Рішення
від 27.01.2020 по справі 560/3524/19
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/3524/19

РІШЕННЯ

іменем України

27 січня 2020 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Михайлова О.О.

розглянувши адміністративну справу за позовом Фермерського господарства "Лакі Ленд 1010" до Комісії Головного управління державної податкової служби у Хмельницькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації , Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Фермерське господарство "Лакі Ленд 1010" звернулось до Хмельницького окружного адміністративного суду з позовною заявою до відповідачів, у якій просить суд:

1. Визнати протиправним та скасувати рішення від 09.10.2019 №1303358/42779919 та №1303359/42779919 Комісії Головного управління державної податкової служби у Хмельницькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації - про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 02.09.2019 та №2 від 05.09.2019.

2. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 02.09.2019 №1 та від 05.09.2019 №2 подану Фермерським господарством "Лакі Ленд 1010".

Позивач підставою позову зазначає порушення відповідачем вимог Податкового кодексу України.

В обґрунтування позовних вимог вказує, що позивачем надано до контролюючого органу письмові пояснення та всі передбачені чинним законодавством України первинні документи та документи бухгалтерського обліку, які підтверджують реальне здійснення господарської операції. Зазначає, що ФГ "Лакі Ленд 1010" є господарством сімейного типу та використовує працю членів сім`ї, що дозволяє не залучати додаткової кількості працівників для виконання робіт. На підставі договору поставки №29-08/19 від 29 серпня 2019 ФГ "Лакі Ленд 1010" зобов`язувалося поставити горох в кількості 22 тонни для ТОВ "Макарді". На день подання на реєстрацію податкових накладних в ЄРПН, дебіторська заборгованість з ТОВ "Макарді" по договору №29-08/19 від 29.08.2019 відсутня. Зазначає, що позивач не є суб`єктом який зобов`язаний подавати статистичну звітність №37-сг (про збирання врожаю с/г) культур про що було зазначено у поданих скаргах (під час адміністративного оскарження), натомість зобов`язане подавати статистичну звітність форми 29-сг в якому відображається обсяг збору сільськогосподарських культур, проте термін подання даного звіту до 02.12.2019, тобто на день подання повідомлення з поясненнями та скарги до Комісії, ФГ "Лакі Ленд 1010" не подавало статистичну звітність №29-сг "про обсяги збирання сільськогосподарських культур".

Ухвалою суду від 06.11.2019 позовну заяву Фермерського господарства "Лакі Ленд 1010", залишено без руху. Надано позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви - 5 днів з дня вручення йому ухвали про залишення позовної заяви без руху.

Ухвалою суду від 19.11.2019 продовжено Фермерському господарству "Лакі Ленд 1010" строк для усунення недоліків позовної заяви - 3 дні з дня вручення йому цієї ухвали.

Ухвалою суду від 26.11.2019 відкрито провадження в адміністративній справі, розгляд справи призначено за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

Ухвалою суду від 05.12.2019 у задоволенні клопотання Головного управління ДПС у Хмельницькій області про розгляд справи у порядку загального позовного провадження - відмовлено.

05.12.2019 від представника позивача надійшло клопотання про приєднання до матеріалів справи належним чином засвідченої копії статистичного звіту форми 29-сг за 2019 рік та квитанції №2 від 25.11.2019. У поданому клопотання представник позивача також зазначає, що рішеннями №1303358/42779919 та №1303359/42779919 від 09.10.2019 Комісії ГУ ДПС у Хмельницькій області про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 02.09.2019 та №2 від 05.09.2019 як підставу прийняття, ненаданого платником податку статистичного звіту форми №37-сг (про обсяги зібраного врожаю). Вказує, що ФГ "Лакі Ленд 1010" не звітує в органи статистики за вищевказаною формою, а звітує за формою №29-сг (про обсяги зібраного врожаю), який подається до 02 грудня поточного року. 25.11.2019 ФГ "Лакі Ленд 1010" подано в органи статистики звіт форми 29-сг "Про площі та валові збори врожаю сільськогосподарських культур, плодів, ягід та винограду за 2019 рік", що підтверджується квитанцією №2 від 25.11.2019. Згідно поданого звіту форми № 29-сг валовий збір ФГ "Лакі Ленд 1010" гороху в обсязі 22,28 тон, обсяг якого після очищення становив 22 тонни.

11.12.2019 від голови Комісії Головного управління державної податкової служби у Хмельницькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації та представника Державної податкової служби України надійшов відзив на позовну заяву, згідно якого просить відмовити в задоволенні позовних вимог. Зазначає, що на прийняття оскаржуваного рішення вплинув той факт, що платником не надано достатній пакет документів для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних №1 від 02.09.2019 та №2 від 05.09.2019 в ЄРПН, а саме: не надано інформацію про кількість зібраного врожаю гороху (37 статистичний звіт про збирання врожаю с/г культур), також дана інформація відсутня у поясненні наданому платником; відсутні розрахункові документи та акти виконаних робіт (наданих послуг) по оренді складу та сільськогосподарської техніки, а також те, що особистий ключ ФГ "Лакі Ленд 1010" електронного підпису розміщено на незахищеному носії інформації, що суперечить вимогам ЗУ "Про електронні довірчі послуги", що є порушенням вимог п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України.

Суд встановив наступні обставини справи.

Між ФГ "Лакі Ленд 1010" (продавець) та ТОВ "Макарді" (покупець) 29.08.2019 укладено договір купівлі-продажу №29-08/19.

Відповідно до п. 1.1. вказаного договору продавець зобов`язується передати у власність покупця товар, а покупець прийняти товар та сплатити за нього на умовах договору.

Позивачем було складено та подано на реєстрацію податкові накладні №1 від 02.09.2019 на загальну суму 33000,00 грн (ПДВ - 5500,00 грн), яка подана 23.09.2019 та №2 від 05.09.2019 на суму 147400,00 грн (ПДВ - 24566,67 грн, яка подана на реєстрацію 25.09.2019.

Згідно квитанцій від 23.09.2019 та від 25.09.2019 зупинено реєстрацію податкових накладних №1 від 02.09.2019 та №2 від 05.09.2019. Зазначено, що ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6. п.1 Критерії ризиковості платника податку . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних". Особистий ключ електронного підпису розміщено на незахищеному носії інформації, що суперечить вимогам ЗУ "Про електронні довірчі послуги".

ФГ "Лакі Ленд 1010" подано повідомлення №1 та №2 від 08.10.2019 щодо подачі пояснень та документів на підтвердження реальності здійснення операцій по відмовлених у реєстрації ПН/РК №1 від 02.09.2019 №2 від 05.09.2019.

Рішенням комісії Головного управління ДФС у Хмельницькій області про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 09.10.2019 №1303358/42779919 відмовлено у реєстрації податкової накладної з підстав ненадання платником первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні. Платником не надано достатній пакет документів для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної №1 від 02.09.2019 в ЄРПН, а саме: не надано інформацію про кількість зібраного врожаю гороху (37 сг. звіт про збирання врожаю с/г культур), також дана інформація відсутня у поясненні наданому платником. Також відсутні розрахункові документи та акти виконаних робіт (наданих послуг) по оренді складу та сільськогосподарської техніки.

Рішенням комісії Головного управління ДФС у Хмельницькій області про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 09.10.2019 №1303359/42779919 відмовлено у реєстрації податкової накладної з підстав ненадання платником первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні. Платником не надано достатній пакет документів для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної №2 від 05.09.2019 в ЄРПН, а саме: не надано інформацію про кількість зібраного врожаю гороху (37 сг. звіт про збирання врожаю с/г культур), також дана інформація відсутня у поясненні наданому платником. Також відсутні розрахункові документи та акти виконаних робіт (наданих послуг) по оренді складу та сільськогосподарської техніки.

Не погодившись із такими рішеннями, позивач 22.10.2019 оскаржив їх у адміністративному порядку до ДФС України. За результатами розгляду скарги 25.10.2019 ДФС України прийняті рішення №40463/42779919/2 та №40464/42779919/2, якими залишено скаргу позивача без задоволення, а оскаржуване рішення - без змін. Підставою для прийняття ДФС України такого рішення вказано: ненадання платником податку копій розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків".

Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зазначає та враховує наступне.

Згідно з п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п.6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 21 лютого 2018 року №117 (далі - Порядок №117) у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.

Критерії ризиковості платника податку визначені у листі ДФС України від 21.03.2018 за №959/99-99-07-18.

Відповідно до п.12-13 Порядку №117, у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначається, зокрема: критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку (підп. 3 п.13); пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (підп. 4 п.13).

Згідно п.14 Порядку №117 перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе:

- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Відповідно до п. 21 Порядку №117 підставою для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є, зокрема, ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку.

Судом досліджені надані позивачем документи, які свідчать про проведення господарської операції між позивачем та його контрагентом, докази чого були надані контролюючому органу.

Оскаржуваними рішеннями №1303358/42779919 та №1303359/42779919 від 09.10.2019 Комісії ГУ ДПС у Хмельницькій області про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 02.09.2019 та №2 від 05.09.2019 як підставу прийняття вказано ненаданого платником податку статистичного звіту форми №37-сг (про обсяги зібраного врожаю). В ході судового розгляду суд встановив, що ФГ "Лакі Ленд 1010" не звітує в органи статистики за вищевказаною формою, а звітує за формою №29-сг (про обсяги зібраного врожаю), який подається до 02 грудня поточного року.

25.11.2019 ФГ "Лакі Ленд 1010" подано в органи статистики звіт форми 29-сг "Про площі та валові збори врожаю сільськогосподарських культур, плодів, ягід та винограду за 2019 рік", що підтверджується квитанцією №2 від 25.11.2019. Згідно поданого звіту форми № 29-сг валовий збір ФГ "Лакі Ленд 1010" гороху в обсязі 22,28 тон, обсяг якого після очищення становив 22 тонни.

Таким чином, суд дійшов висновку, що зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарської операції між позивачем та контрагентами, та на те, що такі документи, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, були достатніми та були надані контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкової накладної, комісія обмежилась лише формальними підставами для відмови у реєстрації податкової накладної, тому оскаржуване рішення є протиправним та підлягає скасуванню.

Щодо позовної вимоги про зобов`язання ДФС України зареєструвати податкову накладну в ЄРПН, суд зазначає наступне.

Відповідно до п. 28 Порядку №117 податкова накладна / розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання такої події, як, зокрема, набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Згідно з п. 19-20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. №1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 р. №3341) податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Отже, законодавством не передбачено іншого належного способу захисту порушеного права у спірних правовідносинах, ніж зобов`язання ДФС України (враховуючи правонаступництво - ДПС України) зареєструвати податкову накладну в ЄРПН, у зв`язку з чим суд дійшов висновку про обґрунтованість заявленого позивачем способу захисту права, що свідчить про обґрунтованість позовних вимог в цій частині.

Таким чином, позовні вимоги підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивачем при зверненні до суду з позовом сплачено 3842 грн. судового збору. Враховуючи задоволення позовних вимог в повному обсязі, на користь позивача необхідно присудити по 1921 грн за рахунок бюджетних асигнувань кожного з відповідачів.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Фермерського господарства "Лакі Ленд 1010" задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати рішення Комісії Головного управління державної податкової служби у Хмельницькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 09.10.2019 №1303358/42779919 та №1303359/42779919 про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 02.09.2019 та №2 від 05.09.2019.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 02.09.2019 №1 та від 05.09.2019 №2 подані Фермерським господарством "Лакі Ленд 1010".

Стягнути на користь Фермерського господарства "Лакі Ленд 1010" судовий збір в розмірі 1921 (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна) грн. за рахунок бюджетних асигнувань Комісії Головного управління державної податкової служби у Хмельницькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.

Стягнути на користь Фермерського господарства "Лакі Ленд 1010" судовий збір в розмірі 1921 (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна) грн. за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач:Фермерське господарство "Лакі Ленд 1010" (вул. Визволителів, 38, с. Старий Остропіль, Старокостянтинівський район, Хмельницька область, 31146 , код ЄДРПОУ - 42779919) Відповідач:Комісія Головного управління державної податкової служби у Хмельницькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (вул. Пилипчука, 17, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29000 , код ЄДРПОУ - 43142957) Державна податкова служба України (Львівська площа, 8, м. Київ 1, 04053 , код ЄДРПОУ - 43005393)

Головуючий суддя О.О. Михайлов Рішення не набрало законної сили

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.01.2020
Оприлюднено29.01.2020
Номер документу87166406
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —560/3524/19

Ухвала від 22.07.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Постанова від 22.06.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Франовська К.С.

Постанова від 22.06.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Франовська К.С.

Ухвала від 29.05.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Франовська К.С.

Ухвала від 29.05.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Франовська К.С.

Ухвала від 14.05.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Франовська К.С.

Ухвала від 06.04.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Франовська К.С.

Ухвала від 24.03.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Франовська К.С.

Ухвала від 04.03.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Франовська К.С.

Ухвала від 04.03.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Франовська К.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні