Справа № 420/5422/19
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 січня 2020 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Вовченко O.A.,
секретар судового засідання Іщенко С.О.,
за участю:
представника позивача - Байрактар Д.В. (за довіреністю),
розглянувши у порядку загального позовного провадження у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за позовом Виконавчого комітету Кілійської міської ради до головного інспектора будівельного нагляду інспекційного відділу Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області Терзі Віктора Петровича, Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області про визнання протиправними та скасування постанов та приписів,-
ВСТАНОВИВ:
16 вересня 2019 року до Одеського окружного адміністративного суду надійшов позов Виконавчого комітету Кілійської міської ради до Державної архітектурно-будівельної інспекції України про визнання протиправним акту, визнання незаконними та скасування постанов та акту, скасування приписів.
Ухвалою суду від 20 вересня 2019 року позов Виконавчого комітету Кілійської міської ради залишено без руху та надано позивачу 5-денний строк для усунення недоліків позовної заяви з дня отримання копії ухвали.
04 жовтня 2019 року до суду від позивача за вх.№36232/19 надійшли докази сплати судового збору та належним чином оформлена уточнена позовна заява (у двох примірниках) до головного інспектора будівельного нагляду інспекційного відділу Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області Терзі Віктора Петровича та Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області, в якій позовні вимоги викладені в такій редакції:
1. Визнати протиправним та скасувати припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 08.08.2019 року головного інспектора будівельного нагляду інспекційного відділу Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції Терзі Віктора Петровича;
2. Визнати протиправним та скасувати припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 08.08.2019 року головного інспектора будівельного нагляду інспекційного відділу Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції Терзі Віктора Петровича;
3. Визнати протиправною та скасувати постанову про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності №41/1015-05/1-7171 від 22.08.2019 року, винесену головним інспектором будівельного нагляду інспекційного відділу Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції щодо визнання Виконавчого комітету Кілійської міської ради винним у вчиненні правопорушення, передбаченого абз.3 п.4 ч.2 ст.2 ЗУ Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та накладення штрафу у сумі 742590 грн.;
4. Визнати протиправною та скасувати постанову про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності №42/1015-05/1-7171 від 22.08.2019 року, винесену головним інспектором будівельного нагляду інспекційного відділу Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції щодо визнання Виконавчого комітету Кілійської міської ради винним у вчиненні правопорушення, передбаченого абз.3 п.4 ч.2 ст.2 ЗУ Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та накладення штрафу у сумі 742590 грн.
Ухвалою суду від 09 жовтня 2019 року прийнято до розгляду позовну заяву Виконавчого комітету Кілійської міської ради (вх.№36232/19). Відкрито провадження у адміністративній справі та визначено розглядати справу за правилами загального позовного провадження з викликом учасників процесу.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що за результатами позапланової перевірки було складено акти за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності від 08.08.2019 року №ТЮПП-2607/3 та від 08.08.2019 року № ТЮГШ-2607/2, два протоколи про порушення у сфері містобудівної діяльності від 08.08.2019 року та два приписи про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 08.08.2019 року. 16.08.2019 року Виконавчим комітетом Кілійської міської ради були надані заперечення проти висновків. викладених в документах, складених за результатами перевірки від 08.08.2019 року. 22.08.2019 р. головним інспектором будівельного нагляду інспекційного відділу Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області винесено постанову № 41/1015-05/1-7171 про накладення штрафу за порушення у сфері містобудівної діяльності та визнано винним Виконавчий комітет Кілійської міської ради у вчиненні правопорушення, передбаченого абз.3 п.4. ч.2 ст.2 Закону України Про відповідальність за порушення у сфері містобудівної діяльності та накладено штраф у сумі 742590 грн. на підставі акту складеного за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності №ТЮПП-2607/2 від 08.08.2019 року та протоколу про порушення у сфері містобудівної діяльності від 08.08.2019 року, припису про усунення порушень від 08.08.2019 року. Також, головним інспектором будівельного нагляду інспекційного відділу Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області винесено постанову № 42/1015-05/1-7171 від 22.08.2019 року та визнано Виконавчий комітет Кілійської міської ради винним у вчиненні правопорушення, передбаченого абз.3 п.4 ч.2 ст.2 Закону України Про відповідальність за порушення у сфері містобудівної діяльності та накладено штраф у сумі 742590 грн., на підставі акту складеного за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності №ТЮПП-2607/3 від 08.08.2019 року, протоколу про порушення у сфері містобудівної діяльності від 08.08.2019 року, припису про усунення порушень від 08.08.2019 року. Позивач зазначає, що вказані приписи та постанови складені всупереч вимогам чинного законодавства України, є протиправними та підлягають скасуванню. Щодо постанови №41/1015-05/1-7171 від 22.08.2019 року вказує, що правопорушення, за вчинення якого позивача притягнено до відповідальності не має складу правопорушення, а саме відсутня об`єктивна сторона в діях позивача. В оскаржуваній постанові відповідач 1 вказує, що об`єкт, не прийнятий в експлуатацію, експлуатується на даний час, що нібито заборонено. Незважаючи на непідтвердженість такого висновку та відсутність прямих доказів, Виконавчий комітет Кілійської міської ради не заперечує проти нього та підтверджує - так дійсно, об`єкт (яким є центральна вулиця районного центру Кілія - вулиця Миру) експлуатується, при чому цілком на правових підставах - об`єкт підпадає під дію Постанови КМУ від 7 червня 2017 р. № 406, а тому не потребує введення його в експлуатацію. Відповідно до договору про закупівлю робіт за державні кошти від 25.07.2016 року № 25/07 саме підрядник зобов`язаний ввести об`єкт в експлуатацію. Щодо постанови № 42/1015-05/1-7171 від 22.08.2019 року позивач зазначає, що докази, які зазначені відповідачем 1 в акті, Виконавчий комітет Кілійської міської ради не бачив та не має уявлення, що це за докази. Вказані докази (фото фіксація та пояснення мешканців, як зазначено в акті) викликають сумнів у добросовісності їх збирання, є непрямими доказами , які не можуть бути прийняті до уваги. Пояснення мешканців м.Кілія можуть бути прийняті до уваги лише в тому випадку, якщо буде доведено підключення їх житлових приміщень до водопровідної мережі об`єкту та безпосереднє користування функціональними можливостями об`єкту, чого, наскільки відомо не має. Експлуатація (саме замовником) закінченого будівництвом об`єкту не прийнятого в експлуатацію підтверджується незалежною експертизою, але аж ніяк не зацікавленими інспекторами ДАБІ. Водопровідні розвідні мережі по вулиці Миру від вул.Портова до вул.Торгова на сьогодні не експлуатуються, що додатково підтверджується листом КП Світло . Відповідно до договору про закупівлю робіт за державні кошти від 02.08.2016 року № 02/08 саме підрядник зобов`язаний ввести об`єкт в експлуатацію. Позивач зазначає, що Виконавчим комітетом Кілійської міської ради, при розробці декларації про готовність до експлуатації об`єкта, було допущено технічну помилку у зареєстрованій декларації Про початок виконання будівельних робіт Реконструкція водопровідних розвідних мереж по вул. Миру від вул. Портова до вул. Торгова у м. Кілія Одеської області від 08.08.2016 р. за № ОД 082162210955. А саме: в пункті категорії складності було помилково зазначено II категорія замість III категорії складності.
28 жовтня 2019 року до суду від відповідача за вх.№39610/19 надійшов відзив на позов (а.с.98-110), у якому відповідач зазначає, що у ході перевірки під час виїзду на об`єкт будівництва: Капітальний ремонт дороги по вулиці Миру від вулиці Портової до вулиці Торгової за адресою: Одеська область, Кілійський район, м. Кілія, вул. Миру від вул. Портової до вул. Торгової та у ході подальшої перевірки, враховуючи наявні, надані та пред`явлені під час перевірки документи, шляхом візуального огляду та з пояснень мешканців м. Кілія встановлено, що на вищевказаному об`єкті будівельні роботи завершені, будівельники та будівельна техніка відсутня, забудовником - виконком Кілійської міської ради (код за ЄДРПОУ 04057020) тривалий час здійснюється експлуатація закінченого будівництвом об`єкта не прийнятого в експлуатацію, що є порушенням ч. 8 ст. 39 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності . Від отримання та підписання акту, складеного за результатами проведення позапланового заходу державного контролю щодо дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності за №ТЮПП-2607/2 перший заступник міського голови Чапраз Наталя Едуардівна відмовилася, про що Головним інспектором зроблено відповідні відмітки у зазначеному акті. За результатами позапланової перевірки 08.08.2019 року Головним інспектором, з метою усунення виявлених в результаті проведення позапланової перевірки порушень, видано Кілійському міському голові Бойченко Павлу Івановичу припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил. Зазначено, що на об`єкті будівництва Реконструкція водопровідних розвідних мереж по вул. Миру від вул. Портова до вул. Торгова за адресою: Одеська область, Кілійський район, м. Кілія, вул. Миру від вул. Портової до вул. Торгової , під час виїзду на місце та у ході подальшої перевірки враховуючи наявні, надані та пред`явлені під час перевірки документи, шляхом візуального огляду встановлено, що на вищевказаному об`єкті забудовником - виконком Кілійської міської ради (код за ЄДРПОУ 04057020), зазначені недостовірні дані у декларації (на даний час повідомленні) про початок виконання будівельних робіт від 09.08.2016 року №ОД 082162210955 Реконструкція водопровідних розвідних мереж по вул. Миру від вул. Портова до вул. Торгова за адресою: Одеська область, Кілійський район, м. Кілія, вул. Миру від вул. Портової до вул. Торгової . Об`єкт за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми наслідками (СС2). Разом з цим, у декларації про початок виконання будівельних робіт від 09.08.2016 року №ОД 082162210955 Реконструкція водопровідних розвідних мереж по вул. Миру від вул. Портова до вул. Торгова за адресою: Одеська область, Кілійський район, м. Кілія, вул. Миру від вул. Портової до вул. Торгової замовником зазначена II категорія складності (клас відповідальності CC1 (з незначними наслідками)), що є порушенням ч. 8 ст. 36 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності . Також встановлено, що на вищевказаному об`єкті забудовником - виконком Кілійської міської ради (код за ЄДРПОУ 04057020) здійснюється експлуатація закінченого будівництвом об`єкту не прийнятого в експлуатацію, що є порушенням ч.8 ст.39 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності . Від отримання та підписання акту, складеного за результатами проведення позапланового заходу державного контролю щодо дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності за №ТЮПП-2607/3 перший заступник міського голови Чапраз Наталя Едуардівна відмовилася, про що Головним інспектором зроблено відповідні відмітки в зазначеному акті. За результатами позапланової перевірки 08.08.2019 року Головним інспектором, з метою усунення виявлених в результаті проведення позапланової перевірки порушень, видано Кілійському міському голові Бойченко Павлу Івановичу припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил. 22.08.2019 року, Головний інспектор, на підставі поданих документів і матеріалів та заслухавши представника позивача - Байрактар Дмитра Івановича , керуючись Законом України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності , виніс постанову №41/1015-05/1-7171 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, якою визнав Виконавчий комітет Кілійської міської ради винним у вчиненні правопорушення, передбаченого абз.3 п.4 ч.2 ст.2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності , накладено штраф у сумі 742590 грн.; та постанову №42/1015-05/1-7171 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, якою визнав Виконавчий комітет Кілійської міської ради винним у вчиненні правопорушення, передбаченого абз.3 п.4 ч.2 ст.2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності , накладено штраф у сумі 742590 грн. Від отримання та підписання постанов №41/1015-05/1-7171 та №42/1015-05/1-7171 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 22.08.2019 року, представник позивача відмовився. Відповідач, посилаючись на ст.ст. 1, 2, 21 Закону України Про благоустрій населених пунктів , Державні будівельні норми ДБН А.2.2-3:2014 зазначає, що будівельні роботи, які було проведено на об`єктах будівництва: Капітальний ремонт дороги по вулиці Миру від вулиці Портової до вулиці Торгової за адресою: Одеська область, Кілійський район, м. Кілія, вул. Миру від вул. Портової до вул. Торгової та Реконструкція водопровідних розвідних мереж по вул. Миру від вул. Портова до вул. Торгова за адресою: Одеська область, Кілійський район, м. Кілія, вул. Миру від вул. Портової до вул. Торгової відповідно до норм чинного законодавства України не можна віднести до робіт з відновлення елементів благоустрою. Позивач підмінює поняття будівництва на поняття благоустрою. Посилаючись на ст. 39 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності вказує, що саме замовник відповідно до закону несе відповідальність за повноту та достовірність даних, зазначених у поданій ним декларації про готовність об`єкта до експлуатації, та за експлуатацію об`єкта без зареєстрованої декларації або сертифіката. Розгляд справ про правопорушення у сфері містобудівної діяльності, за результатами яких були винесені постанови, відбувся у повній відповідності до статей 2-4 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності із дотриманням процедури, визначеної Порядком № 244. Постанови є законними, складеними відповідно до норм чинного законодавства.
Враховуючи викладене, відповідач просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог.
04 листопада 2019 року до суду від позивача за вх.№40723/19 надійшла відповідь на відзив (а.с.213-216), у якій позивач зазначає, що об`єкт, яким є центральна вулиця районного центру Кілія - вулиця Миру дійсно експлуатується, однак не позивачем, а мешканцями м.Кілія Одеської області, оскільки заборонити вільне пересування громадян України по вказаній вулиці неможливо, тому що позивач не наділений повноваженнями поліції та не вправі застосовувати фізичну силу до громадян, щодо недопущення їх до об`єкту. Позивач вжив усіх можливих заходів для не експлуатації вказаного об`єкту, зокрема ним було прийнято Розпорядження вії 08.08.2016 року № 129/А-2016 Про зупинку руху транспорту по вулиці Миру (копія додається), згідно якого з 09.08.2016 року рух транспорту по вул.Миру на ділянці від вул.Портової до вул.Торгової на період проведенню капітального ремонту дороги зупинено. Для приведення в дію та реалізацію Розпорядження, забезпеченню врегулювання руху транспорту під час виконання ремонту покладено на Кілійське відділення поліції Ізмаїльського ВП ГУНП України в Одеській області. Вказане Розпорядження було доведено до відома громадськості через офіційний сайт Кілійської міської ради. Наголошення відповідача на експлуатації об`єкту Реконструкція водопровідних розвідних мереж по вул.Миру від вул.Портова до вул.Торгова є явно хибним та не відповідає дійсності. Жодного пояснення, щодо прив`язки наданих відповідачем фотодоказів до об`єкту не надано; із вказаних фото неможливо зробити висновки, що об`єкт експлуатується. Неможливо доказати експлуатацію водопровідних розвідних мереж лише за поверхового огляду, користуючись лише фотоапаратом та на підставі пояснень деяких громадян. Вказує, що забезпечення виробництва (забір, очищення), транспортування та постачання питної води, функціонування централізованого водовідведення населенню м.Кілія; розвиток і вдосконалення надання послуг централізованого постачання холодної води та централізованого водовідведення; вирішення питань щодо реконструкції та розширення діючих мереж водопостачання та водовідведення здійснює комунальне підприємство Світло . Лист КП Світло від 30.09.2019 року № 362 також підтверджує, що на сьогодні об`єкт Реконструкція водопровідних розвідних мереж по вул. Миру від вул.Портова до вул.Торгова в м.Кілія не експлуатується оскільки ще не повністю завершені певні роботи, як то не проведено гідроізоляцію колодязів, здійснюється переключення водоводів на перехрестях вулиць та підключення абонентів. Лише після виконання всіх запланованих робіт об`єкт буде підготовлено до здачі в експлуатацію.
29 листопада 2019 року ухвалою суду продовжено строк підготовчого провадження у справі та призначено підготовче засідання.
Ухвалою суду від 19 грудня 2019 року у задоволенні клопотання представника Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області про залишення позову без розгляду в частині визнання протиправними та скасування постанов відмовлено. Заяву представника Виконавчого комітету Кілійської міської ради про поновлення строку звернення до суду задоволено. Поновлено Виконавчому комітету Кілійської міської ради строк звернення до суду з позовною заявою до головного інспектора будівельного нагляду інспекційного відділу Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області Терзі Віктора Петровича, Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області в частині позовних вимог щодо визнання протиправними та скасування постанов про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності головного інспектора будівельного нагляду інспекційного відділу Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції від 22.08.2019 року №41/1015-05/1-7171 та №42/1015-05/1-7171.
19 грудня 2019 року ухвалою суду закрито підготовче провадження по справі та призначено справу №420/5422/19 до судового розгляду по суті.
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити.
Представник відповідачів у судове засідання не з`явився, 11 січня 2020 року за вх.№ЕП/227/19 та 15.01.2020 року за вх.№1634/20 просив справу розглядати без його участі.
Вивчивши матеріали справи, ознайомившись з позовною заявою і доданими до неї доказами, з відзивом відповідача на адміністративний позов та відповіддю на відзив, дослідивши обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги, відзив і відповідь на відзив, перевіривши їх наданими з боку учасників справи доказами, суд прийшов до наступного.
Наказом Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області №ЗЮПП-2607/2 від 26.07.2019 року Про проведення позапланової перевірки (а.с.147-148) відповідно до статті 41 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , статті 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , пункту 7 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 року № 553 наказано провести позапланову перевірку на об`єкті будівництва: капітальний ремонт дороги по вул. Миру від вул. Портової до вул. Торгової за адресою: Одеська область, Кілійський район, м. Кілія, вул. Миру від вул. Портової до вул. Торгової. Предмет перевірки: дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання будівельних робіт замовником: Виконавчий комітет Кілійської міської ради.
26 липня 2019 року Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області видано направлення для проведення планового (позапланового) заходу №ЯЮПП-2607/2 (а.с.146) головному інспектору будівельного нагляду інспекційного відділу Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області Терзі Віктору Петровичу на здійснення позапланової перевірки на об`єкті капітальний ремонт дороги по вул. Миру від вул. Портової до вул. Торгової за адресою: Одеська область , Кілійський район, м. Кілія, вул. Миру від вул. Портової до вул. Торгової.
У період з 26 липня 2019 року по 08 серпня 2019 року Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області було здійснено позаплановий захід державного нагляду (контролю) щодо дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, а саме перевірку об`єкта: капітальний ремонт дороги по вул. Миру від вул. Портової до вул. Торгової за адресою: Одеська область, Кілійський район, м. Кілія, вул. Миру від вул. Портової до вул. Торгової, замовник - Виконавчий комітет Кілійської міської ради, підрядник: ТОВ БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ДОРЛІДЕР , за результатами якої 08 серпня 2019 року складено акт №ТЮПП-2607/2 (а.с.43-49).
У вказаному акті у розділі VIII зазначено порушення позивачем п. 8 ст. 39 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності : На території Кілійської міської ради, в межах населеного пункту (за адресою: вул. Миру у м. Кілія) розташована земельна ділянка комунальної власності загального користування.
У ході перевірки під час виїзду на об`єкт будівництва: Капітальний ремонт дороги по вулиці Миру від вулиці Портової до вулиці Торгової за адресою: Одеська область. Кілійський район, м. Клія, вул. Миру від вул. Портової до вул. Торгової встановлено, що на об`єкті виконані роботи в повному обсязі, а саме: розбирання старих асфальтобетонних покриттів; улаштування вирівнювального шару з асфальтобетонної суміші із застосуванням укладальників асфальтобетону; улаштування покриттів із гарячих асфальтобетонних сумішей: монтаж бортових каменів, бетонних і залізобетонних. Об`єкт тривалий час експлуатується, що засвідчується фотофіксацією та поясненнями мешканців м Клія.
На час перевірки забудовником надано:
- декларацію про початок виконання будівельних робіт від 09.08.2016 №ОД 083162210924 Капітальний ремонт дороги по вулиці Миру від вулиці Портової до вулиці Торгової ;
- договір № 34 від 26.04.2016 на розробку робочого проекту Капітальний ремонт дороги по вулиці Миру від вулиці Портової до вулиці Торгової ;
- договір здійснення авторського нагляду № 15 від 25.07.2016;
- договір здійснення технічного нагляду №186 від 18.08.2016;
- договір про закупівлю робіт за державні кошти (підряд) з TOВ БК Дорлідер № 25/07 від 25.07.2016;
- робочий проект Капітальний ремонт дороги по вулиці Миру від вулиці Портової до вулиці Торгової виготовлений ТОВ Телеком Енергосистеми ;
- рішення виконкому про затвердження проектної документації № 63 від 16.06.2016;
- експертний звіт (позитивний) щодо розгляду кошторисної частини проектної документації №16-0470-16 від 14.04.2016, наданий ДП Укрдержбудекспертиза в Одеській області;
- виконавча документація в частковому обсязі, а саме: акти на закриття прихованих робіт; сертифікати на матеріали.
Не надано: - журнал авторського нагляду: - загальний журнал робіт.
Об`єкт за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми наслідками (СС2), згідно з розрахунком категорії складності (відповідальності) виконаним головним інженером проекту ОСОБА_2 та декларації про початок виконання будівельних робіт від 08.08.2016 № ОД083162210924, зареєстрованою Департаментом ДАБІ в Одеській області.
Під час виїзду на місце за адресою: вул. Миру (від вул. Портової до вул. Торгової ) у м. Кілія Одеської області та у ході подальшої перевірки враховуючи наявні, надані та пред`явлені під час перевірки документи, шляхом візуального огляду та поясненнями мешканців м. Кілія встановлено, що на вище вказаному об`єкті будівельні роботи завершені, будівельники та будівельна техніка відсутня, забудовником - виконком Кілійської міської ради (код за ЄДРПОУ 04057020), тривалий час здійснюється експлуатація закінченого будівництвом об`єкта не прийнятого в експлуатацію, що є порушенням п. 8 ст. 39 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності Експлуатація закінчених будівництвом об`єктів, не прийнятих (якщо таке прийняття передбачено законодавством) в експлуатацію забороняється .
08 серпня 2019 року Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області було складено протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності (а.с.41-42, 162-165) про те, що за результатами позапланової перевірки, проведеної на об`єкті капітальний ремонт дороги по вул. Миру від вул. Портової до вул. Торгової за адресою: Одеська область, Кілійський район, м. Кілія, вул. Миру від вул. Портової до вул. Торгової виявлено порушення Виконавчим комітетом Кілійської міської ради п. 8 ст. 39 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , відповідальність за яке передбачена абз.3 п.4 ч.2 ст.2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності .
Також 08 серпня 2019 року Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області було складено припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності будівельних норм, стандартів і правил (а.с.50-51, 134-136), згідно якого за результатами позапланової перевірки, проведеної на об`єкті капітальний ремонт дороги по вул. Миру від вул. Портової до вул. Торгової за адресою: Одеська область, Кілійський район, м. Кілія, вул. Миру від вул. Портової до вул. Торгової зобов`язано Виконавчий комітет Кілійської міської ради усунути порушення містобудівного законодавства України в 30-денний термін до 08.09.2019 року.
Судом встановлено, що наказом Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області №ЗЮПП-2607/3 від 26.07.2019 року Про проведення позапланової перевірки (а.с.114-115) відповідно до статті 41 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , статті 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , пункту 7 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 року № 553 наказано провести позапланову перевірку на об`єкті будівництва: реконструкція водопровідних розвідних мереж по вул. Миру від вул. Портової до вул. Торгової за адресою: Одеська область, Кілійський район, м. Кілія, вул. Миру від вул. Портової до вул. Торгової. Предмет перевірки: дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання будівельних робіт замовником: Виконавчий комітет Кілійської міської ради.
26 липня 2019 року Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області видано направлення для проведення планового (позапланового) заходу №ЯЮПП-2607/2 (а.с.112) головному інспектору будівельного нагляду інспекційного відділу Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області Терзі Віктору Петровичу на здійснення позапланової перевірки на об`єкті реконструкція водопровідних розвідних мереж по вул. Миру від вул. Портової до вул. Торгової за адресою: Одеська область, Кілійський район, м. Кілія, вул. Миру від вул. Портової до вул. Торгової.
У період з 26 липня 2019 року по 08 серпня 2019 року Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області було здійснено позаплановий захід державного нагляду (контролю) щодо дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, а саме перевірку об`єкта: реконструкція водопровідних розвідних мереж по вул. Миру від вул. Портової до вул. Торгової за адресою: Одеська область, Кілійський район, м. Кілія, вул. Миру від вул. Портової до вул. Торгової, замовник - Виконавчий комітет Кілійської міської ради, підрядник: ТОВ ВЕКТОР , за результатами якої 08 серпня 2019 року складено акт №ТЮПП-2607/3 (а.с.25-31).
У вказаному акті у розділі VIII зазначено порушення позивачем п.8 ст.36 та п. 8 ст. 39 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності : На території Кілійської міської ради, в межах населеного пункту (за адресою: вул. Миру у м. Кілія) розташована земельна ділянка комунальної масності загального користування.
У ході перевірки під час виїзду на місце встановлено, що на об`єкті виконані роботи в повному обсязі: земляні роботи, облаштування водопровідної мережі з поліпропіленових і сталевих труб, водопровідні монолітні і збірні оглядові колодязі, монтаж пожежних гідрантів. Виконано пуско-налагоджувальні роботи, гідравлічні випробування. Об`єкт тривалий час експлуатується, що засвідчується фотосфіксацією та поясненнями мешканців м Кілія.
На час перевірки на об`єкті Реконструкції водопровідних розвідних мереж по вул. Миру від пул. Портова до аул. Торгова за адресою: Одеська область. Кілійський район, м. Кілія, вул.Миру від вул. Портової до вул. Тотової забудовником надано:
- декларацію про початок виконання будівельних робіт від 09.08.2016 №ОД 082162210955 Реконструкція водопровідних розвідних мереж по вул. Миру від вул. Портова до вул. Торгова ;
- договір № 15 від 15.03.2016 на розробку робочого проекту Реконструкції водопровідних розвідних мереж по вул. Миру від вул. Портова до вул. Торгова в м. Кілія Одеської області;
- договір здійснення авторського нагляду №67 від 18.08.2016 та журнал авторського нагляду;
- договір здійснення технічного нагляду № 191 від 11.08.2016;
- договір про закупівлю робіт за державні кошти (підряд) з ТОВ Вектор-ІС №02/08 від 02.08.2016;
- робочий проект Реконструкція водопровідних розвідних мереж по вул. Миру від вул. Портова до вул. Торгова , виготовлений ФОП Тонєв М.С.;
- рішення виконкому про затвердження проектної документації № 63 від 16.06.2016;
- експертний звіт (позитивний) про розгляд проектної документації в частині міцності, надійності, довговічності об`єкта будівництва і кошторисного розділу по робочому проекту №16-0801-16 від 26.05.2016, наданий ДП Укрдержбудекспертиза в Одеській області;
- наявну виконавчу документацію, а саме: - загальний журнал робіт; - журнал бетонних робіт; - журнал зварювальних робіт; - акти на закриття прихованих робіт; - сертифікати відповідності та паспорта якості на матеріали;
Форми вище вказаних виконавчих документів, а саме: - загального журналу робіт; - журналу бетонних робіт; - журналу зварювальних робіт; - актів на закриття прихованих робіт не відповідають затвердженим формам, чим порушено товариством з обмеженою відповідальністю ВЕКТОР-ІС код ЄДРПОУ 38412334 - п.1.17. та додатки В,Г,К,Л,М ДБН А.3.1-5:2009 Організація будівельного виробництва (діючи на той момент часу), а в слідстві чого, заповнені з грубим порушенням вимог вказаних будівельних норм, що засвідчено фотофіксацією.
Об`єкт за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми наслідками (СС2), згідно з розрахунком категорії складності (відповідальності) виконаним головним архітектором проекту ОСОБА_3 (затвердженим Кілійським міським головою Бойченко Т.І.) та зазначеному у експертному звіті №16-0801-16 від 26.05.2016, наданому ПП Укрдержбудекспертиза в Одеській області.
Разом з цим у декларації про початок виконання будівельних робіт від 09.08.2016 №ОД 082162210055 Реконструкція водопровідних розвідних мереж по вул. Миру від вул. Портова до вул. Торгова замовником зазначена ІІ категорія складності (клас відповідальності СС1 з незначними наслідкам), в слідстві чого замовник, виконком Кілійської міської ради (код за ЄПРПОУ 04057020), в поданої декларації (на даний термін часу це було б повідомлення (Закон України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення містобудівної діяльності (відомості Верховної Ради, 2017, № 9, ст.68) занизив категорію складності об`єкта, чим вказав недостовірні дані.
Під час виїзду на місце за адресою: вул. Миру (від вул. Портової до вул. Торгової) у м. Кілія Одеської області та у ході подальшої перевірки враховуючи наявні, надані та пред`явлені під час перевірки документи, шляхом візуального огляду встановлено, що на вище вказаному об`єкті забудовником, виконком Кілійської міської ради (код за ЄДРПОУ 04057020), зазначені недостовірні дані у декларації (на даний термін часу повідомленні) про початок виконання будівельних робіт від 09.08.2016 №ОД 082162210955 Реконструкцій водопровідних розвідних мереж по вул. Миру від вул. Портова до вул. Торгова , що є порушенням п. 8 ст. 36 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності Замовник відповідно до закону несе відповідальність за повноту та достовірність даних, зазначених у поданому ним повідомленні про початок виконання будівельних робіт, та за виконання будівельних робіт без повідомлення .
Також встановлено, що на вище вказаному об`єкті забудовником, виконком Кілійської міської ради (код за ЄДРПОУ 04057020), здійснюється експлуатація закінченого будівництвом об`єкту не прийнятого в експлуатацію, що є порушенням п. 8 ст. 39 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності експлуатація закінчених будівництвом об`єктів, не прийнятих (якщо таке прийняття передбачено законодавством) в експлуатацію, забороняється .
08 серпня 2019 року Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області було складено протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності (а.с.130-133) про те, що за результатами планової перевірки, проведеної на об`єкті реконструкція водопровідних розвідних мереж по вул. Миру від вул. Портової до вул. Торгової за адресою: Одеська область, Кілійський район, м. Кілія, вул. Миру від вул. Портової до вул. Торгової виявлено порушення Виконавчим комітетом Кілійської міської ради п. 8 ст. 39 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , відповідальність за яке передбачена абз.3 п.4 ч.2 ст.2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності .
Також 08 серпня 2019 року Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області було складено припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності будівельних норм, стандартів і правил (а.с.32-33, 166-169), згідно якого за результатами позапланової перевірки, проведеної на об`єкті реконструкція водопровідних розвідних мереж по вул. Миру від вул. Портової до вул. Торгової за адресою: Одеська область, Кілійський район, м. Кілія, вул. Миру від вул. Портової до вул. Торгової зобов`язано Виконавчий комітет Кілійської міської ради усунути порушення містобудівного законодавства України в 30-денний термін до 08.09.2019 року.
Вищевказані акти, протоколи та приписи направлені на адресу позивача, що підтверджується листом від 09.08.2019 року №1015-05/1-6761 (а.с.137-138, 169-170), фіскальним чеком та рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с.139, 171).
16 серпня 2019 року позивачем було подано до Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області заперечення проти висновків, викладених в матеріалах перевірки (а.с.82).
22 серпня 2019 року головним інспектором будівельного нагляду інспекційного відділу Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області Терзі В.П. було прийнято постанову №41/1015-05/1-7171 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності (а.с.39-40, 172-174), згідно якої розглянувши матеріали справи про адміністративне правопорушення у сфері містобудівної діяльності, акт, складений за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності №ТЮПП-2607/2 від 08.08.2019 року, протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 08.08.2019 року, припис про усунення порушень від 08.08.2019 року, постановлено визнати Виконавчий комітет Кілійської міської ради винним у вчиненні правопорушення, передбаченого абз.3 п.4 ч.2 ст.2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та накладено штраф у сумі 742590 грн.
Також, 22 серпня 2019 року головним інспектором будівельного нагляду інспекційного відділу Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області Терзі В.П. було прийнято постанову №42/1015-05/1-7171 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності (а.с.21-22, 140-142), згідно якої розглянувши матеріали справи про адміністративне правопорушення у сфері містобудівної діяльності, акт, складений за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності №ТЮПП-2607/3 від 08.08.2019 року, протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 08.08.2019 року, припис про усунення порушень від 08.08.2019 року, постановлено визнати Виконавчий комітет Кілійської міської ради винним у вчиненні правопорушення, передбаченого абз.3 п.4 ч.2 ст.2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та накладено штраф у сумі 742590 грн.
Вказані протоколи направлені на адресу позивача, що підтверджується листом від 22.08.2019 року №1015-05/1-7171 (а.с.144, 175), фіскальним чеком та рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с.145, 176).
Не погоджуючись з вищевказаним рішенням, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Правові та організаційні основи містобудівної діяльності встановлює Закон України Про регулювання містобудівної діяльності (далі - Закон №3038-VI).
Згідно ст.1 Закону України Про архітектурну діяльність (далі - Закон №687-XIV) архітектурна діяльність - діяльність по створенню об`єктів архітектури, яка включає творчий процес пошуку архітектурного рішення та його втілення, координацію дій учасників розроблення всіх складових частин проектів з планування, забудови і благоустрою територій, будівництва (нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту) будівель і споруд, здійснення архітектурно-будівельного контролю і авторського нагляду за їх будівництвом, а також здійснення науково-дослідної та викладацької роботи у цій сфері; об`єкти архітектурної діяльності (об`єкти архітектури) - будинки і споруди житлово-цивільного, комунального, промислового та іншого призначення, їх комплекси, об`єкти благоустрою, садово-паркової та ландшафтної архітектури, монументального і монументально-декоративного мистецтва, території (частини територій) адміністративно-територіальних одиниць і населених пунктів.
Згідно ст.9 Закону №687-XIV до поняття будівництво віднесено: нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт об`єкта архітектури, яке здійснюється відповідно до затвердженої проектної документації, державних стандартів, норм і правил у порядку, визначеному Законом України Про регулювання містобудівної діяльності .
Відповідно до ч.1 ст. 41 Закону № 3038-VI державний архітектурно-будівельний контроль - це сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт. Державний архітектурно - будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Процедуру здійснення заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями (далі - суб`єкти містобудування) вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт визначає Порядок здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 № 553 (далі - Порядок № 553).
Відповідно до п.п. 5,6 Порядку №553 Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у порядку проведення планових та позапланових перевірок за територіальним принципом. Плановою перевіркою вважається перевірка, що передбачена планом роботи органу державного архітектурно-будівельного контролю, який затверджується керівником такого органу. Періодичність проведення планових перевірок суб`єктів містобудування на об`єктах будівництва визначається відповідно до критерію, за яким оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності у сфері містобудування та визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю) органами державного архітектурно-будівельного контролю. Планові перевірки об`єктів будівництва, замовниками яких є фізичні особи (громадяни), проводяться не частіше ніж один раз на півроку. Строк проведення планової перевірки не може перевищувати десяти робочих днів.
Згідно з пп.8 п.11 Порядку №553 посадові особи органів державного архітектурно-будівельного контролю під час проведення перевірки мають право одержувати в установленому законодавством порядку від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, фізичних осіб інформацію та документи, необхідні для здійснення державного архітектурно-будівельного контролю.
За результатами державного архітектурно-будівельного контролю посадовою особою органу державного архітектурно-будівельного контролю складається акт перевірки відповідно до вимог, установлених цим Порядком (п.16 Порядку №553).
Відповідно до п.20 Порядку №553 протокол разом з усіма матеріалами перевірки протягом трьох днів після його складення подається посадовій особі органу державного архітектурно-будівельного контролю, до повноважень якої належить розгляд справ про правопорушення у сфері містобудівної діяльності.
Відповідачем в порушення вимог вказаної норми було направлено позивачу протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 22.02.2019 року разом з вищевказаним актом перевірки та приписом лише 05 березня 2019 року, тобто пізніше ніж через три дні з моменту його складення, що підтверджується описом вкладення, копією конверта та інформацією з офіційного веб-сайта ПАТ УКРПОШТА за номером поштового відправлення 6500139185182 (а.с.112-114).
Згідно з п.22 Порядку №553 постанова про накладення штрафу складається у трьох примірниках. Перший примірник постанови у триденний строк після її прийняття вручається під розписку суб`єкту містобудування (керівнику або уповноваженому представнику суб`єкта містобудування) або надсилається рекомендованим листом з повідомленням, чи через електронний кабінет, про що робиться запис у справі. Два примірники залишаються в органі державного архітектурно-будівельного контролю, який наклав штраф.
Згідно з п.2 Порядку накладення штрафів за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 6 квітня 1995 р. № 244 (далі - Порядок №244), справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності відповідно до повноважень, визначених статтею 7 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , розглядаються такими органами державного архітектурно-будівельного контролю: 1) виконавчими органами з питань державного архітектурно-будівельного контролю сільських, селищних, міських рад; 2) структурними підрозділами з питань державного архітектурно-будівельного контролю Київської та Севастопольської міських держадміністрацій; 3) Держархбудінспекцією.
Штрафи накладаються на суб`єктів містобудування - юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (далі - суб`єкти містобудування) за правопорушення у сфері містобудівної діяльності (п.3 Порядку №244).
Відповідно до п.п.9, 14, 16 Порядку №244 про вчинення правопорушення у сфері містобудівної діяльності посадові особи органів державного архітектурно-будівельного контролю, які згідно з функціональними обов`язками здійснюють державний архітектурно-будівельний контроль (далі - уповноважена посадова особа органу державного архітектурно-будівельного контролю), складають протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності. До протоколу про правопорушення у сфері містобудівної діяльності можуть додаватися оригінали або копії документів, фотоматеріали, які підтверджують факт вчинення правопорушення у сфері містобудівної діяльності, винність суб`єкта містобудування в його вчиненні та інші обставини, які мають значення для вирішення справи. Справа про правопорушення у сфері містобудівної діяльності (далі - справа) розглядається посадовою особою органу державного архітектурно-будівельного контролю, до повноважень якої належить розгляд таких справ, протягом 15 днів з дня одержання зазначеною особою протоколу про правопорушення у сфері містобудівної діяльності та інших матеріалів справи.
Суд зазначає, що підставою прийняття постанови №41/1015-05/1-7171 від 22.08.2019 року про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності є порушення позивачем п.8 (частини 8) ст.39 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , яке полягає у експлуатації закінченого об`єкта будівництва капітальний ремонт дороги по вул. Миру від вул. Портової до вул. Торгової за адресою: Одеська область, Кілійський район, м. Кілія, вул. Миру від вул. Портової до вул. Торгової без прийняття його в експлуатацію.
Відповідно до ч.8 ст.39 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності експлуатація закінчених будівництвом об`єктів, не прийнятих (якщо таке прийняття передбачено законодавством) в експлуатацію, забороняється.
Суд вважає висновки контролюючого органу обґрунтованими, а постанову №41/1015-05/1-7171 від 22.08.2019 року прийнятою правомірно виходячи з наступного.
Прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, здійснюється на підставі акта готовності об`єкта до експлуатації шляхом видачі органами державного архітектурно-будівельного контролю сертифіката у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України (ч.2 ст.39 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності у чинній редакції).
Суд зазначає, що позивачем у позовній заяві та відзиві на позов, та представником відповідача у судовому засіданні не заперечується, що вказаний об`єкт будівництва експлуатується.
Щодо посилання позивача на те, що об`єкт будівництва підпадає під дію постанови Кабінету Міністрів України від 07 червня 2017 року №406 Про затвердження переліку будівельних робіт, які не потребують документів, що дають право на їх виконання, та після закінчення яких об`єкт не підлягає прийняттю в експлуатацію суд зазначає наступне.
Так, згідно п.10 до Переліку будівельних робіт, які не потребують документів, що дають право на їх виконання, та після закінчення яких об`єкт не підлягає прийняттю в експлуатацію відносяться роботи з відновлення елементів благоустрою, визначених Законом України Про благоустрій населених пунктів , існуючих дитячих та спортивних майданчиків, майданчиків для вигулу домашніх тварин, прибудинкових територій багатоквартирних житлових будинків.
Відповідно до пп. г п.1 ч.1 ст.13 Закону України Про благоустрій населених пунктів до об`єктів благоустрою населених пунктів належать: 1) території загального користування: г) вулиці, дороги, провулки, узвози, проїзди, пішохідні та велосипедні доріжки.
Частина 1 статті 21 Закону України Про благоустрій населених пунктів визначає, що елементами (частинами) об`єктів благоустрою є: 1) покриття площ, вулиць, доріг, проїздів, алей, бульварів, тротуарів, пішохідних зон і доріжок відповідно до діючих норм і стандартів.
З вищенаведеного вбачається, що не підлягають прийняттю в експлуатацію будівельні роботи щодо відновлення покриття вулиць.
При цьому, згідно ДБН А.2.2-3:2014 капітальний ремонт - це сукупність робіт на об`єкті будівництва, введеному в експлуатацію в установленому порядку, без зміни його геометричних розмірів та функціонального призначення, що передбачають втручання у несучі та огороджувальні системи при заміні або відновленні конструкцій чи інженерних систем та обладнання у зв`язку з їх фізичною зношеністю та руйнуванням, поліпшення його експлуатаційних показників, а також благоустрій території. Капітальний ремонт передбачає призупинення на час виконання робіт експлуатації об`єкта в цілому або його частин (за умови їх автономності).
Відповідно до статті 1 Закону України Про автомобільні дороги автомобільна дорога - лінійний комплекс інженерних споруд, призначений для безперервного, безпечного та зручного руху транспортних засобів; дорожнє покриття - укріплені верхні шари дороги, що сприймають навантаження від транспортних засобів.
Отже, враховуючи те, що об`єктом будівництва є капітальний ремонт дороги по вул. Миру від вул. Портової до вул. Торгової за адресою: Одеська область, Кілійський район, м. Кілія, вул. Миру від вул. Портової до вул. Торгової , тобто цілого об`єкта благоустрою, а не лише його частини (дорожнього покриття), суд вважає, що такі будівельні роботи не підпадають під дію постанови Кабінету Міністрів України від 07 червня 2017 року №406 Про затвердження переліку будівельних робіт, які не потребують документів, що дають право на їх виконання, та після закінчення яких об`єкт не підлягає прийняттю в експлуатацію .
Щодо посилання позивача на те, що саме підрядник має ввести об`єкт в експлуатацію суд зазначає, що зі змісту частини 10 статті 39 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності вбачається, що саме замовник відповідно до закону несе відповідальність за експлуатацію об`єкта без зареєстрованої декларації про готовність об`єкта до експлуатації або сертифіката.
Щодо посилання позивача на розпорядження від 08.08.2016 року №129/А-2016 Про зупинку руху транспорту по вулиці Миру (а.с.217), на встановлення на об`єкті дорожніх знаків про обмеження руху та на покладення обов`язку по реалізації вказаного розпорядження на органи поліції суд зазначає, що представник позивача у судовому засіданні пояснив, що на даний час всі обмежуючі рух дорожні знаки демонтовані та поліція реалізацію розпорядження Виконавчого комітету Кілійської міської ради від 08.08.2016 року №129/А-2016 Про зупинку руху транспорту по вулиці Миру не здійснює.
За таких обставин суд доходить висновку, що у задоволенні вимоги позивача про визнання протиправними та скасування припису про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 08.08.2019 року та постанови про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності №41/1015-05/1-7171 від 22.08.2019 року, прийнятих Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції слід відмовити.
Суд зазначає, що підставою прийняття постанови №42/1015-05/1-7171 від 22.08.2019 року про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності є порушення позивачем п.8 (частини 8) ст.39 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , що полягає у експлуатації закінченого об`єкта будівництва реконструкція водопровідних розвідних мереж по вул. Миру від вул. Портової до вул. Торгової за адресою: Одеська область, Кілійський район, м. Кілія, вул. Миру від вул. Портової до вул. Торгової без прийняття його в експлуатацію.
Відповідно до ч.8 ст.39 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності експлуатація закінчених будівництвом об`єктів, не прийнятих (якщо таке прийняття передбачено законодавством) в експлуатацію, забороняється.
Суд вважає висновки контролюючого органу обґрунтованими, а постанову №42/1015-05/1-7171 від 22.08.2019 року прийнятою правомірно виходячи з наступного.
Так, позивачем до суду не було надано доказів на підтвердження прийняття в експлуатацію вказаного об`єкта будівництва.
В той же час на підтвердження фактичної експлуатації об`єкта будівництва реконструкція водопровідних розвідних мереж по вул. Миру від вул. Портової до вул. Торгової за адресою: Одеська область, Кілійський район, м. Кілія, вул. Миру від вул. Портової до вул. Торгової відповідачем до суду надано матеріали фотофіксації використання жителями території м.Кілія, які проживають в межах території, на якій відбувалось будівництво, води (а.с.116).
Щодо посилання позивача на те, що такі докази є неналежними суд зазначає, що Відповідно до пп.11 п.11 Порядку №553 посадові особи органів державного архітектурно-будівельного контролю під час проведення перевірки мають право здійснювати фіксування процесу проведення перевірки з використанням фото, аудіо- та відеотехніки.
Щодо посилання позивача на те, що об`єкт будівництва ІІІ категоріє складності, а у декларації про початок виконання будівельних робіт від 09.08.2016 року №ОД082162210955 (а.с.87) помилково зазначено ІІ категорію складності суд зазначає, що згідно ч.1 ст.39-1 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності (у редакції, чинній до 10.06.2017 року) у разі якщо замовник самостійно виявив технічну помилку у надісланому повідомленні про початок виконання підготовчих чи будівельних робіт, зареєстрованій декларації про початок виконання підготовчих чи будівельних робіт або про готовність об`єкта до експлуатації, а також у разі виявлення інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю недостовірних даних, наведених у надісланому повідомленні чи зареєстрованій декларації, які не є підставою вважати об`єкт самочинним будівництвом відповідно до закону, до такого повідомлення або декларації вносяться зміни у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Замовник зобов`язаний протягом трьох робочих днів надати достовірні дані щодо інформації, яка потребує змін, для внесення інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю відповідних відомостей до реєстру, а також до повідомлення або декларації.
Суд зазначає, що позивачем не надано доказів внесення змін до декларації про початок виконання будівельних робіт та надання до відповідача достовірних даних щодо інформації, яка потребує змін.
При цьому, з листа Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області №1015-05/1-4088 від 26.04.2017 року (а.с.86), доказів оскарження якого також не надано, вбачається, що позивачем 18.04.2017 року за вх.№2553/17 подавалась до відповідача заява про внесення змін до зареєстрованої декларації про початок виконання будівельних робіт реконструкція водопровідних розвідних мереж по вул. Миру від вул. Портової до вул. Торгової у м. Кілія Одеської області та що відповідач просив позивача упорядкувати наданий до розгляду пакет документів.
Щодо посилання позивача на не завершення всіх будівельних робіт на об`єкті та на лист КП СВІТЛО №362 від 30.09.2019 року (а.с.80) відповідно до якого по об`єкту реконструкція водопровідних розвідних мереж по вул. Миру від вул. Портової до вул. Торгової у м. Кілія не виконано ряд робіт, а саме не проведено гідроізоляцію колодязів, здійснюється переключення водоводів на перехрестях вулиць та підключення абонентів, тому водовод на вказаній ділянці не введено в експлуатацію та не експлуатується, суд зазначає наступне.
02 серпня 2016 року Виконавчим комітетом Кілійської міської ради (замовник) та ТОВ ВЕКТОР-ІС (підрядник) уклали договір про закупівлю робіт за державні кошти №02/08-3142 (а.с.34-38), за умовами якого замовник доручає а підрядник зобов`язується на свій ризик виконати роботи з реконструкції водопровідних розвідних мереж по вул. Миру від вул. Портової до вул. Торгової і кабелів відповідно до умов проектної документації і умов договору (п.1).
При цьому з п.19.1 договору вбачається, що договір набирає чинності з моменту його підписання сторонами та діє до 31.12.2016 року.
Позивачем до суду не надано доказів продовження дії договору про закупівлю робіт за державні кошти №02/08-3142 від 02.08.2016 року.
Отже, враховуючи те, що з моменту закінчення дії вказаного договору до моменту проведення позапланової перевірки позивача пройшло більше двох років, враховуючи ненадання позивачем доказів фактичного здійснення будівельних робіт на об`єкті реконструкція водопровідних розвідних мереж по вул. Миру від вул. Портової до вул. Торгової у м. Кілія суд вважає посилання позивача на незавершення будівельних робіт необґрунтованим.
Таким чином, враховуючи викладене суд вважає за доцільне у задоволенні вимоги позивача про визнання протиправними та скасування припису про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 08.08.2019 року та постанови про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності №42/1015-05/1-7171 від 22.08.2019 року, прийнятих Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції - відмовити.
Решта доводів та заперечень сторін висновків суду по суті заявлених позовних вимог не спростовують. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі Серявін та інші проти України від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п. 58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.
Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі РуїсТоріха проти Іспанії від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).
Згідно п.41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту.
Згідно статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Статтею 242 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Згідно із ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Так, ч.2 ст.2 КАС України визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ч.1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних справах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Згідно із ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Таким чином, з огляду на викладене, суд вважає, що у задоволенні позову Виконавчого комітету Кілійської міської ради слід відмовити.
Керуючись ст.ст.7, 9, 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні позову Виконавчого комітету Кілійської міської ради до головного інспектора будівельного нагляду інспекційного відділу Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області Терзі Віктора Петровича, Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області про визнання протиправними та скасування приписів про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 08.08.2019 року головного інспектора будівельного нагляду інспекційного відділу Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції Терзі Віктора Петровича та постанов про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності №41/1015-05/1-7171 та №42/1015-05/1-7171 від 22.08.2019 року, винесених головним інспектором будівельного нагляду інспекційного відділу Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Одеський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Позивач - Виконавчий комітет Кілійської міської ради (вул.Миру, 57, м.Кілія, Одеська обл., 68300, код ЄДРПОУ 04057020).
Відповідачі:
- головний інспектор будівельного нагляду інспекційного відділу Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області Терзі Віктор Петрович (вул.Канатна, 83, м.Одеса, 65012);
- Департамент державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області (вул.Канатна, 83, м.Одеса, 65012).
Повний текст рішення складено та підписано 24.01.2020 року.
Суддя О.А. Вовченко
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.01.2020 |
Оприлюднено | 27.01.2020 |
Номер документу | 87121897 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Вовченко О.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні