Рішення
від 06.12.2019 по справі 160/9279/19
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 грудня 2019 року Справа № 160/9279/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді: Букіної Л.Є., розглянувши у спрощеному позовному провадженні без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Приватного підприємства Виробнича компанія Алюммінерал до Державної фіскальної служби України, Державної податкової служби України про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

До Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов позов Приватного підприємства Виробнича компанія Алюммінерал (далі - Підприємство) до Державної фіскальної служби України, Державної податкової служби України, в якому просить:

- визнати протиправними дії ДФС України, ДПС України щодо зупинення реєстрації податкової накладної (далі - ПН) № 1 від 01.08.2019 року на загальну суму ПДВ - 3 160 грн., ПН № 2 від 01.08.2019 року на загальну суму ПДВ - 1 583, 33 грн., ПН № 3 від 01.08.2019 року на загальну суму ПДВ - 2 222 грн., ПН № 4 від 02.08.2019 року на загальну суму ПДВ - 1 931 грн., ПН № 5 від 02.08.2019 року на загальну суму ПДВ - 700 грн., ПН № 6 від 07.08.2019 року на загальну суму ПДВ - 1 046 грн., ПН № 8 від 09.08.2019 року на загальну суму ПДВ - 24 068, 36 грн., ПН № 9 від 12.08.2019 року на загальну суму ПДВ - 680 грн., ПН № 10 від 13.08.2019 року на загальну суму ПДВ - 1 411, 60 грн., ПН № 11 від 14.08.2019 року на загальну суму ПДВ - 1 001 грн., ПН № 12 від 14.08.2019 року на загальну суму ПДВ - 920,10 грн., ПН № 15 від 19.08.2019 року на загальну суму ПДВ - 2 055 грн., ПН № 16 від 20.08.2019 року на загальну суму ПДВ - 8 913,86 грн., ПН № 17 від 21.08.2019 року на загальну суму ПДВ 979,60, ПН № 18 від 21.08.2019 року на загальну суму ПДВ - 90 грн., ПН № 19 від 27.08.2019 року на загальну суму ПДВ - 1 200 грн., ПН № 21 від 28.08.2019 року на загальну суму ПДВ - 680 грн., ПН № 22 від 29.08.2019 року на загальну суму ПДВ - 751 грн. в Єдиному реєстрі податкових накладних;

Зобов`язати ДФС України, ДПС України зареєструвати ПН № 1 від 01.08.2019 року на загальну суму ПДВ - 3 160 грн., ПН № 2 від 01.08.2019 року на загальну суму ПДВ - 1 583, 33 грн., ПН № 3 від 01.08.2019 року на загальну суму ПДВ - 2 222 грн., ПН № 4 від 02.08.2019 року на загальну суму ПДВ - 1 931 грн., ПН № 5 від 02.08.2019 року на загальну суму ПДВ - 700 грн., ПН № 6 від 07.08.2019 року на загальну суму ПДВ - 1 046 грн., ПН № 8 від 09.08.2019 року на загальну суму ПДВ - 24 068, 36 грн., ПН № 9 від 12.08.2019 року на загальну суму ПДВ - 680 грн., ПН № 10 від 13.08.2019 року на загальну суму ПДВ - 1 411, 60 грн., ПН № 11 від 14.08.2019 року на загальну суму ПДВ - 1 001 грн., ПН № 12 від 14.08.2019 року на загальну суму ПДВ - 920,10 грн., ПН № 15 від 19.08.2019 року на загальну суму ПДВ - 2 055 грн., ПН № 16 від 20.08.2019 року на загальну суму ПДВ - 8 913,86 грн., ПН № 17 від 21.08.2019 року на загальну суму ПДВ 979,60, ПН № 18 від 21.08.2019 року на загальну суму ПДВ - 90 грн., ПН № 19 від 27.08.2019 року на загальну суму ПДВ - 1 200 грн., ПН № 21 від 28.08.2019 року на загальну суму ПДВ - 680 грн., ПН № 22 від 29.08.2019 року на загальну суму ПДВ - 751 грн. в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх подання.

Позов обґрунтовано протиправністю дій контролюючого органу, які на думку платника податку полягали у безпідставному зупиненні реєстрації податкових накладних, поданих Підприємством на виконання вимог Податкового кодексу України. Позивач зазначає, що визначені у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних підстави, якими керувався відповідач під час вчинення оскаржених дій, не відповідають загальним вимогам, що висуваються законодавством України для органів державної влади. Зазначаючи, що вчинені відповідачем дії негативно впливають на підприємницьку діяльність Підприємства та позбавляють відповідного права на формування фінансових показників, останній просить позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 15.10.2019 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні). Тією ж ухвалою суду відповідачам запропоновано надати відзив на позовну заяву.

Відповідачі правом на подання відзиву на позовну заяву не скористалися. Будь-яких пояснень з приводу заявлених позовних вимог на адресу суду не надсилали.

Дослідивши письмові докази, долучені до матеріалів справи, проаналізувавши відповідні норми чинного законодавства, суд виходить із такого.

Судом встановлено і матеріалами справи підтверджено, що на виконання приписів статті 187 Податкового кодексу України Підприємством складені податкові накладні в електронній формі, а саме: ПН № 1 від 01.08.2019 року на загальну суму ПДВ - 3 160 грн., ПН № 2 від 01.08.2019 року на загальну суму ПДВ - 1 583, 33 грн., ПН № 3 від 01.08.2019 року на загальну суму ПДВ - 2 222 грн., ПН № 4 від 02.08.2019 року на загальну суму ПДВ - 1 931 грн., ПН № 5 від 02.08.2019 року на загальну суму ПДВ - 700 грн., ПН № 6 від 07.08.2019 року на загальну суму ПДВ - 1 046 грн., ПН № 8 від 09.08.2019 року на загальну суму ПДВ - 24 068, 36 грн., ПН № 9 від 12.08.2019 року на загальну суму ПДВ - 680 грн., ПН № 10 від 13.08.2019 року на загальну суму ПДВ - 1 411, 60 грн., ПН № 11 від 14.08.2019 року на загальну суму ПДВ - 1 001 грн., ПН № 12 від 14.08.2019 року на загальну суму ПДВ - 920,10 грн., ПН № 15 від 19.08.2019 року на загальну суму ПДВ - 2 055 грн., ПН № 16 від 20.08.2019 року на загальну суму ПДВ - 8 913,86 грн., ПН № 17 від 21.08.2019 року на загальну суму ПДВ 979,60, ПН № 18 від 21.08.2019 року на загальну суму ПДВ - 90 грн., ПН № 19 від 27.08.2019 року на загальну суму ПДВ - 1 200 грн., ПН № 21 від 28.08.2019 року на загальну суму ПДВ - 680 грн., ПН № 22 від 29.08.2019 року на загальну суму ПДВ - 751 грн. та направлені до ДФС України з метою їх реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

За результатами обробки названих податкових накладних, автоматизованою системою Єдине вікно подання електронних документів відповідачами позивачу надіслано квитанції про зупинення їх реєстрації відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України з тієї причини, що податкові накладні відповідали критеріям оцінки ступеня ризику, визначених пунктом пп. 1.6 п.1 Критеріїв оцінки ступеня ризиків. Підприємству запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.

Вважаючи дії відповідачів щодо зупинення реєстрації податкових накладних протиправними, Підприємство звернулося до суду із цим позовом.

При вирішенні спору суд виходить із того, що Податковий кодекс України є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.

Порядок адміністрування податку на додану вартість унормований розділом V Податкового кодексу України (надалі - ПК України).

Згідно з пунктом 185.1 статті 185 ПК України, об`єктом оподаткування є операції платників податку, зокрема з: а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно з пунктом 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.

Відповідно до пункту 188.1 статті 188 ПК України, база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів. До складу договірної (контрактної) вартості включаються будь-які суми коштів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу у зв`язку з компенсацією вартості товарів/послуг. До бази оподаткування включаються вартість товарів/послуг, які постачаються, та вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо отримувачем товарів/послуг, поставлених таким платником податку.

Згідно з пунктом 201.1 статті 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс). (пункт 201.7 статі 201 ПК України).

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.

Пунктом 201.16 статті 201 ПК України (у редакції, що діяла до внесення змін Законом України Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році №2245-VIII від 07.12.2017 року, який набрав чинності 01.01.2018 року) була унормована процедура зупинення реєстрації податкової накладної.

Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної / розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

Згідно з пунктом підпунктом 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010 року затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних (надалі - Порядок №1246, у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

За визначенням, наведеним у пункті 2 Порядку №1246, податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з пунктом 11 Порядку №1246 після накладення електронного цифрового підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДФС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку.

Відповідно до пунктів 12, 13, 14 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

Згідно з пунктом 17 Порядку №1246 у разі відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення реєстрації таких податкових накладних та/або розрахунків коригування відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу, формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування, в якій зазначаються відомості та перелік документів, визначених підпунктом 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.

21 лютого 2018 року постановою Кабінету Міністрів України № 117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок зупинення); Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації; Порядок розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.

Відповідно до Порядку зупинення встановлено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації (пункт 12).

Як вже встановлено судом, за результатами обробки названих податкових накладних, автоматизованою системою Єдине вікно подання електронних документів відповідачами позивачу надіслано квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України з тієї причини, що податкові накладні відповідали критеріям оцінки ступеня ризику, визначених пунктом пп. 1.6 п.1 Критеріїв оцінки ступеня ризиків

В квитанціях щодо зупинення вищезазначених податкових накладних відповідачі вказують про невідповідність податкових накладних вимогам пп.1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку , проте не зазначають яким листом ці критерії визначені.

Так, спочатку ДФС України визначала критерії ризиковості листом від 21 березня 2018 року № 959/99-99-07-18, потім листом від 05.11.2018 року № 4065/99-99-07-05-04-18 (правомірність якого є предметом судового розгляду по справі № 640/1240/19), нещодавно прийняла ще один лист від 07.08.2019 року № 1962/99-99-29-01-01.

Суд відмічає, що зупинення реєстрації податкових накладних на підставі критеріїв ризиковості, визначених виключно листом/листами ДФС України є безпідставним, оскільки, листи міністерств, інших органів виконавчої влади не є нормативно-правовими актами у розумінні статті 117 Конституції України, а відтак не є джерелом права відповідно до статті 7 Кодексу адміністративного судочинства України.

Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення контролюючим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття. Крім того, акти, що затверджують критерії ризиковості здійснення операцій мають на меті встановити норми права, які зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян, а відтак підлягають обов`язковій реєстрації у порядку, визначеному діючим законодавством.

Даний висновок викладений Верховним Судом у постанові від 02.04.2019 р. у справі № 822/1878/18 та у постановах від 21.05.2019 року по справі № 815/2791/18, від 09.07.2019 року по справі 140/2093/18.

Пунктом 3 Порядку № 117 визначені ознаки, на відповідність до яких підлягають перевірці податкові накладні/розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних до моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації.

Пунктами 5, 6 Порядку 117 передбачено, що податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку. У разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкових накладних/розрахунків коригування зупиняється.

Також, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється у разі, коли за результатами моніторингу податкова накладна/розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, що передбачено п. 7 Порядку № 117.

Пунктами 12, 13 Порядку № 117 передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації ПН/РК, зокрема, зазначаються: критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку.

Отже, абз. 3 п. 13 Порядку № 117 закріплено обов`язковість зазначення контролюючим органом у квитанції про зупинення реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних причини такого зупинення з посиланням на конкретний критерій ризиковості платників податків.

Суд відмічає, що квитанції про зупинення реєстрації вищезазначених податкових накладних містять посилання на відповідність вказаних накладних пп.1.6 п.1 Критеріїв, проте у квитанціях не зазначено ні інформації щодо обґрунтованості віднесення Підприємства до ризикових платників податку; ні навіть листа ДФС України, яким контролюючий орган визначив критерії ризиковості; ні якому саме з 6 або 7 підкритеріїв пп. 1.6 вони відповідають.

Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

Невиконання контролюючим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Частиною 2 ст.19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до абз.1-3 ч.2 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

Відповідач пояснень з приводу заявлених позовних вимог не надав. Будь-яких рішень про включення Підприємства до переліку ризикових платників податків відповідно до Порядку № 117 та/або про відмову у реєстрації податкових не надав.

З урахуванням встановлених обставин справи та наведених норм податкового законодавства України суд дійшов висновку, що дії відповідача щодо зупинення реєстрації податкових накладних не відповідають вимогам, переліченим у статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому такі дії є протиправними.

Визначаюсь з найбільш ефективним способом для відновлення нашого порушеного права суд зазначає, що за приписами пункту 10 частини другої статті 245 КАС України, у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.

Суд звертає увагу на приписи пункту 28 Порядку зупинення реєстрації ПН, за яким податкова накладна/ розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийнято та набрало чинності рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; протягом п`яти робочих днів не прийнято та/або не зареєстровано в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданих податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить менше 30 млн. гривень; протягом семи робочих днів не прийнято та/або не зареєстровано в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданих податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 30 млн. гривень включно.

Аналогічний порядок визначений і пунктами 19, 20 Порядку №1246. Податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Зважаючи на викладене, для належного захисту порушеного права Підприємства, суд, використовуючи право, визначене ч. 2 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України, вважає за необхідне зобов`язати Державну податкову службу України як правонаступника ДФС України зареєструвати ПН № 1 від 01.08.2019 року на загальну суму ПДВ - 3 160 грн., ПН № 2 від 01.08.2019 року на загальну суму ПДВ - 1 583, 33 грн., ПН № 3 від 01.08.2019 року на загальну суму ПДВ - 2 222 грн., ПН № 4 від 02.08.2019 року на загальну суму ПДВ - 1 931 грн., ПН № 5 від 02.08.2019 року на загальну суму ПДВ - 700 грн., ПН № 6 від 07.08.2019 року на загальну суму ПДВ - 1 046 грн., ПН № 8 від 09.08.2019 року на загальну суму ПДВ - 24 068, 36 грн., ПН № 9 від 12.08.2019 року на загальну суму ПДВ - 680 грн., ПН № 10 від 13.08.2019 року на загальну суму ПДВ - 1 411, 60 грн., ПН № 11 від 14.08.2019 року на загальну суму ПДВ - 1 001 грн., ПН № 12 від 14.08.2019 року на загальну суму ПДВ - 920,10 грн., ПН № 15 від 19.08.2019 року на загальну суму ПДВ - 2 055 грн., ПН № 16 від 20.08.2019 року на загальну суму ПДВ - 8 913,86 грн., ПН № 17 від 21.08.2019 року на загальну суму ПДВ 979,60, ПН № 18 від 21.08.2019 року на загальну суму ПДВ - 90 грн., ПН № 19 від 27.08.2019 року на загальну суму ПДВ - 1 200 грн., ПН № 21 від 28.08.2019 року на загальну суму ПДВ - 680 грн., ПН № 22 від 29.08.2019 року на загальну суму ПДВ - 751 грн. в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх подання, оскільки задоволення такої позовної вимоги є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений.

Підсумовуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про задоволення позову.

Таким чином, за рахунок бюджетних асигнувань ДФС України та ДПС України на користь позивача слід стягнути судовий збір в розмірі 1921 грн. (по 960,50 грн. з обох відповідачів, вимоги до яких задоволено).

Керуючись ст. 241-246, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, -

В И Р І Ш И В:

Позовні вимоги Приватного підприємства Виробнича компанія Алюммінерал - задовольнити повністю.

Визнати протиправними дії Державної податкової служби України щодо зупинення реєстрації податкових накладних № 1 від 01.08.2019 року, № 3 від 01.08.2019 року, № 6 від 07.08.2019 року, № 8 від 09.08.2019 року, № 9 від 12.08.2019 року, № 10 від 13.08.2019 року, № 12 від 14.08.2019 року, № 15 від 19.08.2019 року, № 16 від 20.08.2019 року, № 17 від 21.08.2019 року, № 18 від 21.08.2019 року, № 19 від 27.08.2019 року, № 21 від 28.08.2019 року, № 22 від 29.08.2019 року, поданих Приватним підприємством Виробнича компанія Алюммінерал для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Визнати протиправними дії Державної фіскальної служби України щодо зупинення реєстрації податкових накладних № 2 від 01.08.2019 року, № 4 від 02.08.2019 року, № 5 від 02.08.2019 року, № 11 від 14.08.2019 року.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подані Приватним підприємством Виробнича компанія Алюммінерал податкові накладні № 1 від 01.08.2019 року, № 2 від 01.08.2019 року, № 3 від 01.08.2019 року, № 4 від 02.08.2019 року, № 5 від 02.08.2019 року, № 6 від 07.08.2019 року, № 8 від 09.08.2019 року, № 9 від 12.08.2019 року, № 10 від 13.08.2019 року, № 11 від 14.08.2019 року, № 12 від 14.08.2019 року, № 15 від 19.08.2019 року, № 16 від 20.08.2019 року, № 17 від 21.08.2019 року, № 18 від 21.08.2019 року, № 19 від 27.08.2019 року, № 21 від 28.08.2019 року, № 22 від 29.08.2019 року датою їх фактичного отримання.

Присудити на користь Приватного підприємства Виробнича компанія Алюммінерал (код ЄДРПОУ 42508912) понесені судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 960,50 грн. (дев`ятсот шістдесят гривень, 50 копійок) за рахунок бюджетних асигнувань ДФС України (04655, м. Київ-53, Львівська Площа, 8).

Присудити на користь Приватного підприємства Виробнича компанія Алюммінерал (код ЄДРПОУ 42508912) понесені судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 960,50 грн. (дев`ятсот шістдесят гривень, 50 копійок) за рахунок бюджетних асигнувань ДПС України (04655, м. Київ-53, Львівська Площа, 8).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, у разі якщо її не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного перегляду справи.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення може бути оскаржене протягом тридцяти днів з дня його складення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Суддя Л.Є. Букіна

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.12.2019
Оприлюднено08.01.2020
Номер документу86755865
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/9279/19

Постанова від 06.10.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Постанова від 06.10.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 18.08.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 18.08.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 10.06.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 14.05.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 31.03.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Ухвала від 25.02.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Рішення від 06.12.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Букіна Лілія Євгенівна

Ухвала від 25.10.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Букіна Лілія Євгенівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні