КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 січня 2020 року м.Кропивницький Справа № 340/3298/19
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Пасічника Ю.П., розглянув за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ); ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 ); ОСОБА_3 ( АДРЕСА_3 ); ОСОБА_4 ( АДРЕСА_4 ); ОСОБА_5 ( АДРЕСА_5 ); ОСОБА_6 , ( АДРЕСА_6 ); ОСОБА_7 ( с.Перегонівка, Голованівський район , Кіровоградська область, 26522 ); ОСОБА_8 ( АДРЕСА_10 ); ОСОБА_9 ( АДРЕСА_11 ); ОСОБА_10 ( АДРЕСА_12 ); ОСОБА_11 ( АДРЕСА_13 ) до Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області (вул.Академіка Корольова, 26, м.Кропивницький, 25009, код ЄДРПОУ 39767636) про визнання рішення протиправним та зобов`язати вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
Позивачі звернулись до суду з позовом в якому просить:
- визнати протиправними і скасувати накази Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області від 12.12.2019 №11-9055/14-19-СГ, №11-9061/14-19-СГ, №11-9056/14-19-СГ, №11-9057/14-19-СГ, №11-9058/14-19-СГ, №11-9059/14-19-СГ, №11-9060/14-19-СГ, №11-9054/14-19-СГ, №11-9062/14-19-СГ, №11-9063/14-19-СГ, №11-9064/14-19-СГ Про відмову у затвердженні документації із землеустрою та надання у власність земельної ділянки ;
- зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Кіровоградській області прийняти рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок площею 2,0000 га, кадастрові номери 3521180800:02:000:2163 ОСОБА_2 , 3521180800:02:000:2165 ОСОБА_1 , 3521180800:02:000:2167 ОСОБА_3 , 3521180800:02:000:2159 ОСОБА_4 , 3521180800:02:000:2161 ОСОБА_5 , 3521180800:02:000:2162 ОСОБА_6 , 3521180800:02:000:2160 ОСОБА_7 , 3521180800:02:000:2157 ОСОБА_8 , 3521180800:02:000:2166 ОСОБА_9 , 3521180800:02:000:2164 ОСОБА_10 , 3521180800:02:000:2168 ОСОБА_11 для ведення особистого селянського господарства на території Берестягівської сільської ради Гайворонського району, Кіровоградської області та надання їх у власність;
- визначити Головному управлінню Держгеокадастру у Кіровоградській області розумний строк для виконання судового рішення.
Свої позовні вимоги позивачі обґрунтовують тим, що відповідач наказами від 12.12.2019 №11-9055/14-19-СГ,№11-9061/14-19-СГ,№11-9056/14-19-СГ, №11-9057/14-19-СГ, №11-9058/14-19-СГ, №11 -9059/14-19-СГ, №11-9060/14-19-СГ, №11-9054/14-19-СГ, №11-9062/14-19-СГ, №11-9063/14-19-СГ, №11-9064/14-19-СГ відмовив ОСОБА_2 , ОСОБА_1 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок розташованих на території Берестягівської сільської ради Гайворонського району Кіровоградської області. Зокрема, підставою відмови було зазначено, що земельна ділянка накладається на земельну ділянку, розташовану в межах гірничого відводу, відповідно до гірничого відводу та акту про надання гірничого відводу №3010 від 23.02.2015 року. Позивачі наголошують, що зазначені дії відповідача є протиправними, оскільки суперечать нормам Земельного кодексу України, а тому просять суд зобов`язати відповідача прийняти рішення про затвердження, погодженого у встановленому законом порядку, проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності та надання їх у власність.
Ухвалою суду від 26 грудня 2019 року відкрито провадження за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та встановлено відповідачу строк для подання до суду відзиву на позовну заяву - упродовж 15 днів від дня отримання цієї ухвали. Ухвала направлена на адресу відповідача та отримана ним 27.12.2019 року.
Відповідачем до суду надано письмовий відзив на позов, в якому зазначено, що оскаржувані дії Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області є законними та обґрунтованими, рішення про відмову затвердженні проекту землеустрою прийнято на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені діючим законодавством, просив суд відмовити в задоволенні заявленого позову в повному обсязі. Зазначивши, що відповідно до графічних зображень з публічної кадастрової карти бажані земельні ділянки позивачів відносяться до земель гірничого відводу, та наданий спеціальний дозвіл зареєстрований за №05942. За таким номером відповідно до довідки щодо спеціального дозволу з головного сайту Державного науково-виробничого підприємства Державний інформаційний геологічний фонд України (http://geoinf.kiev.ua/) зареєстровано 20.05.2014 Товариству з обмеженою відповідальністю СЕРМІН (адреса: 25006, Кіровоградська область, м. Кіровоград, вул. Тимірязєва, б.76, ЄДРПО 33142730) користування надрами, а саме видобування корисних копалин. Також згідно цієї довідки тривалість дії спеціального дозволу на користування надрами до 20.05.2034 року (т.1 а.с.119-126).
Розглянувши долучені до справи документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, адміністративний суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню враховуючи наступне.
Головним управління Держгеокадастру у Кіровоградській області видано накази:
- від 21.08.2019 №11-4396/14-19-СГ, Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою , яким ОСОБА_2 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої на території Берестягівської сільської ради Гайворонського району Кіровоградської області. Орієнтовний розмір земельної ділянки 2,0000 га, в тому числі: 2,0000 га рілля, із цільовим призначенням - для ведення особистого селянського господарства;
- від 21.08.2019 №11-4400/14-19-СГ, Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою , яким ОСОБА_8 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої на території Берестягівської сільської ради Гайворонського району Кіровоградської області. Орієнтовний розмір земельної ділянки 2,0000 га, в тому числі: 2,0000 га рілля, із цільовим призначенням - для ведення особистого селянського господарства;
- від 21.08.2019 №11-4401/14-19-СГ, Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою , яким ОСОБА_3 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої на території Берестягівської сільської ради Гайворонського району Кіровоградської області. Орієнтовний розмір земельної ділянки 2,0000 га, в тому числі: 2,0000 га рілля, із цільовим призначенням - для ведення особистого селянського господарства;
- від 21.08.2019 №11-4402/14-19-СГ, Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою , яким ОСОБА_4 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої на території Берестягівської сільської ради Гайворонського району Кіровоградської області. Орієнтовний розмір земельної ділянки 2,0000 га, в тому числі: 2,0000 га рілля, із цільовим призначенням - для ведення особистого селянського господарства;
- від 21.08.2019 №11-4403/14-19-СГ, Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою , яким ОСОБА_5 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої на території Берестягівської сільської ради Гайворонського району Кіровоградської області. Орієнтовний розмір земельної ділянки 2,0000 га, в тому числі: 2,0000 га рілля, із цільовим призначенням - для ведення особистого селянського господарства;
- від 21.08.2019 №11-4404/14-19-СГ, Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою , яким ОСОБА_6 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої на території Берестягівської сільської ради Гайворонського району Кіровоградської області. Орієнтовний розмір земельної ділянки 2,0000 га, в тому числі: 2,0000 га рілля, із цільовим призначенням - для ведення особистого селянського господарства;
- від 21.08.2019 №11-4405/14-19-СГ, Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою , яким ОСОБА_7 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої на території Берестягівської сільської ради Гайворонського району Кіровоградської області. Орієнтовний розмір земельної ділянки 2,0000 га, в тому числі: 2,0000 га рілля, із цільовим призначенням - для ведення особистого селянського господарства;
- від 21.08.2019 №11-4418/14-19-СГ, Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою , яким ОСОБА_1 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої на території Берестягівської сільської ради Гайворонського району Кіровоградської області. Орієнтовний розмір земельної ділянки 2,0000 га, в тому числі: 2,0000 га рілля, із цільовим призначенням - для ведення особистого селянського господарства;
- від 21.08.2019 №11-4406/14-19-СГ, Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою , яким ОСОБА_9 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої на території Берестягівської сільської ради Гайворонського району Кіровоградської області. Орієнтовний розмір земельної ділянки 2,0000 га, в тому числі: 2,0000 га рілля, із цільовим призначенням - для ведення особистого селянського господарства;
- від 21.08.2019 №11-4407/14-19-СГ, Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою , яким ОСОБА_10 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої на території Берестягівської сільської ради Гайворонського району Кіровоградської області. Орієнтовний розмір земельної ділянки 2,0000 га, в тому числі: 2,0000 га рілля, із цільовим призначенням - для ведення особистого селянського господарства;
- від 21.08.2019 №11-4399/14-19-СГ Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою , яким ОСОБА_12 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої на території Берестягівської сільської ради Гайворонського району Кіровоградської області. Орієнтовний розмір земельної ділянки 2,0000 га, в тому числі: 2,0000 га рілля, із цільовим призначенням - для ведення особистого селянського господарства;.
За замовленням позивачів, було виготовлено проект землеустрою, який був погоджений, а також пройшов позитивну державну експертизу землевпорядної документації.
28.11.2019 року позивачі звернулися до відповідача із заявою щодо прийняття рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок та надання їх у власність (т.1 а.с.12-22).
До вказаної заяви позивачами додані: Проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок (витяги щодо державної реєстрації земельної ділянки та речового права на земельну ділянку).
Відповідач видав накази від 12.12.2019 №11-9055/14-19-СГ, №11-9061/14-19-СГ, №11-9056/14-19-СГ, №11-9057/14-19-СГ, №11-9058/14-19-СГ, №11-9059/14-19-СГ, №11-9060/14-19-СГ, №11-9054/14-19-СГ, №11-9062/14-19-СГ, №11-9063/14-19-СГ, №11-9064/14-19-СГ Про відмову у затвердженні документації із землеустрою та надання у власність земельної ділянки , відмову мотивовано тим, що проект землеустрою не відповідає вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а саме: земельна ділянка накладається на земельну ділянку, розташовану в межах гірничого відводу, відповідно до гірничого відводу та акту про надання гірничого відводу № 3010 від 23.02.2015
Позивачі не погоджуючись з відмовою в затверджені проекту землеустрою для відведення земельної ділянки у власність, вважаючи такі дії відповідача протиправними, звернулись із даним позовом до суду.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.
Статтею 41 Конституції України передбачено, що право приватної власності набувається в порядку, визначеному законом.
Відповідно до статті 14 Конституції України та статті 373 Цивільного кодексу України земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізовується громадянами, юридичними особами та державою відповідно до закону.
Статтею 3 Земельного кодексу України (далі - ЗК України) встановлено, що земельні відносини регулюються Конституцією України, вказаним Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.
Частиною 2 ст.22 ЗК України визначено, що до земель сільськогосподарського призначення належать: сільськогосподарські угіддя (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги).
При цьому, п. "а" ч.3 ст.22 ЗК України визначено, що землі сільськогосподарського призначення передаються у власність та надаються у користування громадянам - для ведення особистого селянського господарства, садівництва, городництва, сінокосіння та випасання худоби, ведення товарного сільськогосподарського виробництва.
Пунктом "в" ч. 3 ст.116 ЗК України визначено, що безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених вказаним Кодексом.
Згідно з ч. 1 ст.121 ЗК України громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності для ведення особистого селянського господарства - не більше 2.0 гектара.
Частиною 4 ст. 122 ЗК України передбачено, що центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою вказаної статті, у власність або у користування для всіх потреб.
У спірних правовідносинах, з огляду на Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затверджене Постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2015 року №15 та Положення про Головне управління Держгеокадастру в області, затверджене Наказом Міністрества регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 03 лютого 2015 року №14, таким органом є відповідач - Головне управління Держгеокадастру у Кіровоградській області.
Держгеокадастр України у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства аграрної політики та продовольства України (Мінагрополітики України), іншими актами законодавства України, дорученнями Президента України та Міністра.
Приписами ч.2 ст.50 Закону України Про землеустрій встановлено, що проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок погоджуються та затверджуються в порядку, встановленому Земельним кодексом України.
Ч. 6 ст. 118 ЗК України передбачено, що проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу.
Згідно із ч. 1 ст. 186-1 ЗК України, проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок усіх категорій та форм власності (крім земельних ділянок зони відчуження та зони безумовного (обов`язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи) підлягає обов`язковому погодженню з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Відповідно до вимог ч.5 цієї статті, органи, зазначені в частинах першій - третій цієї статті, зобов`язані протягом десяти робочих днів з дня одержання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або копії такого проекту безоплатно надати або надіслати рекомендованим листом з повідомленням розробнику свої висновки про його погодження або про відмову в такому погодженні з обов`язковим посиланням на закони та прийняті відповідно до них нормативно-правові акти, що регулюють відносини у відповідній сфері.
Частиною 6 ст. 186-1 ЗК України визначено, що підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації.
У разі якщо проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки підлягає обов`язковій державній експертизі землевпорядної документації, погоджений проект подається замовником або розробником до центрального органу виконавчої влади, що здійснює реалізацію державної політики у сфері земельних відносин, або його територіального органу для здійснення такої експертизи.
Згідно з вимогами ч. 8 ст. 186-1 ЗК України, у висновку про відмову погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки органами, зазначеними в частинах першій - третій цієї статті, має бути надано вичерпний перелік недоліків проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та розумний строк для усунення таких недоліків (який за письмовим проханням розробника проекту може бути продовжений).
Органами, зазначеними в частинах першій - третій цієї статті, може бути відмовлено у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки лише у разі, якщо не усунено недоліки, на яких було наголошено у попередньому висновку. Не можна відмовити у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з інших причин чи вказати інші недоліки.
Погодження проектів землеустрою проводиться відповідно до Тимчасового порядку взаємодії між територіальними органами Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру на період реалізації пілотного проекту із запровадження принципу екстериторіальності погодження проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки територіальними органами Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру під час погодження проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31 серпня 2016 р. №580.
Відповідно, до вимог п. 13 Порядку, розгляд та погодження або відмова у погодженні проектів землеустрою здійснюються експертами державної експертизи у порядку черговості їх надходження відповідно до вимог, установлених статтею 186-1 Земельного кодексу України.
Пунктами 15-19 Порядку визначено, що за результатами розгляду проекту землеустрою відповідний експерт державної експертизи у строк, що не перевищує п`яти робочих днів з дня надходження проекту землеустрою, готує висновок згідно з додатком, скріплює його в електронній формі своїм електронним цифровим підписом, після чого реєструє у системі електронного документообігу Держгеокадастру.
Оригінал висновку в електронній формі надсилається електронною поштою розробнику у строк, що не перевищує одного робочого дня з дня його реєстрації у системі електронного документообігу Держгеокадастру.
Територіальний орган Держгеокадастру за місцем розташування земельної ділянки у строк, що не перевищує одного робочого дня після реєстрації у системі електронного документообігу Держгеокадастру висновку, роздруковує його, завіряє роздрукований висновок печаткою та подає його розробнику разом з оригіналом проекту землеустрою у паперовому вигляді.
У разі надання висновку про відмову в погодженні проекту землеустрою розробник - після усунення зауважень та пропозицій може подати його для погодження відповідно до вимог цього Порядку.
Відповідно до частин 9, 10 ст. 118 ЗК України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов`язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи) приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.
Відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.
Конституцією України закріплено, що держава забезпечує захист прав усіх суб`єктів права власності і господарювання, соціальну спрямованість економіки; усі суб`єкти права власності рівні перед законом (ч.4 ст.13); право власності на землю гарантується, воно набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону (ч.2 ст.14).
З врахуванням викладеного, суд звертає увагу на те, що Земельним кодексом України передбачено механізм безоплатної передачі земель сільськогосподарського призначення у власність та вичерпні підстави для відмови в цьому, а тому відповідач не мав право відмовляти позивачу в затверджені проекту землеустрою для відведення земельної ділянки у власність з підстав, не передбачених Земельним кодексом України.
Відповідач в оскаржуваних наказах причиною відмови зазначив, що "проект землеустрою не відповідає вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а саме: земельна ділянка накладається на земельну ділянку, розташовану в межах гірничого відводу, відповідно до гірничого відводу та акту про надання гірничого відводу №3010 від 23.02.2015", прицьому не надавши жодних підтверджуючих документів.
Суд звертає увагу, що матеріали справи містять "Перелік обмежень у використанні земельної ділянки" де зазначено, що відносно бажаних позивачами земельних ділянок жодних обмежень у використанні не має (т.2 а.с.1-22).
Судом встановлено, що відповідно до відомостей Публічної кадастрової карти України земельні ділянки з кадастровими номерами 3521180800:02:000:2163, 3521180800:02:000:2165, 3521180800:02:000:2167, 3521180800:02:000:2159, 3521180800:02:000:2161, 3521180800:02:000:2162, 3521180800:02:000:2160, 3521180800:02:000:2157, 3521180800:02:000:2166, 3521180800:02:000:2164, 3521180800:02:000:2168 є "Тип власності: Державна власність. Цільове призначення: 01.03 Для ведення особистого селянського господарства ведення особистого селянського господарства (згідно КВЦПЗ 01.03)".
З огляду на викладене відмова Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області, викладена у наказах від 12.12.2019 №11-9055/14-19-СГ, №11-9061/14-19-СГ, №11-9056/14-19-СГ, №11-9057/14-19-СГ, №11-9058/14-19-СГ, №11-9059/14-19-СГ, №11-9060/14-19-СГ, №11-9054/14-19-СГ, №11-9062/14-19-СГ, №11-9063/14-19-СГ, №11-9064/14-19-СГ є протиправною, а тому позовні вимоги в частині визнання протиправними і скасування наказів Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області від 12.12.2019 №11-9055/14-19-СГ, №11-9061/14-19-СГ, №11-9056/14-19-СГ, №11-9057/14-19-СГ, №11-9058/14-19-СГ, №11-9059/14-19-СГ, №11-9060/14-19-СГ, №11-9054/14-19-СГ, №11-9062/14-19-СГ, №11-9063/14-19-СГ, №11-9064/14-19-СГ Про відмову у затвердженні документації із землеустрою та надання у власність земельної ділянки підлягають задоволенню.
В абз.10 п.9 мотивувальної частини рішення Конституційного Суду України від 30.01.2003 р. №3-рп/2003 Суд наголошував, що правосуддя за своєю суттю визнається таким лише за умови, що воно відповідає вимогам справедливості і забезпечує ефективне поновлення в правах.
Позивачі правомірно очікували на розгляд їх заяви про затвердження проекту землеустрою в порядку черговості, та отримання позитивного рішення за своєю заявою.
Судовому захисту підлягає не лише порушене право, а й порушений інтерес, при цьому інтересом особи у сфері публічно-правових відносин слід розуміти не будь-який інтерес, а правовий, тобто такий, що може бути об`єктом судового захисту та інших засобів правової охорони з метою задоволення потреб особи, які не суперечать Конституції та законам України, суспільним інтересам, справедливості, добросовісності, розумності ті іншим загальноправовим засадам.
Згідно рішення Конституційного Суду України від 01.12.2004р., поняття "охоронюваний законом інтерес", що вживається в частині першій статті 4 Цивільного процесуального кодексу України (1501-06) та інших законах України у логічно-смисловому зв`язку з поняттям "права", треба розуміти як прагнення до користування конкретним матеріальним та/або нематеріальним благом, як зумовлений загальним змістом об`єктивного і прямо не опосередкований у суб`єктивному праві простий легітимний дозвіл, що є самостійним об`єктом судового захисту та інших засобів правової охорони з метою задоволення індивідуальних і колективних потреб, які не суперечать Конституції (254к/96-ВР) і законам України, суспільним інтересам, справедливості, добросовісності, розумності та іншим загальноправовим засадам.
Поняття "охоронюваний законом інтерес", означає правовий феномен, який: а) виходить за межі змісту суб`єктивного права; б) є самостійним об`єктом судового захисту та інших засобів правової охорони; в) має на меті задоволення усвідомлених індивідуальних і колективних потреб; г) не може суперечити Конституції (254к/96-ВР) і законам України, суспільним інтересам, загальновизнаним принципам права; д) означає прагнення (не юридичну можливість) до користування у межах правового регулювання конкретним матеріальним та/або нематеріальним благом; є) розглядається як простий легітимний дозвіл, тобто такий, що не заборонений законом. Охоронюваний законом інтерес регулює ту сферу відносин, заглиблення в яку для суб`єктивного права законодавець вважає неможливим або недоцільним.
У зв`язку з викладеним, враховуючи встановлення порушення прав позивачів під час розгляду їх заяв, суд вважає за необхідне зобов`язати відповідача прийняти рішення про затвердження, погодженого у встановленому законом порядку, проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок сільськогосподарського призначення для ведення особистого селянського господарства, державної власності на території Берестягівської сільської ради Гайворонського району Кіровоградської області та надати їх у власність ОСОБА_2 , площею 2,0000 га, кадастровий номер 3521180800:02:000:2163; ОСОБА_1 , площею 2,0000 га, кадастровий номер 3521180800:02:000:2165; ОСОБА_3 , площею 2,0000 га, кадастровий номер 3521180800:02:000:2167; ОСОБА_4 , площею 2,0000 га, кадастровий номер 3521180800:02:000:2159; ОСОБА_5 , площею 2,0000 га, кадастровий номер 3521180800:02:000:2161; ОСОБА_6 , площею 2,0000 га, кадастровий номер 3521180800:02:000:2162; ОСОБА_7 площею, 2,0000 га, кадастровий номер 3521180800:02:000:2160; ОСОБА_8 , площею 2,0000 га, кадастровий номер 3521180800:02:000:2157; ОСОБА_9 , площею 2,0000 га, кадастровий номер 3521180800:02:000:2166; ОСОБА_10 , площею 2,0000 га, кадастровий номер 3521180800:02:000:2164; ОСОБА_11 , площею 2,0000 га, кадастровий номер 3521180800:02:000:2168.
Положення ст. 6 КАС України передбачає, що суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.
Відповідно до ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному та об`єктивному дослідженні.
На підставі ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Адміністративний суд покликаний захищати осіб від порушень їх прав з боку суб`єктів владних повноважень. Обов`язковим елементом правопорушення є негативні для особи наслідки у вигляді невизнання, обмеження або перешкоджання у реалізації її реальних прав, свобод або інтересів, які настають внаслідок протиправних дій або рішень суб`єктів владних повноважень. Відсутність порушення суб`єктивних прав особи, навіть у разі коли рішення, дії або бездіяльність суб`єкта владних повноважень містять ознаки протиправності, унеможливлює досягнення завдань адміністративного судочинства.
Суд вважає за доцільне на підставі частини 6 статті 245 КАС України визначити відповідачу розумний строк виконання рішення суду в частині зобов`язання вчинити певні дії - не пізніше 30 днів з дня набрання ним законної сили.
Враховуючи вищевикладене, керуючись ст.ст. 90, 242 - 246, 250, 251, 255 Кодексом адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р ІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити.
Визнати протиправними і скасувати накази Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області від 12.12.2019 №11-9055/14-19-СГ, №11-9061/14-19-СГ, №11-9056/14-19-СГ, №11-9057/14-19-СГ, №11-9058/14-19-СГ, №11-9059/14-19-СГ, №11-9060/14-19-СГ, №11-9054/14-19-СГ, №11-9062/14-19-СГ, №11-9063/14-19-СГ, №11-9064/14-19-СГ Про відмову у затвердженні документації із землеустрою та надання у власність земельної ділянки .
Зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Кіровоградській області не пізніше 30 днів з дня набрання цим рішенням суду законної сили прийняти рішення про затвердження, погодженого у встановленому законом порядку, проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок сільськогосподарського призначення для ведення особистого селянського господарства, державної власності на території Берестягівської сільської ради Гайворонського району Кіровоградської області та надати їх у власність, а саме:
- ОСОБА_2 , площею 2,0000 га, кадастровий номер 3521180800:02:000:2163;
- ОСОБА_1 , площею 2,0000 га, кадастровий номер 3521180800:02:000:2165;
- ОСОБА_3 , площею 2,0000 га, кадастровий номер 3521180800:02:000:2167;
- ОСОБА_4 , площею 2,0000 га, кадастровий номер 3521180800:02:000:2159;
- ОСОБА_5 , площею 2,0000 га, кадастровий номер 3521180800:02:000:2161;
- ОСОБА_6 , площею 2,0000 га, кадастровий номер 3521180800:02:000:2162;
- ОСОБА_7 площею, 2,0000 га, кадастровий номер 3521180800:02:000:2160;
- ОСОБА_8 , площею 2,0000 га, кадастровий номер 3521180800:02:000:2157;
- ОСОБА_9 , площею 2,0000 га, кадастровий номер 3521180800:02:000:2166;
- ОСОБА_10 , площею 2,0000 га, кадастровий номер 3521180800:02:000:2164;
- ОСОБА_11 , площею 2,0000 га, кадастровий номер 3521180800:02:000:2168.
Згідно ст.255 КАС України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Кіровоградський окружний адміністративний суд.
Суддя Кіровоградського окружного
адміністративного суду Ю.П. Пасічник
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.01.2020 |
Оприлюднено | 29.01.2020 |
Номер документу | 87197908 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Ю.П. Пасічник
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні