КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД У Х В А Л А
про заміну сторони виконавчого провадження
11 грудня 2019 року №810/3574/18
Київський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Щавінського В.Р. розглянувши в порядку письмового провадження заяву про заміну сторони виконавчого провадження представника Головного управління ДФС у Київській області в адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю НВЦ Енергосистеми до Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області про визнання протиправним та скасування рішення,
встановив:
До Київського окружного адміністративного суду звернулось ТОВ "НВЦ ЕНЕРГОСИСТЕМИ з позовом до Головного управління ДФС у Київській області про визнання протиправним та скасування рішення № 744799/41960509 від 30.05.2018.
Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 14.08.2018 у справі №810/3574/18 зобов`язано ГУ ДФС у Київській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №15 від 19.04.2018 на суму 640459,58 грн.
Не погоджуючись з рішенням суду, ГУ ДФС у Київській області було подано апеляційну скаргу. Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 05.12.2018 апеляційну скаргу ГУ ДФС у Київській області,залишено без задоволення, а рішення Київського окружного адміністративного суду від 14.08.2019 - без змін.
Відповідно до ст. 255 КАС України, рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
В подальшому, 24.07.2019 Київським окружним судом видано виконавчий лист №810/3804/18.
03.12.2019 до суду надійшла заява про заміну сторони виконавчого провадження.
Подана заява обґрунтована тим, що Головне управління ДФС у Київській області не має повноважень щодо внесення змін до Єдиного реєстру податкових накладних, у зв`язку із чим, не має можливості виконати рішення Київського окружного адміністративного суду від 14.08.2019 у справі №810/3574/18. У той же час, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, який наділений повноваженнями щодо внесення відомостей до ЄРПН, є Державна фіскальна служба України.
На підставі зазначеного, враховуючи відсутність у заявника владних управлінських функцій щодо реєстрації податкових накладних, останній просить покласти такі функції на Державну фіскальну службу України та замінити сторону виконавчого провадження.
В судове засідання сторони не з`явились, про дату, час та місце проведення судового засідання належним чином повідомленні, про причину неявки суд не повідомили.
Керуючись приписами частини 3 ст. 194, ч. 9 статті 205 КАС України протокольною ухвалою суд вирішив розгляд заяви здійснювати у порядку письмового провадження.
Розглянувши заяву про заміну сторони виконавчого провадження, дослідивши матеріали справи, суд зазначає наступне.
Відповідно до пп. 14.1.60, п. 14.1, ст. 14 Податкового кодексу. України, єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Судом встановлено, що центральним органом виконавчої влади, яким ведеться зазначений реєстр, є ДФС України. Таким чином, Головне управління ДФС у Київській області фактично не є центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, а отже не має повноважень по внесенню змін в Єдиний реєстр податкових накладних, в частині вчинення дій по реєстрації податкових накладних, а відтак не має можливості виконати рішення суду у спосіб визначений судом.
Постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податковою накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджено Порядок зупинення реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до п. 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 29 грудня 2010 р. № 1246, у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується.
Відповідно до Наказу ДФС України від 18.08.2015 №618 Про затвердження порядку призначення ролей в інформаційній системі Податковий блок за Департаментом розвитку ІТ ДФС України закріплено роль, що надає можливість реєстрації податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних за рішенням суду з ознакою погодження не надається іншим . Роль призначається виключно адміністратором центрального рівня.
Отже, Головне управління ДФС у Київській області не є центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, а тому не має повноважень по внесенню змін в Єдиний реєстр податкових накладних в частині вчинення дій по реєстрації вищезазначених податкових накладних.
З огляду на вищенаведене та з метою виконання судового рішення по справі №810/3574/18, суд приходить до висновку, що доцільним у такому випадку буде заміна сторони у виконавчому провадженні, оскільки Головне управління ДФС у Київській області як територіальний орган ДФС України не наділене обсягом повноважень, який необхідний для вчинення дій, що були предметом позову.
Також, суд зазначає, що згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 18 грудня 2018 року № 1200 Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України , утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу.
Пунктом 2 вказаної Постанови встановлено, що Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками майна, прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності.
Постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 № 227 затверджено положення про Державну податкову службу України, згідно з пунктом 1 якого Державна податкова служба України (ДПС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
21.08.2019 Кабінетом Міністрів України прийнято розпорядження № 682-р Питання Державної податкової служби , яким встановлено погодитися з пропозицією Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 р. № 227 Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на Державну податкову службу.
Відповідно до частини першої статті 379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Аналогічні приписи закріплені також частиною п`ятою статті 15 Закону України Про виконавче провадження , відповідно до якої, у разі вибуття однієї зі сторін державний виконавець з власної ініціативи або за заявою сторони, а також сама заінтересована сторона мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, обов`язкові тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.
Тобто під час виконавчого провадження заміна сторони виконавчого провадження є аналогом інституту процесуального правонаступництва, встановленого статтею 52 КАС України, яка визначає процесуальні наслідки переходу прав і обов`язків від однієї особи до іншої у відносинах, щодо яких виник спір.
Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 17.05.2019 внесено запис в Єдиному державному реєстрі про державну реєстрацію Державної податкової служби України як юридичної особи.
Враховуючи зазначене, суд вважає, що клопотання про заміну сторони виконавчого провадження слід задовольнити та замінити боржника у виконавчому провадженні №810/3574/18 - Державну фіскальну службу України на його правонаступника - Державну податкову службу України.
Керуючись статтями 241, 243, 248, 379 КАС України, суд, -
у х в а л и в:
Заяву представника Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області про заміну сторони виконавчого провадження - задовольнити.
Замінити сторону виконавчого провадження за виконавчим листом №810/3574/18, - а саме боржника - Головне управління Державної фіскальної служби у Київській області (код ЄДРПОУ 39393260, 03151, м. Київ, вул. Народного Ополчення, 5а), замінити на Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393, 04655, м. Київ, Львівська площа, 8).
Копію ухвали суду надіслати (видати) учасникам справи (їх представникам).
Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення. Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або у судовому засіданні у разі неявки учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженнні, набирає законної сили з моменту її підписання.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо у судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного тексту ухвали.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.
Суддя Щавінський В.Р.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.12.2019 |
Оприлюднено | 02.01.2020 |
Номер документу | 86691935 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Щавінський В.Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні