ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 січня 2020 року Справа № 160/10863/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі судді Ніколайчук С.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження позовну заяву державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області (49010, м. Дніпро, вул. Лабораторна, 69, код ЄДРПОУ 37988899) до фермерського господарства "Київ" (вул. Молодіжна, 2, с. Вербки, Павлоградський район, Дніпропетровська область, код ЄДРПОУ 30720818) про застосування заходів реагування,-
ВСТАНОВИВ :
04 листопада 2019 року державна екологічна інспекція у Дніпропетровській області звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до фермерського господарства "Київ", у якому позивач просить суд повністю зупинити виробництво (виготовлення), реалізацію продукції, виконання робіт, надання послуг, під час якого здійснюється експлуатація ставу розташованого по вул. Горького, 118/б, с. Морозівське на території Вербківської сільської ради Павлоградського району Фермерським господарством "Київ" (місцезнаходження: вул. Молодіжна, 2, с. Вербки, Павлоградський район, Дніпропетровська область, 51453, місце провадження діяльності: вул. Лугова, 21, с. Вербки; вул. Горького, 118/а, с. Морозівське), (код ЄДРПОУ 330720818) за відсутності дозволу на спеціальне водокористування до повного усунення порушення.
Позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що державною екологічною інспекцією у Дніпропетровській області проведено планову перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства фермерським господарством Київ , за результатами якої складено акт щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів від № 567/3-10/19. Проведеною перевіркою встановлено, що договір оренди водного об`єкту підприємством не укладено, а договір оренди земель водного фонду, укладений підприємством у 2002 році, не відповідає формі Типового договору, визначеній Постановою Кабінету Міністрів України від 29 травня 2013 р. № 420, яка передбачає оренду водного об`єкту у комплексі із земельною ділянкою, визначає умови використання водного об`єкту та зобов`язання щодо здійснення заходів з охорони та поліпшення екологічного стану водного об`єкта, експлуатації водосховища відповідно до встановленого режиму роботи, а також необхідність оформлення права користування гідротехнічними спорудами, що є порушенням вимог статей 44, 51 Водного кодексу України, ст. 14 Закону України "Про аквакультуру". Крім того, дозвіл на спеціальне користування водними ресурсами для потреб рибництва на підприємстві відсутній, що є порушенням вимог статей 44, 48, 49 Водного кодексу України, ст. 38 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища . У зв`язку із тим, що виявлені факти являються грубим порушенням природоохоронного законодавства, експлуатація ставу розташованого по вул . Горького 118/6 , с. Морозівське на території Вербківської сільської ради Павлоградського району Фермерським господарством Київ за відсутності дозволу на спеціальне водокористування забороняється законом і підлягає безумовній тимчасовій забороні (зупиненню).
Таким чином, позивач просить позовні вимоги задоволити в повному обсязі.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 21 грудня 2019 року заловолено заяву позивача про відстрочення сплати судового збору до ухвалення рішення по справі та відкрито провадження у справі № 160/10863/19 за позовом державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання, за наявними у справі матеріалами.
У відповідності до п.3 ч.6 ст.12 КАС України дана справа є справою незначної складності та згідно з ст. ст. 257, 262 КАС України розглядається за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Згідно з ч. 5 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Враховуючи, що справа розглядається за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу згідно з приписами ч. 4 ст. 229 КАС України не здійснювалося.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 21 грудня 2019 року було запропоновано відповідачу у разі невизнання позову протягом 15 днів з моменту отримання ухвали суду надати відзив на позовну заяву.
10 січня 2020 року на адресу суду надійшов відзив на позовну заяву.
В наданому до суду відзиві відповідачем зазначено, що виявлені позивачем порушення усунуті, а саме: у встановленому законом порядку господарством, у відповідності з вимогами ст.ст.44, 51 Водного кодексу України, отримано дозвіл на спеціальне водокористування, а також, у зв`язку з передачею земель державної форми власності, в тому числі земель водного фонду у комунальну власність між Вербківською сільською радою Павлоградського району (Орендодавцем) та фермерським господарством Київ (Орендарем) укладено договір оренди водного об`єкту, який передбачає оренду водного об`єкту у комплексі із земельною ділянкою та гідротехнічними спорудами, що відповідає формі Типового договору, визначеній Постановою Кабінету Міністрів України від 29.05.2013 року №420.
З урахуванням наведеного, головне фермерське господарство Київ у задоволенні позовних вимог просило відмовити.
21 січня 2019 року на адресу суду від позивача надійшла відповідь на відзив, в якій зазначено, що позивачем отримано дозвіл на спеціальне водокористування та укладено договір з Вербківською сільською радою Павлоградського району Дніпропетровської області від 23.12.2019 року оренди водного об`єкту у комплексі із земельною ділянкою кадастровий №12235800:01:002:0766: 1 водний об`єкт-ставок в с. Морозівське Павлоградського району Дніпропетровської області для рибогосподарських потреб, який відповідає формі Типового договору, визначеній Постановою Кабінету Міністрів України від 29 травня 2013 р. № 420. Однак, наведені відповідачем заперечення не спростовують доводів викладених в адміністративному позові, у зв`язку з тим, що порушення в повному обсязі ФГ "Київ" не усунуто, оскільки відповідачем не виконано відповідних умов вищевказаного договору оренди водного обєкту.
Таким чином, позивач просить позовні вимоги задоволити в повному обсязі.
Суд, дослідивши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та відзив, оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення позову по суті, проаналізувавши застосування норм матеріального та процесуального права, встановив наступне.
Державною екологічною інспекцією у Дніпропетровській області в період з 23.07.2019 по 02.08.2019 на підставі наказу про проведення планової перевірки від 01.07.2019 № 758-П та направлення на перевірку від 01.07.2019 № 4-6704-3-3 проведено планову перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства Фермерським господарством Київ (місцезнаходження: вул. Молодіжна, 2, с. Вербки, Павлоградський район, Дніпропетровська область, 51453, місце провадження діяльності: вул. Лугова, 21, с. Вербки; вул. Горького, 118/а, с. Морозівське), (код ЄДРПОУ 30720818). За результами перевірки складено акт щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів від № 567/3-10/19, в якому зафіксовано низку порушень вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, які створюють загрозу життю та/або здоров`ю працівників, а також осіб, які будуть здійснювати ліквідацію надзвичайної ситуації (пожежі), в разі її виникнення, зокрема, проведеною перевіркою встановлено, що договір оренди водного об`єкту підприємством не укладено, а договір оренди земель водного фонду, укладений підприємством у 2002 році, не відповідає формі Типового договору, визначеній Постановою Кабінету Міністрів України від 29 травня 2013 р. № 420, яка передбачає оренду водного об`єкту у комплексі із земельною ділянкою, визначає умови використання водного об`єкту та зобов`язання щодо здійснення заходів з охорони та поліпшення екологічного стану водного об`єкта, експлуатації водосховища відповідно до встановленого режиму роботи, а також необхідність оформлення права користування гідротехнічними спорудами, що є порушенням вимог статей 44, 51 Водного кодексу України, ст. 14 Закону України "Про аквакультуру". Крім того, дозвіл на спеціальне користування водними ресурсами для потреб рибництва на підприємстві відсутній, що є порушенням вимог статей 44, 48, 49 Водного кодексу України, ст. 38 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища .
Підставою для звернення до суду з позовом про повне зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг як зазначено в позовній заяві, є експлуатація ставу, розташованого по вул. Горького, 118/б, с. Морозівське на території Вербківської сільської ради Павлоградського району фермерським господарством "Київ" (місцезнаходження: вул. Молодіжна, 2, с. Вербки, Павлоградський район, Дніпропетровська область, 51453, місце провадження діяльності: вул. Лугова, 21, с. Вербки; вул. Горького, 118/а, с. Морозівське), (код ЄДРПОУ 330720818) за відсутності дозволу на спеціальне водокористування.
Вирішуючи заявлений спір по суті, суд зазначає наступне.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначаються Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".
Згідно із ст. 1, ч. 5, ч.11 ст. 4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища;
Заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.
Виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.
Відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб`єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.
Плановий чи позаплановий захід щодо суб`єкта господарювання - юридичної особи має здійснюватися у присутності керівника або особи, уповноваженої керівником. Плановий чи позаплановий захід щодо фізичної особи - підприємця має здійснюватися за його присутності або за присутності уповноваженої ним особи.
Частиною 1 статті 6 наведеного Закону встановлено, підставами для здійснення позапланових заходів є:
- подання суб`єктом господарювання письмової заяви до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням;
- виявлення та підтвердження недостовірності даних, заявлених суб`єктом господарювання у документі обов`язкової звітності, крім випадків, коли суб`єкт господарювання протягом місяця з дня первинного подання повторно подав такий документ з уточненими достовірними даними або якщо недостовірність даних є результатом очевидної описки чи арифметичної помилки, яка не впливає на зміст поданої звітності. У разі виявлення органом державного нагляду (контролю) помилки у документі обов`язкової звітності він упродовж десяти робочих днів зобов`язаний повідомити суб`єкта господарювання про необхідність її виправлення у строк до п`яти робочих днів з дня отримання повідомлення. Невиправлення помилки у встановлений строк є підставою для проведення позапланового заходу;
- перевірка виконання суб`єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення попереднього заходу органом державного нагляду (контролю);
- звернення фізичної особи (фізичних осіб) про порушення, що спричинило шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, життю чи здоров`ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, з додаванням документів чи їх копій, що підтверджують такі порушення (за наявності). Позаплановий захід у такому разі здійснюється виключно за погодженням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у відповідній сфері державного нагляду (контролю), або відповідного державного колегіального органу. У такому разі перед початком здійснення позапланового заходу державного нагляду (контролю) посадові особи органів державного нагляду (контролю) зобов`язані пред`явити керівнику чи уповноваженій особі субєкта господарювання - юридичної особи, її відокремленого підрозділу, фізичній особі - підприємцю або уповноваженій ним особі, крім документів, передбачених цим Законом, додатково копію погодження центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у відповідній сфері державного нагляду (контролю), або відповідного державного колегіального органу на проведення такої перевірки. Суб`єкти господарювання мають право не допускати посадових осіб органу державного нагляду (контролю) до здійснення заходів державного нагляду (контролю), якщо вони не пред`явили документи, передбачені цим абзацом;
- неподання суб`єктом господарювання документів обов`язкової звітності за два звітні періоди підряд без поважних причин або без надання письмових пояснень про причини, що перешкоджали поданню таких документів;
- доручення Прем`єр-міністра України про перевірку суб`єктів господарювання у відповідній сфері у зв`язку з виявленими системними порушеннями та/або настанням події, що має значний негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров`я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави;
- настання аварії, смерті потерпілого внаслідок нещасного випадку або професійного захворювання, що було пов`язано з діяльністю суб`єкта господарювання.
Під час проведення позапланового заходу з`ясовуються лише ті питання, необхідність перевірки яких стала підставою для здійснення цього заходу, з обов`язковим зазначенням цих питань у посвідченні (направленні) на проведення заходу державного нагляду (контролю).
Частиною ч. 4 ст. 6 Закону визначено, що строк здійснення позапланового заходу не може перевищувати десяти робочих днів, а щодо суб`єктів малого підприємництва - двох робочих днів.
Згідно із ч. 1 статті 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ (рішення, розпорядження), який має містити найменування суб`єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки.
На підставі наказу (рішення, розпорядження) оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу державного нагляду (контролю), яке підписується керівником органу державного нагляду (контролю) (головою державного колегіального органу) або його заступником (членом державного колегіального органу) із зазначенням прізвища, ім`я та по батькові і засвідчується печаткою (ч. 2 ст. 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності ).
Частиною 6 ст. 7 Закону визначено, що за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт, який повинен містити такі відомості:
- дату складення акта;
- тип заходу (плановий або позаплановий);
- форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо);
- предмет державного нагляду (контролю);
- найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім`я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід;
- найменування юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід.
Посадова особа органу державного нагляду (контролю) зазначає в акті стан виконання вимог законодавства суб`єктом господарювання, а в разі невиконання - детальний опис виявленого порушення з посиланням на відповідну вимогу законодавства.
В останній день перевірки два примірники акта підписуються посадовими особами органу державного нагляду (контролю), які здійснювали захід, та суб`єктом господарювання або уповноваженою ним особою, якщо інше не передбачено законом.
Якщо суб`єкт господарювання не погоджується з актом, він підписує акт із зауваженнями.
Зауваження суб`єкта господарювання щодо здійснення державного нагляду (контролю) є невід`ємною частиною акта органу державного нагляду (контролю).
У разі відмови суб`єкта господарювання підписати акт посадова особа органу державного нагляду (контролю) вносить до такого акта відповідний запис.
Один примірник акта вручається керівнику чи уповноваженій особі суб`єкта господарювання - юридичної особи, її відокремленого підрозділу, фізичній особі - підприємцю або уповноваженій ним особі в останній день заходу державного нагляду (контролю), а другий зберігається в органі державного нагляду (контролю).
Згідно з ч. 7 ст. 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
Суд зазначає, що регулювання правових відносин з метою забезпечення збереження, науково обгрунтованого, раціонального використання вод для потреб населення і галузей економіки, відтворення водних ресурсів, охорони вод від забруднення, засмічення та вичерпання, запобігання шкідливим діям вод та ліквідації їх наслідків, поліпшення стану водних об`єктів, а також охорони прав підприємств, установ, організацій і громадян на водокористування є завданням водного законодавства.
Відповідно до ст. 44 Водного кодексу України водокористувачі зобов`язані:
1) економно використовувати водні ресурси, дбати про їх відтворення і поліпшення якості вод;
2) використовувати воду (водні об`єкти) відповідно до цілей та умов їх надання;
3) дотримувати встановлених нормативів гранично допустимого скидання забруднюючих речовин та встановлених лімітів забору води, лімітів використання води та лімітів скидання забруднюючих речовин, а також санітарних та інших вимог щодо впорядкування своєї території;
4) використовувати ефективні сучасні технічні засоби і технології для утримання своєї території в належному стані, а також здійснювати заходи щодо запобігання забрудненню водних об`єктів стічними (дощовими, сніговими) водами, що відводяться з неї;
5) не допускати порушення прав, наданих іншим водокористувачам, а також заподіяння шкоди господарським об`єктам та об`єктам навколишнього природного середовища;
6) утримувати в належному стані зони санітарної охорони джерел питного та господарсько-побутового водопостачання, прибережні захисні смуги, смуги відведення, берегові смуги водних шляхів, очисні та інші водогосподарські споруди та технічні пристрої;
7) здійснювати засобами вимірювальної техніки, у тому числі автоматизованими, облік забору та використання вод, контроль за якістю і кількістю скинутих у водні об`єкти зворотних вод і забруднюючих речовин та за якістю води водних об`єктів у контрольних створах, а також подавати відповідним органам звіти в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законодавчими актами;
8) здійснювати погоджені у встановленому порядку технологічні, лісомеліоративні, агротехнічні, гідротехнічні, санітарні та інші заходи щодо охорони вод від вичерпання, поліпшення їх стану, а також припинення скидання забруднених стічних вод;
9) здійснювати спеціальне водокористування лише за наявності дозволу;
10) безперешкодно допускати на свої об`єкти державних інспекторів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, а також громадських інспекторів з охорони довкілля, які здійснюють перевірку додержання вимог водного законодавства, і надавати їм безоплатно необхідну інформацію;
11) своєчасно сплачувати збори за спеціальне водокористування та інші збори відповідно до законодавства;
12) своєчасно інформувати центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації та органи місцевого самоврядування про виникнення аварійних забруднень;
13) здійснювати невідкладні роботи, пов`язані з ліквідацією наслідків аварій, які можуть спричинити погіршення якості води, та надавати необхідні технічні засоби для ліквідації аварій на об`єктах інших водокористувачів у порядку, встановленому законодавством;
14) виконувати інші обов`язки щодо використання і охорони вод та відтворення водних ресурсів згідно з законодавством.
Згідно з ч.ч. 1, 2 ст. 48 Водного кодексу Ураїни спеціальне водокористування - це забір води з водних об`єктів із застосуванням споруд або технічних пристроїв, використання води та скидання забруднюючих речовин у водні об`єкти, включаючи забір води та скидання забруднюючих речовин із зворотними водами із застосуванням каналів.
Спеціальне водокористування здійснюється юридичними і фізичними особами насамперед для задоволення питних потреб населення, а також для господарсько-побутових, лікувальних, оздоровчих, сільськогосподарських, промислових, транспортних, енергетичних, рибогосподарських (у тому числі для цілей аквакультури) та інших державних і громадських потреб.
Частинами 1, 2 статті 49 Водного кодексу України передбачено, що спеціальне водокористування є платним та здійснюється на підставі дозволу на спеціальне водокористування.
Дозвіл на спеціальне водокористування видається територіальними органами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері розвитку водного господарства.
Відповідно до ч.ч. 1, 5, 6, 13 ст. 51 Водного кодексу України у користування на умовах оренди для рибогосподарських потреб, культурно-оздоровчих, лікувальних, рекреаційних, спортивних і туристичних цілей, проведення науково-дослідних робіт можуть надаватися водосховища (крім водосховищ комплексного призначення), ставки, озера та замкнені природні водойми.
Водні об`єкти надаються у користування за договором оренди земель водного фонду на земельних торгах у комплексі із земельною ділянкою.
Водні об`єкти надаються у користування на умовах оренди органами, що здійснюють розпорядження земельними ділянками під водою (водним простором) згідно з повноваженнями, визначеними Земельним кодексом України, відповідно до договору оренди, погодженого з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері водного господарства.
Типова форма договору оренди водних об`єктів затверджується Кабінетом Міністрів України.
Форма Типового договору визначена Постановою Кабінету Міністрів України від 29 травня 2013 р. № 420.
Згідно з ч. 1 ст. 14 Закону України Про аквакультуру рибогосподарський водний об`єкт для цілей аквакультури надається в користування на умовах оренди юридичній чи фізичній особі відповідно до Водного кодексу України.
Як вбачається з матеріалів справи, ФГ "Київ" укладено договір з Вербківською сільською радою Павлоградського району Дніпропетровської області від 23.12.2019 року оренди водного об`єкту у комплексі із земельною ділянкою кадастровий №12235800:01:002:0766: 1 водний об`єкт-ставок в с. Морозівське Павлоградського району Дніпропетровської області для рибогосподарських потреб; земельна ділянка під водним об`єктом загальною площею 11,444 га, в т. ч. водний простір водного об`єкту об`ємом 153 тис. куб. м, площа водного дзеркала - 5,6691 га, під господарськими шляхами -1,7856 га, пасовища-3,4750 га, під гідротехнічними спорудами-0,5144 га. Договір укладено на 49 років. Договір погоджено з Держводагенстством та територіальним органом Держгеокадастру у Дніпропетровській області. Державна реєстрація договору оренди водного об`єкту від 23.12.2019 року (згідно витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права №34916831).
Договір оренди водного об`єкту відповідає формі Типового договору, визначеній Постановою Кабінету Міністрів України від 29 травня 2013 р. № 420, що також не заперечується позивачем.
Також, відповідачем отримано дозвіл на спецводокористування № 684/ДП/49д-19 від 16.12.2019 року, виданий Державним агентством водних ресурсів України, для рибогосподарських потреб (поповнення за рахунок фільтрації та випаровування) зі ставка, розташованого в с. Морозівське на території Вербківської сільської ради Павлоградського району на балці Попадна, ліва притока річки Мала Тернівка басейн річки Самара. Ліміт забору води з поверхневих джерел р. Мала Тернівка - 40 тис. куб. м на рік.
Таким чином, оскільки підставою для звернення до суду з позовом про повне зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг була експлуатація ставу, розташованого по вул. Горького, 118/б, с. Морозівське на території Вербківської сільської ради Павлоградського району фермерським господарством "Київ" (місцезнаходження: вул. Молодіжна, 2, с. Вербки, Павлоградський район, Дніпропетровська область, 51453, місце провадження діяльності: вул. Лугова, 21, с. Вербки; вул. Горького, 118/а, с. Морозівське), (код ЄДРПОУ 330720818) була відсутність дозволу на спеціальне водокористування, а відповідачем на час розгляду справи отримано вказаний дозвіл, суд зробив висновок про відсутність підстав для застосування заходів реагування шляхом повного зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг ФГ Київ під час здійсненн експлуатації ставу.
Відповідно до ч.2 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.
Згідно з ст. 47 Кодексу адміністративного судочинства України позивач має право змінити предмет або підстави позову, збільшити або зменшити розмір позовних вимог шляхом подання письмової заяви до закінчення підготовчого засідання або не пізніше ніж за п`ять днів до першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження.
Суд критично оцінює посилання позивача на інші підстави для зупинення зупинити виробництво (виготовлення), реалізацію продукції, виконання робіт, надання послуг, виявлені під час перевірки, оскільки такі підстави не були зазаначені у позові, як підстави його подання. Суд розглядає позов в межах заявлених позовних вимог.
Частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до частини 1 статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Враховуючи викладене, суд вважає, що у задоволенні позову державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області до фермерського господарства "Київ" про застосування заходів реагування слід відмовити, у зв`язку з усуненням відповідачем підстав подачі позову (отримав ліцензію та підписав належно договір).
З приводу розподілу судових витрат суд зазначає, що ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 21 грудня 2019 року задоволено заяву позивача про відстрочення сплати судового збору до ухвалення рішення по справі.
Статтею 4 Закону України "Про судовий збір" (в редакції від 21.10.2019 р.) передбачено, що за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано суб`єктом владних повноважень судовий збір становить 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Зважаючи, що позивача не звільнено від сплати судового збору, з останнього стягнути до спеціального фонду Державного бюджету України судовий збір у розмірі 1921,00 грн.
Керуючись ст.ст. 139, 241-246, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні позовної заяви державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області (49010, м. Дніпро, вул. Лабораторна, 69, код ЄДРПОУ 37988899) до фермерського господарства "Київ" (вул. Молодіжна, 2, с. Вербки, Павлоградський район, Дніпропетровська область, код ЄДРПОУ 30720818) про застосування заходів реагування - відмовити.
Стягнути з державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 37988899) до спеціального фонду Державного бюджету України судовий збір у розмірі 1921,00 грн. (одна тисяча девятсот двадцять одна грн 00 коп.) на рахунок: УК у Чечел.р.м.Дніпра/Чечел.р/22030101; код ЄДРПОУ (отримувача): 37989253; Рахунок отримувача: UA238999980313131206084004008 за кодом бюджетної класифікації доходів: 22030101; Банк отримувача: Казначейство України (ЕАП); МФО 899998, призначення платежу - судовий збір за позовом.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя С.В. Ніколайчук
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.01.2020 |
Оприлюднено | 28.01.2020 |
Номер документу | 87163608 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ніколайчук Світлана Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ніколайчук Світлана Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ніколайчук Світлана Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ніколайчук Світлана Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні