Ухвала
від 22.01.2020 по справі 372/2679/19
ОБУХІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 372/2679/19

Провадження 1-кс-35/20

ухвала

Іменем України

22 січня 2020 року Слідчий суддя Обухівського районного суду Київської області ОСОБА_1 ,

при секретарі ОСОБА_2 ,

розглянувши в залі судових засідань Обухівського районного суду Київської області в місті Обухів Київської області клопотання слідчого СВ Обухівського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Київській області про продовження строку досудового розслідування,

В С Т А Н О В И В:

Слідчий СВ Обухівського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Київській області ОСОБА_3 звернувся до суду з клопотанням про продовження строку досудового розслідування у кримінальному проваджені № 42019111200000089 від 04.02.2019 року за ознаками злочину, передбаченого ч. 2 ст. 358 КК України, яке обгрунтовує тим, представник Козинської міської ради показав, що в ході підготовки до судового процесу, Козинською селищною радою було виявлено фальсифікацію документів з боку ПАТ «Київська пересувна механізована колона-2» та внесення за змовою з посадовими особами Обухівського відділу Головного управління Держгеокадастру в Обухівському районі до бази даних ДЗК завідомо недостовірних даних щодо земельних ділянок комунальної власності кадастрові номери 3223155400:04:007:0046 та 3223155400:04:014:0073.

ПАТ «Київська пересувна механізована колона-2» 11 серпня 2000 року уклало з Козинською селищною радою договір оренди земельної ділянки площею 4,321 га в смт.Козин Обухівського району Київської області з цільовим призначенням для культурно-оздоровчих цілей та під розміщення інженерних споруд.

Так, відповідно до п. г) ч. 9 ст. 55 Закону України «Про землеустрій» технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) включає згоду власника земельної ділянки, а для земель державної та комунальної власності органу, уповноваженого здійснювати розпорядження земельною ділянкою, на відновлення меж земельної ділянки користувачем.

Землі, які належать на праві власності територіальним громадам сіл, селищ, міст, є комунальною власністю (ч. 1 ст. 83 Земельного кодексу України).

Саме органи місцевого самоврядування згідно із частиною 5

ст. 60 цього Закону України «Про місцеве самоврядування» здійснюють від імені та в інтересах територіальних громад правомочності щодо володіння, користування та розпорядження земельними ділянками.

Водночас, 26.08.2014 року ПАТ «КПМК-2» без отримання дозволу власника землі Козинської селищної ради замовило у ФОП ОСОБА_4 складання технічної документації по встановленню зовнішніх меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).

Підставою для виконання робіт в документації зазначено: «Договір оренди землі №1-2509 від 11 серпня 2000 року», що не узгоджується з положеннями Закону України «Про землеустрій», оскільки дозволу від власника на проведення таких робіт, а також на зміну конфігурації та цільового призначення орендованої земельної ділянки Козинська селищна рада не надавала.

При цьому, орендарем було самовільно поділено орендовану земельну ділянку на дві окремі земельні ділянки площами 0,7886га та 3,5325га з цільовим призначенням 10.08. для культурно-оздоровчих цілей та під розміщення інженерних споруд.

В ході складання технічної документації, представниками

ПАТ «КПМК-2» з метою підписання головою Козинської селищної ради ОСОБА_5 схеми розташування земельної ділянки було приховано факт поділу земельної ділянки і на графічних матеріалах було зображено одну земельну ділянку без зазначення її площі.

Землекористування було зміщено (перенесено) на інші суміжні землі запасу Козинської селищної ради з іншими цільовими призначеннями також без будь-якої згоди власника землі Козинської селищної ради та з численними порушеннями нормами водного законодавства.

Новосформованим земельним ділянкам були присвоєні кадастрові номери: 3223155400:04:007:0046 (3,5325 га) та 3223155400:04:014:0073 (0,7886 га).

Вказана технічна документація на розгляд та затвердження в порядку, визначеному Земельним кодексом України та ст.30 Закону України «Про землеустрій» до Козинської селищної ради не подавалась, сесією ради не затверджувалась.

Власник землі Козинська селищна рада категорично заперечує проти перенесення орендованих земель на землі водного фонду та землі громадської забудови, проти проведення поділу орендованої земельної ділянки та зміни її конфігурації, оскільки це порушує право власності на землю усієї територіальної громади, порушує природоохоронний режим земель водного фонду, порушує санітарно-захисну зону навколо очисних споруд тощо.

Незважаючи на це, вказана технічна документація стала підставою для внесення 03 жовтня 2018 року до Державного земельного кадастру інформації про обидві земельні ділянки та речове право оренди на них.

Одночасно, було проведено зміну цільового призначення земельних ділянок.

Як вбачається з інформації з Державного земельного кадастру земельна ділянка кадастровий номер 3223155400:04:007:0046 отримала нове цільове призначення 07.01. для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення, хоча в технічній документації було зазначено: цільове призначення 10.08. для культурно-оздоровчих цілей та під розміщення інженерних споруд.

Так само, цільове призначення земельної ділянки кадастровий номер 3223155400:04:014:0073 також було змінено з 10.08. для культурно-оздоровчих цілей та під розміщення інженерних споруд на 10.10. для будівництва та експлуатації гідротехнічних, гідрометричних та лінійних споруд.

Отже, 20.10.2010 року без дозволу та без відома власника землі та орендодавця Козинської селищної ради, між ПАТ «КПМК-2» та гр. ОСОБА_6 (паспорт НОМЕР_1 , виданий Орджонікідзевським РВ Маріупольського МУ УМВС України в Донецькій області 10.06.1997 р., ідентифікаційний номер НОМЕР_2 , адреса проживання на дату укладення договору АДРЕСА_1 ) був укладений договір суборенди земельної ділянки, в якому в суборенду передавалась частина орендованої земельної ділянки площею 0,3580 га. При цьому суборендована земельна ділянка в державному земельному кадастрі сформована не була, межі в натуру не виносились, на місцевості земельна ділянка визначалась лише за «домоволеністю» між ПАТ «КПМК-2» та гр. ОСОБА_6 .

04.10.2018 року Обухівським відділом Головного управління Держгеокадастру в Обухівському районі було надано Витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок вих..№1857 та №1858. У вказаних витягах вже зазначені «нові» цільові призначення земельних ділянок, а також зазначено, що земельна ділянка кадастровий номер 3223155400:04:014:0073 площею 0,7886га за категорією земель відноситься до земель водного фонду. Хоча в оренду ПАТ «КПМК-2» земельна ділянка водного фонду не відводилась.

До матеріалів кримінального провадження долучено наступні матеріали: оригінали поземельних книг, відкритих на підставі технічної документації по встановленню зовнішніх меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) ПАТ «КПМК-2» 3223155400:04:007:0046, 3223155400:04:014:0073 та технічної документації по первинному відводу земельної ділянки, площею 4,321 гектарів, яка знаходилася на території Козинської селищної ради народних депутатів, Обухівського району, Київської області, згідно плану землекористування, згідно рішення виконкому Козинської селищної ради від 11.08.2000 для культурно-оздоровчих цілей та під розміщення інженерних споруд; оригінали документів, які були надані до Обухівської державної нотаріальної контори та стали підставою для реєстрації Договору оренди землі від 11.08.2000 року (зареєстровано у реєстрі №1-2509 від 11.08.2000 року по відводу земельної ділянки, площею 4,321 гектарів; оригінали документації із землеустрою про відведення земельної ділянки Козинської сільської ради, Обухівського району у користування ПАТ «Київська пересувна механізована-2» (код ЄДРПОУ 00858474), зміну конфігурації та цільового призначення орендованої земельної ділянки, Витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних від 04.10.2018 за №1857 та №1858, та проекти землеустрою до земельних ділянок 3223155400:04:007:0046, 3223155400:04:014:0073; оригінали договору оренди землі від 11.08.2000 року, всі додатки до нього, схеми розташування земельної ділянки до вказаного договору, плани землекористування, рішення/протоколи Козинської сільської ради, що приймались з приводу відведення земельної ділянки площею 4,321 гектарів, листування з ПАТ «КПМК-2» по відводу та проведенні інвентаризації земельної ділянки площею 4,321 гектарів на користь ПАТ «КПМК-2» для культурно-оздоровчих цілей та під розміщення інженерних споруд; протокол допиту представника потерпілого ОСОБА_7 .

На даний по вище зазначеним вилученим документам не проведена, земельно-технічна експертиза, а тому завершити досудове розслідування у терміни, що зазначені в ст. 219 КПК України не можливо з зазначеної причини. Тобто на даний час не можливо надати правову оцінку діянням посадовим особам Обухівського відділу Головного управління Держгеокадастру в Обухівському районі, ПАТ «Київська пересувна механізована колона-2», ФОП ОСОБА_4 . У даному провадженні на даний час жодній особі не повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення. Завершити досудове розслідування даного кримінального правопорушення у річний термін неможливо у зв`язку з необхідністю отримання висновку земельно-технічної експертизи. Тому, оскільки для завершення вищевказаних слідчих дій необхідний строк не менше шести місяців, у органа досудового розслідування виникла необхідність у продовженні строку досудового розслідування на строк до шести місяців.

Прокурор та слідчий в судове засідання , слідчий подав заяву, в якій просив проводити розгляд клопотання без його участі та участі прокурора, клопотання підтримав та просив його задовольнити.

Слідчий суддя, заслухавши прокурора та слідчого, дослідивши додані до клопотання матеріали, суд дійшов до наступного висновку.

Судом встановлено, що СВ Обухівського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Київській області здійснюється досудове розслідування в кримінальному провадженні, зареєстрованому в Єдиному реєстрі досудових розслідувань під № 42019111200000089 від 04.02.2019 року за ознаками злочину, передбаченого ч. 2 ст. 358 КК України.

Відповідно до ч. 1 ст. 219 КПК Українистрок досудового розслідування обчислюється з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня звернення до суду з обвинувальним актом, клопотанням про застосування примусових заходів медичного або виховного характеру, клопотанням про звільнення особи від кримінальної відповідальності або до дня ухвалення рішення про закриття кримінального провадження.

Строк досудового розслідування з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня повідомлення особі про підозру становить: 1) шість місяців - у кримінальному провадженні щодо кримінального проступку; 2) дванадцять місяців - у кримінальному провадженні щодо злочину невеликої або середньої тяжкості; 3) вісімнадцять місяців - у кримінальному провадженні щодо тяжкого або особливо тяжкого злочину. Досудове розслідування повинно бути закінчено: 1) протягом одного місяця з дня повідомлення особі про підозру у вчиненні кримінального проступку; 2) протягом двох місяців з дня повідомлення особі про підозру у вчиненні злочину.

Відповідно до ч. 1 ст. 294 КПК України, якщо досудове розслідування злочину або кримінального проступку до моменту повідомлення особі про підозру неможливо закінчити у строк, зазначений в абзаці другому частини першої статті 219 цього Кодексу, вказаний строк може бути неодноразово продовжений слідчим суддею за клопотанням прокурора або слідчого, погодженого з прокурором, на строк, встановлений пунктами 1 - 3 частини другої статті 219 цього Кодексу.

Згідно ч. 2 ст. 219 КПК України строк досудового розслідування може бути продовжений у порядку, передбаченому параграфом 4глави 24 цього Кодексу. При цьому загальний строк досудового розслідування не може перевищувати: 1) двох місяців із дня повідомлення особі про підозру у вчиненні кримінального проступку; 2) шести місяців із дня повідомлення особі про підозру у вчиненні злочину невеликої або середньої тяжкості; 3) дванадцяти місяців із дня повідомлення особі про підозру у вчиненні тяжкого або особливо тяжкого злочину.

Проведення досудового розслідування у розумні строки забезпечує прокурор, слідчий суддя (в частині строків розгляду питань, віднесених до його компетенції), а судового провадження - суд.

В контексті кримінального провадження, Конституційний Суд України, у своєму рішенні від 30 січня 2003 року (справа про розгляд судом окремих постанов слідчого і прокурора) відзначив, що «поняття розумний строк досудового слідства є оціночним, тобто таким, що визначається у кожному конкретному випадку з огляду на сукупність усіх обставин вчинення і розслідування злочину». Визначення розумного строку досудового слідства залежить від багатьох факторів, включаючи обсяг і складність справи, кількість слідчих дій, число потерпілих та свідків, необхідність проведення експертиз та отримання висновків тощо. Але за будь-яких обставин строк досудового слідства не повинен перевищувати меж необхідності. Досудове слідство повинно бути закінчене у кожній справі без порушення права на справедливий судовий розгляд і права на ефективний засіб захисту, що передбачено ст.ст.6,13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.

З клопотання та матеріалів кримінального провадження вбачається, що підозру в даному кримінальному провадженні не оголошено нікому.

Також, як вбачається з матеріалів клопотання, що в ході досудового розслідування вказаного кримінального провадження необхідно виконати ще ряд слідчих та процесуальних дій для всебічного, повного і неупередженого дослідження обставин кримінального провадження, на які посилається слідчий у клопотанні.

Враховуючи обставини справи, а також те, що строк досудового розслідування спливає, а провести всі необхідні слідчі та процесуальні дії у передбачений законом строк не виявляється можливим з об`єктивних причин, слідчий суддя приходить до висновку про обґрунтованість клопотання слідчого та наявність підстав для його задоволення.

На підставі викладеного, керуючисьст.ст. 219, 294, 295-1 КПК України, -

У Х В А Л И В:

Клопотання слідчого СВ Обухівського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Київській області про продовження строку досудового розслідування, задовольнити.

Продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні за №42019111200000089 від 04.02.2019 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 358 КК України, - до шести місяців, тобто до 04 серпня 2020 року.

Ухвала набирає законної сили з моменту оголошення, оскарженню не підлягає, заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

Суддя: ОСОБА_1

СудОбухівський районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення22.01.2020
Оприлюднено07.02.2023
Номер документу87062695
СудочинствоКримінальне
КатегоріяЗлочини проти авторитету органів державної влади, органів місцевого самоврядування, об'єднань громадян та злочини проти журналістів Підроблення документів, печаток, штампів та бланків, а також збут чи використання підроблених документів, печаток, штампів

Судовий реєстр по справі —372/2679/19

Ухвала від 22.01.2020

Кримінальне

Обухівський районний суд Київської області

Тиханський О. Б.

Ухвала від 05.12.2019

Кримінальне

Обухівський районний суд Київської області

Зінченко О. М.

Ухвала від 05.12.2019

Кримінальне

Обухівський районний суд Київської області

Зінченко О. М.

Ухвала від 22.10.2019

Кримінальне

Обухівський районний суд Київської області

Тиханський О. Б.

Ухвала від 22.10.2019

Кримінальне

Обухівський районний суд Київської області

Тиханський О. Б.

Ухвала від 13.09.2019

Кримінальне

Обухівський районний суд Київської області

Зінченко О. М.

Ухвала від 13.09.2019

Кримінальне

Обухівський районний суд Київської області

Зінченко О. М.

Ухвала від 13.09.2019

Кримінальне

Обухівський районний суд Київської області

Зінченко О. М.

Ухвала від 23.07.2019

Кримінальне

Обухівський районний суд Київської області

Зінченко О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні