Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
09 січня 2020 р. № 520/10635/19
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Шляхової О.М.,
за участю секретаря судового засідання - Молчанової О.М.,
представника позивача - Олійник І. О.
представника відповідача - Павленко О. М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ОЛМИКС" до Головного управління ДФС у Харківській області про визнання дій протиправними, визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень та зобов`язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В :
Позивач, ТОВ "ОЛМИКС", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДФС у Харківській області, в якому просить суд визнати протиправним та скасувати податкові повідомлення-рішення від 13.08.2019 року №0022185305, від 27.06.2019 №0018225305; визнати протиправними дії відповідача щодо неприйняття податкової декларації з податку на додану вартість (реєстраційний номер №9075633894) за березень 2019 року ТОВ "ОЛМИКС" та додатків до неї; зобов`язати відповідача визнати декларацію з податку на додану вартість за березень 2019 року з додатками до неї такою, що подана ТОВ "ОЛМИКС" до Головного управління ДФС у Харківській області 16.04.2019 року.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що за наслідками камеральної перевірки Головним управлінням Державної фіскальної служби у Харківській області (код ЄДРПОУ 39599198, складено акт про результати камеральної перевірки даних, задекларованих ТОВ ОЛМИКС у податковій звітності з податку на додану вартість за квітень 2019 року від 19.06.2019 року, та було встановлено порушення абз. в) п. 204. ст. 200 ПК України, пп. 5 п. 5 розд. V Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість - внаслідок відсутності по ТОВ ОЛМИКС податкової звітності з ПДВ за березень 2019 року, що призвело до завищення ТОВ ОЛМИКС значення р. 21 Сума від`ємного" значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду на суму 1 676 562 грн.
Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 15 жовтня 2019 року по справі №520/10635/19 було прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження за правилами загального позовного провадження .
У відповідності ст.162 КАС України, запропоновано Головному управлінню ДФС у Харківській області надати до суду відзив на позовну заяву, а також всі письмові та електронні докази, що були або мали бути взяті судом до уваги при прийнятті рішення, з приводу яких подано позов.
Через канцелярію суду 29.11.2019 року представником Головного управління ДФС у Харківській області було надано відзив на позовну заяву в якому проти позову заперечував, та просив відмовити у задоволенні позовних вимог, посилаючись на те, що позовні вимоги є безпідставними та необґрунтованими та не підлягають задоволенню.
Позивачем через канцелярію суду 02.12.2019 було подано відповідь на відзив, відповідно до яких зазначає, що висновки, викладені в акті є такими, що засновані на припущеннях та не відповідають положенням ПК України, а прийняті відповідачем на податкові повідомлення - рішення - незаконними та необґрунтованими
В судовому засіданні представник позивача заявлений позов підтримав, просив позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.
Представник відповідача в судовому засіданні адміністративний позов не визнав, просив позовні вимоги залишити без задоволення з підстав, викладених у відзиві на позов, а також зазначив, що при прийнятті оскаржуваних податкових повідомлень - рішення діяв у відповідності до вимог чинного законодавства.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, оцінивши зібрані у справі докази в їх сукупності, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги позивача та заперечення відповідача, суд встановив наступне.
На підставі п.п. 19і .1.1, п.п. 19і .1.2 п. 19і .1 ст. 19і , пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 розділу І та в порядку п.п. 75.1.1 п. 75.1 ст. 75, ст. 76 розділу II Податкового кодексу України (далі за текстом - ПК України),Фахівцем Головного управління ДФС у Харківській області була проведена камеральна перевірка даних задекларованих ТОВ ОЛМИКС (код ЄДРПОУ 42135912, у податковій звітності з податку на додану вартість за квітень 2019 року.
Так, за даними перевірки р.16.1 Значення р.21 попереднього звітного періоду податкової декларації з ПДВ за квітень 2019 року рівний нулю, так як податкова звітність з ПДВ за березень 2019 року по ТОВ ОЛМИКС відсутня.
За результатами акту №914/20-40-53-05-09/42135912 від 19.06.2019 прийнято ППР форми В4 №0022185305 від 13.08.2019 року, яким зменшено від`ємне значення з ПДВ на 1 676 562 грн.
Відділом електронних сервісів та звітності Харківського управління ГУ ДФС у Харківській області на підставі листа відділу податків і зборів з юридичних осіб Харківського управління ГУ ДФС у Харківській області за №751/20-40-53-05-17 від 24.04.2019 року присвоєно статус Історія подання податковій звітності з ПДВ за березень 2019 року по ТОВ ОЛМИКС , податкова декларація № 9075633894 від 16.04.2019 року.
На підставі актів перевірки, суб`єктом владних повноважень були прийняті податкові повідомлення - рішення:
- податкове повідомлення-рішення форми В4 № 0022185305 від 13.08.2019 р., яким зменшено розмір від`ємного значення суми ПДВ за квітень 2019 року на 1 676 562 грн;
- податкове повідомлення-рішення форми ПС №0018225305 від 27.06.2019, яким застосовано штрафні санкції у сумі 170 грн. - за неподання податкової звітності за березень 2019 року.
В ході розгляду справи, судом було встановлено, що 16.04.2019 року позивачем засобами електронного зв`язку надіслано до Харківського управління, Харківської ДПІ ГУ ДФС у Харківській області податкову декларацію з податку на додану вартість ТОВ ОЛМИКС за березень 2019 року за реєстраційним номером 9075633894 та додатки до неї, яка прийнята ГУ ДФС у Харківській області 16 квітня 2019 року, що підтверджується квитанціями № 1, № 2 від 16.04.2019, які наявні у матеріалах справи.
Як встановлено судом, у серпні 2019 року, на адресу ТОВ ОЛМИКС надійшов лист ГУ ДФС у Харківській області, в якому містився акт з висновком про завищення суми від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду - квітень 2019 року, на 1 676 562 грн. у зв`язку з відсутністю податкової звітності з ПДВ за березень 2019 року по ТОВ ОЛМИКС .
Згідно положень абз. 1 п.1.1 ст. 1 ПК України, Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Отже, абзацами 1,3 п. 46.1 ст. 46 ПК України визначено, що податкова декларація розрахунок, звіт (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов`язання або відображаються обсяги операції (операцій), доходів (прибутків), щодо яких податковим та митним законодавством передбачено звільнення платника податку від обов`язку нарахування і сплати податку і збору, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку. Додатки до податкової декларації є її невід`ємною частиною.
Відповідно до абз. 1 п. 49.2 ст. 49 ПК України платник податків зобов`язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об`єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є. Цей абзац застосовується до всіх платників податків, в тому числі платників, які перебувають на спрощеній системі оподаткування обліку та звітності.
Згідно з пунктом 49.3 ст. 49 ПК України визначено, що податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено цим Кодексом, в один із таких способів: а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою; б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення; в) засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги".
Таким чином, єдиною підставою для відмови у прийнятті податкової декларації засобами електронного зв`язку в електронній формі є недійсність кваліфікованого електронного підпису чи печатки такого платника податків, у тому числі у зв`язку із закінченням строку дії відповідного сертифіката відкритого ключа, за умови що така податкова декларація відповідає всім вимогам електронного документа і надана у форматі, доступному для її технічної обробки.
Відповідно до п. 49.8 ст. 49 ПК України прийняття податкової декларації є обов`язком контролюючого органу. Під час прийняття податкової декларації уповноважена посадова особа контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов`язана перевірити наявність та достовірність заповнення всіх обов`язкових реквізитів, передбачених пунктами 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу. Інші показники, зазначені в податковій декларації платника податків, до її прийняття перевірці не підлягають.
Згідно п. 49.15 ст. 49 ПК України податкова декларація, надіслана платником податків або його представником поштою або засобами електронного зв`язку, вважається неподаною за умови її заповнення з порушенням норм пунктів 48.3 і 48.4 статті 48 цього Кодексу та надсилання контролюючим органом платнику податків письмової відмови у прийнятті його податкової декларації.
Також, суд зазначає, що основні організаційно-правові засади обміну електронними документами між суб`єктами електронного документообігу визначаються Порядком обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 06.06.2017 р. № 557, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 серпня 2017 року за № 959/30827 (далі за текстом - Порядок обміну електронними документами з контролюючими органами)
Відповідно до п. 2 розд. І Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, автор електронного документа (далі - автор) - юридична особа, самозайнята особа, фізична особа, податковий агент, контролюючий орган, орган державної влади, орган місцевого самоврядування, що створили електронний документ; друга квитанція - електронне повідомлення, що формується у форматі, затвердженому б установленому законодавством порядку, програмним забезпеченням контролюючого органу (адресатом) за результатами ідентифікації, обробки електронного документа та засвідчує факт і час приймання (неприймання) чи реєстрації такого електронного документа.
Пунктом 3 розд. II Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами передбачено, що автор створює електронні документи у строки та відповідно до порядку, що визначені законодавством для відповідних документів в електронному та паперовому вигляді, із зазначенням всіх обов`язкових реквізитів та з використанням надійного засобу ЕЦП, керуючись цим Порядком, а також Договором (крім фізичних осіб, які не є самозайнятими особами). Обов`язкові реквізити електронних документів визначаються законодавством. Контроль за введенням даних, їх повнотою та
достовірністю при створенні електронного документа покладається на його автора.
Створення електронного документа завершується накладанням на нього ЕЦП підписувача
(підписувачів), електронної печатки (за наявності), як передбачено для аналогічного
документа в паперовому вигляді.
Згідно положень п. 11 розд. II Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, перша квитанція надсилається автору електронного документа протягом двох годин з часу його отримання контролюючим органом, в іншому разі - протягом перших двох годин наступного операційного дня.
У першій квитанції, що формується за результатами автоматизованої перевірки, зазначеної у пункті 10 цього розділу, повідомляється про результати такої перевірки. У разі негативних результатів автоматизованої перевірки у першій квитанції повідомляється про неприйняття електронного документа із зазначенням причин, у такому випадку друга квитанція не формується. На першу квитанцію накладається електронна печатка контролюючого органу, здійснюється її шифрування та надсилання автору електронного документа. Другий примірник першої квитанції в електронному вигляді зберігається в контролюючому органі.
Якщо автору протягом встановленого строку після відправки електронного документа не надійшла перша квитанція, електронний документ вважається не одержаним адресатом.
Таким чином, суд приходить до висновку, що подана Позивачем декларація з податку на додану вартість за березень 2019 року та додатки до неї надійшли на адресу ГУ ДФС у Харківській області 16.04.2019 року, що підтверджується квитанцією № 1 від 16 квітня 2019 року. При цьому відомостей, що свідчать про неприйняття контролюючим органом податкової декларації та/або додатків до неї із зазначенням причин такого рішення, квитанція № 1 не містить.
Згідно положень п. 12 розд. II Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами не пізніше наступного робочого дня з моменту формування першої квитанції, якщо інше не встановлено законодавством та цим Порядком, формується друга квитанція.
Друга квитанція є підтвердженням про прийняття (реєстрацію) або повідомленням про неприйняття в контролюючому органі електронного документа. В другій квитанції зазначаються реквізити прийнятого (зареєстрованого) або неприйнятого (із зазначенням причини) електронного документа, результати обробки в контролюючому органі (дата та час прийняття (реєстрації) або неприйняття, реєстраційний номер, дані про автора та підписувача (підписувачів) електронного документа та автора квитанції).
Положенням п. 19 розд. III Порядку заповнення і подання податкової звітності з ПДВ чітко визначено, що податкова звітність вважається неподаною лише у разі порушення норм пунктів 48.3 та 48.4 статті 48 глави 2 розділу II Кодексу, про що платник повідомляється у порядку, визначеному пунктом 49.11 статті 49 глави 2 розділу II , Кодексу.
При цьому, згідно п. 20 розд. III Порядку заповнення і подання податкової звітності з ПДВ відмова посадової особи контролюючого органу прийняти декларацію з будь-яких причин, не визначених статтею 49 глави 2 розділу II Кодексу, у тому числі висунення будь-яких не визначених статтею 49 глави 2 розділу II Кодексу передумов щодо такого прийняття (включаючи зміну показників такої декларації, зменшення або скасування сум бюджетних відшкодувань, незаконне збільшення податкових зобов`язань тощо), забороняється.
Приймаючи до уваги, суд зазначає, що подана позивачем засобами електронного зв`язку податкової декларації з податку на додану вартість ТОВ ОЛМИКС за березень 2019 року та додатків до неї, підтверджується квитанцією № 1 від 16.04.2019 року. Що в свою чергу підтверджується квитанцією № 2 від 16.04.2019 року наданою відповідачем по справі.
Таким чином, суд приходить до висновку, про відповідність поданої звітності ТОВ ОЛМИКС вимогам ПК України, у тому числі щодо правильності заповнення та достовірності реквізитів платника податків, вказаних у декларації за реєстраційним номером 9075633894.
При цьому, зважаючи на наявність другої квитанції, яка підтверджує прийняття Відповідачем декларації з податку на додану вартість ТОВ ОЛМИКС за березень 2019 року за реєстраційним номером 9075633894 та додатків до неї, часом прийняття (реєстрації) електронного документа контролюючим органом слід вважати дату та час, що зафіксовані у квитанції № 1, а саме: 16.04.2019 року.
Також при досліджені матеріалів справи судом було встановлено, що на офіційному сайті ДФС України наявна інформація, що відповідно до п. 49.11 та пп. 49.11.1 ПК України у разі подання платником податків до контролюючого органу засобами електронного зв`язку податкової декларації, заповненої з порушенням вимог пунктів 48.3 та 48.4 ПК України, такий контролюючий орган зобов`язаний надати такому платнику податків письмове повідомлення про відмову у прийнятті його податкової декларації із зазначенням причин такої відмови протягом п`яти робочих днів з дня її отримання. Згідно з п. 49.15 ПК України податкова декларація, надіслана платником податків або його представником поштою або засобами електронного зв`язку, вважається неподаною за умови її заповнення з порушенням норм п, 48.3 і 48.4 ПКУ та надсилання контролюючим органом платнику податків письмової відмови у прийнятті його податкової декларації. З огляду на те, що податкова декларація буда подана ТОВ ОЛМИКС 16.04.2019, а лист яким його було повідомлено про невизнання податкової звітності Головним управлінням ДФС датовано 26.04.2019 (через 8 робочих днів), отже пропущено строк, встановлений для відмови у прийнятті податкової звітності.
Таким чином, розглянувши подані сторонами документи і матеріали та з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню, оскільки позивачем під час судового розгляду було доведено належними та допустимими доказами факт направлення податкової звітності згідно Закону та Порядку надсилання до контролюючого органу.
Враховуючи вищевикладене , суд дійшов до висновку, що прийняті спірні податкові повідомлення-рішення про зменшення розміру від`ємного значення суми ПДВ за квітень 2019 року на загальну суму 1 676 562 грн. та застосована штрафна санкція у розмірі 170 грн. - за неподання податкової звітності за березень 2019 року, базується на помилкових висновках про порушення позивачем вимог діючого законодавства, а тому вони є незаконним та підлягають скасуванню.
Відповідно до положень, закріплених ст. 9 КАС України , розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
За приписами ч.1 ст.77 Кодексу адміністративногосудочинстваУкраїни кожна сторона повинна довести тіобставини, на якихґрунтуютьсяїївимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 КАС України .
Керуючись ст. ст. 2 , 6-11 , 14 , 77 , 139 , 243-246 , 255 , 295 , 297 КАС України , суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ОЛМИКС" (вул. Соборна, буд. 1/4,с. Циркуни, Харківський район, Харківська область,62441) до Головного управління ДФС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків,61057) про визнання дій протиправними, визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень та зобов`язання вчинити певні дії - задовільнити.
Визнати протиправним та скасувати податкові повідомлення-рішення від 13.08.2019 №0022185305, від 27.06.2019 №0018225305.
Визнати протиправними дії відповідача щодо неприйняття податкової декларації з податку на додану вартість (реєстраційний номер №9075633894) за березень 2019 року ТОВ "ОЛМИКС" та додатків до неї.
Зобов`язати відповідача визнати декларацію з податку на додану вартість за березень 2019 року з додатками до неї такою, що подана ТОВ "ОЛМИКС" до Головного управління ДФС у Харківській області 16.04.2019 року.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення виготовлено 16.01.2020.
Суддя О.М. Шляхова
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.01.2020 |
Оприлюднено | 22.01.2020 |
Номер документу | 86995117 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні