ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
10 січня 2020 року м. Київ № 640/7200/19
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого Бояринцевої М.А., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження справу
за позовом Фермерського господарства ФГ Рідний край
до Державної фіскальної служби України,
Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі
про визнання протиправним та скасування рішень, зобов`язання чинити дії,
В С Т А Н О В И В:
Фермерське господарства ФГ Рідний край звернулося до суду з позовом про визнання протиправними та скасування рішень про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 29.01.2019 № 1062489/41745187, від 06.03.2019 № 1097645/41745187, від 06.03.2019 № 1097646/41745187 та про зобов`язання Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 2 від 21.01.2019, № 3 від 22.01.2019, № 4 від 24.01.2019 датою направлення їх на реєстрацію.
В обґрунтування наведених вимог позивач посилається на Податковий кодекс України, Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України № 117 від 21.02.2018, та зазначає про протиправність рішень про відмову в реєстрації податкових накладних № 2 від 21.01.2019, № 3 від 22.01.2019, № 4 від 24.01.2019, оскільки податкові накладні та подані позивачем документи про підтвердження реальності здійснення операцій відповідають вимогам законодавства.
Від відповідачів надійшли відзиви на позов, в яких відповідачі посилаються на Податковий кодекс України, Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України № 117 від 21.02.2018, та зазначає про правомірність рішень комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 29.01.2019 № 1062489/41745187, від 06.03.2019 № 1097645/41745187, від 06.03.2019 № 1097646/41745187, оскільки Фермерським господарством ФГ Рідний край не надано документів, що підтверджують достатній обсяг виробничих потужностей та людських ресурсів для здійснення діяльності у 2018 році.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.
Фермерське господарства ФГ Рідний край , відповідно до приписів пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України складено податкові накладні № 2 від 21.01.2019, №3 від 22.01.2019, № 4 від 24.01.2019.
З метою реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних позивачем направлено засобом електронного документообігу податкові накладні до контролюючого органу.
Згідно з квитанцією від 24.01.2019 податкову накладну № 2 від 21.01.2019 прийнято, але реєстрацію зупинено з тих підстав, що обсяг постачання товару/послуги 1201 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам підпункту 2.1 пункту 2 Критеріїв ризиковості платника податку. В квитанції запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
25.01.2019 позивачем подано пояснення та копії документів щодо здійсненої господарської операції з Товариством з обмеженою відповідальністю фірмою Битрейд , за результатами якої складено податкову накладну № 2 від 21.01.2019, що підтверджується повідомленням про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено № 1.
29.01.2019 Головою комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення № 1062489/41745187 про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Додатково в рішенні зазначено, що по Фермерському господарству ФГ Рідний край не встановлено достатній обсяг виробничих потужностей та людських ресурсів для здійснення діяльності у 2018 році. Більша частина договорів оренди землі та техніки складені лише в кінці 2018 року - початку 2019 року. Відсутня інформація про придбання супутних послуг, палива, добрив, послуг водопостачання для поливу сої.
Не погоджуючись з прийнятим рішенням, позивач оскаржив його в адміністративному порядку.
Рішенням Комісії з питань розгляду скарг від 15.02.2019 № 9268/41745187/2 залишено скаргу без задоволення та рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.
Згідно з квитанціями від 13.02.2019 податкові накладні № 3 від 22.01.2019 та № 4 від 24.01.2019 прийнято, але реєстрацію зупинено з тих підстав, що обсяг постачання товару/послуги 1201 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам підпункту 2.1 пункту 2 Критеріїв ризиковості платника податку. В квитанції запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
04.03.2019 позивачем подано пояснення та копії документів щодо здійсненої господарської операції з Товариством з обмеженою відповідальністю фірмою Битрейд , за результатами якої складено податкові накладні № 3 від 22.01.2019 та № 4 від 24.01.2019.
06.03.2019 Головою комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення № 1097645/41745187 та № 1097646/41745187 про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав не надання платником податку копій документів: договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції, розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків.
Додатково в рішеннях вказано, що платником надано копії документів, які не є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Не надано довіреності на отримання продукції уповноваженими особами Товариства з обмеженою відповідальністю Битрейд , відсутні складські документи, документи, що підтверджують навантаження продукції, розрахункові документи (платіжні доручення).
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою (пункт 201.10 статті 201 Податкового кодексу України).
Пунктом 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабміну України від 29.12.2010 № 1246 (із змінами та доповненнями), встановлено, що після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:
відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);
чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;
реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;
дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу;
наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу;
наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200 1.3 і 200 1.9 статті 200 1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);
наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;
факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;
наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування;
дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пункту 13 Порядку № 1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Згідно з підпунктом 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року №117.
Відповідно до Пункту 3 Порядку № 117, податкові накладні / розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак:
1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування;
2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;
3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D > 0,03, P < P м х 1,4, де:
D - розрахункова величина, яка дорівнює S/T;
S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну / розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої під час ввезення товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами;
T - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 0, 20 і 7 відсотків, зазначеними платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну / розрахунок коригування;
P - сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування;
P м - найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну / розрахунок коригування.
Значення показника D за останні 12 календарних місяців обраховується ДФС станом на перше число календарного місяця та кожного 10 числа стає доступним платнику податку в електронному кабінеті.
Відповідно до пунктів 4, 5, 6 Порядку № 117 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної / розрахунку коригування визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідають одній з ознак, визначених у пункті 3 цього Порядку, такі податкова накладна / розрахунок коригування не підлягають моніторингу та підлягають реєстрації в Реєстрі.
Податкова накладна / розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.
У разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.
Відповідно до пунктів 12, 13 Порядку № 117 у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування;
2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;
3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Як встановлено під час розгляду справи, реєстрацію податкових накладних позивача зупинено з підстав визначених підпунктом 2.1 пункту 2 Критеріїв ризиковості платника податку.
Разом з тим, Критерії ризиковості платника податку визначені у листі Державної фіскальної служби України від 21 березня 2018 року № 959/99-99-07-18, згідно з 2.1 пункту 2 якого визначено, що податкові накладні/розрахунки коригування, складені платниками податку, перевіряються на відповідність ознакам ризиковості здійснення операцій: обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яку(ий) подано на реєстрацію в Реєстрі, дорівнює абоперевищує величину залишку, що визначається як різниця обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75 відсотків загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД та послуг з кодами згідно з ДКПП, перелік яких визначено ДФС відповідно до додатка, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в Таблиці даних платника податку як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється).
При цьому, суд зазначає, що листи міністерств, інших органів виконавчої влади не є нормативно-правовими актами у розумінні статті 117 Конституції України, а відтак не є джерелом права відповідно до статті 7 Кодексу адміністративного судочинства України.
Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття. Крім того, акти, що затверджують критерії ризиковості здійснення операцій мають на меті встановити норми права, які зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян, а відтак підлягають обов`язковій реєстрації у порядку, визначеному діючим законодавством.
Наведена правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 02 квітня 2019 року у справі № 822/1878/18.
Разом з тим, пунктом 14 Порядку № 117 визначений перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Як встановлено судом, позивачем на підтвердження реальності здійснення господарських операцій та з метою реєстрації податкових накладних подано пояснення по суті господарських операцій та копії первинних бухгалтерських документів, які підтверджують реальність здійснення господарських операцій.
З метою реєстрації податкової накладної № 2 від 21.01.2018 надано: протокол № 1 установчих зборів засновників щодо створення Фермерського господарства ФГ Рідний край № 1 від 15.11.2017, наказ про призначення голови ФГ ФГ Рідний край № 1-к/тр від 21.11.2017, штатний розпис ФГ ФГ Рідний край від 31.12.2018, податкову накладну № 2 від 21.01.2019, платіжне доручення № 16 від 23.01.2019, платіжне доручення № 17 від 23.01.2019, договір поставки № 15/01/19 від 15.01.2019, товарно-транспортну накладну № 470455 від 21.01.2019, видаткову накладну № 2 від 21.01.2019, довідку № 17 від 25.01.2019, договори оренди земельних ділянок № б/н від 01.06.2018, 23.03.2018, 06.07.2018, 10.04.2018, 10.04.2018, 23.03.2018, від 23.06.2018, договір про закупівлю товарів № б/н від 25.07.2018, накладну № 010818 від 01.08.2018, договір поставки нафтопродуктів № 24-04/2018 від 24.04.2018, видаткову накладну № 182 від 27.04.2018, договори позички № б/н від 05.04.2018, № б/н від 10.05.2018, № 3 від 03.04.2018, № 4 від 03.04.2018, № 10 від 03.04.2018, № 8 від 03.04.2018, б/н від 05.04.2018, договір позички нежилого приміщення № б/н від 27.04.2018, звіти про площі та валові збори сільськогосподарських культур, плодів, які і винагороду станом на 1 грудня 2018 року за формою № 29-сг, реєстри прийому зерна вагарем за жовтень 2018 року, інвентаризаційний опис запасів від 2 листопада 2018 року, довідку № 37-03/1-045_116_ від 31.01.2019, товарно-транспортні накладні № 470456 від 22.01.2019, № 470457 від 22.01.2019, № 470458 від 24.01.2019, видаткові накладні № 3 від 22.01.2019, № 4 від 24.01.2019.
З метою реєстрації податкових накладних № 3 від 22.01.2018 та № 4 від 24.01.2019 позивачем надано: договір поставки сої укладений з ТОВ Битрейд № 15/01/19 від 15.01.2019, протокол установчих зборів засновників щодо створення Фермерського господарства ФГ Рідний край № 1 від 15.11.2017, наказ про виконання покладених обов`язків голови ФГ ФГ Рідний край № 1-к/тр від 21.11.2017, договір позички комбайна зернозбирального СК-5М-1 Нива № б/н від 05.04.2018, акт приймання-передачі комбайна зернозбирального СК-5М-1 Нива від 05.04.2018, договір позички трактора колісного МТЗ-82Л № б/н від 22.11.2018, акт приймання-передачі трактора колісного МТЗ-82Л від 22.11.2018, договір позички транспортного засобу САЗ 3507 № б/н від 10.05.2018, акт приймання-передачі транспортного засобу САЗ 3507 від 10.05.2018, договір позички культиватора причіпного КПС-4 ПМ № 3 від 03.04.2018, акт приймання-передачі культиватора причіпного КПС-4 ПМ від 03.04.2018, договір позички сівалки СУПН-8 № 4 від 03.04.2018, акт приймання-передачі сівалки СУПН-8 від 03.04.2018, договір позички сівалки СЗМ Ніка-4 № б/н від 01.11.2018, акт приймання-передачі сівалки СЗМ Ніка-4 від 01.11.2018, договір позички борони дискової БДТ-4000 № 10 від 03.04.2018, акт приймання-передачі борони дискової БДТ-4000 від 03.04.2018, договір позички обприскувача ОП-2000 № 8 від 03.04.2018, акт приймання-передачі обприскувача ОП-2000 від 03.04.2018, договір позички трактора МТЗ 80 № б/н від 05.04.2018, акт приймання-передачі трактора МТЗ 80 від 05.04.2018, договір позички нежилого приміщення № б/н від 27.04.2018, акт приймання-передачі складу від 27.04.2018, договір про закупівлю товарів (посівного матеріалу) № б/н від 25.07.2018 (постачальник ФОП ОСОБА_1 ), договір поставки нафтопродуктів № 24-04/2018 від 24.04.2018 (постачальник ТОВ Регіонтопсервіс ), видаткову накладну № 182 від 27.04.2018 на поставку дизельного палива ТОВ Регіонтопсервіс є накладну на поставку посівного матеріалу № 010818 від 01.08.2018, видаткову накладну № 3 від 22.01.2019 на поставку ТОВ Битрейд партії сої в кількості 80,53 т, видаткову накладну № 4 від 24.01.2019 на поставку ТОВ Битрейд партії сої в кількості 37,41 т, товарно-транспортну накладну на перевезення ТОВ Битрейд партії сої в кількості 37,41 т № 470456 від 22.01.2019, товарно-транспортну накладну на перевезення ТОВ Битрейд партії сої в кількості 43,12 т № 470457 від 22.01.2019, товарно-транспортну накладну на перевезення ТОВ Битрейд партії сої в кількості 38,02 т № 470458 від 22.01.2019, банківські виписки за період з 22.01.2019 по 24.01.2019, платіжне доручення на перерахування поповнення ПДВ рахунку № 16 від 23.01.2019 на суму 11 000 грн., платіжне доручення на перерахування поповнення ПДВ рахунку № 17 від 23.01.2019 на суму 41 000 грн., платіжне доручення на перерахування поповнення ПДВ рахунку № 27 від 08.02.2019 на суму 42 200 грн., звіт про площі та валові збори сільськогосподарських культур, плодів, ягід і винограду на 1 грудня 2018 року за формою № 29-сг, договір про орендовані землі № 17 від 25.01.2019, довідку про погодні умови за липень-жовтень 2018 року № 37-03/1-04/_116_ від 31.01.2019.
Разом з тим, суд зазначає, що в даній справі суд не надає оцінку реальності здійснення господарської операції між позивачем та контрагентом, на підставі якої складено спірні податкові накладні, оскільки дане питання повинно досліджуватись під час здійснення податкового контролю, що відповідно до пункту 61.1 статті 61 Податкового кодексу України включає в себе систему заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
У свою чергу, пунктом 21 Постанови № 170 передбачено, що підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;
ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;
надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
При цьому, з аналізу рішення про відмову у реєстрації податкової накладної контролюючого органу № 2 від 21.01.2019 не вбачається, які саме документи складені з порушенням законодавства.
Одночасно під час розгляду справи спростовані висновки відповідача, наведені у рішенні, оскільки як вбачається з матеріалів справи договори щодо оренди земельних ділянок укладені в березні-липні 2018 року та позивачем надано документи на підтвердження наявності у користуванні техніки та придбання нафтопродуктів.
Щодо висновків контролюючого органу наведених в рішеннях про відмову у реєстрації податкових накладних № 3 від 22.01.2019 та № 4 від 24.01.2019 про надання платником копій документів, які не є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної з підстав не надання довіреності на отримання продукції уповноваженими особами Товариства з обмеженою відповідальністю Битрейд , відсутності складських документів, документів, що підтверджують навантаження продукції, розрахункових документів (платіжних доручень) суд зазначає, що відповідно до пояснень позивача соя завантажувалась з поля насипом у селі Новогригорівка до пункту розвантаження - с. Високогірне Запорізької області, що підтверджується товарно-транспортними накладними, відповідно до яких перевезення товару здійснювалось автомобільними перевізниками ТОВ "АТ Гранд", ФОП ОСОБА_2 , ТОВ "Транссервіс-1".
Разом з тим, згідно з пунктом 3.2 договору від 15.01.2019 № 15/01/19, покупець здійснює оплату товару в наступному порядку: 80% вартості відгруженої партії товару - не пізніше дня отримання підтвердження про фактичне завантаження товару у транспортні засоби та отримання від продавця відповідного рахунку-фактури; 20% вартості відгруженої партії товару - протягом 3 робочих днів з дня підтвердження реєстрації податкової накладної в програмному комплексі Єдиний реєстр податковий накладних .
Позивачем надано виписку з банку на підтвердження оплати частини поставленої продукції та платіжні доручення на підтвердження оплати суми ПДВ.
Наведене спростовує висновки контролюючого органу щодо ненадання позивачем розрахункових документів.
Суд акцентує увагу на тому, що відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Такий підхід узгоджується з практикою Європейського суду з прав людини. Так, у пункті 110 рішення від 23 липня 2002 року у справі "Компанія "Вестберґа таксі Актіеболаґ" та Вуліч проти Швеції" Суд визначив, що "…адміністративні суди, які розглядають скарги заявників стосовно рішень податкового управління, мають повну юрисдикцію у цих справах та повноваження скасувати оскаржені рішення. Справи мають бути розглянуті на підставі поданих доказів, а довести наявність підстав, передбачених відповідними законами, для призначення податкових штрафів має саме податкове управління.".
В контексті наведеного суд зазначає, що відповідачами під час розгляду даної адміністративної справи не доведено правомірність відмови у реєстрації податкових накладних № 2 від 21.01.2019, № 3 від 22.01.2019 та № 4 від 24.01.2019.
Відповідно до пунктів 19, 20 Порядку № 1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день:
прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;
набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);
неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
З урахуванням наведеного суд приходить до висновку про наявність правових підстав для зобов`язання Державну фіскальну службу України здійснити реєстрацію податкових накладних № 2 від 21.01.2019, № 3 від 22.01.2019, № 4 від 24.01.2019 датою направлення їх на реєстрацію, днем їх фактичного подання.
За таких обставин, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог, тому позов визнається таким, що підлягає задоволенню повністю.
Відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Враховуючи, що оскаржувані рішення прийнято Комісією Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, яка приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідно судовий збір підлягає стягнення з Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі.
Керуючись ст. ст. 241-246, 255, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
В И Р І Ш И В:
1. Позов Фермерського господарства ФГ Рідний край (вул. Пушкіна, 23, с. Новогригорівка, Генічеський район, Херсонська область, 75540, код ЄДРПОУ 41745187) до Державної фіскальної служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 39292197), Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (проспект Ушакова, 75, м. Херсон, 73026, код ЄДРПОУ 39394259) про визнання протиправним та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії задовольнити повністю.
2. Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 29.01.2019 № 1062489/41745187 про відмову в реєстрації податкової накладної № 2 від 21.01.2019.
3 Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 06.03.2019 № 1097645/41745187 про відмову в реєстрації податкової накладної № 3 від 22.01.2019.
4. Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 06.03.2019 № 1097646/41745187 про відмову в реєстрації податкової накладної № 4 від 24.01.2019.
5. Зобов`язати Державну фіскальну службу України здійснити реєстрацію податкових накладних № 2 від 21.01.2019, № 3 від 22.01.2019, № 4 від 24.01.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних днем їх фактичного подання.
6. Стягнути на користь Фермерського господарства ФГ Рідний край (вул. Пушкіна, 23, с. Новогригорівка, Генічеський район, Херсонська область, 75540, код ЄДРПОУ 41745187) судові витрати у розмірі 5 763 (п`ять тисяч сімсот шістдесят три) грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (проспект Ушакова, 75, м. Херсон, 73026, код ЄДРПОУ 39394259).
Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, передбачені статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення суду може бути оскаржено за правилами, встановленими статтями 292-297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя М.А. Бояринцева
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 10.01.2020 |
Оприлюднено | 11.01.2020 |
Номер документу | 86827178 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Бєлова Людмила Василівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Оксененко Олег Миколайович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Бояринцева М.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні