Постанова
від 22.01.2020 по справі 160/3636/19
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

22 січня 2020 року м. Дніпросправа № 160/3636/19

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Прокопчук Т.С. (доповідач),

суддів: Кругового О.О., Шлай А.В.,

за участю секретаря судового засідання Троянова А.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Дніпрі апеляційну скаргу Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Софіївського району

на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 12 липня 2019 року (головуючий суддя: Букіна Л.Є) по адміністративній справі №160/3636/19, розглянутій у спрощеному провадженні

за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Софіївського району, правонаступником якого є Комунальний заклад Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Софіївської селищної ради Софіївського району Дніпропетровської області, про застосування заходів реагування, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області (далі - ГУ ДСНС у Дніпропетровській області) 22.04.2019 року звернулося до суду з позовом до відповідача Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Софіївського району, в якому просить застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об`єкта відповідача, а саме будівлі за адресою: Дніпропетровська область, Софіївський район, смт. Софіївка, вул. Карпенка, 1, до повного усунення порушень.

Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначає, що у ході проведення планової перевірки відповідача, виявлено факт порушення ним законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 12.07.2019 року позовні вимоги задоволено, застосовано заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об`єкта відповідача, а саме будівлі за адресою: Дніпропетровська область, Софіївський район, смт. Софіївка, вул. Карпенка, 1, до повного усунення порушень, шляхом заборони експлуатації та зобов`язання зупинити експлуатацію вищезазначених об`єктів.

Зазначене рішення обґрунтовано тим, що експлуатація відповідачем зазначеного об`єкту, здійснюється з порушенням пожежної та техногенної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, відповідачем подано апеляційну скаргу, в якій апелянт просить рішення скасувати та прийняти постанову, якою у задоволенні позовних вимог відмовити, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права. Відповідач також звернувся до суду апеляційної інстанції з заявою про заміну відповідача по справі з Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Софіївського району на Комунальний заклад Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Софіївської селищної ради Софіївського району Дніпропетровської області, як його правонаступника.

В судове засідання апеляційного суду сторони не з`явилися, про день розгляду справи повідомлені належним чином, у зв`язку з чим фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу відповідно ст.229 КАС України не здійснювалося.

Розглядаючи заяву відповідача про заміну відповідача по справі, суд апеляційної інстанції зазначає наступне.

Статтею 52 КАС України визначено, що у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.

Відповідно до Статуту, затвердженого рішенням Софіївської селищної ради від 15.11.2019 року №2738-54/У11, виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських організацій, юридична особа Комунальний заклад Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Софіївської селищної ради Софіївського району Дніпропетровської області є правонаступником Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Софіївського району.

Враховуючи викладені обставини колегія суддів вважає можливим здійснити заміну відповідача по справі з Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Софіївського району на його правонаступника Комунальний заклад Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Софіївської селищної ради Софіївського району Дніпропетровської області.

Перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, а також правильність застосування судом норм матеріального та процесуального права та правової оцінки обставин у справі колегія суддів дійшла наступних висновків.

Відповідно до ч.1,2,3 ст.242 КАС України судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права із дотриманням норм процесуального права.

Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

Крім того, ст.2 та ч.4 ст.242 КАС України встановлюють, що судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, а саме бути справедливим та неупередженим, своєчасно вирішувати спір у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Зазначеним вимогам процесуального закону рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 12.07.2019 року відповідає, а вимоги апеляційної скарги є необґрунтованими з огляду на наступне.

Статтею 1 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності визначено, що державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади АРК, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Положенням про Державну службу України з надзвичайних ситуацій (ДСНС), яке затверджено постановою Кабінету Міністрів України № 1052 від 16.12.2015 року визначено, що зазначений орган є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності.

Статтею 2 Закону України Про пожежну безпеку визначено, що забезпечення пожежної безпеки підприємств, установ та організацій покладається на їх керівників і уповноважених ними осіб, якщо інше не передбачено відповідним договором.

Статтею 66, ч.2 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України визначено, що центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль), шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.

У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Із матеріалів справи вбачається, що на підставі наказу №10 від 26.12.2018 року посадовими особами ГУ ДСНС у Дніпропетровській області в період з 06.03.2019 року по 14.03.2019 року проведено планову перевірку Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Софіївського району за адресою: Дніпропетровська область, Софіївський район, смт. Софіївка, вул. Карпенка, 1, за результатами якої складено акт № 49 від 14.03.2019 року (а.с 17-26).

В акті перевірки встановлено низку порушень, допущених при експлуатації зазначеної будівлі, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, а саме:

1)приміщення будівлі не обладнані системою пожежної сигналізації; 2) шляхи евакуації не забезпечені евакуаційним освітленням; 3) не виконано обробляння засобами вогнезахисту дерев`яних елементів горищних покриттів (крокви, лати) будівлі; 4) не виконано з`єднання жил електричних проводів паянням опресуванням або затискачами в будівлі; 5) не забезпечено замір опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання; 6) двері в коридорі на шляху евакуації не відчиняються в напрямку виходу з будівлі (приміщень); 7) відсутні шафи для зберігання засобів індивідуального захисту органів дихання для саморятування людей під час пожежі; 8) не забезпечено захист будівлі від прямих попадань блискавкою і вторинних її проявів; 9) не забезпечено персонал засобами індивідуального захисту, зокрема радіаційного та хімічного; 10) не забезпечено навчання персоналу згідно з програмами підготовки працівників до дій у надзвичайних ситуаціях, а також тренувань з питань цивільного захисту; 11) посадова особа та керівник не пройшли навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки.

Копію акту вручено директору Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Софіївського району Юрчик С.В, заперечень або зауважень на акт не заявлено (а.с. 26).

На підставі акту перевірки, вважаючи, що мають місце порушення, які становлять загрозу життю та здоров`ю людей, ГУ ДСНС України у Дніпропетровській області 22.04.2019 року звернулося до суду з позовом про вжиття заходів реагування у вигляді зупинення експлуатації будівлі, в якій знаходиться Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Софіївського району за адресою: Дніпропетровська область, Софіївський район, смт. Софіївка, вул. Карпенка, 1, до повного усунення порушень.

Суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що виявлені порушення правил пожежної безпеки створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей так як відсутність автоматичної системи пожежної сигналізації та системи оповіщення може призвести до пізнього виявлення пожежі та оповіщення людей, які перебувають у будівлі.

Відсутність або не відповідність вогнезахисної обробки конструктивних елементів будівлі або невідповідність стану вогнезахисної обробки, під впливом небезпечних факторів пожежі, може призвести до її руйнування, поширення пожежі зі збільшенням продуктів горіння, чадного газу та впливу підвищених температур та їх розповсюдження до шляхів евакуації, що унеможливить евакуацію людей з будівлі.

Відсутність аварійного (евакуаційного) освітлення не дасть людям можливість покинути небезпечне місце та не створить необхідні умови бачення та орієнтацію на шляхах евакуації і унеможливить пошук засобів безпеки та пожежогасіння.

При порушенні виконання монтажу проводів і кабелів, тобто не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів (гвинтових, болтових тощо), може призвести до аварійної експлуатації освітлювальної та силової електромережі та зниження її технічних характеристик, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур).

При не проведенні замірів опору ізоляції силової та освітлювальної електромережі унеможливлюється визначення можливості застосування освітлювальної та силової електромережі для безаварійної роботи або роботи в режимі короткого замкнення, яке може призвести до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів чадного газу та підвищених температур).

При відсутності або невідповідність захисту будівлі від прямих ударів блискавки та захисту від вторинних дій блискавки у випадку удару блискавки в будівельні конструкції виникає небезпечне іскріння, полум`я та електричний струм, що виник у результаті виносу високої напруги на струмопровідні частини конструкцій, апаратів, агрегатів, що сприяє зникненню пожежі з її небезпечними факторами та розповсюдженням їх до шляхів евакуації та місць перебування людей.

Не можливість відчинення дверей під час евакуації при пожежі в напрямку виходу з будівлі (приміщень), можуть створити ситуацію, що є загрозою життю та/або здоров`ю людей. Відсутність засобів захисту призведе до ураження працюючого персоналу, що може збільшити кількість летальних випадків. Відсутність навчання по програмі пожежно-технічного мінімуму призведе до паніки та невірним діям персоналу при виникненні пожежі.

В апеляційній скарзі відповідачем не заперечується наявність даних порушень пожежної безпеки в будівлі.

В силу викладеного перебування відповідача за адресою: Дніпропетровська область, Софіївський район, смт. Софіївка, вул. Карпенка, 1 в орендованому за договором оренди №10/2017 від 25.10.2017 року приміщенні при наявності встановлених перевіркою порушень пожежної безпеки створює загрозу життю та здоров`ю людей, а тому суд першої інстанції правомірно застосував заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) вищезазначеної будівлі, до повного усунення виявлених порушень, здійснення робіт на відповідача зазначеним рішення не покладено, та може бути здійснено власником об`єкту.

Викладені відповідачем в апеляційній скарзі доводи відносно протиправності розгляду судом першої інстанції даної справи не в порядку загального позовного провадження спростовується нормами ст. 12 КАС України, яка не передбачає заборону розгляду даної категорії справ у порядку спрощеного позовного провадження.

Оскільки рішення суду першої інстанції прийняте із дотриманням вимог норм матеріального та процесуального права, підстави для зміни або скасування рішення суду відсутні.

Керуючись ст. 315, 316, 321, 322, 325 КАС України суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Софіївського району, правонаступником якого є Комунальний заклад Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Софіївської селищної ради Софіївського району Дніпропетровської області - залишити без задоволення.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 12 липня 2019 року по адміністративній справі №160/3636/19 - залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили 22 січня 2020 року та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду, протягом тридцяти днів.

Повний текст постанови складений 23 січня 2020 року.

Головуючий - суддя Т.С. Прокопчук

суддя О.О. Круговий

суддя А.В. Шлай

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.01.2020
Оприлюднено27.01.2020
Номер документу87108039
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/3636/19

Постанова від 22.01.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Прокопчук Т.С.

Постанова від 22.01.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Прокопчук Т.С.

Ухвала від 23.12.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Прокопчук Т.С.

Ухвала від 25.11.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Прокопчук Т.С.

Ухвала від 17.09.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Прокопчук Т.С.

Рішення від 12.07.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Букіна Лілія Євгенівна

Ухвала від 15.05.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Букіна Лілія Євгенівна

Ухвала від 26.04.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Букіна Лілія Євгенівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні