КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД У Х В А Л А
11 грудня 2019 року № 320/385/19
Суддя Київського окружного адміністративного суду Щавінський В.Р. розглянувши в м. Києві в порядку письмового провадження клопотання представника Головного управління Державної податкової служби у Київській області в адміністративній справі за позовом Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Гідег , Товариства з обмеженою відповідальністю Вікторія Техніка про стягнення коштів отриманих за нікчемним правочином,
в с т а н о в и в:
Головне управління ДФС у Київській області звернулось до Київського окружного адміністративного суду з позовом до ТОВ "Гідег", ТОВ "Вікторія Техніка", в якому просить суд:
- застосувати наслідки, визначені частиною 3 статті 228 Цивільного кодексу України, шляхом стягнення з ТОВ Гідег (код ЄДРПОУ 39992320) на користь ТОВ Вікторія Техніка (код ЄДРПОУ 39937825) коштів у сумі 15300291,96 грн., як таких, що були отримані за недійсним правочином;
- застосувати наслідки, визначені частиною 3 статті 228 Цивільного кодексу України, шляхом стягнення з ТОВ Вікторія Техніка (код ЄДРПОУ 34998773) в дохід держави кошти у сумі 15300291,96 грн., як таких, що були отримані за недійсним правочином.
Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 15.07.2019 позов задоволено у повному обсязі. Дане рішення суду набрало законної сили.
На виконання зазначеного рішення суду Київським окружним адміністративним судом 08.10.2019 видано виконавчі листи №320/385/19.
На адресу суду 25.11.2019 від представника позивача надійшло клопотання, в якому просить суд: замінити сторону виконавчого провадження, а саме Головне управління ДФС у Київській області на його правонаступника Головне управління ДПС у Київській області; виправити помилку виконавчого листа; поновити строк на пред`явлення виконавчих листів у справі №320/385/19.
Вказане клопотання обґрунтоване тим, що Головне управління ДФС у Київській області припинило свою діяльність проте, правонаступником всіх прав та обов`язків, виконання фактичних функції з реалізації податкової політики в Київські області покладено на Головне управління ДПС у Київській області. Також, позивач зазначає, що при видачі виконавчих листів №320/385/19, судом допущена технічна помилка, а саме зазначено строк пред`явлення виконавчого документа до виконання до 15.10.2019 , замість 15.11.2019 . Заявник позивача, зазначає, що у зв`язку з відсутністю повноважень ГУ ДФС у Київській області повноважень та допущеної помилки при оформленні виконавчого листа завадили контролюючому органу звернутись до територіальних органів ДВС з виконавчими листами, тому вважає за потрібне поновити строк пред`явлення виконавчого листа.
У судове засідання призначене на 11.12.2019 сторони не з`явились.
Представник позивача через канцелярію суду подав клопотання від 11.12.2019 про розгляд вищезазначеного клопотання проводити у порядку письмового провадження.
Розглянувши клопотання про заміну відповідача на правонаступника, виправлення помилки у виконавчому листі та поновлення строку на пред`явлення виконавчого листа до виконання, дослідивши матеріали справи, суд зазначає наступне.
Щодо заміни Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області на правонаступника - Головне управління Державної податкової служби у Київській області, суд зазначає наступне.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 №1200 "Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України", утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу.
Постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 № 227 затверджено положення про Державну податкову службу України та Державну митну службу України.
21.08.2019 Кабінетом Міністрів України прийнято розпорядження №682-р "Питання Державної податкової служби", згідно якого погоджено пропозицію Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 №227 "Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України" (Офіційний вісник України, 2019р., №26, ст. 900) функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на Державну податкову службу.
28.08.2019 Державною податковою службою України прийнято наказ №36 "Про початок діяльності Державної податкової служби України", згідно якого розпочато виконання Державною податковою службою України функцій і повноважень Державної фіскальної служби України, що припиняється.
Відповідно до наказу Державної податкової служби України від 12.07.2019 № 14 "Про затвердження положень про територіальні органи ДПС", затверджено положення, зокрема про Головне управління ДПС у Київській області.
Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 30.07.2019 внесено запис в Єдиному державному реєстрі про державну реєстрацію Головного управління ДПС у Київській області як юридичної особи.
Відповідно до частини першої статті 379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Аналогічні приписи закріплені також частиною п`ятою статті 15 Закону України Про виконавче провадження , відповідно до якої, у разі вибуття однієї зі сторін державний виконавець з власної ініціативи або за заявою сторони, а також сама заінтересована сторона мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, обов`язкові тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.
Тобто під час виконавчого провадження заміна сторони виконавчого провадження є аналогом інституту процесуального правонаступництва, встановленого статтею 52 КАС України, яка визначає процесуальні наслідки переходу прав і обов`язків від однієї особи до іншої у відносинах, щодо яких виник спір.
Ураховуючи зазначене, суд вважає, що клопотання про заміну сторони виконавчого провадження на правонаступника у виконавчих листах №320/385/19 слід задовольнити та замінити - Головне управління Державної фіскальної служби у Київській області на його правонаступника - Головне управління Державної податкової служби у Київській області.
Щодо виправлення помилки у виконавчому листі №320/385/19 та поновленення строку на пред`явлення виконавчого листа о виконання, суд зазначає наступне.
Порядок оформлення та видачі виконавчих листів визначений Кодексом адміністративного судочинства України та Законом України від 02.06.2016 № 1404-VIII "Про виконавче провадження" (далі - Закон України № 1404-VIII).
Відповідно до ч. 1 ст. 373 КАС України, виконання судового рішення здійснюється на підставі виконавчого листа, виданого судом, який розглядав справу як суд першої інстанції.
Відповідно до ч. 1 ст. 12 Закону України №1404-VIII виконавчі документи можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох років, крім посвідчень комісій по трудових спорах та виконавчих документів, за якими стягувачем є держава або державний орган, які можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох місяців.
Як вбачається з матеріалів справи, Київським окружним адміністративним судом виданий виконавчий лист №320/385/19, яким застосовано наслідки, визначені частиною третьою статті 228 Цивільного Кодексу України, шляхом стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю Вікторія Техніка (код ЄДРПОУ: 39937825) в дохід держави кошти у сумі 15300291,96 грн., як таких, що були отримані за недійсним правочином.
При оформленні вищенаведеного виконавчого листа, судом допущено помилку, а саме, зазначено строк пред`явлення виконавчого документа до виконання до 15.10.2019 , замість 15.11.2019 .
Відповідно до частини першої статті 374 КАС України суд, який видав виконавчий документ, може за заявою стягувача або боржника виправити помилку, допущену при його оформленні або видачі, чи визнати виконавчий документ таким, що не підлягає виконанню.
Частиною третьою статті 374 КАС України встановлено, що суд розглядає заяву в десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника і постановляє ухвалу. Неявка стягувача і боржника не є перешкодою для розгляду заяви. До розгляду заяви суд має право своєю ухвалою зупинити виконання за виконавчим документом або заборонити приймати виконавчий документ до виконання.
Згідно із частиною четвертою статті 374 КАС України про виправлення помилки у виконавчому документі та визнання його таким, що не підлягає виконанню, суд постановляє ухвалу. Якщо стягнення за таким виконавчим документом уже відбулося повністю або частково, суд одночасно з вирішенням вказаних питань на вимогу боржника стягує на його користь безпідставно одержане стягувачем за виконавчим документом.
Отже, з огляду на вищезазначене, суд вважає за необхідне задовольнити заяву позивача про виправлення помилки у виконавчому листі, випаривши допущену помилку та замінити строк пред`явлення виконавчого документа до виконання до 15.10.2019 , на вірне 15.11.2019 .
Згідно ч. 1 ст. 376 КАС України, стягувачам, які пропустили строк для пред`явлення виконавчого листа до виконання з причин, визнаних судом поважними, пропущений строк може бути поновлено.
Відповідно до ч. 6 ст. 12 Закону України № 1404-VIII, стягувач, який пропустив строк пред`явлення виконавчого документа до виконання, має право звернутися із заявою про поновлення такого строку до суду, який видав виконавчий документ, або до суду за місцем виконання.
З матеріалів справи вбачається, що виконавчий лист отримано Головним управлінням ДПС у Київській області 16.10.2019.
Оскільки допущенні при оформлені виконавчого листа помилки, а також відсутності повноважень Головного управління ДФС у Київській області завадили контролюючому органу звернутися до територіальних органів державної виконавчої служби з виконавчим документом по даній справі, причини пропущення строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання визнаються судом поважними, а тому цей строк підлягає поновленню та має обчислюватись з дати набрання даною ухвалою законної сили.
Керуючись статтями 243, 248, 256, 294, 295, 373, 374, 376 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
у х в а л и в:
1. Клопотання представника Головного управління Державної податкової служби у Київській області, - задовольнити.
2. Замінити сторону виконавчого провадження Головне управління Державної фіскальної служби у Київській області на його правонаступника - Головне управління Державної податкової служби у Київській області (ЄДРПОУ 43141377).
3. Виправити допущену помилку у виконавчому листі №320/385/19, а саме замінити строк пред`явлення виконавчого документа до виконання до 15.10.2019 на вірну дату 15.11.2019 .
4. Поновити строк для пред`явлення виконавчого листа №320/385/19 до виконання виданого Київським окружним адміністративним судом та обчислювати з 11.12.2019.
5. Встановити строк для пред`явлення виконавчого листа №320/385/19 до виконання виданого Київським окружним адміністративним судом до 11.03.2020.
6. Копію ухвали суду надіслати (надати) учасникам справи (їх представникам).
Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення. Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або у судовому засіданні у разі неявки учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо у судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного тексту ухвали.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України, до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через Київський окружний адміністративний суд.
Суддя Щавінський В.Р.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.12.2019 |
Оприлюднено | 08.01.2020 |
Номер документу | 86771878 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Щавінський В.Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні