Рішення
від 23.01.2020 по справі 520/13717/19
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

23 січня 2020 р. № 520/13717/19

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Бадюкова Ю.В., розглянувши у порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами в приміщенні суду в м. Харкові адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Канкорд-С" (вул. Гвардійців Широнінців, буд. 38, кв. 136, м. Харків, 61123, код ЄДРПОУ 41887024) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057, код ЄДРПОУ 43143704), Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії , -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Канкорд-С" (далі по тексту - позивач, ТОВ "Канкорд-С") звернулося до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Харківській області (далі по тексту - відповідач-1, ГУ ДПС у Харківській області), Державної податкової служби України (далі по тексту - відповідач-2, ДПС України), в якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати Рішення комісії ГУ ДПС в Харківській області за № 1305982/41887024 від 15.10.2019р. про відмову у реєстрації податкової накладної № 4 від 16 вересня 2019 року, та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 4 від 16 вересня 2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що Товариством з обмеженою відповідальністю "Канкорд - С" за результатами фінансово-господарської діяльності була складена податкова накладна №4 від 16.09.2019 р. на загальну суму з урахуванням ПДВ 113 840,00 грн. Вказана податкова накладна була надіслана до Головного управління Державної податкової служби України у Харківській області для розгляду комісією яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.

27.09.2019 року Товариством отримана квитанція про те, що податкова накладна прийнята, але реєстрація ПН/РК від 16.09.2019р. № 4 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Тому підприємству запропоновано надати пояснення та /або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання викладеного у зазначеній квитанції, Товариством 08.10.2019 року направлено до ГУ ДПС в Харківській області Повідомлення за №-1, в якому надано відповідне пояснення, а також додано всі необхідні документи стосовно оплати, отримання, перевезення, зберігання, передачі вказаної продукції.

15 жовтня 2019 року незважаючи на те, що на виконання зазначеного Повідомлення була додана вся необхідна документація, Товариством отримано Рішення №1305982/41887024 про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав того, що Товариством не надано Договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, документи щодо постачання /придбання, зберігання і транспортування товарів, а також документи щодо підтвердження відповідності продукції (паспорти чи сертифікати якості).

25 жовтня 2019 року Товариством було отримано Рішення ДПС України за №40466/41887024 про те, що і скаргу яка була подана на Рішення № 1305982/41887024 від 15.10.2019р. залишено без задоволення, а зазначене Рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.

Вважаючи зазначене рішення контролюючого органу незаконним та таким, що підлягає скасуванню, позивач звернувся до суду із відповідною позовною заявою.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 20 грудня 2019 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі.

На виконання вимог ухвали Харківського окружного адміністративного суду від 20.12.2019 р. ГУ ДПС в Харківській області та Державною податковою службою України відзиву на позовну заяву до суду надано не було.

Відповідно до п. 10 ч. 1 ст. 4 КАС України письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.

Згідно ч. 4 ст. 243 КАС України, судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.

Суд приходить до висновку про можливість розгляду справи за наявними в ній доказами у порядку письмового провадження.

Відповідно до ч. 4 ст. 229 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження) фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Суд, повно та всебічно дослідивши письмові докази, що містяться в матеріалах справи, встановив наступні обставини.

Товариство з обмеженою відповідальністю Канкорд - С є юридичною особою, код ЄДРПОУ 41887024, діє відповідно до Статуту затвердженого Рішенням загальних зборів, Цивільного кодексу України, ЗУ Про господарські товариства , інших чинних законодавчих та нормативно правових актів України. Товариство у своїй діяльності керується внутрішніми правилами, регламентами, локальними актами Товариства, а також діючими законодавчими та нормативно-правовими актами.

Головною метою Товариства під час здійснення певних видів діяльності передбачених Статутом та інших не заборонених законодавством України, є одержання прибутку. До основних видів діяльності підприємства відноситься зовнішньоекономічна діяльність, а також неспеціалізована оптова торгівля товарами господарського та іншого призначення.

Для зазначених цілей, Товариством на підставі договорів оренди та суборенди використовуються нежитлові та складські приміщення, що підтверджується копіями договорів №190201 від 01.02.2019 року, №24/19 від 01.02.2019 року, №419/02-1 від 15.02.2019 року (а.с.16-32).

25 березня 2019 року за №-2-055, Товариством було укладено договір з Виробничо - торгівельним Унітарним підприємством АзотХімФортіс (Республіка Білорусь) щодо купівлі на умовах FCA - Гродно (Республіка Білорусь) по Інкотермс-2010 відповідного товару, кількість і асортимент якого повинен зазначатися на кожну його партію у відповідних Специфікаціях.

Під час завантаження кожна партія товару супроводжується: 1) рахунком - фактурою; 2) товаро - транспортною накладною (СМR); 3) сертифікатом (паспортом) якості; 4) сертифікатом відповідності.

З метою виконання умов зазначеного договору, Товариство як покупець, а торгівельне Унітарне підприємства АзотХімФортіс як продавець, 17 червня 2019 року узгодили кількість та асортимент товару, за результатами чого в той же день відповідно до вимог договору №-2-055 від 25.03.2019 року підготували та підписали Специфікацію за № 2. В подальшому продавцем були надані відповідні товаро-супроводжувальні документи, а саме: 1) рахунок - фактура №92 від 20.06.2019р.; 2) сертифікат походження № BYUA9401101583 ; 3) паспорта якості; 4) CMR від 21.06.2019р.; 5) акт завантаження від 21.06.2019 р. (а.с.33-47).

26 червня 2019 року зазначені документи були подані до Чернігівської митниці ДФС, за результатами чого нею оформлено відповідну вантажну митну декларацію в митному режимі ІМ-40, а зазначений у ній вантаж випущено до вільного обігу на митній території України (а.с.48-50).

12 липня 2019 року за №-2019/07/12 Товариством укладено Договір купівлі- продажу з ТОВ Мереф`янський ремонтний завод (далі - ТОВ МРЗ ), згідно умов якого, найменування, артикул, кількість, одиниця виміру, ціна кожної одиниці та загальна ціна Товару, що поставляється за ним, визначається у Рахунках та видаткових накладних. У свою чергу, підставою для оплати Товару є даний Договір та рахунки на оплату кожної партії товару, а документом який передається разом із Товаром за даним Договором є видаткова накладна та рахунок (а.с.51-53).

На виконання умов вищезазначених договорів, Товариство як покупець, а торгівельне Унітарне підприємства АзотХімФортіс як продавець, відповідно до вимог договору № 2-055 від 25.03.2019 року, підготували та підписали Специфікацію за № 3. В подальшому продавцем були надані відповідні товаро-супроводжувальні документи, а саме: 1) рахунок - фактура №111 від 25.07.2019р.; 2) сертифікат - походження № BYUA9401101841; 3) паспорти якості; 4) CMR від 26.07.2019р.; 5) акт завантаження від 26.07.2019 р. (а.с.55-62).

28 липня 2019 року зазначені документи були подані до Чернігівської митниці ДФС, за результатами чого нею оформлено відповідну вантажну митну декларацію в митному режимі ІМ-40, а зазначений у ній вантаж випущено до вільного обігу на митній території України (а.с.63).

В подальшому, на виконання умов договору № 2019/07/12 від 12.07.2019 року, ТОВ Канкорд-С 16 вересня 2019 року як постачальником, підготовлено для покупця Рахунок на оплату певного виду товару №-52, а саме: 1) канату поліамідного тросової звивки трьохпрядної д20мм (в бухтах по 50м) - кількістю 1 000 м; 2)фалу комбінованого (оплітка-ПА, сердечник - ПЕ)д.10 мм (в бухтах по 100мм) - кількістю 10 000 м; 3) фалу комбінованого (оплітка-ПА, сердечник - ПЕ)д.14 мм (в бухтах по 100м) - кількістю 4 600м. (а.с.66).

16.09.2019 року отримавши від ТОВ МРЗ передоплату за вказані товари, яка підтверджується банківською випискою по Рахунку №-52, ТОВ Канкорд - С зазначений товар було передано ТОВ МРЗ (а.с.67).

У підтвердження цього постачальником, в особі ТОВ Канкорд - С , та покупцем, в особі ТОВ МРЗ складена та підписана Видаткова накладна №53 від 17.09.2019 року, що в повному обсязі узгоджується з умовами договору від 12.07.2019 року за № 2019/07/12 (а.с.68).

По суті спірних правовідносин суд зазначає наступне.

Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. Цим Кодексом визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначених пунктом 41.1статті 41 цього Кодексу, та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику /пункт 1.1 статті 1 Податкового кодексу України/.

За змістом підпункту "а" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України об`єктом оподаткування є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Пунктом 187.1 статті 187 Податкового кодексу України визначено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до вимог п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 21 лютого 2018 року № 117, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації; Порядок розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин).

Згідно з вимогами п. 3 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 117), податкові накладні/розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак:

1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування;

2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;

3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D>0,03, Р

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.01.2020
Оприлюднено27.01.2020
Номер документу87103999
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/13717/19

Ухвала від 12.07.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 26.11.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Постанова від 07.10.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Постанова від 07.10.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 08.09.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 08.09.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 16.04.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 14.04.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 23.03.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 02.03.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні