ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без руху
"30" грудня 2019 р. Справа № 300/2612/19
м. Івано-Франківськ
Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Главач І.А., розглянувши матеріали позовної заяви Товариства з обмеженою відповідальністю Західноукраїнська аудиторсько-консалтингова група Лекс до Головного управління ДПС в Івано-Франківській області про визнання протиправним та скасування рішення про застосування санкцій та нарахування пені №0144425533 від 13.12.201
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю Західноукраїнська аудиторсько-консалтингова група Лекс 27.12.2019 звернулося до суду з позовною заявою до Головного управління ДПС в Івано-Франківській області про визнання протиправним та скасування рішення про застосування санкцій та нарахування пені №0144425533 від 13.12.2019.
Відповідно до пункту 3 частини 1 статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу.
Також, відповідно до пункту 5 частини 1 статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними).
Суд зазначає, що чинне законодавство обмежує строк звернення до суду за захистом прав, свобод та інтересів. Це, насамперед, обумовлено специфікою спорів, які розглядаються в порядку адміністративного судочинства, а запровадження таких строків обумовлене досягненням юридичної визначеності у публічно-правових відносинах. Ці строки обмежують час, протягом якого такі правовідносини можуть вважатися спірними.
Відповідно до частин 1-2 статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим кодексом або іншими законами. Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
За загальним правилом перебіг строку на звернення до адміністративного суду починається від дня виникнення права на адміністративний позов, тобто, коли особа дізналася або могла дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів. Незнання про порушення через байдужість до своїх прав або небажання дізнатися не є поважною причиною пропуску строку звернення до суду.
Встановлення строків звернення до суду з відповідними позовними заявами законом передбачено з метою дисциплінування учасників адміністративного судочинства та своєчасного виконання ними, передбачених Кодексом адміністративного судочинства України, певних процесуальних дій. Поважними причинами визнаються лише ті обставини, які були чи об`єктивно є непереборними, тобто не залежать від волевиявлення особи, що звернулась з адміністративним позовом, пов`язані з дійсно істотними обставинами, перешкодами чи труднощами, що унеможливили своєчасне звернення до суду. Такі обставини мають бути підтверджені відповідними та належними доказами.
Відповідно до пункту 1.1 . статті 1 ПК України Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Згідно з пунктом 1.3 . статті 1 ПК України цей Кодекс не регулює питання, зокрема, погашення зобов`язань зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, зборів на обов`язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій.
Зазначене свідчить про те, що положення ПК України не поширюються на відносини щодо порядку сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, як і відповідальність за порушення такого порядку.
Відтак, при оскарженні рішення податкового органу, прийнятого в межах Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування , строк звернення до адміністративного суду тривалістю 1095 днів не застосовується.
Зазначена правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 17.07.2019 у справу № 0740/1050/18 (касаційне провадження № К/9901/13133/19).
Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку врегульовані Законом України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування від 08.07.2010 № 2464-VI (далі - Закон № 2464-VI).
Відповідно до частини першої статті 25 Закону № 2464-VI рішення, прийняті органами доходів і зборів та органами Пенсійного фонду з питань, що належать до їх компетенції відповідно до цього Закону , є обов`язковими до виконання платниками єдиного внеску, посадовими особами і застрахованими особами.
Нормою, що регулює питання застосування строків звернення до суду з позовом про оскарження рішень з питань нарахування та сплати єдиного внеску є приписи статті 25 Закону № 2464-VI, у відповідності до якої, платник податків має право оскаржити в суді вимогу про сплату недоїмки платником єдиного внеску протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання цієї вимоги.
Порядок, строки та процедура оскарження вимоги про сплату єдиного внеску поширюються на оскарження рішень органу доходів і зборів щодо нарахування пені та застосування штрафів, у зв`язку із порушенням у сфері звітування та сплати єдиного внеску.
У позовній заяві позивач зазначає, що про оскаржуване рішення дізнався 17.12.2019, однак не подає жодного документа на підтведження даного факту, у зв`язку з чим не можливо встановити, коли саме ТОВ Західноукраїнська аудиторсько-консалтингова група Лекс отримало спірне рішення та, відповідно, чи дотримано ним строк звернення до суду з даним позовом.
Відповідно до частин 1 та 2 статті 123 КАС України, у разі подання особою позову після закінчення строків, установлених законом, без заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані судом неповажними, позов залишається без руху. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду із заявою про поновлення строку звернення до адміністративного суду або вказати інші підстави для поновлення строку.
Також пунктом 5 частини 5 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що в позовній заяві зазначаються: виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, які підтверджують вказані обставини. Окрім цього, відповідно до частини 4 статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України, позивач зобов`язаний подати до позовної заяви всі наявні в нього докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги.
У позовній заяві ТОВ Західноукраїнська аудиторсько-консалтингова група Лекс зазначає, що не погоджується із застосованими штрафними санкціями та нарахуванням пені згідно спірного рішення, оскільки всі платежі за єдиним соціальним внеском сплачувалися своєчасно, однак до позовної заяви не подає жодних доказів на підтвердження своєчасності сплати єдиного соціального внеску у спірний період.
Окрім цього, пунктом 8 частини 5 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в позовній заяві вказується про наявність у позивача або іншої особи оригіналів письмових або електронних доказів, копії яких додано до заяви.
Згідно змісту позовної заяви позивач процесуальних обов`язків, передбачених пунктом 8 частини 5 статті 160 КАС України, не виконала, так як відомості щодо наявності у неї або іншої особи оригіналів письмових доказів, копії яких додано до заяви, не зазначені.
За наявності вказаних недоліків, позовна заява не відповідає вимогам, встановленим Кодексом адміністративного судочинства України.
Відповідно до частини 1 статті 169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
На підставі наведеного, керуючись статтями 161, 169, 171 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, -
У Х В А Л И В:
Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю Західноукраїнська аудиторсько-консалтингова група Лекс до Головного управління ДПС в Івано-Франківській області про визнання протиправним та скасування рішення про застосування санкцій та нарахування пені №0144425533 від 13.12.2019 - залишити без руху.
Надати позивачу десятиденний строк з дня вручення (отримання) копії цієї ухвали для усунення недоліків шляхом:
- зазначення обставини щодо підтвердження дотримання позивачем строку на звернення до суду з даним позовом (з документальним підтвердженням таких обставин), а якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то подати заяву про поновлення можливо пропущеного строку звернення до адміністративного суду із поданням доказів на підтвердження поважності причин такого пропуску.
- подання належним чином засвідчених копій доказів на підтвердження своєчасності сплати єдиного соціального внеску у спірний період.
- зазначення відомостей про наявність у позивача або іншої особи оригіналів письмових доказів, копії яких додано до заяви.
У разі неможливості долучення певних доказів, повідомити про причини неможливості подання таких доказів.
Роз`яснити, що в разі неусунення недоліків у вище зазначений строк, позовна заява буде повернена позивачу.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не підлягає оскарженню.
Суддя Главач І.А.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.12.2019 |
Оприлюднено | 02.01.2020 |
Номер документу | 86738953 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ніколін Володимир Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ніколін Володимир Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ніколін Володимир Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ніколін Володимир Володимирович
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Главач І.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні