Рішення
від 20.01.2020 по справі 640/4408/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 січня 2020 року м. Київ № 640/4408/19

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Кармазіна О.А. розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін адміністративну справу

за позовом:Товариства з обмеженою відповідальністю Спарк ДоДепартаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про:визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю Спарк (01001, м. Київ, вул. Городецького, 9-а, код ЄДР: 31242086) звернулося до Кружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (01001, м. Київ, вул. Хрещатик, 32, код ЄДР: 26345558), в якому просить суд:

1) визнати протиправним та скасування рішення відповідача про відмову у наданні містобудівних умов та обмежень у формі листа, затвердженого наказом від 21.12.2018 № 1371;

2) зобов`язати відповідача надати позивачу містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки для проектування об`єкта: Будівництво житлово-офісного будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення по вул. Костянтинівській, 33 у Подільському районі м. Києва .

Позиція позивача .

Позивач зазначає, що з метою отримання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки для проектування об`єкта Будівництво житлово-офісного будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення по вул. Костянтинівській, 33 у Подільському районі 13.12.2018 товариство звернулося через Управління (Центр) надання адміністративних послуг Солом`янської районної в м. Києві РДА до Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу КМР (КМДА) з відповідною заявою та додатками.

Зокрема, відповідно до опису документів: були надані: заява, документ, що засвідчує особу та довіреність; копія документу, що засвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію - 3 арк.; викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000 - 1 аркуш; витяг з ДЗК - 3 аркуші; містобудівний розрахунок - 1 екземпляр; інші документи (історико-містобудівне обґрунтування) - 69 аркушів; виписка, статут - 17 аркушів.

Тобто, як зазначає позивач, були надані документи, визначені ч. 3 ст. 29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності .

Листом, затвердженим наказом Департаменту від 21.12.2018 № 1371 Департамент повідомив товариству, що відповідно до п. 3 ч. 4 ст. 29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності відмовлено у наданні містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта, у зв`язку з невідповідністю намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, оскільки відповідно до Генерального плану міста Києва та проекту планування його приміської зони на період до 2020 року, затвердженого рішенням КМР від 28.03.2002 № 370/1804, земельна ділянка за функціональним призначенням відноситься до території вулиць і доріг.

Однак, як зазначає позивач, згідно витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку № НВ-0002395392018 від 27.11.2018 земельна ділянка з кадастровим номером 8000000000:85:347:0004 належить до категорій земель: Землі житлової та громадської забудови та даний на розгляд відповідача містобудівний розрахунок містить доступну та стислу інформацію про основні параметри об`єкта будівництва, його техніко-економічні показники та вичерпну інформацію, яка дає повне уявлення про наміри ТОВ СПАРК .

Відносно доводів відповідача щодо невідповідності намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, оскільки на думку відповідача, відповідно до Генерального плану міста Києва та проекту планування, земельна ділянка відноситься до території вулиць та доріг, позивач, з посиланням на положення ст. 1 Закону України Про Державний земельний кадастр (щодо визначення терміну Державний земельний кадастр ), статей 15, 20 цього Закону та з посиланням на витяг з ДЗК, звертає увагу, що земельна ділянка належить до категорії земель: Землі житлової та громадської забудови, вид використання: Для будівництва, обслуговування та експлуатації житлово-офісного будинку.

Відтак, зазначає позивач, посилання відповідача спростовуються даними Державного земельного кадастру.

Враховуючи викладене у позові та надані матеріали, позивач просить задовольнити позов.

Позиція відповідача.

З урахуванням обставин, викладених позивачем, відповідач зазначає, що за результатами розгляду заяви позивача від 14.12.2018 (реєстраційний номер ЦНАП 60100-003482289-013-16) із доданими документами, Департаментом підготовлено мотивовану відмову у наданні містобудівних умов та обмежень забудови для проектування об`єкта у звязку з невідповідністю намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, земельна ділянка відноситься за функціональним призначенням відноситься до території вулиць і доріг, що суперечить заявленим позивачем намірам забудови. За твердженням відповідача це підтверджується довідкою (витягом) з містобудівного кадастру - фрагменту основного креслення (функціонального зонування) Генерального плану міста (бланк № 251717).

Відповідач акцентує увагу, що інформація про містобудівну документацію на місцевому рівні міститься в містобудівному кадастрі, а натомість Державний земельний кадастр не містить такої інформації.

Враховуючи викладене у відзиві, позивач просить відмовити у задоволенні позову.

Процесуальні дії, вчинені у справі.

Відповідно до ухвали від 20.03.2019 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі. Вирішено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та виклику учасників справи. Витребувано необхідні для розгляду справи матеріали.

Позивач неодноразово звертався із клопотаннями про прискорення розгляду справи.

Встановлені судом обставини.

13.12.2018 товариство через ЦНАП звернулося до Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської адміністрації) із заявою про видачу містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки загальною площею 0,0615 га, якою товариство користується відповідно до договору оренди земельної ділянки від 12.11.2003 укладеного з Київською міською радою (номер за реєстром 1091) яка розташована м. Київ, Подільський район, вул. Костянтинівська, 33; кадастровий номер 8000000000:85:347:0004.

До заяви додано вищезгадані документи у зв`язку з чим також сформовано та видано опис цих документів (а.с.13).

Власне з договору оренди вбачається (а.с. 16), що земельна ділянка передана Київською міською радою на підставі рішення від 10.07.2003 № 638-8/798 в оренду на 25 років для будівництва, обслуговування та експлуатації житлово-офісного будинку у межах, які перенесені в натурі (на місцевість) і зазначені у плані.

Згідно з Витягом від 27.11.2018 з Державного земельного кадастру про земельну ділянку цільове призначення : землі житлові і комерційної забудови; категорія земель -- землі житлової та громадської забудови; вид користування - для будівництва, обслуговування та експлуатації житлово-офісного будинку.

Інформація про документацію із землеустрою, на підставі якої здійснена державна реєстрація земельної ділянки - проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок від 28.10.2003.

У витязі позивача визначено орендарем.

За висновком у Містобудівному розрахунку аналіз, складного з урахуванням Генерального плану м. Києва до 2020 (Опорний план; Система планувальних обмежень), нормативно-правових умов, сучасного стану забудови, благоустрою і озеленення, а також наявної містобудівної документації свідчить про те, що будівництво житлово-офісного будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення не суперечить функціональному призначенню досліджуваної території. Проведення робіт не потребує внесення змін до містобудівної документації.

21.12.2018 Департаментом видано наказ № 1371 Про відмову у наданні містобудівних умов та обмежень , яким затверджено відмову у наданні містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва по вул. Костянтинівській, 33 з обґрунтуванням підстав, зазначених у листі, що додається.

Власне листом від №24985/0/7-1-18 від 14.12.2018 сформульовано обґрунтування - невідповідність намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, оскільки згідно Генерального плану міста Києва та проекту планування приміської зони на період до 2020, затвердженого рішенням КМР від 28.03.2002 № 370/1804, земельна ділянка за функціональним призначенням відноситься до території вилиць та доріг .

Вирішуючи спір по суті, суд виходить з наступного.

У даному випадку сторонами не оспорюється та не заперечується визначена законодавством України компетенція Департаменту на вчинення дій щодо видачі містобудівних умов та обмежень земельних ділянок в межах відповідної території.

Спір, як вбачається з вищевикладеного, виник у зв`язку із різним розумінням сторонами відповідності намірів забудови містобудівній документації на місцевому рівні.

Слід зазначити, що відповідно до статті 26 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності забудова територій здійснюється шляхом розміщення об`єктів будівництва.

Суб`єкти містобудування зобов`язані додержуватися містобудівних умов та обмежень під час проектування і будівництва об`єктів. Виконавчий орган сільської, селищної, міської ради вживає заходів щодо організації комплексної забудови територій відповідно до вимог цього Закону.

Право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації. Проектування та будівництво об`єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок у такому порядку: отримання замовником або проектувальником вихідних даних; розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених статтею 31 цього Закону, її експертизи; затвердження проектної документації; виконання підготовчих та будівельних робіт; прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів; реєстрація права власності на об`єкт містобудування.

Пунктом 1 частини першої статті 29 зазначеного Закону встановлено, що основними складовими вихідних даних є містобудівні умови та обмеження.

Згідно з частиною другою статті 29 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" фізична або юридична особа, яка подала виконавчому органові сільської, селищної, міської ради або у разі розміщення земельної ділянки за межами населених пунктів - районній державній адміністрації заяву про намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва.

Частиною третьою статті 29 зазначеного Закону встановлено, що містобудівні умови та обмеження надаються відповідними уповноваженими органами містобудування та архітектури на підставі містобудівної документації на місцевому рівні на безоплатній основі за заявою замовника, до якої додаються: копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію; копія документа, що посвідчує право власності на об`єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці, або згода його власника, засвідчена в установленому законодавством порядку (у разі здійснення реконструкції або реставрації); викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000; витяг із Державного земельного кадастру. Для отримання містобудівних умов та обмежень до заяви замовник також додає містобудівний розрахунок, що визначає інвестиційні наміри замовника, який складається у довільній формі з доступною та стислою інформацією про основні параметри об`єкта будівництва. Цей перелік документів для надання містобудівних умов та обмежень є вичерпним. Витяг з містобудівного кадастру для формування містобудівних умов та обмежень до документів замовника додає служба містобудівного кадастру (у разі її утворення).

Згідно з частиною четвертою статті 29 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" підставами для відмови у наданні містобудівних умов та обмежень є: неподання визначених частиною третьою цієї статті документів, необхідних для прийняття рішення про надання містобудівних умов та обмежень; виявлення недостовірних відомостей у документах, що посвідчують право власності чи користування земельною ділянкою, або у документах, що посвідчують право власності на об`єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці; невідповідність намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні. Відмова у наданні містобудівних умов та обмежень здійснюється шляхом направлення листа з обґрунтуванням підстав такої відмови відповідним уповноваженим органом містобудування та архітектури у строк, що не перевищує встановлений строк їх надання.

Частиною шостою статті 29 вказаного Закону встановлено, що надання містобудівних умов та обмежень або прийняття рішення про відмову в їх наданні здійснюється відповідним уповноваженим органом містобудування та архітектури протягом 10 робочих днів з дня реєстрації заяви, затверджується наказом такого органу.

Щодо посилань відповідача на невідповідність намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, оскільки відповідно до Генерального плану міста Києва та проекту планування його приміської зони на період до 2020 року, затвердженого рішенням Київської міської ради від 28.03.2002 № 370/1804, земельна ділянка за функціональним призначенням відноситься частково до території вулиць і доріг та частково до території громадських будівель та споруд суд звертає увагу на наступне.

Відповідно до частини першої статті 1 Закону України "Про Державний земельний кадастр" Державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами.

Частиною першою статті 15 зазначеного Закону встановлено, що до Державного земельного кадастру включаються такі відомості про земельні ділянки, зокрема: цільове призначення (категорія земель, вид використання земельної ділянки в межах певної категорії земель); відомості про обмеження у використанні земельних ділянок.

Статтею 20 Закону України "Про Державний земельний кадастр" встановлено, що відомості Державного земельного кадастру є офіційними.

Внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про об`єкти Державного земельного кадастру є обов`язковим.

Слід додати, що відповідно до абз. 2 ч. 2 ст. 24 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення , встановленого відповідно до законодавства.

У даному випадку, як вбачається з витягу з ДЗК, у т.ч. отриманого з відкритих джерел станом на час прийняття рішення у справі, а також з Інформації місцевої влади про цільове призначення земельної ділянці, цільове призначення : землі житлові і комерційної забудови; категорія земель -- землі житлової та громадської забудови; вид користування - для будівництва, обслуговування та експлуатації житлово-офісного будинку, що відповідає намірам забудови, заявленим позивачем та які визначені у ДЗК.

Таким чином, посилання відповідача на те, що земельні ділянки щодо яких позивач хоче отримати містобудівні умови та обмеження забудови за функціональним призначенням відносяться до території вулиць і доріг спростовується даними Державного земельного кадастру відомості якого є офіційними.

Слід додати, що відповідно до абзацу другого ч. 1 ст. 16 ст. 24 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" з містобудівна документація на місцевому рівні розробляється з урахуванням даних державного земельного кадастру на актуалізованій картографічній основі в цифровій формі як просторово орієнтована інформація в державній системі координат на паперових і електронних носіях.

Тобто, наведене додатково підтверджує, що дані Державного земельного кадастру є первинними офіційними даними для цілей формування як містобудівної документації, так і для формування Містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки.

Відповідно до частин першої та другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

З огляду на зазначене, суд дійшов висновку, що в порядку виконання обов`язку, визначеного ч. 2 ст. 77 КАС України, відповідачем не доведено наявності правових підстав для відмови у видачі містобудівних умов та обмежень із зазначених у відмові підстав у зв`язку з чим суд приходить до висновку про задоволення позову в частині оскаржуваного рішення (відмови) у формі листа.

Щодо вимог про зобов`язання вчинити певні дії, слід зазначити, що з матеріалів справи та відмови не вбачається дослідження відповідачем усього пакету документів та формування загального висновку щодо наданого пакету документів, у зв`язку з чим суд вважає передчасною вимогу позивача стосовно зобов`язання відповідача видати містобудівні умови а обмеження забудови земельної ділянки.

Між тим, керуючись правом суду вийти за межі позовних вимог з метою ефективного захисту прав позивача (ч. 2 ст. 9, ст. 245 КАС України), суд вважає за необхідне зобов`язати відповідача повторно розглянути заяву позивача з урахуванням всіх наданих документів та висновків суду у даній справі та прийняти рішення відповідно до ч. 6 ст. 29 вищезгаданого Закону, тобто або про видачу або про відмову - в залежності від результатів розгляду усього пакету документів, наданих позивачем із вищезгаданою заявою.

Відтак, позов підлягає задоволенню частково - як зазначено судом вище.

Враховуючи положення ст. 139 КАС України позивачу підлягає відшкодуванню судовий збір, сплачений за одну позовну вимогу.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 72-77, 139, 242- 243, 245-246, 250, 255, 257-263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Позовні вимоги Товариство з обмеженою відповідальністю Спарк (01001, м. Київ, вул. Городецького, 9-а, код ЄДР: 31242086) задовольнити частково .

Визнати протиправним та скасувати рішення Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (01001, м. Київ, вул. Хрещатик, 32, код ЄДР: 26345558) про відмову Товариству з обмеженою відповідальністю Спарк (код ЄДР: 31242086) у наданні містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки (кадастровий номер 8000000000:85:347:0004) у формі листа від 14.12.2018 № 24985/0/7-1-18, затвердженого наказом від 21.12.2018 № 1371 (на заяву до ЦНАП від 13.12.2018 №60100-003482289-013-16).

Зобов`язати Департамент містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (01001, м. Київ, вул. Хрещатик, 32, код ЄДР: 26345558) з урахуванням висновків суду у даній справі повторно розглянути заяву та додані до неї документи Товариства з обмеженою відповідальністю Спарк (код ЄДР: 31242086) (заява до ЦНАП від 13.12.2018 №60100-003482289-013-16) про видачу Містобудівних умови та обмежень забудови земельної ділянки загальною площею 0,0615 га, яка розташована: м. Київ, Подільський район, вул. Костянтинівська, 33, кадастровий номер земельної ділянки 8000000000:85:347:0004 та прийняти рішення відповідно до вимог ст. 29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності (частина 6).

У задоволенні решти позовних вимог - відмовити.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Спарк (01001, м. Київ, вул. Городецького, 9-а, код ЄДР: 31242086) за рахунок бюджетних асигнувань Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (01001, м. Київ, вул. Хрещатик, 32, код ЄДР: 26345558) 1921,00 грн. (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна гривня) на відшкодування судового збору, сплаченого за квитанцією від 14.03.2019 року № 0.0.1294745492.1 (оригінал у справі).

Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295 - 297 КАС України з урахуванням п/п. 15.5 п. 15 Розділу VII "Перехідні положення" КАС України (в редакції Закону № 2147-VIII).

Суддя О.А. Кармазін

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення20.01.2020
Оприлюднено23.01.2020
Номер документу87042899
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/4408/19

Постанова від 06.04.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Ухвала від 05.03.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Ухвала від 05.03.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Рішення від 20.01.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кармазін О.А.

Ухвала від 20.03.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кармазін О.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні