Рішення
від 03.05.2018 по справі 810/930/18
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

03 травня 2018 року м.Київ № 810/930/18

Суддя Київського окружного адміністративного суду Брагіна О.Є., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання адміністративну справу за позовом товариства з обмеженого відповідальністю "Металобаза Бочаров" до Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

у с т а н о в и в:

ТОВ "Металобаза Бочаров" звернулось до суду з позовом до ГУ ДФС у Київській області, в якому просило скасувати податкове повідомлення-рішення від 30.11.2017 №0006455001, яким було накладено штраф за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків: на 15 днів і менше днів у розмірі 10% у сумі 27689, 16 грн.; за затримку від 16 до 30 календарних днів 20% у сумі 5113,97 грн.; від 31 до 60 календарних днів 30% - 571,08 грн. та від 61 і більше календарних днів на суму ПДВ 40% - 171,32 грн.

В обґрунтування своїх вимог позивач зазначив, що податковим органом при ухваленні оспорюваного рішення були порушені вимоги чинного податкового законодавства України в частині абз.13 п.201.10 ст.201 ПКУ. Реєстрація податкових накладних здійснювалась платником податку з використанням програмного забезпечення М ОСОБА_1 doc., яке спричиняло певні технічні помилки. Податкові накладні №1237 від 15.12.2015 та № 4190 від 12.12.2016 з технічних причин дійсно були помилково незареєстровані платником податку у встановлені законодавством терміни, а реєстрація податкових накладних № 2860, 2830, 2861 від 30.05.2017 відбулася із запізненням терміну реєстрації на один день, хоча фактично вони були направлені у встановлений Кодексом строк, проте протягом операційного дня квитанція №1 про прийняття/неприйняття або зупинення реєстрації таких податкових накладних надіслана податковим органом не була. Заявник також звернув увагу, що законодавець передбачив можливість застосування до платника наслідків несвоєчасної реєстрації податкової накладної, передбачених статтею 120-1 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), лише за наявності його вини, однак вина позивача щодо своєчасності реєстрації вищевказаних податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних у даному випадку відсутня, тому оскаржуване рішення підлягає скасуванню. Додатково вказав, позивача не було повідомлено про здійснення контролюючим органом перевірки своєчасності реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних вищевказаних податкових накладних.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 02.03.2018 було відкрито провадження у справі, визначено, що справа буде розглядатися за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання.

Відповідач надав суду письмовий відзив на позовну заяву, в якому просив відмовити у задоволенні позову пояснивши, що під час камеральної перевірки було встановлено факт порушення позивачем вимог п. 201.10 ст. 201 ПК України в частині своєчасної реєстрації виписаних податкових накладних в ЄРПН, що підлягають наданню покупцям платникам податку на додану вартість. Вважає, що прийнявши оскаржуване податкове повідомлення-рішення, діяв відповідно до вимог чинного законодавства та у межах наданих повноважень.

Частиною 5 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін. Згідно з частиною 2 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження починається з відкриття першого судового засідання; якщо судове засідання не проводиться, розгляд справи по суті розпочинається через тридцять днів.

З огляду на завершення 30-ти денного терміну для подання заяв по суті справи, суд вважав можливим розглянути та вирішити справу по суті за наявними у ній матеріалами.

Обставини справи встановлені судом:

ТОВ Металобаза Бочаров , код ЄДРПОУ - 38168706, місцезнаходження: вул. Січневого прориву, буд.43-В, м.Біла Церква Київської області, зареєстровано в якості юридичної особи 03.05.2012, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. 08.11.2017, ГУ ДФС у Київській області, на підставі п. 200.10 ст. 200 та п.п. 75.1.1. п. 75.1. ст. 75, ст. 76 ПК України, здійснило камеральну перевірку своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ Металобаза Бочаров за грудень 2015, грудень 2016 та травень 2017.

За результатами перевірки було зафіксовано порушення граничних строків реєстрації податкових накладних, визначених п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України, а саме несвоєчасно зареєстровані податкові накладні в ЄРПН, що підлягають наданню покупцю - платнику податку на додану вартість та сформований список таких податкових накладних, виписаних у грудні 2015, грудні 2016, травні 2017, а саме:

- податкова накладна № 1237 від 15.12.2015 на суму 571,08 грн. (кількість прострочених днів реєстрації - 50);

- податкова накладна № 4190 від 12.12.2016 на суму 349,86 грн. (кількість прострочених днів реєстрації - 8);

- податкова накладна № 2830 від 30.05.2017 на суму 24047,32 грн. (кількість прострочених днів реєстрації - 1);

- податкова накладна № 2861 від 30.05.2017 на суму 179,93 грн. (кількість прострочених днів реєстрації - 1);

- податкова накладна № 2860 від 30.05.2017 на суму 3112,05 грн. (кількість прострочених днів реєстрації - 1);

- податкова накладна № 3272 від 15.05.2017 на суму 5113,97 грн. (кількість прострочених днів реєстрації - 19).

За результатами перевірки, складено акт камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності ТОВ Металобаза Бочаров від 08.11.2017 №6014/12-02/38168706. На підставі висновків зазначеної перевірки, відповідачем було прийняте податкове повідомлення-рішення від 30.11.2017 № 0006455001 про нарахування штрафу за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних за грудень 2015, грудень 2016, травень 2017 в розмірі 27689,16 грн.

Вказане рішення було оскаржено в адміністративному порядку, натомість рішенням ГУ ДФС у Київській області залишено без змін.

Не погодившись з діями та рішенням від 30.11.2017 №0006455001, товариство звернулося до суду з даним позовом.

Правове обгрунтування суду: згідно з пп. 20.1.4 п. 20.1 ст.20 ПК України (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення. За нормами п. 75.1 ст.75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Підпунктом 75.1.1п.75.1 ст.75 ПК України (у редакції, чинній на момент проведення камеральної перевірки) визначено, що камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.

Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.

Згідно з п.76.1ст.76 ПК України, камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення. Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком. Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов`язкова.

Відповідно до пп.14.1.60 п.14.1 ст.14 ПК України Єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами. Згідно з абз.1 п.201.1 ст.201 ПК України (у редакції станом на дату виписки податкових накладних) на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс), - п.201.7 ст.201 Податкового кодексу України. Абзацем 1 пункту201.10 ст.201 ПК України встановлено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту,- (абз. 2 п. 201.10 ст.201 ПК України).

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження, - (абз. 3 п.201.10 ст.201 ПК України). Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (абз. 4 п.201.10 ст.201 ПК України). Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня (абз. 5 п. 201.10 ст.201 ПК України).

З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного, реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Така податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем (абз. 6 п. 201.10 ст.201 ПК України). Покупцю товарів/послуг податкова накладна/розрахунок коригування можуть бути надані продавцем таких товарів/послуг в електронній формі з дотриманням вимог законодавства щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису (абз.7 п.201.10 ст.201 ПК України). З метою отримання продавцем зареєстрованого в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування, що підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних покупцем, такий продавець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунок, коригування в електронному вигляді. Такий розрахунок коригування вважається зареєстрованим в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими продавцем (абз. 8 п.201.10 ст.201 ПК України). Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції (абз. 9 п. 201.10 ст.201 ПК України). Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин (абз. 10 п.201.10 ст.201 ПК України). Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді,- (абз.11 п.201.10 ст.201 ПК України).

Правилом абз. 12 п.201.10 ст.201 ПК України встановлено, що квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку. Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних (абз. 13 п.201.10 ст.201 ПК України).

Відповідно до абзаців 14-16 п.201.10 ст.201 ПК України, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

У разі порушення таких строків, застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом (абз. 18 п. 201.10 ст.201 ПК України). Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних (абз. 21 п. 201.10 ст.201 ПК України).

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних, звіряння даних, що містяться у виданих платникам податку на додану вартість - отримувачам (покупцям) товарів (послуг) податковій накладній та/або розрахунку коригування, з відомостями, які містяться у Реєстрі визначає Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246.

Згідно визначення термінів у пункті 2 Порядку № 1246 встановлено, що операційний день - частина дня, протягом якої здійснюються прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування та реєстрація або зупинення реєстрації.

Згідно з п.3 Порядку №1246 операційний день триває в робочі дні з 8-ї до 20-ї години. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки Реєстру, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо 15 число або останній день місяця припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем.

Відповідно до п.4 Порядку №1246 до Реєстру вносяться відомості щодо податкових накладних та/або розрахунків коригування, які прийняті до Реєстру та підлягають реєстрації, реєстрацію яких зупинено, а також щодо яких у встановленому порядку прийнято рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 200 1.3, 200 1.9 статті 200 1 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Кодексу, а також з урахуванням Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг"та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Реєстрації підлягають податкові накладні та/або розрахунки коригування (у тому числі ті, що не надаються отримавачу (покупцю) товарів/послуг, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, складені за операціями з постачання послуг нерезидентом) незалежно від суми податку на додану вартість в одній податковій накладній / розрахунку коригування (п.5 Порядку №1246).

Пункт 10 Порядку №1246 визначає порядок накладення електронного цифрового підпису посадових осіб постачальника (продавця) після складення податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі.

Після складення податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та накладення електронного цифрового підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДФС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/ або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку (п. 11 Порядку № 1246).

Відповідно до п.12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:

відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);

чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу;

наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу;

наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200 1.3 і 200 1.9 статті 200 1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);

наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;

факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;

наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування;

дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Положеннями п.13 Порядку № 1246 визначено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/ або розрахунку коригування.

Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС (п. 14 Порядку № 1246).

Отже, законодавством чітко регламентував порядок складання, підписання, подачі, прийняття та реєстрації податкових накладних.

Судом встановлено, що позивачем були складені податкові накладні від 15.12.2015 №1237 на суму 2855,40 грн., в тому числі ПДВ на суму 3426,48 грн. та від 12.12.2016 №4190 на суму 1749,30 грн., в тому числі ПДВ на суму 2099,16 грн.

Граничним строком подачі на реєстрацію податкових накладних від 15.12.2015 № 1237 було 31.12.2015 та від 12.12.2016 № 4190 - 15.12.2016. В той же час, дані податкові накладні дійсно були надіслані позивачем до ДФС з порушенням встановленого законодавством, терміну, що визнається позивачем.

Обставини складання та подання на реєстрацію податкової накладної від 15.05.2017 № 3272 з простроченням у 19 днів, позивачем у позові не викладені та не пояснено причини такої затримки.

Також, позивачем були складені податкові накладні від 30.05.2017 №2860 на суму 15560,25 грн., в тому числі ПДВ на суму 18672,30 грн., від 30.05.2017 №2830 на суму 120236,59 грн., в тому числі ПДВ на суму 144283,91 грн. та від 30.05.2017 № 2861 на суму 899,64 грн., в тому числі ПДВ на суму 1079,57 грн.

Граничним строком подачі на реєстрацію податкових накладних від 30.05.2017 № 2860, 2830, 2861 є 15.06.2017.

Матеріалами справи підтверджено, що подача на реєстрацію до ЄРПН спірних податкових накладних відбувалась за допомогою програмного комплексу M.E.DOC .

На підтвердження відправлення на реєстрацію до ЄРПН за допомогою програмного комплексу M.E.DOC податкових накладних №№2860, 2830, 2861 від 30.05.2017 позивачем надано скрін-шот даних з системи M.E.DOC, з яких слідує, що датами відправлення зазначених податкових накладних від 30.05.2017 до ДФС є 14.06.2018, об 11:46 год.(а.с.17-22)

Проте, квитанції про прийняття податкових накладних від 30.05.2017 №2860, 2830, 2861 не були отримані позивачем протягом операційного дня - 14.06.2017, що й зумовило направлення позивачем повторно накладних від 6.06.2017, які були доставлені до ДФС та зареєстровані в ЄРПН - 16.06.2017 (а.с. 18, 20, 22).

Наведені дані спростовують обставини щодо порушення позивачем строку реєстрації податкових накладних від 30.05.2017 №№2860, 2830, 2861, а отже досліджені судом докази спростовують й встановлені в акті перевірки обставини.

У позовній заяві та відзиві на позовну заяву сторони не заперечували, що податкові накладні від 30.05.2017 №2860, 2830, 2861 були відправлені позивачем засобами телекомунікаційного зв`язку. Між сторонами також відсутній спір щодо наявності у позивача чинного договору про визнання електронних документів, чинних посилених сертифікатів відкритих ключів, технічної можливості складання, надсилання податкових накладних в електронній формі.

Судом встановлено, що для формування податкової звітності та податкових накладних, зокрема, відповідно до затвердженого формату та їх надсилання засобами телекомунікаційного зв`язку до органів ДФС позивачем використовується спеціалізоване програмне забезпечення M.E.DOC , розроблене (виготовлене) ФОП ОСОБА_2 .

Суд зазначає, що з метою своєчасної реєстрації податкових накладних від 30.05.2018 №2860, 2830, 2861 товариством були вчинені всі необхідні дії, а саме: складення податкових накладних в електронній формі; накладення електронного цифрового підпису бухгалтера та керівника; здійснення шифрування податкових накладних в електронній формі та надсилання їх ДФС за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення M.E.DOC .

Згідно положень абзацу 13 пункту201.10 статті 201 ПК України, якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вказана норма є чіткою, не допускає довільного тлумачення та закріплює гарантію прав платника податку вважати зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну, якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про її прийняття/неприйняття або зупинення реєстрації податкової накладної, з настанням таких наслідків, у разі порушення контролюючим органом обов`язку направлення відповідної квитанції платнику податків, як визнання податкової накладної зареєстрованою у операційний день її направлення до ДФС.

Суд наголошує, що відповідно до пункту 109.1 статті109 ПК України, податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

З огляду на те, що позивачем своєчасно подано податкові накладні від 30.05.2017 № 2860, 2830, 2861 для проведення їх реєстрації, тобто виконані обов`язки, передбачені вищевказаними положеннями ПК України та Порядку № 1246, підстави для висновків про порушення позивачем термінів реєстрації цих податкових накладних та застосування штрафних санкцій, відсутні.

Суд зауважує, що реєстрація податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, це результат дій двох сторін - платника та контролюючого органу. При цьому, згідно з положеннями Порядку № 1246 сама реєстрація - це дії з боку ДФС - у вигляді надсилання квитанції, що підтверджує реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі.

Обов`язками платника, згідно цього ж Порядку, є правильне оформлення та своєчасне надіслання таких накладних.

Отже, платник не може нести відповідальність за ті дії, обов`язок з проведення яких законодавством на нього не покладено.

Неналежне виконання позивачем вимог податкового законодавства стосовно своєчасності реєстрації податкових накладних відбулось з вини відповідача, що виключає протиправність дій платника податків, та як наслідок, притягнення його до відповідальності. Відсутність вини платника податків, як необхідної складової податкового правопорушення, обумовила протиправність застосування штрафних (фінансових) санкцій спірним податковим повідомленням-рішенням.

Отже обставини справи свідчать про відсутність підстав для притягнення позивача до відповідальності у вигляді штрафу згідно з п. 120-1.1 ст. 120-1 розділу ІІ ПК України.

Посилання відповідача на пункт 11 розділу ІІ Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 року №557, відповідно до якого якщо платнику протягом встановленого строку після відправки електронного документа не надійшла перша квитанція, електронний документ вважається не одержаним адресатом, суд не приймає до уваги, адже положення даного підзаконного нормативно-правового акту прямо суперечать приписам абзацу 13 п. 201.10 ст.201 ПК України про те, що якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області від 30.11.2017 №0006455001 в частині нарахування штрафних санкцій у розмірі 311,21 грн. -за порушення термінів реєстрації податкової накладної від 30.05.2017 №2860, в частині нарахування штрафних санкцій у розмірі 2404,73 грн.- за порушення термінів реєстрації податкової накладної від 30.05.2017 №2830, в частині нарахування штрафних санкцій у розмірі 17,99 грн.- за порушення термінів реєстрації податкової накладної від 30.05.2017 №2861, є протиправним, тому підлягає скасуванню у цій частині.

Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд виходить з того, що відповідно до частини третьої статті 139 КАС України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.

Відповідно до платіжного доручення від 16.02.2018 № 5255 позивачем сплачено судовий збір на суму 1762,00 грн. (а.с.2). Позивач у своїй заяві просив скасувати податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Київській області від 30.11.2017 № 0006455001 в цілому. Натомість, оскаржуваним рішенням застосовані штрафні санкції до позивача за несвоєчасну реєстрацію шести податкових накладних, а судом визнано обґрунтованими вимоги позивача в частині неправомірного застосування відповідачем штрафу за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних лише від 30.05.2017 №№ 2860, 2830, 2861. Тому, позов ТОВ "Металобаза Бочаров" підлягає частковому задоволенню.

Відтак, суд вважає, що судовий збір підлягає розподілу шляхом поділу 1762 грн. навпіл, які підлягають стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Київській області.

Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

в и р і ш и в:

адміністративний позов задовольнити частково.

Скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Київській області (03151, м. Київ, вул. Народного Ополчення, буд. 5-а, код 39393260) від 30.11.2017 №0006455001 в частині нарахування штрафних санкцій у розмірі 311,21 грн. за порушення термінів реєстрації податкової накладної від 30.05.2017 №2860, в частині нарахування штрафних санкцій у розмірі 2404,73 грн. за порушення термінів реєстрації податкової накладної від 30.05.2017 №2830, в частині нарахування штрафних санкцій у розмірі 17,99 грн. за порушення термінів реєстрації податкової накладної від 30.05.2017 №2861.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Металобаза Бочаров" (09113, Київська область, м. Біла Церква, вул. Січневого Прориву, буд. 43-в, код 38168706) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Київській області судові витрати у сумі 881 (вісімсот вісімдесят одну) грн.

У задоволенні решти позовних вимог, -відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Суддя Брагіна О.Є.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.05.2018
Оприлюднено29.12.2019
Номер документу86691939
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/930/18

Ухвала від 02.11.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Оксененко Олег Миколайович

Ухвала від 18.01.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Ухвала від 12.11.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Оксененко Олег Миколайович

Ухвала від 27.04.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Оксененко Олег Миколайович

Ухвала від 16.03.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Оксененко Олег Миколайович

Рішення від 03.05.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Брагіна О.Є.

Ухвала від 02.03.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Брагіна О.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні