Ухвала
від 08.01.2020 по справі 331/5583/19
ЖОВТНЕВИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЗАПОРІЖЖЯ

Провадження № 1-кс/331/124/2020

Справа № 331/5583/19

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 січня 2020 року місто Запоріжжя

Слідчий суддя Жовтневого районного суду міста Запоріжжя ОСОБА_1 , за участю: секретаря ОСОБА_2 , слідчого ОСОБА_3 , розглянувши клопотання слідчого в ОВС 1-го відділення СВ УСБУ в Запорізькій області ОСОБА_4 , про проведення огляду по кримінальному провадженню № 22019080000000073, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 27 грудня 2019 року, за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 272 КК України, -

В С Т А Н О В И Л А:

Слідчий в ОВС 1-го відділення СВ УСБУ в Запорізькій області ОСОБА_4 , за погодженням з прокурором відділу прокуратури Запорізької області ОСОБА_5 , звернувся до суду з клопотанням до слідчого судді про проведення огляду по кримінальному провадженню № 22019080000000073, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 27 грудня 2019 року, за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 272 КК України.

В обґрунтування вищезазначеного клопотання зазначено, що група невстановлених осіб, діючи умисно в порушення вимог законодавством України у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, без отримання дозволів на здійснення господарської діяльності, яка підлягає обов`язковому ліцензуванню, у порушення встановлених правил безпеки під час виконання робіт з підвищеної небезпекою на підприємстві, організували незаконну діяльність нелегальних автозаправних станцій (далі за текстом - АЗС) та автомобільних газових заправних станцій/пунктів (надалі за текстом АГЗС, АГЗП), якими фактично надають послуги у сфері торгівлі підакцизним товаром: скрапленим газом та пальним на території Запорізької області.

Зазначені АЗС, АГЗС, АГЗП належать до об`єктів підвищеної небезпеки, а роботи на них проводяться з порушенням правил безпеки, в тому числі й: відсутній належний протипожежний інвентар та засоби пожежогасіння, якими необхідно забезпечити міні-АЗС контейнерного типу (вимога п.п. 2.10.16 НПАОП 63.2-1.13-87 та п.14 глави 1 розділу VTI «Правил пожежної безпеки для об`єктів зберігання, транспортування та реалізації нафтопродуктів»); відсутні протоколи, передбачені до «Правил пожежної безпеки для об`єктів зберігання, транспортування та реалізації нафтопродуктів»; відсутні нормативні акти з охорони праці, які регламентують безпечну експлуатацію АЗС, АГЗС, АГЗП та виконання робіт підвищеної небезпеки (положення, інструкції ст.13 Закону України «Про охорону праці»); до обслуговування та експлуатації АЗС, АГЗС, АГЗП допущені особи, які не пройшли у встановленому порядку інструктажу, навчання та перевірку знань з питань охорони праці (ст. 18 Закону України «Про охорону праці», п. 2.10 НПАОП 63.2-1.13-87 та НПАОП 0.00-4.12-05 «Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці»).

28.12.2019 слідчим відділом УСБУ в Запорізькій області отримано повідомлення в№59/6-1730нт від 28.12.2019 про те, що на території м. Запоріжжя здійснюється збут нафтопродуктів та паливно-мастильних матеріалів в тому числі й скрапленого газу юридичною особою ТОВ «Авантаж-7» код ЄДРПОУ 3383847 на АЗС, АГЗС, АГЗП, яка знаходиться а адресою: м. Запоріжжя, вулиця Привокзальна, 11 «А». Зазначений об`єкт відноситься до об`єктів підвищеної небезпеки, а діяльність на ньому проводиться із порушенням встановлених норм безпеки, що в свою чергу створює передумови для настання надзвичайних подій: вибухів та пожеж.

Враховуючи викладене, в порядку ч.3 ст. 233 КПК України в зв`язку із створеною небезпекою для життя та здоров`я людей було прийняте рішення щодо проведення огляду із залученням спеціалістів: співробітників ДФС України, Державної служби з питань надзвичайних ситуацій та/або представників військових частин, Державної архітектурно-будівельної служби; Державної служби з питань праці; Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, Держгеокадастру України, Державної екологічної інспекції, Державної інспекції енергетичного нагляду України, ПАТ «Запоріжобленерго» та/або районних представників; Державної патрульної служби України; судових експертів; уповноважених суб`єктів господарювання у вказаній сфері, які мають дозволи та практику здійснення демонтажу АЗС (АГЗС, АГЗП); працівників національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики (НКРЕ).

Так, під час огляду ЗС, АГЗС, АГЗП, яка знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, вул. Привокзальна, 11 «А», не було виявлено порушення правил безпеки під час виконання робіт на підприємстві.

Відповідно до інформаційної Довідки з реєстру речових прав на нерухоме майно, майно розташоване за адресою: м. Запоріжжя, вулиця Привокзальна, 11 «А», належить на праві власності ТОВ «АВ.ТРЕЙД» (ЄДРПОУ 39982307).

Згідно з ч. 2 ст. 237 КПК України огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами цього Кодексу, передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи.

Згідно до ст.223 КПК України слідчі (розшукові) дії є діями, спрямованими на отримання (збирання) доказів або перевірку вже отриманих доказів у конкретному кримінальному провадженні. Підставами для проведення слідчої (розшукової) дії є наявність достатніх відомостей, що вказують на можливість досягнення її мети.

Також, ч.2 ст.234 КПК України обшук проводиться на підставі ухвали слідчого судді.

Відповідно до ч.3 ст. 233 КК України слідчий, прокурор має право до постановлення ухвали слідчого судді увійти до житла чи іншого володіння особи лише у невідкладних випадках, пов`язаних із врятуванням життя людей та майна чи з безпосереднім переслідуванням осіб, які підозрюються у вчиненні злочину. У такому випадку прокурор, слідчий за погодженням із прокурором зобов`язаний невідкладно після здійснення таких дій звернутися з клопотанням про проведення обшуку до слідчого судді. Слідчий суддя розглядає таке клопотання згідно з вимогами статті 234 цього Кодексу, перевіряючи, крім іншого, чи дійсно були наявні підстави для проникнення до житла чи іншого володіння особи без ухвали слідчого судді. Якщо прокурор відмовиться погодити клопотання слідчого про обшук або слідчий суддя відмовить у задоволенні клопотання про обшук, встановлені внаслідок такого обшуку докази є недопустимими, а отримана інформація підлягає знищенню в порядку, передбаченому статтею 255 цього Кодексу.

Згідно з нормами ч. 1 ст. 236 КПК України для участі в проведенні обшуку може бути запрошений потерпілий, підозрюваний, захисник, представник та інші учасники кримінального провадження. З метою одержання допомоги з питань, що потребують спеціальних знань, слідчий, прокурор для участі в обшуку має право запросити спеціалістів.

Слідчий ОСОБА_3 в суді підтримав клопотання про надання дозволу на огляд та просив його задовольнити.

Слідчий суддя, вивчивши доводи клопотання, заслухавши пояснення слідчого, прийшов до наступного.

Порядок проведення слідчих (розшукових) дій, у тому числі обшуку, врегульовано нормами КПК України.

Згідно з пунктом 18 частини першої статті 3 КПК України слідчий суддя суддя суду першої інстанції, до повноважень якого належить здійснення у порядку, передбаченому цим Кодексом, судового контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб у кримінальному провадженні.

Відповідно до пункту 6 частини першої статті 7 КПК України зміст та форма кримінального провадження повинні відповідати загальним засадам кримінального провадження, до яких, зокрема, відноситься недоторканність житла чи іншого володіння особи.

Статтею 13 КПК України встановлено, що не допускається проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку інакше як за вмотивованим судовим рішенням, крім випадків, передбачених цим Кодексом.

Відповідно до ст. 84 КПК України, доказами в кримінальному провадженні є фактичні дані, отримані у передбаченому цим Кодексом порядку, на підставі яких слідчий, прокурор, слідчий суддя і суд встановлюють наявність чи відсутність фактів та обставин, що мають значення для кримінального провадження та підлягають доказуванню. Процесуальними джерелами доказів є показання, речові докази, документи, висновки експертів.

Збирання доказів здійснюється сторонами кримінального провадження, потерпілим у порядку, передбаченому цим Кодексом. Сторонам обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, шляхом витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

Відповідно до ст. 92 КПК України обов`язок доказування обставин, передбачених ст. 91 КПК України, покладається на слідчого, прокурора.

Згідно ст. 223 КПК України слідчі (розшукові) дії є діями, спрямованими на отримання (збирання) доказів або перевірку вже отриманих доказів у конкретному кримінальному провадженні. Підставами для проведення слідчої (розшукової) дії є наявність достатніх відомостей, що вказують на можливість досягнення її мети. Слідчий, прокурор вживає належних заходів для забезпечення присутності під час проведення слідчої (розшукової) дії осіб, чиї права та законні інтереси можуть бути обмежені або порушені. Перед проведенням слідчої (розшукової) дії особам, які беруть у ній участь, роз`яснюються їх права і обов`язки, передбачені цим Кодексом, а також відповідальність, встановлена законом.

Згідно ч. 2 ст. 237 КПК України, огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами цього Кодексу, передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи.

Згідно ч. 2 ст. 234 КПК України, обшук проводиться на підставі ухвали слідчого судді.

Відповідно до ч. 3 ст. 234 КПК України, у разі необхідності провести обшук слідчий за погодженням з прокурором або прокурор звертається до слідчого судді з відповідним клопотанням, яке повинно містити відомості про: 1)найменування кримінальногопровадження тайого реєстраційнийномер; 2)короткий викладобставин кримінальногоправопорушення,у зв`язкуз розслідуваннямякого подаєтьсяклопотання; 3)правову кваліфікаціюкримінального правопорушенняз зазначеннямстатті (частинистатті)закону Українипро кримінальнувідповідальність; 4)підстави дляобшуку; 5)житло чиінше володінняособи абочастину житлачи іншоговолодіння особи,де плануєтьсяпроведення обшуку; 6)особу,якій належитьжитло чиінше володіння,та особу,у фактичномуволодінні якоївоно знаходиться; 7)речі,документи абоосіб,яких плануєтьсявідшукати. До клопотання також мають бути додані оригінали або копії документів та інших матеріалів, якими прокурор, слідчий обґрунтовує доводи клопотання, а також витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань щодо кримінального провадження, в рамках якого подається клопотання.

Як вбачається з клопотання, слідчий СВ УСБУ в Запорізькій області просить надати дозвіл на проведення огляду АЗС, АГЗС, АГЗП, яким користується ТОВ «Авантаж-7», що розташоване за адресою: м. Запоріжжя, вул. Привокзальна, 11 «а», та належить на праві власності ТОВ «АВ.ТРЕЙД» (ЄДРПОУ 39982307), проте слідчим не зазначено, саме які речі і документи планується відшукати в ході проведення огляду та яке вони мають значення для досудового розслідування.

Невиконання вимог про законність, обґрунтованість та вмотивованість рішення слідчого судді тягне за собою визнання обшуку незаконним, та розглядається Європейським судом з прав людини як порушення ст. 8 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.

Відповідно до ч. 5 ст. 234 КПК України, слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про обшук, якщо прокурор, слідчий не доведе наявність достатніх підстав вважати, що:

1) було вчинено кримінальне правопорушення;

2) відшукувані речі і документи мають значення для досудового розслідування;

3) відомості, які містяться у відшукуваних речах і документах, можуть бути доказами під час судового розгляду;

4) відшукувані речі, документи або особи знаходяться у зазначеному в клопотанні житлі чи іншому володінні особи.

Відповідно до ст. 2 КПК України «завданнями кримінального провадження є захист особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, охорона прав, свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження, а також забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, жоден невинуватий не був обвинувачений або засуджений, жодна особа не була піддана необґрунтованому процесуальному примусу і щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура.

На підставі частини п`ятої статті 9 КПК України кримінальне процесуальне законодавство України застосовується з урахуванням практики Європейського суду з прав людини.

Слідчий суддя зазначає, що згідно практики Європейського суду з прав людини, не визначення обсягу обшуку, його мети є порушенням ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.

Згідно практики Європейського суду з прав людини, не визначення обсягу обшуку, його мети є порушенням ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.

Європейський суд з прав людини у своєму рішенні від 07.07.2007 р. по справі «Смирнов проти Росії» вказав, що невизначене формулювання обсягу обшуку дало органу влади на власний розсуд вирішувати, які матеріали підлягають вилученню, що призвело до вилучення окрім документів, що мають відношення до справи, деяких особистих речей.

Аналогічна позиція Європейського суду з прав людини міститься в рішенні від 15.07.2003 р. № 53400/96 по справі «Ернст та інші проти Бельгії», де вказано, що ордер на проведення обшуку не містив інформації щодо мети проведення обшуку та про предмети, що підлягають вилученню.

Виходячи із змісту ст. 234 КПК України, обов`язок довести наявність достатніх для обшуку підстав покладається на слідчого, прокурора, який звернувся до слідчого судді з клопотанням. На достатність підстав для обшуку може вказувати: встановлення події, що має ознаки правопорушення ; доведеність або ймовірність того, що відшукувані речі й документи мають значення для досудового розслідування; відомості, які містяться у відшукуваних речах і документах можуть стати змістом фактичних обставин, які стануть доказами під час судового розгляду ; відшукувані речі, документи особи ймовірно знаходяться у зазначених в клопотанні житлі чи іншому приміщенні, що має підтвердження матеріалами провадження або відповідає звичному перебігу подій.

З урахуванням викладеного та беручі до уваги, що проведення оглядуАЗС,АГЗС,АГЗП заадресою:м.Запоріжжя,вул.Привокзальна,11«а», може спричинити порушення прав власності інших осіб, які не є причетними до кримінального правопорушення, і слідчим не доведено що об`єкти, які мають значення у кримінальному провадженні, знаходяться саме у зазначеному місці, та ним в клопотанні взагалі не зазначено речей та предметів, які передбачається відшукати в ході огляду слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання слідчого про проведення огляду не відповідає вимогам ст. 234 КПК України, тому у його задоволенні слід відмовити.

Аналізуючи вищевикладене, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання слідчого в ОВС 1-го відділення СВ УСБУ в Запорізькій області ОСОБА_4 про надання дозволу на проведення огляду задоволенню не підлягає, оскільки не ґрунтується на вимогам кримінального процесуального кодексу України.

На підставі вищезазначеного, керуючись вимогами статей 234, 237 КПК України, слідчий суддя

У Х В А Л И Л А:

У задоволенні клопотання слідчого в ОВС 1-го відділення СВ УСБУ в Запорізькій області ОСОБА_4 про проведення огляду АЗС, АГЗС, АГЗП, яким користується ТОВ «Авантаж-7», що розташоване за адресою: м. Запоріжжя, вул. Привокзальна, 11 «а», та належить на праві власності ТОВ «АВ.ТРЕЙД» (ЄДРПОУ 39982307), по кримінальному провадженню № 22019080000000073, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань27.12.2019 за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 272 КК України, відмовити.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Суддя: ОСОБА_1

08.01.2020

СудЖовтневий районний суд м. Запоріжжя
Дата ухвалення рішення08.01.2020
Оприлюднено06.02.2023
Номер документу86834516
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про огляд житла чи іншого володіння особи

Судовий реєстр по справі —331/5583/19

Ухвала від 17.06.2020

Кримінальне

Жовтневий районний суд м. Запоріжжя

Пивоварова Ю. О.

Ухвала від 17.06.2020

Кримінальне

Жовтневий районний суд м. Запоріжжя

Пивоварова Ю. О.

Ухвала від 11.06.2020

Кримінальне

Жовтневий районний суд м. Запоріжжя

Пивоварова Ю. О.

Ухвала від 09.06.2020

Кримінальне

Жовтневий районний суд м. Запоріжжя

Пивоварова Ю. О.

Ухвала від 29.05.2020

Кримінальне

Жовтневий районний суд м. Запоріжжя

Пивоварова Ю. О.

Ухвала від 29.05.2020

Кримінальне

Жовтневий районний суд м. Запоріжжя

Пивоварова Ю. О.

Ухвала від 29.05.2020

Кримінальне

Жовтневий районний суд м. Запоріжжя

Пивоварова Ю. О.

Ухвала від 29.05.2020

Кримінальне

Жовтневий районний суд м. Запоріжжя

Пивоварова Ю. О.

Ухвала від 29.05.2020

Кримінальне

Жовтневий районний суд м. Запоріжжя

Пивоварова Ю. О.

Ухвала від 13.05.2020

Кримінальне

Жовтневий районний суд м. Запоріжжя

Скользнєва Н. Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні