Рішення
від 24.01.2020 по справі 160/11679/19
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

копія ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 січня 2020 року Справа № 160/11679/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Златіна Станіслава Вікторовича розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "СІГМАУР ФІНАНС" до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг про скасування постанови, -

ВСТАНОВИВ :

21 листопада 2019 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Сігмаур Фінанс" звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовною заявою до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, в якій просить:

- скасувати постанову №708/1256/16-2/13-П від 28.08.2019 року якою Національна комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг застосувало до Товариства з обмеженою відповідальністю "Сігмаур Фінанс" штрафні санкції у розмірі 3 400,00.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що відповідачем винесено у відношенні позивача Постанову 708/1256/16-2/13-П від 28.08.2019 року виходячи і того, що на думку відповідача, позивачем не надано звітні дані за ІІ квартал 2019 року. ТОВ "Сігмаур Фінанс" своєчасно, а саме: 16.07.2019 року подано до Нацкомфінпослуг фінансову звітність за ІІ квартал 2019 року, з обов`язковим накладенням електронного цифрового підпису уповноваженої особи на ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності ТОВ "Сігмаур Фінанс".

Ухвалою суду від 25.11.2019 року відкрито провадження по справі та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

Цією ж ухвалою відповідачу було надано строк для подання письмового відзиву на позовну заяву - протягом 15 днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі.

24 грудня 2019 року від представника відповідача до суду надійшов відзив на позовну заяву, згідно якого Нацкомфінпослуг вважає викладені доводи позивача необґрунтованими та такими, що не підтверджують незаконність оскаржуваної постанови, з огляду на наступне.

Відповідно до наданого скріншоту зробленого з Комплексної інформа ційної системи Нацкомфінпослуг видно, що подана 16.07.2019 звітність не була прийнята, оскільки не була підписана електронним підписом головного бухгалтера ТОВ "Сігмаур Фінанс", що є порушенням вимог п.1 Розділу 5 Порядку надання звітності.

В складі звітних даних за II квартал 2019 року поданих 16.07.2019 року в електронній формі до Нацкомфінпослуг, було надано наказ ТОВ Фондовий консалтинг від 10.07.2019 № 04-ОК "Про прийняття Грушевської Н. О. на посаду головного бухгалтера ТОВ Фондовий консалтинг з 11.07.2019 року, який не підтверджує повноваження Грушевської Н .О. підписувати звітні дані ТОВ "Сігмаур Фінанс". Неподання звітності у визначені Порядком надання звітності строки свід чить про вчинення ТОВ "Сігмаур Фінанс правопорушення, що є підставою для складан ня Акту про правопорушення на ринку фінансових послуг від 07.08.2019 № 1256/16-2/13.

Разом з тим, ТОВ "Сігмаур Фінанс" 09.08.2019 після спливу термінів, було подано звітні дані за II квартал 2019 року в електронній формі до Нац комфінпослуг, з накладеним кваліфікованим електронним підписом Анпілогової В .М., керівника ТОВ Фондовий консалтинг , що підтверджує факт неподан ня звітності у термін встановлений законодавством.

Ухвалою суду від 24.01.2020 року відмовлено відповідачу у розгляді справи в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Дослідивши письмові докази, наявні у матеріалах справи, суд встановив наступне.

28.08.2019 року представником ТОВ "Сігмаур Фінанс" було отримано постанову 708/1256/16-2/13-П від 28.08.2019 року, якою Нацкомфінпослуг застосувало до ТОВ "Сігмаур Фінанс" штрафну санкцію у розмірі 3 400.00 грн.

У вказаній постанові зазначено, що позивачем не надано звітні дані за ІІ квартал 2019 року, що свідчить про порушення ТОВ СІГМАУР ФІНАНС вимог чинного законодавства, а саме: пп. 1 п. 2. пп.2 п. 4 розділу II Порядку надання звітності фінансовими компаніями, фінансовими установами - юридичними особами публічного права, довірчими товариствами, а також юридичними суб`єктами господарювання, які за своїм правовим статусом не є фінансовими установами, але мають визначену законами та нормативно-правовими актами Держфінпослут або Нацкомфінпослуг можливість надати послуги з фінансового лізингу, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 26.09.2017 №3840, затвердженим в Міністерстві юстиції України 24.10.201 7 року за №1294/31162 (далі - Порядок), в частині неподання звітних даних за II квартал 2019 року до Нацкомфінпослуг.

ТОВ "Сігмаур Фінанс" 16.07.2019 року подано до Нацкомфінпослуг фінансову звітність за 2 квартал 2019 року, з обов`язковим накладенням електронного цифрового підпису уповноваженої особи на ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності ТОВ "Сігмаур Фінанс".

Бухгалтерський облік ТОВ "Сігмаур Фінанс" згідно договору про надання бухгалтерських послуг №30/10-БО від 30.10.2018 року здійснює ТОВ Фондовий консалтинг .

На підпис бухгалтера на звітності ТОВ "Сігмаур Фінанс" накладено ЕЦП головного бухгалтера ТОВ Фондовий консалтинг Грушевської Н. О., яка згідно наказу №04-ОК від 10.07.2019 року прийнята на посаду головного бухгалтера.

Наказом ТОВ Фондовий консалтинг №30/10-БО від 10.07.2019 року Грушевська Н.О. призначена особою відповідальною за ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності ТОВ "Сігмаур Фінанс" (ідентифікаційний код 42075864) з правом підпису фінансової звітності.

10 вересня 2019 року представниками ТОВ "Сігмаур Фінанс" поштовим зв`язком була направлена скарга до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, в якій просилось скасувати Постанову № 708/1256/16-2/13-П від 28.08.2019 року.

Розпорядженням від 03.10.2019 року № 1955 Постанову № 708/1256/16-2/13-П від 28.08.2019 року про застосування штрафних санкцій залишено без змін.

У відповідності до частини першої статті 3 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг , відносини, що виникають у зв`язку з функціонуванням фінансових ринків та наданням фінансових послуг споживачам, регулюються Конституцією України, цим Законом, іншими законами України з питань регулювання ринків фінансових послуг, а також прийнятими згідно з цими законами нормативно-правовими актами.

Указом Президента України "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг" за №1070/2011 від 23.11.2011 р., на виконання Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" утворено Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг та затверджено Положення Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг .

Згідно пунктів 1, 2 Положення Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (далі - Нацкомфінпослуг), є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній раді України.

Основним завданням Нацкомфінпослуг є здійснення, в межах своїх повноважень, державного регулювання та нагляду за наданням фінансових послуг і дотримання законодавства у відповідній сфері, а також захист прав споживачів фінансових послуг шляхом застосування у межах свої повноважень заходів впливу з метою запобігання і припинення порушень законодавства на ринку фінансових послуг.

Загальні правові засади у сфері надання фінансових послуг, здійснення регулятивних та наглядових функцій за діяльністю з надання фінансових послуг встановлює Закон України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг.

Згідно ч. 1 ст. 14 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг , фінансова установа зобов`язана вести облік своїх операцій та надавати звітність відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг.

Відповідно до ч. 1. ст. 11 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні визначено, що підприємства зобов`язані складати фінансову звітність на підставі даних бухгалтерського обліку.

Фінансова звітність підписується керівником (власником) підприємства або уповноваженою особою у визначеному законодавством порядку та бухгалтером або особою, яка забезпечує ведення бухгалтерського обліку підприємства. У разі якщо бухгалтерський облік підприємства ведеться підприємством, що провадить діяльність у сфері бухгалтерського обліку та/або аудиторської діяльності, фінансову звітність підписують керівник підприємства або уповноважена особа, а також керівник підприємства, що провадить діяльність у сфері бухгалтерського обліку та/або аудиторської діяльності, або уповноважена ним особа. При цьому відповідальність підприємства, що провадить діяльність у сфері бухгалтерського обліку та/або аудиторської діяльності, визначається законом та договором про надання бухгалтерськихпослуг.

Порядок надання звітності фінансовими компаніями, фінансовими установами - юридичними особами публічного права, довірчими товариствами, а також юридичними особами - суб`єктами господарювання, які за своїм правовим статусом не є фінансовими установами, але мають визначену законами та нормативно-правовими актами Держфінпослуг або Нацкомфінпослуг можливість надавати послуги з фінансового лізингу, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 26.09.2017 №3840. зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 24.10.2017 за №1294/31162 (далі - Порядок надання звітності).

Відповідно до пп.1 п. 2, пп. 2 п. 4 розділу II Порядку, фінансові компанії (крім фінансових компаній - управителів та фінансових компаній - адміністраторів), фінансові установи - юридичні особи публічного права та довірчі товариства подають до Нацкомфінпослуг такі види звітності:

1) квартальна;

2) річна.

Звітність, що складається відповідно до цього Порядку (крім звітності лізингодавців), подається до Нацкомфінпослуг у такі терміни:

1) за місяць - до 25 числа включно місяця, наступного за звітним;

2) квартальну та річну - у терміни, визначені пунктом 5 Порядку подання фінансової звітності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2000 року № 419.

Згідно п. 5. Постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2000 р. № 419 Про затвердження Порядку подання фінансової звітності , проміжна фінансова звітність (І квартал, перше півріччя, дев`ять місяців), крім консолідованої, подається підприємствами органам, зазначеним у пункті 2 (крім органів Казначейства), не пізніше 25 числа місяця, що настає за звітним кварталом, а річна - не пізніше 28 лютого наступного за звітним року.

Відповідно до пункту 10 частини першої статті 28 Закон України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг , Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у межах своєї компетенції у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення.

Аналогічні повноваження Нацкомфінпослуг визначені також частиною першою статті 39 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання у сфері фінансових послуг , якою передбачено, що у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.

На виконання вимог законодавства Товариством 16.07.2019 року подано до Нацкомфінпослуг фінансову звітність за ІІ квартал 2019 року, з обов`язковим накладенням електронних цифрових підписів керівника та уповноваженої особи на ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності ТОВ "Сігмаур Фінанс".

Бухгалтерський облік позивача, згідно договору про надання бухгалтерських послуг №30/10-БО від 30.10.2018 року, здійснює Фондовий консалтинг (код ЄДРПОУ 36295897).

На підпис бухгалтера на звітності ТОВ "Сігмаур Фінанс" накладено електронний цифровий підпис головного бухгалтера ТОВ Фондовий консалтинг Грушевської Н. О., яка згідно наказу №04-ОК від 10.07.2019 року прийнята на посаду головного бухгалтера. Наказом ТОВ Фондовий консалтинг №30/10-БО від 10.07.2019 року Грушевська Н. О. призначена особою відповідальною за ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності ТОВ "Сігмаур Фінанс" (ідентифікаційний код 42075864) і правом підпису фінансової звітності.

Таким чином, матеріалами справи підтверджено своєчасне подання позивачем річної фінансової звітності за ІІ квартал 2019 року, відтак відповідач протиправно застосував штрафні санкції.

Посилання відповідача, щодо подана звітність не була прийнята, оскільки не була підписана електронним підписом головного бухгалтера ТОВ Сігмаур Фінанас , є не обґрунтованим, оскільки позивачем укладено з ТОВ Фондовий консалтинг договір про надання бухгалтерських послуг № 30/10-БО, у відповідності до якого саме ТОВ Фондовий консалтинг здійснює ведення бухгалтерського обліку позивача за плату; у свою чергу ТОВ Фондовий консалтинг уповноважило свого працівника Грушевську Наталю Олександрівну відповідальною за ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності позивача.

З врахуванням вищевикладеного, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню.

Згідно з ч. 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову судові витрати покладаються на відповідача.

Як видно з матеріалів справи, позивачем при зверненні до суду понесені судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору за подання позовної заяви до суду в розмірі 1 921,00 грн., що документально підтверджується платіжним дорученням № № 51 від 14.11.2019 року.

Отже, сплачений позивачем судовий збір за подачу позовної заяви до суду в сумі 1921 грн. 00 грн. підлягає стягненню на користь ТОВ Сігмаур Фінанас за рахунок бюджетних асигнувань Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових судові витрати.

Керуючись ст.ст. 139, 194, 205, 242-246, 250, 255, 262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Сігмаур Фінанс" (вул.А.Фабра, б.4,м.Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 42075864) до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (вул. Б. Грінченка, буд. 3, м. Київ 1, 01001, код ЄДРПОУ 38062828) про скасування постанови задовольнити у повному обсязі.

Визнати протиправною та скасувати постанову Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг від №708/1256/16-2/13-П від 28.08.2019.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Сігмаур Фінанс" за рахунок бюджетних асигнувань Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг судові витрати, у вигляді судового збору у сумі 1921 грн 00 коп.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя (підпис) С.В. Златін

Рішення не набрало законної сили станом на 24.01.2020 року

Помічник судді Лісна А.М.

Виготовлено з автоматизованої системи документообігу суду

Помічник судді Лісна А.М.

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.01.2020
Оприлюднено27.01.2020
Номер документу87120461
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/11679/19

Постанова від 29.04.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 11.03.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 11.03.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Рішення від 24.01.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Златін Станіслав Вікторович

Ухвала від 24.01.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Златін Станіслав Вікторович

Ухвала від 25.11.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Златін Станіслав Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні