Рішення
від 12.12.2019 по справі 0440/6600/18
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 грудня 2019 року Справа № 0440/6600/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіСліпець Н.Є. при секретарі судового засіданняШелгуновій І.А. за участі: представника позивача представника відповідача 1 представника відповідача 2 Мамаєвої Є.М. Ресенчук О.Ю. Сірооченка А.В. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом керівника Дніпропетровської місцевої прокуратури № 3 до Дніпровської міської ради, Департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача-2, комунальний заклад освіти Середня загальноосвітня школа № 1 Дніпровської міської ради, про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

31.08.2018 року керівник Дніпропетровської місцевої прокуратури №3 Дніпропетровської області (далі - позивач) звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Дніпровської міської ради (далі - відповідач-1), Департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради (далі - відповідач-2), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача-2, комунальний заклад освіти Середня загальноосвітня школа №1 Дніпровської міської ради, в якому просить:

- визнати протиправною бездіяльність Дніпровської міської ради та департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради щодо невжиття заходів, направлених на оформлення правовстановлюючих документів на будівлі, споруди комунального закладу освіти Середня загальноосвітня школа №1 Дніпровської міської ради за адресою: м. Дніпро, вул. Привокзальна, 15 та правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на якій розташований комунальний заклад освіти Середня загальноосвітня школа №1 Дніпровської міської ради за адресою: м. Дніпро, вул. Привокзальна, 15;

- зобов`язати Дніпровську міську раду та департамент гуманітарної політики Дніпровської міської ради вжити заходів в межах компетенції, спрямованих на оформлення правовстановлюючих документів на будівлі, споруди Комунального закладу освіти Середня загальноосвітня школа №1 Дніпровської міської ради за адресою: м. Дніпро, вул. Привокзальна, 15 та правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на якій розташований комунальний заклад освіти Середня загальноосвітня школа №1 Дніпровської міської ради за адресою: м. Дніпро, вул. Привокзальна, 15.

04.09.2018 року ухвалою судді Дніпропетровського окружного адміністративного суду Барановського Р.А. відкрито провадження в адміністративній справі №0440/6600/18 та призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження (т. 1 а.с. 2-3).

05.11.2018 року ухвалою судді Дніпропетровського окружного адміністративного суду Барановського Р.А. розгляд справи призначено за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 25.02.2019 року о 14:00 год. (т. 1 а.с. 100).

Згідно із розпорядженням в.о. керівника апарату №273д від 20.02.2019 року, у зв`язку з перебуванням судді Барановського Р.А. у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею трьох років, призначено повторний автоматизований розподіл справи, за результатами якого справу передано судді Сліпець Н.Є. (т. 1 а.с. 116, 117).

22.02.2019 року ухвалою судді Дніпропетровського окружного адміністративного суду Сліпець Н.Є. адміністративну справу №0440/6600/18 було прийнято до свого провадження та призначено до розгляду у підготовчому засіданні на 12.03.2019 року о 11:20 год. (т. 1 а.с. 118).

Усною ухвалою суду, із занесенням до протоколу судового засідання, від 23.05.2019 року закрито підготовче провадження та призначено розгляд справи по суті (т. 2 а.с. 8-10).

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на відсутність у закладу освіти правовстановлюючих документів на будівлі, споруди та земельну ділянку, що створює передумови для зловживань щодо розпорядження зазначеною земельною ділянкою, ризики для нормального функціонування закладу, здійснення навчально-виховного процесу та може призвести до негативних наслідків у вигляді порушення прав дітей, що в свою чергу є невиконанням гарантій держави у сфері освіти. Вищенаведене свідчить про протиправну бездіяльність Дніпровської міської ради та Департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради, яка полягає у невжитті останніми заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на будівлі, споруди та земельну ділянку, на якій фактично розташований і функціонує заклад освіти, у зв`язку з чим звернувся до суду з даним позовом.

06.11.2018 року представником позивача надано відповідь на відзив Дніпровської міської ради, згідно якої останній посилається на безпідставність позиції відповідача міської ради та додатково зазначає, що бездіяльність міської ради, як засновника закладу освіти, полягає у невжитті відповідних заходів, направлених на належне оформлення правовстановлюючих документів на будівлі та споруди закладу освіти та правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на якій розташований заклад освіти.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала, просила задовольнити позов з підстав, зазначених у позові та відповіді на відзив.

16.10.2018 року представником відповідача-1 було подано письмовий відзив на позов, у якому у задоволенні позову просила відмовити повністю, посилаючись на те, що міська рада не є виконавчим органом, а є представницьким органом, який вирішує питання, що вносять на її розгляд виконавчі органи місцевого самоврядування, у зв`язку з чим посилання позивача на бездіяльність Дніпровської міської ради щодо невжиття заходів, направлених на оформлення правовстановлюючих документів на будівлі, споруди Комунального закладу освіти Середня загальноосвітня школа №1 Дніпровської міської ради та правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на якій розташований цей навчальний заклад є безпідставними.

Представник відповідача-1 в судовому засіданні обставини, викладені у відзиві на позов підтримала, проти позову заперечувала, просила відмовити у його задоволенні в повному обсязі.

12.03.2019 року представником відповідача-2 було подано письмовий відзив на позов, у якому у задоволенні позову просив відмовити повністю, посилаючись на те, що на теперішній час департаментом вживаються заходи спрямованні на оформлення права власності на будівлі та споруду Комунального закладу освіти Середня загальноосвітня школа №1 Дніпровської міської ради, що підтверджується службовою запискою №302 від 22.08.2017 року, листом на ім`я міського голови від 26.04.2018 року, кошторисом витрат Департаменту гуманітарної політики ДМР. Також, зазначав про відсутність повноважень у прокурора звертатися до адміністративного суду із даним позовом.

Представник відповідача-2 в судовому засіданні обставини, викладені у відзиві на позов підтримав, проти позову заперечував, просив відмовити у його задоволенні в повному обсязі.

Представник третьої особи у судове засідання не з`явилась, про день, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином. 03.12.2019 року представник третьої особи надала заяву про розгляд справи за її відсутності, позовні вимоги позивача підтримала у повному обсязі, просила позов задовольнити.

Заслухавши пояснення представника позивача, заперечення представників відповідачів, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази у сукупності з нормами чинного законодавства України, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для часткового задоволення позову, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що відповідно до Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Комунальний заклад освіти Середня загальноосвітня школа №1 Дніпровської міської ради зареєстрований в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 10.01.2006 року.

Комунальний заклад освіти Середня загальноосвітня школа №1 Дніпровської міської ради відповідно до п.1.4 власного Статуту, затвердженого наказом департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради № 295 від 14.12.2016 року, є власністю територіальної громади міста, та функції власника закладу від імені територіальної громади здійснює Дніпровська міська рада.

Судом встановлено, що відповідно до схематичного плану земельної ділянки, у фактичному користуванні Комунальний заклад освіти Середня загальноосвітня школа №1 Дніпровської міської ради знаходиться земельна ділянка загальною площею 4 145 м2, по вул. Привокзальна 15, у м. Дніпро.

На підставі рішення Дніпропетровської міської ради Про внесення змін до рішення міської Ради народних депутатів від 27.11.1991 року №46 Про комунальну власність Дніпропетровської міської ради народних депутатів від 18.06.2003 року №15/10 Дніпропетровської міської ради, власником майна є територіальна громада міста Дніпра.

Згідно інформації з Реєстру об`єктів права комунальної власності територіальної громади м. Дніпра, будівля Комунального закладу освіти Середня загальноосвітня школа №1 Дніпровської міської ради перебуває у комунальній власності територіальної громади м. Дніпра, про що міститься відповідний запис в реєстрі під номером 6868.

Рішенням міської ради Про передачу об`єктів нерухомого майна, основних засобів, нематеріальних активів та запасів навчальних закладів міста з балансу відділів освіти районних у місті рад на баланс департаменту гуманітарної політики Дніпропетровської міської ради №24/15 від 20.10.2016 року вирішено передати з балансу районного відділу освіти м. Дніпра на баланс Департаменту гуманітарної політики Дніпропетровської міської ради об`єкти нерухомого майна, основні засобі, нематеріальні активи та запаси навчальних закладів міста згідно з додатком 1.

Відповідно до Додатку 1 до рішення Дніпропетровської міської ради №24/15 від 20.10.2016 року на баланс Департаменту гуманітарної політики передано об`єкти нерухомого майна, основні засоби, нематеріальні активи та запаси Комунального закладу освіти Середня загальноосвітня школа №1 Дніпровської міської ради.

Так, відповідно до інформації наданої керівництвом Комунального закладу освіти Середня загальноосвітня школа №1 Дніпровської міської ради у закладу відсутні будь-які правовстановлюючі документи на будівлю навчального закладу, а також земельну ділянку під закладом.

Згідно з листом №10635 від 25.07.2018 року КП Дніпропетровське міжміське бюро технічної інвентаризації Дніпропетровської обласної ради будь-які відомості щодо реєстрації речових прав на будівлі та споруди Комунального закладу освіти Середня загальноосвітня школа №1 Дніпровської міської ради в інвентаризаційних справах відсутні.

У Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та Реєстрі прав власності на нерухоме майно, також відсутні будь-які відомості щодо реєстрації речових прав на нерухоме майно та земельну ділянку, що підтверджується відповідною довідкою.

Згідно із відомостями, що містяться в Публічній кадастровій карті України стосовно оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під навчальним закладом, встановлена їх відсутність, а кадастровий номер земельної ділянки не визначався.

Згідно із п. 4.1 Статуту управління закладом здійснюється департаментом гуманітарної політики ДМР, який є представником власника. Оперативне управління закладом здійснюється управлінням освіти департаменту гуманітарної політики ДМР.

Положенням про управління освіти департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради, затверджене наказом директора департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради №247 від 28.10.2016 року, а саме пунктом 1.1 зазначено, що управління освіти департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради відповідно до рішення Дніпровської міської ради від 20.10.2016 року №40/15 є структурним підрозділом департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради.

Відповідно до листа Департаменту по роботі з активами ДМР звернень від департаменту гуманітарної політики ДМР для підготовки проекту рішень міської ради про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по вул. Привокзальна 15, не надходило.

Позивач вважає протиправною бездіяльність Дніпровської міської ради та Департаменту гуманітарної політики, як органу управління закладом, а також безпосереднім розпорядником коштів призначених для освітніх потреб, оскільки, у порушення вимог Закону України Про освіту , не ініціював перед засновником закладу питання щодо виділення коштів необхідних на виготовлення проекту землеустрою та оформлення правовстановлюючих документів будівлі та споруди закладу, не вирішив питання про виділення відповідних коштів в межах затвердженого кошторису на освітні потреби, у результаті чого правовстановлюючі документи на будівлю школи та земельну ділянку, якою користується заклад не оформлені, державна реєстрація не проведена.

Вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд виходить з наступного.

Статтею 131-1 Конституції України встановлено, що в Україні діє прокуратура, яка здійснює:

1) підтримання публічного обвинувачення в суді;

2) організацію і процесуальне керівництво досудовим розслідуванням, вирішення відповідно до закону інших питань під час кримінального провадження, нагляд за негласними та іншими слідчими і розшуковими діями органів правопорядку;

3) представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.

Організація та порядок діяльності прокуратури визначаються законом.

Тобто, Конституція України визначає дві обов`язкові вимоги для виникнення у прокурора права на представництво інтересів держави: доведення, що обставини звернення є виключним випадком і здійснення представництва в порядку, визначеному законом.

За приписами ч. 1 ст. 2 Закону України Про прокуратуру від 14.10.2014 року №1697-VII (далі по тексту - Закон №1697) на прокуратуру покладаються такі функції: 1) підтримання державного обвинувачення в суді; 2) представництво інтересів громадянина або держави в суді у випадках, визначених цим Законом; 3) нагляд за додержанням законів органами, що провадять оперативно-розшукову діяльність, дізнання, досудове слідство; 4) нагляд за додержанням законів при виконанні судових рішень у кримінальних справах, а також при застосуванні інших заходів примусового характеру, пов`язаних з обмеженням особистої свободи громадян.

Статтею 23 Закону №1697 врегульоване питання представництва інтересів громадянина або держави в суді, відповідно до частини 1 якої представництво прокурором інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів громадянина або держави, у випадках та порядку, встановлених законом.

Згідно із ч.3 ст.23 Закону №1697 прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу. Наявність таких обставин обґрунтовується прокурором у порядку, передбаченому частиною четвертою цієї статті.

Наявність підстав для представництва має бути обґрунтована прокурором у суді.

Прокурор здійснює представництво інтересів громадянина або держави в суді виключно після підтвердження судом підстав для представництва.

Прокурор зобов`язаний попередньо, до звернення до суду, повідомити про це громадянина та його законного представника або відповідного суб`єкта владних повноважень. У разі підтвердження судом наявності підстав для представництва, прокурор користується процесуальними повноваженнями відповідної сторони процесу. Наявність підстав для представництва може бути оскаржена громадянином чи її законним представником або суб`єктом владних повноважень.

Відповідно до ч .6 ст. 23 Закону №1697 під час здійснення представництва інтересів громадянина або держави у суді прокурор має право в порядку, передбаченому процесуальним законом та законом, що регулює виконавче провадження, зокрема, звертатися до суду з позовом (заявою, поданням).

Частиною 1 ст. 24 Закону №1697 право подання позовної заяви (заяви, подання) в порядку цивільного, адміністративного, господарського судочинства надається Генеральному прокурору, його першому заступнику та заступникам, керівникам регіональних та місцевих прокуратур, їх першим заступникам та заступникам.

Статтею 5 КАС України встановлено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист.

Згідно з ч.ч.3, 4 ст.5 КАС України до суду можуть звертатися в інтересах інших осіб органи та особи, яким законом надано таке право.

Суб`єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду виключно у випадках, визначених Конституцією та законами України.

За приписами частин 3-5 ст. 53 КАС України у визначених законом випадках прокурор звертається до суду з позовною заявою, бере участь у розгляді справ за його позовами, вступає за своєю ініціативою у справу, провадження у якій відкрито за позовом іншої особи, до початку розгляду справи по суті, подає апеляційну, касаційну скаргу, заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами.

Прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах. Невиконання цих вимог має наслідком застосування положень, визначених статтею 169 цього Кодексу.

У разі відкриття провадження за позовною заявою, поданою прокурором в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, зазначений орган набуває статусу позивача. У разі відсутності такого органу або відсутності у нього повноважень щодо звернення до суду прокурор зазначає про це в позовній заяві і в такому разі прокурор набуває статусу позивача.

Аналіз частин 3, 4 ст. 53 КАС України у взаємозв`язку з ч. 3 ст. 23 Закону України Про прокуратуру дає підстави вважати, що участь прокурора в судовому процесі в адміністративних судах стає можливою за умови, крім іншого, обгрунтування підстав для звернення до суду, а саме нездійснення або неналежного здійснення захисту інтересів держави у спірних правовідносинах органом державної влади, органом місцевого самоврядування чи іншим суб`єктом владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, або підтвердження відсутності такого органу.

Тобто, прокурор може представляти інтереси держави в суді лише у двох випадках: якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, або у разі відсутності такого органу.

Прокурор здійснює представництво інтересів громадянина або держави в суді виключно після підтвердження судом підстав для представництва.

Прокурор зобов`язаний попередньо, до звернення до суду, повідомити про це громадянина та його законного представника або відповідного суб`єкта владних повноважень. У разі підтвердження судом наявності підстав для представництва прокурор користується процесуальними повноваженнями відповідної сторони процесу. Наявність підстав для представництва може бути оскаржена громадянином чи її законним представником або суб`єктом владних повноважень.

Виключно з метою встановлення наявності підстав для представництва інтересів держави в суді у випадку, якщо захист законних інтересів держави не здійснює або неналежним чином здійснює суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, прокурор має право отримувати інформацію, яка на законних підставах належить цьому суб`єкту, витребовувати та отримувати від нього матеріали та їх копії.

У разі відсутності суб`єкта владних повноважень, до компетенції якого віднесений захист законних інтересів держави, а також у разі представництва інтересів громадянина з метою встановлення наявності підстав для представництва прокурор має право:

1) витребовувати за письмовим запитом, ознайомлюватися та безоплатно отримувати копії документів і матеріалів органів державної влади, органів місцевого самоврядування, військових частин, державних та комунальних підприємств, установ і організацій, органів Пенсійного фонду України та фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування, що знаходяться у цих суб`єктів, у порядку, визначеному законом;

2) отримувати від посадових та службових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, військових частин, державних та комунальних підприємств, установ та організацій, органів Пенсійного фонду України та фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування усні або письмові пояснення. Отримання пояснень від інших осіб можливе виключно за їхньою згодою.

Аналіз ч. 4 ст. 23 Закону України Про прокуратуру дає підстави стверджувати, що прокурор може підтвердити наявність підстав для представництва інтересів держави в суді шляхом надання належного обгрунтування, підтвердженого достатніми доказами, зокрема, але не виключно, повідомленням прокурора на адресу відповідного суб`єкта владних повноважень про звернення до суду, запитами, а також копіями документів, отриманих від суб`єкта владних повноважень, що свідчать про наявність підстав для відповідного представництва.

В даному випадку прокурор в позовній заяві в обґрунтування підстав звернення до суду з цим позовом вказує, що прокуратурою вивчено відомості, наявні у загальнодоступному користуванні, а також опрацьовано інформацію, що надійшла від Дніпровської міської ради та Комунального закладу освіти Середня загальноосвітня школа №1 Дніпровської міської ради, та зроблено висновок, що земельна ділянка, якою користується Комунальний заклад освіти Середня загальноосвітня школа №1 Дніпровської міської ради, має перебувати у нього на праві постійного користування. В порушення вимог земельного законодавства та Закону України Про освіту правовстановлюючі документи на земельну ділянку не оформлено, державну реєстрацію права постійного користування не проведено, а відсутність правовстановлюючих документів на земельну ділянку під загальноосвітнім навчальним закладом створює передумови для зловживань щодо розпорядження цією земельною ділянкою, ризики для нормального функціонування закладу та порушення інтересів держави в частині гарантування та можливості забезпечення прав дітей на освіту.

Також, прокурором зазначено, що Департаментом гуманітарної політики Дніпровської міської ради, який є суб`єктом, що здійснює управління загальноосвітнім навчальним закладом та відповідає за його матеріально-технічне забезпечення, виконує повноваження у земельній сфері щодо надання земельних ділянок у користування, контролю за додержанням земельного законодавства та законодавства у галузі освіти, не виконано покладені на нього повноваження, не вжито необхідних дій для оформлення права постійного користування земельною ділянкою, на якій знаходиться навчальний заклад, тобто допустила протиправну бездіяльність.

Отже, як слідує з матеріалів адміністративного позову, звернення Дніпропетровської місцевої прокуратури № 3 Дніпропетровської області до суду спрямоване на задоволення суспільної потреби у відновленні порушених прав користування навчальним закладом будівлями та земельною ділянкою, що знаходиться за адресою: м. Дніпро, вул. Привокзальна, 15, оскільки, як зазначає позивач, захист цих інтересів не здійснює відповідний орган місцевого самоврядування, до компетенції якого віднесені такі повноваження.

Враховуючи, що процесуальним законом передбачено право прокурора звертатися до адміністративного суду із позовом про захист прав та інтересів держави задля забезпечення виконання конституційних гарантій та позитивних зобов`язань держави, суд дійшов висновку, що прокурором обґрунтовано, в чому саме полягає порушення інтересів держави в даному випадку, а також обгрунтовано підстави звернення до суду.

Відповідно до ст. 53 Конституції України, кожен має право на освіту. Повна загальна середня освіта є обов`язковою. Держава забезпечує доступність і безоплатність, зокрема, повної загальної середньої в державних і комунальних навчальних закладах.

Під час розгляду справи судом встановлено, що будівлі та споруди Комунальний заклад освіти Середня загальноосвітня школа №1 Дніпровської міської ради перебувають у комунальній власності територіальної громади міста Дніпра.

Рішенням Дніпропетровської міської ради Про передачу об`єктів нерухомого майна, основних засобів, нематеріальних активів та запасів навчальних закладів міста з балансу відділів освіти районних у місті рад на баланс департаменту гуманітарної політики Дніпропетровської міської ради №24/15 від 20.10.2016 року з балансу Центрального районного відділу освіти м. Дніпра вирішено передати з балансу відділів освіти, в тому числі відділу освіти Центральної районної у м. Дніпрі ради, на баланс департаменту гуманітарної політики Дніпропетровської міської ради об`єкти нерухомого майна, основні засобі, нематеріальні активи та запаси навчальних закладів міста згідно з додатком 1.

Пунктом 68 Додатку 1 до рішення Дніпропетровської міської ради №24/15 від 20.10.2016 року на баланс департаменту гуманітарної політики передано об`єкти нерухомого майна, основні засоби, нематеріальні активи та запаси Комунального закладу освіти Середня загальноосвітня школа №1 Дніпровської міської ради.

Відповідно до п.1.4 Статуту Комунального закладу освіти Середня загальноосвітня школа №1 Дніпровської міської ради, затвердженого наказом департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради №245 від 14.12.2016 року, власником навчального закладу є територіальна громада міста в особі департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради. Органом уповноваженим здійснювати управління закладом є департамент гуманітарної політики Дніпровської міської ради. Уповноважений орган здійснює фінансування навчального закладу, його матеріально-технічне забезпечення, господарське обслуговування.

Згідно з п.4.1 Статуту управління навчальним закладом здійснюється департаментом гуманітарної політики Дніпровської міської ради, який є представником власника.

Матеріально-технічна база навчального закладу включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби тощо, вартість яких відображено у балансі навчального закладу. Навчальний заклад користується землею відповідно до вимог чинного законодавства і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони (п. 5.1 Статуту).

Як передбачає п.4.1 Статуту, оперативне управління закладом здійснюється управлінням освіти департаменту гуманітарної політики ДМР.

Також, судом встановлено, що на момент розгляду вказаної справи, правовстановлюючі документи на будівлі, споруди та земельну ділянку, якою користується третя особа, не оформлені, державна реєстрація не проведена.

При цьому, будь-які відомості щодо реєстрації права власності на будівлі та споруди Комунального закладу освіти Середня загальноосвітня школа №1 Дніпровської міської ради в інвентаризаційних справах Дніпропетровського міжміського бюро технічної інвентаризації Дніпропетровської обласної ради відсутні, що підтверджується інформацією бюро №10635 від 25.07.2018 року.

Згідно листа Відділу у м. Дніпро Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області №10-4-0.38-1459/107-18 від 10.07.2018 року, право власності або право користування земельними ділянками закладів освіти Центрального району м. Дніпра, у Державному реєстрі земель м. Дніпропетровська, станом на 01.01.2013 року не зареєстровано.

Відповідно до Закону України Про освіту (далі - Закон №2145) освіта є основою інтелектуального, духовного, фізичного і культурного розвитку особистості, її успішної соціалізації, економічного добробуту, запорукою розвитку суспільства, об`єднаного спільними цінностями і культурою, та держави.

Кожен має право на якісну та доступну освіту. Право на освіту включає право здобувати освіту впродовж усього життя, право на доступність освіти, право на безоплатну освіту у випадках і порядку, визначених Конституцією та законами України (ст. 3 Закону №2145).

Частиною 2 ст. 5 Закону№2145 визначено, що державну політику у сфері освіти визначає Верховна Рада України, а реалізують Кабінет Міністрів України, центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки, інші центральні органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.

Відповідно до ч. 1 ст. 13 Закону №2145 для забезпечення територіальної доступності повної загальної середньої освіти органи місцевого самоврядування створюють і утримують мережу закладів освіти та їхніх філій.

Кожна особа має право здобувати початкову та базову середню освіту в закладі освіти (його філії), що найбільш доступний та наближений до місця проживання особи.

Право особи здобувати початкову та базову середню освіту у державному або комунальному закладі освіти (його філії), за яким закріплена територія обслуговування, на якій проживає ця особа, гарантується, що не обмежує право особи обрати інший заклад освіти.

До органів управління у сфері освіти належать: Кабінет Міністрів України; центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки; центральний орган виконавчої влади із забезпечення якості освіти; постійно діючий колегіальний орган у сфері забезпечення якості вищої освіти; державні органи, яким підпорядковані заклади освіти; Верховна Рада Автономної Республіки Крим; Рада міністрів Автономної Республіки Крим; органи місцевого самоврядування (ст. 62 Закону №2145).

Згідно з ч.2 ст.66 Закону №2145, районні, міські ради та ради об`єднаних територіальних громад:

- відповідають за реалізацію державної політики у сфері освіти та забезпечення якості освіти на відповідній території, забезпечення доступності дошкільної, початкової та базової середньої освіти, позашкільної освіти;

- планують та забезпечують розвиток мережі закладів дошкільної, початкової та базової середньої освіти, позашкільної освіти;

- планують та забезпечують розвиток мережі закладів профільної середньої освіти академічного спрямування (міські ради міст з населенням більше 50 тисяч - самостійно; міські ради міст з населенням менше 50 тисяч - за погодженням з обласною радою);

- мають право засновувати заклади освіти, реорганізовувати і ліквідовувати їх;

- закріплюють за закладами початкової та базової середньої освіти територію обслуговування (крім випадків, встановлених спеціальними законами);

- забезпечують доступність дошкільної та середньої освіти для всіх громадян, які проживають на відповідній території, та вживають заходів для забезпечення потреби у дошкільній та позашкільній освіті;

- забезпечують та фінансують підвезення учнів і педагогічних працівників до закладів початкової та базової середньої освіти і у зворотному напрямку (у разі потреби - транспортними засобами, пристосованими для перевезення осіб, які пересуваються на кріслах колісних);

- ведуть облік дітей дошкільного та шкільного віку у порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України;

- оприлюднюють офіційну звітність про всі отримані та використані кошти, а також перелік і вартість товарів, робіт, послуг, спрямованих на потреби кожного із заснованих ними закладів освіти, та інші видатки у сфері освіти;

- забезпечують рівні умови розвитку закладів освіти всіх форм власності;

- сприяють розробці плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладах освіти;

- здійснюють інші повноваження у сфері освіти, передбачені законом.

Статтею 80 Закону №2145 визначено, щодо майна закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належать: нерухоме та рухоме майно, включаючи будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло тощо; майнові права, включаючи майнові права інтелектуальної власності на об`єкти права інтелектуальної власності, зокрема інформаційні системи, об`єкти авторського права та/або суміжних прав; інші активи, передбачені законодавством.

Майно закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належить їм на правах, визначених законодавством.

Порядок, умови та форми набуття закладами освіти прав на землю визначаються Земельним кодексом України.

Основні фонди, оборотні кошти та інше майно державних і комунальних закладів освіти не підлягають вилученню, крім випадків, встановлених законом.

Об`єкти та майно державних і комунальних закладів освіти не підлягають приватизації чи використанню не за освітнім призначенням, крім надання в оренду з метою надання послуг, які не можуть бути забезпечені безпосередньо закладами освіти, пов`язаних із забезпеченням освітнього процесу або обслуговуванням учасників освітнього процесу, з урахуванням визначення органом управління можливості користування державним нерухомим майном відповідно до законодавства.

Кошти, отримані від використання вивільнених приміщень ліквідованих державних та комунальних закладів освіти, використовуються виключно на освітні потреби.

Заклади освіти всіх форм власності, зареєстровані у встановленому законом порядку, мають рівні умови користування нерухомим майном державної або комунальної власності, що передається в оренду.

Усі кошти, отримані від оренди нерухомого майна державного чи комунального закладу освіти, використовуються виключно на потреби цього закладу освіти.

Майно закладів освіти, яке не використовується в освітньому процесі, може бути вкладом у спільну діяльність або використане відповідно до ст. 81 цього Закону.

Відповідно до статті 3 Закону України Про загальну середню освіту (далі - Закон №651-XIV) загальна середня освіта - цілеспрямований процес оволодіння систематизованими знаннями про природу, людину, суспільство, культуру та виробництво засобами пізнавальної і практичної діяльності, результатом якого є інтелектуальний, соціальний і фізичний розвиток особистості, що є основою для подальшої освіти і трудової діяльності.

Загальна середня освіта є обов`язковою основною складовою безперервної освіти.

Загальна середня освіта спрямована на забезпечення всебічного розвитку особистості шляхом навчання та виховання, які ґрунтуються на загальнолюдських цінностях та принципах науковості, полікультурності, світського характеру освіти, системності, інтегративності, єдності навчання і виховання, на засадах гуманізму, демократії, громадянської свідомості, взаємоповаги між націями і народами в інтересах людини, родини, суспільства, держави.

Державні та комунальні загальноосвітні навчальні заклади створюються відповідно центральними, місцевими органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування з урахуванням соціально-економічних, національних, культурно-освітніх і мовних потреб за наявності необхідної кількості учнів (вихованців) відповідно до встановлених нормативів наповнюваності класів, необхідної матеріально-технічної та науково-методичної бази, педагогічних кадрів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України (ст. 11 №651-XIV).

Відповідно до статті 38 Закону №651-XIV до повноважень загальноосвітнього навчального закладу віднесено реалізацію положенні Конституції України, Закону України Про освіту , інших нормативно-правових актів у галузі освіти та збереження матеріально-технічної бази.

Згідно ст. 44 Закону №651-XIV матеріально-технічна база загальноосвітніх навчальних закладів включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло та інші цінності. Майно загальноосвітніх навчальних закладів належить їм на правах, визначених законодавством України.

Вимоги до матеріально-технічної бази загальноосвітніх навчальних закладів визначаються відповідними будівельними і санітарно-гігієнічними нормами і правилами, а також типовими переліками обов`язкового навчального та іншого обладнання.

Відповідно до статті 10 Закону України Про місцеве самоврядування (далі - Закон №280/97-ВР) міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Згідно статті 16 Закону №280/97-ВР органи місцевого самоврядування є юридичними особами і наділяються цим та іншими законами власними повноваженнями, в межах яких діють самостійно і несуть відповідальність за свою діяльність відповідно до закону.

Органам місцевого самоврядування законом можуть надаватися окремі повноваження органів виконавчої влади, у здійсненні яких вони є підконтрольними відповідним органам виконавчої влади.

Органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об`єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об`єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду (ст. 60 Закону №280/97-ВР).

Відповідно до ч.2 ст. 78 Закону №2145 фінансування закладів, установ і організацій системи освіти здійснюється за рахунок коштів відповідних бюджетів, а також інших джерел, не заборонених законодавством.

Відповідно до ч.1 ст. 61 Закону №280/97-ВР органи місцевого самоврядування в селах, селищах, містах, районах у містах (у разі їх створення) самостійно складають та схвалюють прогнози відповідних місцевих бюджетів, розробляють, затверджують і виконують відповідні місцеві бюджети згідно з Бюджетним кодексом України.

Відповідно до статті 89 Бюджетного кодексу України до видатків, що здійснюються з бюджетів міст республіканського Автономної Республіки Крим та обласного значення, районних бюджетів, бюджетів об`єднаних територіальних громад належать видатки на освіту, а саме:

- дошкільну освіту;

- загальну середню освіту: загальноосвітні навчальні заклади (у тому числі: загальноосвітні навчальні заклади усіх ступенів, спеціалізовані школи (школи-інтернати) (крім шкіл, визначених у підпункті а п. 7 ч. 1 ст. 87 та у пп. а-1 п. 2 ч. 1 ст. 90 цього Кодексу), ліцеї (ліцеї-інтернати), гімназії (гімназії-інтернати), колегіуми (колегіуми-інтернати) (крім загальноосвітніх навчальних закладів, визначених у пп. а-1 п. 2 ч. 1 ст. 90 цього Кодексу), вечірні (змінні) школи); навчально-виховні комплекси дошкільний навчальний заклад - загальноосвітній навчальний заклад , загальноосвітній навчальний заклад - дошкільний навчальний заклад ;

- навчальні заклади для громадян, які потребують соціальної допомоги та реабілітації: загальноосвітні школи-інтернати, загальноосвітні навчальні заклади для дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, дитячі будинки, навчально-реабілітаційні центри (якщо не менше 70 відсотків кількості учнів загальноосвітніх шкіл-інтернатів, загальноосвітніх навчальних закладів для дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, дитячих будинків, навчально-реабілітаційних центрів припадає на територію відповідного міста, району чи об`єднаної територіальної громади), інклюзивно-ресурсні центри;

- інші державні освітні програми;

- вищу освіту (на оплату послуг з підготовки фахівців, наукових та науково-педагогічних кадрів у вищих навчальних закладах I-IV рівнів акредитації державної та комунальної власності відповідно до програм соціально-економічного розвитку регіонів);

- позашкільну освіту;

- професійно-технічну освіту з бюджетів міст обласного значення - обласних центрів (на оплату послуг з підготовки кадрів на умовах регіонального замовлення у професійно-технічних та інших навчальних закладах державної та/або комунальної власності, які розташовані на території зазначених міст).

Статтею 12 Земельного кодексу України (далі - ЗК України) визначені повноваження сільських, селищних міських рад у галузі земельних відносин, до яких віднесено розпорядження землями територіальних громад, надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності та інші.

Відповідно до ч. 1 ст. 116 ЗК України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної та комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Відповідно до ст. 122 ЗК України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для усіх потреб.

Порядок надання земельних ділянок комунальної власності у користування визначений ст. 123 ЗК України.

Відповідно до вимог ст. 92 ЗК України право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння та користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній та комунальній власності без встановлення строку.

Згідно з приписами ст. 126 ЗК України, право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень .

Частинами 1, 3 ст. 3 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень встановлено, що державна реєстрація прав є обов`язковою.

Інформація про права на нерухоме майно та їх обтяження підлягає внесенню до Державного реєстру прав.

Права на нерухоме майно та їх обтяження, які підлягають державній реєстрації відповідно до вимог цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації.

З наведеного вбачається, що обов`язковою умовою фактичного використання земельної ділянки є наявність правовстановлюючих документів на земельну ділянку, оформлених у відповідності до вимог закону. При цьому, відсутність правовстановлюючих документів порушує передбачені державою принципи раціонального й ефективного використання та охорони земель та призводить до неефективного управління земельними ресурсами та землекористуванням.

Згідно із пунктом 1.1 Положення про департамент гуманітарної політики Дніпровської міської ради №37/9 від 08.06.2016 року - департамент гуманітарної політики Дніпровської міської ради є виконавчим органом Дніпровської міської ради, підконтрольний та підзвітний ДМР, підпорядкований її виконавчому комітету, Дніпровському міському голові та заступнику міського голови з питань діяльності виконавчих органів відповідно до розподілу повноважень.

Відповідно до п.п. 2.3.12 Положення №37/9 від 08.06.2019 року до основних повноважень департаменту входить, зокрема, внесення пропозицій щодо обсягів бюджетного фінансування закладів та установ, підпорядкованих департаменту, аналіз використання бюджетних коштів.

Як вже встановлено судом, на момент розгляду вказаної справи, правовстановлюючі документи на будівлі, споруди та земельну ділянку, якою користується третя особа, не оформлені, державна реєстрація не проведена.

Відповідач-2 з цього приводу зазначає, що ним на адресу міського голови скеровано листи від 26.04.2018 року вих. №12/2-392, від 04.07.2018 року №12/1-662 про виділення коштів для здійснення оплати послуг на виготовлення землевпорядної документації та проведення інвентаризації земельних ділянок.

В листі Департаменту економіки, фінансів та міського бюджету вих.№4/13-131 від 18.10.2018 року зазначено, що протягом 2016-2017 років бюджетних запитів по видатках на проведення технічної інвентаризації та на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок для оформлення правовстановлюючих документів на землю від департаменту гуманітарної політики ДМР не надходило. По КПКВКМБ 7130 Здійснення заході із землеустрою бюджетний запит на 2019 рік на розроблення технічної документації на будівлі, споруди зазначених у зверненні навчальних закладів для проведення технічної інвентаризації та на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок для оформлення правовстановлюючих документів на землю департаментом гуманітарної політики ДМР не надавався. Лист від 26.04.2018 року №12/2-392 до департаменту економіки, фінансів та міського бюджету не надходив. Департаментом гуманітарної політики ДМР був наданий лист від 04.07.2018 року №12/1-662 щодо виділення коштів у 2019 році у сумі 3 611 100 грн. на оплату послуг на виготовлення землевпорядної документації та проведення технічної інвентаризації за економічним кодом 2240 Оплата послуг (крім комунальних) по галузі Освіта . Через обмеженість фінансування ресурсу бюджету міста департаментом економіки, фінансів та міського бюджету ДМР було запропоновано департаменту гуманітарної політики ДМР провести вищезазначені видатки за рахунок коштів передбачених в міському бюджеті на 2018 рік на утримання галузі. У відповідності до листа департаменту гуманітарної політики ДМР від 12.03.2019 року №12/8-172 на сесію міської ради від 22.05.2019 року винесено питання, щодо виділення в бюджеті на 2019 рік по галузі Освіта кошти на оплату послуг з розробки технічної документації із землеустрою на земельні ділянки, на проведення технічної інвентаризації будівель і споруд комунальних закладів, на реєстрацію права комунальної власності на будівлі у загальній сумі 2 900 740 грн. із яких 810 640 грн. для загальноосвітніх навчальних закладів.

Відповідно до п. 9 ч. 1 ст. 2 Бюджетного кодексу України бюджетним запитом є документ, підготовлений головним розпорядником бюджетних коштів, що містить пропозиції з відповідним обґрунтуванням щодо обсягу бюджетних коштів, необхідних для виконання покладених на нього функцій на середньостроковий період, на підставі відповідних граничних показників видатків бюджету та надання кредитів з бюджету.

Отже, на підтвердження дій щодо вжиття заходів на виділення додаткових коштів для забезпечення закладу освіти прав на землю та об`єкти нерухомого майна, департаментом гуманітарної політики ДМР не надано доказів підготовки та направлення відповідних бюджетних запитів для виділення коштів.

Відсутність правовстановлюючих документів на споруди та земельну ділянку, на якій знаходиться навчальний заклад, створює передумови до зловживань щодо розпорядження зазначеною земельною ділянкою, ризики для нормального функціонування дошкільного закладу, що може призвести до негативних наслідків та порушення прав дітей. У зв`язку із цим, діяльність навчального закладу підлягає приведенню у відповідність до законодавства.

Таким чином, суд дійшов висновку, що Департамент гуманітарної політики, як орган управління закладом, а також безпосередній розпорядник коштів призначених для освітніх потреб, у порушення вимог Закону України Про освіту , не ініціював перед засновником закладу питання щодо виділення коштів необхідних на виготовлення проекту землеустрою та оформлення правовстановлюючих документів будівлі та споруди закладу, та не вирішив питання про виділення відповідних коштів в межах затвердженого кошторису на освітні потреби.

З урахуванням вищевикладеного, суд дійшов висновку, що у результаті допущеної Департаментом гуманітарної політики протиправної бездіяльності, правовстановлюючі документи на будівлю школи та земельну ділянку, якою користується заклад не оформлені та державна реєстрація не проведена.

При цьому, дії спрямовані на оформлення правовстановлюючих документів будівлі та споруди закладу, вчинені Департаментом гуманітарної політики, не можуть вважатись належним виконанням покладених на департамент повноважень, оскільки такі дії не призвели до остаточного результату, зокрема, на час розгляду справи відсутні відповідні записи про реєстрацію права власності на будівлі, споруди та земельну ділянку.

Суд зазначає, що вчинені дії з боку відповідача-2 є лише формальним підходом, які не спрямовані на отримання результату, враховуючи те, що Дніпровською міською радою у подальшому були виділені кошти на оплату послуг з розробки технічної документації із землеустрою на земельні ділянки та на проведення технічної інвентаризації будівель і споруд комунальних закладів, що підтверджується копіями документів, наявними в матеріалах справи.

Так, згідно із пунктом 1.1 Положення про департамент гуманітарної політики Дніпровської міської ради, затвердженого рішенням міської ради від 20.03.2019 року № 64/43 - департамент гуманітарної політики Дніпровської міської ради є виконавчим органом Дніпровської міської ради, підконтрольний та підзвітний Дніпровській міській раді, підпорядкований її виконавчому комітету, Дніпровському міському голові та заступнику міського голови з питань діяльності виконавчих органів відповідно до розподілу повноважень.

Отже, саме до повноважень департаменту гуманітарної політики віднесено внесення на розгляд міської ради питань, зокрема щодо надання дозволу на розроблення технічної документації на будівлі, споруди навчальних закладів для проведення технічної інвентаризації для проведення державної реєстрації права власності на об`єкти нерухомого майна та щодо надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок для оформлення правовстановлюючих документів на землю.

Враховуючи, що міська рада не є виконавчим органом, а є представницьким органом, який вирішує питання, що вносять на її розгляд виконавчі органи місцевого самоврядування, посилання позивача на бездіяльність Дніпровської міської ради щодо невжиття заходів, направлених на оформлення правовстановлюючих документів на будівлі, споруди Комунального закладу освіти Середня загальноосвітня школа №1 Дніпровської міської ради та правовстановлюючих документів на земельну ділянку на якій розташований цей навчальний заклад та невжиття заходів щодо виділення коштів є безпідставними.

Стосовно посилання позивача на рішення міської ради від 07.09.2016 року № 11/13, яким затверджено Програму розвитку освіти в місті Дніпропетровську, а саме, невиконання, зокрема відповідачем-1 її прогнозних показників (п.7.21 Додатку 1 до Програми), то необхідно звернути увагу на те, що у п. 2 рішення зазначено: Департаменту гуманітарної політики Дніпропетровської міської ради щорічно при формуванні показників бюджету на відповідний рік передбачити в бюджетному запиті кошти на виконання заходів Програми .

Відповідно, тільки у разі включення відповідачем-2 до бюджетних запитів коштів для оформлення правовстановлюючих документів, зокрема на земельну ділянку де розташований Комунальний заклад освіти Середня загальноосвітня школа №1 Дніпровської міської ради, це питання може бути внесено на розгляд відповідачем-1 у встановленому законом порядку.

Отже, узагальнюючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що з боку Дніпровської міської ради не вбачається бездіяльності щодо невжиття заходів, направлених на оформлення правовстановлюючих документів на будівлі, споруди Комунального закладу освіти Середня загальноосвітня школа №1 Дніпровської міської ради та правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на яких розташований цей навчальний заклад.

У зв`язку з чим, позовні вимоги до Дніпровської міської ради не підлягають задоволенню.

Згідно із ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу, а за змістом ст. 90 цього Кодексу суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Оцінюючи усі докази, які були досліджені судом у їх сукупності, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає частковому задоволенню.

Враховуючи вимоги ч. 2 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати у цій справі стягненню з відповідача не підлягають.

У зв`язку з перебуванням головуючого судді у період з 16.12.2019 року по 03.01.2020 року у відпустці, повний текст рішення суду складено 08.01.2020 року.

Керуючись ст.ст. 2-10, 11, 12, 47, 72-77, 94, 122, 132, 139, 193, 241-246, 250, 251, 257 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов керівника Дніпропетровської місцевої прокуратури № 3 (вул. Січеславська Набережна 29, м. Дніпро, 49000) до Дніпровської міської ради (пр. Д. Яворницького, буд. 75, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 40506248), Департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради (пр. Д. Яворницького, буд. 75, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 40506248), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача-2, комунальний заклад освіти Середня загальноосвітня школа № 1 Дніпровської міської ради (вул. Привокзальна, 15, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 34775291) - задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність Департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради щодо невжиття заходів, направлених на оформлення правовстановлюючих документів на будівлі, споруди комунального закладу освіти Середня загальноосвітня школа № 1 Дніпровської міської ради за адресою: м. Дніпро, вул. Привокзальна, 15 та правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на якій розташований комунальний заклад освіти Середня загальноосвітня школа № 1 Дніпровської міської ради за адресою: м. Дніпро, вул. Привокзальна, 15;

Зобов`язати Департамент гуманітарної політики Дніпровської міської ради вжити заходів в межах компетенції, спрямованих на оформлення правовстановлюючих документів на будівлі, споруди комунального закладу освіти Середня загальноосвітня школа № 1 Дніпровської міської ради за адресою: м. Дніпро, вул. Привокзальна, 15 та правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на якій розташований комунальний заклад освіти Середня загальноосвітня школа № 1 Дніпровської міської ради за адресою: м. Дніпро, вул. Привокзальна, 15.

В задоволенні решти позовних вимог - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення суду складений 08 січня 2020 року.

Суддя Н.Є. Сліпець

Дата ухвалення рішення12.12.2019
Оприлюднено10.01.2020
Номер документу86791897
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0440/6600/18

Постанова від 13.08.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Постанова від 13.08.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Ухвала від 03.03.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Ухвала від 03.03.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Рішення від 12.12.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Сліпець Надія Євгенівна

Рішення від 12.12.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Сліпець Надія Євгенівна

Ухвала від 04.11.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Сліпець Надія Євгенівна

Ухвала від 11.06.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Сліпець Надія Євгенівна

Ухвала від 16.04.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Сліпець Надія Євгенівна

Ухвала від 16.04.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Сліпець Надія Євгенівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні