Рішення
від 24.12.2019 по справі 910/6046/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

24.12.2019Справа № 910/6046/19 Господарський суд міста Києва у складі судді Турчина С.О., за участю секретаря судового засідання Осіпчук І.М., розглянувши матеріали господарської справи

за позовом Громадської організації "Фонд Молодість"

до 1) Департаменту комунальної власності м. Києва Виконавчого органу Київської міської Ради (Київської міської адміністрації)

2) Товариства з обмеженою відповідальністю "Сінема-Центр"

3) Комунального підприємства виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської адміністрації) "Київкінофільм"

про визнання недійсними результатів конкурсу на право оренди нежитлової будівлі, визнання недійсним договору оренди

представники учасників справи:

від позивача: Багрій К.В.;

від відповідача 1: Ваховська І.Б.;

від відповідача 2: Хахуда О.В.;

від відповідач 3: не з`явився.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Громадська організація "Фонд Молодість" звернулася до Господарського суду міста Києва із позовом до Департаменту комунальної власності м.Києва Виконавчого органу Київської міської Ради (Київської міської адміністрації) про визнання недійсними результатів конкурсу на право оренди нежитлової будівлі на вулиці Велика Васильківська, будинок 19, літера А, в місті Києві.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивачем зазначено, що конкурс від 15.04.2019 року було проведено з порушенням Порядку проведення конкурсу на право оренди майна територіальної громади міста Києва.

Разом із позовною заявою Громадською організацією "Фонд Молодість" подано заяву про забезпечення позову, в якій Громадська організація "Фонд Молодість" просить вжити заходи забезпечення позову шляхом заборони Департаменту комунальної власності м.Києва Виконавчого органу Київської міської Ради "Київської міської адміністрації) укладати з Товариством з обмеженою відповідальністю "Сінема-Центр" договір оренди нежитлової будівлі за адресою: м.Київ, вул.Велика Васильківська, буд.19, літ.А до набрання законної сили рішенням у справі за даним позовом.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 13.05.2019 заяву Громадської організації "Фонд "Молодість" про забезпечення позову повернуто заявнику.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 15.05.2019 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі №910/6046/19, постановлено розгляд справи здійснювати за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначено на 12.06.2019.

04.06.2019 через відділ діловодства Господарського суду міста Києва від Департаменту комунальної власності м.Києва Виконавчого органу Київської міської Ради (Київської міської адміністрації) надійшов відзив на позовну заяву.

04.06.2019 через відділ діловодства Господарського суду міста Києва від Товариства з обмеженою відповідальністю "Сінема-Центр" надійшли письмові пояснення.

05.06.2019 через відділ діловодства Господарського суду міста Києва від Громадської організації "Фонд Молодість" надійшло клопотання про витребування доказів.

05.06.2019 через відділ діловодства Господарського суду міста Києва від Громадської організації "Фонд Молодість" надійшла заява про зміну предмету позову.

В судове засідання 12.06.2019 з`явились представники сторін та надали пояснення по справі.

Протокольною ухвалою від 12.06.2019 оголошено перерву у підготовчому засіданні до 10.07.2019.

01.07.2019 через відділ діловодства Господарського суду міста Києва від Громадської організації "Фонд Молодість" надійшла заява про залучення співвідповідачів, у якій позивач просить залучити до участі у справі співвідповідачів: Товариство з обмеженою відповідальністю Сінема-Центр та Комунальне підприємство виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської адміністрації) "Київкінофільм".

01.07.2019 через відділ діловодства Господарського суду міста Києва від Департаменту комунальної власності м.Києва Виконавчого органу Київської міської Ради (Київської міської адміністрації) надійшла відповідь на відзив.

01.07.2019 через відділ діловодства Господарського суду міста Києва від Громадської організації "Фонд Молодість" надійшла заява про зміну предмету позову (уточнена), у якій позивач додає другу позовну вимогу, а саме: визнати недійсними договір №2974 про передачу майна територіальної громади міста Києва в оренду, посвідчений Костенко Л.А., приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу, 14.05.2019, зареєстрований в реєстрі за №420.

В судове засідання 10.07.2019 з`явились представники сторін та надали пояснення по справі.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 10.07.2019 прийнято заяву Громадської організації "Фонд Молодість" про зміну предмету позову та постановлено подальший розгляд справи здійснювати з урахуванням останньої, залучено до участі в справі в якості співвідповідачів - Товариство з обмеженою відповідальністю "Сінема-Центр", Комунальне підприємство виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської адміністрації) "Київкінофільм", виключено Товариство з обмеженою відповідальністю "Сінема-Центр" зі складу третіх осіб, у задоволенні клопотання Громадської організації "Фонд Молодість" про витребування доказів відмовлено, продовжено підготовче провадження у справі №910/6046/19 на 30 днів, відкладено підготовче засідання на 09.08.2019.

31.07.2019 від позивача надійшло клопотання про відкладення підготовчого засідання.

05.08.2019 від відповідача-1 надійшли заперечення на відповідь позивача на відзив.

05.08.2019 від відповідача-3 надійшла заява із запереченнями проти задоволення позовних вимог та про розгляд справи за відсутності відповідача-3.

08.08.2019 від відповідача-1 надійшло клопотання про долучення документів до матеріалів справи.

Ухвалою суду від 12.08.2019 повідомлено сторін, що наступне підготовче засідання відбудеться 04.09.2019.

Ухвалою суду від 16.09.2019 повідомлено сторін, що наступне підготовче засідання призначено на 23.09.2019.

19.09.2019 від позивача надійшло клопотання про відкладення підготовчого засідання.

У підготовчому засіданні представник відповідача-2 подав клопотання про долучення до матеріалів справи письмового доказу.

В судове засідання 23.09.2019 з`явились представники позивача, відповідачів 1,2.

Представник відповідача 3 в судове засідання 23.09.2019 не з`явився.

Протокольною ухвалою від 23.09.2019 оголошено перерву у підготовчому судовому засіданні до 16.10.2019.

Розпорядженням в.о. керівника апарату Господарського суду міста Києва № 05-23/2495 від 03.10.2019, у зв`язку із призначення судді Блажівської О.Є. членом Вищої ради правосуддя, призначено повторний автоматизований розподіл судової справи № 910/6046/19.

В результаті повторного автоматизованого розподілу справи №910/6046/19, зазначена справа була передана на розгляд судді Турчин С.О.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 09.10.2019 прийнято справу №910/6046/19 до свого провадження, розгляд справи №910/6046/19 постановлено розпочати спочатку, підготовче засідання у справі призначено на 05.11.2019.

31.10.2019 через відділ діловодства суду від відповідача 2 надійшов відзив на позовну заяву.

01.11.2019 через відділ діловодства суду від відповідача-3 надійшла заява із запереченнями проти задоволення позовних вимог та про розгляд справи за відсутності відповідача-3.

В судове засідання 05.11.2019 з`явились представники позивача, відповідачів 1,2 та надали пояснення по справі. Представник позивача заявив усне клопотання про відкладення розгляду справи.

Протокольною ухвалою від 05.11.2019 задовольнив усне клопотання позивача та відклав підготовче засідання на 19.11.2019.

12.11.2019 через відділ діловодства суду від позивача надійшла відповідь на відзив відповідача 2.

В судове засідання 19.11.2019 з`явились представники позивача, відповідачів 1,2.

Представник відповідача 3 в судове засідання 19.11.2019 не з`явився.

Протокольною ухвалою від 19.11.2019 закрито підготовче провадження та призначено судовий розгляд справи по суті на 05.12.2019.

02.12.2019 через відділ діловодства суду від позивача надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

В судове засідання 05.12.2019 з`явились представники відповідача 1, відповідача 2 та надали пояснення по справі.

Представники позивача та відповідача 3 в судове засідання 05.12.2019 не з`явились.

Протокольною ухвалою від 05.12.2019 суд задовольнив клопотання позивача про відкладення розгляду справи та відклав розгляд справи по суті на 19.12.2019.

В судове засідання 19.12.2019 з`явились представники позивача, відповідача1,2.

Представник відповідача 3 в судове засідання не з`явився.

Протокольною ухвалою від 19.12.2019 оголошено перерву у судовому засіданні по суті до 24.12.2019.

В судове засідання 24.12.2019 з`явився представник позивача підтримав позовні вимоги, просив суд їх задовольнити.

В судове засідання 24.12.2019 з`явився представник відповідача 1 та заперечив проти позовних вимог, просив суд у позові відмовити повністю.

Представник відповідача 2 в судовому засіданні 24.12.2019 заперечив проти позовних вимог та надав для огляду оригінал листа позивача від 05.09.2019 вих. № 01/0509-19 щодо компенсації витрат на здійснення незалежної оцінки об`єкта оренди, адресований ТОВ "Сінема-Центр".

Представник відповідача 3 в судове засідання 24.12.2019 не з`явився.

Відповідач 3 про розгляд справи був повідомлений належним чином ухвалами суду, направленими на адресу місцезнаходження відповідача 3, зазначену в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

У судовому засіданні 24.12.2019 відповідно до ст. 240 Господарського процесуального кодексу України проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Розглянувши надані документи та матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, з`ясувавши обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши в сукупності докази, які мають значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, суд

ВСТАНОВИВ:

04.03.2019 Наказом Департаменту комунальної власності міста Києва Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської адміністрації) за № 2-к (далі - Наказ) було оголошено рішення про проведення конкурсу на право оренди нежитлової будівлі загальною площею 7376,30 кв.м. на вул. Велика Васильківська, буд.19, літ. "А" та про оприлюднення оголошення про проведення конкурсу в прядку і строки, визначені пунктом 4 Порядку проведення конкурсу на право оренди майна територіальної громади м. Києва, затвердженого рішенням Київської міської Ради від 21.04.2105.

19.03.2019 на засіданні постійної комісії Київської міської ради з питань власності визначено додаткові умови конкурсу.

22.03.2019 оголошення про проведення конкурсу було розміщено в газеті "Хрещатик Київ" №7 (5199).

На сайті Департаменту комунальної власності м. Києва також 22.03.2019 було розміщено відповідне оголошення (https://kyivcity.gov.ua/oholoshennia/pro__namir__peredati__v__orendu__obyekti__scho_nalezhat_do_komunalno


vlasnosti
teritorialno_____gromadi_____mista_kiyeva__opublikovane_v_gazeti__khreschatik_kiv_vid_22032019__7_5199/).

15.04.2019 був проведений зазначений конкурс, за наслідками якого Товариство з обмеженою відповідальністю "СІНЕМА-ЦЕНТР" визначено переможцем конкурсу на право оренди нежитлової будівлі кінотеатру "Київ".

Позивач вважає, що конкурс 15.04.2019 був проведений із порушеннями чинного законодавства, а тому його результати мають бути визнані недійсними.

В обґрунтування позовних вимог, позивач вказує наступне.

Порушуючи вимоги статті 9 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" орендодавець не оприлюднив інформацію про вивчення попиту на об`єкт оренди в газеті "Хрещатик", або у будь-якому іншому офіційному друкованому засобі масової інформації, чим звузив коло потенційних орендарів, зацікавлених у оренді об`єкта.

Зазначений наказ від 04.03.2019 було видано з порушенням чинного законодавства, а оголошення не відповідає вимогам Порядку проведення конкурсу на право оренди майна територіальної громади міста Києва - додатку № 2 до Положення про оренду майна територіальної громади міста Києва, затвердженого рішенням Київської міської ради № 415/1280 від 21.04.2015 (далі - порядок).

Наказ від 04.03.2019 підписано неуповноваженою особою, а саме першим заступником Директора Департаменту комунальної власності м. Києва Виконавчого органу Київської міської Ради (Київської міської адміністрації) Олегом Шмуляром, оскільки, згідно інформації з офіційного веб-сайту Київської міської державної адміністрації Директором Департаменту є Гудзь Андрій Анатолійович.

Крім того, в оголошенні на офіційному веб-сайті КМДА, загальнодоступному в мережі Інтернет за посиланням https://kyivcity.gov.ua/oholoshennia/pro__namir__peredati__v__orendu__obyekti__scho_nalezhat_do_komunalno


vlasnosti
teritorialno_____gromadi_____mista_kiyeva__opublikovane_v_gazeti__khreschatik_kiv_vid_22032019__7_5199/ в графі "Місцезнаходження" не вказано назву населеного пункту, в якому знаходиться об`єкт. В оголошенні на сайті вказано тільки одне - цифру, як для визначення загальної площі так і корисної, що є неправильним, оскільки це різні поняття - ДБН В.2.2-9-2009. Громадські будинки та споруди основні положення.

Крім цього, позивач зазначає, що під час проведення конкурсу голова конкурсної комісії самостійно озвучував суми збільшеної орендної плати з врахування кроку у 50 000,00 грн. і пропонував по черзі учасникам конкурсу погоджуватися з пропозицією чи відмовлятися. По кожному кроку запитували думку тільки одного учасника. Після того, як на найбільшу суму місячної орендної плати погодився останній з учасників конкурсу, Голова конкурсної комісії оголосив переможця конкурсу - Товариство з обмеженою відповідальністю "Сінема-Центр".

За твердженням позивача, вказане вище порушує права Громадської організації "Фонд Молодість", оскільки позивач маючи намір прийняти участь у конкурі на право оренди нежитлової будівлі на вул. Велика Васильківська, буд.19, літ. "А" не отримав всієї належної інформації щодо об`єкту оренди та не зміг скористатися правами та можливостями, передбаченими законодавством України.

14.05.2019 Департаментом комунальної власності м. Києва Виконавчого органу Київської міської Ради (Київської міської адміністрації), КП "Київкінофільм". та ТОВ "Сінема-Центр" був підписаний договір оренди нежитлової будівлі загальною площею 7376,30 кв.м., що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Велика Васильківська, буд.19, літ. "А" (далі - договір оренди). Враховуючи, що позивач вважає конкурс проведеним з порушеннями чинного законодавства, то вказаний договір оренди має бути визнаний недійсним.

Заперечуючи проти задоволення позовних вимог, відповідач 1 та відповідач 2 зазначають, що Громадська організація "Фонд Молодість" з дати оприлюднення оголошення про проведення конкурсу цілеспрямовано вчиняло дії, направленні на взяття участі у конкурсі, приймала участь у торгах 15.04.2019, зайнявши у них 5-те місце з конкурсною пропозицією орендної плати 819253,00 грн без ПДВ. Відтак, своєю участю у конкурсі позивач фактично підтвердив його законність та дійсність, не вбачаючи будь-якого порушення своїх прав аж до оголошення переможця конкурсу. Крім того, після завершення торгів та оголошення їх результатів представниками позивача не було заявлено жодних заперечень щодо законності проведеного аукціону. Відповідачі вважають, що ГО "Фонд Молодість" взагалі не доведено факту порушення його прав, зокрема, не зрозуміло, яке саме право позивача порушене, оскільки позивач приймав участь в конкурсі за власною волею, не заперечуючи його законність, та без жодного утиску його прав.

Комунальне підприємство виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської адміністрації) "Київкінофільм" в заяві від 31.10.2019 зазначило, що підтримує обставини та обґрунтування, які викладенні у відзивах на позовну заяву відповідачів 1,2, проти позову заперечує.

Дослідивши наявні матеріали справи, оцінюючи надані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку про відмову в задоволені позовних вимог, з наступних підстав.

Організаційні відносини, пов`язані з передачею в оренду майна державних підприємств, установ та організацій, підприємств, заснованих на майні, що належить Автономній Республіці Крим або перебуває у комунальній власності, їх структурних підрозділів та іншого окремого індивідуально визначеного майна, що перебуває в державній та комунальній власності регулюються приписами Закону України "Про оренду державного та комунального майна". Вказаний Закон покликаний забезпечити підвищення ефективності використання державного та комунального майна шляхом передачі його в оренду фізичним та юридичним особам.

Відповідно до частини 6 статті 9 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" прядок проведення конкурсу для об`єктів, що перебувають у комунальній власності визначається органами місцевого самоврядування.

Рішенням Київської міської ради від 21.04.2015 № 415/1280 "Про затвердження Положення про оренду майна територіальної громади міста Києва" затверджено Порядок проведення конкурсу на право оренди майна територіальної громади міста Києва (далі - Порядок).

Відповідно до частини 1 статті 4 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" визначено, що нерухоме майно (будівлі, споруди, нежитлові приміщення) та інше окреме індивідуально визначене майно підприємств може бути об`єктом оренди.

Згідно статті 5 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" орендодавцями є органи, уповноважені Верховною Радою Автономної Республіки Крим та органами місцевого самоврядування управляти майном, - щодо цілісних майнових комплексів підприємств, їх структурних підрозділів та нерухомого майна, яке відповідно належить Автономній Республіці Крим або перебуває у комунальній власності.

Згідно статті 761 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) право передання майна у найм має власник речі або особа, якій належать майнові права. Наймодавець може бути також особа, уповноважена на укладання договору найму.

Статтею 7 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" передбачено, що ініціатива щодо оренди майна може виходити від фізичних та юридичних осіб, які можуть бути орендарями відповідно до статті 6 цього Закону, пропозиція може надходити від орендодавців, зазначених у статті 5 цього Закону. Орендодавець може оголосити про передачу майна в оренду в порядку, встановленому цим Законом. Фонд державного майна України щодо державного майна, а органи, уповноважені Верховною Радою Автономної Республіки Крим та органами місцевого самоврядування, щодо майна, яке належить Автономній Республіці Крим, або комунального майна формують щороку на підставі інформації органів, уповноважених управляти відповідним майном, переліки цілісних майнових комплексів підприємств та їх структурних підрозділів і нерухомого майна, що може бути передано в оренду. Зазначені переліки оприлюднюються в засобах масової інформації та на офіційних веб-сайтах орендодавців.

Пунктом 5 Положення про оренду майна територіальної громади міста Києва, затвердженого рішенням Київської міської ради від 21.04.2015 № 415/1280 (в редакції затвердженій рішенням Київської міської ради від 06.12.2018 № 253/6304) (далі - Положення) визначено порядок включення нерухомого майна до Переліку майна, що може бути передане в оренду.

Так, відповідно до підпункту 5 пункту 5 Положення райдержадміністрації щодо нерухомого майна, яке передано їм до сфери управління, та Департамент щодо іншого нерухомого майна формують перелік нерухомого майна, що може бути передане в оренду (далі - Перелік) в порядку, передбаченому цим Положенням. Підпунктом 5.3. пункту 5 визначено, що включення інформації про нерухоме майно до Переліку може відбуватися за ініціативою: балансоутримувачів, осіб, які можуть бути орендарями, Департаменту і Райдержадміністрації.

Відповідно до пункту 5 Положення та з метою формування Переліку майна, що може бути передане в оренду, на підставі наказу Департаменту від 30.01.2019 № 54 "Про створення комісії з формування Переліку майна, що може бути передане в оренду" в Департаменті створено комісію з формування Переліку майна, що може бути передане в оренду.

30.01.2019 на засіданні комісії з формування Переліку майна, що може бути передане в оренду було вирішено включити нежитлову будівлю кінотеатр "Київ" на вул. Велика Васильківська, 19 до Переліку майна, що може бути передане в оренду, що було оформлено протоколом № 1 від 30.01.2019 засідання комісії з формування Переліку майна, що може бути передане в оренду.

Перелік вільних приміщень про зазначену будівлю кінотеатру було розміщено на сайті Департаменту за посиланням https://gukv.gov.ua/20996-2/ , у такій послідовності: www.gukv.gov.ua - "меню" - "оренда" - "об`єкти, що пропонуються для передачі в оренду (вільні)" - "міські" - "Перелік вільних приміщень" - "Кінотеатр "Київ".

Також, інформація про намір передати в оренду об`єкт, що належить до комунальної власності територіальної громади міста Київ (вивчення попиту) нежитлової будівлі кінотеатру "Київ" було розміщено на сайті Департаменту в такій послідовності: www.gukv.gov.ua - "меню" - "оренда" - "оголошення про намір передати в оренду об`єкти, що належать до комунальної власності територіальної громади міста Києва (вивчення попиту)" - "об`єкти Департаменту" - "Оголошення "Про намір передати в оренду об`єкти, що належать до комунальної власності територіальної громади міста Києва" від 15.02.2019.

Судом встановлено, що Київська міська рада прийняла рішення від 29.11.2018 № 224/6275 "Про зміну найменування комунального підприємства Київської міської ради "Вечірній Київ" на комунальне підприємство Київської міської ради "Центр публічної комунікації та інформації" яким було вирішено:

1. Припинити з 01 січня 2019 року випуск газет "Газета Київської міської ради "Хрещатик" та "Вечірній Київ".

2. Змінити найменування комунального підприємства Київської міської ради "Вечірній Київ" (код ЄДРПОУ 16469058) на комунальне підприємство Київської міської ради "Центр публічної комунікації та інформації".

3. Внести зміни до статуту комунального підприємства Київської міської ради "Вечірній Київ", затвердженого рішенням Київської міської ради від 16 квітня 2015 року N 408/1273, виклавши його в новій редакції, що додано до цього рішення.

4. Комунальному підприємству Київської міської ради "Центр публічної комунікації та інформації" забезпечити роботу і функціонування аудіовізуального (електронного) засобу масової інформації "Вечірній Київ".

5. Передати комунальному підприємству Київської міської ради "Центр публічної комунікації та інформації" права на заснування друкованого засобу масової інформації газети "Газета Київської міської ради "Хрещатик" з метою публікації офіційних документів Київської міської ради та її виконавчого органу (Київської міської державної адміністрації) в установленому законодавством порядку.

Відповідно до статті 7 Закону України "Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації" органи державної влади та органи місцевого самоврядування мають право засновувати або бути співзасновниками аудіовізуальних (електронних) засобів масової інформації в порядку, встановленому законодавством України, і в межах коштів, що виділяються з державного чи місцевих бюджетів на висвітлення їх діяльності, або за рахунок перерозподілу коштів, що виділяються на забезпечення функціонування цих органів.

Оголошення про вивчення попиту на об`єкт оренди - нежитлову будівлю кінотеатру на вул. Великій Васильківській, 19 літ. "А" було опубліковано на офіційному веб-сайті Департаменту відповідно до підпункту 10.1 пункту 10 рішення Київської міської ради від 06.12.2018 № 253/6304 "Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 21 квітня 2015 року № 415/1280 "Про затвердження Положення про оренду майна територіальної громади міста Києва".

Отже, з 01.01.2019 газети "Газета Київської міської ради "Хрещатик" та "Вечірній Київ"

не випускаються.

Крім цього, суд зазначає, що чинним законодавством не передбачено обов`язковість публікації оголошення про вивчення попиту на об`єкт оренди в офіційних друкованих засобах інформації.

У результаті вивчення попиту у зв`язку із наявністю заяв зацікавлених осіб Департаментом був оголошений конкурс на спірний об`єкт оренди.

Таким чином, оприлюднення оголошення про вивчення попиту на будівлю кінотеатру було здійснено Департаментом у визначений Положенням спосіб та в межах повноважень Департаменту.

Згідно з підпунктом 10.1 пункту 10 рішення Київської міської ради від 06.12.2018 № 253/6304 "Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 21 квітня 2015 року № 415/1280 "Про затвердження Положення про оренду майна територіальної громади міста Києва" (далі - Положення) оприлюднення інформації, передбаченої Положенням та Порядком проведення конкурсу на право оренди майна територіальної громади міста Києва (далі - Порядок), затверджених рішенням Київської міської ради від 21.04.2015 № 415/1280 в нових редакціях, в перехідний період між датою набуття чинності цим рішенням і датою введення в промислову (дослідницьку) експлуатацію інформаційно-аналітичної системи "Управління майновим комплексом територіальної громади міста Києва" (окремих її модулів) здійснюється на веб-сайтах орендодавців, крім оприлюднення інформації, передбаченої пунктом 7.11 Положення про оренду майна, яке здійснюється шляхом розміщення відповідної інформації у модулі (підсистемі) "Комісія власності" Системи, а також в порядку, передбаченому Регламентом Київської міської ради.

Термін прийняття заяв про оренду, вказаний в оголошенні про вивчення попиту будівлі кінотеатру "Київ" сформований згідно з підпунктом 7.2.8 пункту 7 Положення і складав 10 робочих днів з наступного дня після оприлюднення інформації про вивчення попиту. Департамент у своєму відзиві та під час судового розгляду зазначав, що опубліковані в оголошенні умови на право оренди будівлі кінотеатру "Київ" є попередніми.

04.03.2019 Наказом Департаменту комунальної власності міста Києва Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської адміністрації) за № 2-к було оголошено рішення про проведення конкурсу на право оренди нежитлової будівлі загальною площею 7376,30 кв.м. на вул. Велика Васильківська, буд.19, літ. "А" та про оприлюднення оголошення про проведення конкурсу в порядку і строки, визначені пунктом 4 Порядку проведення конкурсу на право оренди майна територіальної громади м. Києва, затвердженого рішенням Київської міської Ради від 21.04.2105.

Відповідно до підпункту 7.9. У випадку надходження двох і більше заяв, у тому числі заяви потенційного орендаря, поданої відповідно до пункту 6.1 цього Положення, орендодавець приймає рішення про передачу об`єкта оренди на конкурсі і про те, що дата проведення конкурсу буде визначена після того, як про прийняте рішення буде оголошено на найближчому засіданні Постійної комісії. Про прийняте рішення орендодавець повідомляє Постійну комісію програмними засобами Системи. Головуючий на засіданні Постійної комісії робить оголошення на її найближчому засіданні. Зазначене оголошення підлягає фіксації технічними засобами.

Так, після спливу 10 робочих днів, а саме з 18.02.2019 по 01.03.2019, враховуючи, що за результатами вивчення попиту на оренду майна територіальної громади міста Києва надійшло декілька заяв, відповідач, як орендодавець прийняв рішення у вигляді Наказу від 04.03.2019 № 2-к про передачу об`єкта оренди на конкурсі і про те, що дата проведення конкурсу буде оприлюднена в порядку і строки, визначені пунктом 4 Порядку.

Відповідно до підпункту 3.1.1.пункту 3.1 Положення, Департамент виступає орендодавцем - щодо цілісних майнових комплексів комунальних підприємств територіальної громади міста Києва, їх структурних підрозділів та нерухомого майна, майна, що не увійшло до статутних капіталів господарських товариств, створених у процесі приватизації (корпоратизації), а також нерухомого майна, що передається в оренду районним в місті Києві державним адміністраціям.

У свою чергу згідно пункту 4 Порядку орендодавець публікує у газеті Київської міської ради "Хрещатик", розміщує у Системі і на сайті виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) оголошення про проведення конкурсу на право оренди майна протягом 5 робочих днів з дати: оголошення рішення орендодавця про передачу об`єкта оренди на конкурсі на засіданні Постійної комісії - щодо майна, відносно якого Постійна комісія не затвердила додаткових конкурсних умов; або отримання протоколу засідання Постійної комісії, на якому було оголошено рішення орендодавця про передачу об`єкта оренди на конкурсі - щодо майна, відносно якого Постійна комісія затвердила додаткові конкурсні умови.

Щодо повноважень першого заступника Директора Департаменту - Шмуляра О.В. на підписання Наказу від 04.03.2019 № 2-к "Про проведення конкурсу на право оренди майна територіальної громади міста Києва", суд зазначає наступне.

Відповідно до додатку 1 до наказу директора Департаменту від 10.05.2016 № 238 "Про розподіл обов`язків між директором, першим заступником та заступниками директора Департаменту комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)" визначено, що перший заступник директора Департаменту має право підпису наказів з питань оренди . Шмуляр Олег Васильович призначений на посаду першого заступника директора Департаменту наказом директора Департаменту від 01.04.2016 № 57-ос "Про Шмуляра О. В.".

Враховуючи вищевикладене, суд зазначає, що наказ від 04.03.2019 підписано уповноваженою особою.

Відповідно до пункту 3 Порядку постійна комісія Київської міської ради з питань власності на засіданні, на якому оголошується рішення орендодавця про передачу об`єкта оренди на конкурсі, за пропозицією орендодавця або балансоутримувача, може затвердити додаткові конкурсні умови, крім передбачених цим Порядком.

Так, на засіданні Постійної комісії Київради з питань власності від 19.03.2019 (протокол № 12/147) було оголошено рішення орендодавця про передачу на конкурсі зазначеного об`єкта оренди, оскільки за результатами вивчення надійшло декілька заяв та затверджено додаткові умови конкурсу.

У газеті "Хрещатик" від 22.03.2019 № 7 (5199), на веб-сторінці Департаменту та на офіційному порталі м. Києва (www.kyivcity.gov.uа) було зроблено оголошення про конкурс на право оренди нежитлової будівлі загальною площею 7376,30 кв.м, що розташована за адресою: м. Київ, вул. Велика Васильківська, 19 літ. А.

У підпункті 7.2.2. пункту 7 Положення передбачено, що в інформації про об`єкт оренди зазначається характеристика об`єкта оренди (будівля в цілому, або частина будівлі, або споруда, із зазначенням місця розташування об`єкта в будівлі (підвал, напівпідвал, номер поверху). Так, оскільки об`єктом оренди є будівля в цілому в оголошенні було зазначено загальну площу будівлі кінотеатру в цілому із зазначенням її поверхів. Крім того в оголошенні було зазначено контакти для отримання додаткової інформації щодо об`єкту оренди.

Так, відповідно до пункту 7 Порядку Департаментом було висвітлено в газеті "Хрещатик Київ" оголошення такого змісту "Департамент комунальної власності м. Києва оголошує конкурс на право оренди нежитлової будівлі загальною площею 7376,30 кв.м, що розташована за адресою: м. Київ, вул. Велика Васильківська, 19 літ. А. Строк оренди - 10 років. Цільове використання - організація кінопоказів; стартовий розмір орендної плати 569253,0 грн. (без ПДВ ) за місяць, розмір авансової орендної плати - 2277012,0 грн. (без ПДВ ). Ознайомитись з умовами конкурсу та переліком документів, які подаються претендентами для участі у конкурсі, можна на веб сторінці Департаменту ( www.gukv.gov.ua ) та на офіційному порталі Києва (www.kyivcity.gov.ua).

Оголошення на офіційному веб-сайті Департаменту містить посилання на газету "Хрещатик Київ" від 22.03.2019 №7 (5199) в якій є інформація про населений пункт в якому розміщено об`єкт оренди - м. Київ. Крім того в даному оголошенні розміщено інформацію про основні та додаткові умови конкурсу, перелік документів для участі у конкурсі, надано розширену інформацію про об`єкт оренди, дата і місце проведення конкурсу, строк прийняття заяв, тощо.

Крім цього, в оголошені розміщено інформацію про можливість отримати довідкову інформацію за телефоном або за адресою.

Відповідач 1 у відзиві зазначає, а позивач належними доказами не спростовує, що виділення корисної площі із загальної площі об`єкту оренди є правом орендодавця визначати необхідність такого поділу, оскільки, об`єктом оренди є нежитлова будівля в цілому, яка зазначена у всіх оголошеннях про конкурс на зазначений об`єкт.

15.04.2019 на засіданні конкурсної комісії з питань оренди майна територіальної громади міста Києва Департаментом комунальної власності м. Києва Виконавчого органу Київської міської Ради (Київської міської адміністрації) було проведено конкурс на зазначений об`єкт оренди.

Склад конкурсної комісії затверджений наказом Департаменту від 21.01.2016 № 11 із змінами внесеними наказами Департаменту від 29.05.2018 № 260 та від 06.03.2019 № 138.

Результати проведення конкурсу оформлені протоколом № 60 від 15.04.2019 та затверджені директором Департаменту - А. Гудзем 17.04.2019. Переможцем конкурсу на право оренди зазначеного об`єкту нерухомості визначено ТОВ "Сінема-Центр", як таке, що запропонувало найбільший розмір орендної плати - 2 119 253 грн. без ПДВ.

Відповідно до пункту 16 Порядку конкурс проводиться з використанням відкритості пропонування розміру орендної плати за принципом аукціону. В оголошенні про конкурс було визначено крок аукціону в розмірі 50000 грн.

Відповідно до пунктів 20 - 24 Порядку конкурс проходить наступним чином:

Секретар конкурсної комісії реєструє в протоколі засідання конкурсної комісії кожного учасника конкурсу із зазначенням найменування/прізвища учасника чи уповноваженої ним особи і видає картку з номером учасника.

Голова конкурсної комісії (у разі його відсутності - заступник голови конкурсної комісії) в присутності членів конкурсної комісії та учасників конкурсу оголошує: перелік осіб, допущених до участі у конкурсі, цільові призначення, за яким особи, допущені до участі у конкурсі, пропонують його використовувати;

стартову орендну плату, яка відповідає цільовим призначенням, запропонованим особами, допущеними до участі у конкурсі.

Після оголошення всіх конкурсних пропозицій щодо цільових призначень, за якими пропонується використовувати приміщення, і відповідних стартових розмірів орендної плати конкурс проводиться у формі торгів "з голосу" головою конкурсної комісії (у разі його відсутності - заступником голови конкурсної комісії). Початком торгів вважається момент оголошення найбільшої з таких сум: стартового розміру орендної плати, визначеного в оголошенні про проведення конкурсу; або стартового розміру орендної плати відповідно до запропонованого учасниками в конкурсних пропозиціях цільового призначення приміщення.

Голова конкурсної комісії (у разі його відсутності - заступник голови конкурсної комісії) пропонує учасникам вносити пропозиції.

У процесі проведення торгів учасники конкурсу піднімають картку із своїм номером, називають свою пропозицію та заповнюють і підписують бланк пропозиції, в якому зазначаються реєстраційний номер учасника і запропонована сума. Забезпечення учасників зазначеними бланками покладається на секретаря конкурсної комісії.

Збільшення розміру орендної плати здійснюється учасниками з кроком, який встановлюється конкурсною комісією, але не може бути меншим ніж 5 відсотків і більшим ніж 10 відсотків найбільшого стартового розміру орендної плати відповідно до запропонованого учасниками в конкурсних пропозиціях цільового призначення приміщення.

Якщо після того, як голова конкурсної комісії тричі оголосив останню пропозицію, від учасників конкурсу не надійдуть пропозиції щодо більш високого розміру орендної плати, голова конкурсної комісії оголошує "Вирішено", називає номер учасника, який запропонував найбільший розмір орендної плати, і оголошує його переможцем конкурсу.

Відповідно до пункту 19 Порядку переможець конкурсу визначається конкурсною комісією за критерієм найбільшої запропонованої орендної плати за перший/базовий місяць оренди із застосуванням принципу аукціону.

Так, в конкурсі на право оренди вищезазначеної будівлі кінотеатру було визначено наступну черговість учасників конкурсу: 1. Громадська організація "Фонд "Молодість";2. ТОВ "Сінема-Центр"; 3. ТОВ "Планета Кіно"; 4. ТОВ "Сантіні Ф`южн" та 5. ПрАТ "Мультіплекс-Холдинг".

Всім учасникам було роздано відповідні картки з номером його черги та бланки пропозиції, в яких зазначено реєстраційний номер учасника і запропонована сума відповідно.

Так, відповідно до інформації зазначеної в бланках пропозицій, учасник №1 зупинився на пропозиції в сумі 819253 грн.; учасник № 2 - 2119253 грн.; учасник № 3 - 1719253 грн.; учасник № 4 - 1919253,00 грн.; учасник № 5 - 2069253 грн. Учасники № 1, № 3, № 4, № 5 в останньому номері кроку своїх пропозицій зазначили "пропозиція відсутня" та скріпили підписом представника учасника.

Оскільки жоден із учасників не запропонував суму більше ніж запропонував учасник № 2, голова конкурсної комісії назвав номер учасника, який запропонував найбільший розмір орендної плати, і оголосив його переможцем конкурсу.

Відповідачі 1, 2 у поясненнях та під час судових засідань неодноразово наголошували на тому, що в кінці конкурсу голова комісії запитав чи є в учасників якісь зауваження до проведеного конкурсу. Зауваження від учасників, в тому числі від позивача, не надійшли.

Крім цього, разом з позовною заявою, позивачем було долучено 2 СD- диски, 1 - аудіо запис засідання конкурсної комісії з питань оренди майна територіальної громади міста Києва виконавчого органу Київської міської Ради (Київської міської адміністрації) від 15.04.2019 та 2 - відеозапис засідання конкурсної комісії з питань оренди майна територіальної громади міста Києва виконавчого органу Київської міської Ради (Київської міської адміністрації) від 15.04.2019, наданий Підприємством з іноземними інвестиціями у формі товариства з обмеженою відповідальністю Телекомпанія НБМ .

Суд зазначає, що вказані СD- диски не приймаються в якості належних та допустимих доказів по справі враховуючи наступне.

Так, за приписами ч.ч.1, 2 ст.96 Господарського процесуального кодексу України електронними доказами є інформація в електронній (цифровій) формі, яка містить дані про обставини, що мають значення для справи, зокрема, електронні документи (в тому числі текстові документи, графічні зображення, плани, фотографії, відео- та звукозаписи тощо), веб-сайти (сторінки), текстові, мультимедійні та голосові повідомлення, метадані, бази даних й інші дані в електронній формі. Такі дані можуть зберігатися, зокрема на портативних пристроях (картах пам`яті, мобільних телефонах тощо), серверах, системах резервного копіювання, інших місцях збереження даних в електронній формі (в тому числі в мережі Інтернет). Електронні докази подаються в оригіналі або в електронній копії, засвідченій електронним цифровим підписом, прирівняним до власноручного підпису відповідно до Закону України "Про електронний цифровий підпис". Законом може бути передбачено інший порядок засвідчення електронної копії електронного доказу.

Проте, всупереч приписів ст.96 Господарського процесуального кодексу України подані позивачем електронні докази електронним цифровим підписом не засвідчені, а отже не можуть бути прийняті судом в якості належного та допустимого доказу по справі .

Враховуючи, наведене, суд дійшов висновку про відмову у задоволенні вимоги позивача про визнання недійсним результату конкурсу від 15.04.2019 на право оренди нежитлової будівлі, що знаходиться за адресою м. Київ, вул. Велика Васильківська, будинок 19, літера "А".

Щодо позовної вимоги про визнати недійсним договору №2974 про передачу майна територіальної громади міста Києва в оренду, посвідчений Костенко Л.А., приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу, 14.05.2019, зареєстрований в реєстрі за №420, то суд вважає вказану вимогу необґрунтованою, оскільки судом не встановлено порушень підчас проведення зазначеного конкурсу від 15.04.2019 на право оренди нежитлової будівлі.

Відповідно до частини 5 статті 60 ЗУ "Про місцеве самоврядування в Україні" органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об`єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об`єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно частини 7 статті 60 Закону України визначено, що майнові операції, які здійснюються органами місцевого самоврядування з об`єктами права комунальної власності, не повинні ослаблювати економічних основ місцевого самоврядування, зменшувати обсяг та погіршувати умови надання послуг населенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 74 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Приписами ст. ст. 76-79 Господарського процесуального кодексу України визначено, що належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Достовірними є докази, створені (отримані) за відсутності впливу, спрямованого на формування хибного уявлення про обставини справи, які мають значення для справи. Наявність обставин, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження, такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування.

Статтею 86 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Враховуючи наведене, з`ясувавши повно і всебічно обставини, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, надавши оцінку всім аргументам учасників справи, суд дійшов висновку про необґрунтованість позову та відмовляє Громадській організації "Фонд Молодість" у задоволенні позовних вимог.

Судовий збір за розгляд справи відповідно до ст. 129 ГПК України покладається на позивача.

Керуючись ст. ст. 73-74, 76-79, 86, 129, 233, 237-238, 242 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва

ВИРІШИВ:

У задоволені позову відмовити повністю.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складено та підписано 28.12.2019.

Суддя С.О. Турчин

Дата ухвалення рішення24.12.2019
Оприлюднено29.12.2019
Номер документу86716252
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/6046/19

Рішення від 24.12.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Турчин С.О.

Ухвала від 19.12.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Турчин С.О.

Ухвала від 05.12.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Турчин С.О.

Ухвала від 19.11.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Турчин С.О.

Ухвала від 05.11.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Турчин С.О.

Ухвала від 09.10.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Турчин С.О.

Ухвала від 23.09.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Блажівська О.Є.

Ухвала від 16.09.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Блажівська О.Є.

Ухвала від 12.08.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Блажівська О.Є.

Ухвала від 10.07.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Блажівська О.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні