ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
15 січня 2020 року Справа № 160/10940/19
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого суддіСидоренко Д.В. за участі секретаря судового засіданняКручини Ю.Д. за участі: представника позивача Аркіної Л.О. розглянувши у підготовчому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Оздоровчий центр "Ладушка" до Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 09.08.2019 року №0023441404, -
ВСТАНОВИВ:
05.11.2019 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Оздоровчий центр "Ладушка" до Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області, в якому позивач просить: визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 09.08.2019 року №0023441404, винесене Головним управлінням Державної фіскальної служби у Дніпропетровській областіна підставі Акту №35901/04-36-14-04/34916114 від 01.07.2019 року «Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «ОЦ «Ладушка» , код за ЄДРПОУ 34916114, з питань повноти нарахування плати за землю (орендна плата та/або земельний податок) за земельну ділянку, що перебуває у користуванні ТОВ «ОЦ «Ладушка» на підставі укладеного договору оренди землі площею 0,5812 га (кадастровий номер 1210100000:08:834:0012) за період з 01.01.2017р . по 31.12.2018 р.» .
Ухвалою суду від 08.11.2019 року відкрито провадження у адміністративній справі за правилами загального позовного провадження, та призначено підготовче засідання.
29.11.2019 року від відповідача надійшов відзив на позов.
03.12.2019 року представником позивача подано відповідь на відзив на позов.
Ухвалою суду від 11.12.2019 року в задоволенні клопотання відповідача про залучення третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області відділ у м.Дніпро -відмовлено.
Ухвалою суду від 11.12.2019 року витребувано у Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області оригінал витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 23.07.2018 року №75/130718/03-07 для огляду.
16.12.2019 року Дніпровською міською радою через канцелярію суду подано письмове клопотання про залучення її до участі у адміністративній справі №160/10940/19 в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача.
В обгрунтування поданого клопотання Дніпровська міська рада зазначає, що предметом даного спору є оскарження податкового повідомлення рішення від 09.08.2019 року №0023441404, прийнятого Головним управлінням Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області на підставі Акту №35901/04-36-14-04/34916114 від 01.07.2019 року. Враховуючи, що відповідно до норм Земельного кодексу України та Податкового кодексу України використання землі в Україні є платним, а підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки, тобто плата за землю, встановлення пільг та розмірів сплати відноситься до повноважень органів місцевого самоврядування, а саме Дніпровської міської ради, з метою повного та всебічного розгляду справи представник просить залучити її до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача.
У підготовче засідання, призначене на 15.01.2020 року, з`явився представник позивача.
Представник відповідача до суду не з`явився, про день, час та місце підготовчого засідання відповідач повідомлений належним чином, що підтверджується матеріалами справи.
Судом поставлено на розгляд клопотання Дніпровської міської ради щодо залучення третьої особи.
Представник позивача щодо залучення третьої особи до участі у справі заперечувала.
Дослідивши матеріали адміністративної справи, враховуючи позицію представника позивача, суд зазначає наступне.
Відповідно до ч.2 ст.49 КАС України, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.
Згідно з ч.4 ст.49 КАС України, у заявах про залучення третіх осіб і у заявах третіх осіб про вступ у справу на стороні позивача або відповідача зазначається, на яких підставах третіх осіб належить залучити до участі у справі.
Так, предметом даного спору є податкове повідомлення рішення від 09.08.2019 року №0023441404, прийняте Головним управлінням Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області на підставі Акту №35901/04-36-14-04/34916114 від 01.07.2019 року "Про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "ОЦ "ЛАДУШКА" (код ЄДРПОУ 34916114), з питань повноти нарахування плати за землю (орендна плата та/або земельний податок) за земельну ділянку, що перебуває в користуванні ТОВ "ОЦ "ЛАДУШКА" на підставі укладеного договору оренди землі: площею 0,5812 га (кадастровий номер - 1210100000:08:834:0012) за період з 01.01.2017 по 31.12.2018 рр.
Підставою залучення до участі у справі третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору є обгрунтоване припущення, що рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки
Відповідно до ч.5 ст. 49 КАС України, про залучення третіх осіб до участі у справі суд постановляє ухвалу, в якій зазначає, на які права чи обов`язки такої особи та яким чином може вплинути рішення суду у справі.
Так, згідно із ст.206 Земельного кодексу України, використання землі в Україні є платним. Об`єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.
Відповідно до ч.1 ст.288 Податкового кодексу України (далі - ПК України), підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.
Плата за землю, встановлення пільг та розмірів сплати, відповідно до вимог Податкового кодексу України, відноситься до повноважень органів місцевого самоврядування, а саме Дніпровської міської ради.
Пунктом 289.1 ст.289 ПК України передбачено, що для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин здійснює управління у сфері оцінки земель та земельних ділянок.
Відповідно до ст.144 Конституції України, органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території.
Статтею 142 Конституції України встановлено, що матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об`єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад.
Згідно із ст.145 Конституції України, права місцевого самоврядування захищаються в судовому порядку.
Відповідно до ст.23 Закону України Про оцінку земель , технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою.
Отже, для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок. Дніпровською міською радою 15.07.2015 прийнято рішення №4/65 Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м. Дніпропетровська , яким введено в дію нормативну грошову оцінку земель м.Дніпропетровська, базовою вартістю 1 кв.м. землі - 306,35 грн. Також вказано, що нормативна грошова оцінка земель м.Дніпропетровська підлягає щорічній індексації відповідно до вимог чинного законодавства.
З урахуванням вищевикладеного, суд вважає клопотання таким, що підлягає задоволенню, тому залучає до участі у адміністративній справі №160/10940/19 в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача - Дніпровську міську раду.
Керуючись статтею 49 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Залучити до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Дніпровську міську раду (пр-т Дмитра Яворницького, буд.75, м.Дніпро, 49000; код ЄДРПОУ 26510514).
Встановити третій особі п`ятиденний строк, з дня отримання данної ухвали, для надання пояснень щодо позовних вимог.
Ухвала окремому оскарженню не підлягає.
Повний текст ухвали складено 20.01.2020 року.
Суддя Д.В. Сидоренко
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.01.2020 |
Оприлюднено | 22.01.2020 |
Номер документу | 86992623 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Коренев Андрій Олексійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Коренев Андрій Олексійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні