Рішення
від 28.01.2020 по справі 460/2642/19
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

28 січня 2020 року м. Рівне №460/2642/19

Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Зозулі Д.П., розглянувши у письмовому повадженні адміністративну справу за позовом

Приватного підприємства "АРХБУДСЕРВІС" доУправління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Рівненській області про визнання протиправною та скасування постанови, - В С Т А Н О В И В:

Приватне пдприємство Архбудсервіс (далі - позивач, ПП "Архбудсервіс") звернулося до суду з позовом до Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Рівненській області (далі - ДАБІ у Рівненській області, відповідач) про визнання протиправною та скасування постанови №17-4.3/19 від 26.09.2019 року про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності в розмірі 180 630 грн.

Позовні вимоги обгрунтовані тим, що висновки Акту проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктами містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил на об`єкті будівництва - Капітальний ремонт покрівлі Млинівського дошкільного навчального закладу ясла-садок № 1 Казка Млинівської селищної ради Рівненської області за адресою: смт. Млинів, вул. Рівненська, 9-А від 13 вересня 2019 року № 238 щодо передання ПП "Архбудсервіс" замовнику проектної документації для виконання будівельних робіт на об`єкті будівництва з порушенням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил є необгрунтованими. Так, в Акті перевірки № 238 ДАБІ у Рівненській області вказує на те, що:

- в складі робочого проекту відсутнє технічне обстеження у відповідності до вимог ДСТУ-Н Б В .1.2-18:2016 Настанова щодо обстеження будівель і споруд для визначення і оцінки технічного стану , що є порушенням п.1.2, п.1.3 ДСТУ-Н Б В .1.2-18:2016 Настанова щодо обстеження будівель і споруд для визначення і оцінки технічного стану ;

- у робочому проекті відсутні заходи щодо забезпечення пожежної безпеки, а саме, відсутній перевірочний розрахунок ступеню вогнестійкості будівлі за класом вогнестійкості окремих будівельних конструкцій (що є порушенням п.5.4 ДБН В.1.1-7:2016 Пожежна безпека об`єктів будівництва. Загальні вимоги ;

- відсутнє заземлення трубо стійок, телеантен (блискавкозахист) (що є порушенням вимог ДСТУ Б.В.2.5-38:2008 Інженерне обладнання будинків та споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд ;

- не передбачено не менше 2-х виходів на покрівлю (проектними рішеннями передбачена одна пожежна драбина) (що є порушенням п.8.5. ДБН В.1.1-7:2016 Пожежна безпека об`єктів будівництва. Загальні вимоги ;

- передбачено використання покрівельної мембрани без вказання показників горючості (дозволяється використання матеріалів з показниками не вище Г1 згідно з п. 5.6 ДБН В.1.1-7:2016 Пожежна безпека об`єктів будівництва. Загальні вимоги . В робочому проекті не вказані дані показники та відсутній протокол випробувань даної покрівельної мембрани;

- в розділах ПЗ відсутній розділ ОВНС (що є порушенням ст.26 Закону України Про архітектурну діяльність та п.4.1 додатку Д ДБН А.2.2-3:2014 Склад та зміст проектної документації на будівництво ;

- розділ ПОБ розроблений з використанням тіньових навісів з площадками для дітей для складування будівельних матеріалів без розроблення додаткових заходів з пожежної безпеки під час проведення будівельних робіт в експлуатованій будівлі дитячого садка (що є порушенням п.4.1 А.2.2-3:2014 Склад та зміст проектної документації на будівництво .

Разом з тим, ПП Архбудсервіс зазначає, що згідно п. 4.1 ДБН А.2.2-3-2014 Склад та зміст проектної документації на будівництво , при розробці проектної документації на капітальний ремонт існуючого об`єкта, яка не передбачає зміну його конструктивної системи, додаткові навантаження на підвалини та основи або розробленої на частину існуючого об`єкта, технічне обстеження не обов`язкове.

В п.1.3 ДСТУ-Н Б В .1.2-18:2016 Настанова щодо обстеження будівель і споруд для визначення і оцінки технічного стану зазначено:

Стандарт поширюється на проведення обстежень об`єктів…., а також (за потреби) в періоди нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту, технічного переоснащення, консервації та ліквідації. Оскільки потребу визначає замовник в завданні на проектування, то технічне обстеження в даному випадку не обов`язкове .

Однак, незважаючи на п. 4.1 ДБН А.2.2-3-2014 та .1.3 ДСТУ-Н Б В .1.2-18:2016, сертифікованим спеціалістом з обстеження будівель і споруд ПП Архбудсервіс , було здійснено обстеження покрівлі ДНЗ (шифр 02-06/18).

Крім того, в п. 5.4 ДБН В.1.1-7:2016 Пожежна безпека об`єктів будівництва. Загальні вимоги зазначено: "Клас вогнестійкості окремих будівельних конструкцій може бути уточнений у відповідних НД за видами будинків. Для будівельних конструкцій, що мають нормовану межу вогнестійкості понад 60 хв., дозволяється знижувати межу вогнестійкості на 30 хв., якщо це передбачено будівельними нормами за видами будинків і споруд.", тобто нічого про перевірочний розрахунок ступеню вогнестійкості будівлі не сказано, проте в ПЗ РП табл. ТЕП стор.11 та розділі 4. Заходи пожежної безпеки зазначено, що будівля відноситься до ІІ ступеня вогнестійкості.

Розрахунок ступеню вогнестійкості будівлі в табличній формі приведений в звіті про технічне обстеження.

Також, позивач вказує, що відповідно до додатку А ДСТУ Б.В.2.5-38:2008 будівля ІІ ступеню вогнестійкості не підлягає обладнанням системою блискавкозахисту;

На покрівлі ДНЗ відсутні трубостійки та телеантени, що підтверджено звітом про технічне обстеження об`єкта.

Крім того, в п. 8.4. ДБН В.1.1-7:2016 Пожежна безпека об`єктів будівництва. Загальні вимоги зазначено, що виходи на покрівлю слід передбачати у будинках заввишки 10 м і більше від планувальної позначки землі до карниза покрівлі або верху зовнішньої стіни (парапету). В даному випадку об`єктом реконструкції є 2-поверхова будівля має зазначену висоту 8,5 м, що не суперечить п. 8.4, що відповідно відображено у звіті.

Метою робочого проекту (РП) було заміна існуючої драбини в зв`язку з її непридатним до подальшої експлуатації станом.

Також, в п. 5.6 ДБН В.1.1-7:2016 Пожежна безпека об`єктів будівництва. Загальні вимоги зазначено: У будинках І ступеню вогнестійкості забороняється виконувати зовнішню поверхню облицювання зовнішніх стін будинку з використанням горючих матеріалів. У будинках ІІ, ІІІ ступенів вогнестійкості допускається виконувати зовнішню поверхню облицювання зовнішніх стін будинку з використанням матеріалів групи горючості Г1, крім випадків, обумовлених в НД. У будинках з умовною висотою не більше ніж 26,5м, у внутрішніх шарах системи зовнішнього облицювання стін будинку допускається використовувати матеріали груп горючості Г1, Г2. нічого про групу горючості покрівельного килима не зазначено.

В робочому проекті вказаний конкретний матеріал, з якого виконується покриття покрівлі, а саме, FATRAFOL 810 1,5 мм, виробництва Чехія. Для цього матеріалу є сертифікат і протоколи випробувань, згідно яких група горючості - Г1, група поширення полум`я - РП1.

Крім того, в преамбулі ДБН А.2.2-1-2003 Склад і зміст матеріалів оцінки впливів на навколишнє середовище (ОВНС) при проектуванні і будинків і споруд зазначено, що "Дані будівельні норми встановлюють порядок розроблення матеріалів оцінки впливів на навколишнє середовище (ОВНС) у складі проектної документації на нове будівництво, розширення, реконструкцію та технічне переоснащення об`єктів промислового та цивільного призначення, основні вимоги до складу й змісту цих матеріалів". Нічого про капітальний ремонт в цьому документі не зазначено.

Вплив на навколишнє середовище при експлуатації покрівлі описаний в звіті про технічне обстеження.

Також, позивач вказує, що проектна документація на об`єкт капітального ремонту пройшла експертизу яку виконано ДП Державний науково-дослідний та проектно-вишукувальний інститут Ндіпроектреконструкція . Згідно висновків експертного звіту щодо розгляду проектної документації № 1390/е/18 від 21.09.2019 року на об`єкт будівництва - Капітальний ремонт покрівлі Млинівського дошкільного навчального закладу ясла-садок № 1 Казка Млинівської селищної ради Рівненської області за адресою: смт. Млинів, вул.Рівненська, 9-А зазначено, що проектна документація розроблена відповідно до вихідних даних, з дотриманням вимог місцевості, надійності, довговічності будівель та споруд, їх експлуатаційної безпеки та інженерного забезпечення, охорони праці, екології, пожежної, техногенної безпеки, енергозбереження і така документація може бути затверджена в установленому порядку. Враховуючи наведені обставини позивач просить позов задовольнити повністю.

Ухвалою суду від 21.10.2019 позовну заяву залишено без руху та встановлено позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви. У вказаний судом строк позивач допущені недоліки усунув.

Ухвалою суду від 01.11.2019 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання.

У строк встановлений судом, відповідач не подав до суду відзив на позовну заяву.

Ухвалою суду від 25.11.2019 закрито підготовче провадження у справі. Розгляд справи по суті призначено у відкритому судовому засіданні на 18.12.2019.

Усною ухвалою суду від 18.12.2019, за обґрунтованим клопотанням представника відповідача щодо подання відзиву на позовну заяву, оскільки строк його подачі не закінчився, розгляд справи відкладено до 22.01.2020.

Представники позивача та відповідача в судове засідання 22.01.2020 не прибули. Про дату, час та місце судового засідання були повідомлені належним чином.

Представник позивача подав клопотання про розгляд справи у письмовому провадженні.

Представник відповідача про причини неявки суд не повідомив. Письмовий відзив на позовну заяву без поважних причин не подав. Судом вирішено спір за наявними матеріалами справи.

Відповідно до частин першої та дев`ятої статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи наведене, ухвалою суду від 22.01.2020 суд перейшов до розгляду справи в письмовому провадженні.

З`ясувавши доводи та аргументи позивача, наведені в заявах по суті справи, обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, дослідивши зібрані у справі докази, суд встановив такі фактичні обставини справи.

Так, судом встановлено, що головним інспектором будівельного нагляду інспекційного відділу Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Рівненській області Гладковскою Л.В. в період з 29.08.2019 року по 13.09.2019 року була проведена позапланова перевірка дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил на об`єкті будівництва - Капітальний ремонт покрівлі Млинівського дошкільного навчального закладу ясла-садок № 1 Казка Млинівської селищної ради Рівненської області, що розташований за адресою: смт. Млинів, вул. Рівненська, 9-А .

За результатами перевірки 13 вересня 2019 року, ДАБІ у Рівненській області було складено Акт перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил на об`єкті будівництва № 238 (а.с. 13-34)

13 вересня 2019 року, головним інспектором Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Рівненській області складено протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності та припис № 26 від 26.09.2019 року про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил.

ПП Архбудсервіс не погоджуючись із висновками Акту перевірки 18.09.2019 року, подало до ДАБІ у Рівненській області свої заперечення на Акт перевірки та протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності.

26.09.2019 року, за результатами розгляду матеріалів про правопорушення у сфері містобудівної діяльності головним інспектором будівельного нагляду інспекційного відділу Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Рівненській області Гладковскою Л.В. винесено постанову № 17-4.3/19 від 26.09.2019 року про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності в розмірі 180 630 грн. на ПП Архбудсервіс (а.с. 10-12).

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суду слід зазначити наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 41 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності державний архітектурно-будівельний контроль - це сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.

Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється на об`єктах будівництва у порядку проведення планових та позапланових перевірок за територіальним принципом.

Позаплановою перевіркою вважається перевірка, що не передбачена планом роботи органу державного архітектурно-будівельного контролю.

Підставами для проведення позапланової перевірки є:

1) подання суб`єктом містобудування письмової заяви про проведення перевірки об`єкта будівництва або будівельної продукції за його бажанням;

2) необхідність проведення перевірки достовірності даних, наведених у повідомленні про початок виконання підготовчих робіт, повідомленні про початок виконання будівельних робіт, декларації про готовність об`єкта до експлуатації, протягом трьох місяців з дня подання зазначених документів;

3) виявлення факту самочинного будівництва об`єкта;

4) перевірка виконання суб`єктом містобудування вимог приписів органів державного архітектурно-будівельного контролю;

5) вимога головного інспектора будівельного нагляду центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, про проведення перевірки за наявності підстав, передбачених законом;

6) звернення фізичних чи юридичних осіб про порушення суб`єктом містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності;

7) вимога правоохоронних органів про проведення перевірки.

Головним інспектором будівельного нагляду інспекційного відділу Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Рівненській області Гладковскою Л.В. на підставі розпорядчого документу № 53-П від 29.08.2019 та посвідчення (направлення) від 29.08.2019 № 238 та 12.09.2019 № 238/1 було проведено пазапланову перевірку на об`єкті Капітальний ремонт покрівлі Млинівського дошкільного навчального закладу ясла-садок № 1 Казка Млинівської селищної ради Рівненської області за адресою: смт.Млинів, вул.Рівненська, 9-А , за наслідком якої було складено акт № 238 від 13.09.2019.

Так, за висновками Акту перевірки встановлено, що ПП Архбудсервіс з порушенням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил для виконання будівельних робіт на об`єкті будівництва передало замовнику- Млинівському дошкільному навчальному закладу ясла-садок № 1 проектну документацію - Капітальний ремонт покрівлі Млинівського дошкільного навчального закладу ясла-садок № 1 Казка Млинівської селищної ради Рівненської області за адресою: смт.Млинів, вул.Рівненська, 9-А за, що передбачена відповідальність абз.2 ч.1 ст.2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності .

Вказані висновки ґрунтуються на тому, що:

- в складі робочого проекту відсутнє технічне обстеження у відповідності до вимог ДСТУ-Н Б В .1.2-18:2016 Настанова щодо обстеження будівель і споруд для визначення і оцінки технічного стану , що є порушенням п.1.2, п.1.3 ДСТУ-Н Б В .1.2-18:2016 Настанова щодо обстеження будівель і споруд для визначення і оцінки технічного стану ;

- у і робочому проекті відсутні заходи щодо забезпечення пожежної безпеки, а саме, відсутній перевірочний розрахунок ступеню вогнестійкості будівлі за класом вогнестійкості окремих будівельних конструкцій (що є порушенням п.5.4 ДБН В.1.1-7:2016 Пожежна безпека об`єктів будівництва. Загальні вимоги ;

- відсутнє заземлення трубо стійок, телеантен (блискавкозахист) (що є порушенням вимог ДСТУ Б.В.2.5-38:2008 Інженерне обладнання будинків та споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд ;

- не передбачено не менше 2-х виходів на покрівлю (проектними рішеннями передбачена одна пожежна драбина) (що є порушенням п.8.5. ДБН В.1.1-7:2016 Пожежна безпека об`єктів будівництва. Загальні вимоги ;

- передбачено використання покрівельної мембрани без вказання показників горючості (дозволяється використання матеріалів з показниками не вище Г1 згідно з п. 5.6 ДБН В.1.1-7:2016 Пожежна безпека об`єктів будівництва. Загальні вимоги . В робочому проекті не вказані дані показники та відсутній протокол випробувань даної покрівельної мембрани;

- в розділах ПЗ відсутній розділ ОВНС (що є порушенням ст.26 Закону України Про архітектурну діяльність та п.4.1 додатку Д ДБН А.2.2-3:2014 Склад та зміст проектної документації на будівництво ;

- розділ ПОБ розроблений з використанням тіньових навісів з площадками для дітей для складування будівельних матеріалів без розроблення додаткових заходів з пожежної безпеки під час проведення будівельних робіт в експлуатованій будівлі дитячого садка (що є порушенням п.4.1 А.2.2-3:2014 Склад та зміст проектної документації на будівництво .

На підтвердження таких висновків стороною відповідача надано лист філії Спеціалізована експертна установа експертна організація центральної служби України Державної будівельної експертизи № 01-06-38 від 10.09.2019 року, відповідно до тексту якого міститься підтвердження викладених в Акті порушень у сфері містобудівної діяльності (а.с. 35-36).

Разом з тим, судом встановлено, що 21.09.2018 року на замовлення позивача Державним підприємством Державним науково-дослідним та проектно-вишукувальним інститутом Ндіпроектреконструкція проведено експертизу проектної документації на об`єкт капітального ремонту.

Згідно висновків експертного звіту щодо розгляду проектної документації № 1390/е/18 від 21.09.2019 року на об`єкт будівництва - Капітальний ремонт покрівлі Млинівського дошкільного навчального закладу ясла-садок № 1 Казка Млинівської селищної ради Рівненської області за адресою: смт. Млинів, вул. Рівненська, 9-А клас наслідків СС 2 зазначено, що проектна документація розроблена відповідно до вихідних даних, з дотриманням вимог місцевості, надійності, довговічності будівель та споруд, їх експлуатаційної безпеки та інженерного забезпечення, охорони праці, екології, пожежної, техногенної безпеки, енергозбереження і така документація може бути затверджена в установленому порядку (а.с. 203-204).

Одночасно, слід зазначити, що згідно п.. 3.15 а.6 ДБН А. 2.2.-3-2014 обстеження будівель та споруд відноситься до перед проектних робіт і може надаватись замовником (за необхідності) в складі вихідних даних.

Згідно п. 4.1 ДБН А.2.2-3-2014 Склад та зміст проектної документації на будівництво , при розробці проектної документації на капітальний ремонт існуючого об`єкта, яка не передбачає зміну його конструктивної системи, додаткові навантаження на підвалини та основи або розробленої на частину існуючого об`єкта, технічне обстеження не обов`язкове .

В п.1.3 ДСТУ-Н Б В .1.2-18:2016 Настанова щодо обстеження будівель і споруд для визначення і оцінки технічного стану зазначено: Стандарт поширюється на проведення обстежень об`єктів…., а також (за потреби) в періоди нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту, технічного переоснащення, консервації та ліквідації. Оскільки потребу визначає замовник в завданні на проектування, то технічне обстеження в даному випадку не було обов`язковим .

Разом з тим, сертифікованим спеціалістом з обстеження будівель і споруд ПП Архбудсервіс , було здійснено обстеження покрівлі ДНЗ (шифр 02-06/18) (а.с. 40-79).

В п.5.4 ДБН В.1.1-7:2016 Пожежна безпека об`єктів будівництва. Загальні вимоги зазначено: Клас вогнестійкості окремих будівельних конструкцій може бути уточнений у відповідних НД за видами будинків. Для будівельних конструкцій, що мають нормовану межу вогнестійкості понад 60хв., дозволяється знижувати межу вогнестійкості на 30хв., якщо це передбачено будівельними нормами за видами будинків і споруд., проте в ПЗ РП табл. ТЕП стор.11 та розділі 4. Заходи пожежної безпеки (с.21) зазначено, що будівля відноситься до ІІ ступеня вогнестійкості.

Позивачем, проведено розрахунок ступеню вогнестійкості будівлі в табличній формі приведений в звіті про технічне обстеження, ( с. 7, 8 звіту).

Відповідно до додатку А ДСТУ Б.В.2.5-38:2008 будівля ІІ ступеню вогнестійкості не підлягає обладнанням системою блискавкозахисту.Як слідує із звіту про технічне обстеження на покрівлі об`єкту реконструкції відсутні трубостійки та телеантени ( с. 24 звіту).

П. 8.4. ДБН В.1.1-7:2016 Пожежна безпека об`єктів будівництва. Загальні вимоги зазначено, що виходи на покрівлю слід передбачати у будинках заввишки 10м і більше від планувальної позначки землі до карниза покрівлі або верху зовнішньої стіни (парапету). Будівля дошкільного навчального закладу є 2-поверхова має висоту 8,5 м, що не суперечить п.8.4. (с. 31 звіту). В даному випадку приміщення не потребує другої драбини, метою РП було заміна існуючої драбини в зв`язку з її непридатним до подальшої експлуатації станом. В якості проектного рішення було застосована типова пожежна драбина (РП с.13,14).

В п.5.6 ДБН В.1.1-7:2016 Пожежна безпека об`єктів будівництва. Загальні вимоги зазначено: У будинках І ступеню вогнестійкості забороняється виконувати зовнішню поверхню облицювання зовнішніх стін будинку з використанням горючих матеріалів. У будинках ІІ, ІІІ ступенів вогнестійкості допускається виконувати зовнішню поверхню облицювання зовнішніх стін будинку з використанням матеріалів групи горючості Г1, крім випадків, обумовлених в НД. У будинках з умовною висотою не більше ніж 26,5м, у внутрішніх шарах системи зовнішнього облицювання стін будинку допускається використовувати матеріали груп горючості Г1, Г2. нічого про групу горючості покрівельного килима не зазначено.

В РП проекті вказаний конкретний матеріал, з якого виконується покриття покрівлі, а саме, FATRAFOL 810 1,5мм, виробництва Чехія. Для цього матеріалу є сертифікат № UA.1О190.00797-18 терміном дії з 22.11.2018 по 21.11.2020 і протоколи випробувань, згідно яких група горючості - Г1, група поширення полум`я - РП1 (а.с. 111-133).

В преамбулі ДБН А.2.2-1-2003 Склад і зміст матеріалів оцінки впливів на навколишнє середовище (ОВНС) при проектуванні і будинків і споруд зазначено, що Дані будівельні норми встановлюють порядок розроблення матеріалів оцінки впливів на навколишнє середовище (ОВНС) у складі проектної документації на нове будівництво, розширення, реконструкцію та технічне переоснащення об`єктів промислового та цивільного призначення, основні вимоги до складу й змісту цих матеріалів. Дана норма не містить посилань на капітальний ремонт

ПП Архбудсервіс в проектній документації зазначив, що вплив на навколишнє середовище при проведенні будівельних робіт відсутній або мінімальний (див. Додаток 2).Даний об`єкт капітального ремонту не буде негативно впливати на навколишнє техногенне середовище, не містить фонової концентрації забруднюючих речовин в атмосферному повітрі, поверхневих та підземних водах в даному районі.

Такий висновок про вплив на навколишнє середовище при експлуатації покрівлі описаний в звіті про технічне обстеження, (с. 11звіту).

Згідно проектних рішень передбачається призупинення експлуатації об`єкта в цілому на період проведення будівельних робіт (див. Том 1, ПЗ, арк.22). Для розміщення будівельного майданчика використовується вільна від забудови ділянка з асфальтовим покриттям при допоміжному в`їзді на територію дитячого садка. Оскільки діяльність дошкільного навчального закладу на час будівельних

За правилами абзацу другого частини першої статті 2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" №208/94-ВР від 14.10.1994, суб`єкти містобудування, які здійснюють проектування об`єктів, експертизу проектів будівництва, несуть відповідальність у вигляді штрафу за передачу замовнику проектної документації для виконання будівельних робіт на об`єкті будівництва, розробленої з порушенням вимог законодавства, містобудівної документації, вихідних даних для проектування об`єктів містобудування, будівельних норм, державних стандартів і правил, у тому числі за нестворення безперешкодного життєвого середовища для осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення, незабезпечення приладами обліку води і теплової енергії, а також за заниження класу наслідків (відповідальності) об`єкта будівництва:

проектна організація - у розмірі дев`яноста прожиткових мінімумів для працездатних осіб.

Відповідно до частини першої статті 41 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" №3038-VI від 17.02.2011, державний архітектурно-будівельний контроль - це сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт. Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пункту 5 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №553 від 23.05.2011, державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у порядку проведення планових та позапланових перевірок за територіальним принципом.

Відповідно до пунктів 16, 17 зазначеного Порядку, за результатами державного архітектурно-будівельного контролю посадовою особою органу державного архітектурно-будівельного контролю складається акт перевірки відповідно до вимог, установлених цим Порядком. У разі виявлення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, крім акта перевірки, складається протокол, видається припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил або припис про зупинення підготовчих та/або будівельних робіт.

Отже, державний архітектурно-будівельний контроль заснований на принципі безпосереднього виявлення порушення вимог містобудівного законодавства уповноваженими особами під час проведення планової або позапланової перевірки, що фіксується в акті та протоколі перевірки за результатами її проведення.

З системного аналізу вказаних норм слідує, що відповідальність, передбачена абз.2 ч.1 ст. 2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" №208/94-ВР від 14.10.1994, настає для суб`єктів містобудування, лише у тому випадку, якщо особами, уповноваженими на здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, під час проведення планової або позапланової перевірки зафіксовано передачу замовнику проектної документації для виконання будівельних робіт на об`єкті будівництва, розробленої з порушенням вимог законодавства, містобудівної документації, вихідних даних для проектування об`єктів містобудування, будівельних норм, державних стандартів і правил, у тому числі за нестворення безперешкодного життєвого середовища для осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення, незабезпечення приладами обліку води і теплової енергії, а також за заниження класу наслідків (відповідальності) об`єкта будівництва.

Судом встановлено, що на час перевірки позивача, результати якої оформлені Актом №238 від 13.09.2018 року Державним підприємством Державним науково-дослідним та проектно-вишукувальним інститутом Ндіпроектреконструкція проведено експертизу проектної документації на об`єкт реконструкції.

Згідно висновків експертного звіту щодо розгляду проектної документації № 1390/е/18 від 21.09.2019 року на об`єкт будівництва - Капітальний ремонт покрівлі Млинівського дошкільного навчального закладу ясла-садок № 1 Казка Млинівської селищної ради Рівненської області за адресою: смт. Млинів, вул. Рівненська, 9-А клас наслідків СС 2 зазначено, що проектна документація розроблена відповідно до вихідних даних, з дотриманням вимог місцевості, надійності, довговічності будівель та споруд, їх експлуатаційної безпеки та інженерного забезпечення, охорони праці, екології, пожежної, техногенної безпеки, енергозбереження і така документація може бути затверджена в установленому порядку.

Експертний звіт щодо розгляду проектної документації № 1390/е/18 від 21.09.2019 року не скасований і є чинним.

За наведеного, постанова №17-4.3/29 від 26.09.2019 року про накладення на Приватне підприємство Архбудсервіс штрафу за таке правопорушення у сфері містобудівної діяльності, як передача замовнику проектної документації - Капітальний ремонт покрівлі Млинівського дошкільного навчального закладу ясла-садок № 1 Казка Млинівської селищної ради Рівненської області за адресою: смт.Млинів, вул.Рівненська, 9-А для виконання будівельних робіт на об`єкті будівництва з порушенням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил за результатами перевірки, оформленої актом №238 від 13.09.2019 року, оцінюється судом як така, що не відповідає визначеним у частині другій статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України критеріям правомірності, обґрунтованості, добросовісності та розсудливості, а відтак підлягає до скасування.

Суд акцентує увагу на тому, що відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідач належними і допустимими доказами не довів ні правомірності, ні обґрунтованості постанови №17-4.3/19 від 26.09.2019 про накладення на позивача штрафу. Крім того, відповідачем не доведено, що він діяв у межах наданих йому повноважень та у спосіб, визначений законодавством України.

Відповідно до абзацу 1 частини 1 статті 2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" суб`єкти містобудування, які здійснюють проектування об`єктів, експертизу проектів будівництва, несуть відповідальність у вигляді штрафу за передачу замовнику проектної документації для виконання будівельних робіт на об`єкті будівництва, розробленої з порушенням вимог законодавства, містобудівної документації, вихідних даних для проектування об`єктів містобудування, будівельних норм, державних стандартів і правил, у тому числі за нестворення безперешкодного життєвого середовища для осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення, незабезпечення приладами обліку води і теплової енергії, а також за заниження класу наслідків (відповідальності) об`єкта будівництва.

Зважаючи на встановлені в ході судового розгляду справи обставини, суд дійшов висновку, що факт порушення позивачем частини першої статті 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності , що полягало у передачі замовнику проектної документації - Капітальний ремонт покрівлі Млинівського дошкільного навчального закладу ясла-садок № 1 Казка Млинівської селищної ради Рівненської області за адресою: смт.Млинів, вул.Рівненська, 9-А для виконання будівельних робіт з порушенням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил, не знайшов свого підтвердження в ході розгляду справи та спростовується наявними в матеріалах справи доказами.

За наведеного, позовні вимоги Приватного підприємства Архбудсервіс підлягають до задоволення повністю.

Згідно із ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи наведене, на користь позивача слід стягнути за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Рівненській області судові витрати у розмірі 2710,00 грн., сплачених згідно платіжного доручення № 168 від 07.10.2019, що наявне в матеріалах справи (а.с. 8).

Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В :

Адміністративний позов Приватного підприємства Архбудсервіс (код ЄДРПОУ 33408868, 33028, м.Рівне, вул.Гетьмана Мазепи, 20/26) до Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Рівненській області (код ЄДРПОУ 37737353, 33028, м. Рівне, вул. 16 Липня, 38) задовольнити повністю.

Визнати протиправною та скасувати постанову №17-4.3/19 винесену 26.09.2019 головним інспектором будівельного інспекційного нагляду Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Рівненській області про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності на Приватне підприємство Архбудсервіс в розмірі 180 630, 00 грн. за порушення абз. 2 ч. 1 ст. 2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності".

Стягнути на користь Приватного підприємства Архбудсервіс (код ЄДРПОУ 33408868, 33028, м.Рівне, вул.Гетьмана Мазепи, 20/26) за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Рівненській області (вул. 16 Липня, 38, м. Рівне, 33028, код ЄДРПОУ 37737353) судові витрати на суму 2710 (дві тисячі сімсот десят) грн. 00 коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.

У разі розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складений 28 січня 2020 року.

Суддя Зозуля Д.П.

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.01.2020
Оприлюднено30.01.2020
Номер документу87198677
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —460/2642/19

Рішення від 28.01.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Зозуля Д.П.

Ухвала від 22.01.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Зозуля Д.П.

Ухвала від 25.11.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Зозуля Д.П.

Ухвала від 01.11.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Зозуля Д.П.

Ухвала від 21.10.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Зозуля Д.П.

Постанова від 29.05.2019

Адмінправопорушення

Яворівський районний суд Львівської області

Кондратьєва Н. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні