Дата документу 10.12.2019
Справа № 334/5845/19
Провадження № 3/334/1428/19
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 грудня 2019 року суддя Ленінського районного суду м. Запоріжжя Турбіна Т.Ф., за участю представника Запорізької митниці ДФС Матченка С.Б., адвоката Іванова К.О., розглянувши справу про адміністративне правопорушення, що надійшла з Запорізької митниці ДФС про порушення митних правил у відношенні:
громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ІПН НОМЕР_1 , який займав посаду директора ТОВ ТРІГО ТРЕЙД (ЄДРПОУ 40047479, м. Київ, Бульвар Лесі Українки, 21), який проживає за адресою: АДРЕСА_1
за ч.1 ст.483 Митного кодексу України,
ВСТАНОВИВ :
Згідно наданих суду матеріалів, 27.06.2019 року Запорізькою митницею ДФС у відношенні ОСОБА_1 , який станом на 09.02.2017 року займав посаду директора ТРІГО ТРЕЙД (ЄДРПОУ 40047479) було складено Протокол про порушення митних правил № 0096/11200/19 за ознаками ч.1 ст.483 Митного кодексу України.
Згідно вказаного протоколу, брокером ФОП ОСОБА_2 відповідно до договору про надання послуг митного брокера № 09/02-17БР від 09.02.2017, укладеного з директором ТОВ ТРІГО ТРЕЙД та на основі наданих йому документів, на митному посту Запоріжжя-Центральний Запорізької митниці ДФС за контрактом № STT001-SB/1718 від 18.01.2017, додаток № 1 від 31.01.2017 укладеного між ТОВ ТРІГО ТРЕЙД (підписав директор ОСОБА_1 ) та COMPANY SYSTEMA POLSKA Sp. z o.o. (підписав уповноважений представник ОСОБА_3 ), було оформлено митні декларації:
типу ЕК 10 АА №№ 112050000/2017/002217 від 09.02.2017,
112050000/2017/002218 від 09.02.2017,
112050000/2017/002219 від 09.02.2017,
112050000/2017/002220 від 09.02.2017,
112050000/2017/002221 від 09.02.2017,
112050000/2017/002553 від 14.02.2017,
112050000/2017/002555 від 14.02.2017, на товар - Шрот соєвий згідно ТУ У 10.4-39396874-001:2015, Масова доля вологи та летючих речовин - не більше 10,0%; Остаточна маслянічність - не більше 8,0%; Масова доля сирого протеїну-не менше 45%. Виробник: ТОВ ПРОМТЕХАГРОТОРГ , Країна виробництва: UA, у кількості 147000 кг , вартістю 55272,00 доларів США та надано наступні документи: інвойси №№ 00382-ТRT від 31.01.2017,
00383-ТRT від 31.01.2017,
00384-ТRT від 31.01.2017,
00385-ТRT від 31.01.2017,
00386-ТRT від 31.01.2017,
00387-ТRT від 31.01.2017,
00388-ТRT від 31.01.2017,
CMR № 394617 від 08.02.2017,
CMR № 451615 від 08.02.2017,
CMR № 605202 від 08.02.2017,
CMR № 605203 від 08.02.2017,
CMR № 370934 від 08.02.2017,
CMR № 108736 від 13.02.2017,
CMR № 030130 від 13.02.2017.
Згідно наданого Запорізькій митниці ДФС контракту № STT001-SB/1718 від 18.01.2017, додаток № 1 від 31.01.2017, продавцем товару є ТОВ ТРІГО ТРЕЙД (01133, м. Київ, Бульвар Лесі Українки, буд.21, ЄДРПОУ 40047479, директор ОСОБА_1 ), покупцем товару є COMPANY SYSTEMA POLSKA Sp. z o.o. (02-662 Warszawa, ui.Swieradowska 47, Poland, Mazowieckie), а фактичним одержувачем вантажу є Компанія Haci Camalxan (AZ-1052, м. Баку,вул. Ага Нейматулла,80, Азербайджан).
18.02.2019 Запорізькою митницею ДФС отримано лист від Департаменту організації протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії ДФС № 4537/7/99-99-20-02-01-17 від 13.02.2019 з наданою інформацією у листі від Державного митного комітету Республіки Азербайджан № 1000-159/150-23/001525 від 21.01.2019, згідно якої встановлено, що Компанія Haci Camalxan (Гаджи Джама лхан) (AZ-1052 м.Баку в.Ага Нейматулла 80, Азербайджан) не отримувала жодних товарів від українських компаній з України, не здійснювала оплат за дані товари та не здійснювалось митне оформлення даних товарів у митних органах Республіки Азербайджан.
Таким чином, директор ТОВ ТРІГО ТРЕЙД ОСОБА_1 подав органу доходів і зборів - Запорізькій митниці ДФС, як підстави для переміщення товару документи - інвойси №№ 00382-ТRT від 31.01.2017, 00383-ТRT від 31.01.2017, 00384-ТRT від 31.01.2017, 00385-ТRT від 31.01.2017, 00386-ТRT від 31.01.2017, 00387-ТRT від 31.01.2017, 00388-ТRT від 31.01.2017, CMR № 394617 від 08.02.2017, CMR № 451615 від 08.02.2017, CMR № 605202 від 08.02.2017, CMR № 605203 від 08.02.2017, CMR № 370934 від 08.02.2017, CMR № 108736 від 13.02.2017, CMR № 030130 від 13.02.2017, контракт № STT001-SB/1718 від 18.01.2017, додаток № 1 від 31.01.2017, які містять неправдиві відомості щодо одержувача товару Компанія Haci Camalxan (Гаджи Джама лхан) (AZ-1052 м. Баку в.Ага Нейматулла 80, Азербайджан), чим здійснив порушення митних правил, відповідальність за яке передбачена ч.1 ст.483 Митного кодексу України Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю .
Товари, що є безпосередніми предметами порушення митних правил, Запорізькою митницею ДФС не вилучались. Вартість товарів, що є безпосередніми предметами порушення митних правил станом на дату переміщення через митний кордон України, складала 1494385грн.
Не погоджуючись з вказаним протоколом, захисником ОСОБА_1 адвокатом Івановим К.О. 06.11.2019 року на адресу суду було надано письмові пояснення, в яких він просив закрити провадження по справі, обґрунтовуючи це тим, що протокол про порушення митних правил про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за ч.1 ст.483 МК України було складено за відсутності ОСОБА_1 , з 25 січня 2018 року не є директором ТОВ ТРІГО ТРЕЙД і об`єктивно не мав можливості отримати документи направлені митним органом на адресу ТОВ ТРІГО ТРЕЙД , інспектор Запорізької митниці ДФС не з`ясував обставини, що мають значення для правильного вирішення справи, і не довів наявності в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 Митного кодексу України, не доведено, що ОСОБА_4 мав умисел подавати до митного органу документи з неправдивими відомостями, щодо вантажоодержувача з метою приховування товару або певних його характеристик від митного контролю, а також у зав`язку з тим, що строки накладення адміністративного стягнення на час розгляду справи сплинули.
В судовому засіданні представник Запорізької митниці ДФС пояснив, що матеріалами провадження у справі про порушення митних правил доведено вину ОСОБА_1 у вчиненні порушень митних правил, відповідальність за які передбачено ч.1 ст.483 Митного кодексу України, у зв`язку із чим, просив застосувати до ОСОБА_1 адміністративне стягнення, передбачене ч.1 ст.483 Митного кодексу України.
ОСОБА_1 . В судове засідання не з`явився. Його представник адвокат Іванов К.О. підтримав письмові пояснення, надані ним у листопаді 2019 року.
Вислухавши думку учасників процесу, розглянувши матеріали справи, оцінивши та дослідивши у сукупності докази у справі, суд приходить до наступних висновків.
Відповідно до вимог ст.491 МК України, підставами для порушення справи про порушення митних правил є: безпосереднє виявлення посадовими особами органу доходів і зборів порушення митних правил; офіційні письмові повідомлення про вчинення особою порушення митних правил, отримані від правоохоронних органів, а також органів, що здійснюють види контролю, зазначені у частині першій статті 319 цього Кодексу; офіційні письмові повідомлення про вчинення порушення митних правил, отримані від митних та правоохоронних органів іноземних держав, а також від міжнародних організацій.
Положеннями ст. 458 МК України передбачено, що порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України.
Відповідно вимог ч.1 ст.483 МК України, порушення митних правил передбачає дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто, з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів чи способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги або кількості, країни походження, відправника або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТЗЕД та його митної вартості.
З матеріалів справи вбачається, що протокол про порушення митних правил № 0096/11200/19 у відношенні ОСОБА_1 було складено 27.06.2019 року.
Так, стаття 483 МК України передбачає відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Об`єктом правопорушення є встановлений Митним кодексом (гл. 40) порядок декларування товарів, транспортних засобів, переміщуваних через митний кордон України.
Згідно зі ст. 257 МК України, декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом учинення дій) точних відомостей про товари і транспортні засоби, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Згідно ч. 8 статті 264 МК України, з моменту прийняття органом доходів і зборів митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
Згідно з вимогами статті 266 МК України, декларант зобов`язаний у випадках, визначених цим Кодексом та Податковим кодексом України, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату відповідно до розділу X цього Кодексу; здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом.
Перед подачею митної декларації декларант має право з дозволу органу доходів і зборів здійснювати фізичний огляд товарів з метою перевірки їх відповідності опису (відомостям), зазначеному у товаросупровідних документах, брати проби та зразки товарів. У разі самостійного декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення декларантом передбачену Митним кодексом відповідальність за вчинення порушення митних правил у повному обсязі несе декларант.
Згідно до ч.8 ст.264 МК України з моменту прийняття органом доходів і зборів митної декларації, вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
Відповідно до п.3 ч.1 ст.527 МК України, у справі про порушення митних правил орган доходів і зборів або суд (суддя), що розглядає справу, може винести постанову про закриття провадження у справі.
Згідно до вимог ч.7 ст.247 КУпАП, справа про адміністративне правопорушення не може бути розпочата, а розпочата підлягає закриттю у зв`язку із закінченням на момент розгляду справи строків, передбачених ст.467 МК України.
У відповідності з ч.1 ст.467 МК України, якщо справи про порушення митних правил відповідно до статті 522 цього Кодексу розглядаються органами доходів і зборів або судами (суддями), адміністративне стягнення за порушення митних правил може бути накладено не пізніше ніж через шість місяців з дня виявлення правопорушення. Строк накладення адміністративних стягнень у справах про порушення митних правил зупиняється на час розгляду таких справ судом.
Виходячи з того, що лист Державного комітету Азербайджанської республіки № 1000-159/150-23/001525 від 21.01.2019 р., в якому зазначено про відсутність у КФХ Насі Camalxan договірних відносин з зазначеними у Додатку №1 компаніями і що товари від таких компаній КФХ Насі Camalxan не отримувало, був отриманий Державною фіскальною службою України 22.01.2019 р. вх.№ 3525/5. Тобто, саме з цього часу Запорізькою митницею ДФС України було встановлено наявність в діях ОСОБА_1 порушення митних правил, за яке передбачена адміністративна відповідальність за ч.1 ст.483 МК України і подальше оформлення відносно останнього протоколу про порушення митних правил № 0096/11200/19 від 27.06.2019 року.
13.02.2019 року ДФС України листом № 4537/7/99-99-20-02-01-17 (арк. справи 7) для перевірки та вжиття заходів направила лист Державного комітету Азербайджанської республіки на адресу Запорізької митниці ДФС, який був отриманий останньою 18.02.2019 р. вх.№ 362/8, отже, вбачається що фактично днем виявлення недоведеного правопорушення є день отримання Державною фіскальною службою України листа Державного комітету Азербайджанської республіки № 1000-159/150-23/001525, яким є 22.01.2019 року, а тому суд приходить до висновку, що строк накладення на ОСОБА_1 адміністративного стягнення сплинув 22.07.2019 року, в той час як з відповідними матеріалами до суду Запорізька митниця ДФС України звернулася 12.08.2019 року, що підтверджується штампом вхідної кореспонденції суду та Протоколом передачі судової справи раніше визначеному складу суду.
З огляду на вищевказане, суд приходить до висновку, що матеріалами справи вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 Митного кодексу України доведена матеріалами справи, однак станом на час надходження вказаних матеріалів справи до суду скінчилися строки, передбачені ч.1 ст.467 Митного кодексу України, для накладення адміністративного стягнення, а відтак, провадження у справі повинно бути закрите.
Керуючись ст.ст. 467, 483 МК України, ст. 247 КУпАП, -
ПОСТАНОВИВ:
Провадження по адміністративній справі відносно ОСОБА_1 за ч.1 ст.483 МК України - закрити на підставі п.7 ст.247 КУпАП та ст.467 МК України, у зв`язку із закінченням на момент розгляду справи строків накладення адміністративного стягнення.
Постанова може бути оскаржена до Запорізького апеляційного суду протягом десяти днів з дня її винесення.
Суддя: Турбіна Т. Ф.
Суд | Ленінський районний суд м. Запоріжжя |
Дата ухвалення рішення | 10.12.2019 |
Оприлюднено | 29.12.2019 |
Номер документу | 86694365 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Ленінський районний суд м. Запоріжжя
Турбіна Т. Ф.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні