Рішення
від 16.01.2020 по справі 462/5849/19
ЗАЛІЗНИЧНИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

Справа № 462/5849/19

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 січня 2020 року м.Львів

Залізничний районний суд м.Львова у складі:

судді Постигач О.Б.

секретаря Аврамишиної Д.О.

за участю представника позивача Лисенко С.В.

представника відповідача ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду у м.Львові цивільну справу за позовом ОСББ Велика Британія до ОСОБА_3 про зобов`язання здійснити певні дії та стягнення штрафу, -

в с т а н о в и в :

ОСББ Велика Британія 11.09.2019 року звернулася до суду з позовом в якому, після уточнення позовних вимог, просить зобов`язати відповідача за власні кошти привести зовнішній фасад стін, балконів і лоджій, що знаходяться в межах квартири АДРЕСА_1 до попереднього стану на момент здачі будинку в експлуатацію відповідно до паспорта опорядження фасаду та сплатити штраф на користь позивача у розмірі 50 тисяч гривень згідно рішення загальних зборів ОСББ Велика Британія , оформленого протоколом загальних зборів №1 від 09.06.2018 року, стягнути судові витрати. Свої позовні вимоги мотивує тим, що 21.04.2018 року співвласниками квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку, що розташований за адресою: АДРЕСА_2 створено Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку АДРЕСА_2 та затверджено його назву Велика Британія . Рішенням загальних зборів ОСББ Велика Британія від 09.06.2018 року прийнято будинок та прибудинкову територію на самостійне управління (самозабезпечення) за адресою: АДРЕСА_2 та знято будинок із балансу колишнього балансоутримувача. Рішенням загальних зборів ОСББ Велика Британія від 09.06.2018 року затверджено проект можливих змін до фасаду будинку, які повинні носити системний характер, єдиний для всього будинку. Також було затверджено відповідний порядок погодження членами правління можливих змін до фасаду будинку. 15.02.2019 р. відбулося засідання правління ОСББ Велика Британія , на якому був проведений огляд зовнішнього вигляду фасадів та виявлення порушників, які провели зміни, що не несуть системний характер, єдиний для всього будинку без дотримання порядку погодження можливих змін до фасаду будинку. Під час даного огляду було виявлено, що в квартирі АДРЕСА_1 було проведено підмурування терас та встановлення решіток, які не відповідають проекту можливих змін до фасаду будинку, які повинні носити системний характер, єдиний для всього будинку, передбачених рішенням загальних зборів ОСББ Велика Британія від 09.06.2018 року. Зміни були внесені без погодження з правлінням згідно порядку погодження членами правління можливих змін до фасаду будинку. Членами правління було вирішено направити рекомендованим листом досудове попередження з роз`ясненням, що співвласник зобов`язаний привести фасад у попередній до внесення змін стан або у відповідність до проекту можливих змін, які зазначені в додатку № 3 до протоколу загальних зборів ОСББ Велика Британія від 09.06.2018 року, а також зобов`язаний відшкодувати заподіяну шкоду та сплатити штраф на банківський рахунок ОСББ Велика Британія у розмірі 50 тисяч гривень у 30-денний строк з моменту отримання письмового рішення правління. Співвласник звільняється від сплати штрафу, якщо в тридцятиденний строк з моменту отримання письмового рішення правління, добровільно приведе фасад у попередній до внесення змін стан або у відповідність до проекту можливих змін, які зазначені в додатку № 3 до протоколу загальних зборів ОСББ Велика Британія від 09.06.2018 року. Рекомендований лист з претензією №1 від 28.02.2019 року був відправлений 01.03.2019 року власнику квартири АДРЕСА_1 ОСОБА_3 та вручено особисто 02.03.2019 р. На даний час виявлені зміни до фасаду будинку в квартирі АДРЕСА_3 не усунуті. Зазначає, що внесені зміни до тераси квартири відповідача не носять системний характер, призводять до погіршення цілісності і зовнішнього вигляду фасаду, і відповідно порушують пункт 1.4.4. Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затверджених наказом №76 від 17.05.2005 р. Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства. Згідно п. 4 Правил користування приміщеннями житлових будинків , затверджених постановою Кабінету Міністрів України №45 від 24.01.2006 р. зміни внесені до тераси квартири відповідача обмежують інтереси інших громадян, які проживають у будинку та порушують права власників інших квартир у багатоквартирному житловому будинку, так як є втручанням у спільне майно багатоквартирного будинку. Також зазначає, що зміни внесені до тераси квартири відповідача не відповідають паспорту опорядження фасаду (Проект 03.2015-І-Р-АР-зм.4) та порушують п. 8.14 ДБН В.3.2.-2-2009 Житлові будинки. Реконструкція та капітальний ремонт . В зв`язку з вищенаведеним просять позов задовольнити.

04.11.2019 року відповідачем подано відзив на позовну заяву, в якому зазначено, що ним дійсно проведено часткову заміну огороджувальних решіток балкону на цегляну стінку та встановлення нових решіток замість поржавілих, які були встановлені забудовником. Причиною внесення таких змін є те, що в його квартиру намагались проникнути сторонні особи саме через дах 4-го під`їзду, тому замість решіток в небезпечних місцях, на таку саму висоту було підмуровано цегляні стінки. Дані стінки ззовні оздоблено під фактуру і колір загального оздоблення будинку. При цьому не було змінено жодних пропорцій фасаду будинку. Зазначає, що Проект можливих змін до фасаду будинку , на який покликається позивач, виконано без додержання державних норм, оскільки такий не був погоджений з органами містобудування та архітектури, а також не можливо встановити кількість співвласників, які проголосували за рішення про погодження даного проекту. На спростування вимог позивача зазначає, що оскільки висновку від Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Львові щодо порушення тривкості або руйнації несучих конструкцій будинку, погіршення цілісності і зовнішнього вигляду фасадів, порушення вимог протипожежної безпеки та засобів протипожежного захисту, внаслідок підмурування тераси та зміни решіток немає, тому жодного порушення п. 1.4.4 Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій ним здійснено не було. Додатково пояснює, що на загальних зборах ОСББ від 09.06.2018 року він пояснив причини внесених змін, і лише один член ОСББ заявив, що йому це заважає, всі інші присутні не висловлювали свого заперечення.

14.11.2019 року представник ОСББ "Велика Британія" подав відповідь на відзив, в якій зазначає, що твердження відповідача, про те, що внесені ним зміни були зумовлені тим, що 30.03.2018 року було зафіксоване проникнення сторонніх осіб через дах 4-го під`їзду. Звертає увагу суду на те, що відповідач не провів реконструкцію для безпеки власного приміщення, лише підмурував цегляні стінки на балконі на висоту перил, що не змінило можливості доступу на балкон. Перила, які на думку відповідача були в жахливому стані, потрібно було лише пофарбувати або замінити на якісніші, але не міняти на інші, які відрізняються від оригінальних за зовнішнім виглядом і таким чином порушують зовнішній вигляд будинку в цілому. На звернення відповідача з питань безпеки під час проведення зборів членів правління об`єднання та Загальних зборів, йому було запропоновано рішення засклити балкони, що не суперечить додатку №3 до протоколу №1 Загальних зборів співвласників ОСББ Велика Британія від 09.06.2018 року та унеможливить проникнення злочинців у приміщення. Відповідач відкинув цю пропозицію, мотивуючи це тим, що це коштує дорожче, ніж його варіант, і провів реконструкції та облаштував балкон на власний розсуд. Вважає, що оскільки реконструкцію балкону виконано без погодженої проектної документації, така відповідає можливим змінам до фасаду будинку, які повинні носити системний характер, єдиний для всього будинку, самочинно збудована огороджувальна частина балкона та комора підлягає демонтажу і його конструкцію належить привести до попереднього стану.

21.11.2019 року відповідачем подано заперечення на відповідь на відзив до позовної заяви, в якому зазначив, що представником позивача не спростовано, що Проект можливих змін до фасаду будинку виконано без додержання відповідних державних норм. Також зі сторони позивача не спростовано, що ним не порушено ст. 1.4.4. Правил утримання будинків та не вказано, яким чином та за рахунок чого погіршилась цілісність і зовнішній вигляд будинку, не спростовано, що будинок новий, та не потребує ані реконструкції, ані реставрації, ані капітального ремонту, проектування, що регламентується п.8.14.ДБН В.3.-2.-2-2009, не спростовано, що огородження терас - його власність та не доведено, яким чином ОСОБА_4 порушив правила експлуатації будинку, а також права власників інших квартир.

В судовому засіданні представник позивача дав пояснення, аналогічно наведеними в позовній заяві та додатково пояснив, що твердження відповідача, про те, що внесені ним зміни були зумовлені тим, що 30.03.2018 року було зафіксоване проникнення сторонніх осіб через дах 4-го під`їзду. Звертає увагу суду на те, що відповідач не провів реконструкцію для безпеки власного приміщення, лише підмурував цегляні стінки на балконі на висоту перил, що не змінило можливості доступу на балкон, самовільно добудував ще одне приміщення (комору), змінив решітки перил. Дані зміни порушують зовнішній вигляд будинку в цілому та змінюють його фасад. На звернення відповідача з питань безпеки під час проведення зборів членів правління об`єднання та Загальних зборів, йому було запропоновано рішення засклити балкони, що не суперечить додатку №3 до протоколу №1 Загальних зборів співвласників ОСББ Велика Британія від 09.06.2018 року та унеможливить проникнення злочинців у приміщення. Відповідач відкинув цю пропозицію, мотивуючи це тим, що це коштує дорожче, ніж його варіант, і провів реконструкції та облаштував балкон на власний розсуд. Вважає, що оскільки реконструкцію балкону виконано без погодженої проектної документації, та не відповідає можливим змінам до фасаду будинку, які повинні носити системний характер, єдиний для всього будинку, самочинно збудована огороджувальна частина балкона підлягає демонтажу і його конструкцію належить привести до попереднього стану. Просить позов задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача в судовому засіданні дав пояснення, аналогічно наведеними у відзиві на позовну заяву, зазначивши, що відповідачем дійсно проведено часткову заміну огороджувальних решіток терас на цегляну стінку, встановлення нових решіток замість поржавілих, які були встановлені забудовником, добудовано комору. Причиною внесення таких змін є те, що в його квартиру намагались проникнути сторонні особи саме через дах 4-го під`їзду, тому замість решіток в небезпечних місцях, на таку саму висоту було підмуровано цегляні стінки. Дані стінки ззовні оздоблено під фактуру і колір загального оздоблення будинку. При цьому не було змінено жодних пропорцій фасаду будинку. Зазначає, що Проект можливих змін до фасаду будинку , на який покликається позивач, виконано без додержання державних норм, оскільки такий не був погоджений з органами містобудування та архітектури, а також не можливо встановити кількість співвласників, які проголосували за рішення про погодження даного проекту. На спростування вимог позивача зазначає, що оскільки висновку Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Львові щодо порушення тривкості або руйнації несучих конструкцій будинку, погіршення цілісності і зовнішнього вигляду фасадів, порушення вимог протипожежної безпеки та засобів протипожежного захисту, внаслідок підмурування тераси та зміни решіток немає, тому жодного порушення п. 1.4.4 Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій ним здійснено не було. Додатково пояснює, що на загальних зборах ОСББ від 09.06.2018 року ОСОБА_3 пояснив причини внесених змін, і лише один член ОСББ заявив, що йому це заважає, всі інші присутні не висловлювали свого заперечення. На заперечення даного позову покликається на ст. 383 ЦК України та п.9.8. ДБН В.2.2-15:2019 від 01.12.2019 року, зазначивши, що перила балкону не є спільним майном багатоквартирного будинку, а належать конкретному власнику приміщення, тому з метою зменшення ризиків вчинення кримінальних правопорушень та захисту своєї квартири від проникнення інших осіб, відповідачем було здійснено ремонт власного балкону, що не могло бути здійснено без встановлення засобів фізичного захисту, а саме підмурування та встановлення решіток, чим жодних норм чинного законодавства ним порушено не було. Щодо вимоги позивача про відшкодування 50 тисяч гривень зазначає, що у статуті ОСББ Велика Британя у розділі VI Відповідальність за порушення статуту об`єднання та рішень статутних органів не встановлена відповідальність за самовільне, без погодження з правлінням внесення змін до фасаду та не встановлено будь-яких штрафів за такі дії. Тому встановлення відповідальності в протоколі загальних зборів №1 ОСББ Велика Британія від 09.06.2018 року суперечить як законодавству так і статуту ОСББ. Враховуючи вищенаведене, вважає позов безпідставним, просить в задоволенні позову відмовити.

В судовому засіданні свідок ОСОБА_5 пояснив, що він є власником кв. АДРЕСА_4 та являється членом правління ОСББ Велика Британія . 09.06.2018 року загальними зборами було прийнято рішення про затвердження процедури погодження членами правління можливих змін до фасаду будинку. Дане рішення є обов`язковим для всіх мешканців будинку. Незважаючи на прийняте рішення, власник квартири АДРЕСА_1 ОСОБА_3 здійснив самовільну зміну фасаду без погодження таких змін з членами правління ОСББ, хоча знав про дане рішення. Дані зміни відповідач почав здійснювати з вересня 2018 року. Своїми неправомірними діями відповідач погіршив загальний вигляд будинку, знизив його ринкову вартість. Свідок особисто 13.02.2019 року подав до ОСББ Велика Британія заяву про порушення ОСОБА_3 рішення загальних зборів. Відповідач не рахується з інтересами інших співвласників та не бажає усунути внесені зміни.

Заслухавши пояснення представників сторін, свідка ОСОБА_5 , дослідивши матеріали справи, суд виходить з наступного.

Цивільним процесуальним кодексом України визначено, що доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи, які мають відповідати вимогам належності, допустимості, достовірності та достатності.

Частиною 2 ст. 78 ЦПК України передбачено, що обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

За положеннями статті 77 ЦПК України, належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, що підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Суд не бере до розгляду докази, що не стосуються предмета доказування.

Згідно ч. 1 ст. 81 ЦПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

У відповідності до ч. 6 ст. 81 ЦПК України, доказування не може ґрунтуватися на припущеннях.

Законодавець виключає збирання доказів судом, що стосується предмета спору, з власної ініціативи, за винятком витребування доказів судом у випадку, коли він має сумніви у добросовісному здійсненні учасниками справи їхніх процесуальних прав або виконанні обов`язків щодо доказів, а також інших випадків, передбачених цим Кодексом, як передбачено частиною сьомою статті 81 ЦПК України.

Відповідно до ст. 89 ЦПК України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жоден доказ не має для суду наперед встановленого значення. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів в їх сукупності.

У ст. 41 Конституції України закріплено права кожного володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю, результатами своєї інтелектуальної, творчої діяльності.

Статтею 55 проголошено право і свободу людини і громадянина на захист у суді.

Статтею 1 Першого протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, до якої Україна приєдналася 17 липня 1997 року, відповідно до Закону N 475/97-ВР від 17 липня 1997 року Про ратифікацію Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року, Першого протоколу та протоколів N 2, 4, 7 та 11 до Конвенції , закріплено принцип непорушності права приватної власності, який означає право особи на безперешкодне користування своїм майном та закріплює право власника володіти, користуватися і розпоряджатися належним йому майном, на власний розсуд учиняти щодо свого майна будь-які угоди, відповідно до закону за своєю волею, незалежно від волі інших осіб.

Такі положення відображено в національному законодавстві нормами ст. ст. 316, 317, 319, 321 ЦК України.

Так, згідно з ч. 1, 2 ст. 321 Цивільного кодексу України право власності є непорушним. Ніхто не може бути протиправно позбавлений цього права чи обмежений у його здійсненні. Особа може бути позбавлена права власності або обмежена у його здійсненні лише у випадках і в порядку, встановлених законом.

Відповідно до положень ч. 2 ст. 382 Цивільного кодексу України, усі власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку є співвласниками на праві спільної сумісної власності спільного майна багатоквартирного будинку. Спільним майном багатоквартирного будинку є приміщення загального користування (у тому числі допоміжні), несучі, огороджувальні та несуче-огороджувальні конструкції будинку, механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання всередині або за межами будинку, яке обслуговує більше одного житлового або нежитлового приміщення, а також будівлі і споруди, які призначені для задоволення потреб усіх співвласників багатоквартирного будинку та розташовані на прибудинковій території, а також права на земельну ділянку, на якій розташований багатоквартирний будинок та його прибудинкова територія, у разі державної реєстрації таких прав.

Крім того, власники квартир та нежитлових приміщень є співвласниками спільного майна багатоквартирного будинку, як закріплено частиною другою статті 4 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку .

Оскільки фасад - це зовнішній вигляд всього будинку або його частини, відтак зміни до нього повинні узгоджуватись зі всіма співвласниками спільного майна багатоквартирного будинку.

Співвласниками здійснюється управління багатоквартирним будинком, за рішенням яких усі або частина функцій з управління багатоквартирним будинком можуть передаватися управителю або всі функції - об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку (асоціації об`єднань співвласників багатоквартирного будинку), згідно з частиною першою статті 9 вказаного Закону.

У відповідності до ст. 1 Закону України № 2866-III Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку об`єднанням співвласників багатоквартирного будинку є юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна. Співвласниками багатоквартирного будинку є власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку.

У ст.10 Закону України № 2866-III Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку зазначено, що органами управління об`єднання є загальні збори співвласників, правління, ревізійна комісія об`єднання. Вищим органом управління об`єднання є загальні збори. Питання про використання спільного майна, визначення обмежень на користування спільним майном віднесені до виключної компетенції загальних зборів співвласників, рішення яких є обов`язковим для всіх співвласників, за умови дотримання вимог голосування, встановлених статтею 10 Закону.

У відповідності до ст. 16 Закону України № 2866-III Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку об`єднання має право відповідно до законодавства та статуту об`єднання: утворювати органи управління, визначати умови та розмір плати за їхню діяльність; приймати рішення про надходження та витрати коштів об`єднання; визначати порядок користування спільним майном відповідно до статуту об`єднання; укладати договори; виступати замовником робіт з капітального ремонту, реконструкції багатоквартирного будинку; встановлювати порядок сплати, перелік та розміри внесків і платежів співвласників, у тому числі відрахувань до резервного та ремонтного фондів; здійснювати для виконання статутних завдань господарче забезпечення діяльності об`єднання в порядку, визначеному законом; визначати підрядника, укладати договори про управління та експлуатацію, обслуговування, реконструкцію, реставрацію, проведення поточного і капітального ремонтів, технічного переоснащення майна з будь-якою фізичною або юридичною особою; здійснювати контроль за своєчасною сплатою внесків і платежів; захищати права, представляти інтереси співвласників у судах, органах державної влади і органах влади Автономної Республіки Крим, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах та організаціях незалежно від форми власності; використовувати допоміжні приміщення у багатоквартирному будинку для потреб органів управління об`єднання; встановлювати сервітути, здавати в оренду допоміжні приміщення та інше спільне майно багатоквартирного будинку.

У ст.17 Закону України № 2866-III Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку зазначено, що для забезпечення виконання власниками приміщень своїх обов`язків об`єднання має право: робити співвласникам попередження про порушення ними статутних або інших законних вимог і вимагати їх дотримання; вимагати відшкодування збитків, заподіяних спільному майну об`єднання з вини власника або інших осіб, які користуються його власністю; вимагати від співвласників своєчасної та у повному обсязі сплати всіх встановлених цим Законом та статутом об`єднання внесків і платежів, у тому числі відрахувань до резервного та ремонтного фондів; звертатися до суду в разі відмови співвласника відшкодовувати заподіяні збитки, своєчасно та у повному обсязі сплачувати всі встановлені цим Законом та статутом об`єднання внески і платежі, у тому числі відрахування до резервного та ремонтного фондів; виступати засновником (учасником) інших юридичних осіб.

Судом встановлено, що протоколом №1 Установчих зборів об`єднання співвласників багатоквартирного будинку за місцезнаходженням інд. АДРЕСА_5 проведених 21.04.2018 року, за місцезнаходженням: АДРЕСА_6 (Залізнична райадміністрація) вирішено створити об`єднання співвласників багатоквартирного будинку АДРЕСА_2 та затвердити його назву Велика Британія , головою правління обрано Лисенка С .В . Також затверджено Статут ОСББ Велика Британія /а.с.7-13/.

11.05.2018 року ОСББ Велика Британія зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань /а.с. 48/.

Протоколом загальних зборів №1 співвласників житлових та нежитлових приміщень ОСББ Велика Британія від 09.06.2018 року вирішено прийняти рішення про самостійне управління (самозабезпечення) житлового будинку та прибудинкової території за адресою: АДРЕСА_2 та зняти будинок із балансу колишнього балансоутримувача багатоквартирного будинку або особи, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком до створення об`єднання з 1 липня 2018 р., а оплату внесків та платежів здійснювати на банківський рахунок ОСББ Велика Британія . Вирішено затвердити проект (додаток №3 до протоколу загальних зборів ОСББ Велика Британія від 09.06.2018 р.) можливих змін до фасаду будинку, які повинні носити системний характер, єдиний для всього будинку: утеплення зовнішньої стіни квартири; утеплення і скління існуючих балконів, лоджій та терас; улаштування нових і розширення існуючих балконів, лоджій та терас, їх скління; улаштування нових віконних прорізів і розширення існуючих віконних і балконних прорізів; зміна форм і кольорів віконних рам і балконних дверей; встановлення зовнішніх блоків систем кондиціонування на фасаді будинку та прокладання фрионопроводів, капельників конденсату; встановлення антен на зовнішніх стінах будинку; фарбування фасадних частин будинку. Затверджено наступний порядок погодження членами правління можливих змін до фасаду будинку: співвласник, який виявив бажання внести зміни до фасаду будинку, звертається до голови правління із письмовою заявою, обов`язковим реквізитом якої є план-схема (зображення, малюнок) пропонованих змін до фасаду будинку. Правління об`єднання приймає рішення про погодження чи відмову в погодженні пропонованих змін до фасаду будинку в строк до десяти робочих днів з моменту отримання письмової заяви співвласника. Якщо після закінчення такого строку правління не прийняло рішення про погодження чи відмову в погодженні пропонованих змін до фасаду будинку, вважається, що правління автоматично погодило пропоновані співвласником зміни до фасаду будинку. Рішення правління вважається прийнятим в строк, якщо таке рішення було вручено в письмовій формі співвласнику під розписку або шляхом поштового відправлення (рекомендованим листом) і здано відділенню поштового зв`язку до закінчення останнього дня строку. Підставою для відмови в погодженні пропонованих співвласником змін до фасаду будинку є невідповідність таких змін проекту можливих змін, передбачених додатком № 3 до протоколу загальних зборів ОСББ Велика Британія від 09.06.2018 року. Не допускається прийняття рішення про відмову в погодженні пропонованих змін до фасаду будинку, якщо такі зміни є ідентичними змінам, передбаченим додатком № 3 до протоколу загальних зборів ОСББ Велика Британія від 09.06.2018 року. У випадку самовільного (без погодження з правлінням) внесення змін до фасаду будинку, а також внесення змін до фасаду будинку всупереч рішенню правління про відмову в погодженні таких змін, співвласник зобов`язаний привести фасад у попередній до внесення змін стан або у відповідність до проекту можливих змін, які зазначені в додатку № 3 до протоколу загальних зборів, а також зобов`язаний відшкодувати заподіяну шкоду та сплатити штраф на банківський рахунок Об`єднання у розмірі 50 тисяч гривень у 30-денний строк з моменту отримання письмового рішення правління. Співвласник звільняється від сплати штрафу, якщо в тридцятиденний строк з моменту отримання письмового рішення правління добровільно приведе фасад у попередній до внесення змін стан або у відповідність до проекту можливих змін, які зазначені в додатку № 3 до протоколу загальних зборів ОСББ Велика Британія від 09.06.2018 року. У будь-якому випадку співвласник зобов`язаний відшкодувати шкоду, якщо така була заподіяна. Пункт 5 не застосовується, якщо самовільно зроблені зміни до фасаду будинку є ідентичними до проекту змін, який передбачений додатком № 3 до протоколу загальних зборів /а.с. 14-27/.

Протоколом №4 засідання правління ОСББ Велика Британія від 15.02.2019 року виявлено десятьох власників квартир, які здійснили порушення зовнішнього вигляду фасаду без порядку погодження, передбаченого протоколом загальних зборів ОСББ Велика Британія від 09.06.2018 р., в тому числі ОСОБА_3 . Порушення несе наступний характер: власник квартири АДРЕСА_3 , переобладнав приміщення коридору загального користування з порушенням проекту забудови, без узгодження його з ОСББ та без відповідного проекту, тобто своїми діями привів до обмеження інтересів інших мешканців будинку та порушив права співвласників, до цього збільшив площу житлового приміщення (квартири) за рахунок місця загального користування (коридору) без будь яких на це погоджень. Підмурування терас, встановлення решіток, які не відповідають про проекту можливих змін до фасаду будинку, які повинні носити системний характер, єдиний для всього будинку, передбачених додатком №3 до протоколу №1 загальних зборів ОСББ Велика Британія від 09.06.2018 року. Зміни були внесені без погодження з правлінням згідно порядку погодження членами правління можливих змін до фасаду будинку, передбаченого протоколом № загальних зборів ОСББ Велика Британія від 09.06.2018 р. /а.с. 28-33/.

У ст.10 Закону України № 2866-III Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку зазначено, що органами управління об`єднання є загальні збори співвласників, правління, ревізійна комісія об`єднання. Вищим органом управління об`єднання є загальні збори. Питання про використання спільного майна, визначення обмежень на користування спільним майном віднесені до виключної компетенції загальних зборів співвласників, рішення яких є обов`язковим для всіх співвласників, за умови дотримання вимог голосування, встановлених статтею 10 Закону.

Порядок здійснення прав співвласників визначається Законом - ч.3 ст.14 Закону України № 2866-III Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку .

Правове регулювання діяльності об`єднань співвласників багатоквартирних будинків та здійснення права власності у багатоквартирних житлових будинках здійснюється у відповідності до положень Конституції України, Законів України Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку від 29.11.2001 року № 2866-III та Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку від 14.05.2015 року № 417-VIII.

У відповідності до п.6 ч.1 ст.1 Закону України № 417-VIII Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку спільне майно багатоквартирного будинку включає будівлі і споруди, які призначені для задоволення співвласників багатоквартирного будинку та розташовані на прибудинковій території, а також права на земельну ділянку, на якій розташовані багатоквартирний будинок і належні до нього будівлі та споруди і його прибудинкова територія.

Частиною 1 ст.5 Закону України № 417-VIII Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку визначено, що спільне майно багатоквартирного будинку є спільною сумісною власністю співвласників.

Відповідно до ч.2 ст. 6 та п. 5 ч.1 ст.7, ч.1 ст.15 Закону України № 417-VIII Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку реалізація співвласником своїх прав не може порушувати права інших співвласників, співвласники зобов`язані виконувати рішення зборів співвласників.

Порядок прийняття рішень щодо управління багатоквартирним будинком зборами співвласників передбачений ст. 10 вищевказаного закону.

У ст.16 Закону України №417-VIII Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку зазначено, що об`єднання співвласників має право визначати порядок користування спільним майном відповідно до статуту об`єднання.

Відповідно до п. 1 розділу II Статуту ОСББ Велика Британія метою створення об`єднання є забезпечення і захист прав співвласників, дотримання ними своїх обов`язків, належне утримання та використання спільного майна будинку, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та цим Статутом.

Судом встановлено, що співвласником у багатоквартирному будинку по АДРЕСА_2 є ОСОБА_3 , який є власником квартири АДРЕСА_3 .

Згідно технічного паспорта на вказану квартиру така розташована на 8 поверсі 8 поверхового будинку та складається з 3 кімнат, житловою площею 43,3 кв. м. Квартира обладнана балконом 5,8+5,2+2,1 кв.м. Загальна площа квартири 104,5 кв.м. /а.с.96/.

Таким чином, переданий в управління ОСББ Велика Британія житловий будинок на АДРЕСА_2 Львові перебуває у спільній власності усіх співвласників даного багатоквартирного житлового будинку, зокрема відповідач є власником квартири АДРЕСА_3 вказаного будинку, а порядок володіння та користування будинком повинен вирішуватися за домовленістю між усіма співвласниками.

Судом встановлено, що ОСББ Велика Британія 28.02.2019 року листом-претензією повідомило ОСОБА_3 щодо порушення ним прав співвласників, та просило привести зовнішній вигляд фасаду будинку відповідно до проектів забудовника, звільнити місця загального користування (коридор), відновити ремонт власними коштами та пройти процедуру відповідно до законодавства та затверджену в протоколі загальних зборів ОСББ Велика Британія від 09.06.2018 року. В разі невиконання вимог заявлених у даній претензії ОСББ буде змушене звернутися до суду /а.с. 42-43/.

Однак, на даний лист-претензію відповідач жодним чином не відреагував і вказаних порушень не усунув.

Відповідно до ч.1 ст.177 ЖК України громадяни зобов`язані забезпечувати схоронність жилих приміщень, бережно ставитися до санітарно-технічного та іншого обладнання, до об`єктів благоустрою, додержувати правил утримання жилого будинку і прибудинкової території, правил пожежної безпеки, додержуватись чистоти і порядку в під`їздах, кабінах ліфтів, на сходових клітках і в інших місцях загального користування.

Статтею 179 ЖК України визначено, що користування будинками (квартирами) державного і громадського житлового фонду, фонду житлово-будівельних кооперативів, а також приватного житлового фонду та їх утримання здійснюється з обов`язковим додержанням вимог Правил користування приміщеннями жилих будинків і прибудинковими територіями, які затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Згідно ч. 1 ст. 319 ЦК України, власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд. Співвласники майна, що є у спільній сумісній власності, володіють і користуються ним спільно, якщо інше не встановлено домовленістю між ними.

Частиною 2 ст. 319 ЦК України передбачено, що власник має право вчиняти щодо свого майна будь - які дії які не суперечать закону. При здійсненні своїх прав та виконанні обов`язків власник зобов`язаний додержуватися моральних засад суспільства.

Згідно ч. 2 ст. 383 ЦК України власник (власники) квартири може на свій розсуд здійснювати ремонт і зміни у квартирі за умови, що ці зміни не призведуть до порушення прав власників інших квартир.

Згідно ч. 2 ст. 382 ЦК України, ч. 2 ст. 10 Закону України "Про приватизацію державного житлового фонду" власникам квартири у дво- або багатоквартирному житловому будинку належать на праві спільної сумісної власності приміщення загального користування, опорні конструкції будинку, механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання за межами або всередині квартири, яке обслуговує більше однієї квартири, а також споруди, будівлі, які призначені для забезпечення потреб усіх власників квартир, а також власників нежитлових приміщень, які розташовані у житловому будинку.

Відповідно до ч. 1 ст. 369 ЦК України співвласники майна, що є у спільній сумісній власності, володіють і користуються ним спільно, якщо інше не встановлено домовленістю між ними.

Водночас закон надає право власникам квартир багатоквартирного будинку здійснювати переобладнання і перепланування житлових і підсобних приміщень, балконів і лоджій з метою підвищення благоустрою.

Одночасно законом встановлюється й ряд умов, при виконанні яких можливе таке переобладнання або перепланування.

Зокрема перед здійсненням робіт така особа повинна отримати дозвіл власника будинку та виконавчого комітету органу місцевого самоврядування, а також отримати згоду власників інших квартир, що розташовані в будинку.

Відповідно до п.1.4.1. Наказу Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 17 травня 2005 року № 76 "Про затвердження Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій" переобладнання і перепланування жилих будинків, жилих і нежилих у жилих будинках приміщень дозволяється робити після одержання дозволу виконавчого комітету місцевої народних депутатів відповідно до законодавства.

Відповідно до п. 1.4.4. цього Наказу переобладнання і перепланування жилих будинків, жилих і нежилих у жилих будинках приміщень, що призводять до порушення тривкості або руйнації несучих конструкцій будинку, погіршення цілісності і зовнішнього вигляду фасадів, порушення вимог протипожежної безпеки та засобів протипожежного захисту, не допускається. Перепланування жилих будинків, жилих і нежилих у жилих будинках приміщень, що погіршує умови експлуатації і проживання всіх або окремих громадян у будинку або квартирі, не допускається.

Згідно п.1.4.6. Наказу Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 17 травня 2005 року № 76 "Про затвердження Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій" власник, наймач (орендар) жилого будинку, жилого чи нежилого у жилому будинку приміщення, що припустив самовільне переобладнання або перепланування, що призводить до порушення конструктивних елементів або засобів протипожежного захисту, зобов`язаний за свій рахунок привести це приміщення до попереднього стану.

Згідно з п.4 Правил користування приміщеннями житлових будинків і гуртожитків , затверджених постановою КМУ від 08.10.1992 року, власники, наймачі (орендарі) приміщень житлових будинків і гуртожитків мають право на переобладнання і перепланування житлових і підсобних приміщень, балконів і лоджій за відповідними проектами без обмеження інтересів інших громадян, які проживають у будинку, гуртожитку, з дозволу власника будинку (квартири), власника гуртожитку (житлового приміщення у гуртожитку) та органу місцевого самоврядування, що видається в установленому порядку.

У листі Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 11.09.2006 року, вказано, що роботи з перепланування повинні проводитися відповідно до проекту, розробленого з дотриманням вимог чинних будівельних норм і правил.

Сторона позивача у своїй позовній заяві посилається на п. 1.4.4. Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затверджених наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства № 76 від 17 травня 2005 року. Водночас, виходячи зі змісту вказаних понять, підмурування та встановлення решіток не є ані переобладнанням, ані переплануванням, і відповідно посилання на п. 1.4.4. вказаних Правил є безпідставним, оскільки відповідачем не проводилося ні переобладнання, ні перепланування власної квартири.

Пунктом 8.14 Державних будівельних норм В.3.2-2-2009, на які також посилається позивач, обґрунтовуючи позовні вимоги, визначено, що ці норми застосовуються для проектування реконструкції, капітального ремонту та перепланувань окремих квартир.

Тобто вказані норми Державних будівельних норм застосовують при проведені робіт, пов`язаних з проектування реконструкції і капітального ремонту, що не проводилося у квартирі АДРЕСА_1 , що належить відповідачу.

Разом з тим, судом беззаперечно встановлено, що Протоколом загальних зборів №1 співвласників житлових та нежитлових приміщень ОСББ Велика Британія від 09.06.2018 року прийнято рішення про затвердження проекту (додаток №3 до протоколу загальних зборів ОСББ Велика Британія від 09.06.2018 р.) можливих змін до фасаду будинку та затвердження порядку погодження членами правління можливих змін до фасаду будинку. Дані рішення є чинними, тому підлягають до обов`язкового виконання усіма співвласниками. Крім того, встановлено, що з даним рішенням відповідач був ознайомлений (вказану обставину підтвердив свідок ОСОБА_5 , дана обставина не спростована відповідачем), однак всупереч такого самовільно здійснив зміну фасаду частини будинку шляхом заміни решіток на балконі своєї квартири, підмурування частини балкону та влаштування додаткового приміщення (комори) на балконі.

Таким чином, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги позивача підлягають частковому задоволенню, оскільки відповідач без погодження та без дозволу на виконання будівельних робіт самочинно підмурував балкон та замінив решітки, які не відповідають проекту можливих змін до фасаду будинку, самочинно збудував додаткове приміщення на балконі (комору). Вказані зміни, впливаючи на фасад будинку в цілому, погіршують його зовнішній вигляд, чим порушують права інших співвласників.

В задоволенні позову в іншій частині слід відмовити, оскільки ОСББ відповідно ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності не є уповноваженим органом на притягнення винних осіб до відповідальності і , як наслідок, не має права вимагати стягнення штрафів за невиконання свого рішення.

Керуючись Конституцією України, ст.ст. 4, 7, 10, 12, 78, 81, 89, 259, 263-265 ЦПК України, ст.ст. 319, 321, 369, 382-383 ЦК України, Законом України № 2866-III Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку , Законом України № 417-VIII Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку , Наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 17 травня 2005 року № 76 "Про затвердження Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій" суд,

у х в а л и в :

Позов задовольнити частково.

Зобов`язати ОСОБА_3 за власні кошти привести зовнішній фасад балкону, що знаходиться в межах квартири АДРЕСА_1 , до попереднього стану на момент здачі будинку в експлуатацію відповідно до паспорта опорядження фасаду (проект 03.2015-І-Р-А Р-зм.4).

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Стягнути з ОСОБА_3 на користь ОСББ Велика Британія судовий збір в розмірі 1921 грн.

Рішення може бути оскаржене до Львівського апеляційного суду шляхом подання апеляційної скарги через Залізничний районний суд м. Львова протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Позивач: ОСББ Велика Британія ( м. Львів, вул. Шевченка,17, код ЄДРПОУ 42128334)

Відповідач: ОСОБА_3 ( АДРЕСА_7 )

Повний текст рішення складено 21 січня 2020 року.

Суддя Постигач О.Б.

СудЗалізничний районний суд м.Львова
Дата ухвалення рішення16.01.2020
Оприлюднено22.01.2020
Номер документу87037686
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —462/5849/19

Ухвала від 26.10.2022

Цивільне

Залізничний районний суд м.Львова

Гедз Б. М.

Ухвала від 26.10.2022

Цивільне

Залізничний районний суд м.Львова

Гедз Б. М.

Ухвала від 03.10.2022

Цивільне

Залізничний районний суд м.Львова

Гедз Б. М.

Постанова від 07.08.2022

Цивільне

Львівський апеляційний суд

Шеремета Н. О.

Постанова від 07.08.2022

Цивільне

Львівський апеляційний суд

Шеремета Н. О.

Ухвала від 11.05.2022

Цивільне

Львівський апеляційний суд

Шеремета Н. О.

Ухвала від 10.04.2022

Цивільне

Львівський апеляційний суд

Шеремета Н. О.

Ухвала від 13.03.2022

Цивільне

Львівський апеляційний суд

Шеремета Н. О.

Рішення від 01.02.2022

Цивільне

Залізничний районний суд м.Львова

Кирилюк А. І.

Рішення від 01.02.2022

Цивільне

Залізничний районний суд м.Львова

Кирилюк А. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні