Справа № 133/3028/19
УХВАЛА
15.01.2020
Слідчий суддя Козятинського міськрайонного суду Вінницької області, ОСОБА_1 ,
за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,
розглянула заяву слідчого СВ Козятинського ВП Калинівського ВП ГУНП у Вінницькій області, капітана поліції ОСОБА_3 , про надання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності установи в кримінальному провадженні № 42019021160000029, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 29.10.2019, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1ст. 367 КК України,-
ВСТАНОВИЛА:
Слідчий Козятинського ВП Калинівського ВП ГУНП у Вінницькій області, ОСОБА_3 звернулась до суду з заявою про надання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності установи в кримінальному провадженні № 42019021160000029, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 29.10.2019 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1ст. 367 КК України.
Слідчий просить надати дозвіл Управлінню Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області на проведення протягом 15 робочих днів позапланової виїзної ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності ревізії Козятинського загальноосвітнього навчально-виховного комплексу І-ІІІ ступенів «Школа-інтернат-гімназія» ім. В.М.Підгорбунського (ЄДРПОУ 20087948), юридична адреса: 22100, вул.Ярослава Мудрого, 168, с.Сигнал Козятинського району Вінницької області, під час здійснення досудового розслідування у кримінальному провадженні №№42019021160000029 від 29.10.2019 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст.367 КК України.,
Доручити Управлінню Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області під час позапланової виїзної ревізії дослідити наступні питання:
1.1.Чи правильно в період з 01.01.2018 по 29.10.2019 визначено потребу Козятинського ЗНВК І-Ш ступенів «Школа-інтернат-гімназія» ім. В.М. Підгорбунського в бюджетних коштах;
1.2.Чи законно і ефективно в період з 01.01.2018 по 29.10.2019 використовувались бюджетні кошти на придбання продуктів харчування;
1.3.Чи законно і ефективно в період з 01.01.2018 по 29.10.2019 використовувались бюджетні кошти на придбання м`якого інвентарю та одягу, стан їх збереження та використання;
1.4.Чи законно і ефективно в період з 01.01.2018 по 29.10.2019 використовувались бюджетні кошти на придбання медикаментів та виробів медичного призначення, стан їх збереження та використання;
1.5.Чи відповідає штатний розпис реальним потребам навчального закладу, чи законно і ефективно в період з 01.01.2018 по 29.10.2019 використовувались бюджетні кошти на оплату праці:
1.6.Чи законно і ефективно в період з 01.01.2018 по 29.10.2019 використовувались бюджетні кошти на капітальні видатки (капітальний ремонт, реконструкцію, придбання активів, тощо).
Зобов`язати Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області провести позапланову виїзну ревізію окремих питань фінансово-господарської діяльності за період часу з 01.01.2018 по 29.10.2019, упродовж 08.01.2020-24.01.2020 та надати матеріали про результати її проведення у слідче відділення Козятинського ВП Калинівського ВП ГУНП у Вінницькій області.
Слідчий посилається на те, що Калинівською місцевою прокуратурою за зверненням представника Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини у центральних областях про порушення закону при фінансуванні Козятинського загальноосвітнього навчально-виховного комплексу І-ІІІ ступенів «Школа-інтернат-гімназія» ім.В.М.Підгорбунського 29.10.2019 внесено відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань про кримінальне провадження за №42019021160000029, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ст.367 ч.1 КК України.
Під час перевірки заяви представника Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини у центральних областях встановлено, що упродовж червня жовтня 2019 року керівництвом Козятинського загальноосвітнього навчально-виховного комплексу І-ІІІ ступенів «Школа-інтернат-гімназія» ім.В.М.Підгорбунського, після розформування інтернатної групи, внаслідок неналежного виконання своїх службових обов`язків, не вжито вчасно заходів щодо внесення змін до установчих документів та коригування кошторису навчального закладу, внаслідок зазначеної бездіяльності керівництва Козятинського ЗНВК І-Ш ступенів «Школа-інтернат-гімназія» ім.В.М.Підгорбунського зайво витрачені бюджетні кошти, виділені з місцевого бюджету Козятинського району Вінницької області в 2019 році для потреб навчального закладу.
Таким чином, в бездіяльності керівництва Козятинського ЗНВК І-ІІІ ступенів «Школа-інтернат-гімназія» ім.В.М.Підгорбунського вбачаються ознаки кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.367 КК України - службова недбалість, тобто невиконання або неналежне виконання службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що завдало істотної шкоди охоронюваним законом правам, свободам та інтересам окремих громадян, державним чи громадським інтересам або інтересам окремих юридичних осіб.
Для доведення факту заподіяння шкоди охоронюваним законом правам, свободам та інтересам окремих громадян, державним чи громадським інтересам необхідно дослідити питання, які стосуються фінансово-господарської діяльності Козятинського ЗНВК І-ІІІ ступенів «Школа-інтернат-гімназія» ім.В.М.Підгорбунського, пов`язаної з використанням бюджетних коштів, а саме: законності і обґрунтованості витрачання бюджетних коштів для придбання продуктів харчування, медикаментів та виробів медичного призначення, одягу та м`якого інвентарю, стану їх збереження; використання коштів спеціального фонду кошторису, за напрямками визначеними згідно законодавства; використання бюджетних коштів на капітальні видатки (капітальний ремонт, реконструкція, придбання активів, тощо).
Відповідно до п.1.1 Статуту Козятинського ЗНВК І-Ш ступенів «Школа-інтернат-гімназія» ім.В.М.Підгорбунського (далі-Статут), затвердженого рішенням 8 сесії Козятинської районної ради 7 скликання від 28.10.2016 №29-08-07, навчальний заклад створений рішенням 12 сесії Козятинської районної ради 5 скликання від 12.10.2007 і знаходиться у спільній комунальній власності територіальних громад Козятинського району, управління якою здійснює Козятинська районна рада. Пунктом 1.5 Статуту визначено, що засновником Козятинського ЗНВК І-ІІІ ступенів «Школа-інтернат-гімназія» є Козятинська районна рада Вінницької області. Пунктом 6.2 Статуту встановлено, що джерелами формування кошторису навчального закладу є, зокрема, кошти засновників та кошти районного бюджету у розмірі, передбаченому нормативами фінансування загальної середньої о світи для забезпечення вивчення предметів Державних стандартів освіти.
Відповідно до ст.1 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» №2939-ХІІ від 26.01.1993 (далі-Закон), здійснення державногофінансового контролюзабезпечує центральнийорган виконавчоївлади,уповноважений КабінетомМіністрів Українина реалізаціюдержавної політикиу сферідержавного фінансовогоконтролю (далі-орган державногофінансового контролю). Ст. 2 Закону визначено, що головними завданнями органу державного фінансового контролю є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов`язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов`язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб`єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням бюджетного законодавства, дотриманням законодавства про закупівлі, діяльністю суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні.
Відповідно до ч.5 ст.11 Закону позаплановою виїзною ревізією вважається ревізія, яка не передбачена в планах роботи органу державного фінансового контролю і проводиться за наявності хоча б однієї з таких обставин: підконтрольною установою подано у встановленому порядку скаргу про порушення законодавства посадовими особами органу державного фінансового контролю під час проведення планової чи позапланової виїзної ревізії, в якій міститься вимога про повне або часткове скасування результатів відповідної ревізії;
у разі виникнення потреби у перевірці відомостей, отриманих від особи, яка мала правові відносини з підконтрольною установою, якщо підконтрольна установа не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов`язковий письмовий запит органу державного фінансового контролю протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту;
проводиться реорганізація (ліквідація) підконтрольної установи;
у разі надходження доручення щодо проведення ревізій у підконтрольних установах від Кабінету Міністрів України, органів прокуратури, органів доходів і зборів, Національної поліції, Служби безпеки України, Національного антикорупційного бюро України, в якому містяться факти, що свідчать про порушення підконтрольними установами законів України, перевірку додержання яких віднесено законом до компетенції органів державного фінансового контролю;
у разі, коли вищестоящий орган державного фінансового контролю в порядку контролю за достовірністю висновків нижчестоящого органу державного фінансового контролю здійснив перевірку актів ревізії, складених нижчестоящим органом державного фінансового контролю, та виявив їх невідповідність вимогам законів. Позапланова виїзна ревізія в цьому випадку може ініціюватися вищестоящим органом державного фінансового контролю лише у тому разі, коли стосовно посадових або службових осіб нижчестоящого органу державного фінансового контролю, які проводили планову або позапланову виїзну ревізію зазначеної підконтрольної установи, розпочато службове розслідування або у випадку повідомлення їм про підозру у вчиненні кримінального правопорушення.
Частиною 6 ст.11 Закону встановлено, що позапланова виїзна ревізія може здійснюватися лише за наявності підстав для її проведення на підставі рішення суду, а ч.7 цієї ж статті Закону визначено, що позапланові виїзні ревізії суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені цим Законом до підконтрольних установ, проводяться органами державного фінансового контролю за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні.
Частиною 8 ст.11 Закону орган або особу, що ініціює проведення позапланової виїзної ревізії, зобов`язано подати до суду письмове обґрунтування підстав такої ревізії та дати її початку і закінчення, документи, які відповідно до частин п`ятої і сьомої цієї статті свідчать про виникнення підстав для проведення такої ревізії, а також на вимогу суду - інші відомості.
Частиною 11 ст.11 Закону визначено, що тривалість позапланової виїзної ревізії не повинна перевищувати 15 робочих днів.
Відповідно до п.1 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №43 від 03.02.2016 (далі Положення), Державна аудиторська служба України (Держаудитслужба) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів та який реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.
Пунктом 3 Положення встановлено, що основними завданнями Держаудитслужби є: реалізація державної політики у сфері державного фінансового контролю; внесення на розгляд Міністра фінансів пропозицій щодо забезпечення формування державної політики у сфері державного фінансового контролю; здійснення державного фінансового контролю, спрямованого на оцінку ефективного, законного, цільового, результативного використання та збереження державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, досягнення економії бюджетних коштів; надання у передбачених законом випадках адміністративних послуг.
А п.4 Положення визначено, що Держаудитслужба відповідно до покладених на неї завдань, зокрема, здійснює контроль у міністерствах, інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов`язкового державного соціального страхування, бюджетних установах, суб`єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи); суб`єктах господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України №266 від 06.04.2016 «Про утворення міжрегіональних територіальних органів Державної аудиторської служби» утворено ПівнічнийофісДержаудитслужби, повноваження якого поширюються на Вінницьку область, до складу якого входить управління у Вінницькій області.
Таким чином, Козятинський ЗНВК І-ІІІ ступенів «Школа-інтернат-гімназія» ім.В.М.Підгорбунського є установою, яка підлягає державному фінансовому контролю.
З огляду на те, що у цьому навчальному закладі після ліквідації інтернатної групи керівництвом закладу не вжито заходів щодо внесення змін до установчих документів та кошторису, необхідно перевірити питання фінансово-господарської діяльності цієї установи з метою встановити чи законно і ефективно використовувались кошти, одержані з бюджету Козятинського району, для забезпечення роботи цієї установи, чи правильно визначено потребу в бюджетних коштах, стан і достовірність бухгалтерського обліку і фінансової звітності.
Перевірка зазначених питань Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та Положенням про Державну аудиторську службу України віднесено до компетенції органів Державної аудиторської служби України. Враховуючи місце знаходження навчального закладу, який підлягає державному фінансовому контролю, територіальним органом Держаудитслужби, до компетенції якого віднесено проведення позапланової виїзної ревізії у ньому, є управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області.
Слідчий в судове засідання не з`явився,хоча повідомлявся про місце та час його розгляду, проте до суду надіслав заяву про розгляд клопотання без його участі, клопотання підтримує.
Фіксування судового засідання за допомогою технічних засобів на підставі ч.4 ст. 107 КПК України не здійснювалося.
Відповідно до п. 3 ст..2 ст. 244 КПК України, клопотання розглядається слідчим суддею місцевого суду, в межах територіальної юрисдикції якого здійснюється досудове розслідування, не пізніше п`яти днів із дня його надходження до суду. Особа, яка подала клопотання, повідомляється про місце та час його розгляду, проте її неприбуття не перешкоджає розгляду клопотання, крім випадків, коли її участь визнана слідчим суддею обов`язковою.
Дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя приходить до наступного висновку.
Кримінальний процесуальний кодекс Українизобов`язує прокурора, керівника органу досудового розслідування, слідчого всебічно, повно і неупереджено дослідити обставини кримінального провадження.
Повнота дослідження кримінального провадження означає встановлення всього кола фактичних обставин, що можуть суттєво вплинути на рішення у кримінальному провадженні; використання такої сукупності доказів, яка обґрунтовує зроблені висновки як такі, що не залишають місця сумнівам.
Відповідно до ч.1ст. 370 КПК України,судове рішення повинно бути законним, обґрунтованим і вмотивованим.
Частина 2 даної статті вказує, що законним є рішення, ухвалене компетентним судом згідно з нормами матеріального права з дотриманням вимог щодо кримінального провадження, передбачених цим Кодексом (КПК України).
Відповідно до вимог п.18ст. 3 КПК України, слідчий суддя - суддя суду першої інстанції, до повноважень якого належить здійснення у порядку, передбаченомуКПК, судового контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб у кримінальному провадженні. Тобто, за змістом вказаної норми однією з головних функцій слідчого судді є насамперед здійснення судового контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів учасників кримінального провадження під час досудового розслідування.
Згідно вимог ч. 3ст. 26 КПК України, слідчий суддя, суд у кримінальному провадженні вирішують лише ті питання, що винесені на їх розгляд сторонами та віднесені до їх повноважень цим Кодексом (КПК України). Тобто, враховуючи сферу дії принципу диспозитивності, процесуальний закон чітко зазначає у який спосіб суд, слідчий суддя вирішують питання. Таким чином, слідчий суддя має вирішувати питання, які віднесені до його повноважень процесуальним законом і саме в спосіб, передбачений процесуальними нормами.
Відповідно до ч. 7, 8ст. 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26 січня 1993 року № 2939-XIIпозапланові виїзні ревізії суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені цим Законом до підконтрольних установ, проводяться органами державного фінансового контролю за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні.
В силу вимог ст.ст.36,40 КПК Українипрокурор, слідчий за погодженням із прокурором має право звертатися до слідчого судді з клопотаннями про застосування заходів забезпечення кримінального провадження, проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій. Поряд з цим, згідно з положеннями статей131,132 КПК України, до повноважень слідчого судді входить застосування заходів забезпечення кримінального провадження.
Заходами забезпечення кримінального провадження є:1) виклик слідчим, прокурором, судовий виклик і привід; 2) накладення грошового стягнення; 3) тимчасове обмеження у користуванні спеціальним правом; 4) відсторонення від посади; 5) тимчасовий доступ до речей і документів; 6) тимчасове вилучення майна; 7) арешт майна; 8) затримання особи; 9) запобіжні заходи.КПК Українине передбачає такий вид заходів забезпечення кримінального провадження, як надання слідчим суддею дозволу на проведення (призначення) позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності підприємств, чи інших суб`єктів господарювання.
Разом з тим, положенняКПК Українине відносять до компетенції слідчого судді вирішення питання щодо надання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії,ст. 132 КПК Українине передбачає такого заходу кримінального провадження, не регламентує порядок розгляду таких клопотань, обсяг доказування при розгляді такого клопотання, критерії, за якими слідчий суддя повинен визначати достатність підстав для надання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії. ПоложеннямиКПК Українине передбачено повноважень слідчого судді призначати таку ревізію.
Крім того,главою 20 КПК Українивизначено вичерпний перелік слідчих (розшукових) дій, з дозволом на проведення яких слідчий за погодженням з прокурором або прокурор можуть звернутись до слідчого судді.
При цьому, заява про призначення позапланової виїзної ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності установи не входить до переліку слідчих (розшукових) дій, які визначені вглаві 20 КПК України.
Так, призначення позапланової виїзної ревізії не є ні слідчою (розшуковою) дією, ні заходом забезпечення кримінального провадження, з клопотаннями про проведення яких вправі звертатись слідчий за погодженням з прокурором або прокурор до слідчого судді.
Відповідно дост. 19 Конституції Україниоргани державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.
Таким чином, враховуючи, щоКримінальний процесуальний кодекс Українимістить вичерпний перелік слідчих і процесуальних дій, дозвіл на проведення яких надається слідчим суддею у передбаченому ним порядку, і в цьому переліку не закріплено повноважень слідчого судді на призначення позапланових виїзних ревізій суб`єктів господарської діяльності, тому слідчий суддя вважає за необхідне в задоволенні клопотання відмовити.
На підставі наведеного, та керуючись ст.ст.22,93,309,372 КПК України, -
УХВАЛИЛА:
В задоволенні заяви слідчого Козятинського ВП Калинівського ВП ГУНП у Вінницькій області, капітана поліції ОСОБА_3 , про надання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності установи в кримінальному провадженні № 42019021160000029, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 29.10.2019 - відмовити.
Ухвала слідчого судді остаточна, оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя: підпис ОСОБА_1
З оригіналом вірно.
Слідчий суддя - ОСОБА_1
Секретар - ОСОБА_2
Дата документу 15.01.2020
Суд | Козятинський міськрайонний суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 15.01.2020 |
Оприлюднено | 07.02.2023 |
Номер документу | 86933728 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про інші клопотання |
Кримінальне
Козятинський міськрайонний суд Вінницької області
Сорока Д. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні