Рішення
від 17.01.2020 по справі 944/4385/19
ЯВОРІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 944/4385/19

Провадження №2-а/944/104/20

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17.01.2020 рокум.Яворів

Яворівський районний суд Львівської області в складі:

головуючого судді Кондратьєвої Н.А.

з участю секретаря судового засідання Юрчишина В.В.

позивача - ОСОБА_1

представника відповідача - Восуха С.В.

представника третьої особи - Поставитюка В.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Яворові адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Яворівського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Львівській області, третя особа - Порічанська сільська рада Яворівського району Львівської області про визнання незаконними дій державного виконавця, визнання протиправною та скасування постанови про закінчення виконавчого провадження та повернення виконавчого листа до виконання,

встановив:

Позивач звернулася до суду з позовом, в якому просить: визнати дії державного виконавця Яворівського районного відділу ДВС Головного територіального управління юстиції у Львівській області Восуха С.В. з видання постанови про закінчення виконавчого провадження незаконними; визнати протиправною та скасувати постанову про закінчення виконавчого провадження № 42474410, видану 14.08.2019 р. державним виконавцем Яворівського РВ ДВС оловного територіального управління юстиції у Львівській області Восухом С.В. та повернути виконавчий лист Яворівському РВ ДВС Головного територіального управління юстиції у Львівській області для продовження виконання.

На підтвердження своїх позовних вимог покликається на те, що 15.12.2013 року рішенням Яворівського районного суду Львівської області за позовом ОСОБА_1 до Порічанської сільської ради Яворівського району Львівської області про визнання дій неправомірними та скасування рішення суб`єкта владних повноважень та відшкодування моральної шкоди, позовні вимоги задоволено частково, ухвалено визнати неправомірними дії Порічанської сільської ради Яворівського району Львівської області щодо невиконання п.20 ст.20 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи ; скасувати рішення VІ сесії VІ скликання Порічанської сільської ради Яворівського району Львівської області від 24 лютого 2011 року; зобов`язати Порічанську сільську раду Яворівського району Львівської області виконати вимоги п.20 ст.20 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи по виділенню ОСОБА_1 земельної ділянки для індивідуального житлового будівництва за її заявою та стягнути з Порічанської сільської ради Яворівського району Львівської області в користь ОСОБА_1 3000 грн, в рахунок відшкодування моральної шкоди. Рішення набрало законної сили 17.12.2013 року, 28.02.2014 р. - видано виконавчий лист. 12.03.2014 року винесено постанову про відкриття виконавчого провадження. 07.05.2014 року та 19.05.2014 року державний виконавець виніс постанови про накладення на боржника штрафу у розмірі 680, 00 грн та 1360,00 грн. 21.05.2014 року державний виконавець направила прокурору Яворівського району подання про притягнення до кримінальної відповідальності боржника за невиконання судового рішення. 27.06.2014 року державний виконавець винесла постанову про закінчення виконавчого провадження, яку скасовано Яворівським районним судом Львівської області від 21.07.2017 року. 31.07.2017 року було видано дублікат виконавчого листа, оригінал якого втрачений. 14.08.2017 року виконавче провадження було відновлено, а листом державний виконавець зобов`язав Порічанську сільську раду скликати до 23.08.2017 року сесію, на якій вирішити питання виділення земельної ділянки позивачу. 28.08.2017 року державний виконавець Марків І.С. на підставі листа Порічанської сільської ради від 23.08.2017 року прийняла постанову про відкладення проведення виконавчих дій до 08.09.2017 року, а 26.09.2017 року державний виконавець Восух С.В. прийняв постанову про закінчення виконавчого провадження. Як наслідок, 15.02.2018 року Яворівський районний суд Львівської області прийняв рішення у справі за її позовом, яким визнав протиправною та скасував постанову про закінчення виконавчого провадження № 42474410. 10.07.2018 року виконавче провадження було відновлено. Державним виконавцем Восухом С.В. встановлено, що Порічанською сільською радою прийнято рішення № 694 від 12.10.2018 року Про виділення земельної ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд в с. Ямельня гр. ОСОБА_1 та рішення № 857 від 27.06.2019 року Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд в с. Ямельня гр. ОСОБА_1 . Враховуючи вказані рішення, державний виконавець виніс постанову про закінчення виконавчого провадження, оскільки таке виконане. Однак, ще до винесення постанови нею направлялися заяви і до сільської ради, і до державного виконавця про відмову від дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки вказаної у рішенні сільської ради, водночас вона просила передати у власність земельну ділянку приблизною площею 0,15 га з цільовим призначенням для будівництва та обслуговування житлового будинку в районі вул АДРЕСА_1 . Зазначає, що рішення не може бути виконаним, поки вона не набуде права власності на земельну ділянку, а отже, державний виконавець, приймаючи рішення про закінчення виконавчого провадження, фактично унеможлив виконання ухваленого на її користь судового рішення, хоча мав можливість вжити заходів, спрямованих на виконання судового рішення. Зважаючи на викладене просить позов задовольнити.

Ухвалою від 02.09.2019 року відкрито провадження у справі та призначено судове засідання.

Ухвалою від 08.11.2019 року залучено до участі у справі у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Порічанську сільську раду Яворівського району Львівської області.

Позивач ОСОБА_1 у судовому засіданні позов підтримала з підстав, викладених у позовній заяві, просила позов задовольнити. Щодо земельної ділянки, дозвіл на розроблення проекту землеустрою по якій їй надала сільська рада, вона відмовилася, оскільки на вказаній ділянці знаходиться сміттєзвалище, протягом тривалого часу на неї вивозилися різні відходи, в тому числі рештки тварин. Окрім того, земельна ділянка розташована в яру і її неможливо використовувати за цільовим призначенням.

Представник відповідача Восух С.В. у судовому засіданні просив у задоволенні позову відмовити повністю, оскільки рішення суду відповідно до виконавчого листа виконане повністю. Окрім того, позивач відмовилася від виділеної їй земельної ділянки.

Представник третьої особи Поставитюк В.В. у судовому засіданні проти задоволення позову заперечив. Пояснив, що рішенням Яворівського районного суду Львівської області було ухвалено виділити позивачу земельну ділянку. Земельний кодекс України не містить такого поняття як виділення земельної ділянки. Питання про виділення земельної ділянки позивачу вирішується давно, сільською радою було розроблено детальний план території. Рішенням сільської ради виділено ОСОБА_1 земельну ділянку відповідно до діючого законодавства та надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою. Позивач відмовилася від виділеної їй земельної ділянки та просила надати їй іншу земельну ділянку. Рішення суду є виконаним, оскільки в ньому не зазначалося про виділення конкретної земельної ділянки. Ділянка, яку просить виділити їй позивач перебуває в користуванні іншої особи. Окрім того, коли позивач зверталася до сільської ради, вона не вказувала конкретне місце розташування земельної ділянки. Просить в задоволенні позові відмовити.

Суд, заслухавши пояснення учасників справи та дослідивши матеріали справи, оцінивши зібрані по справі докази в їх сукупності, дійшов наступного висновку.

Згідно з ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини першої статті 370 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про виконавче провадження" виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

Згідно ч. 1 ст. 18 вищевказаного Закону, державний виконавець зобов`язаний вживати передбачених цим Законом заходів щодо примусового виконання рішень, неупереджено, ефективно, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії.

Відповідно до пункту 9 частини 1 статті 39 Закону України Про виконавче провадження виконавче провадження підлягає закінченню у разі фактичного виконання в повному обсязі рішення згідно з виконавчим документом.

Відповідно до ч. 2 ст. 40 Закону України Про виконавче провадження виконавче провадження, щодо якого винесено постанову про його закінчення, не може бути розпочате знову, крім випадків, передбачених цим Законом.

Як встановлено судом, 05.12.2013 року постановою Яворівського районного суду Львівської області за позовом ОСОБА_1 до Порічанської сільської ради Яворівського району Львівської області про визнання дій неправомірними та скасування рішення суб`єкта владних повноважень та відшкодування моральної шкоди, позовні вимоги задоволено частково, визнано неправомірними дії Порічанської сільської ради Яворівського району Львівської області щодо невиконання п. 20 ст. 20 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи , ухвалено скасувати рішення VІ сесії VІ скликання Порічанської сільської ради від 24.02.2011 року, зобов`язати Порічанську сільську раду виконати вимоги п. 20 ст. 20 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи по виділенню ОСОБА_1 земельної ділянки для індивідуального житлового будівництва за її заявою та стягнути в її користь моральну шкоду в розмірі 3 000,00 грн.

На підставі даної постанови видано виконавчий лист від 05.12.2013 року, на підставі якого винесено постанову про відкриття виконавчого провадження від 12.03.2014 року.

27.06.2014 року державний виконавець винесла постанову про закінчення виконавчого провадження, яку скасовано Яворівським районним судом Львівської області від 21.07.2017 року. 31.07.2017 року було видано дублікат виконавчого листа, оригінал якого втрачений.

26.09.2017 року державний виконавець Восух С.В. виніс постанову про закінчення виконавчого провадження № 42474410 у зв`язку з повним виконанням ріння суду.

15.02.2018 року Яворівський районний суд Львівської області ухвалив рішення у справі за позовом ОСОБА_1 до Яворівського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Львівській області про визнання протиправною та скасування постанови про закінчення виконавчого провадження, яким визнав протиправною та скасував постанову про закінчення виконавчого провадження № 42474410.

Постановою державного виконавця Яворівського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Львівській області від 10.07.2018 року виконавче провадження № 42474410 відновлено.

Відповідно до рішення Порічанської сільської ради Яворівського району Львівської області № 694 від 12.10.2018 року на виконання постанови Яворівського районного суду Львівської області від 05.12.2013 року вирішено виділити земельну ділянку ОСОБА_1 для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд в с. АДРЕСА_1 зазначену в Детальному плані території в районі АДРЕСА_1 для формування земельної ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку ОСОБА_1 .

Відповідно до рішення Порічанської сільської ради Яворівського району Львівської області № 857 від 27.06.2019 року вирішено надати дозвіл ОСОБА_1 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність площею 0,1452 га для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд відповідно до Детального плану території в районі АДРЕСА_1 .

06.08.2019 року позивач ОСОБА_1 звернулася з заявою до голови Порічанської сільської ради Яворівського району Львівської області, в якій відмовилася від дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність площею 0,1452 га для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд в с. Ямельня Яворівського району Львівської області та просила передати їй у власність земельну ділянку площею 0,15 га з цільовим призначенням для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд з бажаним місцем розташування в районі АДРЕСА_1 позначене нею на викопіюванні з генерального плану с. Ямельня Яворівського району Львівської області.

06.08.2019 року позивач ОСОБА_1 звернулася з заявою до державного виконавця Яворівського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Львівській області Восуха С.В. щодо виконання виконавчого листа № 2-а/460/32/2013, виданого Яворівським районним судом Львівської області від 05.12.2013 року. Зазначила, що надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність не є рішенням, яке реалізує право на отримання земельної ділянки у власність. А тому, лише після виконання усіх стадій порядку безоплатної передачі земельних ділянок у власність громадян, постанова Яворівського районного суду Львівської області від 05.12.2013 року може вважатися повністю виконаною, наслідком чого є можливість закриття виконавчого провадження.

14.08.2019 року державним виконавцем Яворівського РВ ДВС ГУТУЮ у Львівській області Восухом С.В. винесено постанову про закриття виконавчого провадження № 42474410 у зв`язку з фактичним повним виконанням згідно виконавчого документу, оскільки Порічанською сільською радою Яворівського району Львівської області прийнято рішення № 694 від 12.10.2018 року Про виділення земельної ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд в с. Ямельня гр. ОСОБА_1 та рішення № 857 від 27.06.2019 року Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд в с. Ямельня гр. ОСОБА_1 .

Відповідно до ч.1 ст.287 КАС України учасники виконавчого провадження (крім державного виконавця, приватного виконавця) та особи, які залучаються до проведення виконавчих дій, мають право звернутися до адміністративного суду із позовною заявою, якщо вважають, що рішенням, дією або бездіяльністю державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби або приватного виконавця порушено їхні права, свободи чи інтереси, а також, якщо законом не встановлено інший порядок судового оскарження рішень, дій чи бездіяльності таких осіб.

Згідно положень ст. 447 ЦПК України сторони виконавчого провадження мають право звернутися до суду із скаргою, якщо вважають, що рішенням, дією або бездіяльністю державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби під час виконання судового рішення, ухваленого відповідно до Цивільного процесуального кодексу України, порушено їхні права чи свободи.

Відповідно до частини першої статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ч.ч. 1,2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд критично оцінює покликання представника відповідача в постанові про закінчення виконавчого провадження на те, що фактично рішення Яворівського районного суду Львівської області від 05.12.2013 року виконане. Відповідно до вказаного рішення ухвалено зобов`язати Порічанську сільську раду Яворівського району Львівської області виконати вимоги п.20 ст.20 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи по виділенню ОСОБА_1 земельної ділянки для індивідуального житлового будівництва за її заявою.

Відповідно до п. 20 ст. 20 ЗУ Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи особам, віднесеним до категорії 1 (пункт 1 статті 14 Закону), надаються такі гарантовані державою компенсації та пільги як обов`язкове (протягом року після подання заяви) відведення місцевими радами земельних ділянок для індивідуального житлового будівництва для тих, хто потребує поліпшення житлових умов та перебуває на квартирному обліку, а також відведення земельних ділянок для ведення особистого підсобного господарства, садівництва і городництва, будівництва індивідуальних гаражів і дач.

Водночас, відповідно до практики Великої Палати Верховного Суду отримання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки не означає позитивного вирішення питання про надання її у власність, а тому не створює правових наслідків, крім тих, що пов`язані з неправомірністю прийняття рішення органом місцевого самоврядування (постанова від 28 листопада 2018 року у справі № 826/5735/16). Рішення про надання дозволу на розробку проекту землеустрою є стадією процесу отримання права власності чи користування на земельну ділянку. Однак отримання такого дозволу не гарантує особі чи невизначеному колу осіб набуття такого права, оскільки дозвіл не є правовстановлюючим актом (постанова від 17 жовтня 2018 року у справі № 380/624/16-ц).

Таким чином, постанова державного виконавця про закінчення виконавчого провадження винесена передчасно, оскільки фактично рішення Яворівського районного суду Львівської області від 05.12.2013 року не виконане.

За таких обставин суд дійшов висновку, що під час розгляду даної адміністративної справи відповідачем не доведено правомірність прийнятого рішення, постанова про закінчення виконавчого провадження винесена передчасно, державним виконавцем не вжито достатніх заходів для примусового виконання судового рішення, а тому з метою забезпечення виконання рішення суду постанова про закінчення виконавчого провадження підлягає скасуванню.

Водночас, щодо позовної вимоги про визнання дій державного виконавця Яворівського районного відділу ДВС Головного територіального управління юстиції у Львівській області Восуха С.В. з видання постанови про закінчення виконавчого провадження незаконними, слід зазначити, що вона охоплюється позовною вимогою про визнання протиправною та скасування постанови про закінчення виконавчого провадження у справі, а тому додатковому задоволенню не підлягає.

Керуючись статтями 241-246, 255, 287 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ухвалив:

Позовні вимоги задовольнити частково.

Визнати протиправною та скасувати постанову про закінчення виконавчого провадження № 42474410 державного виконавця Яворівського районного відділу ДВС Головного територіального управління юстиції у Львівській області Восуха Сергія Васильовича від 14.08.2019 р.

В решті позовних вимог відмовити.

Рішення може бути повністю або частково оскаржено до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня його проголошення через Яворівський районний суд Львівської області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.

Повне найменування сторін.

Позивач - ОСОБА_1 , ІПН НОМЕР_1 , зареєстрована за адресою: АДРЕСА_2 .

Відповідач - Яворівський районний відділ державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Львівській області, юридична адреса: Львівська область, м. Яворів, вул. Львівська, 2.

Третя особа - Порічанська сільська рада Яворівського району Львівської області, ЄДРПОУ 05290770, юридична адреса: Львівська область, Яворівський район, с. Поріччя, вул. Шевченка, 1 а.

Повний текст рішення складено 23 січня 2020 року.

Суддя Н.А. Кондратьєва

СудЯворівський районний суд Львівської області
Дата ухвалення рішення17.01.2020
Оприлюднено27.01.2020
Номер документу87105279
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —944/4385/19

Ухвала від 23.07.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Губська О.А.

Постанова від 17.06.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Ухвала від 01.06.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Ухвала від 01.06.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Ухвала від 27.04.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Ухвала від 02.04.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Ухвала від 26.02.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кузьмич Сергій Миколайович

Рішення від 17.01.2020

Адміністративне

Яворівський районний суд Львівської області

Кондратьєва Н. А.

Постанова від 17.01.2020

Адміністративне

Яворівський районний суд Львівської області

Кондратьєва Н. А.

Постанова від 24.10.2019

Адміністративне

Яворівський районний суд Львівської області

Кондратьєва Н. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні