.12.2019
Оприлюднено02.01.2020
Номер документу86661031
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —18/173

Ухвала від 26.12.2019

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Романюк Р.В.

Ухвала від 20.12.2019

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Романюк Р.В.

Ухвала від 24.04.2012

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Серкіз В.Г.

Судовий наказ від 08.11.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Овсяннікова О.В.

Ухвала від 22.02.2010

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Соловей Л.А.

Ухвала від 04.11.2010

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Гудак А.В.

Ухвала від 28.09.2010

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Гудак А.В.

Ухвала від 07.09.2010

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Гудак А.В.

Рішення від 04.10.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Овсяннікова О.В.

Ухвала від 12.09.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Овсяннікова О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні