ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про передачу адміністративної справи до іншого адміністративного суду
13 січня 2020 року СєвєродонецькСправа № 360/5311/19
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Смішлива Т.В., розглянувши матеріали адміністративної справи за позовом Головного управління ДПС у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Сєвєродонецьке підприємство Здоров`я про стягнення коштів за податковим боргом,
ВСТАНОВИВ:
18 грудня 2019 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява адвоката Головного управління ДПС у Луганській області (далі - позивач) до товариства з обмеженою відповідальністю "Сєвєродонецьке підприємство "Здоров`я" (далі - відповідач), в якій просить суд стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Сєвєродонецьке підприємство "Здоров`я", з рахунків у банках обслуговуючих зазначеного платника в дохід місцевого бюджету кошти за податковим боргом на загальну суму 3094,59 грн основного платежу, в тому числі: з податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки в сумі 594,80 грн; з орендної плати з юридичних осіб в сумі 2499,79 грн.
Ухвалою суду від 21 грудня 2019 року позовну заяву Головного управління ДПС у Луганській області залишити без руху.
11 січня 2020 року до Луганського окружного адміністративного суду через відділ діловодства та обліку звернень громадян (канцелярію) надійшла уточнена позовна заява, в якій позивачем усунуто виявлені недоліки.
При вирішенні питання про відкриття провадження у справі суд встановив, що дана справа належить до територіальної юрисдикції (підсудності) іншого суду з огляду на таке.
Згідно з частиною першою статті 46 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) сторонами в адміністративному процесі є позивач та відповідач.
Відповідно до частин другої, третьої статті 46 КАС України позивачем в адміністративній справі можуть бути громадяни України, іноземці чи особи без громадянства, підприємства, установи, організації (юридичні особи), суб`єкти владних повноважень. Відповідачем в адміністративній справі є суб`єкт владних повноважень, якщо інше не встановлено цим Кодексом.
Пунктом 5 частини четвертої статті 46 КАС України визначено, що громадяни України, іноземці чи особи без громадянства, громадські об`єднання, юридичні особи, які не є суб`єктами владних повноважень, можуть бути відповідачами лише за адміністративним позовом суб`єкта владних повноважень в інших випадках, коли право звернення до суду надано суб`єкту владних повноважень законом.
Частиною першою статті 43 КАС України закріплено, що здатність мати процесуальні права та обов`язки в адміністративному судочинстві (адміністративна процесуальна правоздатність) визнається за громадянами України, іноземцями, особами без громадянства, органами державної влади, іншими державними органами, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, їх посадовими і службовими особами, підприємствами, установами, організаціями (юридичними особами).
Здатність особисто здійснювати свої адміністративні процесуальні права та обов`язки, у тому числі доручати ведення справи представникові (адміністративна процесуальна дієздатність), належить органам державної влади, іншим державним органам, органам влади Автономної Республіки Крим, органам місцевого самоврядування, їх посадовим і службовим особам, підприємствам, установам, організаціям (юридичним особам) (частина третя статті 43 КАС України).
З системного аналізу наведених норм права слідує, що відповідачем в адміністративній справі можуть бути тільки підприємства, установи та організації як юридичні особи. Суб`єкти владних повноважень можуть бути відповідачем в адміністративній справі як юридичні особи, так і не юридичні особи.
Згідно з пунктом 3 частини першої статті 4 КАС України адміністративний суд - це суд, до компетенції якого цим Кодексом віднесено розгляд і вирішення адміністративних справ.
Частиною першою статті 318 КАС України визначено, що рішення, прийняте судом першої інстанції з порушенням правил юрисдикції (підсудності), визначених статтями 20, 22, 25-28 цього Кодексу, є підставою для його скасування судом апеляційної інстанції з направленням справи на розгляд за встановленою законом підсудністю.
Відповідно до частини другої статті 26 КАС України позови до юридичних осіб пред`являються в суд за їхнім місцезнаходженням згідно з Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, якщо інше не передбачено цим Кодексом.
Згідно з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 19 грудня 2019 року № 1006115270 відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю Сєвєродонецьке підприємство Здоров`я є юридичною особою, місцезнаходженням якої є: 21779, Закарпатська область, місто Ужгород, вулиця Гагаріна, будинок 47, код за ЄДРПОУ 21779453.
Отже, позивачем подано позовну заяву з порушенням правил територіальної юрисдикції (підсудності).
Відповідно до пункту 2 частини першої статті 29 КАС України суд передає адміністративну справу на розгляд іншого адміністративного суду, якщо при відкритті провадження у справі суд встановить, що справа належить до територіальної юрисдикції (підсудності) іншого суду.
Спори між адміністративними судами щодо підсудності не допускаються. Адміністративна справа, передана з одного адміністративного суду до іншого в порядку, встановленому статтею 29 цього Кодексу, повинна бути прийнята до провадження адміністративним судом, до якого вона надіслана (частини перша, друга статті 30 КАС України).
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про передачу даної справи на розгляд Закарпатського окружному адміністративному суду.
Керуючись статтями 3, 26, 29, 43, 46, 241, 243, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Адміністративну справу № 360/5311/19 за позовом Головного управління ДПС у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Сєвєродонецьке підприємство Здоров`я про стягнення коштів за податковим боргом передати на розгляд Закарпатському окружному адміністративному суду (88017, м. Ужгород, вул. Загорська, 30).
Ухвала набирає законної сили з моменту підписання суддею та може бути оскаржена в апеляційному порядку окремо від рішення суду.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
СуддяТ.В. Смішлива
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.01.2020 |
Оприлюднено | 15.01.2020 |
Номер документу | 86870140 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Т.В. Смішлива
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні