РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
14 січня 2020 року м. Рівне №460/3010/19
Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Недашківської К.М., за участю: секретаря судового засідання Самкової Т.А.; представника позивача - адвоката Гладюк Т.В.; представника відповідача - Шеремети В.О.; розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Склоресурс до Головного управління ДПС у Рівненській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення.
До Рівненського окружного адміністративного суду надійшов позов Товариства з обмеженою відповідальністю Склоресурс (далі іменується - позивач) до Головного управління ДФС у Рівненській області (далі іменується - відповідач), в якому позивач просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 17.10.2019 №00000283305, яким збільшено суму грошового зобов`язання по податку на доходи фізичних осіб у розмірі 777152 грн. 69 коп., у тому числі: 552681,69 грн. - штрафні санкції, 224471,00 - пеня.
Заяви по суті справи.
Позовна заява обґрунтована тим, що платником податків у червні 2019 року виявлено, що у період з 14.09.2018 по 03.06.2019 сплачені суми податку на доходи фізичних осіб у розмірі 1649411,87 грн. помилково зараховані на рахунок військового збору у зв`язку з технічними помилками (описками), допущеними у платіжних дорученнях щодо номера рахунку. Позивач звертався до фіскального органу з відповідними заявами та скаргами з метою врегулювання ситуації щодо помилкової сплати податку на невірний рахунок. В подальшому, позивач був змушений звернутися до фіскального органу із заявою про проведення позапланової перевірки. За результатами такої перевірки фіскальним органом винесено податкове повідомлення-рішення про визначення суми штрафу і пені за несвоєчасну сплату податку на доходи фізичних осіб. Позивач вважає таке рішення протиправним, оскільки не допускав податкового правопорушення, що мало б наслідком притягнення до відповідальності за статтею 126 Податкового кодексу України щодо сплати штрафу, та статтею 129 Податкового кодексу України щодо нарахування пені. Просив задовольнити позов повністю.
Відзив на позовну заяву обґрунтований тим, що за наслідками позапланової перевірки виявлено порушення платником податків норм законодавства щодо несвоєчасної сплати податку на доходи фізичних осіб, як податковим агентом. Позивач зі свого розрахункового рахунку № НОМЕР_1 в АТ Укрсиббанк , МФО 38043480 здійснив сплату податку на доходи фізичних осіб із заробітної плати, зазначивши у графі призначення платежу : код платника податку 34629505, код платежу - 11010100 (податок на доходи з фізичних осіб), однак невірно зазначив номер рахунку отримувача, а саме: №31110063017003 (військовий збір). Відповідач вказує, що норми Податкового кодексу України не містять будь-яких винятків щодо кола порушень податкового законодавства в порядку сплати (перерахування) податку на доходи фізичних осіб, а тому дії платника податків мають ознаки податкового правопорушення і є підставою для притягнення до відповідальності у вигляді штрафу та пені. Просив відмовити позивачу у задоволенні позовних вимог повністю.
Ухвалою суду від 04.11.2019 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі, та призначено справу до розгляду за правилами загального позовного провадження у підготовчому засіданні на 28.11.2019.
Ухвалою суду від 28.11.2019, постановленою без виходу до нарадчої кімнати (протокол судового засідання (а.с. 44 том 2)), у підготовчому засіданні оголошено перерву до 12.12.2019.
Ухвалою суду від 12.12.2019, постановленою без виходу до нарадчої кімнати (протокол судового засідання (а.с. 181 том 2)), закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті у відкритому судовому засіданні на 14.01.2020.
У судове засідання прибув представник позивача, підтримав заявлені позовні вимоги , та просив суд задовольнити позов у повному обсязі.
До суду також прибув представник відповідача, заперечив проти позову та просив суд відмовити позивачу у задоволенні позовних вимог повністю.
На підставі статей 243, 250 КАС України, вступна та резолютивна частини рішення проголошені у судовому засіданні 14.01.2020.
Відповідно до частини першої статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Суд при вирішенні справи керується принципами верховенства права, законності, рівності усіх учасників адміністративного процесу перед законом і судом, змагальності сторін, диспозитивності та офіційного з`ясування всіх обставин, гласності і відкритості адміністративного процесу.
Розглянувши матеріали та з`ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, суд
В С Т А Н О В И В:
Товариством з обмеженою відповідальністю Склоресурс у червні 2019 року виявлено, що у період з 14.09.2018 по 03.06.2019 сплачені суми податку на доходи фізичних осіб у розмірі 1649411,87 грн. помилково зараховані на рахунок військового збору у зв`язку з технічними помилками (описками), допущеними у платіжних дорученнях щодо номера рахунку.
Платник податків звернувся до Дубенського управління ГУ ДФС у Рівненській області із заявою від 11.06.2019 №323 (вх. від 11.06.2019), в якій просив помилково сплачені кошти у розмірі 1649411,87 грн. на рахунок № НОМЕР_2 з вірно вказаним призначенням прибутковий податок з зарплати , перерахувати на належний рахунок № НОМЕР_3 (а.с. 15 том 1).
За результатами розгляду заяви, платник податків отримав лист від 24.06.2019 №7551/10/17-00-51-13, де повідомлялося, що згідно долучених до заяви копій платіжних доручень та інтегрованої картки платника податків ф. №15 кошти в сумі 1649411,87 грн. надійшли на бюджетний рахунок № НОМЕР_2 - військовий збір, що сплачується податковими агентами із доходів у вигляді заробітної плати (код платежу 11011000); повернення коштів по військовому збору (КБК 11011000) можливе лише після підтвердження помилково сплачених коштів за результатами проведеної документальної перевірки; відтак заява платника податків від 11.06.2019 №323 залишається без розгляду (а.с. 22 том 1).
Не погоджуючись з такими висновками Дубенського управління ГУ ДФС у Рівненській області, платник податків подав до Головного управління ДФС у Рівненській області скаргу від 09.07.2019 №346, в якій просив скасувати рішення Дубенського управління ГУ ДФС у Рівненській області від 24.06.2019 щодо залишення заяви без розгляду та задовольнити заяву платника податків щодо перерахування помилково сплачених коштів на належний рахунок (а.с. 23 том 1).
У скарзі платник податків вказував, зокрема, на відсутність правових підстав для проведення позапланової перевірки у даному випадку.
За результатами розгляду скарги платника податків від 09.07.2019 №346, Головним управлінням ДФС у Рівненській області сформовано лист від 08.08.2019 Щодо розгляду скарги , де зазначено про необхідність проведення документальної перевірки щодо можливості повернення коштів по військовому збору (а.с. 28 том 1).
Платник податків звернувся до фіскального органу з листом від 10.09.2019 №471, в якому просив при проведенні документальної позапланової виїзної перевірки з питань повноти та своєчасності сплати податку на доходи фізичних осіб та військового збору у зв`язку з допущенням помилок при сплаті податку, врахувати позицію, сформовану Верховним Судом, щодо відповідальності податкового агента, який не забезпечив своєчасного перерахування податкового зобов`язання через помилки, допущені у платіжних дорученнях (а.с. 30 том 1).
На підставі листа Товариства з обмеженою відповідальністю Склоресурс від 06.09.2019 №460, наказу від 06.09.2019 №81 та направлення від 06.09.2019 №17/17-00-33-05, ревізором-інспектором Головного управління ДФС у Рівненській області проведено документальну позапланову виїзну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю Склоресурс , за результатами якої складено Акт Про результати позапланової виїзної перевірки ТОВ Склоресурс , код ЄДРПОУ 34629505, з питань повноти та своєчасності сплати податку на доходи фізичних осіб та військового збору за період з 01.04.2018 по 09.09.2019 від 24.09.2019 №66/17-00-33-05/34629505 (далі іменується - Акт перевірки) (а.с. 31 том 1).
Платником податків подані Заперечення від 02.10.2019 №507 на Акт перевірки (а.с. 63 том 1), за результатами розгляду яких фіскальним органом надана відповідь від 11.10.2019 про викладення висновків Акта перевірки в іншій редакції (а.с. 66 том 1).
На підставі Акта перевірки фіскальним органом сформоване податкове повідомлення-рішення від 17 жовтня 2019 року №00000283305, відповідно до якого збільшено суму грошового зобов`язання з податків та зборів, у тому числі з податку на доходи фізичних осіб, пені, у загальному розмірі 777152,69 коп., у тому числі: 552681,69 грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами), 224471,00 грн. - пеня (далі іменується - ППР №00000283305) (а.с. 72 том 1).
Перевіривши правову та фактичну обґрунтованість мотивів, покладених суб`єктом владних повноважень в основу оскаржуваного рішення - ППР №00000283305, на відповідність вимогам частини другої статті 2 КАС України, яка визначає, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку; суд зазначає наступне.
Актом перевірки встановлено порушення платником податків підпункту 14.1.180, підпункту 14.1.156, підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14, пункту 31.1 статті 31, пункту 54.2 статті 54, абзацу 2 пункту 57.1 статті 57, пункту 87.9, статті 87, пункту 168.1 статті 168, пункту 171.1 статті 171 та підпункту а пункту 176.2 статті 176 Податкового кодексу України (далі іменується - ПК України), за якими встановлено:
- утриманий з виплачених доходів на користь платників податків, але не перерахований до бюджету станом на 24.09.2019 та на дату завершення перевірки податок на доходи фізичних осіб в сумі 1498525,37 грн.;
- несплата (неперерахування) до бюджету податковим агентом узгоджених сум належного до сплати податку на доходи фізичних осіб, у випадках коли виплата доходу на користь платників податків передувала сплаті податку;
- неподання податковим агентом платіжних доручень для перерахування належного до сплати податку на доходи фізичних осіб за граничними термінами сплати податку до бюджету в сумі 2763408,25 грн., передбаченими пунктом 168.1 статті 168 ПК України, а саме: 14.09.2018 в сумі 94,45 грн., 17.09.2018 в сумі 586,58 грн., 19.09.2018 в сумі 628,94 грн., 21.09.2018 в сумі 1299,8 грн., 24.09.2018 в сумі 37520,44 грн., 25.09.2018 в сумі 4506,68 грн., 02.10.2018 в сумі 713,66 грн., 03.10.2018 в сумі 92,05 грн., 04.10.2018 в сумі 2344,77 грн., 08.10.2018 в сумі 83972,38 грн., 09.10.2018 в сумі 364,95 грн., 12.10.2018 в сумі 342,34 грн., 16.10.2018 в сумі 362,5 грн., 19.10.2018 в сумі 38462,93 грн., 22.10.2018 в сумі 2972,73 грн., 26.10.2018 в сумі 1602,3 грн., 01.11.2018 в сумі 959,99 грн., 02.11.2018 в сумі 1564,2 грн., 05.11.2018 в сумі 539,25 грн., 06.11.2018 в сумі 96513,73 грн., 07.11.2018 в сумі 11408,28 грн., 09.11.2018 в сумі 360,78 грн., 12.11.2018 в сумі 844,87 грн., 13.11.2018 в сумі 418,86 грн., 16.11.2018 в сумі 1125,7 грн., 20.11.2018 в сумі 413,06 грн., 21.11.2018 в сумі 65325,47 грн., 23.11.2018 в сумі 1029,08 грн., 29.11.2018 в сумі 674,76 грн., 05.12.2018 в сумі 600,22 грн., 06.12.2018 в сумі 2519,31 грн., 07.12.2018 в сумі 97412,72 грн., 10.12.2018 в сумі 10650,43 грн., 14.12.2018 в сумі 988,17 грн., 17.12.2018 в сумі 888,32 грн., 20.12.2018 в сумі 61356,91 грн., 21.12.2018 в сумі 6455,86 грн., 27.12.2018 в сумі 810,23 грн., 29.12.2018 в сумі 1169,04 грн., 03.01.2019 в сумі 1056,09 грн., 04.01.2019 в сумі 101896,66 грн., 09.01.2019 в сумі 12583,48 грн., 10.01.2019 в сумі 574,49 грн., 11.01.2019 в сумі 1852,05 грн., 15.01.2019 в сумі 1008,44 грн., 17.01.2019 в сумі 523,69 грн., 18.01.2019 в сумі 70080,36 грн., 21.01.2019 в сумі 7350,5 грн., 22.01.2019 в сумі 592,62 грн., 25.01.2019 в сумі 603,98 грн., 30.01.2019 в сумі 151,98 грн., 31.01.2019 в сумі 2409,74 грн., 01.02.2019 в сумі 555,5 грн., 04.02.2019 в сумі 3651,25 грн., 05.02.2019 в сумі 869,84 грн., 07.02.2019 в сумі 123854,39 грн., 08.02.2019 в сумі 16488,24 грн., 12.02.2019 в сумі 965,27 грн., 13.02.2019 в сумі 1482,57 грн., 15.02.2019 в сумі 3349,38 грн., 19.02.2019 в сумі 1447,21 грн., 20.02.2019 в сумі 4856,87 грн., 21.02.2019 в сумі 75756,52 грн., 22.02.2019 в сумі 928,9 грн., 25.02.2019 в сумі 1075,48 грн., 26.02.2019 в сумі 621,68 грн., 28.02.2019 в сумі 850,37 грн., 04.03.2019 в сумі 1318,35 грн., 06.03.2019 в сумі 121781,03 грн., 07.03.2019 в сумі 13295,17 грн., 15.03.2019 в сумі 1106,75 грн., 19.03.2019 в сумі 1431,43 грн., 21.03.2019 в сумі 74323,9 грн., 22.03.2019 в сумі 6748,19 грн., 25.03.2019 в сумі 1909,91 грн., 27.03.2019 в сумі 11,64 грн., 01.04.2019 в сумі 59,51 грн., 02.04.2019 в сумі 566,56 грн., 03.04.2019 в сумі 241,33грн., 05.04.2019 в сумі 119554,2 грн., 08.04.2019 в сумі 8966,59 грн., 09.04.2019 в сумі 472,92 грн., 11.04.2019 в сумі 1064,14 грн., 12.04.2019 в сумі 1496,38 грн., 15.04.2019 в сумі 36,05 грн., 17.04.2019 в сумі 84,48 грн., 18.04.2019 в сумі 1329,88 грн., 19.04.2019 в сумі 78,45 грн., 22.04.2019 в сумі 74600,13 грн., 23.04.2019 в сумі 3390,09 грн., 25.04.2019 в сумі 1742,16 грн., 26.04.2019 в сумі 1784,42 грн., 03.05.2019 в сумі 1609,4 грн., 07.05.2019 в сумі 154899,81 грн., 08.05.2019 в сумі 448,06 грн., 10.05.2019 в сумі 1097,74 грн., 17.05.2019 в сумі 1740,15 грн., 20.05.2019 в сумі 953,32 грн., 22.05.2019 в сумі 79379,44 грн., 23.05.2019 в сумі 703,26 грн., 24.05.2019 в сумі 432,43 грн., 30.05.2019 в сумі 1224,11 грн., 31.05.2019 в сумі 1342,76 грн., 03.06.2019 в сумі 1889,19 грн., 05.06.2019 в сумі 6292,68 грн., 06.06.2019 в сумі 1237,15 грн., 07.06.2019 в сумі 208778,09 грн., 10.06.2019 в сумі 1899,63 грн., 11.06.2019 в сумі 10946,63 грн., 14.06.2019 в сумі 3279,43 грн., 18.06.2019 в сумі 3070,91 грн., 21.06.2019 в сумі 71374,14 грн., 24.06.2019 в сумі 5869,57 грн., 25.06.2019 в сумі 1527,12 грн., 27.06.2019 в сумі 3153,86 грн., 01.07.2019 в сумі 1620,32 грн., 02.07.2019 в сумі 780,28 грн., 03.07.2019 в сумі 1200,03 грн., 05.07.2019 в сумі 160711,89 грн., 08.07.2019 в сумі 9695,17 грн., 09.07.2019 в сумі 1409,92 грн., 12.07.2019 в сумі 3729,92 грн., 15.07.2019 в сумі 909,99 грн., 16.07.2019 в сумі 722,82 грн., 17.07.2019 в сумі 1339,71 грн., 19.07.2019 в сумі 76107,47 грн., 22.07.2019 в сумі 4456,1 грн., 24.07.2019 в сумі 334,82 грн., 26.07.2019 в сумі 3135,34 грн., 29.07.2019 в сумі 457,84 грн., 30.07.2019 в сумі 559,89 грн., 31.07.2019 в сумі 367,75 грн., 02.08.2019 в сумі 5831,35 грн., 06.08.2019 в сумі 519,05 грн., 07.08.2019 в сумі 176317,98 грн., 08.08.2019 в сумі 10429,63 грн., 09.08.2019 в сумі 9827,79 грн., 12.08.2019 в сумі 431,68 грн., 14.08.2019 в сумі 47,28 грн., 16.08.2019 в сумі 3231,82 грн., 21.08.2019 в сумі 209,99 грн., 22.08.2019 в сумі 63804,97 грн., 23.08.2019 в сумі 12409,26 грн., 27.08.2019 в сумі 2106,01 грн., 28.08.2019 в сумі 250,6 грн., 30.08.2019 в сумі 2327,49 грн., 04.09.2019 в сумі 881,38 грн., 05.09.2019 в сумі 58,34 грн., 06.09.2019 в сумі 229307,55 грн.
За результатами розгляду заперечень на Акт перевірки, фіскальним органом змінено формулювання висновків Акта перевірки, яке викладене у наступній редакції щодо порушення:
підпункту 14.1.180, підпункту 14.1.156, підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14, пункту 31.1 статті 31, пункту 54.2 статті 54, абзацу 2 пункту 57.1 статті 57, пункту 87.9, статті 87, пункту 168.1 статті 168, пункту 171.1 статті 171 та підпункту а пункту 176.2 статті 176 Податкового кодексу України, за якими встановлено:
- несплата (неперерахування) до бюджету податковим агентом узгоджених сум належного до сплати податку на доходи фізичних осіб, у випадках коли виплата доходу на користь платників податків відбувалася під час сплати податку;
- неподання податковим агентом ТОВ Склоресурс платіжних доручень, належного до сплати податку на доходи фізичних осіб під час виплати доходу на користь платників податків за граничними термінами сплати податку на доходи фізичних осіб до бюджету, передбаченими пунктом 168.1 статті 168 ПК України, а саме: 14.09.2018 в сумі 94,45 грн., 17.09.2018 в сумі 586,58 грн., 19.09.2018 в сумі 628,94 грн., 21.09.2018 в сумі 1299,8 грн., 24.09.2018 в сумі 37520,44 грн., 25.09.2018 в сумі 4506,68 грн., 02.10.2018 в сумі 713,66 грн., 03.10.2018 в сумі 92,05 грн., 04.10.2018 в сумі 2344,77 грн., 08.10.2018 в сумі 83972,38 грн., 09.10.2018 в сумі 364,95 грн., 12.10.2018 в сумі 342,34 грн., 16.10.2018 в сумі 362,5 грн., 19.10.2018 в сумі 38462,93 грн., 22.10.2018 в сумі 2972,73 грн., 26.10.2018 в сумі 1602,3 грн., 01.11.2018 в сумі 959,99 грн., 02.11.2018 в сумі 1564,2 грн., 05.11.2018 в сумі 539,25 грн., 06.11.2018 в сумі 96513,73 грн., 07.11.2018 в сумі 11408,28 грн., 09.11.2018 в сумі 360,78 грн., 12.11.2018 в сумі 844,87 грн., 13.11.2018 в сумі 418,86 грн., 16.11.2018 в сумі 1125,7 грн., 20.11.2018 в сумі 413,06 грн., 21.11.2018 в сумі 65325,47 грн., 23.11.2018 в сумі 1029,08 грн., 29.11.2018 в сумі 674,76 грн., 05.12.2018 в сумі 600,22 грн., 06.12.2018 в сумі 2519,31 грн., 07.12.2018 в сумі 97412,72 грн., 10.12.2018 в сумі 10650,43 грн., 14.12.2018 в сумі 988,17 грн., 17.12.2018 в сумі 888,32 грн., 20.12.2018 в сумі 61356,91 грн., 21.12.2018 в сумі 6455,86 грн., 27.12.2018 в сумі 810,23 грн., 29.12.2018 в сумі 1169,04 грн., 03.01.2019 в сумі 1056,09 грн., 04.01.2019 в сумі 101896,66 грн., 09.01.2019 в сумі 12583,48 грн., 10.01.2019 в сумі 574,49 грн., 11.01.2019 в сумі 1852,05 грн., 15.01.2019 в сумі 1008,44 грн., 17.01.2019 в сумі 523,69 грн., 18.01.2019 в сумі 70080,36 грн., 21.01.2019 в сумі 7350,5 грн., 22.01.2019 в сумі 592,62 грн., 25.01.2019 в сумі 603,98 грн., 30.01.2019 в сумі 151,98 грн., 31.01.2019 в сумі 2409,74 грн., 01.02.2019 в сумі 555,5 грн., 04.02.2019 в сумі 3651,25 грн., 05.02.2019 в сумі 869,84 грн., 07.02.2019 в сумі 123854,39 грн., 08.02.2019 в сумі 16488,24 грн., 12.02.2019 в сумі 965,27 грн., 13.02.2019 в сумі 1482,57 грн., 15.02.2019 в сумі 3349,38 грн., 19.02.2019 в сумі 1447,21 грн., 20.02.2019 в сумі 4856,87 грн., 21.02.2019 в сумі 75756,52 грн., 22.02.2019 в сумі 928,9 грн., 25.02.2019 в сумі 1075,48 грн., 26.02.2019 в сумі 621,68 грн., 28.02.2019 в сумі 850,37 грн., 04.03.2019 в сумі 1318,35 грн., 06.03.2019 в сумі 121781,03 грн., 07.03.2019 в сумі 13295,17 грн., 15.03.2019 в сумі 1106,75 грн., 19.03.2019 в сумі 1431,43 грн., 21.03.2019 в сумі 74323,9 грн., 22.03.2019 в сумі 6748,19 грн., 25.03.2019 в сумі 1909,91 грн., 27.03.2019 в сумі 11,64 грн., 01.04.2019 в сумі 59,51 грн., 02.04.2019 в сумі 566,56 грн., 03.04.2019 в сумі 241,33грн., 05.04.2019 в сумі 119554,2 грн., 08.04.2019 в сумі 8966,59 грн., 09.04.2019 в сумі 472,92 грн., 11.04.2019 в сумі 1064,14 грн., 12.04.2019 в сумі 1496,38 грн., 15.04.2019 в сумі 36,05 грн., 17.04.2019 в сумі 84,48 грн., 18.04.2019 в сумі 1329,88 грн., 19.04.2019 в сумі 78,45 грн., 22.04.2019 в сумі 74600,13 грн., 23.04.2019 в сумі 3390,09 грн., 25.04.2019 в сумі 1742,16 грн., 26.04.2019 в сумі 1784,42 грн., 03.05.2019 в сумі 1609,4 грн., 07.05.2019 в сумі 154899,81 грн., 08.05.2019 в сумі 448,06 грн., 10.05.2019 в сумі 1097,74 грн., 17.05.2019 в сумі 1740,15 грн., 20.05.2019 в сумі 953,32 грн., 22.05.2019 в сумі 79379,44 грн., 23.05.2019 в сумі 703,26 грн., 24.05.2019 в сумі 432,43 грн., 30.05.2019 в сумі 1224,11 грн., 31.05.2019 в сумі 1342,76 грн., 03.06.2019 в сумі 1889,19 грн., 05.06.2019 в сумі 6292,68 грн., 06.06.2019 в сумі 1237,15 грн., 07.06.2019 в сумі 208778,09 грн., 10.06.2019 в сумі 1899,63 грн., 11.06.2019 в сумі 10946,63 грн., 14.06.2019 в сумі 3279,43 грн., 18.06.2019 в сумі 3070,91 грн., 21.06.2019 в сумі 71374,14 грн., 24.06.2019 в сумі 5869,57 грн., 25.06.2019 в сумі 1527,12 грн., 27.06.2019 в сумі 3153,86 грн., 01.07.2019 в сумі 1620,32 грн., 02.07.2019 в сумі 780,28 грн., 03.07.2019 в сумі 1200,03 грн., 05.07.2019 в сумі 160711,89 грн., 08.07.2019 в сумі 9695,17 грн., 09.07.2019 в сумі 1409,92 грн., 12.07.2019 в сумі 3729,92 грн., 15.07.2019 в сумі 909,99 грн., 16.07.2019 в сумі 722,82 грн., 17.07.2019 в сумі 1339,71 грн., 19.07.2019 в сумі 76107,47 грн., 22.07.2019 в сумі 4456,1 грн., 24.07.2019 в сумі 334,82 грн., 26.07.2019 в сумі 3135,34 грн., 29.07.2019 в сумі 457,84 грн., 30.07.2019 в сумі 559,89 грн., 31.07.2019 в сумі 367,75 грн., 02.08.2019 в сумі 5831,35 грн., 06.08.2019 в сумі 519,05 грн., 07.08.2019 в сумі 176317,98 грн., 08.08.2019 в сумі 10429,63 грн., 09.08.2019 в сумі 9827,79 грн., 12.08.2019 в сумі 431,68 грн., 14.08.2019 в сумі 47,28 грн., 16.08.2019 в сумі 3231,82 грн., 21.08.2019 в сумі 209,99 грн., 22.08.2019 в сумі 63804,97 грн., 23.08.2019 в сумі 12409,26 грн., 27.08.2019 в сумі 2106,01 грн., 28.08.2019 в сумі 250,6 грн., 30.08.2019 в сумі 2327,49 грн., 04.09.2019 в сумі 881,38 грн., 05.09.2019 в сумі 58,34 грн., 06.09.2019 в сумі 229307,55 грн. .
Таким чином, з висновків Акта перевірки виключено формулювання утриманий з виплачених доходів на користь платників податків, але не перерахований до бюджету станом на 24.09.2019 та на дату завершення перевірки податок на доходи фізичних осіб в сумі 1498525,37 грн. ; змінено формулювання у випадках коли виплата доходу на користь платників податків передувала сплаті податку на у випадках, коли виплата доходу на користь платників податків відбувалася під час сплати податку ; виключено зазначення суми 2763408,25 грн. .
Суть спору в межах даної адміністративної справи полягає у тому, що фіскальним органом нараховані штрафні санкції та пеня внаслідок несплати (неперерахування) до бюджету податковим агентом узгоджених сум належного до сплати податку на доходи фізичних осіб, у випадках коли виплата доходу на користь платників податків відбувалася під час сплати податку. В свою чергу, позивач вказує на відсутність правових підстав для винесення ППР №00000283305, оскільки при своєчасній сплаті податку на доходи фізичних осіб з вказанням у платіжних дорученнях вірних сум та призначення платежу, кошти помилково перераховані на невірно зазначений рахунок військового збору.
Суд зазначає, що оскаржуваним ППР №00000283305 не збільшувалася сума грошового зобов`язання зі сплати податку на доходи фізичних осіб за основним податковим зобов`язанням , а лише визначено суму штрафних санкцій та пені.
За правилами підпункту 14.1.180. пункту 14.1 статті 14 ПК України, податковий агент щодо податку на доходи фізичних осіб - юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ), самозайнята особа, представництво нерезидента - юридичної особи, інвестор (оператор) за угодою про розподіл продукції, які незалежно від організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками та/або форми нарахування (виплати, надання) доходу (у грошовій або негрошовій формі) зобов`язані нараховувати, утримувати та сплачувати податок, передбачений розділом IV цього Кодексу, до бюджету від імені та за рахунок фізичної особи з доходів, що виплачуються такій особі, вести податковий облік, подавати податкову звітність контролюючим органам та нести відповідальність за порушення його норм в порядку, передбаченому статтею 18 та розділом IV цього Кодексу.
Грошове зобов`язання щодо суми податкових зобов`язань з податку, що підлягає утриманню та сплаті (перерахуванню) до бюджету в разі нарахування/виплати доходу на користь платника податку - фізичної особи, вважається узгодженим податковим агентом або платником податку, який отримує доходи не від податкового агента, в момент виникнення податкового зобов`язання, який визначається за календарною датою, встановленою розділом IV цього Кодексу для граничного строку сплати податку до відповідного бюджету (пункт 54.2 статті 54 ПК України).
Податковий агент зобов`язаний сплатити суму податкового зобов`язання (суму нарахованого (утриманого) податку), самостійно визначеного ним з доходу, що виплачується на користь платника податку - фізичної особи та за рахунок такої виплати, у строки, передбачені цим Кодексом (абзац 2 пункту 57.1 статті 57 ПК України).
Оподаткування доходів, нарахованих (виплачених, наданих) платнику податку податковим агентом (пункт 168.1 статті 168 ПК України).
Податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов`язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в статті 167 цього Кодексу (підпункт 168.1.1 пункту 168.1 статті 168 ПК України).
Податок сплачується (перераховується) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки приймають платіжні документи на виплату доходу лише за умови одночасного подання розрахункового документа на перерахування цього податку до бюджету (підпункт 168.1.2. пункту 168.1 статті 168 ПК України).
Якщо оподатковуваний дохід надається у негрошовій формі чи виплачується готівкою з каси податкового агента, податок сплачується (перераховується) до бюджету протягом трьох банківських днів з дня, що настає за днем такого нарахування (виплати, надання) (підпункт 168.1.4 пункту 168.1 статті 168 ПК України).
Для цілей цього розділу та пункту 54.2 статті 54 цього Кодексу під терміном граничний термін сплати до бюджету податку розуміються строки сплати податку, визначені цим пунктом (підпункт 168.1.6 пункту 168.1 статті 168 ПК України).
Юридична особа за своїм місцезнаходженням та місцезнаходженням не уповноважених сплачувати податок відокремлених підрозділів, відокремлений підрозділ, який уповноважений нараховувати, утримувати і сплачувати (перераховувати) до бюджету податок, за своїм місцезнаходженням одночасно з поданням документів на отримання коштів для виплати належних платникам податку доходів, сплачує (перераховує) суми утриманого податку на відповідні рахунки, відкриті в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів за місцезнаходженням відокремлених підрозділів, а у випадках, передбачених цим Кодексом, - за місцезнаходженням земельних ділянок, земельних часток (паїв), виділених або не виділених в натурі (на місцевості) (абзац 1 підпункту 168.4.4. пункту 168.4. статті 168 ПК України).
Відповідальність за своєчасне та повне перерахування сум податку до відповідного бюджету несе юридична особа або її відокремлений підрозділ, що нараховує (виплачує) оподатковуваний дохід (підпункт 168.4.7. пункту 168.4 статті 168 ПК України).
Відповідно до підпункту а пункту 176.2. статті 176 ПК України, особи, які відповідно до цього Кодексу мають статус податкових агентів, зобов`язані: своєчасно та повністю нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) до бюджету податок з доходу, що виплачується на користь платника податку та оподатковується до або під час такої виплати за її рахунок.
В матеріалах справи містяться платіжні доручення (а.с. 79-225 том 1) згідно реєстру, що вказаний у Розрахунку податкового зобов`язання та штрафних санкції (а.с. 73 том 1).
Усі без винятку платіжні доручення містять зазначення належних до сплати сум податку на доходи фізичних осіб та подані у строки, встановлені нормами ПК України; призначення платежу прибутковий податок з зарплати та прибутковий податок з авансу . Проте, з невірним зазначенням номера рахунку.
Як вбачається зі змісту оскаржуваного ППР №00000283305, штрафні санкції застосовані на підставі пункту 126.1 статті 126 ПК України.
Відповідно до пункту 126.1. статті 126 ПК України, у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов`язання (крім випадків, передбачених пунктом 126.2 цієї статті) протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Зі змісту Розрахунку податкового зобов`язання та штрафних санкцій (а.с. 73 том 1) вбачається, що штраф визначений у розмірі 20% - 552681,69 грн.
За правилами пункту 129.1. статті 129 ПК України нарахування пені розпочинається: при нарахуванні суми грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов`язання, визначеного цим Кодексом (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження); при нарахуванні суми податкового зобов`язання, визначеного контролюючим органом у випадках, не пов`язаних з проведенням податкових перевірок, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання (в тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження); при нарахуванні суми податкового зобов`язання, визначеного платником податків або податковим агентом, у тому числі у разі внесення змін до податкової звітності внаслідок самостійного виявлення платником податків помилок відповідно до статті 50 цього Кодексу, - після спливу 90 календарних днів (270 календарних днів у разі здійснення платником податків самостійного коригування відповідно до підпункту 39.5.4 пункту 39.5 статті 39 цього Кодексу), наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання.
Зі змісту Розрахунку пені по ПДФО (а.с. 75 том 1) вбачається, що позивачу також нарахована пеня - 224471,00 грн. за несвоєчасну сплату податкових зобов`язань.
Вирішуючи питання щодо відповідності сум сплаченого позивачем податку на доходи фізичних осіб дійсному (належному) розміру грошових зобов`язань, та чи помилкове перерахування податку здійснено у строки та у розмірах, встановлених нормами ПК України, суд зазначає, що Акт перевірки не містить жодних обґрунтувань щодо невідповідності таких сум чи порушення позивачем строків і розмірів сплати податку. У даному випадку йдеться виключно про зарахування сум податку на доходи фізичних осіб на неправильний рахунок - рахунок військовий збір .
На підтвердження дотримання платником податків розміру та строків сплати податку на доходи фізичних осіб суду надано Реєстр сплати ПДФО за період з 14.09.2018 по 03.06.2019, зі змісту якого вбачається, що ПДФО нараховано та сплачено у належних розмірах та у строки, встановлені нормами ПК України (а.с. 226 том 1).
Судом встановлено, що позивач зі свого розрахункового рахунку № НОМЕР_1 в АТ Укрсиббанк , МФО 38043480 здійснив сплату податку на доходи фізичних осіб із заробітної плати, зазначивши у графі призначення платежу : код платника податку 34629505, код платежу - 11010100 (податок на доходи з фізичних осіб), однак невірно зазначив номер рахунку отримувача, а саме: № НОМЕР_2 (військовий збір).
При чому, суд зазначає, що платник податків вживав належних та необхідних заходів для виправлення допущених помилок: платник податків звернувся до Дубенського управління ГУ ДФС у Рівненській області із заявою від 11.06.2019 №323 (вх. від 11.06.2019), в якій просив помилково сплачені кошти у розмірі 1649411,87 грн. на рахунок № НОМЕР_2 з вірно вказаним призначенням прибутковий податок з зарплати , перерахувати на належний рахунок № НОМЕР_3 ; платник податків подав до Головного управління ДФС у Рівненській області скаргу від 09.07.2019 №346, в якій просив скасувати рішення Дубенського управління ГУ ДФС у Рівненській області від 24.06.2019 щодо залишення заяви без розгляду та задовольнити заяву платника податків щодо перерахування помилково сплачених коштів на належний рахунок; платник податків звертався до фіскального органу з листом про проведення позапланової перевірки від 06.09.2019 №460; платник податків звернувся до фіскального органу з листом від 10.09.2019 №471, в якому просив при проведенні документальної позапланової виїзної перевірки з питань повноти та своєчасності сплати податку на доходи фізичних осіб та військового збору у зв`язку з допущенням помилок при сплаті податку, врахувати позицію, сформовану Верховним Судом, щодо відповідальності податкового агента, який не забезпечив своєчасного перерахування податкового зобов`язання через помилки, допущені у платіжних дорученнях.
Тобто, позивач після виявлення факту допущення помилок при сплаті ПДФО у платіжних дорученнях діяв добросовісно та вживав заходів для усунення допущених помилок.
Суд констатує, що здійснення помилки під час перерахування узгодженої суми грошового (податкового) зобов`язання до державного бюджету в строк, встановлений статтею 57 ПК України, має кваліфікуватися як дія, хоча й помилкова.
Відтак дії, які не містять ознак бездіяльності платника податків при сплаті узгодженої суми грошового (податкового) зобов`язання, не можуть бути підставою для застосування штрафів, передбачених пунктом 126.1 статті 126 ПК України. Для підтвердження факту несплати узгодженої суми грошового (податкового) зобов`язання необхідно встановити, що у строк, передбачений пунктом 57.1 статті 57 ПК України, платник податків не вчинював дії, спрямовані на перерахування узгодженої суми грошового (податкового) зобов`язання до державного бюджету.
Помилкове визначення у платіжному дорученні неналежного рахунку під час сплати суми податкового зобов`язання не є достатньою правовою підставою для висновку про несплату необхідної суми грошового зобов`язання у визначений вказаною нормою ПК України строк, а відтак і для застосування на підставі пункту 126.1 статті 126 ПК України штрафних (фінансових) санкцій.
Недоведеність фіскальним органом наявності у діях платника податків складу податкового правопорушення, передбаченого пунктом 126.1 статті 126 ПК України, виключає можливість нарахування пені на цій підставі.
Таким чином, за обставин сплати платником податку узгодженого податкового зобов`язання у встановлений законодавством строк, проте з помилковим зазначенням у платіжному дорученні неналежного рахунку, такий платник податку не вважається таким, що пропустив строк сплати податку, у зв`язку з чим нарахування грошового зобов`язання зі сплати штрафу, та, як наслідок, пені згідно оскаржуваного ППР №00000283305 є протиправним.
При виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду (частина п`ята статті 242 КАС України).
Таке правозастосування узгоджується з висновками Верховного Суду, викладеними у постановах від 01.10.2018 у справі №813/3782/17, від 14.05.2019 у справі №813/2747/16, від 19.02.2019 у справі №812/195/18, від 19.04.2019 у справі №804/14072/15, від 29.08.2018 у справі №804/5320/13-а, від 10.08.2018 у справі №826/11681/16, від 11.12.2018 у справі №804/444/16, від 27.03.2019 у справі №805/171/17-а.
За приписами статті 19 Конституції України від 28.06.1996 №254к/96-ВР, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідачем не доведено правомірності оскаржуваного рішення - ППР №00000283305 у порядку статті 77 КАС України, а тому права та інтереси позивача підлягають судовому захисту шляхом визнання протиправним і скасування такого рішення суб`єкта владних повноважень.
За правилами частини першої статті 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
На користь позивача підлягає стягненню сума судового збору у розмірі 11657,29 грн., сплачена відповідно до платіжного доручення від 25.10.2019 №2562.
Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В :
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Склоресурс (35600, Рівненська область, місто Дубно, вулиця Семидубська, 105; код ЄДРПОУ 34629505) до Головного управління ДПС у Рівненській області (33023, місто Рівне, вулиця Відінська, 12; код ЄДРПОУ 43142449) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Рівненській області від 17 жовтня 2019 року №00000283305.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Склоресурс (код ЄДРПОУ 34629505) суму судового збору у розмірі 11657 (одинадцять тисяч шістсот п`ятдесят сім) грн. 29 (двадцять дев`ять) коп. за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень - Головного управління ДПС у Рівненській області (код ЄДРПОУ 43142449).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення складений 20 січня 2020 року.
Суддя Недашківська К.М.
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.01.2020 |
Оприлюднено | 21.01.2020 |
Номер документу | 86994891 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шавель Руслан Миронович
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Недашківська К.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні