Рішення
від 07.08.2007 по справі 3/374
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м

 

   ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД 

міста КИЄВА 01030, м.Київ,

вул.Б.Хмельницького,44-Б    

тел.486-65-72

 

 

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М    У К Р А Ї Н И

№ 3/374                                                                                                        

07.08.07

 

За позовом          Товариства з обмеженою

відповідальністю «Інтер-Енерго Інвестмент»

До                      Головного

управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради

                        (Київської міської

державної адміністрації)

Про                       зобов'язання

вчинити певні дії                           

Суддя Сівакова В.В.

Представники:

від позивача                 Коваленко В.С. -по дов. № 17

від 03.08.2007

від відповідача     Колодрубський О.О. -по дов. № 06-34/31173

від 01.11.2006

У

засіданні брали участь

 

СУТЬ СПОРУ:

        

На розгляд Господарського суду

міста Києва передані позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю

«Інтер-Енерго Інвестмент»про зобов'язання Головного управління земельних

ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської держаної адміністрації)

на підставі проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки товариству з

обмеженою відповідальністю «Інтер-Енерго Інвестмент»для завершення будівництва,

експлуатації та обслуговування торгово-офісного центру з облаштуванням

гостьової автостоянки та благоустроєм прилеглої території на вул. Ізюмській,

1-а у Голосіївському районі (справа Д-2581) після одержання позитивного

висновку державної землевпорядної експертизи 

підготувати і передати на розгляд Київської міської ради проект рішення

про передачу Товариству з обмеженою відповідальністю «Інтер-Енерго

Інвестмент»земельної ділянки для завершення будівництва, експлуатації та

обслуговування торгово-офісного центру з облаштуванням гостьової автостоянки та

благоустроєм прилеглої території на вул. Ізюмській, 1-а у Голосіївському районі

м. Києва на умовах, визначених проектом землеустрою.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що

позивач вчинив всі передбачені законодавством дії, необхідні для погодження

відповідачем проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки товариству з

обмеженою відповідальністю «Інтер-Енерго Інвестмент»земельної ділянки для

завершення будівництва, експлуатації та обслуговування торгово-офісного центру

з облаштуванням гостьової автостоянки та благоустроєм прилеглої території на

вул. Ізюмській, 1-а у Голосіївському районі м. Києва та підготовки і передачі

відповідного проекту рішення Київської міської ради на розгляд Київської

міської ради.

 

Позивачем в порядку ст. 22 Господарського

процесуального кодексу України подано заяву про уточнення позовних вимог, в

якій заявник просить зобов'язати Головне управління земельних ресурсів

виконавчого органу Київради (Київської міської держаної адміністрації) на

підставі проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки товариству з

обмеженою відповідальністю «Інтер-Енерго Інвестмент»для завершення будівництва,

експлуатації та обслуговування торгово-офісного центру з облаштуванням

гостьової автостоянки та благоустроєм прилеглої території на вул. Ізюмській,

1-а у Голосіївському районі (справа Д-2581) підготувати і передати відповідно

до регламенту розгляду питань щодо набуття та реалізації права користування

землею в м. Києві від 15.07.2004 № 457/1867 на розгляд Київської міської ради проект

рішення про передачу Товариству з обмеженою відповідальністю «Інтер-Енерго

Інвестмент»земельної ділянки для завершення будівництва, експлуатації та

обслуговування торгово-офісного центру з облаштуванням гостьової автостоянки та

благоустроєм прилеглої території на вул. Ізюмській, 1-а у Голосіївському районі

м. Києва на умовах, визначених проектом землеустрою.

 

Відповідач у письмовому відзиві

проти позову заперечує з огляду на наступне. Відповідно до п. 3.12. Положення

про Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради

(Київської міської державної адміністрації), затвердженого рішенням Київської

міської ради від 19.12.2002 №182/342, Головне управління земельних ресурсів

готує та подає в установленому порядку проекти рішень Київської міської ради, а

також подає свої висновки з питань: розпорядження землями в межах міста Києва;

передачі земельних ділянок у власність громадян та юридичних осіб; надання

земельних ділянок в користування, вилучення земельних ділянок; викупу земельних

ділянок для суспільних потреб міста; звільнення самовільно зайнятих земельних

ділянок; встановлення та зміни межі селищ, районів у містах, в порядку,

встановленому законодавством України. Згідно зі ст. 20 Регламенту розгляду

питань щодо набуття та реалізації права користування землею в м. Києві,

затвердженого рішенням Київської міської ради від 15.07.2004 № 457/1867,

Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (КМДА)

здійснює комплексний аналіз документації із землеустрою та, за умови її відповідності

законодавству, готує проект рішення Київської міської ради щодо відведення

земельної ділянки. Відповідач вважає, що переданий на розгляд проект

землеустрою щодо відведення земельної ділянки товариству з обмеженою

відповідальністю «Інтер-Енерго Інвестмент»земельної ділянки для завершення

будівництва, експлуатації та обслуговування торгово-офісного центру з

облаштуванням гостьової автостоянки та благоустроєм прилеглої території на вул.

Ізюмській, 1-а у Голосіївському районі м. Києва не погоджено з товариством з

обмеженою відповідальністю «Парадіз», оскільки на частині земельної ділянки

щодо якої розроблено проект відведення товариству з обмеженою відповідальністю

«Інтер-Енерго Інвестмент»було погоджено товариству з обмеженою відповідальністю

«Парадіз»місце розташування автозаправної станції згідно з пунктом 29 рішення

Київської міської ради від 28.03.2002 № 381/1815 «Про погодження місця

розташування об'єктів»і на підставі вказаного рішення між Київською міською

радою та  товариством з обмеженою відповідальністю

«Парадіз»було укладено договір резервування земельної ділянки від 28.10.2002 №

686. Враховуючи викладене просить в позові відмовити повністю.

 

Розглянувши матеріали справи та

заслухавши пояснення представників сторін, Господарський суд міста Києва

 

ВСТАНОВИВ:

 

Відповідно до ч. 2 ст. 19

Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування,

їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у

спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ст. 9 Земельного кодексу

України до повноважень Київської міської ради у галузі земельних відносин на її

території належить: а) розпорядження землями територіальної громади міста; б)

передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та

юридичних осіб відповідно до цього Кодексу; в) надання земельних ділянок у

користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; г)

вилучення земельних ділянок із земель комунальної власності в порядку,

передбаченому цим Кодексом; ґ) викуп земельних ділянок для суспільних потреб

міста; д) припинення права користування земельними ділянками у випадках,

передбачених цим Кодексом, тощо.

Відповідно до пункту 12 Перехідних

положень Земельного кодексу України до розмежування земель державної і

комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями в межах населених

пунктів, крім земель, переданих у приватну власність, та земель, на яких

розташовані державні, в тому числі казенні, підприємства, господарські

товариства, у статутних фондах яких державі належать частки (акції, паї),

об'єкти незавершеного будівництва та законсервовані об'єкти, здійснюють

відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів -

відповідні органи виконавчої влади.

Згідно зі ст. 116 Земельного

кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права

користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності

за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування, в

межах їх повноважень, визначених цим Кодексом. Набуття права на землю

громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних

ділянок у власність або надання їх у користування.

Відповідно до ст.124 Земельного

кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у

комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу

місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.

Передача в оренду земельних ділянок юридичним особам із зміною їх цільового

призначення та із земель запасу під забудову здійснюється за проектами

відведення в порядку, встановленому статтями 118, 123 Земельного кодексу

України.

Статтею 123 Земельного кодексу

України визначено, що юридична особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки

у постійне користування із земель державної або комунальної власності,

звертається з відповідним клопотанням до районної, Київської та

Севастопольської міських державних адміністрацій або сільської, селищної,

міської ради.

Згідно з ст. 22 Закону України «Про

столицю України - місто-герой Київ»у зв'язку зі здійсненням містом Києвом

функцій столиці України Київська міська рада має право визначати особливості

землекористування.

Рішенням Київської міської ради від

15.07.2004 № 457/1867 «Про врегулювання процедури передачі в користування

земельних ділянок в м. Києві»затверджено Регламент розгляду питань щодо набуття

та реалізації права користування землею в м. Києві, яким визначено загальні

положення і встановлено особливості та процедуру надання в постійне

користування та передачі в оренду земельних ділянок в м. Києві фізичним та

юридичним особам та оформлення права користування землею на підставі прийнятих

Київською міською радою рішень.

Відповідно до п. 3.12. Положення

про Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради

(Київської міської державної адміністрації), затвердженого рішенням Київської

міської ради від 19.12.2002 № 182/342, Головне управління земельних ресурсів

готує та подає в установленому порядку проекти рішень Київської міської ради, а

також подає свої висновки з питань: розпорядження землями в межах міста Києва;

передачі земельних ділянок у власність громадян та юридичних осіб; надання

земельних ділянок в користування, вилучення земельних ділянок; викупу земельних

ділянок для суспільних потреб міста; звільнення самовільно зайнятих земельних

ділянок; встановлення та зміни межі селищ, районів у містах, в порядку,

встановленому законодавством України.

Згідно з ст. 20 Регламенту розгляду

питань щодо набуття та реалізації права користування землею в м. Києві,

затвердженого рішенням Київської міської ради від 15.07.2004 № 457/1867,

Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (КМДА)

здійснює комплексний аналіз документації із землеустрою та, за умови її відповідності

законодавству, готує проект рішення Київської міської ради щодо відведення

земельної ділянки.

Рішенням Київської міської ради від

28.09.2006 № 85/142 Товариству з обмеженою відповідальністю «Інтер-Енерго

Інвестмент»передана в оренду на 3 роки земельна ділянка площею 0,82 га для

будівництва, експлуатації та обслуговування торговельно-офісного центру на вул.

Ізюмській, 7 у Голосіївському районі м. Києва.

На підставі вказаного рішення між

Київською міською радою та товариством з обмеженою відповідальністю

«Інтер-Енерго Інвестмент»укладено договір оренди земельної ділянки для

будівництва, експлуатації та обслуговування торговельно-офісного центру на вул.

Ізюмській, 7 у Голосіївському районі м. Києва, який зареєстровано в Головному

управлінні земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської

державної адміністрації) 13.12.2006 за № 79-6-00461.

В порядку, встановленому ст.ст.

123, 124, Земельного кодексу України, Регламентом розгляду питань щодо набуття

та реалізації права користування землею в м. Києві, затвердженого рішенням

Київської міської ради від 15.07.2004 № 457/1867, позивач звернувся до

Київської міської ради з клопотанням від 04.09.200 № К-7537 щодо відведення

додаткової земельної ділянки для завершення будівництва, експлуатації та

обслуговування торгово-офісного центру з облаштуванням гостьової автостоянки та

благоустроєм прилеглої території на вул. Ізюмській, 1-а у Голосіївському районі

м. Києва.

На підставі вказаного клопотання

позивачу Київським міським головою надано згоду на розроблення документації із

землеустрою № Д-2581 від 06.03.2007.

Відповідно до наданої згоди за

замовленням позивача товариством з обмеженою відповідальністю

«Геометікс»розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки

товариству з обмеженою відповідальністю «Інтер-Енерго Інвестмент»для завершення

будівництва, експлуатації та обслуговування торгово-офісного центру з

облаштуванням гостьової автостоянки та благоустроєм прилеглої території на вул.

Ізюмській, 1-а у Голосіївському районі м. Києва.

Зазначений проект землеустрою щодо

відведення земельної ділянки позивачу, в порядку встановленому ст. 123

Земельного кодексу України, погоджено органом архітектури (висновок Головного

управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища від

05.06.2007 № 09-5298), санітарно-епідеміологічним органом (висновок Київської

міської санепідстанції від 24.05.2007 № 3709), природоохоронним органом

(висновок Державного управління охорони навколишнього природного середовища в

м. Києві від 27.06.2007 №05-08/4428), органом охорони культурної спадщини

(висновок Державної служби з питань національної культурної спадщини від

18.05.2007 № 22-1208/35, погодження Головного управління охорони культурної

спадщини від 07.06.2007 № 314).

Також, проект землеустрою

відповідно щодо відведення земельної ділянки позивачу згідно вимог ст. 123

Земельного кодексу України та ст. 14 Регламенту розгляду питань щодо набуття та

реалізації права користування землею в м. Києві, затвердженого рішенням

Київської міської ради від 15.07.2004 № 457/1867, подано на погодження і до

Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської

міської державної адміністрації).

Головним управлінням земельних

ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної

адміністрації)  до проекту землеустрою

надано зауваження, згідно з якими зазначене управління вважає, що переданий на

розгляд проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки позивачу не

погоджено з товариством з обмеженою відповідальністю «Парадіз”, оскільки на

частині земельної ділянки щодо якої розроблено проект відведення погоджено

товариству з обмеженою відповідальністю «Парадіз»місце розташування

автозаправної станції згідно з пунктом 29 рішення Київської міської ради від

28.03.2002 №381/1815 «Про погодження місця розташування об'єктів»і на підставі

вказаного рішення між Київською міською радою та  товариством з обмеженою відповідальністю

«Парадіз»було укладено договір резервування земельної ділянки від 28.10.2002 №

686.

На підставі вказаних зауважень

відповідач відмовляється підготувати проект рішення Київської міської ради щодо

передачі позивачу земельної ділянки для завершення будівництва, експлуатації та

обслуговування торгово-офісного центру з облаштуванням гостьової автостоянки та

благоустроєм прилеглої території на вул. Ізюмській, 1-а у Голосіївському районі

м. Києва та передати вказаний проект землеустрою на розгляд Київської міської

ради.

Згідно з ч. 6 ст. 123 Земельного

кодексу України проект відведення земельної ділянки підлягає погодженню із

землекористувачем, органом по земельних ресурсах, природоохоронним і

санітарно-епідеміологічним органами, органами архітектури та охорони культурної

спадщини і після одержання висновку державної землевпорядної експертизи по

об'єктах, які їй підлягають, подається до відповідної державної адміністрації

або сільської, селищної, міської ради, які розглядають його у місячний строк і,

в межах своїх повноважень, визначених цим Кодексом, приймають рішення про

надання земельної ділянки.

Відповідно до статей 79, 92, 93

Земельного кодексу України право власності на землю -це право володіти,

користуватися і розпоряджатися земельними ділянками. Право постійного

користування земельною ділянкою -це право володіння і користування земельною

ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення

строку. Право оренди земельної ділянки -це засноване на договорі строкове

платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для

провадження підприємницької та іншої діяльності.

Відповідно до статей 125, 126

Земельного кодексу України право власності та право постійного користування на

земельну ділянку виникає після одержання її власником або користувачем

документа, що посвідчує право власності чи право постійного користування земельною

ділянкою, та його державної реєстрації. Право на оренду земельної ділянки

виникає після укладення договору оренди і його державної реєстрації. Право

власності на земельну ділянку і право постійного користування земельною

ділянкою посвідчується державними актами. Форми державних актів затверджуються

Кабінетом Міністрів України. Право оренди землі оформляється договором, який

реєструється відповідно до закону.

Відповідно до п. 3.13. Положення

про Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради

(Київської міської державної адміністрації), затвердженого рішенням Київської

міської ради від 19.12.2002 № 182/342, Головне управління земельних ресурсів

організовує видачу державних актів на право власності на землю і право

користування землею, оформлення та видачу договорів оренди земельних ділянок та

здійснює їх реєстрацію.

Відповідачем суду не надано доказів

видачі товариству з обмеженою відповідальністю «Парадіз»документів що

посвідчують право власності або право користування земельною ділянкою (її

частиною) на яку розроблено і погоджено проект землеустрою щодо відведення

земельної ділянки позивачу, а також не надано і доказів реєстрації таких

документів.

Відповідно до договору резервування

земельної ділянки від 28.10.2002 № 686, який укладено між товариством з

обмеженою відповідальністю «Парадіз»та Київською міською радою, термін

резервування земельної ділянки закінчився 28.03.2005.

Статтею 120 Земельного кодексу

України встановлено, що до особи, яка придбала житловий будинок, будівлю або

споруду, переходить право власності на земельну ділянку, на якій вони

розміщені, без зміни її цільового призначення, у розмірах, встановлених

договором. Якщо договором про відчуження житлового будинку, будівлі або споруди

розмір земельної ділянки не визначено, до набувача переходить право власності

на ту частину земельної ділянки, яка зайнята житловим будинком, будівлею або

спорудою, та на частину земельної ділянки, яка необхідна для їх обслуговування.

Якщо житловий будинок, будівля або споруда розміщені на земельній ділянці,

наданій у користування, то в разі їх відчуження до набувача переходить право

користування тією частиною земельної ділянки, на якій вони розміщені, та

частиною ділянки, яка необхідна для їх обслуговування.

Згідно з листом Київського міського

бюро технічної інвентаризації та реєстрації права власності на об'єкти

нерухомого майна, що міститься в матеріалах проекту землеустрою щодо відведення

земельної ділянки позивачу (справа Д-2581), на земельній ділянці на вул.

Ізюмській, 1-а у Голосіївському районі, об'єкти нерухомого майна на праві

власності не зареєстровані.

Таким чином, суд приходить до

висновку, що відповідно до положень Земельного кодексу України рішення

Київської міської ради від 28.03.2002 № 381/1815 «Про погодження місця

розташування об'єктів»(пункт 29) не є документом, що посвідчує право власності

або користування земельною ділянкою, внаслідок чого вимоги відповідача щодо

необхідності погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки

товариством з обмеженою відповідальністю «Парадіз»не ґрунтуються на чинному

законодавстві України.

 

Відповідно до ст. 33 Господарського

процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на

які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Відповідач доказів

на спростування обставин, повідомлених позивачем, не надав.

 

З огляду на викладене, позовні

вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі.

 

Витрати по сплаті державного мита

та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу, відповідно

до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України, підлягають стягненню з

відповідача на користь позивача.

Відповідно до п. 1 ст. 8 Декрету

Кабінету Міністрів України «Про державне мито»зайво сплачене позивачем при

подачі позову державне мито в розмірі 85 (вісімдесят п'ять) грн. підлягає

поверненню з Державного бюджету України.

Керуючись  ст. ст. 49, 82-85 ГПК України,-

 

В И Р І Ш И В:

 

1.          Позов задовольнити повністю.

 

2. Зобов'язати Головне управління

земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської

державної адміністрації) (м. Київ, вул. Хрещатик, 32-а, код 26199097) на

підставі проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки Товариству з

обмеженою відповідальністю «Інтер-Енерго Інвестмент» (м. Київ, вул. Федорова,

28, код 32707921) для завершення будівництва, експлуатації та обслуговування

торгово-офісного центру з облаштуванням гостьової автостоянки та благоустроєм

прилеглої території на вул. Ізюмській, 1-а у Голосіївському районі (справа

Д-2581) підготувати і передати відповідно до регламенту розгляду питань щодо

набуття та реалізації права користування землею в м. Києві від 15.07.2004 №

457/1867 на розгляд Київської міської ради проект рішення про передачу

Товариству з обмеженою відповідальністю «Інтер-Енерго Інвестмент»земельної

ділянки для завершення будівництва, експлуатації та обслуговування

торгово-офісного центру з облаштуванням гостьової автостоянки та благоустроєм

прилеглої території на вул. Ізюмській, 1-а у Голосіївському районі м. Києва на

умовах, визначених проектом землеустрою.

 

3. Стягнути з Головного управління

земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної

адміністрації) (м. Київ, вул. Хрещатик, 32-а, код 26199097) на користь

Товариства з обмеженою відповідальністю «Інтер-Енерго Інвестмент»(м. Київ, вул.

Федорова, 28, код 32707921) 85 (вісімдесят п'ять) грн. витрат по сплаті

державного мита та 118 (сто вісімнадцять) грн. витрат на інформаційно-технічне

забезпечення судового процесу.

 

4. Повернути Товариству з обмеженою

відповідальністю «Інтер-Енерго Інвестмент»(м. Київ, вул. Федорова, 28, код

32707921) з Державного бюджету України 85 (вісімдесят п'ять) грн. витрат по

сплаті державного мита, перерахованого платіжним дорученням № 86 від 31.07.2007.

Платіжне доручення № 86 від 31.07.2007 залишити в матеріалах справи

Господарського суду міста Києва № 3/374.

 

Суддя

В.В. Сівакова

 

Дата підписання рішення 08.08.2007

 

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення07.08.2007
Оприлюднено29.08.2007
Номер документу867130
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —3/374

Постанова від 18.07.2017

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Кравчук Н.М.

Постанова від 17.07.2017

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Кравчук Н.М.

Ухвала від 17.01.2017

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Кравчук Н.М.

Ухвала від 21.12.2016

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Кравчук Н.М.

Постанова від 05.12.2016

Господарське

Вищий господарський суд України

Кравчук Г.А.

Ухвала від 16.11.2016

Господарське

Вищий господарський суд України

Кравчук Г.А.

Ухвала від 09.11.2016

Господарське

Вищий господарський суд України

Кравчук Г.А.

Ухвала від 18.10.2016

Господарське

Вищий господарський суд України

Кравчук Г.А.

Постанова від 27.07.2016

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Плотніцький Б.Д.

Ухвала від 15.12.2015

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Скрипчук О.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні